• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1420
تعداد نظرات : 5
زمان آخرین مطلب : 2171روز قبل
دنیای گیاهان و حیوانات



گیاهی چندساله و همیشه سبزه که به خاطر گل های خاصش مورد توجه قرار میگیره.
به مکانی روشن و پر نور اما به دور از تابش مستقیم افتاب احتیاج داره.
#هویا
در پاییز و زمستان نور مستقیم مشکلی ایجاد نمیکنه.
برای گلدهی به چهار ساعت نور مستقیم احتیاج داره در فصول کم نور میتونید از لامپ های فلئورسنت در 20سانتی متری از اون استفاده کنید.
نور مستقیم باعث سوختن نوک و حاشیه برگ ها و خشکیدن غنچه ها میشه.
نور کم هم باعث دراز شدن ساقه ها و فاصله برگ ها از هم میشه.
برای نور مستقیم از ساعاتی استفاده کنید که نور خورشید داغ نباشه، مثل اول صبح
آبیاری :
آبیاری منظم به رشد و گلدهی کمک می کند اما نباید اجازه بدید که خاک خیس باقی بمونه، بنابراین اجازه بدید سطح خاک خشک بشه بعد به گیاه آب بدید.
خاک خشک یا غرقابی هر دو میتونن باعث ریزش غنچه ها و عدم تشکیل غنچه های جدید بشن.
در زمستان نیاز آبی کمتری داره و بهتره از اب ولرم برای آبیاری استفاده بشه.
رطوبت هوا هم مهمه اگه نمیتونید از آب بدون املاح برای غبارپاشی استفاده کنید، از ظرف اب و سنگریزه استفاده کنید طوری که گلدان روی سنگ باشه و با آب تماس نداشته باشه.
دمای مناسب برای رشد این گیاه 18-24درجه س. اجازه ندید دما کمتر از 16درجه بشه.
در فصل سرد هم گیاهو دور از بخاری و شوفاژ قرار بدید.
خاک :
به خاکی با زهکش مناسب احتیاج داره میتونید از مخلوط دو قسمت پیت ماس، یک قسمت پرلیت،یک قسمت خاک معمولی و یک قسمت خاک برگ استفاده کنید.
گلدان رو هر دو سه سال یک بار و نزدیک بهار تعویض کنید، زمانی که گیاه گلداره گلدانو تعویض نکنید.
برای تغذیه در بهار و تابستان هر دوهفته یک بار از کود با فرمول 10-10-10استفاده کنید. در پاییز و زمستان هم به گیاه کود ندید.
تکثیر:
به کمک قلمه تکثیر میشه، کافیه قلمه هایی از نوک ساقه حداقل 7-10سانتیمترتهیه کنید که حداقل یک جفت برگ داشته باشه، در مخلوطی از پرلیت و پیت ماس قرار بدید و برای اینکه مرطوب باقی بمونه روش پلاستیک بکشید و در مکانی روشن اما به دور از نور مستقیم قرار بدید.

يکشنبه 3/10/1396 - 16:0
دنیای گیاهان و حیوانات



یکی از گیاهان گوشتی و آپارتمانیه که در صورت مساعد بودن شرایط گل های زیبایی هم تولید میکنه.
#آدنیوم
نور: به مکانی با نور زیاد احتیاج داره حتی گونه های بالغ میتونن آفتاب مستقیم رو تحمل کنن و برای گلدهی نیاز به نور مستقیم دارن، اگه در آپارتمان نگهداری میکنید پرنور ترین مکان رو برای نگهداریش انتخاب کنید چون درصورت کمبود نور ساقه دراز میشه و رشد علفی پیدا میکنه.
بهترین نور براش نور مستقیم در ابتدای صبحه، بهتره در ظهرهای داغ از آفتاب مستقیم در امان بمونه تا برگ ها دچار سوختگی نشه.
آبیاری: نحوه ی آبیاریش مثل ساکولنت ها و کاکتوس هاس و تا زمانی که ارتفاع چندسانتی متر از عمق خاک خشک نشده نباید آبیاری بشه، در صورت آبیاری زیاد ریشه و ساقه پوسیده میشن و گیاه از بین میره، البته این به معنی خشکی دادن بیش از حد به گیاه نیست، چون در این صورت کم کم برگ ها خشک میشن و میریزن و ساقه چروکیده میشه.
دما: گیاه گلدونی هوای گرم رو تا 35درجه تحمل میکنه اما دقت کنید که در دمای کمتر از 10درجه قرار نگیره.
آدنیوم:
خاک: به خاکی سبک با زهکش بالا احتیاج داره.
مثلا استفاده از شن و پرلیت و مقداری سنگ ریزه، به این ترکیب میتونید مقداری پیت ماس هم اضافه کنید.
به کود زیادی احتیاج نداره یک بار در بهار و نهایتا یک بار در تابستان کافیه.
تکثیر: از طریق قلمه ساقه به ضخامت یه مداد میتونید تکثیرش کنید. قلمه رو دو روز در فضایی خشک و به دور از نور مستقیم آفتاب قرار بدید(مثلا در لای روزنامه) تا آب اضافی از ساقه خارج بشه، بعد بستری از سه قسمت پرلیت و یک قسمت پیت ماس تهیه کنید و قلمه رو در خاک قرار بدید، در محیطی روشن ولی به دور از نور مستقیم آفتاب نگه داری کنید تا ریشه زنی صورت بگیره.

يکشنبه 3/10/1396 - 15:58
دنیای گیاهان و حیوانات


گیاه مقاوم و کم توقعیه، مناسب برای افراد تازه کار و فضاهای کم نوره.
بهترین نور برای رشدش، نور متوسطه اگرچه نور کم رو هم تحمل میکنه.
#زامیفولیا
گیاهو دور از نور مستقیم قرار بدید چون باعث سوختگی برگ ها و در موارد شدید باعث ریزش برگ ها میشه.
زاموفیلیا از جمله گیاهانیه که اکثرا از وجود آب اضافی در اطراف ریشه آسیب میبینه تا از خشکی خاک.
بنابرابن زمانی بهش آب بدید که علاوه بر سطح خاک، تا عمق پنج سانتی متری خاک هم خشک شده باشه.
آبیاری زیاد باعث زرد و قهوه ای شدن برگ ها و از بین رفتن گیاه میشه.
خشکی کشیدن زیاد هم باعث ریزش برگ ها میشه.
به لطف داشتن برگ های واکسی در برابر از دست دادن آب از برگ مقاومه درنتیجه رطوبت براش یک آپشن حساب میشه و ضرورتی نداره.
دما: در دمای 18-26درجه بهترین رشد رو داره و نباید در دمای کمتر از10درجه قرار بگیره.
خاک زامیفولیا باید سبک و دارای زهکش مناسب باشد به عنوان مثال ترکیب خاک باغچه + خاک برگ +شن+پرلایت
تکثیر:
از طریق تقسیم ریزوم یا قلمه برگ
قلمه برگ:
برگ را در مخلوطی ار خاک برگ و شن یا پیت ماس و شن قرار بدید و روش پلاستیک بکشید بعد از چند هفته جوانه های جدید ایجاد میشن، مدت زمانی که برگ ها در حال پوسیدن هستن گیاه جدید در حال تشکیل شدنه.
روش بعدی هنگام تعویض گلدان، ریزوم هارو از هم جدا کنید و در گلدان دیگری بکارید.
پ.ن: در کل گیاهیه که رشد سریعی نداره و اگه دیدید گیاهتون بعد چند ماه رشد چشمگیری نداشته نگران نشید، حتی ممکنه در طول یک سال فقط یک ساقه اضافه کنه.

يکشنبه 3/10/1396 - 15:56
دنیای گیاهان و حیوانات

 

 

گیاه جون من یه برگ بده با نام علمی افوربیا تیروکالی که همونطور از اسمش پیداست ساقه های گوشتی و بدون برگ داره و به ندرت برگ های ریزی روی ساقه رشد میکنه.
#افوربیا_تیروکالی
از کاکتوس ها نیست و اشتباها در برخی از موارد به اسم کاکتوس خوانده میشه.
نور: به محیطی روشن احتیاج داره و تابش نور خورشید در صبح یا فصول سرد به رشدش کمک میکنه اما نبودش هم مشکلی ایجاد نمیکنه، دقت کنید در ظهرهای گرم از تابش مستقیم در امان باشه دچار سوختگی نشه و لک های قهوه ای روی ساقه به وجود نیاد.
آبیاری: به دلیل داشتن ساقه ی گوشتی به آب زیادی احتیاج نداره و زمانی که خاک رطوبتشو از دست داد آبیاری کنید. البته روزهای گرم تابستون به آبیاری بیشتری احتیاج داره و نذارید زیاد خشکی بکشه.
آبیاری بیش از حد هم باعث پوسیدگی و از بین رفتن گیاه میشه.
دما: نسبت به گرما مقاومه اما تحمل سرمارو نداره و بهتره که در دمای کمتر از 7درجه قرار نگیره.
خاک: به خاکی با زهکش بالا احتیاج داره و حتما باید در بسترش از شن استفاده بشه، وجود کمی خاک برگ هم به رشدش کمک میکنه.
به کوددهی زیاد احتیاج نداره، سالی دوبار در بهار و تابستان با نصف غلظت توصیه شده کافیه.
تکثیر: بهترین زمان برای تکثیر فصل بهاره، قلمه هایی به طول 10-15سانتی متر رو از گیاه جدا کنید و در فضای باز قرار بدید تا شیره ش خارج بشه.
سپس در بستری سبک قرار بدید و در دمای 25درجه نگهداری کنید، دقت کنید خاک بیش از حد خشک یا خیس نباشه.

يکشنبه 3/10/1396 - 15:52
دنیای گیاهان و حیوانات

 



گیاهی همیشه سبز و سرسخت که برای استفاده در فضای آزاد مناسبه و گل های سفید یا شیری رنگ تولید میکنه.
به عنوان گیاه آپارتمانی هم میشه ازش استقاده کرد اما به نور زیاد احتیاج داره.
#یوکا
نور: به حداقل سه ساعت نور مستقیم احتیاج داره و هرچقدر نور بیشتر باشه رشد بهتری داره.
کم بودن نور محیط کم کم باعث زرد شدن و ریزش برگ ها میشه.
آبیاری: به خشکی مقاومه و آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه و ساقه میشه بنابراین زمانی که تا چندسانتی متر از عمق خاک خشک نشده نیازی به آبیاری نداره، در فصول سرد هم باید اجازه بدید خاک تقریبا خشک بشه.
خشکی کشیدن بیش از حد هم باعث سوختگی نوک برگ ها میشه.
دما: طیف گسترده ای از دمارو تحمل میکنه و دمای -2تا 32درجه براش مشکلی به وجود نمیاره.
خاک: هرچقدر که خاک سبکتر باشه احتمال بیماری قارچی و پوسیدگی کاهش پیدا میکنه در نتیجه استفاده از شن در ترکیبش به زهکشی خاک کمک میکنه.
تکثیر: از طریق جدا کردن پاجوش هایی که در کنار گیاه مادری رشد میکنند تکثیر میشه، هر وقت که پاجوش ها حداقل چهارتا برگ داشتند با یه وسیله تیز جدا کنید و درگلدان مستقلی قرار بدید تا ریشه دار بشه، از طریق قلمه ساقه هم میتونید تکثیر کنید(قلمه قسمت های جوان یا نوک ساقه بهتر ریشه دار میشه)

يکشنبه 3/10/1396 - 15:51
سينمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس، نخستین سری از پوسترهای فیلم سینمایی "پست" به کارگردانی اسپیلبرگ و بازی مریل استریپ و تام هنکس منتشر شد.

فیلم سینمایی "پست" ساخته "استیون اسپیلبرگ" ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ اکران بین‌المللی خود را از امریکای شمالی آغاز خواهد کرد.

 

 

شنبه 2/10/1396 - 15:17
سينمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جو رایت کارگردان «تاریک‌ترین ساعت» جایزه فیلمساز انجمن صدای سینما(CAS) را در پنجاه‌ و چهارمین دوره برگزاری این انجمن که ۲۴ فوریه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، دریافت می‌کند.

رییس این انجمن با تجلیل از تعهد رایت نسبت به صدای فیلم و میکس آن با تصویر، از فیلم «هانا» ساخته وی یاد کرد که برای ترکیب فوق‌العاده صدا و تصویر نیز نامزد دریافت این جایزه شده بود.

مارک اولانو رییس این انجمن درباره فیلم جدید وی «تاریک‌ترین ساعت» نیز که با بازی فوق‌العاده گری اولدمن ساخته شده به توانایی ویژه این فیلمساز در کارش اشاره کرد و گفت: جو می‌داند چگونه از هر وسیله بهترین استفاده را برای ساخت فیلم ببرد.   

رایت نخستین کارگردانی‌اش را سال ۲۰۰۵ با ساخت فیلم «غرور و تعصب» انجام داد و بعد «تاوان» ‌را ساخت که با تحسین زیادی روبه‌رو شد. «تک‌نواز»، «هانا»، «آنا کارنینا» و «پن» دیگر فیلم‌های او بوده‌اند. رایت سال ۲۰۱۶ یکی از اپیزودهای سریال تلویزیونی «آینه سیاه» را نیز کارگردانی کرد.

رایت سیزدهمین فیلمسازی خواهد بود که با دریافت این جایزه تجلیل می‌شود. جان فاوارو، ری روچ، ریچارد لینک‌لیتر، ادوارد زوییک، جاناتان دمی، راب مارشال، تیلور هکفورد، هنری سیلیک، پل مازورسکی، بیل کاندون، گیل گیتس و کوئنتین تارانتینو دیگر کارگردان‌هایی بوده‌اند که این جایزه را دریافت کرده‌اند.

این انجمن که برای بررسی دستاوردهای میکس صدا فعالیت می‌کند از سال ۱۹۹۴ این جایزه را اهدا می‌کند.

 

 

شنبه 2/10/1396 - 15:11
سينمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، پروژه «سفر ستاره‌ای» تارانتینو که برای پارامونت ساخته می‌شود به قلم مارک ال. اسمیت نویسنده فیلمنامه‌ «بازگشته از گور» نوشته می‌شود.

این پروژه را تارانتینو و جی. جی. آبرامز تولید می‌کنند و ممکن است تارانتینو کارگردان آن هم باشد. آبرامز از طریق کمپانی «بد روبات پروداکشنز» خود که وابسته به پارامونت است از سازندگان این پروژه است.

خبر ساخت این پروژه ۴ دسامبر اعلام شده بود، اما جزییاتی از آن هنوز روشن نشده است.

اسمیت با همکاری آلخاندرو گونزالس فیلمنامه «بازگشته از گور» را نوشته بود که با بازی لئوناردو دی‌کاپریو ساخته شد. پارامونت نیز در مرحله پس از تولید تریلری با نام «سرور» درباره جنگ جهانی دوم است. فیلمنامه این فیلم را نیز اسمیت با همکاری بیلی ری نوشته بود و آبرامز آن را تهیه کرده است. این فیلم قرار است ۲۶ اکتبر سال آینده راهی سینماها شود.

پارامونت از فیلم «سفر ستاره‌ای: فیلم سینمایی» سال ۱۹۷۹، تاکنون ۱۳ فیلم «سفر ستاره‌ای» یا «پیشتازان فضا» ساخته است. این استودیو کار ساخت ادامه‌های این فیلم به کارگردانی آبرامز را از سال ۲۰۰۹ شروع کرد.

تارانتینو همیشه اعلام کرده از طرفداران سریال تلویزیونی «پیشتازان فضا» بوده است. وی اکنون در حال پیش تولید فیلم سینمایی نهم خود که هنوز عنوانی برایش تعیین نشده، است. این فیلم درباره کشتارهایی است که توسط خانواده منسون انجام شده و قرار است ۲ آگوست ۲۰۱۹ در پنجاهمین سالگرد کشته شدن قربانیان، اکران شود.

آبرامز نیز اکنون در حال پیش تولید «جنگ ستارگان: اپیزود نهم» است.

 

شنبه 2/10/1396 - 15:0
سينمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم لوکارنو با همکاری سینما متروپولیس و صندوق عرب برای هنر و فرهنگ، نخستین آکادمی صنعت سینمای عرب را در جهان عرب به راه می‌اندازد.

این رویداد که مختص متخصصان جوان صنعت فیلم در بیروت راه‌اندازی شده از ۲۲ تا ۲۵ مارس ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

این برنامه با عنوان آکادمی بین‌المللی صنعت بیروت-لوکارنو هشت همراه از کشورهای الجزایر، بحرین، مصر، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن انتخاب می‌کند.

فراخوان دعوت از کشورهای مختلف از ۲۰ دسامبر شروع شده و تا ۲۶ ژانویه ادامه دارد.

این رویداد سینمایی در تلاش است تا به متخصصان جوان صنعت فیلم کمک کند تا بتوانند راحت‌تر به فروش، بازاریابی، توزیع، نمایش و ارایه برنامه فستیوالی بپردازند. این برنامه درک چالش‌های صنعت فیلم مستقل در جهان عرب و بین المللی را در هدف دارد.

جشنواره فیلم لوکارنو چنین برنامه‌ای را پیشتر به صورت محلی در مورلیا در مکزیک، نیویورک، تسالونیکی، سائوپائولو و والدیوا برگزار کرده است.

 

شنبه 2/10/1396 - 14:57
سينمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس، ششم نوامبر، داریوش وولسکی فیلمبردار مشغول انجام مرحله تنظیم رنگ دیجیتال فیلم در روند پس از تولید بود که ناگهان با او تماس می‌گیرند جلسه روز آینده‌اش با ریدلی اسکات به منظور بازبینی فیلم نهایی لغو شده است. دو روز بعد، در حالی‌که شمارش معکوس برای فرا رسیدن تاریخ اکران فیلم آغاز شده بود، اسکات در اقدامی پیش‌بینی نشده اعلام کرد او بازیگر دیگری – کریستوفر پلامر – را جایگزین کوین اسپیسی که متهم به آزار و اذیت جنسی شده، خواهد کرد.

اسکات درباره علت این تصمیم می‌گوید: «خیلی حیف می‌شد اگر فیلم به خاطر اتفاقی که رخ داده، به کل نادیده گرفته می‌شد». تصمیمی که باعث شد اکران فیلم از ۲۲ دسامبر به ۲۵ دسامبر موکول شود و ده میلیون دلار خرج اضافی برای سرمایه‌گذاران این فیلم ۴۰ میلیون دلاری بتراشد. در نتیجه، قرار بر این شد در مدت نُه روز نزدیک به ۴۰۰ پلان جدید در بریتانیا و ایتالیا مقابل دوربین برود.

اسکات توضیح می‌دهد: «سریع پریدم وسط و گفتم: می‌تونم حلش کنم. از نو بازیگر انتخاب می‌کنیم و مطمئن می‌شویم همه بتوانند سر کار حاضر بشوند و لوکیشن‌ها آماده باشد تا من بلافاصله بتونم برگردم و تک تک پلان‌هایی را که با حضور اسپیسی ضبط شده، دوباره بگیرم. »

بعضی صحنه‌ها با حضور دوباره میشل ویلیامز و مارک والبرگ از نو مقابل دوربین رفت؛ بقیه صحنه‌ها با ترکیب راش‌های جدید و قدیمی که تصویر پلامر در آن نبود (مثل صحنه‌ای که گتی رو به گروهی از خبرنگاران حرف می‌زند) بازسازی شد. وولسکی فیلمبردار در این‌باره می‌گوید: «صحنه را به همان ترتیب قبل چیدیم، اما در اجراها تغییر اندکی اجرا کردیم و سعی کردیم رابطه بین بازیگران پویاتر بشود. »

گروه به تمام لوکیشن‌های اصلی بازگشت به جز صحنه‌ای که در رم ضبط شده بود؛ جایی‌که گتی یک نقاشی دو میلیون دلاری خریداری می‌کند. اسکات فقط در یک مورد به استفاده از جلوه‌های ویژه تکیه کرد و آن هم صحنه‌ای بود که در اردن مقابل دوربین رفته بود. از آنجایی که بازگشت به لوکیشن آنجا ممکن نبود، پلامر در مقابل پرده سبز مقابل دوربین می‌رود و تصویر کویر اصلی به پشت سرش اضافه می‌شود، در حالی‌که همزمان تصویر اسپیسی به صورت دیجیتالی حذف شده بود.

کلر سیمپسون تدوینگر کار توضیح می‌دهد: «ما محدودیت زمانی داشتیم و اجرای دو بازیگر بسیار با هم متفاوت بود در نتیجه فقط مسئله جایگزین کردن (پلامر با اسپیسی) مطرح نبود. » او اشاره می‌کند چیزی به پایان تدوین فیلم نمانده بود که با او تماس گرفته شد: «ریتم این دو بازیگر بسیار متفاوت بود، لحن‌شان در ادای دیالوگ‌ها بسیار متفاوت بود و به طبع، روی اجرای دیگر بازیگران حاضر در صحنه تاثیرش را گذاشته بود. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم کل سکانس‌ها را از نو جایگزین کنیم. »

از طرفی چالش گریم پلامر ۸۸ ساله کاملا به عکس روندی بود که برای گریم اسپیسی ۵۸ ساله باید طی می‌شد. فردیناندو مورلا می‌گوید ابتدا از کلاه‌گیس و گریم استفاده می‌کند تا پلامر را در صحنه‌های مربوط به سال ۱۹۶۲، ده سال جوان‌تر نشان بدهد. بعدتر، برای ضبط صحنه‌های مربوط به ۱۹۷۳، کلاه‌گیس را بر می‌دارد تا پلامر با موهای خودش مقابل دوربین برود.

 

شنبه 2/10/1396 - 14:56
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته