• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 4655روز قبل
طنز و سرگرمی
در غربت، ادب و فرهنگ برخی از هموطنان ما هم دستخوش تغییر و تحول شده
: است. برای نمونه
به دوستی زنگ زدم، فرزند 18 ساله‌اش گوشی را برداشت
گفتم: فلانی هستم
گفت: می‌دانم
پرسیدم: پدرتان هستند؟
پرسید: کارش دارید؟
گفتم: با اجازه‌ی شما
داد زد: پدر، گوشی
پدرش داد زد: کیه؟
گفت: من از کجا بدانم، میگه فلانی‌ام
به فرزند دوست گفتم: قربانت
گفت: باشه
دوستم پشت تلفن حاضر شد. چند دقیقه‌یی حرف زدیم و در خاتمه گفتم: قربانت.
گفت: خواهش می‌کنم
منبع:bia2javan
دوشنبه 28/6/1390 - 16:24
طنز و سرگرمی

قبر مرا نیم متر كمتر عمیق كنید تا پنجاه سانت به خدا نزدیكتر باشم.

بعد از مرگم، انگشت‌های مرا به رایگان در اختیار اداره انگشت‌نگاری قرار دهید.

به پزشك قانونی بگویید روح مرا كالبدشكافی كند، من به آن مشكوكم!

ورثه حق دارند با طلبكاران من كتك‌كاری كنند.

عبور هرگونه كابل برق، تلفن، لوله آب یا گاز از داخل گور اینجانب اكیدا ممنوع است.

بر قبر من پنجره بگذارید تا هنگام دلتنگی، گورستان را تماشا كنم.

كارت شناساییم بت دو قطعه عکس مرا لای كفنم بگذارید، شاید آنجا هم نیاز باشد!

مواظب باشید به تابوت من آگهی تبلیغاتی نچسبانند.

روی تابوت و كفن من بنویسید: این عاقبت كسی است كه زگهواره تا گور دانش بجست.

دوست ندارم مردم قبرم را لگدمال كنند. در چمنزار خاكم كنید!

كسانی كه زیر تابوت مرا می‌گیرند، باید هم قد باشند.

شماره تلفن گورستان و شماره قبر مرا به دختران بیکار ندهید.

گواهینامه رانندگیم را به یك آدم مستحق بدهید، ثواب دارد.

کله مرغ برای سگها یادتون نره چون گناه دارند گشنه بمونند.

بجای عکسم روی آگهی ترحیم کارت معافیم رو بزارید.

در مجلس ختم من گاز اشك‌آور پخش كنید تا همه به گریه بیفتند.

از اینكه نمی‌توانم در مجلس ختم خودم حضوریابم قبلا پوزش می‌طلبم و خواهش میکنم پشت سرم حرف در نیار ید.

التماس میکنم کفنم را از یک پارچه مارکدار انتخاب کنید تا جلوی آدمهای گه تازه به دوران رسیده کم نیاریم.

به مرده شوی بگویید مرا با چوبك بشوید چون به صابون و پودر حساسیت دارم.

چون تمام آرزوهایم را به گور می‌برم، سعی كنید قبر مرا بزرگ بسازید كه جای آتها هم باش

منبع:bia2javan.com

دوشنبه 28/6/1390 - 16:22
بیماری ها
كلینیك كاهش وزن بیمارستان سینا تهران با انجام بررسی های متعدد، عوارض چاقی را تشریح كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بیمارستان سینا تهران، دیابت، فشار خون بالا، اختلالات چربی خون، بیماری های قلبی، بیماری عروق كرونر، نارسایی قلبی، فیبریلاسیون بطنی، بیماری عروقی مغز، آسم و بیماری های دستگاه گوارش از جمله عوارض چاقی است.

بر اساس این گزارش، برگشت غذا از معده به مری، بیماری كبد چرب، استئو آرتریت و سرطان از دیگر عوارض چاقی به شمار می رود.

**دیابت
بررسی های كلینیك كاهش وزن بیمارستان سینا نشان داده است كه ارتباط قوی و ثابت شده بین چاقی و دیابت نوع دو در زنان و مردان وجود دارد.

**فشار خون بالا
به نقل از این گزارش، بیماری فشار خون بالا با چاقی در ارتباط است و شیوع فشار خون بالا در افراد چاق بین 44 تا 52 درصد گزارش شده است.
بررسی ها ثابت كرده است كه افزایش وزن، باعث افزایش خطر ایجاد بیماری فشار خون بالا و شدیدتر شدن آن می شود.

**اختلالات چربی خون
بنا به این گزارش، اختلالات چربی خون شامل افزایش سطح كلسترول، تری گلیسرید و كاهش سطح كلسترول مفید است.

**بیماری های قلبی
این گزارش حاكیست علاوه برنقش چاقی در افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی، ارتباط بین چاقی و افزایش خطر بیماری عروق كرونر، نارسایی قلبی و آریتمی ها شامل فیبریلاسیون بطنی و دهلیزی ثابت شده است.
ارتباط بین چاقی و نارسایی قلبی، یك ارتباط پیچیده است و برخی مطالعات نشان می دهد كه خطر پیشرفت بیماری های قلبی به سمت نارسایی قلبی در افراد چاق دو برابر افراد با وزن طبیعی است.
در شمار زیادی از مطالعات، فعالیت غیر طبیعی انقباض بطن ها برای خونرسانی به همه بدن، در افراد چاق به اثبات رسیده است.

**آسم
شیوع آسم در افراد مبتلا به اضافه وزن، رو به افزایش است و 75 درصد افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی به علت حمله آسم به بخش های اورژانس مراجعه می كنند و كاهش وزن بطور مشخصی باعث كاهش شدت علایم ناشی از آسم می شود.

**برگشت غذا از معده به مری
برگشت غذا از معده به مری از اختلالات شایعی است كه ایجاد آن در اثر چاقی، ثابت شده است و برخی مطالعات افزایش شیوع تدریجی این مشكل را همزمان با افزایش شاخص توده بدن نشان داده است حتی برخی مطالعات ارتباط مشخصی بین چاقی و ایجاد التهابات در مری(ازوفاژیت) و آدنو كارسینوم(نوعی سرطان در مری) را ثابت كرده است.

**سنگ های صفراوی
چاقی بر ایجاد سنگ صفراوی تاثیر مستقیم دارد و یكی از عوامل خطر ایجاد این بیماری محسوب می شود. خطر ایجاد سنگ های صفراوی در افراد چاق، هفت برابر افراد با وزن طبیعی است و كاهش وزن ناگهانی نیز خود از عوامل خطر ایجاد سنگ های صفراوی است.

**كبد چرب
در كشورهای توسعه یافته، شیوع كبد چرب رو به افزایش است و این بیماری از شایع ترین علل ایجاد سیروز كبدی می باشد و سندرم متابولیك كه چاقی از عوامل مركزی آن است، بیشترین تاثیر را در ایجاد آن دارد.
بیماران مبتلا به كبد چرب، به طور چشمگیری به كاهش وزن پاسخ می دهند و 55 درصد كاهش وزن سبب بهبود چشمگیر و حتی بهبود كامل عملكرد كبدی در این افراد می شود.

**استئوآرتریت
افزایش واضحی در شیوع استئو آرتریت در اثر چاقی وجود دارد و ایجاد آرتروز در زانو و قوزك پا در اثر چاقی، بیشتر از سایر قسمت ها است. ثابت شده است كه نه تنها چاقی اثر مستقیم بر ایجاد استئوآرتریت دارد بلكه كاهش وزن اثر چشمگیری بر بهبود علایم ناشی از آرتروز دارد.

**سرطان
گروه تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در رابطه با ارتباط چاقی و سرطان های مختلف تخمین زده است كه حدود 4/1 تا 3/1 سرطان های سینه، روده بزرگ، رحم، كلیه و مری با چاقی و اضافه وزن ارتباط مستقیم دارند.

منبع:ایرنا
دوشنبه 28/6/1390 - 16:15
آموزش و تحقيقات
ساده‌ترین روش انتقال صحیح اعضای قطع شده برای پیوند در حین حوادث حوادث تشریح می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، در طی سال‌های اخیر تجربیات در جراحی میکروسکوپی و پیوند عضو قطع شده به قدری افزایش یافته که امروزه حتی قطع بند انتهایی انگشتان را نیز جزء مواردی می‌دانند که انجام پیوند در آن قابل قبول است. اما برای انتقال درست اعضای قطع شده در حوادث نقش مهمی در موفقیت پیوند دارد که آگاهی عمومی مردم از این موضوع بسیار اهمیت دارد.

به همین منظور با مسعود یاوری، جراح دست و میکروسکوپی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به گفت و گو پرداختیم.

یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: پیوند عضو قطع شده به شرایط خاصی نیاز دارد برای مثال مکانیسم ضایعه، سن بیمار، فاصله زمانی بین قطع شدن عضو و برقراری جریان خون مجدد، وجود تیم جراحی پیوند مجرب، وسایل جراحی ریز مناسب، میکروسکوپ مناسب، حتی صندلی مناسب و نحوه انتقال عضو قطع شده همگی از عواملی هستند که در نتیجه نهایی عمل جراحی پیوند موثر هستند.

* نحوه انتقال عضو قطع شده تأثیر گذار در نتیجه نهایی پیوند

یاوری بیان داشت: علیرغم اینکه وجود تیم پیوند مجرب مهمترین فاکتور در موفقیت عمل جراحی پیوند است اما انتخاب بیمار و نیز نحوه انتقال عضو قطع شده نیز از موارد بسیار تأثیر گذار در نتیجه نهایی پیوند است.

وی ادامه داد: بیماران مناسب برای انجام این نوع پیوندها از قبیل قطع شست، قطع چند انگشت، قطع از ناحیه مچ است همچنین در بچه‌ها با هر میزان قطع انگشت یا دست، قطع از ناحیه ساعد، قطع از ناحیه آرنج یا بالاتر از آن و در مورد پیوند انگشت در افراد بالغ نیز چنانچه محل قطع انتهایی تر به محل چسبندگی تاندون‌های خم کننده سطحی
FDS باشد مناسب پیوند خواهد بود.

* برخی مواقع قطع شدگی‌ اندام‌ها را نباید پیوند کرد

یاوری تصریح کرد: در این راستا عضو قطعی که له شده باشد، عضو قطعی که در چند سطح باشد (چندتیکه)، بیمار دارای آسیب‌های همراه (دارای مصدومیت های متعدد)، فرد بیمار دارای بیماری زمینه‌ای باشد، وجود گرفتگی عروق توسط چربی در بیمار، افراد دارای اختلالات روانپزشکی‌ یا در افراد بالای 70 سال و در نهایت وقتی فاصله زمانی بین قطع عضو تا عمل جراحی پیوند طولانی باشد نباید پیوند در مورد این افراد صورت پذیرد.

وی بیان داشت: همچنین وقتی تنها قطع یک انگشت در افراد بالغ داریم که محل قطع شده ابتدائی تر به محل چسبندگی تاندون‌های خم کننده سطحی (FDS) باشد به خصوص وقتی این انگشت کوچک باشد نباید پیوند صورت پذیرد.

یاوری ادامه داد: نحوه انتقال عضو قطع شده از موارد بسیار تأثیر گذار در نتیجه نهایی است که در این فاکتور بسیار مهم علاوه بر مرکز ارجاع دهنده، خود بیمار و همراهان او نیز با داشتن آگاهی لازم و انتقال صحیح می‌توانند به بیمار کمک بسزایی کنند.

* روش صحیح انتقال اعضای قطع شده برای پیوند را بیاموزیم

وی افزود: برای این منظور اگر چه روش‌های متفاوتی برای نحوه انتقال عضو قطع شده ذکر شده است ولی ساده‌ترین و عملی‌ترین روش انتقال عضو قطع شده برای پیوند این است که در گام نخست باید ابتدا یک گاز استریل را با سرم فیزیولوژیک خیس و مرطوب کنیم و در صورت عدم دسترسی به گاز و سرم می‌توان از دستمال تمیز و آب استفاده کرد.

یاوری گفت: سپس عضو قطع شده را در داخل گاز مرطوب شده باید بپیچیم و عضو قطع شده و گاز استریل را با هم به داخل یک دستکش یا یک پلاستیک داخل می‌کنیم و هوای داخل دستکش را تخلیه می‌کنیم و دهانه دستکش را گره می‌زنیم و سرانجام یک کیسه پلاستیک یخ و آب تهیه کرده و مجموعه دستکش، گاز و عضو قطع شده را به داخل کیسه حاوی آب و یخ می‌اندازیم و باید روی کیسه اسم انگشت یا عضو مربوطه فرد نوشته شود و آن را به داخل یک‌ یخدان قرار داده و به سرعت به مرکز پیوند انتقال دهیم.

وی خاطرنشان کرد: انتقال صحیح عضو قطع شده کمک بسیار مهمی است که بیمار یا همراهان بیمار می‌توانند در این زمینه ایفاء کنند که باید در سریعترین و کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

وی اضافه کرد: مردم باید آگاه باشند که با این روش می‌توان تمام اعضای قطع شده از جمله دست، پا و دیگر اندام‌ها را به صورت صحیح برای پیوند انتقال داد ولی باید این مسئله را در نظر داشت که هر چه اندام‌ قطع شده بزرگتر باشند اندام مربوطه زودتر فاسد می‌شود که در این زمینه باید سرعت انتقال عضو قطع شده برای پیوند افزایش یابد.
منبع:سلامت نیوز
دوشنبه 28/6/1390 - 16:12
آموزش و تحقيقات
یک فوق تخصص نوزادان گفت: آغشته کردن بند ناف نوزاد به شیر مادر در مقایسه با الکل موجب بهبودی و افتادن سریعتر بند ناف می‌شود.

موسی احمدپور در گفت‌وگو با فارس نوزادان را بیش از هر گروه دیگری در برابر عوامل خطر، آسیب‌پذیر دانست و گفت: این موضوع باعث می‌شود تا بهداشت و مراقبت از نوزادان اهمیت ویژه‌ای داشته باشد؛ این مراقبت‌ها شامل کنترل و حفظ درجه حرارت طبیعی بدن نوزاد، پیشگیری از عفونت بند ناف، برقراری و ادامه تغذیه با شیر مادر، حمام کردن و پوشاندن مناسب نوزاد، ادامه واکسیناسیون طبق برنامه از پیش تعیین شده و کنترل منظم رشد و تکامل نوزاد  است.

وی اظهار داشت: چنانچه نوزاد 24 تا 48 ساعت بعد از تولد از بیمارستان مرخص شده است، باید 48 ساعت بعد از ترخیص معاینه شود، معاینه دوم در 15 روزگی و معاینه سوم در 28 روزگی انجام شود؛ در هر معاینه باید کفایت تغذیه با شیر مادر، دفع ادرار و مدفوع، وزن و سلامتی نوزاد مورد ارزیابی قرار گیرد.

احمدپور از جمله مشکلات شایع در نوزادان که بعد از تولد نیاز به مراقبت و توجه دارد، به زردی اشاره کرد و افزود: 60 درصد از نوزادان رسیده و 80 درصد نوزادان نارس طی روزهای نخست تولد دچار زردی مختصری می‌شوند که زردی فیزیولوژیک نامیده می‌شود و برای افتراق آن از «زردی پاتولوژیک» یا «بیمارگونه» باید توسط پزشک متخصص معاینه صورت گیرد.

وی با تأکید بر عدم خوراندن آب قند و آب نبات به نوزاد ادامه داد: خانواده‌ها باید از خوراندن داروهای خانگی مثل ترنجبین، خاکشیر و شیرخشت به دلیل اتلاف وزن و کم آب کردن نوزاد اجتناب کنند؛ اطرافیان نیز باید مادر را برای تغذیه مکرر نوزاد با شیر خود طی ساعات شبانه روز تشویق کنند همچنین باید از تاباندن نور توسط لامپ و مهتابی در داخل خانه به جهت نور درمانی پرهیز کنند چرا که مخاطرات نور درمانی غیر استاندارد، بسیار است.

عضو مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیر کودکان بابل اضافه کرد: نوزادان، مستعد از دست دادن سریع درجه حرارت بدنشان هستند و این موضوع خصوصاً در فصول سرد بیشتر مورد توجه است؛ به همین دلیل در فصول سرد، درجه حرارت اتاق نوزاد طبیعی باید در حد 22 درجه و 23 تا 24 درجه برای نوزاد نارس تنظیم شود.
 
وی افزود: در چنین اتاقی مقدار پوشش نوزاد نباید زیاد باشد، پوشاندن نوزاد با لباس‌های زیاد و بیش از حد موجب افزایش درجه حرارت بدن، کاهش وزن و افزایش سدیم و اوره خون نوزاد می‌شود بنابراین مادر باید با توجه به میزان لباسی که داخل اتاق می‌پوشد، پوشش نوزاد خود را تنظیم کند، معمولاً لباس نوزاد باید یک لایه بیشتر از پوشش مادر باشد همچنین مادران بهتر است در فصول سرد از کلاه نخی نیز برای پوشاندن سر نوزاد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بند ناف نوزاد می‌تواند راه ورود مستقیم عوامل بیماری‌زا به بدن نوزاد باشد، به طور معمول بند ناف طی 7 روز اول خشک شده و جدا می‌شود و گاهی ممکن است جدا شدن بند ناف تا 15 روز به تأخیر بیفتد که طی این مدت باید بند ناف را تمیز و خشک نگه داشت و از آلوده شدن آن به مدفوع نوزاد جلوگیری کرد.
 
این فوق تخصص نوزادان ادامه داد« استفاده از بتادین نیز برای مراقبت از بند ناف نوزاد توصیه نمی‌شود زیرا سبب اختلال در عملکرد تیروئید نوزاد می‌شود، الکل نیز صرفاً باعث خشک شدن بندناف می‌شود در مطالعه‌ای که انجام داده‌ایم، متوجه شدیم آغشته کردن بند ناف به شیر مادر در مقایسه با الکل موجب بهبودی و افتادن سریعتر آن می‌شود.

احمدپور در خصوص پیشگیری از بروز عفونت در نوزاد نیز گفت: باید از تعداد ملاقات کننده‌های نوزاد کاسته شده و نوزاد توسط دیگران به خصوص افراد بیمار بوسیده نشود؛ مادر نیز باید قبل از هر بار شیردهی دست خود را شسته و هر 24 ساعت یکبار سینه خود را بشوید؛ هفته‌ای دو نوبت حمام کردن نیز برای نوزاد کافی است و حمام کردن بیش از دو بار در هفته موجب خشک شدن پوست نوزاد می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: برای حمام کردن نوزاد صابون و شامپوی خاصی لازم نیست و فقط صابون یا شامپوی ملایم کافی است؛ ابتدا باید لباس و حوله نوزاد گرم شود و سپس نوزاد در آبی که درجه حرارت آن در حدی باشد که سطح داخلی ساعد مادر را ناراحت نکند، حمام شود؛ کل مدت حمام کردن نباید از 5 تا 10 دقیقه تجاوز کند همچنین این اعتقاد که نوزاد را نباید تا روز دهم پس از تولد حمام کرد، فاقد اساس علمی است و هنگامی که نوزاد از بیمارستان ترخیص می‌شود باید او را در خانه حمام کنند.

منبع: فارس
دوشنبه 28/6/1390 - 16:9
بهداشت روانی
سلامت نیوز: پژوهشیار انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: کودک را باید با آرامش کامل از خواب بیدار کرد زیرا استرس اشتهای کودک را از بین می‌برد.

فاطمه اسفرجانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مادران باید بدانند وعده اصلی کودکان صبحانه است و نباید بدون مصرف صبحانه به مدرسه بروند.
 
وی گفت: این اولین قدمی است که باید مادران برای کودکان خود بردارند، کودک زمانی که وارد مدرسه می‌شود نباید گرسنه باشد، صبحانه کامل مصرف کند و کودک را باید به مصرف صبحانه عادت دهد.
 
پژوهشیار انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور اضافه کرد: کودک قبل از اینکه وارد مدرسه شود اگر قبلا به مهد کودک رفته و در آنجا عادت کرده که صبحانه مصرف کند مشکلی نخواهد داشت اما در غیر این صورت باید مادران این عادت را در کودکانشان نهادینه کنند. به دلیل اینکه مصرف صبحانه می‌تواند باعث رشد جسمی و روحی شود.
 
وی افزود: کودک باید ساعت 9 شب بخوابد و صبح زود از خواب بیدار شود. اگر مادران شام کودک کلاس اولی را در ساعت 6 تا 7 بعدازظهر بدهند و ساعت 9 شب کودک به خواب برود زمانی که از خواب بیدار می‌شود قند خون افت پیدا کرده و اشتهای کامل برای مصرف صبحانه دارد.
 
اسفرجانی ادامه داد: کودک را باید با آرامش از خواب بیدار کرد. هرگونه استرس باعث می شود که اشتهای کودک برای مصرف صبحانه از بین برود و می‌توان کودکان را عادت داد که صبح بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از مصرف صبحانه 5 تا 10 دقیقه ورزش سبک انجام دهند به دلیل اینکه این ورزش سبک می‌تواند اشتهای کودک را برای مصرف صبحانه افزایش دهد. همچنین آرامش کودک را به همراه دارد.
 
وی ادامه داد: صبحانه باید متعادل، متنوع و کافی باشد. در صبحانه می‌توان از نان‌های سبوسدار مانند سنگک و بربری و نانهای فانتری که با نان آرد کامل تهیه شده‌اند در صبحانه کودک استفاده کرد.

منبع: فارس
دوشنبه 28/6/1390 - 16:4
کامپیوتر و اینترنت
 

خدمات اینترنتی مبتنی بر استاندارد 802.16 IEEE در اختیار چند شركت دارای پروانه بوده كه تعرفه‌هایی نسبتا مشخص و ثابت را در اختیار دارند.
به گزارش (ایسنا)، روند فزاینده بهره‌برداری از ارتباطات الكترونیكی وجود برخی ابزارها و تجهیزات تسهیل‌كننده را در این مسیر محرز كرده است به گونه‌ای كه بسیاری از كاربران حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیز با رغبت نشان دادن به این بسترها زمینه گسترش و فراگیری آن‌ها را باز گذاشته‌اند.
ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر وایمكس نیز در حیطه این تكنولوژی‌ها قرار می‌گیرد چرا كه حركت جهانی ارتباطات اشتیاق خود را به آن نشان داده است و همین موضوع باعث به وجود آمدن نوعی نیاز بر سر راه ارائه خدمات در دیگر كشورها شده است تا جایی كه اگر در شرایط كنونی زیرساخت‌های برخی فن‌آوری‌ها مهیا نشود، كشورها توان رقابت و یا حتی حضور در عرصه بین‌المللی را از دست خواهند داد.
مطالعات اولیه رگولاتور كه در سه ماهه دوم سال 86 پیرامون این موضوع شكل گرفته بود و سرانجام متن پروانه در سال 87 تنظیم و فراخوان خرید اسناد مزایده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد.
شركت‌هایی همچون مبین ‌نت، ایرانسل، داتك، رایانه دانش گلستان، اسپادان و لایزر درصدد دریافت مجوز برای ارائه خدمات وایمكس برآمدند تا جاییكه مبین نت، با وجود اپراتور همراه اول در لیست سهام‌داران آن، از شبكه‌ای توانمند و تقریبا آماده بهره برد.

شركت لایزر نیز بر اساس رای دادگاه عمومی تهران و تایید آن در دادگاه تجدید نظر استان تهران ادعای شركت لایزر مبنی بر عدم شمول مصوبه كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص آن شركت رد شد و از مشتركان این شركت خواسته شد به منظور جلوگیری از قطع ارتباط و اختلال در شبكه خود به شركت‌های دارای پروانه مراجعه كنند.
حال با وجود انواع متعدد روش‌های برقراری ارتباطات اینترنتی از قبیل WiFi، XDSL ،Dial-Up چرا رغبت و رقابت بر سر دریافت مجوز ارتباطات مبتنی بر وایمكس زیاد است، تنها دلیل آن ارائه خدمات بی‌سیم است كه در این خصلت با وای فای نقطه اشتراك دارد اما چیزی كه آن را برتر می‌سازد، پوشش‌دهی و برد بیش‌تر به نسبت وای‌فای است چراكه محدوده پوشش‌دهی ارتباطات وای فای در حد یك ساختمان است اما وایمكس قادر است یك شهر را پوشش امواج بدهد.
تكنولوژی وایمكس كه در حال حاضر با دو زیر مجموعه از استاندارد‌های 802.16 IEEE به نام‌های 802.16d (ارتباطات وایمكس ثابت) و 802.16e (ارتباطات وایمكس سیار) فعالیت می‌كند، در حالت اول تنها محدود به مكان ثابتی است و بر مبنای آن ارتباطات بی‌سیم برقرار می‌شود اما در حالت دوم كه ایده‌آل فرض شده این تكنولوژی نیز هست، ارتباطات قابلیت جابه‌جایی دارند و اصطلاحا با عنوان وایمكس سیار شناخته می‌شوند.

خصلت‌های ویژه‌ای كه آوازه وایمكس را روز به روز بیش‌تر و میل افراد را برای بهره‌گیری از خدمات ارزش‌زایی همچون VPN و VOIP است؛ هرچند كه پشتیبانی از تجهیزات و توسعه شبكه این تكنولوژی نیز بسیار كم‌هزینه‌تر از سیر خدمات است.

بهره‌گیری از وایمكس تنها باوجود یك مودم سیار در سراسر مرزهای جغرافیایی تعریف شده برای اپراتور ارائه‌دهنده خدمات از جمله ویژگی‌های بارز این تكنولوژی است كه عموم مردم و كاربران را مورد خطاب خود قرار می‌دهد تا بدون محدودیت مكانی از اینترنت و برخی خدمات دیگر آن بهره ببرند كه البته با در نظر گرفتن راهكارهای امنیتی جای هیچ سؤال و شبهه‌ای را برای آن‌ها نمی‌گذارد چراكه رمزنگاری داده‌ها و مشخص كردن نام‌های كاربری و رمز ورود مسیر دسترسی‌های غیر قانونی به شبكه را تا حد ممكن مسدود می‌كند.

تعرفه‌های در نظر گرفته شده اپراتورها برای این تكنولوژی با یكدیگر متفاوت است كه این تفاوت بر حسب نوع خدماتی كه عرضه می‌كنند، متغیر است كه به عنوان مثال در طرح زمرد مبین نت سرویس 128Kbps با محدودیت حجمی 5 گیگابایت شارژی معادل 15 هزار تومان باید پرداخت شود در حالیكه همین سرویس با حجم 3 گیگابایت در وایمكس ایرانسل شارژی معادل 12 هزار و 480 تومان و اسپادان نیز با حجم 3 گیگابایت مبلغ 11 هزار تومان هزینه شارژ دارد.

مبین نت طرح‌های خود را مبنی بر كم‌مصرف، مصرف عادی و پرمصرف به 3 بخش زمرد، یاقوت و برلیان تنظیم كرده است كه در زمرد برای سرعت 128 و برای محدودیت‌های 5 ،10 ،15 گیگابایت برای مدت‌ زمان‌های یك، سه و شش ماه به ترتیب رقم‌های 15 ،35 ،35 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
در طرح یاقوت برای سرعت 1 مگابایت و حجم‌های 10 و 20 گیگابایتی به مدت یك ماه رقم‌های 35 ،45 هزار تومان برای شارژ درنظر گرفته شده است و در آخرین طرح نیز (برلیان) نیز برای همین سرعت اما با محدودیت‌های 40 و 60 گیگابایت، 55 و 80 هزار تومان اتخاذ شده است.
ایرانسل نیز ارائه خدمات خود را تحت دو سرویس اعتباری و دائمی دارد كه در شیوه اعتباری نیازی به پرداخت صورتحساب در پایان دوره نیست بلكه اعتبار كاربران به میزان دلخواه شارژ می‌شود اما در شیوه دائمی كاربران به راحتی از سرویس‌ها استفاده می‌كنند و در پایان دوره با پرداخت صورتحساب به تسویه حساب می‌پردازند.
در سرویس اعتباری و در طرح 128kbps با ترافیك ماهانه 3 گیگابایت و نامحدود رقم‌های 12 هزار و 480 و 45 هزار و 760 تومان، در طرح 256kbps با ترافیك قبلی رقم‌های 15 هزار و 600 و 49 هزار و 920 تومان، در طرح 512kbps با ترافیك ماهانه 4 گیگابایت و نامحدود مبالغ 20 هزار و 800 و 61 هزار و 360 تومان و برای سرعت‌های 1 و 2 مگابیت بر ثانیه برای ترافیك نامحدود نیز به ترتیب مبالغ 82 هزار و 160 و 130 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
در سرویس ثابت نیز در طرح 128kbps با ترافیك ماهانه 3 گیگابایت و نامحدود رقم‌های 12 هزار و 480 و 45 هزار و 760 تومان، در طرح 256kbps با ترافیك قبلی رقم‌های 15 هزار و 600 و 49 هزار و 920 تومان، در طرح 512kbps با ترافیك ماهانه 4 گیگابایت و نامحدود مبالغ 20 هزار و 800 و 61 هزار و 360 تومان و برای سرعت‌های 1 و 2 مگابیت بر ثانیه برای ترافیك نامحدود نیز به ترتیب مبالغ 82 هزار و 160 و 130 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
شركت مخابرات سیار اصفهان (اسپادان) كه در جرگه ارائه‌دهندگان وایمكس قرار دارد، سرویس‌های خود را در 4 بخش یك ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یكساله ارائه می‌دهد كه در طرح یك‌ماهه آن برای پهنای باندهای 128kbps و 256kbps با ترافیك 3 گیگابایت مبلغ 11 و 14 هزار تومان، پهنای باند 512kbps با ترافیك 4 گیگابایت 19 هزار تومان، پهنای باند 1 مگابایت با ترافیك 8 گیگابایت 50 هزار تومان و برای پهنای باند 2 مگابایت با ترافیك 10 گیگابایت 60 هزار تومان درنظر گرفته شده است.
خدمات وایمکس داتک تلکام تحت 3 شاخه كاربران كم مصرف،پرمصرف و سرویس نامحدود ارائه می‌شود كه در شاخه کاربران کم مصرف با محدویت حجمی 3 گیگابایت و پهنای باند 128kbps مبلغ 15 هزار تومان، 128/256 كیلو بیت مبلغ 20 هزار تومان و 128/512 كیلوبیت مبلغ 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
در شاخه كاربران پرمصرف برای پهنای باند 128/128كیلوبیت با حجم 7 گیگابایت مبلغ 22 هزار تومان، پهنای باند 128/256 كیلوبیت با حجم 7 گیگابایت مبلغ 27 هزار تومان و برای پهنای باند 128/512 كیلوبیت با حجم 10گیگابایت مبلغ 40 هزار تومان اتخاذ شده است.
سرویس نامحدود وایمکس این شركت نیز سرویس 128/128 كیلوبیت را با قیمت 38 هزار و 900تومان، 128/256 كیلوبیت را با قیمت 56 هزار و 900 تومان و 128/512 كیلوبیت را 93 هزار و 900 تومان ارائه می‌دهد.

منبع:آی تی آنالایز

دوشنبه 28/6/1390 - 15:58
اخبار
رستورانی در عربستان مشتریانی را كه غذای سفارش داده خود را به طور كامل نخورند، جریمه می‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس رستوران "مرمر" در استان وهام عربستان برای مقابله با اسراف ابتكار جدیدی اندیشیده است و از این به بعد مشتریانی كه غذای سفارش داده را به طور كامل مصرف نكرده و مقداری از غذا در بشقابشان باقی بماند، باید علاوه بر پرداخت پول غذا، مبلغی را نیز به عنوان جریمه بپردازند.

بنابراین گزارش، "فهد العنزی"، رئیس این رستوران به قدری از اسرافكاری مشتریانش عصبانی شده كه تصمیم گرفته چنین تدبیری بیندیشد.

او گفته است، بسیاری از مشتریان برای آن كه اطرافیان خود را تحت تأثیر قرار دهند و پرستیژ و اعتبار اجتماعی خود را به رخ دیگران بكشند، سفارش هایی بیش از اندازه می دهند، قصد آنها خوردن نیست بلكه می خواهند در برابر دوستان خود، خودنمایی كنند.

"العنزی" می گوید، راهكار او تاكنون با واكنش مثبت مشتریان مواجه شده است.
منبع:تابناک
دوشنبه 28/6/1390 - 15:56
سلامت و بهداشت جامعه
سلامت نیوز: دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی گفت: خوراکی‌های بی‌فایده در دسترس بچه‌ها قرار گرفته است و تبلیغات تلویزیون مشوق کودکان برای مصرف این تنقلات است.
خبرگزاری فارس: تلویزیون مشوق كودكان برای مصرف تنقلات بی‌ارزش است.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کودکان امروز از نظر تغذیه و تحرک با کودکان گذشته تفاوت بسیاری دارند. میزان تحرک کودکان امروزه کم شده است و بیشتر به بازی‌های رایانه‌ای روی آورده‌اند. کودکان گذشته فعالیت بدنی بیشتری داشته‌اند و خوراکی‌های پرکالری مانند چیپس و پفک کمتر استفاده می‌کردند.

وی گفت: امروزه تنقلات بی‌ارزش مانند پفک و چیپس در طرح‌ها، رنگ‌ها و برندهای متفاوتی در مغازه‌ها وجود دارد که باعث شده است بچه‌ها به این تنقلات بیشتر رو بیاورند.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی اضافه کرد: تنقلات بی‌ارزش حتی در روستاها نیز در دسترس کودکان قرار گرفته و به دلیل تحرک کم و مصرف کالری اضافی کودکان امروز به سمت چاقی پیش رفته‌اند و شیوع چاقی نیز در بین کودکان ایرانی بسیار افزایش پیدا کرده است.

هاشمی افزود: بعد خانواده‌ها کاهش پیدا کرده است. در گذشته یک خانواده 4 تا 5 فرزند داشت اما امروزه تعداد بچه‌های خانواده کاهش پیدا کرده و به 1 یا 2 فرزند محدود شده است به همین دلیل به بچه‌ها بیشتر رسیدگی می‌شود و باعث شده بیش از حد نیازشان به آنها غذا داده شود.

وی بیان داشت: خوراکی‌های بی‌فایده و پرکالری در دسترس بچه‌ها قرار گرفته و تلویزیون نیز مشوق کودکان برای مصرف این تنقلات است.والدین نیز یکی از مشوقان اصلی در مصرف غذا برای بچه‌های خود هستند.

وی اظهار داشت: پدر و مادرهایی که هر دو شاغل هستند و فرصت تهیه غذای سالم را برای کودکشان ندارند بیشتر از غذاهای آماده استفاده می‌کنند و مصرف غذاهای آماده و تنقلات بی‌ارزش راحت‌تر و سهل‌الوصول‌تر از خوراکی‌های دیگر است و حتی از نظر قیمت نیز می‌تواند بسیار از غذای خانگی ارزان‌تر تمام شود.

هاشمی ادامه داد: نشستن طولانی‌ مدت کودکان در مقابل تلویزیون نیز می‌تواند آنها را به مصرف تنقلات بی‌ارزش سوق دهد و اگر این روند ادامه پیدا کند موجب بروز چاقی آنها شود.

منبع: فارس
دوشنبه 28/6/1390 - 15:55
اخبار
مدیر عامل باشگاه داماش گیلان در حاشیه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون فوتبال درباره این مجمع اظهار كرد: نشست خوبی بود و این كه برای اصلاح اساسنامه یك كمیته تشكیل شد، بسیار مناسب و مفید است، امیدواریم كه این كار ختم به خیر شود.
امیر عابدینی می‌گوید، با استعفای دینورزاده موافقت می‌كند و برای سرمربیگری داماش مذاكراتی با ابراهیم قاسم پور انجام داده است.

به گزارش ایسنا مدیر عامل باشگاه داماش گیلان در حاشیه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون فوتبال درباره این مجمع اظهار كرد: نشست خوبی بود و این كه برای اصلاح اساسنامه یك كمیته تشكیل شد، بسیار مناسب و مفید است، امیدواریم كه این كار ختم به خیر شود.

عابدینی درباره این موضوع كه گفته می‌شود، دینورزاده پس از شكست سنگین داماش مقابل سپاهان در رختكن استعفاء داده، گفت: به من خبر دادند كه دینورزاده در رختكن با بازیكنان خداحافظی كرده است، اگر صحت داشته باشد، دینورزاده از داماش می‌رود و من با استعفای او موافقت خواهم كرد. ما فعلا مذاكراتی را با ابراهیم قاسم پور انجام داده‌ایم و در صورت توافق او را جایگزین دینورزاده می‌كنیم.

وی در پاسخ به این سوال كه چه اتفاقی برای دارایی‌های باشگاه داماش گیلان رخ داده، گفت: حساب‌های باشگاه را در رابطه با شركت «هلدینگ» (اختلاس سه هزار میلیارد تومانی) مسدود كردند.

خبرنگاری از عابدینی پرسید شما گفته بودید برای تماشای پرسپولیس و استقلال به ورزشگاه آزادی می‌روید، چه شد كه نرفتید كه مدیر عامل داماش در پاسخ گفت: من تا در ورودی ورزشگاه هم رفتم، اما در آنجا من را راه ندادند، چر ا كه كارت پاركینگ نداشتم و حق هم با آن‌ها بود.

وی درباره نتیجه‌ داربی هم گفت: این یكی از بهترین داربی‌ها در طی چند سال اخیر بود، نباید فقط بازی بد پرسپولیس را ببینیم، چرا نمی خواهید بازی زیبای استقلال را ببینید؟ استقلال در این بازی واقعا خوب بازی كرد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا از وضعیت فعلی داماش كه در رتبه شانزدهم لیگ است، راضی هستید، با خنده گفت: ما قرار است پایین‌تر از پرسپولیس باشیم و تا الان هم به هدفمان رسیده ایم .

دوشنبه 28/6/1390 - 15:53
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته