• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1316روز قبل
ایرانگردی

 

 

خیابان شیخ بهایی با جمع آوری حصار کارگاهی ملک نیمه ساخته و رها شده آزاد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، غفور جعفری مسئول سامانه نظارت همگانی 1888 در این خصوص گفت: با هدف بازپس‌گیری معابر به نفع شهروندان، آزادسازی گذرها، تأمین ایمنی و تسهیل در تردد عابران پیاده، حصار کارگاهی در پیاده روی ضلع شمال شرقی میدان شیخ بهایی که در مرحله اسکلت رها شده بود، آزاد شد.

وی ابراز داشت: حصار کارگاهی ملک به حریم پیاده رو تجاوز نموده و عملا بخش و سطح معبر را اشغال و باعث حادثه و خطر آفرینی جهت عابرین پیاده شده بود.

به همین علت  پس از پیگیری های مکرر توسط سامانه 1888 این منطقه موضوع در جلسه شورای معاونین طرح و با دستور شهردار، عوامل اجرائی ناحیه مربوطه به محل مورد اشاره مراجعه کرده و نسبت به آزاد سازی و عقب نشینی حصار کارگاهی و آسفالت معبر عمومی موجود اقدام شد.

 

دوشنبه 7/5/1398 - 15:51
ایرانگردی



طی توافق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ابرآروان به‌عنوان خدمات‌دهنده زیرساخت‌های یکپارچه ابری،‌ فراخوان بهره‌مندی ۳۰ تیم یا شرکت بازی‌سازی از خدمات رایگان زیرساخت ابری منتشر می‌شود.
بر این اساس کل مبلغ تعیین شده برای حمایت از بازی‌سازان نوپا ۳ میلیارد ریال بوده و سقف حمایت برای هر تیم یا شرکت مورد تایید ۱۰۰ میلیون ریال به مدت ۶ ماه تعیین شده است.
با توجه به محدودیت موجود، اولویت بررسی با تیم‌ها و شرکت‌های عضو همگرا خواهد بود.
۳۰ مجموعه‌ای که در این فراخوان مورد تایید قرار می‌گیرند، می‌توانند به صورت رایگان و به مدت ۶ ماه از خدمات شبکه توزیع محتوا (CDN)، سامانه امنیت ابری و همچنین DNS ابری از سوی شرکت ابرآروان بهره‌مند شوند.
تیم‌های علاقه‌مند تا پایان ساعت اداری روز شنبه ۱۲ مرداد ماه فرصت دارند درخواست خود را از طریق فرم https://www.ircg.ir/fa/form/51 ارسال نمایند.

دوشنبه 7/5/1398 - 15:47
ایرانگردی

 

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه چهار از اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت در خیابان جشنواره خبر داد و گفت: این معبر با پخش 770 تن آسفالت مناسب سازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار ،" میکائیل علی پور " با بیان اینکه عملیات تراش و آسفالت، موج برداری و زیرسازی معابر همزمان با تراش آسفالت در سطح منطقه اجرایی می شود افزود: به منظور نگهداشت معابر و مناسب سازی مسیر برای تردد شهروندان ،تراش و روکش آسفالت در محدوده منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزایش سطح کیفی آسفالت معابر را یکی از اهداف مهم شهرداری دانست و تصریح کرد : در این راستا عملیات تراش و روکش آسفالت در خیابان جشنواره محدوده ناحیه شش اجرا شد.

علی پور افزود : عملیات مذکور در مساحت 5 هزار و 800مترمربع و تناژ آسفالت 770 تن به پایان رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه چهار در ادامه  افزود:  تمامی مسیرها و معابر که نیاز به مرمت آسفالت دارند شناسایی شده است که با توجه به اولویت بندی و در حد توان، شهرداری نسبت به ترمیم آسفالت معابر اقدام می کند.

 

دوشنبه 7/5/1398 - 15:45
ایرانگردی

 

 

اولین جشنواره تابستانی شادستان به منظور ایجاد بستر مناسب جهت ارتقاء شادی و نشاط اجتماعی مبتنی بر فرهنگ ایرانی-اسلامی در پارک تهرانی با حضور پر شور شهروندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، حسین بحیرائی شهردار منطقه با اشاره به ضرورت توسعه مشارکت اجتماعی در راستای شعار تهران شهری برای همه، آگاهی و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر با استفاده از فرصت اوقات فراغت از برگزاری اولین جشنواره تابستانی شادستان در پارک تهرانی منطقه 10 خبر داد.

بحیرائی شهردار منطقه با تاکید بر اهمیت آگاه سازی مداوم، روزآمد و فراگیر شهروندان شهر یادآور شد: این جشنواره با مضامین "سکوی نمایش و موسیقی و سرود، نگار گذر فرهنگ و هنر، گذر کودکانه و دخترانه، پاتوق کتاب و گذر ورزش و تفریحات برای تمامی گروه ها و اقشار اعم از کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 

دوشنبه 7/5/1398 - 15:40
اخلاق

آیت الله تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه هفتگی درس اخلاق خود که با موضوع مواعظ اخلاقی تربیتی امام صادق(ع) به عبدالله بن جندب در مدرسه علمیه معیر برگزار شد، گفت: حضرت فرمودند: شیطان  برای صید انسان ریسمان های مختلفی دارد.

وی افزود: انسان باید توجه داشته باشد دشمنی شیطان با انسان برای چیست و ریسمان های مختلف او در چه اموری است؛ کسانی که به دنبال درک این امور می روند باید مقصدشان نجات خودشان از دام شیطان باشد.

آیت الله تحریری با بیان این مطلب که زندگانی دنیوی انسان به طور خاص بستر صید است، ابراز کرد: از طرفی نیز دنیا بستر سیر انسان به عالم قدس و طهارت محسوب می شود؛ شیطان می خواهد انسان را در همین بستر نگاه دارد و توجهات، درک ها و تمایلات او را بر محور دنیا و شؤونات دنیوی تنظیم کند در حالی که خداوند انسان را در این عالم قرار داد تا به بهترین عمل امتحان شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه انسان در این عالم قرار گرفت تا به بهترین عمل امتحان شود، اظهار داشت: استقرار انسان در این عالم به خواست حضرت حق است و این استقرار ناشی از حکمت الهی است و وجود شیطان نیز با حکمت الهی همراه است؛ بنابراین اصل وجود شیطان ایجاد شر نیست چرا که شر از ناحیه خداوند صادر نمی شود.

وی افزود: فعالیت های امور دنیوی نوعا با یک تقابلی همراه است که تا حدی با یکدیگر جمع می شوند و یک کمال بیشتری بوجود می آید اما آنجا که تقابل صددرصد می شود شر به وجود می آید.

آیت الله تحریری با بیان این مطلب که شیطان در یک تقابل اساسی خواستار آن است که انسان در اموری مانند شرک، کفر و نفاق اعتقادی باقی بماند، گفت: مخالفت عملی با دستورات الهی یکی از تقابل ها شیطان است؛ ابلیس می خواهد در رابطه با برادران دینی به دنبال نیکی به آنها نباشیم و این یکی از محل های صید شیطان است.

وی با اشاره به اینکه نماز اظهار خضوع کامل انسان در پیشگاه الهی است، ابراز کرد: نماز باید با یک خضوع درونی که همان ایمان به خداوند است همراه باشد؛ انسان نمازگزار باید خداوند را خالق، معبود و رب مطلق بداند تا بتواند آن خضوع درونی را در محضر حضرت حق ابراز کند.

آیت الله تحریری با بیان اینکه نماز شالوده ابراز خضوع انسان در شؤون گوناگون زندگی است، گفت: طبق صریح روایات؛ اگر نماز انسان مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد ما بقی امور او نیز مقبول حضرت حق قرار می گیرد، کاملترین عملی که خضوع را در برابر کسی نشان می دهد سجده است؛ شیطان با سرباز زدن از آن ربوبیت خداوند را انکار کرد.

تولیت مدرسه علمیه مروی خودخواهی مطلق را سدی عظیم در برابر خداخواهی دانست و اظهار داشت: کسانی که مبتلا به خودخواهی باشند مدام با رشد این خودخواهی روبرو خواهند شد و در آخرت به عقوبت الهی گرفتار می شوند؛ بنابراین اگر حالت علو و خودبینی در وجود انسان سجده کننده وجود داشته باشد هزاران سجده هم داشته باشد آن سجده ها در وجود او اثری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از ریسمان های شیطان آن است که انسان نسبت به اصل و قضای نماز بی توجه باشد. امور دنیوی نیاید مانع اصلاح ارتباط انسان با خداوند شود و این امر نیازمند به مراقبت و تمرکز دارد.

آیت الله تحریری با استناد به کلام امام صادق(ع) خطاب به عبدالله بن جندب، گفت: حضرت خطاب به عبدالله بن جندب فرمودند: خداوند متعال به بعضی از اولیای خودش وحی کرد که من نماز چنین شخصی را می پذیرم و در روحش تاثیر می گذارم؛ مراد از این تاثیر گذاری در روح، قبولی نماز است.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: زمانی نماز در روح انسان تاثیر می گذارد که نمازگذار در برابر عظمت پروردگار تواضع داشته باشد و روز خود را با یاد باری تعالی سپری کند.

وی با بیان اینکه شیطان در میان اعمال عبادی به نماز بسیار حساس بوده و از شبکه های ابلیس بازماندن انسان از اصل و قضای نماز است، خاطرنشان کرد: سبک شمردن نماز سبب می شود انسان در دام شیطان اسیر شود.

*منبع: رسا

دوشنبه 7/5/1398 - 15:40
ایرانگردی

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 19 از برگزاری دورهمی دوشنبه های سالمندی با حضور بیش از 500 نفر از سالمندان منطقه روز دوشنبه 7 مرداد از ساعت 18:30 تا 21 در بوستان بزرگ ولایت  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی با اشاره به این كه سالمندی دوران حساسی از زندگی افراد است كه  اگر به خوبی طی نشود  می تواند زمینه ساز گوشه گیری، انزوا و ترك سالمندان از سایر گروه‌های اجتماعی شود افزود : هدف از اجرای این برنامه افزایش امید به زندگی در سالمندان و فراهم آوردن شرایطی برای برقراری ارتباط بی واسطه سالمندان با یكدیگر و همنشینی با سایر گروه های سنی درمحیط های محلی است.

وی ادامه داد: در همین راستا، دورهمی سالمندان با اجرای قریب به 30 خدمت فرهنگی، هنری و سلامت محور و نیز اجرای برنامه استیج شامل قرائت و اجرای سرود ملی توسط اعضای کانون سالمندان، اجرای گروه کر سالمندان، موسیقی آذری،آموزش طب سالمندی وروانشناسی سالمندی با محوریت تئوری انتخاب اجرا خواهد شد.

بهرامی با اشاره به مشارکت انجمن های مختلف در این دورهمی خاطر نشان کرد: انجمن های سلامت محور همچون شنوایی سنجی، آلزایمر، دیابت ،طب سنتی، هلال احمر، مرکز بهداشت، شرکت سلامت پلاس و کانون های سلامت محلات خدمات سلامت محور ارائه می کنند.

معاون شهردار منطقه ارائه میز خدمات سلامت شامل مشاوره روانشناسی، خدمات غربالگری فشارخون، تغذیه، تعادل، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، ماساژدرمانی، مشاوره پوست و مو، برپایی غرفه های هنر و كارآفرینی از قبیل قالیبافی، چرم دوزی، آشپزی و اجرای بازی های سالمندی ، برنامه های شاد و موزیكال، مسابقه و اهدای جوایز و تقدیر از دبیران کانون محلات از دیگر برنامه های تدارک دیده برای این روز عنوان کرد

دوشنبه 7/5/1398 - 15:36
ایرانگردی

 

از ابتدای تابستان20 تور تهرانگردی تابستانه برای شهروندان منطقه 15 برگزار و 930 نفر از آن بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری معاون اجتماعی و فرهنگی با اعلام این خبر گفت:  تور های تابستانه با هدف معرفی اماکن فرهنگی، مذهبی، تاریخی و گردشگری برای کودکان، نوجوانان، بانوان، دانش آموزان، دانشجویان و عموم شهروندان از ابتدای تابستان برگزار و تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گفته وی، شهروندان در قالب 20 تور در نخستین ماه تابستانه از مقصدها و جاذبه های گردشگری تهران نظیر تنگه واشی، امام زاده داوود، ری گردی، دارآباد، موزه دفاع مقدس، خانه موزه استاد معین، باغ وحش ارم، روستای رینه و سیلوی قدیمی تهران دیدن کردند.

معاون اجتماعی و فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه مقاصد تورهای گردشگری براساس علاقه مندی شهروندان محلات برگزار می شود، خاطرنشان کرد:  شهروندان به منظور استفاده از تورها می توانند با مراجعه و ثبت نام به نزدیکترین سرای محله به محل سکونت خود از این تورها بهره مند شوند.

به گفته وی طرح نشاط و تعالی ویژه211 دانش آموز از فرزندان پرسنل منطقه با همکاری ستاد گردشگری منطقه نیز در راستای غنی سازی اوقات فراغت فرزندان کارکنان منطقه از 22 تیر آغاز شده است و به مدت 7 هفته ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه یادآور شد: چهارمین پنج شنبه گردشگری 24 مرداد به میزبانی منطقه 15 برگزار و گردشگران از جاذبه های دیدنی بوستان آزادگان شامل کوشک امیرسلیمانی ودریاچه آزادگان بازدید خواهند کرد.

دوشنبه 7/5/1398 - 15:30
ایرانگردی



 

با ورود به نیمه دوم سال 2019 و پشت سر گذاشتن تحریم‌های آمریکا، شرکت هوآوی همچنان به اهداف بلند مدت خود پایبند بوده و قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی رکورد جدیدی را در زمینه عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی به ثبت برساند.

 

هرچند شرکت هوآوی در سال 2019 با مشکلاتی نظیر تحریم‌های تجاری آمریکا مواجه شد؛ ولی علی‌رغم این موانع، مدیران هوآوی اعلام کردند که این شرکت تا پایان سال 2019 موفق به عرضه 270 میلیون گوشی هوشمند در بازار جهانی خواهد شد. رن ژنگفی، بنیانگذار هوآوی در مصاحبه اختصاصی با Yahoo Finance این موضوع را متذکر شد.

 

در ابتدا هوآوی عرضه 250 میلیون گوشی هوشمند تا پایان سال 2019 را برای خود هدف قرار داده بود. با این حال، به نظر می‌رسد که هوآوی اهداف خود را گسترش داده است و قصد دارد تا تعداد گوشی بیشتری تا پایان سال جاری میلادی به بازارهای جهانی عرضه کند. در صورت دستیابی به آن، به احتمال قوی هوآوی از اپل پیشی خواهد گرفت، به این معنی که هواوی تبدیل به بزرگترین سازنده گوشی در جهان خواهد شد. در سال گذشته، شکاف بین Huawei و Apple در فروش گوشی های هوشمند به 2.8 میلیون واحد کاهش یافته است، که پایین ترین نقطه با توجه به اطلاعات IDC است.

مدتی پیش رییس جمهوری ایالات متحده از مواضع خود در خصوص تحریم‌های تجاری هوآوی عقب‌نشینی کرد. در همین راستا تجارت شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل با هوآوی به حالت عادی برگشت و دیگر محدودیتی برای ثبت لایسنس اندروید بر روی گوشی‌های هوشمند این برند وجود ندارد.

اطلاعات IDC نشان می دهد که Huawei در سال 2018 حدود 206 میلیون گوشی عرضه می کند. این نشان می دهد که با رشد 20٪، این شرکت می تواند در سال جاری حدود 250 میلیون گوشی تلفن همراه را عرضه کند.

 

از سوی دیگر، به گفته‌ی گو مینگهو، یکی از تحلیل‌گران معروف بازار جهانی موبایل، پس از آنکه هواوی توانست گواهی سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) را مجدداً به دست آورد؛ با از سرگیری فروش محصولات هوآوی در اروپا، منجر به فروش بیشتر محصولات آن خواهد شد.

مینگهو معتقد است که با توجه به بازگشت حق ثبت لایسنس‌های اندروید بر روی محصولات هوآوی، این شرکت تا پایان سال 2019 موفق به عرضه 260 میلیون گوشی هوشمند در بازار جهانی خواهد شد.

به اعتقاد گو مینگهو یکی از دلایل اصلی افزایش عرضه گوشی‌های هوشمند هوآوی در سال 2019 سهم فروش بالای محصولات هوآوی در بازار بزرگ کشور چین است. همچنین بازگشت گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی هوآوی به بازار کشورهای خارجی، این شرکت را به اهدافش نزدیک‌تر می‌کند. اعمال تحریم‌ها از سوی دولت آمریکا باعث شد تا هوآوی استراتژی فروش قدرتمند‌تری را اجرا کند. از طرفی با توقف روند تحریم‌ها از سوی آمریکا، فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی توسط فروشگاه‌ها و اپراتورها در کشور‌های خارجی از سر گرفته شده است.

تمام این موارد روی افزایش روزافزون عرضه محصولات هوآوی در بازار جهانی تاثیر مستقیم دارد. طبق ادعای گو مینگهو، حتی اگر هوآوی در سال جاری میلادی موفق به همکاری مجدد با گوگل نمیشد، عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند این برند تا پایان سال جاری میلادی به 230 میلیون دستگاه می رسید. البته با توجه به حذف تحریم‌ها این موضوع منتفی شده و شرکت‌های آمریکایی موفق به اخذ یا در حال دریافت مجوز از وزارت بازرگانی این کشور برای از سرگیری روابط تجاری خود با هوآوی هستند.

در نتیجه براساس تحلیل های IDC و گو مینگهو ، هوآوی توانایی ارائه 270 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در پایان سال 2019 را خواهد داشت که این شرکت را تبدیل به رقیبی جدی و خطرناک برای کسب مقام بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان می کند. دستیابی به این جایگاه با توجه به پیشرفت روزافزون این برند در بازار جهانی، غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

دوشنبه 7/5/1398 - 15:26
ایرانگردی

 

 

به مناسبت روز جهانی هپاتیت و با هدف ارتقا سطح آگاهی شهروندان و حذف بیماری هپاتیت های ویروسی، منطقه9 اقدام به سبز کردن برج آزادی کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 9، همزمان با ۲۸ جولای و روز جهانی هپاتیت برج آزادی به عنوان نماد مدرنیته شهر تهران، از  ساعت ۲۱الی ۲۳ ششم مرداد ماه سبز شد.

دوشنبه 7/5/1398 - 15:23
اهل بیت

دیدار با آیت الله العظمی علم الهدی

پنج شنبه گذشته در دیدار با مرجع عالیقدر تقلید حضرت آیت الله العظمی سید عبدالجواد علم الهدی(حفظه الله)، معظم له به بیان ماجرای شفای فرزندشان در دوران نوزادی با عنایت و توسل به امام رضا علیه السلام پرداختند و گفتند: خداوند متعال به من دختری عنایت نموده بود که این دختر وقتی یک سال و نیمش می شود و موقع راه رفتنش فرار می رسد و تازه می خواست راه بیفتد، فلج می شود. آن زمان در مشهد دکتری بود که ارادت خاصی به امام رضا(ع) داشت که به اتفاق عیال او را نزد دکتر شیخ که در بازار سرشور مطب داشت می بریم.

ایشان ادامه دادند: دکتر شیخ یک نگاهی به بچه انداخت و وی را روی میزش گذاشت و سوزنی به زانوی بچه فرو کرد و بچه اصلا متوجه نشد و دکتر گفت شدت فلج این قدر زیاد است که بچه اصلا متوجه این سوزن نشد. بعد این دکتر رو کرد خدمت امام رضا(ع) و گفت این بچه با این فلجی بزرگ می شود و مشکلاتی برای این سید آل پیغمبر(ص) خواهد داشت، بعد ما را جهت شفای بچه نزد امام رضا(ع) فرستاد.

این مجتهد شهر تهران افزودند: ما نیز در یک شب جمعه به اتفاق عیال و این بچه به حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف شدیم، آن زمان هم زن و مرد با هم بودند و من به اتفاق خانواده در یک گوشه ای نشستیم و من شروع به خواندن زیارت جامعه نمودم و عیال بنده هم بچه در بغلش بود و بچه هم خواب بود و عیال داشت به زیارت خواندن من گوش می داد.

ایشان ادامه دادند: یک دفعه دیدم خانواده بنده شروع به گریه کردن نمودند و من گفتم چه خبر است؟! اینجا مرد نامحرم صدای شما را می شنود، که عیال بنده گفت الان آقا امام رضا(ع) را بالای ضریح دیدم که آنجا تشریف دارند و با دستشان روی پای بچه من کشیدند و اکنون بچه راه افتاده است.

این استاد برجسته حوزوی خاطر نشان کردند: اکنون غریب ۶۰ سال از عمر این فرزندم می گذرد و به عنایت امام رضا(ع) مشکلی ندارد و یک خانم محترمه ای است که خداوند به وی فرزندان رشید و قد بلند و سالمی عنایت نموده است.

امیرمحسن سلطان احمدی

دوشنبه 7/5/1398 - 14:43
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته