• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1442
تعداد نظرات : 315
زمان آخرین مطلب : 4642روز قبل
آلبوم تصاویر
شگفت انگیز ترین قلعه ها در دنیا

 








پنج شنبه 7/7/1390 - 14:13
آلبوم تصاویر
با بزرگترین گلخانه جهان آشنا شوید
 طراحان انگلیسی در منطقه کورنوال انگلستان در نزدیکی یک معدن متروکه خاک رس، بزرگ‌ترین گلخانه جهان را با بیش از یک میلیون گونه گیاهی مختلف ساخته‌اند.اکنون نام پروژه باغ عدن (Eden) به عنوان بزرگترین مجموعه گیاهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.
بزرگ‌ترین گلخانه جهان در محوطه یک معدن 160 ساله قدیمی به شکل 3 سازه حبابی شکل بسیار بزرگ ساخته شده است.در هریک از این 3 گلخانه‌ حبابی شکل، 3 گونه مختلف شرایط آب و هوایی شامل؛ جنگل بارانی، مدیترانه‌ای و یکی از آن‎ها شرایط آب و هوایی همان محیط طراحی و شبیه‌سازی شده است.
داخل گلخانه‌های حبابی سامانه‌هایی تعبیه شده‌اند که با پخش بخار آب، رطوبت محیط را در شب‌ها تا 90 درصد و روزها به 60 درصد می‌رساند.
با ورود به حباب مدیترانه‌ای، رایحه خوش میوه‌هایی نظیر لیمو، زیتون، انگور و عطر خوش گیاهان این منطقه، هوش از سر بازدیدکننده می‌برد.در گلخانه‌ای که بر اساس شرایط آب و هوایی انگلستان طراحی شده همه گیاهان مخصوص این منطقه مانند؛ انواع گیاهان دارویی و گل‌های زیبا پرورش داده می‌شود.

















پنج شنبه 7/7/1390 - 14:10
آلبوم تصاویر
معروف ترین پل های جهان 2

 پل وستمینستر (لندن ، انگلستان)

یکی از آثار ماندگار و زیبای شهر لندن، پل وستمینستر است که از رودخانه تیمز عبور می کند و در کنار آن کاخ وستمینستر، کلیسای وستمینستر، ساعت بیگ‌بن و همچنین چرخ فلک چشم لندن قابل مشاهده است. این پل در سال 1769 افتتاح شد.


پل میلو (دره ی ترن ، فرانسه)

این پل به ارتفاع 1.125 فوت (338 متری) روی دره ی ترن درجنوب فرانسه قراردارد كه بزرگترین پل كابلی جهان محسوب است. بطوریكه می گویند رانندگی بر روی این پل مثل آنست كه در آن احساس می كنی در پروازی. ساخت این پل سه سال به درازاکشید  و در سال 2004 به روی عموم باز شد. طول این پل 8.071 فوت ( 2.420 متر) با طاق تكی در 1.122 فوتی (336 متری) و حداكثر ارتفاع از زیر آن 886 فوت (266 متر) است،  دكل پل با 7 اسكلت فلزی به وزن 36000 تن مسقف شده است.


پل تسمه ای فمارن (دریای بالتیک ، آلمان و دانمارک)

هنگامیكه در سال 2018 پل فمارن کامل شود طول آن به 11.8 مایلی خواهد رسید و جزیره ی آلمانی فمارن را به جزیره ی دانماركی لولاند با هزینه ی تقریبی 2.2 بیلیون دلار متصل می سازد. نقشه های اولیه نشان می دهند كه پل با 3 اسكلت فلزی كابلی، هر كدام به طول تقریبی 2.375 فوت (712)‌ متر كه بوسیله ی 4 ستون به بلندی 918 فوت حمایت شده و دارای 213 فوت (64 متر) بلندی زیرآن است ساخته خواهد شد.


پل كیتایكیو (آیواکانی، ژاپن)

احتمالا یكی از پل های بد شانس در دنیا پل باز سازی شده كیتایكیو در شهر ایواكانی است که در سال 1673 برای  عبورازرودخانه  نیشیكی Nishiki، ساخته شد امابر اثر سیلاب های فصلی فرو ریخت. شایان ذكر است كه آرك های چوبی آن تا سال 1950 در جای خود محكم باقی ماندند تا اینكه عاقبت طوفان آنها را هم ویران ساخت، برای آن كه پل دوباره ضربه نخورد، سه سال بعد دوباره بازسازی شد و تا امروز قابل عبور باقی مانده است .


پل ارساند (تنگه دانمارک و سوئد)

این پل بالغ بر 25000 فوت طول و 669 فوت ارتفاع دارد. پل كابلی ارساند برای اتصال دانمارك به سوئد در سال 2000 افتتاح شد، كل پل كه 82000 تن وزن دارد دارای طولانی ترین مقاطع پل كابلی ( هر تكه 1.608 فوت) در جهان است و روزانه حدود60000 مسافر با اتومبیل، اتوبوس و قطار ازروی آن عبور می کنند. این پل با رانندگی ازدانمارك ابتدا شما را از جزیره ی ساخته شده مصنوعی Peberholm عبورمی دهد وسپس در تونل 13.287 فوتی زیر دریا ناپدید شده و آنگاه  شما را از پل ارساند، قبل از آنكه سفرتان به سوئد كامل شود عبور می دهد، عبور از پل ارساند  بیش از 53 دلابرای خرج بر می دارد.


پل تسینگما (هنگ کنگ ، چین)

پل لنگری تسینگما در هنگ كنگ ششمین پل معلق در جهان است و بیش از هر پلی دردنیا درترافیك ریلی استفاده می شود. هزینه ی ساخت این پل 900 میلیون لار است و در سال 1977 پس از 5 سال كار بی وقفه افتتاح شد. این پل دارای یك مقطع اصلی به طول 4.518 فوت و پس از آنكه دو جزیره ی T Sing Yi & Ma Wan را بهم وصل كرد نامگذاری شد جالب انكه 49000 تن فولاد در دكل پل مورد استفاده قرار گرفت. این پل جاذبه ی گردشگری ایجاد كرده و بلحاظ مناظر زیبایش معروف است.
پنج شنبه 7/7/1390 - 14:9
آلبوم تصاویر
مساجد بزرگ دنیا

 










پنج شنبه 7/7/1390 - 14:8
آلبوم تصاویر
برترین معماریهای دنیا

 









پنج شنبه 7/7/1390 - 14:7
اخلاق
روزی یک استاد دانشگاه تصمیم گرفت تا دانشجویانش را به مبارزه بطلبد .
اوپرسید : آیا خداوند هر چیزی را که وجود دارد ، آفریده است ؟
دانشجویی شجاعانه پاسخ داد : بله.
استاد پرسید : هر چیزی را ؟
پاسخ دانشجو این بود : بله هر چیزی را .
استاد گفت : در این حالت ، خداوند شر را آفریده است . درست است ؟
زیرا شروجود دارد .
برای این سوال ، دانشجو پاسخی نداشت و ساکت ماند .
استاد از این فرصت حظ برده بود که توانسته بود یکبار دیگر ثابت کند که ایمان و اعتقاد فقط یک افسانه است .
ناگهان ، یک دانشجوی دیگر دستش را بلند کرد و گفت : استاد ، ممکن است که از شما یک سوال بپرسم؟
استاد پاسخ داد : البته .
دانشجو پرسید : آیا سرما وجود دارد ؟
استاد پاسخ داد : البته ، آیا شما هرگز احساس سرما نکرده اید ؟
دانشجو پاسخ داد : البته آقا ، اما سرما وجود ندارد . طبق مطالعات علم فیزیک ، سرما عدم تمام و کمال گرماست . و شئی را تنها در صورتی می توان مطالعه کرد که انرژی داشته باشد و انرژی را انتقال دهد . و این گرمای یک شئی است که انرژی آن را انتقال می دهد .
بدون گرما ، اشیاء بی حرکت هستند ، قابلیت واکنش ندارند .پس سرما وجود ندارد. ما لفظ سرما را ساخته ایم تا فقدان گرما را توضیح دهیم .
دانشجو ادامه داد : و تاریکی ؟
استاد پاسخ داد : تاریکی وجود دارد .
دانشجو گفت : شما باز هم در اشتباه هستید ، آقا .
تاریکی فقدان کامل نوراست . شما می توانید نور و روشنایی را مطالعه کنید ، اما تاریکی را نمی توانید مطالعه کنید. منشور نیکولز تنوع رنگهای مختلف را نشان می دهد که در آن طبق طول امواج نور ، نور می تواند تجزیه شود .
تاریکی لفظی است که ما ایجاد کرده ایم تا فقدان کامل نور را توضیح دهیم .

و سرانجام دانشجو پرسید : و شر ، آقا ، آیا شر وجود دارد ؟ خداوند شر را نیافریده است . شر فقدان خدا در قلب افراد است ، شر فقدان عشق ، انسانیت و ایمان است . عشق و ایمان مانند گرما و نور هستند . آنها وجود دارند . فقدان آنها منجر به شر می شود .
و حالا نوبت استاد بود که ساکت بماند .

نام این دانشجو آلبرت انیشتین بود

پنج شنبه 7/7/1390 - 14:6
اخلاق

بــازی روزگـــار
از دلنوشته های پروفسور حسابی (پدر فیزیك ایران)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

بازی روزگار را نمی فهمم!
من تو را دوست می دارم... تو دیگری را... دیگری مرا... و همه ما تنهاییم!

داستان غم انگیز زندگی این نیست که انسانها فنا می شوند،
این است که آنان از دوست داشتن باز می مانند.

همیشه هر چیزی را که دوست داریم به دست نمی آوریم،
پس بیاییم آنچه را که به دست می آوریم دوست بداریم.

انسان عاشق زیبایی نمی شود،
بلكه آنچه عاشقش می شود در نظرش زیباست!

انسان های بزرگ دو دل دارند؛
دلی که درد می کشد و پنهان است و دلی که میخندد و آشکار است.

همه دوست دارند که به بهشت بروند،
ولی کسی دوست ندارد که بمیرد ... !

عشق مانند نواختن پیانو است،
ابتدا باید نواختن را بر اساس قواعد یاد بگیری. سپس قواعد را فراموش کنی و با قلبت بنوازی.

دنیا آنقدر وسیع هست که برای همه مخلوقات جایی باشد،
پس به جای آنکه جای کسی را بگیریم تلاش کنیم جای واقعی خود را بیابیم.

‏‏اگر انسانها بدانند فرصت باهم بودنشان چقدر محدود است؛
محبتشان نسبت به یکدیگر نامحدود می شود.

عشق در لحظه پدید می آید
و دوست داشتن در امتداد زمان
و این اساسی ترین تفاوت میان عشق و دوست داشتن است.
راه دوست داشتن هر چیز درک این واقعیت است که امکان دارد از دست برود :

انسان چیست ؟
شنبه: به دنیا می آید.
یكشنبه: راه می رود.
دوشنبه: عاشق می شود.
سه شنبه: شكست می خورد.
چهارشنبه: ازدواج می كند.
پنج شنبه: به بستر بیماری می افتد.
جمعه: می میرد.

فرصت های زندگی را دریابیم و بدانیم که فرصت با هم بودن چقدر محدود است ...

پنج شنبه 7/7/1390 - 14:5
اخلاق
با سلام یه دوستی برام زندگیی نامه اش رو فرستاد خواست برای شما بگذارم  امیدوارم شما را تحت تاثیر قرار بده یه خواهشی هم شما کرد گفت از شما عزیزانی که این داستان رو میخونید خواهش کنم توی نظرات بنویسید چقدر این داستان شما را تحت تاثیر قرار میده چند درصد؟ ممنون میشم بهش جواب بدید با تشكر..

با سلام دوست دارید حرف دل ناشنایان را بشنوید از قدیم گفتن معلولیت محدودیت نیست این جمله فقط سر زبان مردمه ولی چرا وقتی به یه آدمی میرسن كه مثلا مشكل شنوایی داره خودشون میذارنش كنار بابا ما هم دل داریم ماهم آدمیم ما هم دوست داریم بین مردم باشیم من بین یك پدر و مادر بیسواد بزرگ شدم از همون بچه گی مشكل شنوایی داشتم هیچ وقت هم كسی با من زیاد صحبت نمیكرد تا اینكه رفتم مدرسه پدر و مادر من منا به مدرسه های عادی بردن از كلاس اول ابتدایی تا فكر كنم اول راهنمایی بود كه درسی داشتمی به اسم املا ء والله بخدا اینقدری كه من از املا میترسیدم و بدم میومد كه از ریاضی نمیترسیدم البته من كم شنوا هستم معلم برای گفتن املا حتما باید كنار من می ایستاد و داد میزد چیكار میكردیم خجالت میكشیدیم ولی ازش گذشتیم از اینكه در مدارس عادی بزرگ شدم اصلا ناراحت نیستم من علاوه بر شنوایی یه بند 8 انگشتم مشكل دارد كه خیلی بیش از شنوایی اذیتم می كنند چون من همیشه وسیله مسخره بچه ها بودم تا امروز من جرات ندارم برم با یكی دوست بشم چون متاسفانه سطح آگاهی در جامعه ما پایینه من با یكی بخوام سلام كنم تا بهش دست میدم از انگشت هام تعجب میكنند و بهم خیره میشن گاهی هم فضولی میكنند و ته دل منا خالی میكنند من نمیتونم انگشت هایم را صاف كنم تا آخر عمرم شاید به خواسته خدا باید خم باشند

خوب... گذشتو اول راهنمایی خیلی دوستان خوبی داشتم و بلاخره ما از شر املا خدا را شكر راحت شدیم دوم راهنمایی تا اول دبیرستان تو یه مدرسه جدید رفتیم دیگه از اون محله قبلی مون و دوستام خبری نبود خدا شاهده از دوم راهنمایی تا اول دبیرستان بیشتر زنگ تفریح ها بجه ها مسخره ام میكردند اگر از خودم دفاعی میكردم زیر بار كتك هم كلاسی هام میرفتم به جان مادرم دوم راهنمایی یكبار 10 نفر دور من حله زدند و انگشت هامو مسخره میكردند و منا زیر بار كتك میبردند در حالی كه ناظممون مثل بز وایساده بود و كتك خوردن منا تماشا میكرد مرتیكه انگار نه انگار گذاشت سیر ما بخوریم و مسخره شیم  از راهنمایی اومدیم بیرون رسیدیم اول دبیرستان من همون طور گوشه گیر بودم خیلی ها وقتی اول دبیرستان میرسن پدر و مادر همه به بچه كمك میكنند شغل آینده شو انتخاب كنه مشاوره مدرسه هرچی ... میرن راهنماییشون كنه حالا ما رفتیم اول دبیرستان هیچ دوره ای برای من سخت تر از اول دبیرستان نبود ما سر یه كلاس ریاضی میرفتیم بخدا معلمم خیلی منا دوست داشت منا می آورد پای تخته اینقدر بچه ها جلوی چشم معلم جیغ صوت ...داد... میزدند  كه منا مسخره میكردن كه نمیشنوم معلم هم ناراحت میشد منا برمیگردوند سرجام اون سال من ریاضی خیلی كم یاد گرفتم دیگه مجبور شدم به معلمم بگم یكروز بیاد منزل ما كمكم كنه به جان خودم اینقدر استعداد داشتم توی ریاضی كه معلمم تو دو ساعت كل ریاضی را بهم یاد داد خودش جا خورده بود ..

اونم گذشت  حالا نوبت انتخاب رشته شد منی كه كسی نبود راهنماییم كنه نه به مغز پدر مادرم میرسید مشاوره بفرستنم و نه خودم میتونستم یه مشاوره درست حسابی بكنم كسی نبود بگه جه رشته ای برو هرچی میخواستم برم یا با مخالفت برادرو روبه رو بودم یا هم میترسیدم نتونم از پسش بر بیام دوست داشتم هنرستان برم كامپیوتر كه باز كامپیوتر نداشتیم آخرم یه راه اشتباهی بهم خورد مجبورم كردن برم  رشته صنایع فلز كه نه به دردم میخورد و نه میتونستم از پسش بر بیام دوسال كشید هنرستان سختیش به نشنیدنم بود و علاوه براون چند با خیلی شدید دستم را با شعله هوا سوزاندم چرا چون نمیتونستم دستكش دستم كنم

اونقدر خجالتی بودم كه روم نمیشد انگشتهامو نشون معلم بدم بگم آقا ما پشت دستمون را كامل سوزوندیم تا خونه دردو تحمل كردم خیلی بد جور پوست پشت دستم كامل افتاد  دیپلمش را كه گرفتم و حالا هم سمعك خریدم كی ؟ موقعی كه دیپلم گرفتم حالا بیشتر میتونستم بین مردم ارتباط برقرار كنم ولی باز هم دستهام آزارم میداد گفتم بذار یه دیپلمه دیگه هم بگیرم خواستم الكترونیك برم برادرم نگذاشت برادرم هر هرفی كه میزد حرف پدر و مادرم میشد و من هم اون قدر ضعیف بودم كه قدرت تصمیم گیری نداشتم دوباره مجبور شدم برم برق صنعتی كاردانش بازم یكسال كشید دیپلم را گرفتم و وارد دانشگاه شدم چون كار و دانش بودم نتونستم دولتی برم رفتم آزاد ولی خدا را شكر نزدیك خونه مون بود حالا سمعك دومم را هم تونستم بخرم ولی باز هم با استاد جزوه نوشتن خیلی مشكل داشتم من استعداد داشتم افت زیاد میكردم ولی به خاطر نشنیدنم بود میدونی چی دل منا تو دانشگاه میشكوند من مجبور بودم به استاد ها نگم مشكل دارم خودم یه كاریش میكردم چون چند بار به استاد ها گفتم مشكل دارم منا كنار گذاشتن دیگه مثل یه ....چی بگم بخدا اصلا محلم نمیذارن تا منا میبینن آیا فكر میكنند من تواناییم كمه ولی سه ترم آخر راهشو فهمیدم سه ترم آخر ممتاز بودم بهترین نمره ها را میگرفتم با شاگرد اول ها رقابت میكردم تا اینكه درسم تمام شد و كارشناسی امتحان دادم و دانشگاه خوب قبول شدم اكنون ترم دو هستم خیلی تو دانشگاه جدید به خاطر بزرگ بودن كلاسو سخت گیری اساتید و شنواییم و ارتبا هنوز مشكل دارم ولی خدا را شكر كه پشتكار تلاشم تا امروز خوب بوده حالا نمیدونم من فردا مهندسی برق قدرتو بگیرم كسی به من كار میده كسی زن من میشه ..خدایا خودت كمكم كن........

سخن آخر :

( اگه روزی به معلولی رسیدید به روی خودتون نیارید كه مشكل داره مثل یه آدم معمولی باهاش رفتار كنید ازتون كمك خواست كمكش كنید ولی زیر سوالش نبرید چرا اینجوری اونجوری هستی چرا مشكل داری )

پنج شنبه 7/7/1390 - 14:3
آلبوم تصاویر
تعدادی از زیبا ترین و برترین آبشار های دنیا

 










پنج شنبه 7/7/1390 - 14:2
آلبوم تصاویر
اینجا ماله پایتخت کشور مالدیو است.
مالدیو کشوری که احتمالا به گفته دانشمندان تا قرن بعدی به زیر آب خواهد رفت
 
 
پنج شنبه 7/7/1390 - 14:1
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته