• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 217
تعداد نظرات : 70
زمان آخرین مطلب : 5215روز قبل
بیماری ها
دانشمندان می‌گویند که مصرف ماءالشعیر تلخ در تقویت استخوان‌ها موثر است.

به گزارش ایسنا، مطالعه انجام شده بر 100 نوع ماءالشعیر تلخ نشان داده ماءالشعیر منبع بی‌نظیری از سیلیکون رژیمی است. این نوع سیلیکون نقش حیاتی در سلامت استخوان دارد.

دانشمندان برای اندازه‌گیری محتوای سیلیکون، ابتدا ماءالشعیرهای تلخ را با محتوای خام آن‌ها مقایسه کردند. آنها دریافتند که ماءالشعیرهای تلخ پس از فرآیند مالت‌زدگی، مقدار متوسطی از 30 میلی‌گرم بر لیتر، سیلیکون رژیمی را دربرداشتند؛ البته هیچ پیشنهادی مبنی بر جذب روزانه سیلیکون نشده است.
يکشنبه 2/12/1388 - 11:46
بیماری ها
ایرنا نوشت:

گل گاو زبان برای بیماری های عصبی بسیار موثر است و در نقاط مختلف ایران از جمله دامنه رشته کوه های البرز می روید. گل گاو زبان از زمان های بسیار دور مورد استفاده ایرانیان بوده و به عنوان دارویی آرام بخش شناخته شده است.

گل گاو زبان را نباید با گیاه گاو زبان اشتباه گرفت. گیاه گاو زبان در کشورهای مختلف جهان می روید که زادگاهش کشورهای حاشیه مدیترانه بوده و از آنجا به تمام دنیا رفته است. شیوه مصرف این دو گیاه دارویی به صورت دم کردن است و هر دو آن ها بنفش رنگند.

یک گیاه شناس در این باره گفت: نام عملی که بر گیاه گاو زبان نهاده اند برای گل گاو زبان ایران عنوان مناسبی نیست، چون این دو گیاه در ظاهر و مقداری در خاصیت، با هم متفاوتند. "مسعود داود آبادی" اظهار داشت: گل گاو زبان دارای گلبرگ های درشت است و به همین علت تنها گلبرگ های آن مورد استفاده قرار می گیرد، اما در گیاه گاو زبان به دلیل ریز بودن علاوه بر گلبرگ از ریشه و ساقه آن نیز استفاده می شود و این امر یکی از علل نامگذاری این دو گیاه است.

وی افزود: بیشترین عصاره این گیاه در گلبرگ های آن است و به مقدار کمتری در ساقه و سایر قسمت های گیاه وجود دارد.

داود آبادی با بیان این که این گیاه حاوی مواد معدنی، لعاب، کانن، ساپونین و اسید سیلسیلیک است، اظهار داشت: گل گاو زبان ایرانی خوش خوراک تر از گیاه گل گاو زبان است به همین علت کاشت گیاه گل گاو زبان در ایران با استقبال مواجهه نشده است. این گیاه شناس تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل گسترش کشت صنعتی این گیاه، گل گاو زبان در نقاط مختلف کشور به چشم می خورد.
يکشنبه 2/12/1388 - 11:44
اخبار
ساعات پیش از برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در حالی که به مانند بسیاری از سال های پیش از دولت نهم، مسئولان برگزاری از لو رفتن سوالات خبردار شدند اما کمتر کسی گمان می کرد که این بار اولین وزیر زن جمهوری اسلامی کاری مردانه کند.

به گزارش جهان، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که پیش از برگزاری آزمون در روز پنج شنبه بسته ای از این سوالات که در میان برخی دانشجویان پخش شده بود به دفتر باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال می شود و وی پس از اطلاع از این موضوع آن را به وزیر بهداشت اطلاع می دهد.

پس از اطلاع وزیر بهداشت از چنین اقدامی، با توجه به قرار گرفتن در ساعات پایانی منتهی به برگزاری آزمون ، وی تصمیم می گیرد که این آزمون برگزار شده و پس از آن بیانیه ابطال آن به دلیل تقلب صادر گردد.

در همین زمینه شنیده های این خبرنگار حکایت از آن دارد که از مدتها پیش خبرهای متعددی در میان دانشجویان شرکت کننده در این آزمون به گوش می رسید که از فروش و تحویل سوال ها با رقم های کلان خبر داده می شد .

حال، این اقدام قاطع وزیر بهداشت در حالی صورت می گیرد که در سال های قبل پرونده فروش سوالات کنکور دانشگاه آزاد یکی از جنجالی ترین پرونده های قضایی بود که با وجود علنی شدن دخالت یکی از آقازاده های معروف در این پرونده و نیز قصور و تقصیر بسیاری از مقامات مسئول یا مرتبط با این پرونده، ماجرای فروش سوالات دانشگاه آزاد که در طی سالیان متمادی اتفاق افتاده بود تا به امروز به هیچ سرانجامی نرسیده است.
يکشنبه 2/12/1388 - 11:41
اخبار
فیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با انتقاد از سوال و جواب های بیش از حد از ایرانیانی که قصد سفر به انگلیس دارند و انگشت نگاری و یا هدایت آن ها به کشور ثالث توسط سفارت انگلیس در تهران گفت : ما هم از اتباع انگلیسی که قصد سفر به ایران را دارند انگشت نگاری می کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رسول موحدیان دیشب در همایش بزرگداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور صدها ایرانی فرهیخته مقیم انگلیس در لندن برگزار شد همچنین با محکوم کردن رفتار و سیاست های خصمانه دولت انگلیس با دولت و ملت ایران افزود: درباره رفتار دور از شان دولت انگلیس با ملت ایران ، بارها به دولتمردان انگلیسی تذکر داده ایم.
يکشنبه 2/12/1388 - 11:37
بیماری ها
در پی مرگ یک زن جوان پس از عمل لیپوساکشن، بازپرس ویژه‌ی قتل تهران دستور انجام تحقیقات را صادر کرد.

قاضی محمد شهریاری در خصوص این حادثه به ایسنا، گفت: روز گذشته حسب گزارش مرجع انتظامی در جریان مرگ زنی 32 ساله به نام زهرا در منزلش قرار گرفتم که با صدور دستورات قضایی لازم، تحقیق در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که این زن برای عمل لیپوساکشن (خارج ساختن چربی‌های شکم) به مطب یک پزشک مراجعه کرده و بعد از انجام این عمل، زمانی که به خانه رسیده فوت کرده است.

بازپرس ویژه‌ی قتل تهران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دستور تحقیقات صادر شده تا مشخص شود که مرگ این زن ارتباطی با عمل جراحی داشته یا خیر تا در صورت ارتباط مرگ با عمل لیپوساکشن، سایر اقدامات قضایی انجام شود.
يکشنبه 2/12/1388 - 11:34
موبایل
اولین سایت خبری تخصصی بازی‌های رایانه‌ای با عنوان دنیای بازی آغاز به کار کرد.

"دنیای بازی" که به صورت شبانه‌روزی و در تمام طول هفته به روزرسانی می‌شود به گزارش مهم‌ترین اخبار و اتفاقات مربوط به بازی‌های رایانه در ایران و دیگر کشورهای جهان می‌پردازد.

اطلاعاتی از قبیل آخرین بازی‌هایی که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مجوز ساخت گرفته‌اند، بازی‌های درجه بندی شده توسط اسرا (سیستم درجه بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در ایران)، آمار فروش کنسول‌ها در بازارهای داخلی و خارجی، مقایسه بازی‌های پلت‌فرم‌های مختلف و تاریخ انتشار بازی‌های ایرانی و خارجی از جمله بخش‌هایی هستند که به طور کامل و منظم توسط سایت اخبار دنیای بازی پوشش داده می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت اخبار دنیای بازیdbazinews مراجعه کنید.
يکشنبه 2/12/1388 - 11:32
آلبوم تصاویر

 

به نظر کارشناسان یکی از دلایل عمده میزان بالای آمار مردودین نظام آموزشی کشور وجود تربیت خشن و نظم پادگانی در برخی مدارس است.

شنبه 1/12/1388 - 23:52
آلبوم تصاویر
پول نیوز - یک عکاس غواص موفق شده است تصویری بسیار شگفت انگیز از یک کوسه ماهی شکارچی چهار متری تهیه کند که در حال خندیدن است.
شنبه 1/12/1388 - 2:24
آلبوم تصاویر

 

 

 

 

 تصاویری از سیر تکاملی بنز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شنبه 1/12/1388 - 2:22
ازدواج و همسرداری
یكی از مهم‌ترین نیازهای عاطفی كه در زندگی مشترك اهمیت بسیار زیادی دارد، صداقت است. زمانی كه زندگی زن و شوهر بر پایه صداقت باشد، احساس عشق و محبت زوجین به همدیگر افزایش می‌یابد و در عوض، بی‌صداقتی یكی از مخربترین عوامل در عشق و محبت است. نكته دیگری كه در اهمیت صداقت وجود دارد این است كه صداقت تنها راهی است كه شما و همسرتان می‌توانید همدیگر را خوب درك كنید. اما قبل از بحث بیشتر در این زمینه باید ببینیم صداقت یعنی چه.

تعریف صداقت

صداقت در زندگی مشترك یعنی حداكثر اطلاعات صحیحی كه شما درباره خودتان، افكارتان، احساساتتان، عاداتتان، ‌امور مورد علاقه یا عدم علاقه‌تان، سابقه گذشته‌تان، فعالیت‌های روزانه و طرح‌های جاری یا آتی خود در اختیار همسرتان می‌گذارید. روان‌شناسان معتقدند سنخیت داشتن یا آنچه به آن سازگاری زن و شوهر گفته می‌شود بستگی تام و تمامی با صداقت زوج‌ها با یكدیگر دارد. اطلاعات دروغی كه زن یا شوهر به هم می‌دهند سازگاری موفق یا تطبیق مناسب آنها را كم می‌كند و به این ترتیب، امكان یافتن یك راه‌حل معقول و اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه در زندگی مشترک از بین می‌رود و زن و شوهر از اینكه بتوانند در كنار هم شاد و سعادتمند باشند محروم می‌مانند. پس صداقت دو كاركرد مهم در زندگی مشترك دارد: اول، امكان سازگاری زن و شوهر را فراهم می‌آورد و دوم، فرصت شادكامی و سعادتمندی را به زن و شوهر می‌دهد.

صداقت موجب می‌شود در صورتی كه زن یا شوهر در مورد مسئله‌ای تفاهم ندارند با طرح صادقانه آن در پی حل و برطرف ‌كردنش برآیند.
عواقب بی‌صداقتی

بی‌صداقتی با همسر پیامدهای زیادی دارد، ولی می‌توان همه آنها را در دو گروه بزرگ جای داد: الف) موجب می‌شود یافتن راه‌حل برای مسائل زندگی سخت و گاه ناممكن شود. ب) از آنجا كه افراد در تشخیص برخورد غیرصادقانه شمی درونی دارند، بعداز پی بردن به چنین برخوردی، از خود مسائل غافل می‌شوند و بیشتر وقت و فكر و ذكرشان متوجه بی‌صداقتی همسر می‌شود كه این خود بسیار مخرب و فرساینده است.

صداقت موجب می‌شود در صورتی كه زن یا شوهر در مورد مسئله‌ای تفاهم ندارند با طرح صادقانه آن در پی حل و برطرف ‌كردنش برآیند. اما اگر صداقت در زندگی مشترك نباشد، نه تنها مسئله طرح نمی‌شود، بلكه پوشیده می‌ماند و از كنترل خارج می‌شود. صداقت در زندگی مشترك را به واكسن و واكسیناسیون تشبیه كرده‌اند. ممكن است واكسن زدن با درد همراه باشد، ولی عمری سلامتی به همراه دارد. صداقت هم چنین است. شاید رو راست بودن یا گشاده بودن در بعضی موارد با سختی‌هایی همراه باشد، اما باید به خاطر داشت كه صداقت سنگ زیربنای زندگی مشترك است و صادق بودن با همسر بیش از هر چیز نشانه صداقت با خود است.


دلایل صداقت

شاید پرسیده شود كه چرا باید صداقت داشته باشیم. در این نوشته چند دلیل آن را خوانده‌اید، اما به علت اهمیت موضوع بر این نكات تأكید می‌كنیم:

1ـ صداقت ستون زندگی مشترك است و می‌دانیم اگر ستونی محكم و استوار نباشد، آن عمارت هر لحظه در معرض ریزش و فروپاشی قرار می‌گیرد.

2ـ صداقت به سازگاری زن و شوهر كمك می‌كند، چرا كه باعث درك آنان از یكدیگر می‌شود.

3ـ صداقت به زندگی ما رنگ و بوی دوستی و محبت می‌بخشد.

اما روان‌شناس‌ها دو دلیل دیگر هم در این مورد ذكر كرده‌اند كه به آنها اشاره می‌كنیم:

الف) صداقت امكان كمك گرفتن و حمایت در مواقعی را كه به یاری دیگران نیاز داریم افزایش می‌دهد. حتماً شما هم داستان چوپان دروغگو را شنیده‌اید. این داستان نمونه بارز بی‌صداقتی و در نتیجه یاری نشدن در زمان بحران و یاری‌خواهی است. اگر زن یا شوهری با همسر خود صادقانه رفتار نكند یا سخن نگوید، نخستین ضربه به شكل بی‌اعتمادی به او وارد می‌شود. بی‌اعتمادی موجب می‌شود زمانی كه فرد به راستی كمك می‌خواهد، صدایش شنیده نشود.

در یك رابطه صادقانه، اعمال غیر عقلانی معمولاً تصحیح می‌شوند و عادات بد و رفتارهای ناصحیح یا انجام نمی‌شوند یا اگر صورت گرفتند به سرعت اصلاح یا حذف می‌شوند.


ب) صداقت موجب می‌شود تا رفتار همسران بیشتر از روی تعقل و تدبر صورت گیرد. در حقیقت، صداقت سبب می‌شود كه رفتار عاقلانه‌تری داشته باشیم. اگر بدانیم هر كاری كه می‌كنیم یا هر حرفی كه می‌زنیم زن یا شوهرمان به یاد خواهد سپرد، كمتر احتمال دارد دست به اعمال غیرمنطقی بزنیم. صداقت مثل دوربین فیلمبرداری در زندگی ماست. اگر صداقت داشته باشیم می‌دانیم كه می‌خواهیم چه عملی بكنیم و بنابراین، با آگاهی و تعقل بیشتری كار انجام می‌دهیم. در یك رابطه صادقانه، اعمال غیر عقلانی معمولاً تصحیح می‌شوند و عادات بد و رفتارهای ناصحیح یا انجام نمی‌شوند یا اگر صورت گرفتند به سرعت اصلاح یا حذف می‌شوند.

پس صداقت در زندگی و در رابطه با دیگران، به ویژه در زندگی خانوادگی، یكی از اصلی‌ترین نیازهای آدمی است و نبودش چون موریانه‌ای بنای زندگی را تهی و آماده فروریزی می‌كند.



کتاب شیوه های کاهش ناسازگاری و تنش درمنزل در کتابخانه تبیان برای مطالعه شما موجود است.

در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره در سایت استفاده نمایید.
شنبه 1/12/1388 - 1:59
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته