• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1420
تعداد نظرات : 5
زمان آخرین مطلب : 2171روز قبل
سينمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جو رایت کارگردان «تاریک‌ترین ساعت» جایزه فیلمساز انجمن صدای سینما(CAS) را در پنجاه‌ و چهارمین دوره برگزاری این انجمن که ۲۴ فوریه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، دریافت می‌کند.

رییس این انجمن با تجلیل از تعهد رایت نسبت به صدای فیلم و میکس آن با تصویر، از فیلم «هانا» ساخته وی یاد کرد که برای ترکیب فوق‌العاده صدا و تصویر نیز نامزد دریافت این جایزه شده بود.

مارک اولانو رییس این انجمن درباره فیلم جدید وی «تاریک‌ترین ساعت» نیز که با بازی فوق‌العاده گری اولدمن ساخته شده به توانایی ویژه این فیلمساز در کارش اشاره کرد و گفت: جو می‌داند چگونه از هر وسیله بهترین استفاده را برای ساخت فیلم ببرد.   

رایت نخستین کارگردانی‌اش را سال ۲۰۰۵ با ساخت فیلم «غرور و تعصب» انجام داد و بعد «تاوان» ‌را ساخت که با تحسین زیادی روبه‌رو شد. «تک‌نواز»، «هانا»، «آنا کارنینا» و «پن» دیگر فیلم‌های او بوده‌اند. رایت سال ۲۰۱۶ یکی از اپیزودهای سریال تلویزیونی «آینه سیاه» را نیز کارگردانی کرد.

رایت سیزدهمین فیلمسازی خواهد بود که با دریافت این جایزه تجلیل می‌شود. جان فاوارو، ری روچ، ریچارد لینک‌لیتر، ادوارد زوییک، جاناتان دمی، راب مارشال، تیلور هکفورد، هنری سیلیک، پل مازورسکی، بیل کاندون، گیل گیتس و کوئنتین تارانتینو دیگر کارگردان‌هایی بوده‌اند که این جایزه را دریافت کرده‌اند.

این انجمن که برای بررسی دستاوردهای میکس صدا فعالیت می‌کند از سال ۱۹۹۴ این جایزه را اهدا می‌کند.

 

شنبه 2/10/1396 - 14:54
سينمای ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فیلم سینمایی "سیاره میمون‌ها" با نام فرعی "جنگ برای سیاره میمون‌ها" محصول کمپانی فیلمسازی فاکس توانست به فروش نیم میلیارد دلاری در جهان دست پیدا کند.

شخصیت اصلی این فیلم در نسخه‌های قبلی یعنی میمونی به نام سزار در این نسخه نیز حضور دارد. سزار در این قسمت با استفاده از غریزه حیوانی و خشن خود رهبری ارتش میمون ها را برعهده می گیرد تا علیه انسانها شورش کرده و کار آنها را یکسره نماید.

این فیلم از سال ۲۰۰۱ با نسخه اول "سیاره میمون ها" به کارگردانی تیم برتون آغاز شد و پس از آن در ادامه "ظهور سیاره میمون ها" به کارگردانی "راپرت واییت" در سال ۲۰۱۱ و "سقوط سیاره میمون ها" به کارگردانی "مت ریوز" در سال ۲۰۱۴ روی پرده سینماها اکران شد.

اندی سرکیس، وودی هارلسون، استیو زان و جودی گریر بازیگران اصلی این نسخه از فیلم هستند و "گری اولدمن" بازیگر مطرح هالیوود در این قسمت سیاره میمون‌ها را همراهی نمی‌کند.

 

شنبه 2/10/1396 - 14:52
سينمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس، "مارگارت رابی" بازیگر مطرح سینمای هالیوود که تجربه های متفاوتی همچون "نقطه تمرکز"، "جوخه انتحار"، "گرگ وال استریت" و "تارزان" در کارنامه دارد به پروژه جدید "کوئینتین تارانتینو" پیوست.

رابی اولین بازیگری است که حضورش در این فیلم قطعی شده است. ساموئل ال جکسون، برد پیت، لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لاورنس از دیگر گزینه های مورد نظر تارانتینو برای ایفای نقش در فیلم جدید وی هستند.پ

کوئینتین تارانتینو چندی پیش در واکنشی جدید اخبار منتشر درباره ساخت فیلمی درباره خانواده چارلز منسن را رد کرد و گفت که این فیلم به اتفاقات سال ۱۹۶۹ می پردازد.

وی با توجه به مشکلات فراوانی که برای "هاروی واینستاین" تهیه کننده اکثر کارهای او پیش آمده کمی از سینما فاصله گرفته و می‌خواهد در آرامش کامل فیلمنامه تازه ترین فیلم خود را با حال و هوایی عاشقانه تر ژانویه امسال کلید بزند.

شارون تِیت بازیگر و همسر رومن پولانسکی کارگردان توسط منسن و پیروانش در سال ۱۹۶۹ در خانه‌اش به قتل رسید. پیش از این گفته شده بود این قتل سوژه تازه‌ای برای کارگردان سینما هالیوود شده تا تارانتینو علاوه بر نگارش فیلمنامه کارگردانی آن را نیز بر عهده گیرد.

 

شنبه 2/10/1396 - 14:50
سينمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس، این تریلر فانتزی که متعلق به شبکه "نتفلیکس" است و جوئل ادگارتن و نومی ریپس از دیگر بازیگران پروژه جدید آیر هستند. داستان فیلم درباره یک انسان و یک ارک است که باید در محافظت از عصایی جادویی از پلیس‌ها، جنایتکاران و گروهی از موجودات ماوراء طبیعی پیشی بگیرند.

در این فیلم علاوه بر "ویل اسمیت"، "براندون لاورنس"، "نائومی ریپس"، "ادگار رامیرز" و "جوئل ادگارتون" از جمله بازیگرانی هستند که در درخشان به ایفای نقش پرداخته اند.

مکس لندیس نویسنده فیلم‌ها "تاریخچه" ساخته جاش ترانک و "ویکتور فرانکشتاین" نگارش سناریوی "درخشان" را به عهده داشته که تا امروز جزییات بسیار کمی درباره خط داستانی آن منتشر شده است.

دیوید آیر، کارگردان «درخشان» که سال گذشته فیلم موفق "جوخه انتحاری" را با همکاری "برادران وارنر" روی پرده داشته، این‌بار به سراغ سوژه‌ای فانتزی ماورایی رفته و انتظار می‌رود با استقبال خوبی هم روبرو شود.

 

شنبه 2/10/1396 - 14:48
سينمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس به نقل از گاردین، انتشار پوستری از مریل استریپ در کنار هاروی واینستین که با عنوان «او می‌دانست» منتشر شده بود، در هفته گذشته این سوال را به وجود آورده بود که این پوستر از کجا آمده است؟

حالا یکی از افراد نیروی دریایی آمریکا به نام سابو درباره خلق این پوسترها با گاردین صحبت کرده است.

این ارتشی دست راستی که هنرمندی از لس‌آنجلس است ادعا کرده این پوسترها را خلق کرده است تا برای انتقادهای مریل استریپ از دونالد ترامپ از وی انتقام بگیرد.

سابو گفت این پوسترها را که شامل عکسی از مریل استریپ در کنار هاروی واینستین تهیه کننده فاسد هالیوودی است درست کرده و نوار قرمزی روی چشم‌های او با عنوان او می‌دانست گذاشته که ارجاعی به این است که او از رسوایی جنسی واینستین در قبال زنان بازیگر خبر داشت.

سابو ۴۹ ساله گفته است او و دو همکارش کمپینی علیه استریپ به راه انداخته‌اند، چراکه او با بازی در فیلم «پست» نیز قصد داشت با ترامپ مبارزه کند. وی افزود: وقتی او به ما ضربه می‌زند باید خودش هم ضربه بخورد.

چندین پوستر از این تصویر روز سه‌شنبه در لس‌آنجلس پخش شده بود که یکی از آنها هم نزدیک خانه استریپ چسبانده شده بود و دیگری نیز نزدیک اتحادیه بازیگران و یکی نیز نزدیک کمپانی فاکس قرن بیستم که سازنده فیلم «پست» است قرار گرفته بود.

سابو گفته است در واقع نمی‌داند که آیا استریپ واقعا از این ماجراها خبر داشت یا نه و افزوده است: من که با او در یک اتاق نبودم و نمی‌توانم ۱۰۰ درصد بگویم، اما فکر می‌کنم او می‌دانست.

این در حالی است که اخیرا رز مک‌گواین بازیگر که می‌گوید واینستین به وی تجاوز کرده است به استریپ برای سکوت در این زمینه اعتراض کرده و گفته بود بانوی بزرگ هالیوود در برابر این ماجراها سکوت کرده بود. او پس از این که اعلام شد زنان حاضر در مراسم گلدن گلوب در اعتراض به رفتار واینستین سیاه می‌پوشند تا با سکوت به این ماجرا اعتراض کنند، گفت: مشکل همان سکوت شماست. شما یک جایزه تقلبی را می‌پذیرید و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهید. من از این دورویی متنفرم.

استریپ نیز که بازیگر چندین فیلمی بوده که تهیه کننده‌اش واینستین بوده اعلام کرد هیچ اطلاعی از این ماجراها نداشته است. وی به تازگی با صدور بیانیه‌ای در پاسخ به مک گواین گفت از جرم‌های واینستین خبر نداشت؛ نه از دهه ۹۰ که وی به این بازیگر حمله کرده بود و نه در دهه‌های بعد که به دیگران تجاوز کرده بود. وی افزود: من عمدا سکوت احتیار نکردم، بلکه اطلاعی نداشتم.

در پاسخ به این مسایل نظرات مختلفی ارایه شد و چندین تحلیلگر اعلام کردند زنان نباید پاسخگوی خشونت مردان باشند. هایدی استیونز نیز در شیکاگو تریبیون نوشت: ما که پلیس نیستیم تا مراقب رفتار بد مردان باشیم.

روشن نیست این حملات به استریپ می‌تواند احتمال نامزدی وی برای اسکار را کمرنگ کند یا خیر. وی در فیلم «پست» ساخته اسپیلبرگ در نقش کاترین گراهام ظاهر شده که ناشر روزنامه واشنگتن پست بود و اجازه داد تا اسناد مربوط به واترگیت منتشر شود. این در حالی بود که خطر زیادی برای تعطیل شدن روزنامه وجود داشت.

اسپیلبرگ و تام هنکس به تازگی اعلام کردند این فیلم یادآور دوران ترامپ و تلاش وی برای وادار کردن مطبوعات به سکوت است.

مریل استریپ تقریبا یک سال پیش و در مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب علیه ترامپ سخنرانی کرده بود.

سابو که از نامی مستعار برای معرفی خودش استفاده می‌کند، این پوسترها را به قیمت ۲۵ دلار در وب سایتش می‌فروشد.

شنبه 2/10/1396 - 14:45
کاردستی و خیاطی

با تهیه مقداری کاغذ و ایجاد تغییراتی در آن و با استفاده از مقداری چسب می توان یک کیف زیبا ساخت و از آن به عنوان یک تزیینی یا مواردی از این قبیل استفاده نمود.
روش ساخت چنین کاردستی بسیار آسان می باشد و شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسید.
مرحله اول: ابتدا وسایل مورد نیاز را تهیه نمایید :

یک جسم شبیه بشقاب یا کاسه برای کشیدن دایره
مقداری مقوا یا کاغذ در رنگ دلخواه
طناب، نی نوشابه، چسب و قیچی

مرحله دوم: در این بخش دو مقوا در رنگ دلخواه را روی هم قرار دهید و بشقاب را نیز به روی آن ها قرار داده و با مداد یک دایره بکشید. سپس با قیچی بر اساس خطوط کشیده شده به برش مقوا به شکل دایره بپردازید.

مرحله سوم: در این بخش به موارد زیر عمل کنید :

1- پس از برش زدن هر یک از دایره ها را به نصف تا بزنید.

2- سپس دو دایره را درون هم دیگر قرار دهید.

3- قسمت هایی که با هم برخورد دارند را به چسب آغشته کنید.

4- کمی صبر کنید تا چسب ها خشک شوند.

مرحله چهارم: در این بخش با سوراخ کن یا با جسمی دیگر دو سوراخ در بالای هر طرف از طرح قلب ایجاد کنید تا بتوانید برای کیف دسته بسازید. همچنین دو طرف طرح قلب را به کمک قیچی کمانی کنید.

مرحله پنجم: در این بخش به روش های زیر عمل کنید :

1- دو تکه نی نوشابه تهیه کنید و آن ها را به تکه های مختلفی برش بزنید.

2- سپس نی نوشابه را درون دو تکه طناب به عنوان دسته کیف قرار دهید.

3- در این بخش طناب را از حفره های ایجاد شده در کیف عبور داده و کمی از قسمت عبور داده را به ادامه طناب بچسبانید.

مرحله ششم: در نهایت شما توانسته اید یک کیف کاغذی طرح قلب بسازید. امیدوارم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید.

 

 

چهارشنبه 29/9/1396 - 11:47
کاردستی و خیاطی

با تهیه مقداری نخ و تعدادی دکمه و مهره می توان یک دستبند ساده و البته زیبا ساخت. روش ساخت چنین کاردستی بسیار آسان می باشد و شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسید.
مرحله اول: در این بخش از شروع کار دو نخ یکسان برش بزنید.

مرحله دوم: در این بخش یک دکمه تهیه کنید.

مرحله سوم: در این بخش یک نخ را روی هم قرار داده و دو طرف آن را به هم نزدیک نموده و از یک حفره درون دکمه عبور داده و سپس دو طرف را از درون حلقه ای که با همان نخ ایجاد شده عبور داده و به سمت راست بکشید تا محکم شود.

مرحله چهارم: کار مرحله قبل را برای طرف دیگر حفره دکمه با نخ دیگری انجام دهید.

مرحله پنجم: در این بخش 4 مهره تزیینی تهیه کنید و درون نخ سمت راست قرار دهید. دو لبه را کنار هم قرار داده و از حفره مهره ها عبور دهید.

مرحله ششم: سپس مهره های را میانه نخ رو به روی دکمه پیش بیاورید و سپس دو طرف نخ سمت چپ دکمه را از درون آن ها عبور دهید.

مرحله هفتم: پس از آن دو سر نخ های چپ و راست را گره بزنید.

مرحله هشتم: اضافات گره را می توانید به آرامی با فندک یا کبریت بسوزانید تا محکم شوند که این مرحله اختیاری است.

مرحله نهم: در نهایت شما توانسته اید یک دستبند با دکمه و نخ بسازید. امیدوارم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید.

 

چهارشنبه 29/9/1396 - 11:44
کاردستی و خیاطی

در این مطلب سعی داریم نحوه و چگونگی ساخت کاردستی کفشدوزک با قاشق پلاستیکی را به شما بیاموزیم. در واقع به کمک تعدادی قاشق پلاستیکی و با انجام رنگ آمیزی به روی هر یک از آن ها و انجام تغییراتی می توان یک کفشدوزک بسیار جالب ساخت. روش ساخت چنین کاردستی بسیار آسان است.

مراحل ساخت

مرحله اول: ابتدا وسایل مورد نیاز را تهیه نمایید:

رنگ گواش سیاه و قرمز و سفید
سه عدد قاشق پلاستیکی
یک تکه پلاستیک دایره ای
قیچی و چسب

مرحله دوم : دقت داشته باشید ما فقط با قسمت اصلی قاشق و ابتدای قاشق نیاز داریم. پس ابتدای دو قاشق را کاملا قرمز نموده و سپس با رنگ سیاه خال هایی را روی آن ایجاد کنید. روی یک قاشق دیگر را فقط رنگ سیاه بزنید.
همچنین روی آن تکه پلاستیک دایره ای شکل که گفته ایم تهیه کنیم و به عنوان سر کفشدوزک شناخته می شود کامالا سیاه کنید و دو طرف آن را رنگ سفید بزنید که بخش چشم شکل گیرد.

مرحله سوم : در این بخش دسته های قاشق ها را با قیچی برش بزنید.

مرحله چهارم : سپس قاشق سیاه را روی سطحی قرار دهید و قاشق های قرمز را در دو طرف آن همانند تصویر زیر قراردهید و ابتدای آن ها را با چسب بهم بچسبانید.

مرحله پنجم : در نهایت سر کفشدوزک را نیز سرجایش بچسباید تا کاردستی کفشدوزک شما تکمیل شود. امیدوارم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید.

 

 

چهارشنبه 29/9/1396 - 11:41
کاردستی و خیاطی

در این مطلب سعی داریم نحوه و چگونگی ساخت شکلات پارچه ای را به شما بیاموزیم. در واقع سعی داریم به کمک مقداری پارچه و مقداری نخ شکلات های از جنس پارچه و به عنوان شکلات های تزیینی بسازیم که باعث زیبایی بیشتری خواهد شد. روش ساخت چنین کاردستی بسیار آسان بوده و شما در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب خواهید رسید.
مراحل ساخت:
مرحله اول : ابتدا یک تکه پارچه در رنگ و نوع دلخواه به شکل مستطیلی برش بزنید و آن را به شکل یک لوله تا زده و سپس با نخ قسمتی از سمت راست آن را ببندید.

مرحله دوم : سپس مقداری پنبه وارد پارچه کرده و سمت چپ آن را همانند سمت راست با یک نخ ببندید.

مرحله سوم : در این بخش اضافات نخ را با قیچی برش بزنید.

مرحله چهارم : در نهایت شکلات پارچه ای شما تکمیل شده است و می توانید کار مراحل بالا را در تعداد زیادی انجام دهید تا به طرحی همانند تصویر زیر برسید. امیدوارم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید.

 

 

چهارشنبه 29/9/1396 - 11:39
کاردستی و خیاطی

به کمک دو طرح و الگو می توان یک جعبه هدیه یا جعبه کادو بسیار زیبا ساخت و از آن برای هدیه دادن استفاده نمود...

در این اموزش سعی داریم نحوه و چگونگی ساخت جعبه کادو را به شما بیاموزیم. در واقع به کمک دو طرح و الگو می توان یک جعبه هدیه یا جعبه کادو بسیار زیبا ساخت و از ان برای هدیه دادن استفاده نمود. روش ساخت چنین کاردستی بسیار آسان بوده و به راحتی می توان به نتیجه مطلوب رسید.
مراحل ساخت:
مرحله اول: ابتدا همانند دو تصور زیر دو مربع از مقوا با پارچه برش زده و طرح های زیر را روی آن برش بزند.

مرحله دوم: سپس بر روی ها یک از طرح ها با خط کش لبه های هر یک از طرح ها را تا بزند و با چسب بهم بچسبانید.

مرحله سوم: طرح های ساخته شده شما باید همانند تصویر زیر شده باشد.

مرحله چهارم: در نهایت شما توانسته اید یک جعبه کادو بسیار زیبا بسازید و از آن استفاده نمایید. امیدوارم از این اموزش نهایت لذت را برده باشد.

 

چهارشنبه 29/9/1396 - 11:35
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته