• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1420
تعداد نظرات : 5
زمان آخرین مطلب : 2168روز قبل
خودرو

سرجیو مارشیونه در مصاحبه اخیرش با تلویزیون بلومبرگ گفت: «به‌دلیل چارچوب زمانی انتخاب شده در اروپا، ما مجبور به الکتریکی‌شدن هستیم. اما شخصا این راه‌حل را درست نمی‌دانم»
به گزارش اخبار خودرو ، سرجیو مارشیونه، مدیرعامل گروه فیات کرایسلر، اعلام کرده است در حالی‌که خودروسازی مشغول دست و پنجه نرم کردن با بزرگ‌ترین چالش‌ تاریخ خود است که از فناوری‌های جدید خودروهای الکتریکی و خودران نشات گرفته، او تمرکز خود را بر راهبرد ۵ساله این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی گذاشته است.

خودروهای الکتریکی فیات کرایسلر هنوز به مرحله سودآوری نرسیده‌اند و آن‌طور که آقای مارشیونه در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه ریونترو در ایتالیا گفته است، این کمپانی به‌ازای هر نسخه الکتریکی از خودروی جمع‌و‌جور فیات ۵۰۰، ۲۰هزاردلار ضرر می‌کند.

یکی از راه‌هایی که فیات کرایسلر از مدت‌ها پیش درحال بررسی آن بوده، ادغام یا خرید یک کمپانی موفق‌تر در زمینه خودروهای تمام الکتریکی و هیبرید است.

مدتی قبل رسانه‌های کره جنوبی خبرهایی را از ادغام فیات کرایسلر با رقیب کره‌ای‌اش یعنی هیوندای موتورز منتشر کرده بودند که در آن زمان آقای مارشیونه این ادعا را تکذیب کرد.

با هرچه سختگیرانه‌تر شدن قوانین و محدودیت‌های مربوط‌به سطح آلایندگی خودروها، خودروسازان در سراسر جهان تحت فشاری جدی برای معرفی محصولات الکتریکی قرار گرفته‌اند. این در‌حالی است که تقاضا برای این خودروها هنوز چندان قابل‌ملاحظه نیست و زیرساخت‌های شارژ باتری‌های این خودروها نیز به‌طور مطلوب و قابل‌قبول فراهم نشده است.

در حالی‌که تسلا توانسته است به‌طور موفقیت‌آمیزی حجم فروش خود را افزایش دهد، اما بازده مالی و وضعیت نامساعد تولید این استارت‌آپ کالیفرنیایی، از دشواری‌های موجود در عرضه خودروهای الکتریکی و توجیه‌ناپذیری آن‌ها به‌لحاظ اقتصادی نشان دارد.

سرجیو مارشیونه در مصاحبه اخیرش با تلویزیون بلومبرگ گفت: «به‌دلیل چارچوب زمانی انتخاب شده در اروپا، ما مجبور به الکتریکی‌شدن هستیم. اما شخصا این راه‌حل را درست نمی‌دانم. در حالی که خودروسازان به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های بدون آلایندگی متوسل شده‌اند، ما نیز باید کاملا پذیرای این امر باشیم و از راه‌حل‌های فناورانه‌ای که می‌توانند به ما کمک کنند، استقبال کنیم.»

خودروسازان قدیمی که در این صنعت از اسم و رسمی برخوردار هستند، باید سرعت خود را در تصمیم‌گیری بالا ببرند تا بتوانند با رقبای تازه‌ازراه‌رسیده‌ای مانند تسلا برابری کنند.

سرجیو مارشیونه که به اظهارات بی‌پروا، مشهور است در همین مصاحبه گفت: «بزرگ‌ترین ترس من عقب ماندن از قافله است چون ما صنعت بسیار کندی هستیم و تصمیم‌گیریمان یک عمر طول می‌کشد. درعوض شرکتی مثل تسلا را درنظر بگیرید: ایلان درحال پیش‌رفتن با سرعت یک موشک است.»

ماه گذشته بعداز تکذیب ادغام با هیوندای موتورز توسط مارشیونه و اعلام نشدن قرارداد همکاری با گریت‌وال خودروساز چینی، ارزش سهام گروه خودروسازی فیات کرایسلر در بازار بورس میلان با ۰٫۱درصد افت به ۱۵٫۱۵یورو رسید. این درحالی است که سهام تسلا به بالاترین ارزش خود از ابتدای تاسیس تاکنون رسیده است.

آقای مارشیونه در ادامه گفت: «من هیچ برگ برنده خاصی روی میز ندارم و اولویتم رسیدن به نقطه بدون بدهی در سال ۲۰۱۸، توسعه برنامه کاری فیات کرایسلر تا سال ۲۰۲۲ و پیدا کردن جانشین است.»

آقای مارشیونه ۶۵ساله قصد دارد در سال ۲۰۱۹ خود را بازنشسته کند. برنامه کاری فیات کرایسلر که قرار است سال آینده منتشر شود، به گفته مارشیونه شامل عملیات مربوط‌به محصول جانبی مگنتی مارلی نیز خواهد شد. سرجیو مارشیونه اظهار کرده است: «بهترین راه‌حل، توزیع مارلی میان سهام‌داران فیات خواهد بود.»

هفته گذشته آقای مارشیونه بالاخره اعلام کرد که درحال انجام مذاکراتی برای همکاری‌های تکنیکی با هیوندای است. اگرچه این بزرگمرد خودروسازی هنوز جزئیات بیشتری را از این همکاری دراختیار رسانه‌ها قرار نداده است، اما ادغام این ۲شرکت را در ادامه همکاری‌ها بعید دانست.

 

چهارشنبه 22/9/1396 - 10:21
خودرو

اگر تعرفه‌ها در بخش خودروهای کلاس پایین (خودروهای ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ سی‌سی) افزایش پیدا کرده باشد، اقدامی‌ است که اصلا قابل قبول نیست
به گزارش اخبار خودرو ، اگر بخواهیم لیستی از مشکلات و مصائبی را که گریبان‌گیر صنعت خودروی کشورمان است، تهیه کنیم قطعا نظام تعرفه‌ به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات، در صدر این لیست خواهد بود.

سال‌هاست این تعرفه‌ها وجود دارد و همواره بحث کاهش تدریجی آن با افزایش توان خودروسازان داخلی مطرح است. در این سال‌ها تعرفه‌ها همچنان برقرار بوده و قیمت ارز نیز از ۹۰۰تومان سال ۸۸‌، به بیش‌از ۴هزار تومان در سال جاری رسیده است.

در همه این سال‌ها واردات خودرو با هر قیمت ارز و به‌رغم کم و زیاد شدن تعداد خودروهای وارداتی، جریان داشته است. ضمن اینکه قرار بر این بوده است با افزایش کیفی و توان خودروسازان داخلی و رسیدن به مرحله رقابتی، این تعرفه‌ها کمتر و کمتر شود، اما حالا نه‌تنها دیگر کاهش تعرفه‌ای در کار نیست، بلکه ظاهرا قرار است این تعرفه‌ها تا سطح بیش از ۱۳۰درصد افزایش پیدا کند.

تعداد بسیار کم خودروهایی با حجم موتور تا ۱۵۰۰‌سی‌سی

درحال‌حاضر چند سطح تعرفه‌ای وجود دارد. درمورد خودروهای هیبرید یک سطح تعرفه‌ای و درمورد خودروهای بنزینی با حجم موتورهای مختلف، سطح تعرفه‌ای متفاوتی داریم.

در خودروهای زیر ۱۵۰۰سی‌سی تعرفه ۴۵درصدی داریم. یعنی تعرفه ۴۰ به علاوه ۵ درصد در این بخش وجود دارد. به‌نظر می‌رسد قرار است تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰سی‌سی از ۴۰درصد به ۵۰درصد برسد. در این بخش تعداد کمی از خودروها را شاهد هستیم. خودروهایی مانند رنو کپچر و تویوتا سی‌اچ‌آر در این بخش قرار دارند.

دو برابر شدن قیمت بخش اصلی بازار خودروهای وارداتی

نکته بسیار مهم در بحث افزایش تعرفه‌ها به بخش خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲هزارسی‌سی بازمی‌گردد. در این بخش شاهد حضور بیشترین مدل‌های خودرویی در بازار کشورمان هستیم.

بسیاری از خودروهای وارداتی در این بخش قرار می‌گیرند. قرار است تعرفه این بخش نیز به ۹۵درصد برسد. این یعنی بخش قابل‌توجهی از خودروهای بازار با ۲برابر شدن قیمت رو‌به‌رو می‌شوند. مساله‌ای که درحال‌حاضر و حتی پیش از اعمال تعرفه‌ها نیز شاهد
آن بوده‌ایم.

چند رقمی شدن قیمت برخی از خودروها
همچنین در بخش موتورهای ۲هزار تا ۲۵۰۰‌سی‌سی تعرفه ۵۵ به‌علاوه ۵ درصدی را داریم. این عدد قرار است تا ۱۳۰درصد افزایش پیدا کند. در این بخش هم تعداد قابل‌توجهی از خودروها وجود دارد که در آینده قیمت‌هایی چند رقمی پیدا خواهند کرد.

به‌عنوان مثال ب‌ام‌و ۷۳۰ با رشد قیمتی بسیار فزاینده از ۷۸۰میلیون تومان به بیش از ۱میلیارد تومان رسیده است. میلیاردهایی که دیگر جای میلیون را گرفته‌اند و برای عده‌ای رقمی معمولی به‌حساب می‌آیند.

آزاد شدن واردات خودروهای لوکس با تعرفه ۱۵۰درصدی

اما نکته جالب دیگر درخصوص بحث تعرفه‌های جدید، آزاد شدن واردات خودروهایی است که پیش‌از این لوکس خوانده می‌شد. واردات خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰سی‌سی، در چند سال گذشته ممنوع بود اما ظاهرا باموافقت وزیر صنعت به واردات خودروهای لوکس، قرار است خودروهای ۲۵۰۰تا ۳۵۰۰سی‌سی نیز با تعرفه‌ای بیش از ۱۵۰درصد وارد کشور شود.

با این شرایط، نرخ تعرفه که مدت‌ها بود با آن بازی می‌شد و تا مدت‌ها خودروها با این میزان تعرفه وارد کشور می‌شدند و بازار در حوزه واردات به ثبات رسیده بود، دچار تغییرات گسترده خواهد شد و بازار خودروهای وارداتی که در ماه‌های گذشته و با وجود مساله بسته بودن سایت ثبت‌سفارش دچار شوک قیمیتی شده بود، با افزایش تعرفه، جهش وحشتناکی خواهد داشت.

در همین زمینه عضو کمیسیون صنایع مجلس درخصوص اینکه افزایش تعرفه‌ها باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد یا خیر، به روزنامه «دنیای خودرو» می‌‌گوید: «در کمیسیون تبصره یک، مجلس این اختیار را به دولت داده است که می‌تواند بنا به شرایط، تعرفه‌ها را تغییر بدهد.»

برخورد مجلس با افزایش تعرفه خودروهای کلاس پایین و متوسط

در ادامه حمیدگرمابی درخصوص افزایش تعرفه‌ها در بخش خودروهای کلاس پایین‌تر گفت: «اگر تعرفه‌ها در بخش خودروهای کلاس پایین (خودروهای ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ سی‌سی) افزایش پیدا کرده باشد، اقدامی‌ است که اصلا قابل قبول نیست.»

وی افزود: «در بخش خودروهای لوکس، چون قشر خاصی از این خودروها استفاده می‌کنند و تعداد کمی از این خودروها وارد کشور می‌شود، مجلس مشکلی با افزایش تعرفه‌ها ندارد؛ اما در بخش خودروهای کلاس پایین و متوسط اگر افزایش تعرفه داشته باشیم، مجلس موضوع را پیگیری خواهد کرد.»

استقبال از افزایش تعرفه خودروهای لوکس

این عضو کمیسیون صنعت مجلس با تاکید بر اینکه مشکلی بابت افزایش تعرفه خودروهای لوکس وجود ندارد، اظهار کرد: «در این بخش به دلیل تعداد کم خودروها مشکل خاصی وجود ندارد، اما افزایش تعرفه در بخش خودروهای کلاس متوسط و پایین، یعنی خودروهای زیر ۲۰۰۰ سی‌سی مشکل به‌وجود می‌آورد.»

گرمابی افزود: «اگر خودروهای کلاس متوسط با افزایش تعرفه روبه‌رو شوند، این مورد را در کمیسیون صنایع بررسی خواهیم کرد.»

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا باید تعرفه‌ها افزایش پیدا کند و شائبه حمایت از خودروسازان خاص صحیح است، گفت: «قاعدتا ممکن است دو هدف در این خصوص وجود داشته باشد. یکی به‌منظور افزایش درآمد دولت و دیگری در بحث حمایت از خودروسازان داخلی. درباره مورد دوم فکر نمی‌کنم دیگر نیازی به حمایت باشد. ما تاکنون به اندازه کافی حمایت کرده‌ایم.»

چهارشنبه 22/9/1396 - 10:20
خودرو

نزدیک به ۸۰هزار تاکسی در سراسر تهران تردد می‌کنند که سالانه تعدادی از آنها نوسازی یا کاتالیست‌‌شان تعویض می‌شود.
به گزارش اخبار خودرو ، تعویض کاتالیست حدود یک‌میلیون تومان هزینه دارد و از آنجایی‌که تاکسیرانان تصور می‌کنند نصب کاتالیست بر قدرت و کشش خودرو تاثیر منفی دارد، تمایلی به تعویض آن ندارند. به همین‌دلیل شهرداری و سازمان تاکسیرانی از سال ۹۳ اقدام به تعویض کاتالیست‌ تاکسی‌ها کردند.

روز گذشته نیز کارگروه هوای‌پاک خبر از اختصاص بودجه به شهرداری و سازمان تاکسیرانی تهران داد و تخمین زده می‌شود با این بودجه، کاتالیست یک‌هزار دستگاه تاکسی تعویض شود، بودجه‌ای که باتوجه به وضعیت وخیم آلودگی هوا کافی نیست.

سهم ریز و درشت در آلایندگی

«میانگین ۲۴ساعت گذشته کیفیت هوای تهران تا ساعت ۸ صبح، با شاخص ۱۱۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد. براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها تا روز دوشنبه، شرایط کیفی هوای نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس در اکثر مناطق شهر تهران همچنان حاکم باشد.»

خبر وضعیت کیفیت هوا، اولین اخباری است که بیشتر شهروندان تهرانی صبح را با خواندن آن آغاز می‌کنند. آلودگی هوای تهران داستان تلخی است که تهرانی‌ها به ناچار آن را پذیرفته‌اند و سعی می‌کنند خود را با آن وفق دهند.

در آلودگی هوای تهران کلیه وسایل‌نقلیه سبک‌و‌سنگین حدود ۷۵ تا ۸۵درصد سهم دارند و در ساعت ۲۴ پس از اتمام طرح ترافیک در ساعت۱۹ و ورود کامیون‌ها از ساعت۲۲ به سطح شهر آلودگی هوا تهران به اوج خود می‌رسد.

سه‌میلیون دستگاه موتورسیکلت شهر تهران نیز برخلاف جثه کوچک‌شان پنج برابر خودروها آلایندگی دارند. ۲۵درصد از سهم آلودگی هوا نیز بر گردن کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هاست.

بودجه‌ای برای هوای بهتر

حالا پس از بررسی‌های چندباره و مرور سهم وسایل‌نقلیه در آلایندگی شهر تهران، کارگروه کاهش آلودگی هوا در چهارمین جلسه خود که با حضور استاندار تهران برگزار شد، ابتدا موضوع حمل‌و‌نقل عمومی و اقدامات شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی را مورد بررسی قرار داد و مقرر کرد شهرداری تهران، روی ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که در در حوزه ناوگان اتوبوسرانی نیازمند نصب فیلتر دوده هستند، این فلیتر را نصب کنند.

همچنین کاتالیست کلیه تاکسی‌هایی را که نیازمند تعویض هستند، تعویض کند. در جلسه پیشین کارگروه کاهش آلودگی هوا درخصوص منابع مالی این اقدام، صحبت و با اختصاص ۲۰درصد از عوارض آلایندگی که توسط شهرداری‌ها دریافت می‌شود، موافقت شد تا بهانه‌ای برای انجام نشدن این کار وجود نداشته باشد.

بنابراین شهرداری‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان این کار را انجام دهند. به‌گفته کیومرث کلانتری، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران تعویض کاتالیست‌ها و نصب فیلتر دوده قانون بوده و منابع مالی آن نیز پیش بینی شده است.

لذا شهرداری باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد. ضمنا رانندگان تاکسی وظیفه‌ای برای این کار ندارند و این کار باید توسط شهرداری انجام شود.

تعویض کاتالیست هزار تاکسی
معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» با تاکید بر این نکته که تعویض کاتالیست وظیفه شهرداری و سازمان تاکسیرانی نیست اما شهرداری‌ها و سازمان تاکسیرانی از سال ۹۳ اقدام به تعویض قطعات کاتالیستی به‌منظور کاهش آلودگی هوای تهران کرده‌اند، گفت: « تاکسیرانی از سال ۹۳ تا ۹۵ حدود هشت‌هزار و ۶۰۰ دستگاه کاتالیست تاکسی‌ها را تعویض کرده است. کاتالیست قطعه مصرفی است و باتوجه به پیمایش تاکسی‌ها که روزانه حدود ۲۰۰ کیلومتر است، باید بعد از یک‌سال تا یک‌سال‌ونیم تعویض شود. طبق برنامه‌ریزی تاکسیرانی، تاکسی‎هایی که عمر بیشتر از ۱۰ سال دارند، باید نوسازی شوند و در طرح تعویض کاتالیست قرار نمی‌گیرند.»

سال گذشته حدود یازده‌هزارو۶۰۰ دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شدند و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود سه‌هزار دستگاه تاکسی نوسازی شدند. درمجموع از سال گذشته تاکنون حدود ۱۵هزار تاکسی نوسازی شدند یعنی از تعداد ۷۸هزار تاکسی حدود ۲۰درصد نوسازی شده‌اند.

ابراهیمی درباره اجرای طرح تعویض کاتالیست‌ها در سال جاری عنوان کرد: «تعداد تعویض کاتالیست‌ها بستگی به بودجه‌ای دارد که در اختیار ما قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌کنیم با بودجه‌ امسال بتوانیم کاتالیست یک‌هزار تاکسی را تعویض کنیم. اخیرا فراخوانی هم جهت تعویض یک‌هزار دستگاه کاتالیست منتشر کردیم و باید مناقصه آن برگزار شود.»

 

چهارشنبه 22/9/1396 - 10:18
خودرو

به گزارش اخبار خودرو ،محمدرضا مهری با بیان مطلب فوق افزود: شرکت خدمات فنی رنا به منظور ارتقاء سطح دانش فنی شبکه نمایندگی ها و ارایه خدمات هر چه بهتر به مشتریان از تجربیات مدرسین ولوو استفاده می کند. با برنامه ریزی های صورت گرفته در شرکت رنا  دو تن از کارشناسان این شرکت  که جزء مدرسین تائید شده شرکت ولوو در منطقه خاورمیانه محسوب می شوند موفق به گذراندن دوره های آموزش بین المللی ولوو و دریافت گواهینامه سطح ۵ شدند.

معاون خدمات پس از فروش شرکت خدمات فنی رنا با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ولوو در مرکز بین المللی آموزش رنا افزود: با توجه به ضرورت آموزش، بدون تردید دوره های آموزشی برگزار شده از سوی شرکت ولوو، از کیفیت، استاندارد بالا و به روز جهانی برخوردار است. لذا در هر مرحله، با حضور ارزیابان و مدرسان ولوو، منجر به ارتقای سطح مدرسان ایرانی می شود که در نهایت، باعث ارتقای سطح آموزشی شبکه خدمات پس از فروش خواهد شد.

وی در ادامه گفت: به طور کلی، پروژه آموزشی ولوو، دارای پنج سطح است. که در این فرایند آموزشی، ابتدا آموزش های فنی و تخصصی در مراکز آموزشی ولوو در کشور امارات یا مرکز آموزشی گوتنبرگ سوئد برگزار و پس از آن، افراد ارزیابی و مدرک اخذ می کنند.

مهری در ادامه با بیان اینکه ارتقاء کیفی سطح دانش کارشناسان نمایندگی ها در ارائه خدمات پس از فروش از مهمترین دستاوردهای این پروژه است، گفت: با امکانات مرکز آموزش بین المللی ولوو که در شرکت خدمات فنی رنا موجود است و با بهره گیری از مدرسان تائید شده ولوو، رنا در مسیر درستی قدم بر می دارد و می تواند به اهدافش در سال های نزدیک برسد.

چهارشنبه 22/9/1396 - 10:16
خودرو

به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم ،روزنامه اصلاح طلب و حامی دولت اعتماد در شماره امروز خبر خبر داد، ” طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتماد از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور به دست آورده است، دولت قصد دارد از ابتدای دی ماه سال جاری قیمت بنزین را به ۱۵۰۰ تومان و قیمت نفت گاز را به ۴۰۰ تومان افزایش دهد؛ تصمیمی که ظاهرا دولتی‌ها بر اساس قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده یک قانون هدفمندی گرفته‌اند.”

این روزنامه طرفدار دولت افزود: ” البته گویا دولت قصد دارد با توجه به عدم افزایش قیمت‌ها که در سال ٩۶ صورت گرفته است برای ماه‌های پایانی حتی خلاف مجوز قبلی‌اش عمل کرده و به جای افزایش ۲۰ درصدی که سالانه برای افزایش قیمت رعایت می‌شد، قیمت حامل‌های انرژی را بیش از ۴۰ درصد افزایش  بدهد. به همین سبب در طرحی که در سازمان برنامه و بودجه قطعی شده و مدیران آن قصد دارند بعد از بررسی لایحه به مجلس بدهند قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان خواهد رسید و قیمت نفت گاز به ۴۰۰ تومان.  این امر مورد تایید یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه نیز هست. ”

این مقام ارشد سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با «اعتماد» با تایید موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی به ۱۵۰۰ و ۴۰۰ تومان از ذکر جزییات بیشتر خودداری و می‌گوید: « موضوع افزایش قیمت بنزین و گازوییل در دولت نهایی شده است و قصد بر آن است که از ابتدای دی ماه سال جاری اجرایی شود.»
وی ادامه می‌دهد: «این روال با تایید و مجوزی که پیش از این دولت از مجلسی‌ها کسب کرده است انجام خواهد شد.»
اعتماد اضافه کرد: ” این مدیر دولتی هر چند که اشاره بیشتری به جزییات افزایش قیمت بنزین برای بنزین معمولی و سوپر نمی‌کند. اما به نظر می‌رسد با توجه به قیمت هزینه‌های دولت باید از محل هدفمند کردن یارانه‌ها که که برای بودجه در نظرگرفته است قیمت بنزین معمولی به ۱۲۰۰ تومان و بنزین سوپر به ۱۵۰۰ تومان برسد و در این راستا قیمت گازوییل نیز به ۴۰۰ تومان برسد، که افزایشی تقریبا ٢۵ درصدی برای هر یک از این حامل‌ها منظور شده است.”

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت روز گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص شایعات گرانی سوخت گفته بود: ” تمام مباحثی که در یکی دو روز گذشته در فضای مجازی در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی مطرح شده شایعه بوده و باید بگویم گاهی به حال افرادی که تحت تاثیر این خبرها در فضای مجازی قرار می‌گیرند تاسف می‌خورم.”

چهارشنبه 22/9/1396 - 10:13
خودرو

گزارش اخبار خودرو ،بیژن زاهدی فر، مدیرعامل ایران خودرو خراسان در این مراسم گفت: چشم انداز نیاز محصولات Suv در کشور تا سال ۱۴۰۰ حداقل ۲۶۰هزار دستگاه درسال خواهد بود که طبق اهداف استراتژیک گروه صنعتی ایران‌خودرو، دست کم ۲۵درصد از این محصولات در ایران خودرو خراسان تولید خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: در استراتژی ۵ساله سایت ایران خودرو خراسان که تاکنون سه سال از آن سپری شده، معرفی و تولید یک محصول جدید در دستور کار بوده که تاکنون محصولات هایما۲۰۰۰، هایما۱۸۰۰توربو، سوزوکی فیس لیفت و هم‌اکنون هایما اس۵ به سبد محصولات این شرکت اضافه شده است.

 

مدیر عامل ایران خودرو خراسان افزود: نصب و راه اندازی خطوط بدنه اس۵ در مدت زمان ده روز  و تولید نخستین سری این خودروها از نتایج توانمندی و تخصص مهندسان ایران‌خودرو‌ خراسان است.

 

تغییر ذائقه مصرف کننده ایرانی

 

مصطفی خان کرمی،معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو در این مراسم گفت:شرکت هایما یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران خودرو در عرضه مستقیم محصولات جدید است. همکاری ایران خودرو و‌ هایما از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در این زمان کوتاه دو طرف در ارائه محصول باکیفیت و متناسب با نیازهای مصرف کنندگان ایرانی حداکثر تلاش خود را انجام داده اند.

 

وی افزود:رشد اقتصادی ایران در سال های اخیر منجر به تغییر ذائقه مصرف کننده ایرانی و افزایش تمایل به خرید خودروهای SUV در کشور شده است.

 

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو ادامه داد: مطالعات انجام شده نشان می دهد میزان تقاضای خودروهای CUV  و SUV در ۹سال گذشته رشد ۵ برابری را تحربه کرده و این روند در۷ماه سپری شده از سال جاری، با رشد چشمگیری مواجه شده است. پیام آشکار این تغییر، لزوم تدوین و برنامه ریزی شرکت ایران‌خودرو در راستای افزایش تولید این محصولات است و در این راستا خودرو هایما اس۵ پس از تولید هایما اس۷ در ایران  به تولید انبوه رسید.

 

خان کرمی افزود: با توجه به تجربه موفق خودروهای اس۷ و اس۵ در بازار ایران، شرکت های ایران خودرو‌ و هایما برای ارائه محصولات باکیفیت و‌ جدید به مصرف کنندگان ایرانی همکاری خود را توسعه خواهند داد.

 

نقطه عطف همکاری های هایما و ایران خودرو

 

ویلیام دانگ،مدیرعامل شرکت بین المللی خودرو هایما نیز در این مراسم تاکید کرد: امروز شاهد آغاز تولید انبوه دومین خودروی تولیدی با همکاری ایران خودرو‌ و‌ هایما هستیم. هایما تاکنون توانسته با ده ها کشور همکاری  کرده و محصولات خود را به خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای جنوب شرقی، آمریکای مرکزی و جنوبی صادر کند.

 

وی ادامه داد: هایما اس۵ یک خودرو SUV دارای شتاب بالا، موتور قوی و عملکرد پایدار است. این محصول ستاره محصولات شرکت هایما است که با خودروهای ژاپنی و‌کره ای برابری می کند.

 

مدیرعامل شرکت بین المللی خودرو هایما اظهار داشت: مراسم اغاز تولید انبوه این خودرو در ایران، نقطه عطف همکاری های هایما و ایران خودرو است و در آینده هایما به حضور قدرتمند خود در ایران ادامه خواهد داد و همکاری با شریک فوق العاده خود یعنی ایران خودرو، مطالعه در خصوص تقاضای مشتریان ایرانی و عرضه مدل های جدید در بازار ایران را دنبال خواهد کرد.

 

 وی افزود: این شرکت سرمایه گذاری خود را برای بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتریان و شناخت بیشتر مشتریان از برند و محصولات هایما و در نهایت دستیابی به هدف رهبری بازار در بخش SUV در بازار ایران افزایش خواهد داد.

 

همکاری های ما با شرکت های جهانی

 

همچنین در این مراسم، چن گائوچائو معاون مدیرعامل شرکت خودروسازی هایما گفت: هایما دارای تحربه ۳۰ساله در تولید خودرو است و ۱۵سال سابقه همکاری با شرکت مزدا، زیربنای مدیریتی و فنی مستحکمی برای این شرکت فراهم کرده است.

 

وی تصریح کرد: هایما در چین به لحاظ طراحی خودروهای سبک، کارایی بالا و اطمینان، جزو رهبران بازار است و هایما اس۵ نتیجه فرآیند همکاری هایما و شرکت طراحی LDA ایتالیاست که توسط هایما در طول سه سال تولید شده است.

 

معاون مدیرعامل شرکت خودروسازی هایما گفت: فرآیند تولید این محصول با همکاری نزدیک بین هایما و شرکت های بوش، پانچ، اتولیو و دیگر شرکت های برتر جهانی صورت گرفته است.

 

وی افزود:هایما اس۵ پس از انجام چند میلیون متر تست دوام، ده ها هزار تست ارتعاش، صدها هزار کیلومتر تست انطباق در جاده های کوهستانی و‌ بیابانی و تست های متعدد در چین ثابت کرده است که یک خودرو SUV با قابلیت اطمینان و پایداری بالاست.

چهارشنبه 22/9/1396 - 10:12
خودرو

به گزارش اخبار خودرو ، لایحه بودجه‌۹۷ در شرایطی به خانه ملت تقدیم شد که هنوز تکلیف سامانه ثبت سفارش واردات خودرو مشخص نشده و براساس اخبار پای آن تازه به مجلس کشیده شده است.

با توجه‌به خبر منتشرشده در درگاه خبرگزاری میزان، محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفته بود: «طرح تحقیق و تفحص از بستن سامانه ثبت سفارش خودرو را در دستور کار داریم.»

حال با رسانه‌ای شدن متن کامل لایحه بودجه تقدیمی به مجلس، مشخص شد دولت قصد دارد درآمد مالیاتی بیشتری نسبت‌به سال ۹۶ دریافت کند.

در این بین سهم درآمدهای دولت از مالیات واردات خودرو در بودجه سال پیش‌رو، ۲‌هزار‌و‌۲۰۰‌میلیارد‌تومان درنظر گرفته شده است. حال با توجه‌به تعیین این رقم بر واردات خودرو، این سوال پیش می‌آید که مساله توقف ثبت سفارش واردات خودرو و شائبه ممنوعیت واردات خودرویی چه ارتباطی می‌تواند با تعیین این ردیف بودجه‌ای داشته باشد.

در این زمینه «حمید گرمابی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوالات ما بود.

در لایحه بودجه‌ای که دیروز به مجلس ارائه شد، رقم ۲‌هزار‌و‌۲۰۰‌میلیارد‌تومان برای مالیات بر واردات خودرو تعیین شده بود. این رقم تعیینی می‌تواند بیانگر این باشد که به‌زودی سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز و واردات خودرو دوباره آزاد شود؟
نکته روشن و مشخص این است که تعرفه‌ها را افزایش داده‌اند و قاعدتا پیش‌بینی می‌شود درآمد دولت نیز افزایش یابد. مگر اینکه به‌خاطر افزایش زیاد تعرفه‌ها، واردات کم شود. در هر صورت این دو موضوع در مقطع کنونی قابل‌بررسی است.

با توجه به اینکه سایت ثبت سفارش واردات خودرو همچنان مسدود است، این مساله منافاتی با تعیین بودجه وارداتی خودرو ندارد؟
دلیل باز نشدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو می‌تواند این باشد که خواسته‌اند تعرفه‌های جدیدی را از زمانی به بعد، به‌طور مشخص اعمال کنند تا همراه با باز شدن سایت، آن تعرفه‌ها برقرار شود.

پیش‌بینی شما برای تحقق این مساله و باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو و به‌تبع آن آغاز واردات خودرو چه زمانی است؟
فکر می‌کنم سایت ثبت سفارش واردات خودرو زودتر باز شود زیرا این سایت نباید در طولانی‌مدت بسته بماند. به افزایش درآمد دولت به‌ازای هر خودرو در راستای افزایش تعرفه‌ها اشاره کردم اما این احتمال نیز وجود دارد که افزایش قابل‌توجه آن موجب کمتر شدن واردات شود.

چهارشنبه 22/9/1396 - 10:10
خودرو

 

به گزارش اخبار خودرو ، حالا دیگر تمایل ایلان ماسک برای تعیین کردن اهداف غیرواقعی و دور از دسترس برای همه آشکار شده است. به باور اکثر افراد، ماسک برای برانگیختن و انگیزه دادن به افراد درگیر پروژه‌هایش، این کار را انجام می‌دهد تا آن‌ها تمام تلاش خود را بکنند، اما همه ما می‌دانیم تعیین اهداف غیرواقعی شیوه درستی برای پیشروی نیست. زیرا همین کار بود که به رسوایی بزرگ فولکس‌واگن منجر شد.

تصور بر این است که منطق ماسک در استفاده‌از این رویکرد، راه‌انداختن جاروجنجال دررابطه با پروژه‌های کمپانی‌ها است. اما اگر کمپانی‌های آقای ماسک مخصوصا تسلا نتوانند به وعده‌های خود عمل کنند و در تاریخ معین پروژه‌هایشان را تحویل دهند، چه می‌شود؟

مسلما یکی‌از حقایقی که ماسک می‌تواند همواره به آن اشاره کند، این است که او اساسا درحال متحول کردن یک صنعت صد ساله است و هیچ شکی نیست که این کار بسیار دشوار است.

یکی از حوزه‌های مهم برای مدیرعامل تسلا که به‌طور مشخص برای رسیدن به آن عجله دارد، فناوری‌های خودران در ماشین‌هاست. در اواخر سال۲۰۱۵، ماسک مدعی شد تنها دو سال تا رسیدن به خودروهای تماما خودران فاصله دارند، اما حالا دو سال گذشته و به‌نظر می‌رسد فاصله زیادی تا رسیدن به سطح پنجم حمل‌ونقل خودران داریم.

این تنها اشتباهی نیست که آقای ماسک در‌خصوص خودروهای قابل کنترل توسط هوش مصنوعی مرتکب شده است. او می‌توانست بگوید این صرفا یک پیش‌بینی است و نه یک وعده و درنتیجه به جای زیرسوال بردن عملکرد کمپانی خود، مهارتش در فال گرفتن برای آینده را نشان می‌داد.

هرچند این کارآفرین بی‌باک و جسور ادعا کرده است تا پایان همین سال میلادی (یعنی ظرف چند روز آینده) یک خودروی تسلای نامعلوم خواهد توانست ساحل شرقی تا ساحل غربی ایالات متحده را بدون دخالت راننده بپیماید. این ادعا به‌نوعی رجزخوانی بود و نشان می‌داد که تسلا در رقابت برای تولید خودران‌ها، دست بالا را دارد و پیشقراول عرضه این فناوری خواهد بود.

اما آقای ماسک پیش‌بینی نکرده بود قطع همکاری و جدایی از کمپانی موبایل‌آی، تسلا را مجبور به بازنویسی تمام نرم‌افزار اتوپایلوت۲ خواهدکرد.

ایلان ماسک احتمالا تصمیم گرفته است با رونمایی از تریلر خودران سمی و دومین سری رودستر، حواس‌ها را از صفر خودران وعده‌داده‌شده پرت کند و به نظر هم می‌رسد این تاکتیک او جواب داده باشد.

حالا نشریه بریتانیایی «الکتریک» خبر داده است که در کنفرانس «سیستم‌های پردازش اطلاعات نورونی» ماسک پیش‌بینی خود را برای عرضه خودروهای تمام خودران (در سطح پنجم)، دو سال دیگر به تعویق انداخته است. او همچنین در این کنفرانس گفته است تا یک سال دیگر، هوش مصنوعی، برتر از هر انسانی رانندگی خواهد کرد.

تسلا درخصوص تصمیمش برای اتکا کردن به دوربین‌های ویدیویی، رادارها و سنسورهای فرا‌صوتی، به‌منظور رسیدن به سطح پنجم از حمل‌ونقل خودران، قاطع و ثابت قدم بوده است، در حالی‌که سایر فعالان در این عرصه تمرکز خود را بر فناوری لیدار گذاشته‌اند.

ماسک گفته است تمام خودروهای تسلا که از اواخر سال گذشته تولید شده‌اند، دارای سخت‌افزار لازم برای حرکت کاملا خودران هستند و تنها به نرم‌افزار مورد نیاز برای این کار احتیاج دارند.

این‌طور به‌نظر می‌رسد که مالکان این خودروها، دست‌کم باید دو سال دیگر صبر کنند تا بتوانند از مزایای ایده‌هایی که سال ۲۰۱۶ پولش را داده‌اند، بهره‌مند شوند، اما می‌توانند دلشان را به این خوش کنند که اطمینانشان به وعده‌های ایلان ماسک، توانسته به توسعه فناوری کمک کند.

چهارشنبه 22/9/1396 - 10:8
خودرو

دولت در بودجه سال ۹۷ با اختصاص بخشی‌از حق‌بیمه شخص‌ثالث به سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس قصد دارد تا ضمن کاهش تصادف‌های جاده‌ای، پیامدهای منفی این تصادف‌ها را هم کاهش دهد. اما رئیس بیمه‌مرکزی با اشاره به کمک‌های گذشته بیمه به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت به صراحت گفته این کمک‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداشته‌اند.

به گزارش اخبار خودرو ، دو روز قبل حسن‌روحانی، رئیس‌جمهور لایحه بودجه پیشنهادی سال۹۷ را تقدیم مجلس کرد. مانند گذشته پس از ارائه لایحه بودجه، بحث‌ها و گزارش‌های مختلفی درباره جوانب این بودجه در رسانه‌ها منتشر شده است و فعالان و کارشناسان حوزه‌های مختلف از منظر خود آن را بررسی کرده‌اند.

در این میان یکی از مواردی که درباره بودجه سال۹۷ کمی مغفول مانده و توجه کمتر کارشناسی را به خود جلب کرده، اختصاص بخشی از بیمه شخص‌ثالث برای کاهش تصادفات است.

آمار نگران‌کننده میزان تصادف در کشور، تعداد کشته‌ها و زخمی‌های ناشی از این اتفاق و همچنین پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن باعث شده‌اند دولت به فکر چاره‌ای عاجل برای این موضوع باشد.

البته این موضوع در بودجه سال قبل هم لحاظ شده بود. امسال هم طبق بند «الف» تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال۹۷، شرکت‌های بیمه‌ای مکلف هستند مبلغ دو‌ هزار و ۷۵۰ هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص‌ثالث دریافتی را طی جدولی که بر اساس فروش بیمه (پرتفوی) شرکت‌ها تعیین می‌شود و به‌تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد، به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره ۵ این قانون نزد خزانه‌داری کل‌کشور واریز کنند.

بر اساس آنچه در لایحه پیشنهادی بودجه آمده است، وجوه واریزی در اختیار سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس قرار می‌‌گیرد تا در امور کاهش تصادفات هزینه شوند. بیمه‌مرکزی هم وظیفه نظارت بر اجرای این تبصره را برعهده دارد.

 

واکنش منفی بیمه‌مرکزی

این تصمیم اما با واکنش منفی بیمه‌مرکزی روبه‌رو شد. عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بیمه‌مرکزی در این‌باره گفته است: «بیمه ۱۸۰۰میلیارد‌تومان به نیروی‌انتظامی برای جلوگیری از تصادفات و ۴۱۰۰‌میلیارد تومان به وزارت بهداشت برای هزینه در حوزه پیشگیری پرداخت کرده است اما نتیجه‌ای نمی‌بینیم.»

وی با اشاره به پرداخت خسارت‌های تحت پوشش بیمه از سوی شرکت‌های بیمه در حوادث اخیر گفته است: «صنعت بیمه سالانه ۲۵هزارمیلیاردتومان خسارت محقق‌شده دارد که از این رقم، ۱۰هزارمیلیاردتومان بابت خسارات ناشی‌از تصادفات رانندگی است. ضمن این‌که زیان‌های مالی با خرید بیمه قابل‌جبران است و شرکت‌های بیمه نیز کار خود را به خوبی انجام داده‌اند اما آسیب‌های ناشی از فوت و مصدومیت برای خانواده‌ها جبران ناپذیر است و ما باید به سمت کاهش حوادث برویم.»

در این باره علیرضا حسینی، کارشناس صنعت بیمه به «دنیای خودرو» می‌گوید: «هر سال شرکت‌های بیمه از محل بیمه شخص‌ثالث درصد مشخصی را به بیمه مرکزی پرداخت می‌کند و این سازمان موظف است مبلغ مشخصی را برای کاهش تصادف‌ها به دو نهاد وزارت بهداشت و نیروی انتظامی پرداخت کند. اما آنچه در بودجه پیشنهادی سال ۹۷ آمده، اینکه به جای وزارت بهداشت، سازمان اورژانس جایگزین شده، البته اورژانس زیرمجموعه وزارت بهداشت است. همچنین سازمان راهداری هم در بودجه پیشنهادی اضافه شده است.»

این کارشناس بیمه در ادامه توضیح می‌دهد: «حق‌بیمه پرداختی که توسط شرکت‌های بیمه برای کاهش تصادف‌ها پرداخته می‌شود، جدا از این‌که در وزارت بهداشت صرف هزینه تصادف‌ها شده، به نیروی انتظامی به این دلیل پرداخت می‌شود، ترتیبی را اتخاذ کنند که منجر به کاهش تصادف‌ها شود اما واقعیت این است کاهش محسوسی در میزان تصادفات در کشور صورت نگرفته و این امر به ضرر صنعت بیمه است. درواقع با کاهش تصادفات، پرداختی شرکت‌های بیمه در حوزه خسارت تصادف‌ها کمتر می‌شود و این به نفع شرکت‌های بیمه است. بر همین اساس ضروری است این نهادها گزارش عملکرد خود در زمینه کاهش تصادف‌ها به شرکت‌های بیمه‌ای ارائه دهند.»

چهارشنبه 22/9/1396 - 10:6
خودرو

به گزارش اخبار خودرو ، یازدهمین همایش تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور عصر دیروز با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و یزدتایر به‌عنوان تنها واحد تولیدی در زمینه تایر توانست برای پنجمین سال متوالی عنوان باکیفیت‌ترین واحد تولیدکننده تایر در کشور را به‌خود اختصاص دهد.

پیروز نوایی، مدیر روابط عمومی گروه صنعتی رازی در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» دلیل اصلی انتخاب صنایع لاستیک یزد به‌عنوان واحد نمونه کیفیت در سال ۹۶ را توسعه سایزهای متنوع براساس رده‌بندی تایرها در سری‌های مختلف به‌ویژه در سری V اعلام کرد و گفت: در بین شرکت‌های تایرسازی فعال درکشور یزدتایر، عنوان باکیفیت ترین واحد تولیدی را کسب و به عنوان مجموعه ای پیشرو در عرصه تولید تایر در ایران موفق به کسب عنوان برتر کیفیت در این صنعت شد.

نوایی با تاکید بر اینکه اولین سری از تایرهای سری V در ایران توسط یزد تایر تولید و روانه بازار OE و بازار مصرفی شده است، گفت: تولید تایرهای سری V با کیفیت واستانداردهای وردشتاین هلند باعث شده است خودروسازان استفاده از تایرهای سری V یزد را به عنوان گزینه اول خود انتخاب کنند. با وجود کیفیت بالای این تایرها، دیگر نیازی به واردات این محصول در سایزهای تولید شده برای تامین نیاز خودروسازان وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی گروه صنعتی رازی دریافت نشان کیفیت توسط یزد تایر را زمینه ساز حضور پر رنگ تر این برند ایرانی در بازارهای جهانی و منطقه ای دانست و گفت:صنایع لاستیک یزد در بلند مدت برای حضور دربازارهای جهانی برنامه ریزی کرده و گام های مثبتی را برای تامین نظر خریداران بین المللی برداشته است.

در این مراسم که با حضور برترین فعالان صنعتی کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد، دکتراسکندر ستوده، مدیرعامل صنایع لاستیک یزد به‌عنوان تلاشگر برتر در حوزه صنعت تایر معرفی شد و عنوان باکیفیت‌ترین تایرهای تولید داخل نیز به یزد‌تایر رسید.

چهارشنبه 22/9/1396 - 10:3
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته