• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1426
تعداد نظرات : 457
زمان آخرین مطلب : 4932روز قبل
خواستگاری و نامزدی
یا تاکنون شده به درست بودن نوع برخوردتان با مسایل شک کنید؟ این شک از آن نوع شک هایی است که بخصوص در برخی موارد به نتایج بسیار مثبت منجر می شود. البته می دانید که در مرحله شک نباید زیاد باقی ماند. وقتی رابطه شما به عنوان پدر و مادر با بچه ها در هر رده سنی به خصوص در دوران بلوغ، بسیار بحرانی و بغرنج است که به هیچ وجه نمی توانید یک ارتباط خوب و سازنده ایجاد کنید و اساسا حرف یکدیگر را نمی فهمید... وقتی با همسرتان همیشه اختلاف دارید بصورتی که در بسیاری موارد، کوچک و بی اهمیت بودن مورد اختلاف به شدت شما را می آزارد اما به هر تقدیر، برخوردها همواره به تلخی به پایان می رسند... وقتی با دوستان یا همکاران خود در محیط کار و یا همکلاسی هایتان در مراکز آموزشی و یا در دیگر موارد با مردم کوچه و بازار نمی توانید یک رابطه مثبت و دوجانبه برای رشد و پیشرفت و گذران زندگی اجتماعی رضایت بخش برقرار کنید; با خود فکر کرده اید چرا؟ ریشه این ناکامی ها و عدم موفقیت ها چیست؟ اگر ارزیابی های بی طرفانه از چند مورد مشکل ارتباطی را در کنار هم بگذارید حداقل به این نکته می رسید که جزئی نگری و حساسیت های بی اساس، یکی از مسایلی است که اجازه نمی دهد شما با دیگران ارتباط مثبت و سازنده ای برقرار کنید.نکته اساسی دیگر بی توجهی به یک سری قوانین و واقعیات عاطفی انسانی است. برای مثال انسان در هر سنی نیاز به «نوازش» دارد. این یک قاعده کلی است.اما آیا نوازشی که یک نوزاد، کودک ۲ساله یا ۷ساله، نوجوان ۱۵ساله، جوان ۲۵ساله، مرد ۴۰ساله و زن ۶۰ساله نیاز دارند از ویژگی های یکسانی برخوردار است؟ امروزه، برخی روانپزشکان که معتقد به تاثیرگذاری عوامل محیطی بر روح و روان انسان، بویژه از دوران نوزادی تا پایان دوران کودکی هستند; در کلیه این زمینه ها راه حل های قابل توجهی ارائه می دهند که مبتنی بر همین واقعیات پیچیده عاطفی انسانی است. بنابراین می توان مشاوره با آنها را جدی گرفت همان گونه که برای درمان یک بیماری جسمی، راهی جز مشاوره با پزشک متخصص وجود ندارد. خوشبختانه در سال های اخیر به درمان مشکلات روانی روحی عنایت بیشتری شده است که قطعا با توجه به تاثیرگذاری مثبت و تعیین کننده این نوع مشاوره ها، روند گسترده تری پیدا خواهد کرد. امید آنکه روزی این نگاه در فرهنگ جامعه ما جایگاه واقعی خود را بیابد.
يکشنبه 12/8/1387 - 23:27
آموزش و تحقيقات
تا حالا سعی کردید برای بعضی از برنامه ها Shortcut بسازید ، ولی امکان آن وجود نداشته باشه ، مثلا برای ساعت و تاریخ ویندوز یا Display Properties یا چیزهای دیگه ای که در حالت عادی امکان ان وجود ندارد 
با این روش برای بعضی از اینها میتوان این کار را انجام داد . 
Search ویندوز را باز کنید ، در قسمت نام فایل desk.cpl را تایپ کنید . بعد روی آن راست کلیک کنید و در قسمت Send to گزینه Creat Shortcut را انتخاب کنبد تا Display Properties)) Shortcut آن روی دسکتاپ شما ایجاد شود . به همین راحتی میتوانید برای منوهای زیر هم Shortcut بسازید . 
appwiz.cpl Add/Remove Programs
desk.cpl Display Properties 
firewall.cpl Firewall Settings 
inetcpl.cpl Internet Options 
mmsys.cpl Sound and Audio 
ncpa.cpl Network Connections 
nusrmgr.cpl User Accounts 
sysdm.cpl System Properties 
wscui.cpl Security Center 
Automatic Updates wuaucpl.cpl 
Add Hardware Wizard hdwwiz.cpl
Mouse Propertise main.cpl
Data Sors Admin odbccp32.cpl 
Power Options powercfg.cpl
Phone And Modem telephon.cpl
Time And Date timedate.cpl
Language Option intl.cpl
Game Controllers joy.cpl 
Wireless Link irprops.cpl
Accessbility option access.cpl

يکشنبه 12/8/1387 - 23:26
خواستگاری و نامزدی
 موقعیت های مختلف گاهی ناچار به انتقاد کردن از دیگرانید. باید همه ی تلاش خود را بکنید تا انتقادتان سازنده باشد تا بر فرد مورد نظر تاثیر بگذارد. در اینجا به راهکارهایی اشاره می کنیم که به شما کمک خواهد کرد انتقاداتی ارائه دهید که نه آنقدر بی فایده و بیهوده باشد و نه باعث رنجش فرد مقابل شود. درعوض تاثیرگذار بوده و باعث پیشرفت و اصلاح او شود. 
▪ خصوصیات شخصیتی فرد را نادیده بگیرید 
اگر می خواهید انتقاد شما سازنده و تاثیرگذار باشد، باید تا می توانید از دخالت دادن خصوصیات شخصیتی فرد مورد نظر در انتقاد خود خودداری کنید. اگر بخواهید کمبودها و نقص های او را وارد جریان کنید، تصور خواهد کرد که قصد خوار کردن شخصیتش را دارید و توجهی به حرفها و انتقادتان نخواهد کرد. و علاوه بر اینکه از شما کینه به دل خواهد گرفت، به قول معروف، انتقادتان را نیز از یک گوش گرفته و از گوشی دیگر بیرون خواهد کرد. با اینکه دشوار است، اما باید تلاش کنید که تا می توانید شخصیت فرد را از کارش جدا کنید. 
▪ انتقاد خود را با زبانی مناسب ارائه کنید 
انتخاب تک تک کلماتی که بر زبان می آورید، تفاوت ایجاد خواهد کرد. استفاده از لغات و اصطلاحات مربوط به مطلب مورد نظر باعث تخصصی تر شدن آن خواهد شد. به علاوه می توان با حساس تر و تخصصی تر کردن زبان، جدی ترین و مهم ترین انتقادها را نیز به بهترین شکل ارائه دهید. اگر جملات خود را با "به نظر من می آید که..." یا "ممکن است من اشتباه می کنم، اما..."، شروع کنید، انتقادتان غیرمغرضانه تر و مودبانه تر به نظر خواهد رسید. 
▪ به واقعیات مستقیماً اشاره کنید 
فایده ی انتقاد سازنده در مستقیم و رک و راست ارائه دادن واقعیات است. هیچ چیز سریعتر از نادرست بودن حقایق ارائه شده در انتقاد شما، آن را خراب نمی کند. یکی از بهترین راه های ارائه دادن حقایقی که با بحث نمی توان آنها را مطرح کرد، از طریق انتقاد است. حقایق و واقعیات می توانند انتقاد شما را سازنده تر سازند و به طرف مقابل اجازه نخواهد داد تا از زیر آن شانه خالی کنند. 
▪ احساسات خود و طرف مقابل را تحت کنترل گیرید 
برای ارائه ی انتقادی سازنده، شما باید احساسات غیر مطمئن خود را نادیده بگیرید تا بر انتقادتان تاثیر نگذارند. نباید بگذارید که احساسات خودتان باعث بدنامی و بی اعتباری انتقادتان شوند. علاوه بر این باید توجهتان به احساسات طرف مورد انتقاد نیز باشد، تا باعث خجالت یا رنجش او نشوید.
به این توجه کنید که چه می توان کرد، نه چه انجام شده به فرصت هایی برای پیشرفت و اصلاح اشاره کنید و از بیان کمبودها و نقصان ها اجتناب کنید. مثبت جلوه دادن انتقادتان باعث خواهد شد که مودبانه تر و موثرتر به نظر آید. معمولاً اگر به افراد راهکارهایی برای پیشرفت و اصلاح ارائه دهید تاثیر بیشتری بر آنها خواهید گذاشت تااینکه فقط اشکالات کارشان را به آنها گوشزد کنید. 
▪ خود را جای طرفتان بگذارید 
مسئله ی دیگری که قبل از ارائه ی هر انتقادی باید به آن توجه داشته باشید این است که خود را جای فرد مورد نظر بگذارید و ببینید با شنیدن چنین انتقادی چه احساسی پیدا خواهید کرد. این در طبیعت انسان هاست که در برابر انتقادات حالت تدافعی بگیرند، مطمئناً خود شما نیز همینطور هستید. 
▪ به جای استفاده از نظرات شخصی، از استدلال و منطق استفاده کنید 
هر نوع انتقادی معمولاً با یک مشکل مواجه است که می توانید آن را از بین ببرید، فقط باید همیشه به خاطر داشته باشید که انتقاداتی که برپایه ی دلیل و برهان باشند کمتر مورد بحث قرار می گیرند. دفاع در مقابل منطق و برهان برای همه دشوار است. پس به جای دخالت دادن نظرات شخصی خودتان در یک انتقاد، بهتر است از دلایل عقلی استفاده کنید تا تاثیرگذارتر باشد. 
▪ برای جواب گرفتن باید فرصت دهید 
بهتر است بین انتقادات خود کمی سکوت کنید تا فرد مقابل نیز فرصت دفاع از خود را پیدا کند. باید به او اجازه دهید که برای کار خود توجیه بیاورد، این کار باعث می شود که او توجه بیشتری به انتقادات شما ابراز کند و دست پاچه نیز نشود. 
▪ همه چیز را آنطور که هست نقد کنید! 
درست است که ارائه ی انتقادات سازنده باعث نمی شود که فوراً دوستان زیادی دور و برتان جمع شود، اما حداقل باعث بیشتر شدن دشمنانتان نیز نمی شود. اگر در ارائه حقایق کاملاً بی غرض و منصف باشید، باعث خواهد شد که اطرافیان احترام زیادی برای شما و صحبت هایتان قائل شوند .

يکشنبه 12/8/1387 - 23:25
آموزش و تحقيقات
امروزه اكثر كاربران، بر روی كامپیوتر خود دو ویندوز نصب می كنند، كه عمدتا یكی ویندوز Xp و دیگری ویندوز 98 است. اگر شما هم جزو این دسته از كاربران باشید، حتما دیده اید كه به هنگان آغاز كار سیستم، انتخابی مبنی بر اینكه وارد كدام ویندوز می شوید، پیش روی شماست و چنانچه شما در مدت 30 ثانیه، بر روی Enter كلیك نكنید، خود به خود وارد ویندوزی می شوید كه به طور پیشفرض انتخاب شده است. در ابتدا وارد یكی از ویندوز ها شوید، ترجیحا ویندوز XP ( این آموزش بر اساس ویندوز XP تهیه شده است).
در ابتدا وارد Control Panel شده و بر روی System دوبار كلیك كنید تا System Properties باز شود. حال بر روی Advanced كلیك كنید. سپس در قسمت Startup and Recovery بر روی Settings كلیك كنید. در پنجره باز شده، در قسمت Default operating system به راحتی می توانید سیستم عامل پیشفرض را تغییر دهید. در قسمت Time to display list ... نیز می توانید با تغییر عدد 30 ، مدت زمان تاخیر سیستم جهت انتخاب یكی از دو سیستم عامل را، كم یا زیاد كنید. (دقت داشته باشید كه این اعداد بر حسب ثانیه می باشند).
حالا بر روی تك تك پنجره های باز شده، Ok بزنید و سیستم را Restart كنید تا نتیجه را مشاهده كنید


يکشنبه 12/8/1387 - 23:24
خواستگاری و نامزدی
 اگر دست و پات تنگ نیست، حتماً مهمانی بده! بگذار خانه‌ی دل‌باز و بزرگت، فایده‌ای برایت داشته باشد! نمی‌دانیم می‌دانی یا نه که بیشتر از آنکه اینجا خانه‌ات به درد بخورد، آخرت باید به دردت بخورد! اگر آخرت یک سلول انفرادی هم به‌ت ندهند، چه فایده که اینجا، مجموعه‌ی فرهنگی هنری سعدآباد خانه‌ات باشد یا کاخ‌موزه‌ی گلستان؟! می‌خواهی برایت بگوییم که چطور هم اینجا خانه‌ی بزرگت را داشته باشی هم آخرت؟ ساده است! توی خانه‌ات مهمانی بده و از همه‌ی فامیل‌ها و آشناها دعوت کن بیایند! توی همین دورهم جمع شدن‌ها و مهمانی‌ها ــ اگر بی‌شیله پیله و صمیمی باشد ــ نمی‌دانی چه مشکل‌ها که از دیگران حل نمی‌شود و چه دلهای گرفته‌ای باز نمی‌شود. این‌طوری‌هاست که پله‌های همین خانه‌ات وصل می‌شود به پله‌های آن خانه‌ات در آخرت، انشاءالله! 
۲) اگر دستت خالی نیست، حتماً مهمانی بده! شکر ثروتی را که خدا به‌ت داده، با مهمانی دادن و جمع کردن خویش و آشناها بگزار! «صله‌ی رحم» شاخ و دم که ندارد؛ همین است! 
۳) اگر داماد شدی، حتماً مهمانی بده! 
۴) اگر بچه‌دارشدی، حتماً گوسفندی زمین بزن و مهمانی بده! 
۵) اگر پسرت را ختنه کردی، حتماً مهمانی بده! (برای آقازاده هم خوب است! دورش شلوغ می‌شود و باورش می‌شود که دیگر مرد شده است!) 
۶) اگر خانه خریدی یا خانه ساختی، حتماً ملّت را جمع کن و ــ بی ‌پُز و قیافه ــ مهمانی بده! 
۷) اگر حاجی شدی و به سلامتی رفتی و سالم برگشتی، نگو کله‌ام را تراشیده‌ام زشت شده‌ام! معطل نکن و مهمانی بده! 
۸) مهمانی‌هات هر کی هر کی نباشد! خیلی مهم است که کی به خانه‌ات می‌آید. این موضوع را به هیچ وجه دست کم نگیر! خانه‌ی هر کس، خلوتِ اوست؛ زنش، ‌مادرش، خواهرش، دخترش و... توی آن خانه راه می‌روند و می‌خوابند و راحتند. حالا تصور کن آدم‌های غریبه بخواهند مدام بیایند توی این خلوت‌خانه و توی اتاق‌های خانه‌ات بگردند و روی فرش و پای سفره‌ات بنشینند و چه بسا لای ملافه‌هایت بخوابند؛ آن وقت دیگر خلوت‌خانه، خلوت‌خانه نیست! بوی هزار و یک جور غریبه را می‌دهد. کار خیلی سخت می‌شود اگر این مهمان‌ها، آدم‌هایی باشند که از نظر فکری و روحی با تو و اهل خانه‌ات تفاوت‌ها و اختلاف‌های جدی‌ای داشته باشند. خیال نکن مثلاً آمدن یک آدم بی‌نماز به خانه‌ات، مثل آمدن یک‌ آدم نمازخوان است؛ و نشستن کسی که پشت سر مردم حرف می‌زند روی فرش خانه‌ات، با نشستن کسی که غیبت نمی‌کند، یکی است. با ادکلن هیچ فرقی ندارد «اثر ِ» آدم‌ها! بوی ادکلن بعضی‌ها تا مدت‌ها یک جا می‌ماند. ماندنی‌تر از آن، تأثیر حضور آدم‌هاست!

يکشنبه 12/8/1387 - 23:24
آموزش و تحقيقات
زمانی كه ویندوز XP راه اندازی میشه ، ویندوز تصویر آرم خودشو نشان می ده و در زیر این آرم، یك نمـــودار پیشرفت را نشـــــان می ده بدین مفهوم كه ویندوز در حال بارگذاری شدن در حــافظه است. اگر دلتون می خواد بدونید ویندوز در آن لحظه چه عملیاتی انجام می ده با ترفند زیر می تونید كاری كنید كه ویندوز این آرم را نشون نده و پرده از اسرار مراحل راه اندازیش بر داره.
روی دكمه Start كلیك كرده و در منوی باز شده روی گزینه Run... كلیك كنید .در كادر Run عبارت msconfig.exe را اجرا كنید. كادر محاوره ای System Configuration Utility باز می شود، در این كادر به زبانه BOOT.INI بروید. در كادر متن بالای پنجره در زیر قسمت [Operating Systems] عبارتی مثل خط زیر را می بینید:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS= "Microsoft Windows XP Professional" /fast detect

روی اون كلیك كنید .در قسمت پایین كادر، یعنی Boot Options گزینه /SOS را فعال كنید تا این عبارت به انتهای خط مذكور اضافه بشه .دكمه Apply و سپس دكمه OK را بزنید. . از این پس هر وقت كامپیوترتان را روشن كنید در هنگام راه اندازی ویندوز، دیگر آرم آن را نخواهید دید.

يکشنبه 12/8/1387 - 23:23
آموزش و تحقيقات
با راست کلیک کردن بر روی قسمت خالی Desktop، آیکونهای Desktop، دکمه Start و Taskbar، پارتیشنهای هارد، درایوها، Folderها، تک فایلها و فضای خالی بین آیکونها در پنجره MyComputer و کلیه پنجره های دیگر، میتوان به امکانات و تنظیماتی که ویندوز در اختیار کاربر قرار میدهد، دسترسی پیدا کرد .
که با بکار بردن دستور زیر با مقدار 1 ، کلیه راست کلیک ها از قسمتهای فوق حذف خواهد شد و دسترسی به امکانات موجود به طور جدی محدود خواهد شد .

سیستم عامل : کلیه ویندوزها 
مسیر : HKEY_Current_User\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Policies\Explorer
نوع : Binary Value
دستور : NoViewContextMenu
مقدار : ۰۰ ۰۰ ۰۰ ۰۱ 

* توجه :
جهت برگشت به حالت اولیه دستور را از مسیر گفته شده حذف كنید .

يکشنبه 12/8/1387 - 23:22
آموزش و تحقيقات
ندوز :XP 
حتما تا به حال با مدیا پلیر فیلم نگاه کردید ( هه هه آقا رو ) ..!! و متوجه شدید که پسوند dat که مشخصه این گونه فایلهاست در لیست
منوی Open این برنامه قرار نداره .! 
خوب حالا با این ترفند این پسوند رو به لیست Open برنامه Windows Media Player اضافه میکنیم .
ابتدا به کلید زیر بروید . 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\ Player\Extensions\Descriptions
در سمت راست تعدادی از این پسوند ها رو میبینید . اگر آخرین شماره پسوند شما 8 است ; یک کلید با نام 9 از نوع String بسازید 
سپس مقدار(Modify) انرا برابر مقدار زیر قرار دهید . 
(VCD Player (*.dat
سپس در کلید زیریک کلید با نام 9 از String بسازید . 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\ Player\Extensions\MUIDescriptio
Ns
سپس مقدار انرا برابر VCD Player قرار دهید .

و در آخر در کلید زیر یک String با نام 9 بسازید 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\ Player\Extensions\Types
و مقدار انرا برابر *.dat قرار دهید . 

از این پس مد VCD Player به قسمت Files Of Type اضافه شده است

يکشنبه 12/8/1387 - 23:21
خواستگاری و نامزدی

دوستان خوندن این مقالات رو توصیه میکنم به شما چون واسه زندگیتون بسیار مفیده

مکن است کمتر توجه کنیم که چقدر به میان حرف دیگران می دویم و یا جملات آنها را تمام می کنیم. اما باید دریابیم که این عادت نه تنها برای احترام و محبتی که دیگران به ما دارند بلکه برای نیروی بسیار زیادی که صرف می کنیم تا در یک زمان در سر هر دو نفر باشیم نیز تا چه اندازه مخرب است! لحظه ای در این باره فکر کنید. وقتی که به میان حرف کسی می دوید یا جمله او را تمام می کنید، نه تنها باید افکار خود، بلکه افکار کسی را هم که حرفش را قطع می کنید پیگیری کنید. این گرایش (که در ضمن، بین مردم پرکار فوق العاده متداول است) هر دو طرف را ترغیب می کند که سخن و اندیشه خود را با سرعت بیان کنند. این کار، به نوبه خود، هر دو نفر را عصبی، تندخو و ناراحت می کند. گرایش یاد شده واقعاً فرساینده است و همچنین علت بسیاری از بگو و مگوهاست، زیرا اگر فقط یک چیز وجود داشته باشد که تقریباً همه از آن بیزار باشند، آن کسی است که به حرف دیگران گوش نمی دهد. و شما چگونه می توانید واقعاً به حرف فرد دیگری گوش فرا دهید، در حالی که خودتان دارید با او حرف می زنید؟
هنگامی که حرف دیگران را قطع می کنید، متوجه می شوید که این گرایش موذی چیزی جز یک عادت بی آزار نیست که بر شما پوشیده مانده است. همین توجه کردن خبر خوبی است زیرا بدان معنی است که تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید آن است که وقتی یادتان می رود مچ خود را بگیرید، به خودتان یادآور شوید که (در صورت امکان، پیش از شروع گفتگو) شکیبا باشید و منتظر بمانید. به خودتان بگویید بگذار طرف مقابل ، حرفش را تمام کند. خیلی زود متوجه خواهید شد که نتیجه مستقیم این عمل ساده چقدر رفتار متقابل را با کسانی که در زندگی تان هستند بهبود خواهد بخشید. افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنید، هنگام گفتگو احساس راحتی بیشتری خواهند کرد. شما نیز وقتی که از قطع کردن حرف دیگران دست کشیدید متوجه خواهید شد که چقدر احساس راحتی بیشتری می کنید. میزان تپش قلب و نبض شما کاهش پیدا خواهد کرد و از گفتگویتان - به جای دویدن میان حرف آنها - لذت خواهید برد. این راه آسانی است که به آدمی مهربان و با اعصاب آرام تبدیل شوید.
 

يکشنبه 12/8/1387 - 23:19
خواستگاری و نامزدی

مقاله ی جالبی هست

اگر می‌خواهید دوستتان بدارند، دوست بدارید و دوست داشتنی هم باشید.
▪ در این جهان نیاز به دوست داشتن و ستایش شدن، بیش از نیاز به نان است.
▪ دوست داشتن، یک نیروی شفا دهنده و خلاّق به شمار می‌آید.
▪ با زبان خوش و مهربانی می‌توانید فیلی را با مویی بکشید.
▪ روش و دستورالعملی وجود ندارد، شما دوست داشتن را فقط با دوست داشتن یاد می‌گیرید.
▪ تا زمانی که انسان بتواند ستایش کند و دوست بدارد، جوان می‌ماند.
▪ جای تأسف است که کسی ما را دوست نداشته باشد. ولی تأسف بالاتر از آن، این است که قادر نباشیم دوست بداریم.
▪ با نیکی کردن به دشمنانت آنها را به دوست تبدیل کن.
▪ خوشرویی و چهره گشاده، وسیله کسب محبت است.
 

يکشنبه 12/8/1387 - 23:17
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته