• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 307
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 5202روز قبل
آلبوم تصاویر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سه شنبه 11/12/1388 - 9:33
آلبوم تصاویر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سه شنبه 11/12/1388 - 9:29
ادبی هنری

تا نگهت مست ابوالفضل شد

دست تو همدست ابوالفضل شد

نور دل و دیده ی آلاله ها

چشم وچراغ همه ی واله ها

روح خدا گر دل آرام داشت

دل شده ای چون تو دلارام داشت

آتش زد جلوه گه دلق را

داد به دست تو دل خلق را

اللهم احفظ امامناوقائدناومرجعنا الخامنه ای                         

دست تو تا بر سر این مردم است

سینه عشاق، غدیر خم است

سید مظلوم حسینی تویی

رنگ دل خون خمینی تویی

تهیه:زهره حامی رهبر2

سه شنبه 11/12/1388 - 9:15
آلبوم تصاویر

بسم الله الرحمن الرحیم

http://usera.imagecave.com/zohd/imamhosseina019.jpg

سه شنبه 11/12/1388 - 9:8
آلبوم تصاویر
بسم الله الرحمن الرحیم

http://img.tebyan.net/big/1385/11/21814221213610820515123793122341747620138155.jpg

سه شنبه 11/12/1388 - 9:0
آلبوم تصاویر

بسم الله الرحمن الرحیم

http://montazar.net/html/image/montazar2/003.JPG

 

سه شنبه 11/12/1388 - 8:53
آلبوم تصاویر
بسم الله الرحمن الرحیم
سه شنبه 11/12/1388 - 8:48
آلبوم تصاویر

 بسم الله الرحمن الرحیم

سه شنبه 11/12/1388 - 8:46
دعا و زیارت

بسم الله الرحمن الرحیم

غرض آن كه با توحید افعالى و ربوبیت مطلقه اى كه خاص خداوند رب العالمین است ، براى استقلال موجودات مجالى نمى ماند، خواه آن موجود شیطان باشد یا موجود دیگر؛ بلكه هر آنچه در آسمان ها و زمین است ، بنده ى ذلیل درگاه خداى متعالى ، و لشكر خاضع پیشگاه اوست .
خداوند سبحان گاهى فرشته اى مى فرستد تا بنده ى نیكوكارش را از هر تاریكى احتمالى به سوى نور روانه سازد، چه به جهت دفع ظلمت باشد كه نگذارد به آن درآید یا پس از ورود به ظلمت كه آن را رفع كند، در این صورت او را از تاریكى نجات داده است .
گاهى نیز شیطانى مى فرستد تا امور بنده ى بدكارش را سرپرستى كند؛ لیكن پس از آن كه چندین بار به او مهلت مى دهد و در توبه و بازگشت و تسلیم را براى او مى گشاید.
حاصل آن كه ، ولى مطلق خداوند سبحان است كه در ولایتش مشابهى در سلطنتش شریكى و در سیطره اش همتایى و در شكوه و هیمنه اش مانندى ندارد و به طور كلى ولى اى كه به ضرورت ازلى هیچ چیز مثل او نیست ، فقط خداى سبحان است مدار ولایت و سیطره ، نفس آدمى است ، نه چیز دیگر. پس خداوند ولى نفس است و از طریق تزكیه ، آن را ظلمات را به نور مى برد و شیطان نیز ولى نفس است و آن را از راه دسیسه و ناامید ساختن ، از نور به تاریكى مى كشاند.
اساس ترقى نفس همان شهود قلبى است كه از آلودگى تصورات شیطانى پاك است و پایه ى سقوط نفس و از دست رفتن آن ، همان تاریكى قلب است كه با مغالطه ى فكرى یا تصورات شیطانى در صورت هاى متصل به نفس ، در هم آمیخته باشد. عرصه ى نفس تنها میعادگاه زد و خورد، مسابقه و جنگ حق و باطل است و در این عرصه ، شیطان هدفى جز فریفتن نفس ‍ ندارد، چنان كه عنایت خاص الاهى صرفا متوجه هدایت و تزكیه ى نفس ‍ است . پس اساس فقط نفس است ، نه چیز دیگر. زیرا همه ى شئون مدركه و محركه پیرو نفس است ، چنان كه هر چند از نفس بیرون است ، نیز تابع آن است .

منبع:کتاب قرآن کریم از منظر امام رضا علیه السلام

مولف:آیت الله جوادی آملی

 

سه شنبه 11/12/1388 - 8:33
دعا و زیارت

بسم الله الرحمن الرحیم

الیوم ننسیكم كما نسیتم لقاء یومكم هذا و ماءویكم النار و ما لكم من ناصرین * ذلكم باءنكم اتخذتم ایات الله هزوا و غرتكم الحیوة الدنیا فالیوم لا یخرجون منها و لا هم یستعتبون . (518)

ظهور آیه ى فوق در آن است كه منشاء عذاب ، فراموش كردن معاد است كه همان بازگشت به سوى مبداء جهان یعنى خداوند سبحان ، و نیز منشاء فراموشى ، فریب خوردن از دنیا و پر شدن قلب از دوستى و محبت آن است و این همان امر وجودى است كه روز قیامت به صورت عذاب ظاهر مى شود، چنان كه یاد خداوند و محبت او نیز امرى وجودى است كه افزون بر امر وجودى شهود قلبى كه پیش از این گفته شد، امر وجودى دیگرى را نتیجه مى دهد كه همان رفاه و برخوردارى از نعمت هاى بهشتى است كه به وسعت آسمان ها و زمین است .
همچنین بر پایه ى ظهور آیه ، منشاء مسخره كردن آیات خداوند، حرص ‍ داشتن به ذكر دنیاى فریبنده و دوستى و محبت دنیاست كه ریشه ى همه ى خطاها و عذاب هاى اخروى است ؛ چنان كه دوستى خداوند ریشه ى درستى ها در دنیا و منشاء همه ى برخوردارى ها در آخرت است ؛ ربنا اءخرجنا منها فان عدنا فانا ظالمون * قال اخسئوا فیها و لا تكلمون * انه كان فریق من عبادى یقولون ربنا امنا فاغفر لنا و ارحمنا و اءنت خیر الراحمین * فاتخذتموهم سخریا حتى اءنسوكم ذكرى و كنتم منهم تضحكون * انى جزیتهم الیوم بما صبروا اءنهم هم الفائزون . (519) زیرا ظهور این آیات در بیان مبادى آن اوصاف در دنیا و آخرت است .
دنیا و زیورهاى آن ریسمان شیطان است و از طریق دنیا انسان را صید مى كند؛ لاءزینن لهم فى الارض . (520)
پس فراموشى خداوند و غفلت از یاد او و اعراض از توجه به او كار شیطان است . زیرا نفس اماره فریبنده و سایر شئون نفس رو گردان از یاد خداوند، در تدبیر شیطان است ، آن كه انسان فریب خورده ى زرق و برق دنیا، او را به ولایت بر مى گزیند و رو به سوى او داشته ، با او بیعت مى كند؛ استحوذ علیهم الشیطان فاءنسیهم ذكر الله اءولئك حزب الشیطان اءلا ان حزب الشیطان هم الخاسرون . (521)

518-سوره ى جاثیه ، آیات 34 - 35.
519-سوره ى مؤ منون ، آیات 107 - 111.
520-سوره ى حجر، آیه ى 39.
521-سوره ى مجادله ، آیه ى 19.

منبع:کتاب قرآن کریم از منظر امام رضا علیه السلام

مولف:آیت الله جوادی آملی

سه شنبه 11/12/1388 - 8:28
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته