• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 808
تعداد نظرات : 320
زمان آخرین مطلب : 3901روز قبل
ریزه کاری های خانه داری
همه ما در طول روز بارها از وسایل برقی خانه مانند اتو، آبمیوه‌گیری، ضبط، مایكروویو و دیگر وسایل برقی استفاده می‌كنیم كه همین مسئله موجب می‌شود این وسایل با مرور زمان كثیف شوند
  
همه ما در طول روز بارها از وسایل برقی خانه مانند اتو، آبمیوه‌گیری، ضبط، مایكروویو و دیگر وسایل برقی استفاده می‌كنیم كه همین مسئله موجب می‌شود این وسایل با مرور زمان كثیف شوند و سطح خارجی یا داخلی آن‌ها جرم بگیرد. با دانستن این نكات می‌توانید بدون نیاز به كمك دیگران وسایل برقی را جرم‌گیری كنید.
  •  برای پاك كردن سطح وسایل برقی مانند ضبط، رادیو، آبمیوه‌گیری بهترین كار استفاده از دستمال مرطوب است. پس از آن، بدنه دستگاه را به كمك یك پنبه آغشته به الكل به‌طور كامل برق بیندازید.
  •  برای جرم‌گیری انواع اتوها به‌ویژه اتوهای بخار كه درون مخزن آن‌ها آب قرار می‌گیرد، مقداری سركه و آب را به‌طور مساوی مخلوط كرده و داخل مخزن بریزید و پس از 45 دقیقه مخزن را شست و شو دهید.
  •  اگر دستگاه آبمیوه‌گیری یا میكسر شما به‌دلیل استفاده‌های مكرر رنگ موادغذایی را به‌خود گرفته یك راه ساده پیش روی شماست. مقداری جوش شیرین و مایع ظرفشویی را با اندكی آب تركیب كرده و با كمك اسفنج درون آبمیوه‌گیری را بشویید.
  •  برای جرم‌گیری سیم‌های وسایل برقی مانند سیم تلویزیون، كامپیوتر و ضبط بهترین كار استفاده از دستمال مرطوب و به‌دنبال آن دستمالی آغشته به سركه است.
  •  برای از بین بردن لك روی كلیدها و پریزهای برق نیز بهتر است ابتدا از یك دستمال مرطوب استفاده كنید و سپس این كلید‌ها را با محلول جوش شیرین و آب گرم اسفنج ابری پاك كنید.
  •  از پارافین مایع برای پاك كردن و جلا دادن به دیواره‌های تلویزیون و ضبط استفاده كنید. فراموش نكنید كه دستمال آغشته به پارافین را هرگز روی مانیتور و صفحه نمایش این دستگاه‌ها نكشید.
  •  بدنه اجاق گاز یا مایكروویو به‌دلیل استفاده مكرر و پخت و پز معمولا چرب می‌شوند. برای زدودن و جرم‌گیری از این چربی‌ها، بهترین كار استفاده از دستمال یا اسفنجی است كه با آبلیموی ترش مرطوب شده باشد.
  •  جاروبرقی اگر چه وسیله برقی برای زدودن آلودگی‌ها از خانه است اما خودش نیز احتیاج به پاكسازی دارد. بعد از هربار استفاده از آن با كمك دستمال مرطوب سطح آن را پاك كنید و هفته‌ای یك بار با كمك الكل و پنبه بدنه آن را تمیز كنید.
  •  برای تمیز كردن كامپیوتر و تلویزیون اسپری‌هایی در بازار موجود است كه باید مراقب باشید به هنگام استفاده از این اسپری‌ها آن‌ها را مستقیم روی بدنه دستگاه اسپری نكنید بلكه آن‌ها را روی پارچه اسپری كرده و به‌طور غیرمستقیم به بدنه برسانید.

 

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
شنبه 9/7/1390 - 18:3
ریزه کاری های خانه داری
طراحان دكوراسیون بر این باورند كه اجرای این تكنیك ها علاوه بر حفظ سلامت و تندرستی اعضای خانواده صمیمیت و نشاط میان فرزندان و والدین را بیشتر می‌كند.

  آشپزخانه تنها بخش خانه است كه اعضای خانواده یك تا چند بار در روز برای صرف غذا یا میان وعده در آن، گرد میز جمع می‌شوند بنابراین حفظ نشاط،  ایمنی و سلامت این فضا در خانه اهمیت زیادی دارد. با مطالعه این نكات نه تنها می‌توانید ایمنی این فضا را برای اعضای خانواده خود بیشتر كنید بلكه قادرید سلامت و تندرستی اعضای خانواده خود را نیز تضمین كنید.

 بهترین فضا را به اجاق گاز اختصاص دهید
    محل اجاق گاز در آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. بهترین مكان برای قرار دادن اجاق گاز یكی از زوایای آشپزخانه است كه كمترین رفت‌وآمد در آن قسمت صورت می‌گیرد. بهتر است از قرار دادن سینك ظرف‌شویی و اجاق گاز در كنار هم خودداری كنید و مراقب باشید كه چیدمان مواد خوراكی در آشپزخانه به‌گونه‌ای نباشد كه در نزدیكی یا اطراف اجاق گاز باشد. حتی دقت كنید كه از قرار دادن روغن، مواد و خوراكی‌های قابل اشتعال، حتی گیاهان آپارتمانی در نزدیكی اجاق گاز خودداری كنید.

 پنهان كنید
 بسیاری از خانم‌ها عادت دارند از آویزهای گردان برای نگهداری سرویس كارد و چاقوی آشپزخانه استفاده ‌كنند تا دسترسی راحتی به كاردها هنگام آشپزی و تهیه غذا داشته باشند. این كار اگر چه این امتیاز را دارد كه چاقوها و قیچی در جای مشخصی قرار بگیرد اما همین كه این ابزار تیز و برنده در معرض دید قرار دارند موجب ایجاد فضای نا امن در خانه می‌شوند. به‌ویژه این فضای غیرایمن می‌تواند بر سلامت كودكان تاثیر‌گذار باشد و به مرور حس امنیت و آرامش آن‌ها را در خانه از بین ببرد. بهترین كار این است كه این ابزار تیز و برنده را درون كشوها و قفسه‌هایی قرار دهید كه در حالت عادی امكان مشاهده آن‌ها توسط افراد خانواده امكان‌پذیر نباشد.

 در این فضا خسته نمی‌شوید
 بهترین نورپردازی برای آشپزخانه در شرایطی اتفاق می‌افتد كه شما در هر گوشه از آشپزخانه كه قرار بگیرید نور كافی برای انجام كارتان داشته باشید. برخی تنها یك لامپ را وسط آشپزخانه روشن می‌كنند و تصور می‌كنند كه این لامپ به تنهایی می‌تواند برای آشپزخانه كافی باشد. درحالی‌كه این لامپ تمامی زوایا و گوشه‌ها را روشن نمی‌كند. این نورپردازی به مرور موجب ایجاد خستگی و افسردگی خانم خانه و بعد از آن اعضای خانواده می‌شود. برای پیشگیری از این وضعیت بهترین كار استفاده از چند لامپ كوچك اما پر نور است تا گوشه‌های مختلف آشپزخانه را به‌خوبی روشن كند. باید دقت داشت، این نورپردازی به‌گونه‌ای نباشد كه موجب آزار چشم شود.
اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir
شنبه 9/7/1390 - 18:0
آموزش و تحقيقات
خالی‌كردن محتویات بینی با فشار، نوشیدن قهوه و ورزش شدید از مهم‌ترین عوامل پاره‌‌شدن رگ‌های خونی در داخل مغز و بروز سكته شناخته شده‌اند.

 

 

خالی‌كردن محتویات بینی با فشار، نوشیدن قهوه و ورزش شدید از مهم‌ترین عوامل پاره‌‌شدن رگ‌های خونی در داخل مغز و بروز سكته شناخته شده‌اند. دانشمندان با انجام تحقیقاتی متوجه شدند علاوه‌بر عوامل بالا، فشار زیاد هنگام دست‌شویی رفتن، ترسیدن و عصبانی شدن از فاكتورهایی هستند كه ممكن است منجر به پاره شدن رگ‌های مغزی و سكته شوند. ممكن است دیواره قسمتی از رگ‌های خونی در مغز به‌دلیل ضعیف‌تر بودن از بخش‌های دیگر متورم شده و به شكل یك بالون بسیار كوچك در بیاید. اگر بر اثر حادثه‌ای این بالون پاره شود، باعث بروز خونریزی در مغز می‌شود كه به سكته مغزی معروف است. تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن قهوه عامل 6/10 درصد از این سكته‌هاست. بعد از آن، ورزش شدید و خالی‌كردن محتویات بینی با فشار زیاد به‌ترتیب 9/7 و 4/5 درصد از سكته‌ها را شامل می‌شوند. اگرچه معمولا برای افراد در معرض خطر علائم زیادی وجود ندارد اما اگر شما دچار مشكلات بینایی هستید، به تازگی میزان هوشیاری‌تان كاهش پیدا كرده یا به سردردهای شدید دچار می‌شوید، بهتر است حتما با یك پزشك متخصص در این زمینه مشورت كنید. كاهش مصرف قهوه و استفاده از قرص‌های كاهش فشار خون هم می‌تواند مفید باشد.

 باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir
شنبه 9/7/1390 - 17:55
آرایشی و زیبایی

جراحی پلاستیك بینی، علاوه بر ایجاد تناسب در خود بینی، ارتباط خوشایندتری را بین بینی و دیگر اجزای صورت برقرار می‌كند. به همین دلیل، نباید بینی را به عنوان عضوی مجزا و جداگانه درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بینی با پیشانی، چشم، لب و چانه به گونه‌ای است كه هر نقصی در اجزای صورت، می تواند بر این ارتباط ظریف تأثیر گذارد.

 

 


جراحی پلاستیك بینی، علاوه بر ایجاد تناسب در خود بینی، ارتباط خوشایندتری را بین بینی و دیگر اجزای صورت برقرار می‌كند. به همین دلیل، نباید بینی را به عنوان عضوی مجزا و جداگانه درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بینی با پیشانی، چشم، لب و چانه به گونه‌ای است كه هر نقصی در اجزای صورت، می تواند بر این ارتباط ظریف تأثیر گذارد. به عنوان مثال، چانة كوچك، موجب برآمده تر به نظر رسیدن بینی می شود. بی توجهی نسبت به تناسب بینی با اجزای صورت، سبب می شود که به​رغم اصلاح بینی، نتیجة عمل رضایت​بخش نباشد.

مهمترین اصل در زیبایی صورت، وجود تناسب است. اصول تناسب صورت امری مختص به امروز نیست و شواهد آن از دیرباز به چشم می​خورد. به عنوان نمونه می‌توان از آثار لئوناردو داوینچی و مشخصا تابلوی معروف او لبخند ژوکوند نام برد که حفظ و رعایت همین نسبت‌ها در طراحی آن به وضوح به چشم می​خورد. امروز این اصول، صورت علمی به خود گرفته و تحت عنوان دانش زیبایی​شناسی در آکادمی‌ها و دانشگاه​ها تدریس می‌شود.

 خطوط صورت‌تان را رسم کنید
یکی از مهمترین نسبت‌ها، نسبت‌های «یک سوم» در صورت است. به این ترتیب که اگر خطوطی افقی از ناحیه خط رویش مو، ابروها، قاعده بینی و پایین چانه رسم کنیم، این خطوط، صورت را به سه قسمت مساوی تقسیم می​کنند. یک سوم بالایی را پیشانی، یک سوم میانی را از بالای بینی تا پایین بینی و از پایین بینی تا پایین چانه هم یک سوم پایینی صورت را تشکیل می‌دهد.

یک سوم پایینی صورت هم خود به دو بخش تقسیم می‌شود: یک سوم بالایی- از پایین بینی تا پایین لب بالا- و دو سوم پایینی- از پایین لب بالا تا پایین چانه. چهره‌ای زیبا تلقی می​شود که این نسبت‌های «یک سوم» در آن برقرار بوده و هر قسمت با قسمت دیگر تقریبا معادل باشد.

 ویژگی های یک صورت متناسب
در جراحی پلاستیک این نسبت‌ها فوق‌العاده اهمیت دارند و در صورت عدم رعایت، تأثیر منفی در صورت گذاشته و سایر قسمت‌های صورت را هم بد نشان می‌دهند. مثلا اگر یک بینی بیش از حد کوتاه شود و نسبت در آن رعایت نشود، این طور به نظر می‌رسد که قسمت پایینی صورت، کشیده و بلند شده یا این که لب بالا خیلی بلند شده است. اگر این نسبت‌ها در صورت کسی به طور طبیعی برقرار باشد، صورت او متناسب و زیبا قلمداد خواهد شد.

 بینی گوشتی چه تعریفی دارد؟
این باور نادرست که گفته شده بینی​های قوز دار و منقاری شکل بعد از عمل، زیبا  و بینی​های گوشتی بد شکل می​شوند ناشی از نتایج روش​های سنتی جراحی​های بینی است. بینی گوشتی، بینی پهنی است با پوست ضخیم وبافت غضروفی ناچیز.

روش​های نوین اصلاح اینگونه بینی‌ها با روش جراحی سنتی قبلی کاملا متفاوت است. درجراحی بینی گوشتی، استفاده از روشهای تقویت اسكلت بینی به منظور افزایش حمایت بافتهای نرم بینی ضرورت دارد. جراحی این نوع بینی‌ها با استفاده از روشهای جدید با نتایج مطلوبی همراه است. در روش​های جدید به جای برداشته شدن بافت گوشتی بینی، جراح سعی می​کند اسکلت نوک بینی را با افزودن بافت​های پیوندی تقویت کند تا فرم مطلوب نوک بینی ایجاد شود.



    چه افرادی هیچ نیازی به جراحی بینی ندارند؟
باید بیماری برای جراحی انتخاب شود كه عمل جراحی به صلاح وی باشد. در کشور ما بیش از 50 درصد متقاضیان جراحی پلاستیك بینی نیازی به جراحی ندارند. جراح پلاستیك صورت و بینی باید با بررسی و معاینات دقیق، بیمار را توجیه كند كه آیا جراحی كمكی به زیبایی چهره وی می‌كند یا خیر؛ چرا كه امروزه تعداد قابل توجهی از متقاضیان جراحی پلاستیك بینی، نیازی به جراحی پلاستیك ندارند.

برخی از متقاضیان جراحی بینی، تصوراتی غیرواقعی از این جراحی دارند و به صورتی اغراق‌آمیز به این موضوع نگاه می‌كنند. بسیاری از افراد نیازی به جراحی زیبایی ندارند و خود مصر به انجام جراحی هستند. این در حالی است كه عمل زیبایی بینی به معنای كوچك شدن بینی نیست. برخی از این افراد با توصیه‌های غیر كارشناسی اطرافیان برای عمل جراحی اقدام می‌كنند كه لازم است از مشاوره یك جراح پلاستیك دلسوز بهره‌مند شوند.

    آیا پزشکان زیبایی در مشاوره بیمار را از جراحی منصرف می کنند؟
در نظر گرفتن تناسب بینی با صورت، مسائل تنفسی و نوع بافت بینی از موارد مهم برای انجام جراحی زیبایی بینی است. در مورد برخی بیماران حتی اقداماتی غیر از جراحی بر روی اجزای صورت می‌تواند تاثیر بیشتری در زیبایی چهره آنها ایجاد كند که در یک مشاوره دقیق باید بهترین روش به آنها پیشنهاد شود. این روش​ها ممکن است بسیاری از بیماران را از جراحی بینی بی نیاز کند.

ارائه توضیحات صحیح به چنین افرادی سبب می‌شود تا به میزان 50 درصد از انجام اعمال جراحی بینی و به دنبال آن از مشكلات پس از عمل جراحی كاسته شود. همچنین از بار عظیم جراحی‌های بینی در مراكز درمانی و جراحی كاسته خواهد شد و جراحان این فرصت را خواهند داشت تا با به روز کردن دانش خود و آشنایی با روش‌های جدید، كیفیت بهتری را در اعمال جراحی خود ارائه دهند.

    به کدام پزشک برای جراحی مراجعه کنیم؟
تصمیم بیمار برای جراحی و انتخاب جراح نیز از كلیدی‌ترین عوامل در پیشگیری از عوارض جراحی بینی است. بیماران نباید در تصمیم خود برای جراحی عجله كنند و تحت تاثیر اظهارات دیگران قرار گیرند. لازم است قبل از عمل، نهایت وسواس و دقت برای انتخاب جراح صورت گیرد. همچنین باید جراحی انتخاب شود كه خود مسئله انتخاب بیمار را موردنظر قرار می‌دهد، بینی را به صورت طبیعی عمل كرده و از كوچك كردن سوراخ‌های بینی پرهیز می​‌كند و بالاخره مهمترین اصل، انتخاب جراحی است كه بیماران وی پس از عمل به راحتی از راه بینی تنفس می‌كنند.

 چه کسانی با جراحی بینی دچار مشکل می‌شوند؟
جراحی در بینی​های با پوست بسیار نازک و همچنین بینی هایی که مستعد تنگی دریچه بینی و مشکلات تنفسی پس از عمل هستند با احتمال بیشتری از مشکلات همراه است. در عین حال وضعیت فیزیکی بینی فقط یک فاکتور برای عمل محسوب می​شود. وضعیت صورت و سایر اجزای آن، انتظارات و توقعات بیمار و عوامل متعدد دیگری در مناسب بودن عمل برای هر فرد موثرند.



جراحی بینی سلیقه‌ای نیست


جراحی بینی با اِعمال سلیقه نسبتی ندارد. بینی مثل مدل لباس نیست که هرکسی بنا بر سلیقه شخصی آن را انتخاب کند. بهترین بینی برای هر فرد، تنها یک بینی است و به هیچ عنوان نمی​توان با رویکرد سلیقه ای با آن برخورد کرد.

 اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir
شنبه 9/7/1390 - 17:52
تست های هوش و روان شناسی و سرگرمی
انسان‌ها یك سوم از كل زندگی خود را در خواب سپری می‌كنند. تقریبا همه می‌دانیم كه خوابیدن فواید بسیاری برای بدن دارد اما آیا می‌دانستید كه حالت خوابیدن شما به پهلو، به پشت یا روی شكم می‌تواند زمینه‌ساز بعضی از بیماری‌ها باشد؟
انسان‌ها یك سوم از كل زندگی خود را در خواب سپری می‌كنند. تقریبا همه می‌دانیم كه خوابیدن فواید بسیاری برای بدن دارد اما آیا می‌دانستید كه حالت خوابیدن شما به پهلو، به پشت یا روی شكم می‌تواند زمینه‌ساز بعضی از بیماری‌ها باشد؟  تحقیقات نشان می‌دهد 95 درصد مردم همیشه در یك حالت ثابت به خواب می‌روند. در این نوشته سعی می‌كنیم شما را با بعضی از فواید و مضرات حالت‌های مختلف خوابیدن آشنا كنیم.



این  جوری بخوابید صورت‌تان پیرتر می‌شود

وقتی مانند مصدومان می‌خوابید (حالت ‌ریكاوری)

مفید برای: رفلاكس معده
مضر برای: چروك‌های صورت
از این حالت به‌عنوان ریكاوری یاد می‌شود، چرا كه معمولا بعد از تصادفات و سوانح، پزشكان اورژانس بیماران را در این وضعیت قرار می‌دهند. به اعتقاد كارشناسان خوابیدن به این شكل می‌تواند كمك زیادی به هضم غذا كرده و از بازگشت اسید معده به داخل دهان پیشگیری كند. مهم‌ترین دلیل بازگشت محتویات شكم به داخل دهان،  ضعیف بودن دریچه خاصی است كه در محل اتصال معده به مری قرار گرفته است. در بعضی مواقع این وضعیت همراه با احساس سوزش شدید در دهان و حالت تهوع است. تحقیقات نشان می‌دهد بهترین روش برای پیشگیری از این حالت كه به آن رفلاكس معده گفته می‌شود خوابیدن به پهلوی سمت چپ است كه البته دانشمندان هنوز به‌دلیل اصلی آن پی نبرده‌اند. اگرچه این حالت می‌تواند سوزش‌های شكمی را كاهش دهد اما اثر بدی روی چین و چروك‌های صورت دارد. در این وضعیت فشار بیشتری در قسمتی از صورت كه در بین گوشه بینی تا كناره‌های دهان قرار گرفته وارد می‌شود.  از این ناحیه به‌عنوان خط خنده یاد می‌شود و بسته به اینكه شما روی سمت چپ یا راست بدن خود می‌خوابید، به مرور زمان این خط‌ها عمیق‌تر شده و چین و چروك‌های بیشتری روی صورت ظاهر می‌شوند.
توصیه‌های بهتر: اگر خوابیدن روی پهلوی سمت چپ به شما در كاهش سوزش‌های معده و بازگشت اسید به داخل دهان كمكی نمی‌كند، سعی كنید بالش بلندتری زیر سر خود قرار دهید. با این كار قسمت فوقانی بدن شما بالاتر از معده قرار گرفته و نیروی جاذبه مانع از راه یافتن اسید به داخل دهان‌تان خواهد شد. برای كاهش چین و چروك‌های صورت همچنین می‌توانید از بالش‌های ابریشمی استفاده كنید. ابریشم نرم‌تر از دیگر پارچه‌هاست و فشار كمتری به پوست صورت شما وارد می‌كند. این پارچه می‌تواند به راحتی رطوبت اضافی موجود روی پوست را جذب كند. علاوه بر آن عوامل ضد‌باكتری روی این ابریشم وجود دارند كه دسته گسترده‌ای از باكتری‌ها و قارچ‌های رو پوست را از بین می‌برند. از سوی دیگر بعضی تحقیقات نشان داده استفاده از بالش‌های ابریشمی كمك زیادی به زنان در كاهش علائم بعد از یائسگی می‌كند. این علائم شامل احساس گرگرفتگی، قرمزی، جوش زدن و برخی مشكلات دیگر است.




اگر استخوان‌های‌تان درد می‌كند این‌طوری بخوابید

وقتی مانند جنازه می‌خوابید ( خوابیدن روی پشت)

مفید برای: آرتروز
مضر برای: آسم، خر و پف، گرفتگی نفس هنگام خواب، بیماران قلبی
به گفته كارشناسان خوابیدن به پشت كمك زیادی به افرادی می‌كند كه از آرتروز و دردهای مفصلی رنج می‌برند. در این حالت وزن بدن به‌طور مساوی در همه جهات تقسیم می‌شود و هیچ نقطه‌ای بیشتر از قسمت‌های دیگر تحت فشار قرار نمی‌گیرد اما در عوض خوابیدن به این شكل می‌تواند صدای خر و پف شما را بلندتر از همیشه كند. در این وضعیت عضلات آرواره‌ها و زبان كه معمولا در هنگام خواب شل و آویزان می‌شوند تحت‌تاثیر نیروی جاذبه قرار گرفته و مسیر تنفسی را سد می‌كنند. به این ترتیب گلو باریك‌تر شده و عبور و مرور هوا با سختی بیشتری همراه می‌شود كه در نهایت منجر به خر و پف می‌شود. این موضوع به‌خصوص برای افراد چاق از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا كه چربی‌های اضافی كه در جلوی گردن انباشته شده‌اند می‌تواند به بدتر شدن شرایط كمك كند. البته مهم‌تر از خر و پف كردن، قطع شدن مسیر تنفس برای مدت كوتاه و حتی بلند است كه از آن به‌عنوان وقفه‌های تنفسی یا ایست تنفسی یاد می‌شود. در بعضی از مواقع قطع‌شدن نفس ممكن است تا بیش از 10ثانیه به طول بینجامد كه باز هم عامل اصلی آن تاثیر جاذبه روی گلو و زبان است.
محققان با انجام آزمایشاتی متوجه شدند میزان اكسیژن در خون افرادی كه روی كمر خود می‌خوابند كاهش پیدا می‌كند كه این موضوع به‌ویژه برای بیماران قلبی و ریوی خطرناك است.
افرادی كه در این وضعیت می‌خوابند سریع‌تر از حالت‌های دیگر نفس می‌كشند و اصطلاحا به نفس‌نفس‌زدن می‌افتند. به همین دلیل اكسیژن به عمق بافت‌های بدن آنها نفوذ نمی‌كند كه این موضوع برای بیماران قلبی و مبتلایان به آسم خطرناك است.
توصیه‌های بهتر: اگر قرار گرفتن روی كمر، حالت محبوب شما برای خوابیدن است، سعی كنید حتما از یك بالش محكم و سفت استفاده كنید. درصورتی كه از گردن و ستون فقرات شما حمایت خوبی به عمل نیاید، فشار زیادی به عضلات گردن و شانه وارد می‌شود كه در دراز مدت منجر به درد می‌شود.
برای افرادی كه عادت به خوابیدن روی كمر خود كرده‌اند و این موضوع باعث بلند شدن صدای خر و پف‌شان هنگام شب می‌شود هم راه حلی وجود دارد؛آن‌ها می‌توانند یك بالش را زیر كمر خود قرار دهند تا به این ترتیب حین خواب به چرخیدن به پهلوی راست یا چپ تشویق شوند.


استفاده از بالش‌های ابریشمی كمك زیادی به زنان در كاهش علائم بعد از یائسگی می‌كند. این علائم شامل  گرگرفتگی، قرمزی، جوش زدن و برخی مشكلات دیگر است

 برای كمك به دیسك‌های بدن

وقتی مانند جنین می‌خوابید

مفید برای: دردهای پشت كمر
مضر برای: دردهای ناحیه گردن، سر درد
این معمول‌ترین حالت خواب در جهان است. تقریبا سه چهارم از ما روی پهلوی خود می‌خوابیم درحالی‌كه پاهای خود را به داخل شكم خم كرده‌ایم. محققان معتقدند این وضعیت می‌تواند به ما در ترمیم جراحات و آسیب‌های وارد شده به بدن كمك كند.
در طول روز، ستون فقرات ما تحت فشار زیادی از جانب نیروی جاذبه قرار می‌گیرد كه این فشار مستقیما به فاصله بین مهره‌ها وارد می‌شود.
اگر شما در حالتی بخوابید كه فشاری به پشت كمرتان وارد نشود، جریان آب داخل بدن بیشتر به سمت دیسك‌های كمر جذب می‌شود و به ترمیم آسیب‌ها كمك می‌كند.
اما در این وضعیت حتما باید اطمینان حاصل كنید كه گردن شما به‌خوبی با دیگر قسمت‌های بدن تنظیم شده باشد. به عبارت دیگر بالش شما نباید خیلی بالا یا خیلی پایین باشد، چرا كه در غیراین صورت فشار زیادی به عصب‌های گردن وارد شده و سردرد و گردن‌درد را در صبح روز بعد به همراه خواهد داشت.
توصیه‌های بهتر:اگر بتوانید بالشی پیدا كنید كه فاصله بین شانه‌ها و گردن را به‌خوبی پر كند، می‌توان از دردهای گردن و سردرد پیشگیری كرد. در حالتی كه خوابیده‌اید، از یك نفر بخواهید به ستون فقرات و گردن شما نگاه كند. این قسمت‌ها باید درست در امتداد یك خط باشند و گردن‌تان نباید پایین‌تر یا بالاتر از ستون فقرات قرار بگیرد. همچنین اگر یك بالش بین زانوهای خود قرار دهید، كمك بیشتری به تنظیم ستون فقرات می‌شود و از قرار گرفتن لگن و ران‌ها در وضعیت‌های نادرست پیشگیری خواهد شد.



وقتی كه در حالت آفتاب گرفتن می‌خوابید

 ‌خوابیدن روی شكم


مفید برای: خر و پف
مضر برای: دندان قروچه، بی‌حسی و درد در دست‌ها
خوابیدن به روی شكم می‌تواند در پیشگیری از خر و پف نقش زیادی داشته باشد زیرا در این حالت عضلات گلو بر اثر نیروی جاذبه مسیر تنفسی را سد نخواهند كرد اما اگر فردی عادت به دندان قروچه حین خواب داشته باشد، این وضعیت می‌تواند ضررهای زیادی داشته باشد. اگر شما روی شكم خود بخوابید، فك پایین جلوتر از وضعیت طبیعی خود قرار خواهد گرفت و اگر در این حالت دندان قروچه كنید، فشار زیادی به دندان‌های پایینی وارد می‌شود.
همچنین این حالت باعث بروز مشكلات عصبی در قسمت بالایی بدن خواهد شد. زمانی كه روی شكم خوابیده‌اید، فشار بالش روی گردن بسیار كم یا بسیار زیاد خواهد بود و تنظیم ستون فقرات به راحتی به هم می‌خورد. این موضوع می‌تواند فشار روی سیستم عصبی را به‌خصوص در افراد مسن بیشتر از حد معمول كند. این شكل خوابیدن سبب می‌شود كه فرد ناخودآگاه سر خود را به سمت چپ یا راست بچرخاند كه باز هم به بیشتر شدن فشار به این قسمت‌ها كمك می‌كند.
همراه با افزایش سن، كانال‌هایی كه مسیر عبور عصب‌های بدن هستند باریك‌تر می‌شوند و خوابیدن به این شكل می‌تواند به بدتر شدن این وضعیت كمك كند. دقیقا به همین دلیل است كه سالمندان معمولا از بی‌حس شدن انگشتان دست و احساس سوزش در آن‌ها شكایت می‌كنند.
توصیه‌های بهتر: بهتر است از تشك‌های نرم استفاده كنید تا شكل بدن‌تان را هنگام خواب به‌خود بگیرند. در این وضعیت ستون فقرات شما هم در حالت صاف‌تری قرار می‌گیرد و فشار كمتری را متحمل خواهد شد. همچنین می‌توانید از یك بالش بلند استفاده كرده و آن را به شكلی زیر خود قرار دهید كه از ناحیه شكم تا شانه‌ها را بپوشاند. این به كاهش خمیدگی ستون فقرات و كم شدن فشار در این قسمت‌ها كمك می‌كند.

 اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir
شنبه 9/7/1390 - 17:42
خانواده
در شب ایستاده ام   به تماشای دریای ستارگان و به دنبال ستاره تو می گردم دلم گواه است که خواهم یافت مادر بزرگ در قصه هایش می گفت: هر کس در اسمان ستاره ای دارد من ستاره تو را می شناسم برقش ، برق چشمان تست و لبخندش شادی لبخند تو گوئی سیبی ست که با تو به دو نیم شده باشد   من ستاره تو را می شناسم به یقین خواهمش یافت ……….. 

این را مادر بزرگ در قصه هایش می گفت

سه شنبه 5/7/1390 - 15:10
خواستگاری و نامزدی

زمان متوسط آشنایی به هر رابطه بستگی دارد. می‌تواند از چند ماه باشد تا چند سال اما برای همه یکسان نیست زیرا هر رابطه با دیگری فرق دارد.

 

نمی‌ توانید یک چارچوب زمانی یک ماهه برای خود در نظر بگیرید. درواقع، حتی یک سال هم برای گرفتن چنین تصمیم مهمی که بر بقیه عمرتان و همه جوانب زندگیتان اثر دارد، کم است.

 

این به آن بستگی دارد که شما و طرف‌مقابلتان هر دو به توافق برسید و مسئولیت‌هایی که هر دو باید با آن روبه‌رو شوید را مشخص کرده باشید.

 

ازدواج مترادف با همیشگی است. قرار است تا پایان عمر با یک نفر باشید.

 

متاسفانه، فرهنگ‌های مدرن معنا و مفهوم آن را تغییر داده‌اند زیرا هدف آن کم‌ارزش شده است. کسانی را می‌بینیم که ظرف چند ماه ازدواج می‌کنند و بعد از چند سال از هم جدا می‌شوند، درحالیکه قرار است ازدواج تا پایان عمر باشد.

 

وقتی از دیدگاه واقعبینانه به ازدواج نگاه کنیم، باید مهمترین رابطه یک فرد در طول زندگی‌اش باشد. زن و شوهر باید بهترین دوستان یکدیگر باشند. یعنی تا پایان عمر عمیق‌ترین و صمیمی‌ترین لحظات را با کسی که دوستش دارید بگذرانید.

 

ازدواج یعنی زندگیتان را به فردی دیگر بدهید. یعنی دو نفر یکی شوید.

 

تصمیم به این عظمت باید قبل از وارد عمل شدن خیلی خوب بررسی شود. زیرا وقتی ازدواج کردید، تنها راه خروج از آن مرگ یا طلاق است و هر دوی آنها تصمیمات بسیار سختی هستند که زخم‌های بدی بر جای می‌گذارند و این زخم‌ها به طرز وحشتناکی زندگی افراد را تغییر می‌دهند.

 

ازدواج یعنی بدون نگاه کردن به عقب، رابطه را به بالاترین حد ممکن برسانید. به همین دلیل است که مدت زمان مناسب برای آشنایی قبل از ازدواج باید به خوبی در نظر گرفته شود.

 

اما این زمان تنها فاکتوری نیست که باید مدنظر قرار گیرد.

 

عوامل دیگر عبارتند از:

 

اعتماد میان دو طرف چه میزان است

 

سلامت رابطه

 

بالغ بودن دو طرف

 

امکانات اقتصادی

 

تایید اعضای خانواده دو طرف

  همانطور که می‌بینید، فقط مدت زمان آشنایی قبل از ازدواج مهم نیست. باید ببینید چه زمان موقعیت و شرایط لازم برای رساندن رابطه به بالاترین حد ممکن فراهم می‌شود.
سه شنبه 5/7/1390 - 15:6
سلامت و بهداشت جامعه
آرامش در درون هر یك از ما پدید می‌آید. تا هنگامی كه آرامش را در درون خود احساس نكرده‌ایم، نمی‌توانیم آن را به دیگران ببخشیم. تا زمانی كه گذشته و ناراحتی‌های خود را با بخشش رها نكرده‌ایم، نمی‌توانیم آرامش را در درون خویش احساس كنیم.

آرامش درون یكی از بزرگترین هدایایی است كه می‌توان به دیگران ارزانی داشت. بمنظور رسیدن به آرامش لازم است افكار و كردارمان از آرامش برخوردار باشد.

رسیدن به آرامش باید هدف اصلی ما شود و باور داشته باشیم كه رسیدن به آن ممكن است. از آنجا كه افكار ما تعیین‌كننده‌ی واقعیت ماست، وقتی به آرامش فكر كنیم، آن را به صورت واقعی خواهیم یافت. نكته‌ی بسیار مهمی وجود دارد كه هرگاه بذری متجلی شود، بذرهای جدیدی تولید می‌كند.

بنابراین هر چه خشم بیشتری داشته باشیم، بذر خشم بیشتری از اینگونه در محیط اطرافمان متجلی خواهد شد.

منبع كتاب فكرت را عوض كن، زندگیت عوض می‌شود.
سه شنبه 5/7/1390 - 15:5
آرایشی و زیبایی

یكی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو در زنان و مردان تجمع اخلاط و موادزائد در بدن این افراد است.

 

 

یكی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو در زنان و مردان تجمع اخلاط و موادزائد در بدن این افراد است. در حقیقت تجمع و انباشته شدن این اخلاط در بخش‌هایی از بدن ممكن است موجب بروز اختلال در عملكرد دستگاه‌های داخلی شده و در نهایت با ریزش و كاهش میزان مو همراه باشد. براساس یافته‌های دانشمندان و محققان وجود اخلاط یا چربی نزدیكی پیاز مو و فولیكول‌های مو موجب تغذیه نشدن ریشه مو می‌شود. به این ترتیب ریشه و ساقه مو آن طور كه باید از موادغذایی مفید موجود در خون و اكسیژن آن بهره نمی‌برد و این مسئله منجر به كاهش مقاومت و استحكام آن شده و در نهایت ریزش مو را به همراه دارد.

درمانگر طب سنتی برای درمان این عارضه به بررسی نوع اخلاط می‌پردازد و مضر بودن یا بی‌خطر بودن آنها را شناسایی می‌كند. زیرا گاهی ممكن است تجمع اخلاط و مواد بی‌خطر در بدن منجر به ریزش مو شود. بنابراین با شناسایی این مسئله به راحتی با كمك داروهای گیاهی و اصلاح رژیم غذایی می‌توان نسبت به درمان ریزش مو امیدوار بود اما در مواردی كه وجود اخلاط موذی در بدن منجر به ریزش مو شده‌اند غالبا شاهد ریزش‌های سكه‌ای در سطح پوست سر خواهیم بود. در این حالت نیز درمانگران طب سنتی با پاكسازی بدن از اخلاط موذی و سموم موجود در بدن به از بین رفتن تجمع سموم در پوست كمك كرده و ریزش مو را در بیماران درمان می‌كنند. به هرحال درمان ریزش مو ناشی از تجمع اخلاط، چه اخلاط بی‌خطر و چه اخلاط موذی و سمی با كمك شیوه‌های درمانی طب سنتی و داروهای گیاهی قابل درمان و كنترل است.

 

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سه شنبه 5/7/1390 - 15:4
طنز و سرگرمی
اعصاب چیست ؟ چیزیست که هیچکس ندارد وهمه توقع دارند تو حتما داشته باشی

آیا می‌دانستید که انسانها به جز کودکِ درون یک عدد خر درون هم دارند ! که گاهی زمام امور را به دست می‌گیرد !

آیا میدانید بعضی وقتها وجدان مانع ارتکاب گناه نمی شه، فقط گناه رو کوفت آدم می کنه!

معلم: 10 تاسیب داریم من 9 تاشو میخورم ، چند تا سیب میمونه؟ بچه: همون یكی روهم بردار بخور بدبخت سیب نخورده !

هرکس که نداند و نداند که نداند/ در جهل مرکب ابدالدهر بماند هرکس که نداند و نخواهد که بداند/ حیف است چنین جانوری زنده بماند !

والدین گرامی اینقدر نگین "وقتی ما سن شما بودیم این جورخوب بودیم، اون جورخوب بودیم
" مادر بزرگ ها دهن لق تر از چیزین که فکر می کنین !

آیا میدانید ... قلقلك دادن فرد مبتلا به اسهال مانند شوخى با اسلحه در حالت رگبار است..!

بــــچه پـــررو کیست ؟ موجودی بسیار محترم که حجم حرفهایش از دوبرابر مساحت دهانش نیز بیشتر است!

کچله میره آرایشگاه همه بهش میخندن . بهشون میگه : زهر مار اومدم آب بخورم
سه شنبه 5/7/1390 - 15:2
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته