• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4142
تعداد نظرات : 10
زمان آخرین مطلب : 1303روز قبل
سلامت و بهداشت جامعه

 

 

 

 

 

تقریباً تمام ما در بدن خود میزبان انگل ها هستیم و این یک حرف غیرممکن است که می‌توان کاری کرد که با انگل‌ها در تماس نباشیم. در تمامی غذاها و لوازم منزل ما، انگل‌ها وجود دارند اما وجود همه انگل ها نمی‌تواند سلامتی شما را دچار مخاطره کند. انگل‌ها را می‌توان جزئی از چرخه طبیعی زندگی انسان‌ها دانست و حتی در بدن افراد سالم هم یافت می شوند.

خیلی از انگل‌ها آسیبرسان نیستند و تنها بدن انسان را به‌عنوان میزبان انتخاب کرده‌اند اما چیزی که می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد عفونت‌های انگلی است. ما در این مقاله می خواهیم در مورد زمان خطرناک شدن انگل ها و نشانه‌های وجود آنها در بدن، با شما همراهان عزیز مجله پزشکی صحبت کنیم پس تا انتهای مقاله مارا همراهی کنید.

 


خاموش نگه داشتن انگل‌ها
انگل‌ها هنگامی‌که عفونت های انگلی را ایجاد کنند، بسیار خطرناک می شوند درنتیجه باید همیشه در حالت خاموش بمانند. یکی از مواردی که انگل‌ها به آن علاقه بسیار زیادی دارند زباله‌ها هستند. انگل‌ها را می‌توانید در همه جای خانه خود پیدا کنید مانند دستگیره ها، ناخن‌ها، آب، غذا، صفحه‌کلید، گوشی‌های همراه، دست‌شویی، حیوانات خانگی، کف خانه، فرش و... پس هرگز نمی‌توانیم از آن‌ها فرار کنیم.

برای مبارزه با انگل ها تنها راه، بالا بردن سلامت بدنی و تقویت سیستم ایمنی است. هنگامی که بدن شما در وضعیت ایده‌آلی قرار بگیرد، می‌تواند در مقابل انگل‌ها بخوبی عمل کند. برای مقابله با عفونت‌های انگلی و خطرات ناشی از آن، ابتدا باید علائم این بیماری را به خوبی شناخته و از آنها آگاه باشید. در ادامه به شناسایی علامت ها و نشانه ها می پردازیم.

 

 


نشانه‌های عفونت انگلی
در مورد نشانه‌های عفونت انگلی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. البته ممکن است افرادی هم این علائم را نداشته باشند اما مبتلا به عفونت‌های انگلی باشند. این نشانه ها را می توان علائم رایج عفونت انگلی نامید.

بدخلق شدن
هوس غذاهای شیرین و میل شدید به خوردن آن‌ها
کمبود آهن یا کم‌خونی
بثورات پوستی، اگزما، خارش، آکنه و زخم
خونریزی در لثه ها
اضطراب، استرس و نگرانی
دندان ‌قروچه در طول شب
عفونت‌های تکراری و دوره‌ای
کم شدن اشتها
اختلال در عملکرد جنسی
احساس گرسنگی در بیشتر مواقع
مشکلات تنفسی
اختلال در حافظه
خارش در اطراف بینی، دهان و حنجره
مشکلات گوارشی
خستگی مزمن
این علائم هشداردهنده بدن‌هایی پر از انگل است.

 


اختلالات در دستگاه گوارش
یکی از مواردی که آلودگی انگلی ایجاد می کنند، تخریب لایه روده است که می‌تواند باعث التهاب و اسهال شود. همچنین در کنار آن علائمی چون یبوست مزمن، تولید شدید گاز معده، تهوع و سوزش معده هم می‌تواند بر اثر تولیدات سمی انگل‌ها، ایجاد شود. اگر اسهال دارید و به برنامه غذایی خود فیبر و غذاهای قلیایی اضافه کرده‌اید و هنوز مشکل شما برطرف نشده است، بهتر است به وجود انگل‌ها شک کنید.

 


دردهایی در ناحیه شکم
یکی از مواردی که انگل‌ها ایجاد می‌کنند، دردهای شکمی است. این دردها را انگل‌هایی که در قسمت روده کوچک فوقانی هستند، ایجاد می کنند. این انگل‌ها در این بخش باعث التهاب شده که منجر به دردهای شکمی می‌شوند و البته دردهای شکم را نمی‌توان فقط به انگل‌ها نسبت داد و بیماری‌های زیادی باعث این دردها می‌شوند. اگر دردهای شکم شما ناگهانی و شدید است، می‌توانید وجود انگل‌ را هم درنظر بگیرید.

 

 


خارش در اطراف مقعد
یکی از نشانه‌های عفونت انگلی، خارش اطراف مقعد است مخصوصاً کرمک‌ها. این خارش بیشتر در شب ها و زمان تخمگذاری کرمک ها اتفاق می‌افتد. هنگامی‌که پوست مقعد حساس شده و یا از بین برود، ممکن است باعث ایجاد عفونت‌های باکتریایی شود. اگر به مدت دو هفته خارش‌های شبانه ادامه پیدا کرد، به وجود انگل‌ها شک کنید.

 


ضعف و خستگی
هجوم‌های انگلی می‌توانند باعث خستگی و ضعف شوند. بدن در طول روز فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهد که می‌تواند باعث خستگی آن شود و اگر بار اضافه‌ای به فعالیت های معمول و روزانه بدن، اضافه شود، این خستگی بمراتب بیشتر می شود. بدن در هجوم‌های انگلی، مجبور به از بین بردن مواد زائد متابولیکی است که انگل‌ها تولید می کنند درنتیجه این کار مضاعف، خستگی مفرطی را بوجود می‌آورد. اگر با وجود خوابیدن یا داشتن رژیم غذایی مناسب، بازهم احساس خستگی و ضعف می‌کنید، بهتر است به گزینه انگل هم فکر کنید.

 


کاهش وزن و افزایش اشتها
اگر بدون دلیل اشتهای شما افزایش پیدا کرده اما با کاهش وزن مواجه شده اید، ممکن است انگل‌ها باعث آن شده باشند. هرگاه حس کردید همیشه گرسنه هستید، غذا می‌خورید و بازهم سیر نمی‌شوید و در کنار آن وزن خود را از دست می‌دهید، حتماً به گزینه انگل شک کرده و آن را با پزشک خود درمیان بگذارید.

 


دندان‌قروچه در شب
هنگامی‌که انگل‌ها در شب هجوم می آورند مواد زائد و سم هایی را تولید می‌کنند که باعث اضطراب و استرس در شما می‌شود و در هنگام خواب بدون اینکه متوجه شوید، دندان‌های خود را بر روی هم فشار می دهید.

 


اختلالات روحی
انگل‌ها با ایجاد ضایعات متابولیکی سمی در روده‌ها به انتقال‌دهنده‌های عصبی حمله کرده و می توانند حالت‌هایی چون عصبانیت، اضطراب و افسردگی را ایجاد کنند. دانشمندان می‌گویند التهاب در روده می‌تواند باعث التهاب مغزی شود.

 


کم‌خونی
یکی از علائمی که هجوم کرم‌های گرد به وجود می‌آورند، فقر آهن و کم‌خونی است. انگل‌ها آهن را از بدن انسان گرفته و درحقیقت می‌دزدند و درنتیجه فرد میزبان، با کمبود آهن مواجه می شود. کم خونی می‌تواند جلوی رشد و تکامل را گرفته و اثرات بسیار منفی بر مغز و سلامت فرد میزبان داشته باشد.

 

 

 

 

يکشنبه 1/4/1399 - 7:2
سلامت و بهداشت جامعه

 

 

کمک‌های اولیه هنگام حملات تشنجی !👌🏻

+ ببینید، شاید یه روزی به کمک همین آموزش تونستید جان عزیزی رو نجات بدید.

 

يکشنبه 1/4/1399 - 6:58
سلامت و بهداشت جامعه

 

آبریزش بینی، علامت جدید کووید ۱۹ مساله کرونا پیچیده‌تر شد !🤧

▫️در تازه‌ترین تحقیقات انجام شده، دانشمندان متوجه علامت جدیدی از بیماری کرونا شده‌اند.بر این اساس برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دچار آبریزش بینی شدند، نتیجه‌ای که حل مساله کروناویروس را پیچیده‌تر می‌کند.

▫️این علامت باعث تشدید نگرانی در افراد شده و آن‌ها را نسبت به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید ۱۹ دچار سردرگمی می‌کند.

+ البته به گفته متخصصان لزوما آبریزش بینی نمی‌تواند علامت ابتلا به ویروس کرونا باشد، اما در صورت تداوم این امر لازم است به پزشک مراجعه شود./YJC

 

يکشنبه 1/4/1399 - 6:56
سلامت و بهداشت جامعه

 

 

 

رستوران نروید، چون با ماسک نمی توانید غذا بخورید !🍔

▫️دکتر مینو محرز :ما توصیه می‌کنیم «مردم اگر بیرون می‌آیید، حتماً ماسک بزنید.» با اطمینان می‌گویم ۹۰ درصد نوجوانان و جوانان در بیرون از خانه ماسک نمی‌زنند

▫️روی دیگر سخنم با کسانی است که این روزها به رستوران می‌روند. جایی که همه کنار همه نشسته‌اند و طبیعی است که نمی‌توانند هنگام غذا خوردن ماسک بزنند

+ اتفاقی که می‌افتد انتشار ویروس کرونا در فضا و ابتلا به آن در رستوران‌ها است. می‌خواهم بگویم مردم! چه اتفاقی افتاده است که این همه رستوران می‌روید؟ امکان ابتلا به ویروس کرونا در رستوران‌ها زیاد است.

يکشنبه 1/4/1399 - 6:52
سلامت و بهداشت جامعه

 

پلاسما درمانی و بهبود بیماران کرونایی(☝️🏻) !💉

 

 

 

يکشنبه 1/4/1399 - 6:50
سلامت و بهداشت جامعه

 

 

با بیخوابی خداحافظی کنید !🛌

 

 

يکشنبه 1/4/1399 - 6:48
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 1/4/1399 - 1:14
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 1/4/1399 - 0:25
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 1/4/1399 - 0:22
آموزش و تحقيقات


در میدان دشمنان اسلام و قرآن باز ی نکنید: بعداز کار جدید :آلمان و انگلیس و فرانسه در آژانس اتمی: اقدام قاطعانه لازم است. نه کار ذلیلانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شنبه 31/3/1399 - 23:17
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته