• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1307روز قبل
ایرانگردی

 

مدیر روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: در شرایطی که توصیه میشود در جمع های چند نفره نیز از ماسک استفاده شود، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان در ناوگان عمومی شهر مورد تاکید است.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ «علی عالی» با تاکید بر مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا گفت: استفاده از ماسک در ناوگان عمومی شهر به ویژه مترو و اتوبوس الزامی است .
وی با بیان اینکه در حال حاضر در 127 ایستگاه مترو پایتخت ماسک، توزیع میشود گفت: از زمان اجباری شدن استفاده از ماسک در ناوگان عمومی پایتخت ( اوایل اردیبهشت تاکنون )1 میلیون و 902 هزار ماسک در ایستگاه های مترو توزیع شده است .
مدیر روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک از توزیع بیش از 66 هزار ماسک در 42 ایستگاه اتوبوس و 18 پایانه اتوبوسرانی خبر داد و گفت : گرچه الزام و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر مترو و اتوبوس بود اما تمهیدات ارایه ماسک در پایانه های تاکسیرانی نیز فراهم شده و هم اکنون شهروندان امکان خرید ماسک را در پایانه های تاکسیرانی شهر هم دارند .
به گفته عالی؛ 56 هزار ماسک نیز در 4 پایانه ی برون شهری نیز به منظور استفاده شهروندان توزیع و خریداری شده است .
مدیر روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان بر ضرورت استفاده شهروندان از ماسک در اماکن عمومی به ویژه ناوگان عمومی شهر تاکید کرد و از شهروندان خواست به منظور حفظ سلامتی خود و سایر شهروندان و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در هنگام جابه جایی با مترو، اتوبوس و حتی تاکسی حتما از ماسک استفاده کنند.

شنبه 24/3/1399 - 13:35
موبایل

 

در ۳ماهه اول سال ۲۰۲۰ بازار تبلت در چین شاهد یک روند نزولی کلی بوده است. اما با وجود این سقوط در بازار تبلت، برند چینی هوآوی توانسته است در همین بخش بازار از آیپدهای اپل جلو بزند.

 

اوایل سال 2020 میلادی پاندمی ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد. این موضوع منجر به بروز مسائل و مشکلاتی برای صنایع شد و بسیاری از شرکت‌ها مجبور شدند در راستای تابعیت از قوانین دولتی، کارخانه‌های‌شان را تعطیل کنند. این تاخیر در روند تولید، زنجیره تامین کالا را با مشکلات جدی مواجه کرد و باعث شد بازار تبلت که در حالت عادی هم روندی نزولی داشت، افت ۳۰ درصدی را نسبت به سال 2019 تجربه کند.

اما برخلاف این اوضاع بحرانی، برخی برندها اوضاع بهتری دارند؛ هوآوی در همین بازه زمانی موفق شده رشد ۴.۳ درصدی را ثبت کند.

 

پیش از این در بازار تبلت چین، سری آیپد اپل محبوب‌ترین انتخاب بود. اما یکی از جدیدترین گزارش‌های موسسه IDC نشان می‌دهد که فروش اپل در این بازار افت ۴۲.۵ درصدی داشته و این موضوع نشان‌دهنده‌ شکست اپل در مقابل هوآوی و تبلت‌های پرفروش‌اش در بازار چین است؛ اپل ۳۵.۱ درصد از سهم بازار و هوآوی ۴۰.۲ درصد را در ۳ماهه اول سال به خود اختصاص داده‌اند.

به نظر می‌رسد هوآوی از استثناهای این صنعت محسوب می‌شود. چرا که دیگر تولیدکنندگان OEM مانند شیائومی، لنوو و مایکروسافت هم با افت‌ فروش مواجه بودند.

شنبه 24/3/1399 - 13:31
ایرانگردی



معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه ١٩ از شناسایی، بروز رسانی و بهسازی نقاط بی دفاع شهری در سال جاری به منظور پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، محسن فریدی با اعلام این خبر گفت: نقاط بی دفاع شهری به عنوان یک کلونی برای وقوع آسیب های اجتماعی محسوب شده و امنیت شهروندان را دچار مخاطره می کنند.

او بیان کرد: درهمین راستا طرح شناسایی، بروزرسانی و بهسازی نقاط بی دفاع شهری در این منطقه  به منظوراجرای اقدامات مورد نیاز برای بهسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی انجام می شود.

به گفته فریدی نقاط بی دفاع شهری شامل نقاط ناامن در پارک ها، خیابان ها، کوچه ها، زیر پل ها، املاک نیمه ساخته رها شده و زمین های بایر هستند.

به منظور بهسازی این نقاط با مشارکت معاونت های اجرایی، اقداماتی از جمله فنس کشی، تأمین روشنایی و ابلاغ اخطاریه به مالکان ساختمان های نیمه کاره رها شده صورت می گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در سال های گذشته نیز ضمن شناسایی نقاط بی دفاع شهری اقدامات فوریتی مختلفی برای بهسازی آن ها انجام شده است افزود: بخشی از این نقاط از طریق مشارکت شهروندان و تماس با سامانه های 137 و 1888 شهرداری شناسایی شده اند.

فریدی خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر بیش از 50 نقطه بی دفاع شهری در محدوده این منطقه شناسایی و بهسازی شده است.
 
 
 

شنبه 24/3/1399 - 13:26
ایرانگردی



نانوایی دوستدار محیط زیست با هدف فرهنگ سازی هرچه بیشتر و ترغیب شهروندان به استفاده از مواد تجزیه پذیر و عدم استفاده از مواد نایلونی، به مناسبت هفته محیط زیست در شمال تهران افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک؛ مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق گفت : در هفته محیط زیست که با شعار " اکنون زمان توجه به طبیعت است " اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه با هدف اگاه سازی و فرهنگ سازی در خصوص حفظ محیط زیست، مقابله با انقراض فزاینده گونه ها و تخریب جهان طبیعی وجلب مشارکت مردمی اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در منطقه نمود.
وی گفت:در طرح نانوایی دوستدار محیط زیست که در راستای آگاهی بخشی و ارتقای سطح آگاهی عمومی شهروندان در خصوص مضرات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از استفاده کیسه های پلاستیکی و پلیمری انجام شد، کیسه های پارچه ای به دو نانوایی داوطلب منتخب و آموزش دیده تحویل داده شد تا با 50 درصد تخفیف به خریداران نان فروخته شود و مجدد با هزینه دریافتی ، کیسه پارچه ای توسط نانوایی از موسسات خیریه معرفی شده توسط اداره محیط زیست و توسعه پایدار، خریداری و فروخته شود.
جعفریان تصریح کرد: در هفته محیط زیست اقدامات دیگری هم صورت گرفته که می توان به برپایی غرفه محیط زیست در نواحی، فراخوان کانون های محیط زیست در سطح منطقه جهت آزادسازی پرنده های محبوس در قفس منازل در بوستانهای بزرگ ، تهیه بروشور ،تیزرهای آموزشی، موشن گرافی های محیط زیستی در شبکه های مجازی،نصب پوسترهای محیط زیستی در ساختمان های منطقه و سرای محلات و... اشاره نمود

شنبه 24/3/1399 - 13:25
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار تهران از اقدامات اولیه  مناسب سازی شهرداری منطقه در بوستان ارتش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "حمیدرضا فرخی" با اعلام این خبر گفت: کارهای ابتدایی مناسب سازی بوستان 35 هکتاری ارتش (پادگان 06 سابق) توسط عوامل نیروهای خدمات شهری منطقه در حال انجام است.

وی گفت: در این راستا با استفاده از 500 کارگر خدمات شهری و 300 کارگر فضای سبز اقدامات رسیدگی به فضای سبز این بوستان انجام شد.

فرخی با اشاره به جزییات این اقدامات گفت:در این عملیات 60 سرویس کامیون حمل خاک و ضایعات، 20 سرویس خاور –ضایعات و 10 سرویس شاخه کامیون به کار گرفته شد.

معاون خدمات شهری منطقه چهار  تهران گفت: در  اقدامات اولیه این بوستان 2000 متر از جداول و درب ورودی رنگ آمیزی و 680 مترمربع از معابر این بوستان آسفالت شد.

فرخی با اشاره به مبارزه با جانوران مضر شهری در آستانه گرما در این بوستان گفت: همزمان با فصل گرم سال و ازدیاد جانوران موذی از جمله موشها 440 مورد منفذ آلوده در بوستان ارتش  شناسایی و 365 مورد طعمه گذاری شد و با مصرف 5 کیلوگرم سم و نیز انسداد 75 مورد از منافذ غیرفعال اقدامات موثری در مبارزه با این جانوران مضر شهری صورت گرفت.

شنبه 24/3/1399 - 13:25
ایرانگردی

 

طرح «کاپ» در راستای کاهش پسماند در ساختمان های اداری منطقه 15  طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مجددا شروع به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه15، نادر لطفی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر افزود: این طرح با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ساختمانهای اداری منطقه شامل ساختمان های تابعه شهرداری، پلیس راهور و بانک ها پس از مدتی وقفه مجددا آغاز به فعالیت کرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در جهت حمایت از كمپین"پس - از - این " و در راستای طرح تفكیك پسماند از مبدا  به اجرا در آمد ه است، گفت: در مرحله نخست آموزشگران اداره مدیریت پسماند با حضور در ساختمانهای اداری مباحث زیست محیطی و مدیریت پسماند را به کارکنان آموزش دادند و نیز مخازن  جداگانه تفکیک پسماند به منظور جمع آوری پسماند خشک در این اماکن قرار داد شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه کرد: این طرح مجدد  با هدف تحقق فرهنگ  تفکیک پسماند، کاهش حجم پسماند، استفاده  از جایگزین های بادوام و مناسب بجای مواد یکبار مصرف، تغییر الگوی مصرف و نگرش شهروندان، استفاده مجدد از کالاهای قابل استفاده و در نهایت توسعه پایدار و حفظ منابع  با جدیت شروع به فعالیت کرد.

لطفی در ادامه به برگزاری دوره آموزش اطفای حریق و شارژ مجدد کپسول های آتش نشانی غرف بازیافت منطقه اشاره کرد و گفت: 46 کارشناس مدیریت پسماند و متصدی غرف بازیافت به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی و توانمند سازی با نحوه  اطفای حریق و کار با کپسول آتش نشانی آشنا شدند و تمامی کپسول های آتش نشانی نیز شارژ مجدد و تحویل غرف بازیافت شد.

 
 

 

شنبه 24/3/1399 - 13:24
خواص خوراکی ها

نکاتی در مورد زمان و خوردن هندوانه (☝️🏻) !🍉

▫️افرادی که بدنی لاغر، خشک و گرم دارند بهتر است هندوانه بخورند زیرا مصرف این میوه ضعف آن ها را برطرف می سازد

▫️افرادی که خون غلیظ دارند برای رقیق شدن خونشان باید بیشتر هندوانه مصرف کنند.

 

شنبه 24/3/1399 - 6:48
اخبار

 

درمان ۱۰ روزه جراحات با نانو زخم‌پوش‌های حاوی دارو !👌🏻

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از نانو الیاف زخم پوشهایی را تولید کردند که قادر است داروی لود شده بر روی نانو الیاف را به طور هم‌سطح در زخم رهاسازی کند و بهبود زخم در مدت ۱۰ روز صورت خواهد گرفت.

شنبه 24/3/1399 - 6:46
سلامت و بهداشت جامعه

 

توصیه به بیماران قلبی در روزهای کرونایی !❤️

▫️دانشیار قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:بیماری کووید ۱۹ تظاهرات بالینی متغیری دارد، ممکن است فرد مبتلا کاملا بدون علامت بوده، علایم خفیف داشته و یا کاملا بدحال باشد. در همین راستا یکی از تظاهرات این بیماران افزایش انعقادپذیری در عروق است

▫️بیماران قلبی داروهایشان را بواسطه احتمال ابتلای بیشتر و یا افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا قطع نکنند و همه داروها طبق روال قبل مصرف شود.

 

شنبه 24/3/1399 - 6:43
سلامت و بهداشت جامعه

 

 

کارهای روزمره که دندان ما را خراب می‌کنند

 

 

 

 

 

 

شنبه 24/3/1399 - 6:42
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته