• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1420
تعداد نظرات : 5
زمان آخرین مطلب : 2168روز قبل
اخبار

رئیس مرکز تحقیقات پلیس مبارزه با مواد مخدرناجا گفت: دروغ گویی و دزدی از خانه و خانواده از جمله اولین و مهم ترین رفتارهای نامناسبی هستند که دانش آموز بلافاصله پس از مصرف مواد به آن ها روی می‌آورد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ روح الله فیض بخش در نشستی با  موضوع بررسی "اعتیاد دانش آموزان و دلایل گسترش آن در جامعه" با اشاره به مراحل مختلف ایجاد اعتیاد در دانش آموزان، گفت: در حالت کلی اولین قدم های اعتیاد در دانش آموز از حضور در محفل های نامناسب دوستانه و استعمال سیگار و حشیش شروع می شود.

وی همچنین در ادامه افزود: استعمال دخانیات و حشیش همواره ترس از مصرف مواد گوناگون را در ذهن دانش آموز کم رنگ می‌کند، به طوری که این کاهش ترس استقبال از مواد مخدر را به همراه دارد.

رئیس مرکز تحقیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به تغییر رفتار دانش آموزان معتاد، اظهار داشت: دروغ گویی و دزدی از خانه و خانواده از جمله اولین و مهم ترین رفتارهای نامناسبی هستند که دانش آموز بلافاصله پس از مصرف مواد به آن ها روی می آورد.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: مصرف مواد مخدر به صورت روزانه و مرتب به تدریج تمام رفتار و کردار دانش آموز را تحت الشعاع قرار می دهد، در حالی که مصرف منظم مواد در یک بازه ی زمانی میان مدت احساس لذت ناشی از مصرف مواد را در فرد کاهش می دهد، به طوری که این فرد برای درمان این موضوع علاوه بر افزایش دفعات مصرف، نوع مواد مصرفی را تغییر می دهد.

فیض بخش با اشاره به این که بستر بروز اعتیاد در دانش آموز همواره می تواند ریشه در مسائل فردی، خانوادگی و محیطی داشته باشد، خاطر نشان کرد: مسائل فردی دانش آموز مهم ترین عامل در گرایش فرد به سمت مصرف مواد مخدر به شمار می آید و اشتیاق و درخواست فرد، اصلی ترین علت در بروز اعتیاد محسوب می شود.

رئیس مرکز تحقیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا که در یک برنامه‌ رادیویی سخن می‌گفت، با بیان این که بسیاری از دانش آموزان کشور از عوارض مخرب ناشی از مواد مخدر بی اطلاع هستند، اظهار داشت: متاسفانه امروزه مهارت های لازم برای مقابله با اعتیاد به دانش آموزان کشور آموزش داده نشده است.

 

شنبه 25/9/1396 - 11:27
اخبار

گوشت، میوه و سبزی از خوراکی‌هایی هستند که سلامت ذهن را تقویت می‌کنند اما کدام یک از آنها مفیدتر هستند.

به گزارش ایسنا، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد تاثیر غذاهای خاص روی سلامت روان شناختی فرد تا حد زیادی به سن او وابسته است.

گروهی از متخصصان آمریکایی دریافتند تاثیر برخی خوراکی‌ها روی سلامت خُلق و روان افراد جوان با تاثیرگذاری آنها روی افراد مسن متفاوت است و عکس آن نیز صادق است.

متخصصان آمریکایی معتقدند این یافته‌ها به افراد کمک می‌کند تا برای بهبود سلامت روان و ذهن خود گزینه غذایی بهتری را انتخاب کنند.

در سال‌های اخیر متخصصان به بررسی خوراکی‌هایی پرداختند که می‌توانند تاثیر چشمگیر بر سلامت روان داشته باشند. به طور مثال نتایج یک آزمایش که اوایل سال جاری منتشر شد نشان می‌دهد مصرف میوه و سبزی می‌تواند در مدت دو هفته سلامت روان را بهبود دهد در حالیکه نتایج یک بررسی دیگر حاکی از ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و کاهش خطر ابتلا به افسردگی است.

این باور وجود دارد که چنین فوائدی مربوط به این است که چگونه برخی خوراکی‌ها ترکیب مغز را تغییر داده و بر سلامت ذهن تاثیر می‌گذارند. هر چند در این بررسی جدید به نکته مهمی اشاره شده و آن این است که "ساختار مغز در تمام طول زندگی یکسان نیست."

متخصصان به این نکته اشاره کردند که رشد مغز تا سن ۳۰ سالگی کامل نمی‌شود. به همین دلیل می‌توان تفاوت کنترل احساسی، عادات فکری و ترمیم پذیری بین جوانان و بزرگسالان بالغ را توجیه کرد. در نتیجه فاکتورهای تغذیه‌ای می‌تواند روی سلامت روان این دو گروه سنی تاثیر بگذارد.

در این مطالعه دو گروه سنی ۲۹-۱۸ و ۳۰ سال به بالا مورد بررسی قرار گرفتند و به ارتباط بین رژیم غذایی، ورزش و فشار روانی در دو گروه توجه شد.

متخصصان دریافتند مصرف بیشتر گوشت قرمز و طیور که سطح مواد شیمیایی بهبود دهنده خلق و خو در مغز را افزایش می‌دهد با سلامت روح و ذهن در افراد جوان مرتبط است هر چند این ارتباط در افراد مسن مشاهده نشد.

همچنین ورزش کردن به تولید این مواد شیمیایی منجر می‌شود. به بیان دیگر افراد جوان که کمتر از سه بار در هفته گوشت قرمز یا سفید مصرف می‌کنند و کمتر از سه نوبت در هفته ورزش می‌کنند بیشتر دچار فشارهای روانی هستند.

متخصصان مشاهده کردند سلامت روان شناختی بزرگسالان بالغ با مصرف بیشتر سبزی و میوه بهبود پیدا می‌کند. این تیم تحقیقاتی تاکید کردند این خوراکی‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی هستند که با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند.

با افزایش سن میزان شکل‌گیری رادیکال‌های آزاد بیشتر می‌شود بنابراین نیاز به آنتی اکسیدان‌ها بیشتر می‌شود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان تغذیه و سلامت در مجموع دریافتند سن فرد بر اثرگذاری رژیم غذایی روی سلامت روان شناختی تاثیر می‌گذارد.

 

شنبه 25/9/1396 - 11:26
اخبار

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای پایتخت طی امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و انتظار می‌رود همراه با افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها تا فردا (۲۶ آذر) شرایط کیفی هوای نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس در اکثر مناطق شهر تهران تداوم داشته باشد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل ﺁخرین داده‌های هواشناسی پیش‌بینی شده برای شهر تهران، با برقراری جوی نسبتا آرام طی امروز تنها در برخی ساعات به ویژه شبانگاه وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه انتظار می رود.

وی افزود: به تدریج طی فردا بر میزان ناپایداری جوی افزوده و برای برخی ساعات وزش باد موثر پیش‌بینی می شود. این شرایط کمابیش در روز دوشنبه ( ۲۷ آذر) ادامه خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۹و در شرایط  ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

به گفته شهبازی، دمای تهران طی دو روز آینده افزایش نسبی خواهد یافت.

 

شنبه 25/9/1396 - 11:25
اخبار

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش درباره تخصیص زنگ ورزش به دروس دیگر چون ریاضی در مدارس گفت: این کار به لحاظ قانونی تخلف است و هیچ مدیری این کار را نمی‌کند. اگر چنین مواردی رخ دهد تخطی از قانون صورت گرفته است.

حسین بابویی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته اتفاق خوبی افتاد و شاهد تصویب افزایش ساعت تربیت بدنی در برنامه درسی در شورای عالی آموزش و پرورش بودیم اظهار کرد: پیش از این هر پایه دو ساعت درس تربیت بدنی داشت،  ولی کلاس یازدهم یک ساعت تربیت بدنی و پیش دانشگاهی اصلا زنگ ورزش نداشت.

وی افزود: با مصوبه شورا، زنگ ورزش در پایه یازدهم دو ساعته شد و برای دوره پیش دانشگاهی هم دو ساعت درس تربیت بدنی درنظر گرفتند  و در مجموع همه پایه ها دارای دوساعت تربیت بدنی در هفته شدند و  سه ساعت به مجموع ساعت درس تربیت بدنی برای 12 پایه اضافه شد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه نیازهای حرکتی دانش آموزان در زنگ دو ساعته برطرف نمی‌شود گفت: البته قرار نیست ما همه نیازهای حرکتی را در زنگ تربیت بدنی بیاموزیم باید در  زنگ تربیت بدنی به دانش آموزان آموزش بدهیم و چارچوب ها را بگوییم؛ آنگاه خودبخود نیاز پیدا می‌کند در ساعات بیرون از مدرسه هم وقت بگذارد و فعالیت مکمل داشته باشد.

بابویی ادامه داد: بنابراین قطعا اگر بخواهیم همه نیازهای تربیت بدنی دانش آموزان را به این دو ساعت محدود کنیم کافی نیست.

وی درباره تخصیص زنگ ورزش به دروس دیگر چون ریاضی در مدارس گفت: اینکار به لحاظ قانونی تخلف است و هیچ مدیری اینکار را نمی‌کند. اگر چنین مواردی رخ دهد تخطی از قانون صورت گرفته است.

بابویی با بیان اینکه اساس بروز ناهنجاری های قامتی در دانش آموزان سبک زندگی، آپارتمان نشینی و کم تحرکی است اظهار کرد: در واقع یکی از تبعات کم تحرکی بروز ناهنجاری های قامتی است.

وی افزود: عدم اطلاع خانواده ها از ارگونومی و آموزش دادن مواردی چون نحوه صحیح نشستن به فرزندان نیز یکی از علل بروز ناهنجاری های قامتی است.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از برنامه های جدی ما آموزش به خانواده ها و  معلمان است گفت: اینکه خانواده ها و معلمان با استانداردهای صحیح ساختار بدنی آشنا شوند بسیار حائز اهمیت است.

بابویی ادامه داد: در مرحله اول باید راههای بروز این مشکلات را ببندیم. در مرحله بعد باید به افزایش سطح تحرک بدنی دانش آموزان کمک کنیم. از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام دادیم طراحی فعالیت ها و برنامه هایی بود که از طریق آن زمان تحرک بدنی دانش آموزان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خانواده های ما به مدرسه اعتماد دارند عنوان کرد: این اعتماد یک فرصت و سرمایه اجتماعی است، به همین علت فعالیت های ورزشی دانش آموزان را مدرسه محور کرده ایم. مدرسه محور کردن فعالیت های تربیت بدنی چند مزیت دارد، از جمله آنکه دانش آموز به مدرسه که نزدیک محل سکونتش است مراجعه می کند و دوم آنکه اعتماد مضاعف خانواده و سپردن دانش آموز به مدرسه، استمرار فعالیت های ورزشی او را تضمین می کند.

بابویی افزود: اواخر سال تحصیلی گذشته یک پیمایش کشوری درباره ناهنجاری های قامتی انجام دادیم که در حال استخراج نتایج آن هستیم. همچنین آموزش اولیا را به صورت جدی در برنامه های خود قرار داده ایم و امیدواریم اوضاع ساختار قامتی دانش آموزان بهبود یابد.

شنبه 25/9/1396 - 11:16
اخبار

شهردار منطقه 2 از امـضای قرارداد احداث 10 جایگاه سوخت کوچک مقیاس (تک سـو) بنزین، گازوئیل و CNG با هدف مدیریت زمان و صرفه جویی در هزینه احداث جایگاه در سطح منطقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، رسول کشت پور با اشاره به احداث این جایگاه‌های کوچک سوخت در  منطقه 2 گفت: این جایگاه‌ها در ترمینال‌های مسافربری، پایانه‌های تاکسیرانی، توقف گاه‌ها، مجتمع‌ها و همچنین شهرک‌های مسکونی روباز کارآیی دارد.

وی درباره اینکه ساخت جایگاه مقیاس کوچک با اهداف تسـهیل دسترسی به جایگاه های عرضه سوخت احداث می شوند، افزود: کاهش طول صف جایگاه ها، کاهش تملک اراضی، کاهش هزینه ساخت جایگاه بنزین، گازوئیل و CNG ، تسریع در امر اجرای جایگاه سوخت و امکان سرویس دهی با ایمنی کافی و خدمت رسانی بهتر به شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس گزارش شهرنوشت، شهردار منطقه 2 با اشاره به اینکه این اقـدام از طریق انعقاد قرارداد مشترک با شرکت های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در مراحل ساخت و نصب این مجاری عرضه سوخت تمامی استانداردها و الزامات بهداشت و همچنین ایمنی و محیط زیست به طور کامل رعایت خواهد شد، به طوری که در این باره توافق کردیم ظرف 6 ماه این طرح اجرایی شود.

 

 

شنبه 25/9/1396 - 11:10
اخبار

تبریز - معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدارس تبریز روز شنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شهرتی فر عصر امروز جمعه در گفتگو با خبرنگاران ابراز داشت: باتوجه به تداوم و شدت آلاینده های هوای تبریز کمیته اضطرار تصمیم گرفت فردا شنبه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در نواحی پنجگانه تبریز تعطیل شود.

وی سپس ابراز داشت: مدارس خسروشاه و روستاهای تبریز شامل این تعطیلی نیست.

شهرتی فر سپس اظهار داشت: امروز پنجمین روزی بود که به صورت متوالی شاهد ناسالم بودن هوای تبریز بودیم. نیاز است در این شرایط از خودروهای تک سرنشین استفاده نکنیم.

 

شنبه 25/9/1396 - 11:5
اخبار

 

زینب علیزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره جدیدترین اثرش با عنوان «قصه یه قصه» توضیح داد: این کتاب در کارگاه خلق کتاب تصویری در سال 1394 در انتشارات علمی و فرهنگی با همکاری نویسنده و تصویرگر تولید شد و توانست جزء کتاب‌های برگزیده این کارگاه باشد.

این نویسنده افزود: در واقع کتاب «قصه یه قصه» یک اثر تصویری کودک است و داستان پسر بچه‌ای را بیان می‌کند که سواد خواندن و نوشتن ندارد. او در زیرزمین خانه کتاب «کدو قلقله‌زن» که مال مادرش است را پیدا می‌کند و از مادرش می‌خواهد که کتاب را برایش بخواند اما مادر که مشغول صحبت با تلفن است کمی از کتاب را می‌خواند و از پسر می‌خواهد که از پدرش بخواهد بقیه آن را برایش بخواند اما پدرش هم سرگرم دیدن تلویزیون است و نمی‌تواند داستان را برایش بخواند در نتیجه او به سراغ همسایه و سپس بقال سرکوچه می‌رود اما باز هم داستان تمام نمی‌شود و نیمه‌کاره می‌ماند تا اینکه مادربزرگش را می‌بیند.

به گفته علیزاده، در این کتاب تصویر کامل کننده متن است و بیان می‌کند که والدین در جذب کودکان به کتابخوانی نقش بسیار مهمی دارند اما در اغلب اوقات وقتی برای مطالعه و تشویق فرزندانشان به کتابخوانی ندارند.

این نویسنده، درباره کتاب جدیدش نیز گفت: چندی پیش کتاب «تپلو» را که اثری محیط‌زیستی است و به موضوع آب می‌پردازد را نوشتم و به زودی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.

انتشارات علمی و فرهنگی، کتاب «قصه یه قصه» را در قالب 30 صفحه مصور رنگی با شمارگان هزار نسخه و قیمت 65 ریال منتشر کرده است.

شنبه 25/9/1396 - 10:11
اخبار

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سی‌ان‌ان- شون اسپایسر، سخنگوی سابق کاخ سفید اعلام کرده در حال نوشتن کتاب جدیدی برای حمایت از رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل حملات رسانه‌ای مختلف است. به عقیده وی هجمه‌های رسانه‌ها علیه ترامپ «حملاتی شرورانه، نادرست و سیاستی محافظه‌کارانه» است.

اسپایسر، سخنگوی پیشین کاخ سفید که به رفتار نامناسب با روزنامه‌نگاران معروف است، پس از مدتی کار در کاخ سفید از سمت خود استعفا کرد؛ زیرا ترامپ برخلاف میل او با آنتونی اسکاراموچی، سرمایه‌دار اهل نیویورک برای جایگاه مدیر ارتباطات کاخ سفید مذاکره کرده بود. (البته اسکاراموچی تنها 10 روز در این جایگاه دوام آورد و در نهایت سِمَت اسپایسر به سارا سندرز سپرده شد.)

کتاب اسپایسر «جلسه مشورت» نام دارد و قرار است جولای سال آینده میلادی توسط انتشارات «رگنری» وارد بازار کتاب شود.

دونالد ترامپ در انتخاب ریاست‌جمهوری سال گذشته آمریکا موفق شد نامزد دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون را شکست دهد و پس از گرفتن سکان ریاست‌جمهوری آمریکا از دست باراک اوباما مورد حمله رسانه‌ها و افراد مختلف از جمله همکاران خود گرفت و کتاب‌های بسیار زیادی درباره او و رسوایی‌هایش نگاشته شد. کتاب اسپایسر نخستین کتابی خواهد بود که در حمایت از رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نوشته می‌شود.

 

شنبه 25/9/1396 - 10:9
اخبار

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، حالا که یک کامپیوتر پیشگو ادامه داستان‌های هفت جلدی هری پاتر را جور دیگری رقم زده، جی.کی رولینگ باید قدردان دامبلدور باشد که کورمورن استرایک را دارد که دست به دامنش شود.

«جادو: چیزی بود که هری پاتر فکر می‌کرد خیلی خوب است.» خب این که اصلا اشتباه نیست. بعدی هم به نظر به طرز معقولی پاتری است: «وقتی هری به سمت قلعه می‌رفت، ورق‌های چرمی باران به روحش شلاق می‌زد. رون هم آنجا ایستاده بود و یک جور دیوانه‌واری می‌رقصید.» اما بعد: «او هری را دید و بلافاصله شروع کرد به خوردن خانواده هرمیون. لباس رون درست به اندازه خودش بد بود. هرمیونِ منطقی گفت: اگر شما دو نفر با خوشحالی پا نکوبید، عصبی می‌شوم.»

داستان اینطور ادامه پیدا می‌کند: «برای هری، رون یک پرنده پرسروصدا، بی‌جنب‌وجوش و لطیف بود. هری دوست نداشت به پرنده‌ها فکر کند.» و جالب‌ترین قسمت آن: «آنها به در نگاه کردند، فریاد زدند که چطور می‌شود این در بسته باشد. از آن خواستند که با یک گوی کوچک جایگزین شود. رمز عبور این بود: «زن‌های نق نقو». هرمیون زد زیر گریه.»

کمپانی بوتنیک در وب‌سایتش نوشته: «ما از ابزارهای محاسباتی برای خلق چیزهای جدید و عجیب استفاده می‌کنیم. ما به طرز خودخواهانه‌ای دوست نداریم انسان را با الگوریتم جایگزین کنیم. به جایش می‌خواهیم راه‌های طبیعی تعامل بین انسان و ماشین را پیدا کنیم تا چیزی بسازیم که هیچکدام به تنهایی قادر به خلق آن نیستند.»

 

شنبه 25/9/1396 - 10:8
اخبار

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از میل‌آنلاین،به تازگی نامه‌‌ای از چارلز دیکنز، داستان‌نویس انگلیسی کشف شده که نشان می‌دهد این نویسنده از یک تصادف مرگ‌بار قطار در سال 1865 میلادی که منجر به کشته شدن ده نفر و زخمی شدن 40 تن شده بود، جان سالم به در برده است. او در این نامه که مخاطب آن پولین ویاردو، خواننده اپرا فرانسوی است نوشته که شاهد مرگ چند نفر در آن روز هولناک از نزدیک بوده و از ترس‌های خود بعد از این حادثه سخن گفته؛ ترس‌هایی که تا آخر عمر با او مانده بود.

دیکنز، پولین ویاردو را زمانی که در پاریس اقامت داشت، ملاقات کرده و چند بار باهم به کنسرت او رفته بود.

دیکنز در این نامه نوشته که دیدن صحنه خارج شدن ریل از قطار برایش بسیار متاثرکننده و دردناک بوده و تا مدت‌ها در شوک این حادثه بوده و هروقت که سوار قطار می‌شده آن احساس ترس و دلهره شدت پیدا می‌کرده است.

او در ادامه نامه نوشته که هیچ آسیبی به خود وی وارد نشده و فقط ساعتش تا چند هفته بعد درست کار نمی‌کرده است. دیکنز در این نامه به طرز چشمگیری به شرح جزئیات ساعتش و ویژگی‌های آن پرداخته است.

این نامه قرار است امروز (21 آذرماه) در حراجی ساتبی لندن به فروش برسد. مسئولین حراجی نامه را جالب و قابل توجه توصیف کرده و گفته‌اند این نامه صرف‌نظر از اینکه ما را از حادثه مربوط به آن سال باخبر می‌کند، استعداد داستان‌سرایی او را نیز نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که این نامه 5 هزار پوند فروخته شود.

چند ماه پیش نیز نوادگان چارلز دیکنز نامه‌ای را از او برای حراج گذاشتند که در آن از دلخوری این نویسنده از هانس کریستین اندرسون، نویسنده دانمارکی پرده برمی‌داشت. این نامه در لندن 4600 پوند به فروش رفت.

 

شنبه 25/9/1396 - 10:5
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته