• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 300
تعداد نظرات : 251
زمان آخرین مطلب : 4424روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

آشپزخانه






آشپزخانه در تمام دنیا محل هنرنمایی بانوی خانه و جولانگاه اوست، از این رو باید محیطی امن و فارغ از هرگونه مزاحمت برای وی باشد.
آشپزخانه از فضاهای اصلی یك خانه محسوب می شود و لذا باید در ارتباط نزدیك و تنگاتنگی با غذاخوری و ورودی باشد و بهتر است در صورت وجود یك در ورودی برای آشپزخانه، این در در فضای خصوصی باز شود و دسترسی به پذیرایی از این طریق صورت پذیر شود.
دقت داشته باشید كه برای فراهم كردن هرچه بیشتر محیطی امن برای آشپزخانه، مهمانان حاضر در پذیرایی به هیچ وجه نباید به آن دید داشته باشند.
همچنین آشپزخانه باید در ارتباط نزدیك با سرویس های بهداشتی باشد. بهتر است به دلیل نورگیری بهتر، آشپزخانه در نمای شمالی ساختمان واقع شود. چیدمان وسایل آشپزخانه باید به گونه ای باشد كه ارتباط مناسب و منطقی بین آنها حفظ شود.
تهویه هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی از ملزومات كار در آشپزخانه است. ایزوله كردن كف آشپزخانه به خاطر شرایط خاص آن الزامی است. می توان برای ایجاد عایق رطوبتی از دو شیوه قیرگونی و ایزولاسیون ـ ایزوگام استفاده كرد. می توان كف آشپزخانه را با سنگ، سرامیك و كفپوش های پلاستیكی پوشاند و برای مبارزه با تجمع مواد غیر بهداشتی در درزهای بین سنگ و سرامیك می توان از سنگ و سرامیك با ابعاد بزرگ استفاده كرد.
بهتر است در آشپزخانه از رنگ روغنی براق استفاده شود و در سقف آشپزخانه نیز باید از مصالحی كه جاذب رطوبت نبوده و قابل شست وشو باشند استفاده كرد. رنگ آمیزی سقف آشپزخانه به وسیله رنگ های روغنی براق صورت می گیرد.
پنجره جهت عبور و مرور نور و هوا تعبیه می شود. لذا پنجره از ملزومات آشپزخانه است و طول استاندارد آن نباید كمتر از دو متر باشد. برای تخلیه هوای داخل آشپزخانه از هواكش استفاده می كنند. برای استفاده بهتر از هواكش ها، در بسیاری از مسیرهای عبور هوا لوله های دودكش قرار می دهند و بعد از آن هواكش را نصب می كنند كه هوا را به طور مستقیم به بالاترین سطح ساختمان برساند.
یكی از مهم ترین اجزایی كه در چیدمان و طراحی دكوراسیون یك آشپزخانه نقش دارد، كابینت است. هم اكنون كابینت های متفاوتی از نظر رنگ و جنس در بازار موجود است و لذا محدودیتی در انتخاب آن وجود ندارد.
برای چیدمان مناسب یك آشپزخانه بهتر است رنگ دیوارها، كابینت، اجاق گاز و یخچال را مدنظر قرار دهید تا به تركیب مناسب تری برسید.
برای تزیین آشپزخانه از نور طبیعی و مصنوعی استفاده می كنیم. پنجره در ارایه نور طبیعی به آشپزخانه از اهمیت زیادی بر خوردار است. معمولاً پنجره می تواند در صورت مشرف بودن به فضای سبز یكی از تابلوهای آشپزخانه باشد.
اگر آشپزخانه تان به دلیل محدودیت فضای خارج، از نور زیادی برخوردار نیست بهتر است از پرده هایی كه حالت توری دارند استفاده كنید و در صورتی كه آشپزخانه در معرض تابش شدید نور باشد از پرده هایی كه بتوانند جلوی نور را بگیرند. اگر از نور طبیعی مناسبی بهره نمی برید به یاد داشته باشید كه امروزه نورهای مصنوعی در انواع مختلف مثل هالوژن و یا فلورسنت با لامپ هایی كه از سقف آویزان شده و دارای پایه ای روی زمین یا روی میز هستند طراحی شده كه می توان از آنها برای تامین نور دلخواه استفاده كرد.
به طور كلی بهتر است در آشپزخانه نور مخفی باشد. معمولاً تابش نور مستقیم ناراحت كننده بوده و انعكاس زیبایی ندارد. همچنین معمولاً لامپ های هالوژن را زیر كابینت یا گچبری مخفی می كنند.
به خاطر داشته باشید كه هرگز نباید برای تزیین آشپزخانه از گل های مصنوعی استفاده كنید زیرا نه تنها برای بیننده پیام عشق و علاقه ندارند، بلكه آتش زا نیز هستند.

سه شنبه 6/5/1388 - 1:3
دانستنی های علمی

ورودی خانه






ورودی رابط بین فضای خارج و داخل خانه است و اولین فضایی كه در بدو ورود به هر خانه ای دیده می شود ورودی آن است.
طبق نخستین و ساده ترین اصول معماری برای طراحی و تقسیم بندی فضای خانه، ورودی باید فضایی كاملاً تفكیك شده باشد تا اولاً شخصی كه وارد خانه می شود نتواند هیچ كدام از سایر فضاها و به ویژه فضاهای خصوصی را ببیند و در مرحله دوم گرد و خاكی كه از خارج خانه با خود می آورد به دیگر نقاط خانه منتقل نشود.
از طرفی ورودی خانه برای یك فرد تازه وارد حكم راهنما را دارد و همچنین باید هدایت كننده افراد به پذیرایی، آشپزخانه و دستشویی باشد.
همچنین در صورت وجود پله در داخل یا خارج ساختمان، ورودی باید با پله های اصلی ارتباط داشته باشد.
ورودی باید با رختكن رابطه داشته باشد و یا در حالت دیگر بخشی از فضای ورودی به رختكن اختصاص داده شود.
اصولا ًچیدمان غلط باعث شلوغی فضا و دشواری حركت افراد می شود. زیبایی در سادگی است و سادگی در چیدمان باعث خلق فضاهای مناسب می شود.
در هنگام چیدمان یك فضا باید به تعداد نفرات و حركات آنها در فضای چیدمان دقت شود. به خاطر داشته باشید كه ورودی خانه معرف شخصیت ساكنان خانه است.
استفاده از رنگ های شاد، فضای ورودی را زیبا و جذاب می كند و نیز باعث ایجاد تنوع در ساختار معماری خانه می شود. وجود فضاهایی برای جاكفشی و جالباسی در این فضا از ملزومات است. فراموش نكنید كه ورودی هر خانه، خروجی آن نیز هست، پس وجود یك آینه هم در این فضا ضروری است.
به یاد داشته باشید كه در نگاه علمی و اصولی ورودی باید نزدیك ترین فاصله را از حمام و توالت و دورترین فاصله را از اتاق خواب داشته باشد. همچنین ورودی باید فاصله نزدیكی با اتاق نشیمن، آشپزخانه و غذاخوری داشته باشد. حال اگر در خانه ای زندگی می كنید كه این نكات رعایت نشده است سعی كنید حداقل جداسازی آن از سایر فضاها را انجام دهید؛ برای این منظور می توانید با چند تغییركوچك و استفاده از وسایلی به عنوان پارتیشن آن را تفكیك كنید تا علاوه بر جداسازی بر زیبایی آن نیز افزوده باشید.
ورودی هر خانه باید فضایی برای استقبال از مهمانان داشته باشد و در خانه های ویلایی بهتر است ورودی در كنار فضای سبز باشد.



سه شنبه 6/5/1388 - 1:2
کامپیوتر و اینترنت

مروری بر یك مركز مخابراتی

 شبكه كابل: در این مقاله بسیار كوتاه سعی بر این است كه اطلاعاتی راجع به یك مركز تلفن به خوانندگان منتقل گردد.به امید مفید بودن این مطلب. همانطور كه احتمالاً می دانید،هر مشترك تلفن ثابت به نزدیكترین مركز در اطرافش متصل می شود.زیرا این مركز می باشد كه بوق را برای مشترك فراهم می آورد و بوسیله مسیریابی ارتباط مشترك را با مراكز و شهرها و كشورهای دیگر میسر می سازد.اما ببینیم یك مركز از چه قسمت هایی تشكیل شده است: اصولاً مركز تلفن ساختمانی حداقل سه طبقه و شامل چهار قسمت اصلی به شرح زیر می باشد. اولین قسمت یك مركز اتاق كابل نام دارد كه معمولاً در زیرزمین یا همكف قرار دارد.كابل های با روكش های مقاوم(out door)پس از ورود به اتاق كابل مفصل خورده (مفصل مادر)و به كابل هایی با روكش انعطاف پذیر(in door)تبدیل می شود و از آنجا به مقصد بعدی یعنی اتاق MDF هدایت می شوند.در اینجا یك نكته لازم به ذكر است و آن وجود دستگاهی به نام گاز كنترل در اتاق كابل می باشد.این دستگاه با توجه به نوع كابل ها كه اصطلاحاً ایر كور (كابل هایی كه درون روكششان برای مقاومت بیشتر هوا دارند.) نامیده می شوند،به درونشان هوا با فشار وارد می كند.هر زمان افت فشار توسط دستگاه نشان داده شود،علامتی دال بر ایجاد شكاف در روكش كابل و احتمال نفوذ آب و از بین رفتن كابل می باشد. قسمت بعدی،اتاق(MDF(Main Distribution Frame یا فریم توزیع اصلی نام دارد.كابل های مركزی و ارتباط ورودی به مركز پس از عبور از اتاق كابل وارد این اتاق كه شامل دو نوع ترمینال در دو طرف می باشد، می شود.این دو نوع ترمینال شامل ترمینال های افقی و عمودی می باشد.زوج های ورودی از سمت مشترك به ترمینال های عمودی و زوج های سمت سوئیچ به ترمینال های افقی متصل می گردند. 22 فیبر نوری نیز مستقیماً به سالن دستگاه(سوئیچ)منتقل می شوند و در آنجا بر روی راك های خاصی به نام OCDF تقسیم و از نوری به الكتریكی و یا بالعكس تبدیل می شود. این ترمینال های عمودی و افقی بوسیله زوج سیم هایی به نام رانژه به هم متصل می باشند.از مزایای MDF امكان آسان تست خطوط در مركز و انجام امور كنترلی و محدود كننده مانند قطع به علت بدهی(بوسیله ابزاری به نام ایزوله) و در كل راحت تر شدن عمل نگهداری و كنترل خطوط می باشد. در سالن MDF در سمت مشترك فیوزهایی كار گذاشته شده اند تا در زمان ورود احتمالی برق شهری توسط زوج مشترك به مركز،سوئیچ آسیبی نبیند.معمولاً اتاق MDF در طبقه بالای اتاق كابل قرار دارد و در كنار آن اتاقی به نام اتاق PCM نیز وجود دارد.اما یكی دیگر از مهمترین بخش های یك مركز كه شاید بتوان نام اصلی ترین واحد را به آن داد،سالن سوئیچ(دستگاه) می باشد.این سالن معمولاً در طبقه بالای اتاق MDF قرار دارد و زوج سیم ها پس از طی مراحل فوق الذكر وارد آن شده و به سوئیچ متصل می گردند.سوئیچ مبحث بسیار وسیعی را شامل می شود كه امیدوارم بتوانم در آینده خلاصه ای از ساختمان یك سوئیچ پركاربرد در شبكه مخابراتی كشورمان را خدمتتان ارائه كنم.آخرین بخش،اتاق نیرو(باطری خانه) می باشد كه وظیفه آن تأمین برق مصرفی تجهیزات مركز مانند سوئیچ و PCMها و... میباشد.معمولاً برق مصرفی آنها 48 ولت مستقیم(DC)می باشد.در این بخش علاوه بر مبدل های متناوب به مستقیم،تعدادی باطری نیز برای مواقع قطع برق شهری موجود می باشند.در یك مركز باید یك ژنراتور دیزلی برای مواقعی كه برق برای مدت طولانی قطع می باشد،پیش بینی شده باشد. چندین مركز در یك شهر به یك مركز ترانزیت متصل هستند و این مراكز ترانزیت هستند كه با هم ارتباط دارند.
سه شنبه 6/5/1388 - 1:0
بیماری ها

دنیای قرمز خون

  خون مایعی عجیب و غریب است که بشر با وجود پیشرفت‌های علمی زیادی که کرده است، هنوز نمی‌تواند به طور تمام و کمال، مایعی همچون خون تولید کند که نقش این مایع حیاتی  را بر عهده بگیرد. در مطلب علمی این هفته می‌خواهیم کمی شما را با دنیای قرمز رنگ خون آشنا کنیم.گلبول‌ها یا سلول‌های کوچک یک وظیفه مهم بر عهده دارند که آن حمل و نقل اکسیژن و کربن و دی‌اکسید است. به خاطر همین هدف است که هموگلوبین آنها رنگ قرمز به خود می‌گیرد. زیرا ترکیب هموگلوبین با اکسیژن، سبب ایجاد رنگ قرمز در خون می‌شودخون در اصل قرمز نیست. بلکه رنگ آن آبی تیره است. هنگامی که خون از اکسیژن پر می‌شود، رنگ آن قرمز می‌گردد. این به خاطر وجود پروتئینی است که سال‌ها پیش توسط دانشمندی آلمانی به نام« اتو فونکه» کشف شد. این پروتئین «هموگلوبین» نام دارد. پروتئین خون یا هموگلوبین هنگام عبور خون از شش‌ها که دارای اکسیژن زیاد است، باعث رنگ قرمز روشن خون می‌شود. اما اولین بار چه کسی سلول‌های قرمز خون را مشاهده کرد؟ به درستی معلوم نیست بعضی عقیده دارند دانشمندی به نام «مالپیگی» آنها را دیده است و گروهی دیگر می‌گویند یک دانشمند هلندی ذرات قرمز خون را مشاهده کرده است.پروتئین خون یا هموگلوبین هنگام عبور خون از شش‌ها که دارای اکسیژن زیاد است، باعث رنگ قرمز روشن  خون می‌شوددر هر حال این سلول‌ها آنقدر کوچک هستند که با چشم معمولی دیده نمی‌شوند. اگر بخواهید تصوری از اندازه گلبول‌های قرمز داشته باشید باید ظرفی مکعب شکل که تنها یک میلی‌متر طول اضلاع آن است را تصور کنید. در این محیط کوچک 1 میلی‌متری می‌توان، حدود 5 میلیون گلبول قرمز را جای داد! شاید بپرسید که چه کسی این تعداد گلبول قرمز را شمارش کرده است؟  تاریخ علم به ما می گوید که یک دانشمند به نام «کارل فیرارت» سال‌ها قبل، این شمارش را انجام داد. گلبول‌های قرمز را گاهی سلول هم می‌نامند و به آن سلول قرمز می‌گویند. اما آنها سلول کامل نیستند زیرا هسته ندارند. خون در اصل قرمز نیست. بلکه رنگ آن آبی تیره است. هنگامی که خون از اکسیژن پر می‌شود، رنگ آن قرمز می‌گردددر هر حال این گلبول‌ها یا سلول‌های کوچک یک وظیفه مهم بر عهده دارند که آن حمل و نقل اکسیژن و کربن و دی‌اکسید است. به خاطر همین هدف است که هموگلوبین آنها رنگ قرمز به خود می‌گیرد. زیرا ترکیب هموگلوبین با اکسیژن، سبب ایجاد رنگ قرمز در خون می‌شود.
سه شنبه 6/5/1388 - 1:0
دانستنی های علمی
                                             سقف کاذب گریلیوم                                                                                                                      سقف کاذب گریلیوم  در رده سقف های دکوراتیواست و در بین آنها از ویژگیهای فراوانی برخوردار است  این سقف از آلومینیوم  وآهن  و ورقهای آلیاژی ( این مورد گران است)  تولید میشود . سقف گریلیوم سقف باز هم نامیده می شود ( البته از نظر بعضی ها) جمله سقف باز کمی در خواننده یا شنونده باعث تعجب می شود . ولی شاید بهتر از این نتوان جمله معادل در فارسی پیدا کرد .( در اصطلاحات فنی کلمه و یا جملاتی وجود دارد که معادل فارسی آن بی معنی و یا خنده دار و ...... موارد دیگر می شود ،  که بهتر است همان کلمه ویا جمله اینا" گفته شود ، نه معنی فارسی آن ) .حال چرا به سقف گریلیوم ، سقف باز هم گفته می شود . جواب آن در کار تمام شده است . بعد از اینکه سقف نصب شد چیزی که رویت می شود اینست  ، خانه های مربع و مستطیل شکلی که پیوسته در کنار هم قرار گرفته است . که هیچ پوششی در داخل و یا پشت آن وجود ندارد و پشت سقف و تاسیساتی که کار شده است به خوبی دیده می شود . ( شاید این توضیح مختصر کافی باشد)از نحوه تولید هم بگوئیم  ،  سقف کاذب گریلیوم از ورق به قطر 4/0 الی 1 میلیمتر ( امکان قطر بیشتر نیز وجود دارد در صورتی که مدولها بزرگتر شود) ابتدا ورق را به عرض وطول مشخص در می آورند . که این اندازه طول و عرض بستگی به مدول مربع و مستطیل سقف گریلیوم دارد که از کمترین مدول سه در سه سانتی  شروع می شود . برای مدولهای بزرگتر طول وعرض نام برده شده و هم ضخامت ورق بزرگتر می شود، بعد از اینکه ورق را بصورت مستطیل برش دادند نوبت به پرس کاری برروی آن بصورت فاق و زبانه می رسد و سپس از وسط مستطیل آنرا  بصورت یو انگلیسی در می آورند  که خود این کار در یک دوره ماشین کاری انجام می گیرد .  گریلیوم تولید شده رنک می شود ، رنگ بصورت  مایع و یا پودری ویا غیره  می باشد ، که در هر صورت به کوره می رود تا خشک شود . در هنگام نصب قطعات تولید شده روی هم مونتاژ می شود و سپس در کاریرهای که هم شکل با قطعات  هستند ولی با اندازه دو برابر قرار می گیرند ودر سطح طراز اجراء می شوند.مزیت سقف کاذب گریلیوم  در نمای آخر اینطور است که هیچ گونه متعلقات سقف ( بجز چراغ ) دیده نمی شود ، چون می توان در پشت سقف آن را کار کرد، مثل در یچه ها ، کانال ها ، دتکتور ها و ...... و دیگر موارد.معمولا" سقف کاذب گریلیوم را بصورت منفرد و یا ترکیبی با سقف های دیگر اجراء می کنند ( در مورد آخر زیبا تر جلوه می کند)  این نوع سقف را بصورت پره ای  و یا بافل نیز می توان  اجراء کرد ، زیر سازی سقف  گریلیوم  مانند سقف های دیگر بصورت آویزانی است  ، که با سیم مفتول ویا زنجیر این کار انجام می گردد. چند تولید کننده این نوع سقف را معرفی میکنم :/   شرکت کدکن ( اولین تولید کننده این سقف است و همیشه ایده نو دارد)/  شرکت لمبه کاران زرین/   شرکت آلومیکو/   ....................ودیگر تولید کننده های که بنده نمی شناسم  . یک اصلی در بین تولید کننده ها وجود دارد بدین صورت که ابتداء کار ( مشتری )  را پیدا می کنند وبعد سراغ  تولید کردن میروند . که این مسئله بین همه تولید کنندها در اصناف مختلف معمول است . بهترین دلیل ایشان نوسانات بازار است و ثابت نبودن قیمت ورقها و دیگر مسائل .بهترین رنگی که برای سقف کاذب گریلیوم می توان انتخاب کرد به نظر من رنگ قرمز است ( که ماندگارتر وحس مربع ومستطیل را القا می کند) چون سه رنگ اصلی در هنر وجود دارد که بدین ترتیب است : قرمز ، آبی ، زرد که این سه رنگ همراه با شکل هندسی خود می آیند . قرمز با مربع که حس پایداری و ثبات را دارد و آبی  شکل هندسی آن دایره است  حس آسمان و کره زمین را دارد و زرد شکل هندسی آن مثلث است  که حس نا متعادل و فرو ریختن و خطر ! را به همراه دارد .حال می شود در رنگ آمیزی  سقفهای کاذب از این سه رنگ اصلی کمک گرفت ویا از مشتقات آنها که به این رنگها نزدیک است . 
سه شنبه 6/5/1388 - 0:58
کامپیوتر و اینترنت

 

حافظه 16 گیگا بایتی برای گوشی موبایل

 سامسونگ خود را اولین شرکت تولید کننده انبوه حافظه های فلاش 16 گیگا بایتی از نوع NAND معرفی کرد. این حافظه ها قابل استفاده روی گوشی های موبایل می باشد. سامسونگ اعلام کرد که این تراشه در اندازه 15 نانومتر و با ظریفترین و پیشرفته ترین تکنولوژی حال حاضر بازار ساخته خواهد شد. در حال حاضر از حافظه های NAND به میزان زیادی در صنعت تولیدات موبایل و وسایل الکترونیکی دیگر که دارای حافظه هستند، استفاده می شود و این می تواند زمینه ای برای پیشرفت تولید کنندگان حافظه و نیز تولیدکنندگان نیمه رساناها فراهم کند.تراشه حافظه فلاش 51 نانومتری سامسونگ، 60 درصد کاراتر از تراشه های تولید شدۀ 60 نانومتری هستند و از تکنولوژی پیچیده تر و جدیدتری برخوردارند.این حافظه جدید 16 گیگا بایتی با ساختار چند سطحی قابلیت ذخیره حجم زیادی از اطلاعات را با سرعت پردازش بالا در خواندن و نوشتن روی حافظه دارد.
سه شنبه 6/5/1388 - 0:55
کامپیوتر و اینترنت
 در تمامی گوشیهای نوکیا کدهایی مخفی وجود دارد که بعضی افراد از آن آگاهی ندارند.در این مجموعه کد مخفی برای نوکیا سعی کردیم تمامی کدهای مخفی مورد استفاده در این گوشیها را ذکر کنیم. 

-------------------------------                  

    #0000#*و یا #9999#*
ورژن سیستم عامل گوشی ، تاریخ ساخت نرم افزار ، و نوع فشرده سازی را نشان میدهد.

---------------------------

#30#*
شماره های محرمانه گوشی را نمایش میدهد.

---------------------------

#67705646#*
در گوشیهای مدل 3310 و 3330 لگوی شبکه را حذف میکند IR-TCI

---------------------------

#73#*
تایمر گوشی و همچنین تمام امتیازات بدست آمده در بازیها را Reset میکند.

---------------------------

#746025625#*
نمایش وضعیت سرعت clock سیمکارت گوشی. اگر گوشی شما دارای حالت SIM Clock Stop Allowed باشد به این معنا خواهد بود که گوشی شما میتواند درحالت کمترین میزان مصرف باطری درحالت Standby قرار بگیرد.

---------------------------

#2640#*
کد رمز فعلی گوشی را نشان میدهد. کد رمز گوشی در حالت عادی 12345میباشد.

---------------------------

#7780#*
RESET
گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه ای. مناسب برای زمانیکه گوشی قاطی کرده است . درواقع درایو C گوشی را ریست میکند (ریست گوشی بدون حذف برنامه ها) بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت که اگر آنرا قبلا تغییر نداده باشید 12345 میباشد.

---------------------------

#7370#*
فرمت گوشی . مناسب برای زمانیکه گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت میکند و البته تمامی برنامه ها و فایلهای موجود بر روی این درایو از بین خواهند رفت . بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت که اگر آنرا قبلا تغییر نداده باشید 12345 میباشد.

---------------------------

#43#*
کنترل حالت call waiting ( انتظار) گوشی.

---------------------------

#61#*
کنترل شماره ای که به عنوان divert در صورتیکه به تلفن پاسخ داده نشود ، تعیین گردیده است.

---------------------------

#62#*
کنترل شماره ای که به عنوان divert درصورتیکه شبکه دچار اشکال باشد( آنتن نباشد) تعیین گردیده است.

---------------------------

#67#*
کنترل شماره ای که به عنوان divert درصورتیکه گوشی اشغال باشد ، تعیین گردیده است.

---------------------------

#
شماره*21**
divert
به شماره مورد نظر در هر حالتی.

---------------------------

#
شماره*61**
divert
به شماره موردنظر در حالت عدم پاسخ گوئی ( no Reply )به تلفن زده شده.

---------------------------

#
شماره*67**
divert
به شماره مورد نظر در حالت اشغال بودن گوشی ( on Busy )#0000#* و یا #9999#*
ورژن سیستم عامل گوشی ، تاریخ ساخت نرم افزار ، و نوع فشرده سازی را نشان میدهد.



#30#*
شماره های محرمانه گوشی را نمایش میدهد.



#67705646#*
در گوشیهای مدل 3310 و 3330 لگوی شبکه را حذف میکند IR-TCI



#73#*
تایمر گوشی و همچنین تمام امتیازات بدست آمده در بازیها را Reset میکند.

#746025625#*

نمایش وضعیت سرعت clock سیمکارت گوشی. اگر گوشی شما دارای حالت SIM Clock Stop Allowed باشد به این معنا خواهد بود که گوشی شما میتواند درحالت کمترین میزان مصرف باطری درحالت Standby قرار بگیرد.


#2640#*
کد رمز فعلی گوشی را نشان میدهد. کد رمز گوشی در حالت عادی 12345میباشد.


#7780#*
RESET
گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه ای. مناسب برای زمانیکه گوشی قاطی کرده است . درواقع درایو C گوشی را ریست میکند (ریست گوشی بدون حذف برنامه ها) بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت که اگر آنرا قبلا تغییر نداده باشید 12345 میباشد.


#7370#*
فرمت گوشی . مناسب برای زمانیکه گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت میکند و البته تمامی برنامه ها و فایلهای موجود بر روی این درایو از بین خواهند رفت . بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت که اگر آنرا قبلا تغییر نداده باشید 12345 میباشد.

#43#*
کنترل حالت call waiting ( انتظار) گوشی.

#61#*
کنترل شماره ای که به عنوان divert در صورتیکه به تلفن پاسخ داده نشود ، تعیین گردیده است.


#62#*
کنترل شماره ای که به عنوان divert درصورتیکه شبکه دچار اشکال باشد( آنتن نباشد) تعیین گردیده است.


#67#*
کنترل شماره ای که به عنوان divert درصورتیکه گوشی اشغال باشد ، تعیین گردیده است.


#
شماره*21**
divert
به شماره مورد نظر در هر حالتی.


#
شماره*61**
divert
به شماره موردنظر در حالت عدم پاسخ گوئی ( no Reply )به تلفن زده شده.


#
شماره*67**
divert
به شماره مورد نظر در حالت اشغال بودن گوشی ( on Busy ) 
سه شنبه 6/5/1388 - 0:55
کامپیوتر و اینترنت

نحوه تشخیص اصل بودن گوشی از طریق اینترنت

  امروزه در کشور ما اکثر گوشی‌های موجود در بازار ریجیستر نشده و قاچاقی به کشور وارد می‌شوند که این موضوع باعث نوسانات قیمت یک مدل گوشی شده که علت آن چیزی به جز غیر اصل بودن آن و به اصطلاح چنج بودن آن است که متاسفانه فروشندگان، گوشی‌های تقلبی خود را به عنوان گوشی اصل به مشتری معرفی می کنند.  برای شناسایی گوشی‌های اصلی راه‌های متفاوتی است که از جمله آن‌ها استفاده از کد #06#* است که سریال گوشی شما (IMEI) را مشخص نموده و شما می‌توانید آن را با شماره سریال موجود بر روی جعبه و باطری مقایسه نمایید این سه شماره باید با هم همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است. روش دوم؛ تشخیص اصل بودن گوشی از طریق اینترنت است، بدون نیاز به یافتن کد فوق بر روی جعبه یا باطری گوشی یا سایر راه‌ها!   بدین منظور:  ابتدا بر روی گوشی خود کافی است کد #06#* را وارد نمایید. کد IMEI گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.  حال به سایت اینترنتیhttps://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinrبروید.  سپس کد IMEI خود را که یک کد 15 رقمی است در صفحه مربوط به طور دقیق و بدون خطا وارد نمایید و روی دکمه analyse کلیک کنید.  اکنون سایت مشخصاتی به شما می‌دهد که باید به طور کامل با مشخصات گوشی شما صدق کند. از نظر مدل، کارخانه، کشور سازنده و...  به عنوان مثال اگر گوشی شما مدل نوکیا 3230 باشد، می‌بایست پس از وارد نمودن سریال (IMEI) گوشی، مشخصات همان گوشی نوکیا 3230 خود را دریافت کنید، این موضوع بدین معنی است که گوشی شما اصل بوده و هیچ گونه مشکلی ندارد. اما اگر مشخصات داده شده مربوط به گوشی شما نباشد گوشی شما قاچاق می باشد.  به عنوان مثال اگر کد یك گوشی K750i را چك كنید و این سایت مشخصات یك گوشی W750 را به شما نشان دهد، گوشی شما غیراصل است!   سایت فوق به غیر از چك كردن IMEI موارد دیگری را نیز آنالیز می‌کند:  

» Phone number analysis

 

» IMSI number analysis

 

» IMEI number analysis

 

» SIM number analysis

 

» ISPC number analysis

 لینك چك كردن و آنالیزم كردن كدهای دیگر :  

https://www.numberingplans.com/?page=analysis

سه شنبه 6/5/1388 - 0:52
کامپیوتر و اینترنت
 

13- به هر كسی اعتماد نكنید:

 

افراد سودجو این روز‌ها به دنبال خصوصی‌ترین عكس‌ها و فیلم‌های شخصیت‌های مهم هستند تا از توزیع آن‌ها در اینترنت یا سی‌دی‌های غیراخلاقی كسب درآمد كنند. ممكن است تصور كنید شخصیت چندان مهمی نیستید، اما فراموش نكنید كه هرگز كارت حافظه دوربینتان را به افرادی ندهید كه آن‌ها را نمی‌شناسید. حتی كارت‌های فرمت شده هم قابل بازیابی هستند. باور نمی‌كنید؟ مراقب باشید!

سه شنبه 6/5/1388 - 0:49
کامپیوتر و اینترنت
 

12 - عكس‌هایتان را چاپ نكنید:

 تصور مگاپیكسل را از ذهنتان خارج كنید. كیفیت چاپ عكس‌های تلفن همراه بسیار پایین‌تر از آن چیزی است كه روی نمایشگر گوشیتان می‌بینید. دوربین‌های تلفن‌های همراه، به دلیل فاصله كانونی كم و حساسیت بالای حسگرهایشان معمولاً دارای نویز بسیار زیادی هستند و هنگامی كه آن‌ها را چاپ می‌كنید، اصلاً نباید انتظار داشته باشید كیفیت آن‌ها با یك دوربین نگاتیوی سطح متوسط (كه یك دهم قیمت گوشیتان و حدود بیست تا چهل هزار تومان قیمت دارند) برابری كند. ضمن این‌كه، هزینه چاپ عكس‌های دیجیتال تقریباً بین 5/1 تا 2 برابر چاپ آنالوگ است. بنابر این بهتر است عكس‌هایتان را چاپ نكنید، بلكه آن‌ها را با نرم‌افزارهای ساخت آلبوم عكس به سی‌دی‌های تصویری تبدیل كنید و در یك آلبوم جدید نگهدارید. یكی از بهترین برنامه‌های ساخت آلبوم تصویری MEMORIES ON TV است كه نحوه كار با آن در شماره‌های قبل عصر‌‌شبكه در بخش آموزش‌های پنج دقیقه‌ای معرفی شده است.
سه شنبه 6/5/1388 - 0:48
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته