• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 808
تعداد نظرات : 320
زمان آخرین مطلب : 3898روز قبل
خواص خوراکی ها

این نوشیدنی در زمانهای قدیم برای مدت های طولانی رایج بوده است 

 
 
آقای سیتو به این نوشیدنی كاملا ایمان دارد ، او می خواهد كه این مطلب به اطلاع تمام كسانی كه مبتلا به سرطان هستند برسد
 
این نوشیدنی میتواند از بدن در مقابل رشد سلول های ناسالم محافظت نماید ، آقای سیتو قبلا مبتلا به سرطان ریه بوده است و یك متخصص طب گیاهی از وی میخواهد تا از این نوشیدنی برای درمان استفاده نماید و وی برای مدت سه ماه بصورت پیوسته از این نوشیدنی استفاده مینماید و اكنون سلامتی خود را بدست آورده و میتواند بسبب استفاده از این درمان از زندگی خود لذت ببرد و امتحان آن برای شما نیزهیچ ضرری نخواهد داشت

 


 
این نوشیدنی معجزه گر بسادگی تهیه میگردد
 
مواد لازم (چغند رقند ، هویج و سیب از هر كدام یكعدد )
 
موارد فوق را با پوست قطعه قطعه كرده و سپس با هم در آبمیوه گیری قرار داده و پس ازآ بگیری بلا فاصله بنوشید .
 
این نوشیدنی در در مان امراض زیر موثر خواهد :
 
1-جلوگیری از رشد و تكثیر سلول های سرطانی
 
2-پیشگیری از بیماریهای كبد ، كلیه ، لوزالمعده و همچنین درمان زخم معده
 
3-تقویت ششها ، جلوگیری از حمله قلبی و فشار خون بالا
 
4- تقویت سیستم ایمنی بدن
 
5- مفید برای بینایی و همچنین رفع خستگی ، خشگی و قرمزی چشم
 
6- برای رفع خستگی ناشی از فعالیت های فیزیكی و همچنین درد های عضلانی
 
7- رفع مسمومیت ، كمك به حركات روده و رفع یبوست كه در نتیجه سلامت پوست و بشاش شدن آن را نیز بهمراه خواهد داشت
 
8- بهبودن مشكل بوی دهان ناشی از سوء هاضمه
 
9-كاهش دردهای دوران قاعدگی

 
این معجون فاقد هرگونه اثر سوئی بوده ، كاملا مغذی میباشد و براحتی جذب بدن میگردد ضمنا برای كاهش وزن نیز مفید است
 
بعد از دو هفته مصرف مستمر شما متوجه اثر آن بر روی سیستم ایمنی بدنتان خواهید شد ضمنا تاكید میگردد تا ثیر مفید آن مشروط به مصرف آن بلافاصله پس ازآبگیری میباشد

 
بهترین زمان مصرف :
 
آنرا بصورت ناشتا اول صبح و یك ساعت قبل از صبحانه میل نمایید و برای اثر مطلوبتر توصیه میشود دو بار در روز یك بار صبح و یكبار قبل از ساعت 5 یعد از ظهر میل نمایید .

 
هرگز از انجام آن پشیمان نخواهید شد همچنین انجام آن هزینه زیادی نخواهد داشت 
سه شنبه 12/7/1390 - 18:15
دانستنی های علمی
گیاه آرتیشو از گیاهان دارویی است كه میوه و گیاه آن از سوی درمانگران مكاتب درمانی برای درمان بیماری‌های جسمی و اندام‌های درونی استفاده می‌شود. این گیاه به‌دلیل داشتن بسیاری از ویتامین‌ها از قبیل B، C و پروتئین، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم و كلسیم جزو كامل‌ترین گیاهان دارویی در جهان شناخته می‌شود. 
 


 

گیاه آرتیشو از جمله گیاهان دارویی است كه میوه و گیاه آن توسط درمانگران مكاتب درمانی مختلف از قبیل طب سنتی ایران، طب

سنتی چین، طب سنتی هند و تبت برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و اندام‌های درونی مورد استفاده قرار گرفته است.

این گیاه به‌دلیل داشتن بسیاری از ویتامین‌ها از قبیل B، C و پروتئین، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم و كلسیم جزو كامل‌ترین گیاهان

دارویی در جهان شناخته می‌شود كه مصرف آن علاوه‌بر خواص درمانی به‌عنوان یك دارو، به‌صورت روزمره به مردم توصیه شده است.

 استفاده از این گیاه در سبدغذایی به‌صورت سالاد، سوپ، آش یا استفاده از برگ‌های آن در تهیه كوكو سبزی و سبزی پلو از جمله

 مواردی است كه برای تقویت قوای جسمی، افزایش توان سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها به آن اشاره شده است.

 


   لاغری را با آرتیشو تجربه كنید
 آیا می‌دانستید كه مصرف آرتیشو یا كنگرفرنگی به افزایش میزان سوخت كالری غذا كمك كرده و موجب كاهش وزن و لاغری می‌شود. در حقیقت افرادی كه از كنگرفرنگی در یكی از وعده‌های غذایی خود استفاده می‌كنند می‌توانند از خواص درمانی این گیاه به‌منظور كاهش وزن استفاده كنند. بهترین روش برای مصرف روزانه آرتیشو یا كنگر فرنگی استفاده از آن برای تهیه انواع سالادهاست. به این ترتیب می‌توانید هر روز با تهیه سالادهای متنوع از میوه‌ها و سبزی‌های مختلف و اضافه كردن مقداری آرتیشوی خرد یا رنده شده به كاهش وزن خود كمك كنید.

   بوی بد تابستان را از خود دور كنید 
بوی تند بدن در فصل تابستان یكی از معضلاتی است كه بسیاری از مردم با آن دست‌وپنجه نرم كرده و برای درمان آن هزار و یك راه نرفته را تجربه می‌كنند. اگر چه استفاده از انواع عطرها، مام‌ها و دئودورانت‌ها برای كنترل و پیشگیری از بوی بد بدن است اما تكنیك‌ها و راهكارهای موثرتری در این زمینه وجود دارد كه در بسیاری موارد انسان را از مصرف این محصولات صنعتی بی‌نیاز می‌كند. حمام كردن با عصاره آرتیشو یكی از این شیوه‌هاست كه مداومت بر آن به كاهش میزان تعرق بدن كمك كرده و به‌طور طبیعی مانع از ایجاد بوی بد بدن می‌شود.

   آرتیشو یك مسهل طبیعی   
بعضی از افراد مبتلا به یبوست كه با نبود ‌تعادل عملكرد دستگاه گوارش به‌ویژه روده‌ها مواجهند، می‌توانند با گنجاندن آرتیشو به سبد غذایی خود با این مشكل مبارزه كنند. این گیاه یكی از بهترین مواد طبیعی برای افرادی است كه با رعایت رژیم‌های غذایی لاغری دچار یبوست می‌شوند. در حقیقت مصرف این گیاه موجب می‌شود این افراد در طول رعایت رژیم غذایی خود دچار یبوست و خشكی مزاج نشوند. از این‌رو تهیه‌ آن یا سوپی كه در آن به جای سبزی از برگ‌های آرتیشو و میوه آرتیشو استفاده شده باشد بهترین دارو یا غذای دارویی برای درمان یبوست است.

  افزایش ایمنی بدن با‌ آش كنگر 
 آش آرتیشو یكی از غذاهای طبیعی است كه به‌دلیل داشتن برگ و میوه كنگر خواص درمانی متعددی را به همراه دارد. مصرف این ‌آش یك تا 2 بار در هفته و در فصلی كه آرتیشو تازه می‌روید، موجب افزایش انرژی، ایمنی و سلامت بدن شده و قوای جسمی انسان را تقویت می‌كند.

برای تهیه‌ آش آرتیشو لازم است آب قلم و گوشت را با نخود و گندم مخلوط كرده و آرتیشو خرد شده كه با پیاز تفت داده شده است را به آن اضافه كنید. سپس ظرف‌ آش را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید تا ‌آش به‌اصطلاح جا بیفتد. پس از این مرحله سبزی‌ آش كه برگ‌های آرتیشو نیز به آن اضافه شده را به‌صورت خرد شده به ‌آش اضافه كرده و پس از 10 دقیقه ‌آش را از روی حرارت بردارید و میل كنید.

   مادران شیرده آرتیشو نخورند
یكی از موارد منع مصرف آرتیشو در خانم‌هایی است كه به نوزاد خود شیر می‌دهند. از آنجا كه مصرف آرتیشو و برگ‌های آن تاثیر زیادی در كیفیت، بو و مزه شیر مادر می‌گذارد ممكن است موجب بروز عكس‌العمل نوزاد شده و او شیر مادر را نخورد. بنابراین درمانگران به مادران شیرده و خانم‌های باردار توصیه می‌كنند كه در طول دوران بارداری و دورانی كه به فرزند خود شیر می‌دهند از خوردن موادغذایی و سالادهایی كه حاوی این گیاه است، پرهیز كنند.

 

 

  سالاد برگ آرتیشو مكمل غذایی است
برگ‌های گیاه آرتیشو به دلیل این‌كه ویتامین‌های گروه
B، C و پروتئین، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم و كلسیم دارند، غنی‌ترین

سبزی‌ها برای تهیه انواع سالادها، ‌آش‌ها و غذاهای گیاهی محسوب می‌شوند. برگ‌های پهن و سرشار از ویتامین و املاح معدنی

آرتیشو علاوه‌بر این به‌دلیل خواص درمانی در كنترل و تنظیم ترشحات صفرا در كبد می‌تواند به‌خوبی عملكرد كبد را كنترل و تنظیم كند

 و به این ترتیب مانع از بروز برخی از بیماری‌های پوستی كه ناشی از اختلال در عملكرد كبد است، شود.

 


 كنترل دیابت نوع یك با آرتیشو
براساس مطالعات دانشمندان و محققان، وجود عصاره هیدروالكلی در گیاه آرتیشو یكی از عوامل كنترل بروز دیابت نوع یك در افراد است. براساس این تحقیقات، كنگر و برگ‌های آن در سبد غذایی خانواده و در وعده‌های غذایی می‌تواند با كاهش قابل توجه میزان گلوكز، كلسترول و تری‌گلیسرید خون به پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع یك كمك كند.

 چگونه كلیه‌ها را پاك كنیم؟
آرتیشو همواره به‌دلیل خواص مدر بودن آن، مورد توجه درمانگران طب سنتی در كشورهای مختلف قرار گرفته است. مصرف آرتیشو به‌عنوان غذا یا دارو تاثیر زیادی در افزایش میزان ادرار و دفع آن در بدن دارد. استفاده از این دارو می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در پاكسازی و تخلیه كلیه‌ها و بهبود عملكرد آن‌ها در دفع مواد زائد از بدن داشته باشد. بنابراین، این گیاه می‌تواند یكی از موادغذایی مفید و پرخاصیت هنگام انواع پاكسازی‌ها باشد كه به تخلیه موادسمی و زائد موجود در بدن كمك می‌كند.

 سالاد آرتیشو برای كنترل كلسترول خون


استفاده از سالاد آرتیشو در وعده‌های ناهار به‌صورت روزانه یكی از شیوه‌های كنترل كلسترول در افراد مبتلا به این بیماری است. در حقیقت افراد مبتلا به كلسترول می‌توانند با مصرف روزانه سالاد آرتیشو میزان كلسترول خون خود را كنترل كرده و از پیشروی بیماری و تشدید آن در بدن پیشگیری كنند. برای تهیه این سالاد كافی است آرتیشو و هویج را نگینی خرد كنید و آن را با آب بجوشانید تا نرم شود، سپس مقداری نخود فرنگی به آن اضافه كرده و پس از 10-8 دقیقه ظرف را از روی حرارت بردارید و مواد داخل آن را آبكشی كنید. پس از خشك شدن این مواد با خرد كردن كاهو و تركیب كردن این مواد با هم این سالاد را با آب‌لیموی تازه برای ناهار سرو كنید.

 اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir
سه شنبه 12/7/1390 - 18:13
ازدواج و همسرداری
اگرچه در صورتی که خانم شما حسود است، به چیزهایی بیشتر از درک معنا و مفهوم حسادت نیاز دارید. برای کسانی که حسادت بر زندگی مشترک آنها سایه انداخته، چند توصیه ویژه دارم که باید مورد توجه قرار دهند. 
 
 

 

 حسادت چیست؟
بیایید اول با مفهوم حسادت آشنا شویم. حسادت،  نگرانی و ترس از یک رقیب احتمالی است که فکر می‌کنید علاقه یا محبت همسرتان را به خود جلب کرده است. این احساس می‌تواند شامل شک و تردید نسبت به خیانت همسرتان یا کسی که دوستش دارید باشد.

سه نوع حسادت وجود دارد. نوع اول بر اساس یک رقابت شکل می‌گیرد. این نوع حسادت معمولا زمانی بروز پیدا می‌کند که پای یک رقابت واقعی در میان است. نوع دوم حسادت،  برنامه​ریزی شده است.

این احساس زمانی رخ می‌دهد که شما همسرتان را به حسادت متهم می‌کنید در حالی که آن کسی که واقعا دارد حسادت می‌کند خود شما هستید.

در نهایت نوع سوم حسادت،  توهمی است. در این نوع حسادت،  فرد سناریوهای خیالی در ذهن خود درست کرده و در نتیجه حسودی می‌کند.



 

آیا حسادت همیشه بد است؟
خب نه،  حسادت همیشه بد نیست. حسادت می‌تواند منافعی هم داشته باشد. بعضی از پزشکان معتقدند وجود کمی حس حسادت در عشق لازم است. این حسادت می‌تواند از رابطه و زندگی زناشویی شما در برابر خطرهای واقعی محافظت کند. گاهی کمی حسادت سالم می‌تواند ارتباط متقابل شما با همسرتان را بهتر کند،  مرز و محدوده زندگی مشترک شما را مشخص نماید و احساس مسئولیت و تعهد شما را افزایش دهد.

اگرچه در صورتی که خانم شما حسود است،  به چیزهایی بیشتر از درک معنا و مفهوم حسادت نیاز دارید. برای کسانی که حسادت بر زندگی مشترک آنها سایه انداخته،  چند توصیه ویژه دارم که باید مورد توجه قرار دهند.

 صبور باشید
شاید به نظر برسد کسی که با او ازدواج کرده​اید همیشه موضع حسادت را در پیش می‌گیرد اما این موضوع تا ابد مشکل​ساز نخواهد بود. آدم‌ها رشد می‌کنند،  تغییر می‌کنند و عاقل​تر می‌شوند.

چیزهایی که اوایل ازدواج شما را آزار می‌دهد، ممکن است بعدها اهمیت چندانی نداشته باشند. من بر اساس تجارب شخصی خود می‌دانم که کمی رفتار عاقلانه از سوی همسرم می‌تواند تا حد زیادی مشکل حسادت او را حل کند. اکنون روزها است که او به من نگاه می‌کند و می‌گوید واقعا آنقدر وقت و انرژی ندارم که صرف حسادت کنم. بارها در زندگی مشترک خود به این فکر می‌کردم که هیچ وقت چنین روزی را نخواهم دید. صبر و شکیبایی در مقابله با این مشکل کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 اعتمادسازی کنید
هرچه بیشتر اعتماد را وارد زندگی مشترک​مان می‌کردم،  همسرم راحت​تر می‌توانست حس حسادت خودش را کنترل کند. کارهایی بود که می‌توانستم برای جلب اعتماد همسرم انجام دهم. مثلا او می‌دانست که من هنگام کار در ساعت ناهار با همکاران زن ناهار نمی​خورم،  مگر اینکه جمع بزرگی از دوستان و همکاران در کنار هم نشسته باشیم. دانستن این موضوع باعث می‌شد او دیگر وقتی به این فکر می‌کرد که من الان دارم چه کار می‌کنم،  دچار حسادت توهمی نشود.

 عزت نفس همسرتان را افزایش دهید


ریشه بسیاری از حسادت‌های همسرتان در کمبود عزت نفس اوست. راهی پیدا کنید تا عزت نفس همسرتان را افزایش دهید. او را تشویق کنید در یک کلاس فوق​برنامه شرکت کرده یا به طور منظم ورزش کند. به روش‌های گوناگون از تیپ ظاهری یا طرز صحبت کردن او تعریف کنید. اگر همسرتان احساس کند به او احترام می‌گذارید و دوستش دارید،  به سختی گرفتار حسادت می‌شود.

 اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir
سه شنبه 12/7/1390 - 18:6
موفقیت و مدیریت


میزان علاقه، مهارت و تجربه خود را قبل از آغاز كسب و كار بسنجید

نخستین نشانه‌های اجرای یك تصمیم هدفمند و قطعی، پس از اولین جرقه‌های ذهنی، نوشتن طرح تجاری و مرحله بازبینی انجام می‌شود. كلیه عوامل دست‌در‌دست هم می‌دهند تا رویدادی شگرف و بی‌مانند با اجرایی بی‌نظیر و نظمی منطقی و در نهایت هدایت مدیری باتجربه شكل ‌گیرد. فرصت‌ها به شیوه‌ها و مسیرهای مختلفی ظاهر می‌شوند. درآغاز باید بدانید كه چه چیزی می‌خواهید و برای رسیدن به كدامین هدف تلاش می‌كنید.
نوع نگرش و دیدگاه شما نسبت به مسائل مختلف، حاكی از تجسم، تفكر و شناخت به هرپدیده‌ای است. اگر رویای تجارت در سر دارید، باید میزان علاقه، مهارت و تجربه خود را بازیابید، بانگرشی عمیق به درون خود و مهارت‌هایتان این مساله را ابتدا تحلیل كنید و سپس با مشاوره از دیگران راهكاری مناسب برای اجرای آن بیابید.

تردید در اجرای برنامه‌ها
یكی از عوامل موفق نشدن، نداشتن اعتماد به نفس و انگیزه لازم برای ادامه كار است. متاسفانه بسیاری از افراد با بروز نخستین نشانه‌های ناهماهنگی، میدان رقابت را ترك می‌كنند و خود را یك شكست‌خورده كامل می‌دانند. در حالی‌كه این ضعف‌ها و ناهماهنگی‌ها، موقتی و مقطعی هستند و با یك برنامه‌ریزی كامل دوباره كار روال عادی خود را طی خواهد كرد.
درچنین مواقعی باید به‌سرعت به بازبینی طرح‌ها پرداخت. نقاط ضعف و قدرت را مورد ارزیابی قرار داد و طرحی نو خلق كرد. بااستفاده از مشاوره و راهكارهای مختلف علل بروز موانع و مشكلات را شناسایی و روند طرح تجاری را كنترل كنید. با به‌كارگرفتن متخصصان مختلف، استفاده از مشاوره‌های بازاریابان و از همه مهم‌تر هدایت و رهبری خودتان، تیم تجاری خود را همیشه آماده و درحال پیشرفت نگه دارید.
از موانع مختلف نهراسید و پیش از بروز هرمشكلی، خودتان آن‌ها را پیش‌بینی كنید. به یاد داشته باشید، موفقیت و شكست در تجارت، به‌نوع نگرش شما به‌مسائل مختلف وابسته است، بااستفاده از برنامه‌ریزی‌های كوتاه و بلندمدت، مرحله‌به‌مرحله میزان پیشرفت هرطرح را بررسی كنید. هیچ‌گاه مغلوب فشار كار و نتایج نامطلوب نشوید. همواره در مسیر موفقیت گام بردارید و به آینده تجاری خویش خوش‌بین باشید.

اعتماد به نفس
برای درك بهتر اهمیت اصول تجارت باید دیدگاهی همه‌جانبه و كل‌نگرانه داشت تا درمقابل مسائل و مشكلات مختلف گزینه‌های بیشتر و راه‌حل‌های متنوع‌تری را برگزید. باورهای ذهنی، ایمان و اعتمادبه‌نفس در محیط كار، ساختارها و قالب‌های ذهنی و ضمیرناخودآگاه، افكار و رویاها را به‌سوی موفقیت پیش می‌برند، افكار منفی و واكنش‌های نامطلوب را از ذهن دور می‌كنند و دیدگاه و انرژی مثبت را افزایش می‌دهند. اعتمادبه‌نفس دركار با توجه به مهارت، دانش و تجربه‌ای كه طی سال‌ها آموزش حاصل شده، به‌دست می‌آید.
بنابراین احساس توانایی و اطمینان را اندك‌اندك و بااجرای برنامه‌ها و كارهای كوچك، به‌موفقیت و باوری بزرگ تبدیل كنید. به یاد داشته باشید، هرآغازی منجر به موفقیت نمی‌شود، كارهای بزرگ، از شكست‌های كوچك و تداوم مسیرهای صحیح حاصل شده‌اند و دراین‌میان استمرار و تلاش برای رسیدن به مقصود رمز ماندگاری است.

تعریف موقعیت و مساله

تصمیم‌گیری دراصل فرآیندی برای حل مسائل‌كاری و راهبردی برای رسیدن به هدف است. شناخت مسائل‌كاری و پرداخت آنان، درحیطه وظایف مدیران است. آن‌ها بااتخاذ تصمیم‌های ضروری و تحقیق و بررسی درباره علل بروز موانع، باید مسیر موفقیت را برای شركت، كاركنان و مخاطبان هموار سازند. اما هرمساله‌ای احتیاج به راهكارهای مختلف و موثر دارد.
برخی از آن‌ها دراثر سال‌ها تجربه‌كاری به‌دست آمده است وبرخی دیگر حاصل خلاقیت و نوآوری مدیران باتجربه است. آن‌دسته از مدیرانی كه دیدگاه متفاوتی نسبت به مسائل دارند، در اتخاذ تصمیم‌ها نیز متنوع‌ترعمل می‌كنند و درنهایت به نتایج مطلوب‌تری می‌رسند.

ارزیابی راه‌حل‌ها

در این مرحله احتمال وقوع نتایج هریك از راه‌حل‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرد. كارشناسان، ویژگی‌های هرطرح را مورد بررسی قرار می‌دهند و بهترین گزینه را انتخاب می‌كنند. طرح باید به‌لحاظ مختلف موردقبول واقع شود و پس از تایید چندین كارشناس و صحت اجرای موفق آن، وارد مرحله تصمیم‌گیری می‌شود.

اتخاذ تصمیم

پس از ارزیابی راه‌حل‌های مختلف، مدیران درنهایت یكی‌از طرح‌ها را انتخاب می‌كنند. این تصمیم‌گیری براساس سنجش و مقایسه میزان مخاطره و منافع هر راه‌حل انجام می‌شود. مهم‌ترین مسئولیت یك مدیر باتجربه دراین قسمت و باانتخاب بهترین و كامل‌ترین گزینه شكل می‌گیرد.
اساسا مدیران برتر و شایسته با انتخاب راه حل‌ها و اتخاذ تصمیم‌های بزرگ شناخته می‌شوند. تصمیم‌گیری مرحله پیش از اجرای طرح‌های تجاری و نیازمند ساعت‌ها كارگروهی، كارشناسی و مشاوره‌های مختلف است. بنابراین باید باآگاهی كامل و تضمین موفقیت طرح، اتخاذ و به مرحله بعدی و اجرای آن فرستاده شود.

مشخصه‌های تمایز!

درواقع رقابت اصلی جهان تجارت، میان تفاوت‌ها و برتری‌های کالاهاست. مخاطب بادیدگاهی همه‌جانبه تمام زوایای کالا را مورد بررسی قرار می‌دهد و مانند داوری کارآزموده، کمیت و کیفیت هر کالارا می‌سنجد و ترازوی معیارش را بر آن اعمال می‌كند. بی‌شک مخاطب امروز باآگاه‌تر و باتجربه‌تر شده و خود همچون کارشناسی لایق ویژگی هر محصول را می‌شناسد و حتی حاضر نمی‌شود محصولی مشابه کالای مورد نظرش را خریداری کند.
مارک‌ها و لوگوهای شرکت‌های مختلف در این ‌روند چنان تاثیری بر ذهن مخاطب می‌گذارند که وی را همچون انسانی مبتلا به‌عادتی خاص، مشتری بی‌چون و چرای خویش می‌كنند. بنابراین قدرت یک شرکت تجاری زمانی آشکار می‌شود که به‌ لحاظ کیفیتی رقیبی نداشته باشد و مارک آن شرکت الگوی خرید هر مشتری شود. این جایگاه حد نهایی و مرحله پایانی رقابت برای هرشرکتی است.

برای ادامه یک تجارت، پیروی از اصول روانشناسی و استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های افراد باتجربه، تنها بخشی از مسیر موفقیت شما را فراهم می‌كنند. به یاد داشته باشید، تجارت جاده‌ای پرپیچ‌وخم و حادثه‌سازی است که بدون نقشه راهنما نمی‌توان آن‌را طی کرد. بنابراین شما با داشتن یک طرح جامع و کامل می‌توانید نیمه دیگر این راه را بپیمایید. استفاده از برنامه‌های شغلی، راهبرد دیگری است که می‌تواند شما را یاری دهد.

معمولا برنامه‌ای كوتاه مدت، درآغاز طرح مناسبی است. خودتان براساس معیارها و باتوجه به‌شناخت ظرفیت‌ها و محیط بازار، ارزیابی صحیحی می‌توانید انجام دهید و به‌الگویی مشخص دست یابید. متناسب با تولید و تخمین فروش، بهره‌وری‌را طی مدت تعیین شده افزایش دهید و در هردوره مشخص، نقاط ضعف و قدرت را بررسی کنید. تنها دراین‌صورت است که می‌توانید بازتاب طرح بلندمدت خود را مشاهده نمایید و به مدیری موفق و كارآزموده تبدیل شوید.

كلام آخر

افراد موفق، انسان‌هایی كاملا متفاوت و از سیاره‌ای دیگر نیستند. آنان نیز افرادی از جنس خود شما، اما با دیدگاه‌های متفاوت و اهدافی بزرگ‌اند كه برای رسیدن به ایده‌آل‌های خود حاضرند تمامی سختی‌ها و مشكلات را پشت سربگذارند. تلاش، تداوم، مهارت و دانش كافی برای ادامه مسیر موفقیت را دارند، به‌رویاها و اهداف خود پایبند هستند و با استفاده از جادوی اعتمادبه‌نفس و ایمان به مهارت و دانش خود، هرمانعی را از بین می‌برند و به دروازه‌های موفقیت می‌رسند.
آری، برای رسیدن به اهداف بزرگ باید بزرگ اندیشید و ادامه داد تا به مقصود رسید. باید برای رسیدن به موفقیت بهایی را پرداخت كرد، از فرصت‌های كوچك، رویدادهای شگرف ساخت و با اتكای كامل به‌خود و آموخته‌ها همواره به افق موفقیت چشم دوخت.


ترجمه: سید رسول میرزایی موسوی

سه شنبه 12/7/1390 - 17:55
آموزش و تحقيقات
بسیاری از مردم در سراسر جهان لبخند زیبا و آراستگی فرد مقابل را آینه‌ای از وجود او می‌دانند. همین مسئله موجب شده كه بسیاری از مردم برای حفظ سلامت، زیبایی، سفیدی و براقی دندان‌های خود برای رفتن به كلینیك‌های دندان‌پزشكی و بلیج‌كردن یا سفیدكردن دندان‌های‌شان صف بكشند.

 

 

با جست‌و‌جویی كوتاه در سایت‌ها و مقالات منتشر شده در اینترنت به نسخه‌های متعددی برای سفیدكردن دندان‌ها یا بلیج‌كردن آن‌ها می‌رسید كه در آن به استفاده از برخی مواد طبیعی از قبیل نمك، توت فرنگی، پرتقال، آبلیمو و سركه برای پاكسازی و سفید‌كردن دندان اشاره شده است. در این مقالات عموما استفاده مكرر از این مواد و ماساژ آن‌ها روی دندان را بهترین روش سفید كردن دندان به شیوه طبیعی می‌دانند در حالی كه اثرات مخرب این مواد بر مینای دندان‌ مشخص است. این مواد اگر چه طبیعی‌اند اما به‌دلیل بالا بودن میزان اسیدیته آن‌ها تاثیرات مخربی بر مینای دندان می‌گذارند به‌ویژه اگر به‌صورت مكرر بر مینای دندان ماساژ داده شوند.


 بسیاری از مردم در سراسر جهان لبخند زیبا و آراستگی فرد مقابل را آینه‌ای از وجود او می‌دانند. همین مسئله موجب شده كه بسیاری از مردم برای حفظ سلامت، زیبایی، سفیدی و براقی دندان‌های خود برای رفتن به كلینیك‌های دندان‌پزشكی و بلیج‌كردن یا سفیدكردن دندان‌های‌شان صف بكشند. اگر شما نیز قصد دارید، برای برطرف كردن تغییر رنگ دندان‌های خود كه در بیشتر موارد به‌دلیل مصرف بیش از اندازه چای، قهوه و سیگار به‌وجود می‌آید به دندان‌پزشك مراجعه كنید،  شاید بد نباشد پیش از آن نسخه‌های گیاهی درمانگران مكاتب درمانی طبیعی را برای از بین بردن رنگ دندان و سفیدكردن آن بدون مواد شیمیایی و ابزار پزشكی تجربه كنید.

 

سفید‌كننده‌ای به‌نام مریم گلی
جویدن برگ‌های تازه مریم گلی یكی از بهترین روش‌های طبیعی برای از بین‌بردن رنگ دندان به‌ویژه تغییر رنگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد چای یا قهوه است. برای افزایش میزان اثرپذیری مریم گلی، كافی است چند برگ تازه مریم گلی را به‌خوبی بجوید و بعد میكس شده 5 گرم برگ مریم گلی تازه را روی دندان‌های خود ماساژ دهید. تكرار این ماساژ هر شب در مدت زمان كوتاهی كمك می‌كند تا سفیدی از دست رفته به دندان‌های‌تان باز گردد.


  خمیردندان گیاهی برای سفیدكردن دندان‌های شما

برخی از درمانگران شیوه‌های درمانی طب سنتی در جهان به‌ویژه در كشور هند استفاده از تركیبی از پودر زردچوبه، روغن خردل و نمك را برای پاكسازی دندان‌ها و سفید‌كردن رنگ دندان موثر می‌دانند. آن‌ها برای تهیه این خمیر گیاهی سرقاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با یك قاشق چای خوری روغن خردل و مقدار اندكی نمك تركیب می‌كنند و این مخلوط را برای مسواك كردن دندان‌ها توصیه می‌كنند. به اعتقاد این گروه این خمیر گیاهی هر نوع تغییر رنگ و زردشدگی دندان را برطرف می‌كند.


 دهانشویه طبیعی چندكاره

اگر چه ممكن است عصاره یا اسانس گیاه دم اسب را در داروخانه‌های گیاهی یا برخی از عطاری‌ها پیدا كنید اما توصیه می‌كنیم این عصاره را خودتان در منزل تهیه كنید تا از تازه بودن آن مطمئن شوید. برای تهیه این دهانشویه طبیعی كافی است 10 گرم گیاه دم اسب را در 2 لیوان آب بجوشانید تا یك لیوان از آن باقی بماند. سپس هر بار به هنگام استفاده نصف استكان از این عصاره را با یك قاشق غذاخوری عسل تركیب كنید و به‌عنوان دهانشویه از آن استفاده كنید. می‌توانید این دهانشویه را قرقره كنید یا آن را با كمك انگشت دست روی لثه و دندان‌تان ماساژ دهید. دهانشویه دم اسب علاوه‌بر برطرف شدن رنگ زرد دندان‌ها به تقویت و استحكام لثه‌ها نیز كمك می‌كند. دقت كنید كه این دهانشویه را هر هفته 3‌بار و تنها برای یك دوره درمانی 2ماهه استفاده كنید.



جویدن برگ‌های تازه مریم گلی یكی از بهترین روش‌های طبیعی برای از بین‌بردن رنگ دندان به‌ویژه تغییر رنگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد چای یا قهوه است

 

 

 لك‌زدایی با  گل زنبق

قطعا تا امروز درباره لك‌های دندان شنیده‌اید كه یك یا چند دندان با وجود آن‌كه سفید و سالم هستند اما به‌دلیل داشتن لك و تغییر رنگ كوچكی جذابیت و زیبایی اولیه خود را ندارند. برای درمان این لك‌های كوچك كه ناشی از مصرف مواد‌غذایی و نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه است می‌توانید از گیاه زنبق و نعنا استفاده كنید. برای این كار لازم است گیاه تازه زنبق و نعنا را در مخلوط كن ریخته و آن‌ها را به‌خوبی مخلوط و ریز كنید. سپس از این مخلوط برای ماساژ دادن دندان لك شده استفاده كنید.


 این توصیه‌ها را جدی بگیرید

اگر چه راهكارهایی متنوعی برای درمان تیرگی و لك شدن دندان و تغییر رنگ آن در طب مدرن و طب سنتی وجود دارد اما مراقبت‌های اولیه از دندان نیز در حفظ سلامت و تندرستی دندان و بازگرداندن سلامت و زیبایی آن نیز موثر است. بنابراین هرگز فراموش نكنید كه حداقل 2 بار در روز دندان‌های‌تان را مسواك كنید. حتما پیش از خواب از نخ دندان برای از بین بردن مواد زائد باقی مانده در فواصل دندان‌ها استفاده كنید و از یاد نبرید كه تنها زیبایی و آراستگی ظاهری دندان‌ها ملاك نیست. سعی كنید هر 6 ماه یك بار به دندان‌پزشك برای بررسی وضعیت دندان‌ها مراجعه كنید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

سه شنبه 12/7/1390 - 17:53
بیماری ها
دانشمندان متوجه شدند، مقادیر زیادی از یك ماده شیمیایی در ظروف نچسب كه با نام تفلون شناخته می‌شوند وجود دارد كه می‌تواند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهد. 

دانشمندان متوجه شدند، مقادیر زیادی از یك ماده شیمیایی در ظروف نچسب كه با نام تفلون شناخته می‌شوند وجود دارد كه

 می‌تواند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهد. در حقیقت افرادی كه بیشترین استفاده از این نوع ظروف را دارند با احتمال 40 درصد

 بیشتر از دیگران ممكن است به بیماری‌های مفصلی دچار شوند. این ماده كه به اختصار PFOA نامیده می‌شود می‌تواند تا سال‌ها

 در بدن انسان باقی بماند و علاوه‌بر تاثیر گذاشتن بر سیستم ایمنی و متابولیسم بدن، باعث تورم در قسمت‌هایی از بدن از جمله

 مفاصل شود. آرتروز یكی از شایع‌ترین بیماری‌های مفاصل بدن است كه معمولا با علائمی مانند درد، سفتی مفاصل و آسیب‌های

 استخوانی خود را نشان می‌دهد. مطالعات بیشتر نشان داد تاثیر این ماده شیمیایی روی جوانان و افراد چاق بیشتر از دیگران است

 و به همین دلیل آن‌ها باید كمتر از ظروف تفلون برای پخت غذا استفاده كنند. هنگام استفاده از این ظروف دقت كنید تا خراشیده

 نشوند،  زیرا در اثر همین خراش‌ها و آسیب‌ها، مواد شیمیایی مضر وارد غذا می‌شوند. هنگام شست‌وشو نیز برای جلوگیری از ایجاد

 خراش سعی كنید آن‌ها را با مواد شوینده قوی و سیم‌های ظرف‌شویی نشویید. هنگام آشپزی با ظروف تفلون، از حرارت ملایم

 استفاده كنید تا میزان ورود مواد شیمیایی به داخل غذا كمتر شود.

 اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir
سه شنبه 12/7/1390 - 17:48
موفقیت و مدیریت
گاهی‌اوقات زنانی كه بیرون از خانه كار نمی‌كنند از این‌كه بخواهند در تصمیم‌گیری‌های مالی شركت كنند خجالت می‌كشند اما باور داشته باشید كه مشاركت شما برای حفاظت از خود و زندگی مشترك‌تان ضروری است. 
 
 
با دقت بیشتری به زندگی‌های دور و برتان نگاه كنید. می‌بینید؟ خیلی از ازدواج‌ها به خاطر مشكلات مالی از هم می‌پاشند و زمانی كه همه چیز از دست می‌رود، هر كدام از زوجین می‌خواهند بار مشكلات خانواده و اشتباهات اقتصادی‌شان را به دوش یكدیگر بیندازند. اگر شما هم از این‌كه خود را در جمع خانواده‌های ورشكسته‌ای كه به خاطر مشكلات مالی زندگی‌شان را فدا می‌كنند ببینید هراس دارید، باید كمی بیشتر هوای جیب خانوادگی‌تان را داشته باشید. یادتان نرود این‌كه شما به‌عنوان یك زن خود را از تصمیم‌گیری‌های مالی كنار بكشید و همه مسئولیت‌های مالی خانواده را به‌عهده همسرتان بگذارید، زندگی‌تان را در معرض خطری جدی قرار خواهد داد.

 نگران نباشید، نجات دادن خانواده‌تان از بحران‌های احتمالی مالی كار سختی نیست. باید بدانید كه راه‌های ساده و موثری هم برای محافظت از خود و زندگی مشترك‌تان وجود دارد. نویسنده‌های مجله بین‌المللی اپرا، شما را با این راه‌ها آشنا می‌كنند.

    بی‌خبر نمانید
از وضعیت اقتصادی و سرمایه‌ای خانواده‌تان باخبر شوید. از زمان سررسید قبض‌ها و قسط‌هایی كه باید پرداخت شود، موعد سررسید اجاره‌نامه، قراردادهای املاك و مستغلات‌تان و همین طور اطلاعات سرمایه‌گذاری‌هایی كه انجام داده‌اید بی‌خبر نمانید. شاید در همین زمان‌های بی‌خبری شما، همسرتان دچار مشكلات مالی شود و به خیال این‌كه به تنهایی از پس حل كردنش بر می‌آید، شما را در جریان نگذارد و روز به روز شرایط بدتری پیدا كند. اگر شما از سود و زیان خانواده‌تان بی‌خبر باشید نه می‌توانید برای یك سرمایه‌گذاری موفق به همسرتان كمك كنید و نه در مواقع بحران به دادش برسید.

   مال من، مال تو، مال ما
در مورد دارایی‌های‌تان بعد از عروسی به توافق برسید. ممكن است شما یا همسرتان سرمایه‌ای را از دوره مجردی‌ خود با خود آورده یا این‌كه بعد از ازدواج تغییراتی در وضعیت مالی‌اش ایجاد شود. آیا قرار است در خانه شما هر آنچه یكی از شما به دست می‌آورد متعلق به‌خود باشد یا بی‌چون و چرا به دیگری تعلق پیدا كند؛ یا این‌كه قرار است شما در زندگی مشترك‌تان دارایی‌های مشتركی داشته باشید كه هر دوی شما برای به دست آوردن‌شان به نوبه‌خود تلاش می‌كند. تعارف را كنار بگذارید. این‌كه شما بخواهید از آنچه بعد از ازدواج به دست می‌آورید سهمی داشته باشید یك توقع نادرست و انجام نشدنی نیست.

   مشاوره بگیرید
شما برای تصمیم‌گیری بهتر، نیاز به یك شبكه از افرادی دارید كه از نظرتان زندگی موفقی دارند. این موضوع در تصمیمات مالی شما هم می‌تواند موثر باشد. اگر شما به‌دنبال خرید خانه هستید، می‌توانید از فردی كه به تازگی این كار را انجام داده است مشاوره بگیرید یا اگر می‌خواهید خودروی‌تان را عوض كنید بهتر است با دوستی كه در این مورد اطلاعات بهتری دارد مشورت كنید. از پرسیدن نترسید و به همسرتان هم ثابت كنید كه این مشاوره‌ها می‌تواند شما را از انجام اشتباهاتی كه دیگران انجام داده‌اند باز دارد. برای گرفتن مشاوره محدودیتی قائل نشوید. اگر كمی پس‌انداز دارید، بی‌گدار به آب نزنید و از افراد موفق اطراف‌تان برای انتخاب بهترین شیوه كمك بگیرید.

 

 

  كنار نكشید
گاهی‌اوقات زنانی كه بیرون از خانه كار نمی‌كنند از این‌كه بخواهند در تصمیم‌گیری‌های مالی شركت كنند خجالت می‌كشند اما باور داشته باشید كه مشاركت شما برای حفاظت از خود و زندگی مشترك‌تان ضروری است. نقش بازپرس را بازی نكنید اما با هوشیاری و مشاركت‌تان از درآمدی كه به خانه‌تان وارد می‌شود و پرداختی‌هایی كه از جیب خانواده‌تان می‌رود، آگاه باشید. می‌توانید برای این مشاركت مسئولیت پرداخت قبوض و قسط‌ها را خودتان به‌عهده بگیرید یا این‌كه در شرایطی كه به‌نظرتان مساعد می‌رسد، به همسرتان پیشنهاداتی برای بهبود شرایط اقتصادی خانواده بدهید. مهم این نیست كه شما شاغل هستید یا نه، شما باید براساس توانایی‌ها و آگاهی‌تان در تصمیم‌گیری‌های مالی خانواده هم نقش داشته باشید.

   بودجه بندی كنید
مهم نیست كه چقدر درآمد دارید یا این‌كه همسرتان چقدر پول به خانه می‌آورد. یادتان نرود كه هرچقدر بیشتر پول دست‌تان بیاید بیشتر خرج می‌كنید پس همان روز اول دریافت حقوق‌تان بودجه‌بندی را شروع كنید. می‌توانید یك كلاسور فایل‌بندی شده تهیه كنید و روی هر دیواره آن اسم بخشی از هزینه‌هایی كه باید پرداخت كنید را بنویسید. اجاره خانه، قبوض، خرج خورد و خوراك، هزینه‌های لباس و خرج‌هایی كه دوست دارید به خاطر دل‌تان انجام دهید، هزینه‌هایی برای شرایط پیش‌بینی نشده یا مسائل درمانی و... و بخشی هم برای پس‌انداز. درآمد شما هرچقدر باشد باید بتوانید همه بخش‌های این كلاسور را پر كنید. اگر دیدید كم می‌آورید خرج‌های ضروری را كمتر كنید و از همین راه خرج و مخارج‌تان را مدیریت كنید. اگر پیش از این برای هر 2ماه 200 هزار تومان خرج قبض‌های‌تان می‌كردید اما از الان از عهده‌اش بر نمی‌آیید، بهتر است در الگوی مصرف‌تان هم تجدیدنظر كنید. با این شیوه هم حساب كار دست‌تان می‌آید و هم می‌توانید به اندازه دخل‌تان خرج كنید.

    برنامه‌ریزی كنید
جیبتان را به زمان حال و خرج و مخارج همین لحظه محدود نكنید. با هر سختی‌ كه شده شما باید زندگی آینده‌تان را هم تامین كنید. مهم نیست درآمدتان كم است یا زیاد. دریافتی شما هرچه كه باشد باید بخشی از آن را برای آینده‌تان درنظر بگیرید. بیمه را جدی بگیرید. اطمینان حاصل كنید كه شما و همسرتان هر 2 بیمه شغلی و بیمه عمر دارید و این‌كه خانه و اتومبیل‌تان هم تحت پوشش بیمه قرار دارند. شما قرار نیست برای هیچ كار كنید و شرایطی را فراهم كنید كه در یك چشم به هم زدن حاصل عمرتان را از دست بدهید. یادتان نرود كه خیلی زود زمانی كه شما نیاز به مراقبت‌های پزشكی پیدا می‌كنید فرا می‌رسد پس بخشی از درآمدتان را برای این اتفاقاتی كه خواه ناخواه سراغ‌تان می‌آید پس‌انداز كنید.

   مخفیگاه خودتان را داشته باشید
همه پول‌های‌تان را جلو چشم نیاورید. هر ماه درصدی از درآمدتان را برای روز مبادا پس‌انداز كنید. مهم نیست این مبلغ چقدر كم یا زیاد باشد. مهم این است كه اگر قول می‌دهید 5 درصد از پول ماهانه شما را تشكیل دهد، كمتر از این مقدار نشود. می‌توانید با این پول برای خودتان سكه یا طلا بخرید یا این‌كه با خرید اوراق مشاركت آن را پس انداز كنید. نگذارید این پول در حساب‌تان راكد بماند و ارزشش را از دست دهد بلكه با پس انداز آن در حساب‌های بلندمدت و سودآور یا سرمایه‌گذاری‌های دیگر ارزش آنچه نگه می‌دارید را حفظ كنید.

    آینده‌نگر باشید


این‌كه شما پشتوانه قوی مالی داشته باشید و پدر یا همسرتان اجازه ندهند كه آب در دل‌تان تكان بخورد، وضعیتی ایده‌آل است اما فراموش نكنید كه آن‌ها همیشه در كنارتان نیستند تا حمایت‌تان كنند. شما به هر دلیلی می‌توانید از آن‌ها دور شوید، از دست‌شان بدهید یا این‌كه شرایطی پیش بیاید كه منابع مالی آن‌ها از دست برود. سعی كنید مهارتی یاد بگیرید و شرایطی را فراهم كنید كه كسب درآمد برای‌تان محال نباشد. اگر در حال حاضر دغدغه مالی نداشته و حوصله كار كردن هم ندارید، بهتر است برای آموزش دیدن وقت بگذارید و با قوی‌تر كردن خودتان، دیگر نگران روزی نباشید كه ممكن است منابع مالی فعلی را از دست بدهید.

 اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir
شنبه 9/7/1390 - 18:20
دانستنی های علمی

اولین شلوارهای جین دو مدل بودند، شلوارهای آبی - نیلی رنگ و شلوارهای کتان قهوه ای شسته شده. شلوارهای کتان چون نرم و راحت نبود به تدریج از دور خارج شد. هر چند سال های سال به عنوان لباس کار استفاده می شد.بلو جین به عنوان یکی از مهم ترین تولیدات صنعت پوشاک آمریکا در سال ۱۸۷۳ توسط ژاکوب دیویس (Jacob Davis) و لوی استراوس (Levi Strauss) اختراع شد.

  

این دو مهاجر با استفاده از پارچه کتانی، قیطان و نوعی پرچ فلزی، مردمی ترین محصول پوشاک را ساختند. اولین لباس های جین ساخته شده ، لباس کار نامیده می شد. لغت جین در سال ۱۹۶۰ وقتی نسل جوان نام "بلو جین” را بر روی شلوار های مورد علاقه اش گذاشت، رایج شد. 

تاریخچهاولین شلوارهای جین دو مدل بودند، شلوارهای آبی - نیلی رنگ و شلوارهای کتان قهوه ای شسته شده. شلوارهای کتان چون نرم و راحت نبود به تدریج از دور خارج شد. هر چند سال های سال به عنوان لباس کار استفاده می شد.لوی استراوس (Levi Strauss) سال ۱۸۵۳ در سن بیست و چهار سالگی به سانفرانسیسکو آمد. برادر او در نیویورک به تجارت کالا مشغول بود و لوی استراوس شعبه جدیدی برای تجارت او در این شهر احداث کرد. او که آلمانی تبار بود، پس از مهاجرت به آمریکا چندین سال در نیویورک مشغول فراگیری روش های تجارت بود. در طی بیست سال او به یکی از تاجران موفق پارچه تبدیل شد. 

 

 

یکی از مشتریان لوی استراوس خیاطی به نام ژاکوب دیویس (Jacob Davis) اهل لاتویا (Latvia) بود. او که در نوادا (Nevada) زندگی می کرد، از شرکت استراوس به صورت عمده پارچه خریداری می کرد. در میان مشتریانش شخصی بود که دائما جیب های شلوارهایی که ژاکوب برایش می دوخت را پاره می کرد. ژاکوب به فکر راه حلی برای دوام بیشتر شلوارهای این مشتری بود، روزی به فکرش رسید که شاید با استفاده از نوعی پرچ فلزی در نقاطی از شلوار که پاره شده یا آسیب دیده، مثل گوشه های جیب ها و در زیر دکمه های شلوار، بتواند باعث استحکام بیشتر برای شلوار شود. مشتریان ژاکوب خیلی سریع از این شلوارهای پرچ دار استقبال کردند. او نگران شد که شاید کسی این ایده ماهرانه اش را بدزدد، بنابراین تصمیم گرفت حق امتیاز این کار را به نام خود ثبت کند. اما ۶۸ دلاری که برای کارهای اداری لازم بود را نداشت. بنابراین به عنوان شریک تجاری فوراً به فکر لوی استراوس افتاد. در سال ۱۸۷۲ طی نامه ای که به لوی استراوس نوشت، به او پیشنهاد کرد که حق امتیاز این کار متعلق به هر دو نفرشان باشد. استراوس که یک تاجر خبره بود، با دیدن این محصول جدید، بلافاصله پیشنهاد ژاکوب را پذیرفت. در بیستم ماه مه سال ۱۸۷۳، این دو نفر حق امتیازی به شماره ۱۳۹,۱۲۱ را در آمریکا به نام خود ثبت کردند. این تاریخ امروزه به عنوان تاریخ تولد رسمی بلوجین شناخته شده است.از آنجا که رنگ نیلی به دلیل تیرگی دیرتر کثیف می شد و برای لباس های کار نیز انتخاب بهتری بود، مهم ترین و پرطرف دارترین رنگ در میان مردم بود.لوی استراوس، ژاکوب را به عنوان سرپرست تولید این شلوارهای جدید در شرکت خود استخدام کرد. این شرکت تا سال ۱۸۷۵ به تولیدات خود ادامه داد و دو کارخانه دیگر در سانفرانسیسکو راه اندازی کرد.پارچه های کتان برای دوخت این شلوارها از یکی از معروفترین کارخانه های پارچه سازی منچستر تامین می شد. در مدت زمانی کوتاه، تمام کارگران ازاین شلوارهای جدید استفاده می کردند. قیمت یک دست لباس کار با دوام تولید شرکت لوی استراوس ۱.۲۵ دلار بود، رقمی کاملا باور نکردنی! 

 

 

حق امتیاز این محصول تا بیست سال منحصراً در اختیار شرکت استراوس بود. در سال ۱۸۹۰ این شلوارها مدل ۵۰۱ نام گرفت که هنوز هم با این نام در بازار به فروش می رسد. با به پایان رسیدن حق انحصار این محصول، بسیاری از کارخانجات تولید پوشاک از این محصول پرطرفدار شرکت لوی استراوس کپی برداری کردند. تا سال ۱۹۵۰ دانش آموزان دبیرستانی به عنوان اعتراض به بزرگترها که این شلوارها را نمی پوشیدند و برای اینکه متفاوت تر به نظر برسند، شروع به پوشیدن این شلوارها کردند. در سال ۱۹۷۰ شلوارجین بیش از همیشه طرفدار پیدا کرد.از زمانی که مردم لغت لیوایز(Levi’s) را برای این شلوارها به کار بردند، شرکت لوی استراوس نیز این لغت را به عنوان علامت تجاری اش ثبت کرد. 

چرا پارچه جین آبی رنگ است ؟در اواخر قرن نونزدهم قبل از ابداع رنگ های مصنوعی از رنگ های گیاهی طبیعی برای رنگ کردن پارچه ها استفاده می شد. از آنجا که رنگ نیلی به دلیل تیرگی دیرتر کثیف می شد و برای لباس های کار نیز انتخاب بهتری بود، مهم ترین و پرطرف دارترین رنگ در میان مردم بود. از آن زمان این رنگ روی پارچه های جین باقی ماند. 

 

  قرن هجدهم: استفاده از پارچه کتانی در قرن هجدهم ، با رونق گرفتن کشاورزی، کارگران برای کار در مزرعه لباس های جین می پوشیدند، زیرا استحکام بیشتری داشت و به آسانی از بین نمی رفت.برای محکم تر شدن نقاطی از شلوار که زودتر دچار پارگی دوخت می شدند از نوعی پرچ استفاده شد. 

قرن نونزدهم : معادن طلا در کالیفرنیاکارگران معادن طلای کالیفرنیا به لباس هایی با دوام و محکم نیاز داشتند. برای اولین بار در سال ۱۸۵۳ شخصی به نام استراوس تولید انبوه لباس کار با مشخصات فوق را شروع کرد. سال ۱۹۳۰گاوچران ها در اکثر فیلم های وسترن شلوار جین به پا داشتند. این کار باعث رواج شلوار های جین در آن سال ها بین مردم شد. 

 

 

سال ۱۹۴۰در زمان جنگ دوم جهانی، سربازان آمریکایی شلوار جین می پوشیدند. بعد از جنگ تولید کننده های معروف پوشاک از قبیل رانگلر (wrangler) و لی (lee) شروع به رقابت با لوی (levi) برای در دست گرفتن بازار جهانی کردند. 

سال ۱۹۵۰شلوار جین با تبلیغات تلویزیونی و فیلم ها بین نسل جوان رایج شد. ( جیمز دین در فیلم شورش بی دلیل ) پوشیدن این شلوارها سمبل طغیانگری بین نسل جوان بود. 

سال های - ۱۹۷۰۱۹۶۰: هیپی ها و جنگ سردمدل های مختلف شلوار جین به بازار آمد. جین های گل دوزی شده و جین های رنگی . در کشورهای غیر غربی جین به عنوان سمبل فساد غرب تبدیل شده بود. 

سال ۱۹۸۰ و پس از آنجین به لباس مد روز تبدیل شد. طراحان معروف لباس شروع به طراحی مدل های مختلف جین با مارک های اختصاصی خود کردند. فروش جین دائما رو به افزایش بود.

 

 

منبع : آشـــنا

 باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
شنبه 9/7/1390 - 18:16
دانستنی های علمی

 

عجیب ترین چیزهایی که میتونه وجود داشته باشه...!

این خرافات تا کی میخواد ادامه داشته باشه؟؟؟!

 

خیلی جالبند حتما تا آخرش بخوانید....

 

در بین ما ایرانی ها متاسفانه خرافه پرستی رواج زیادی داره . خرافه هایی که بعضی هاشون جلوی پیشرفت و حرکت رو به جلو مردم یه جامعه چه ایرانی و چه غیر ایرانی رو می گیره . خرافه هایی مثل نحس بودن سه شنبه ها و یا ۱۳ بدر و … در این ایمیل تصمیم دارم شما رو با ۲۰ تا از بزرگترین و رایج ترین خرافه های مردم جهان آشنا کنم....

    

1 – شماره ۱۳ : بله این فقط یک شماره است . همان شماره ای که مردم را یاد جمعه سیزدهم می‌اندازد . اعتقاد به نحسی این عدد تا بدانجاست که بعضی از فرودگاهها در روز سیزدهم کار را تعطیل کرده و هیچ پروازی ندارند . بعضی از هتلها هم بدون طبقه سیزدهم هستند . من همیشه گفته ام ریشه این خرافه به یهودا حواری عیسی مسیح برمی‌گردد . حواری ناخلفی که سیزدهمین فردی بود که در شام آخر سر میز نشست . پس به نظرم من خرافه و اعتقاد عقلانی این است که از دوستان و مریدان بد بترسیم .

  

۲ – گذاشتن یک عدد میوه بلوط پشت پنجره بلا را دور نگه می‌دارد.

  

۳ – قبل از استفاده کردن از چوب بیس بال جدیدتان که تازه خریده اید رویش آب دهان بندازید تا برایتان خوش شانسی بیاورد!


* در بهار ۲۰۰۹، دبیرستان‌های سراسر کشور از ترس آنفلونزای خوکی ورزشکاران را از دست دادن بعد از مسابقه منع می‌کردند. و ما به خوبی می‌دانیم که این ممنوعیت بر «تف نکردن روی چوب‌های بیسبال» هم دلالت داشت.

 
 

۴ – برای کامل بودن و نوشتن این مقاله من حتما باید در مورد پروانه‌ها هم چیزهای زیادی بگویم….


حضور پیش از موقع و نابهنگام پروانه‌ها بر آب وهوای خوب دلالت دارد.
اگر رنگ اولین پروانه زرد باشد، هوا آفتابی است.
اگر رنگ اولین پروانه سفید باشد، تابستانی بارانی خواهیم داشت.
اگر رنگ اولین پروانه سفید باشد، یک نفر خواهد مرد.
اگر رنگ اولین پروانه قرمز باشد، شما صحیح و سالم خواهی بود.
اگر یک پروانه سفید بیاید، یعنی تابستان به زودی خواهد آمد.
اگر یک پروانه سفید از سمت جنوب غربی به سویتان پرواز کرد، یعنی باید منتظر بارش باران باشید.
اگر پروانه‌ها در قسمت زیرین شاخه درختان یا در و پنجره آویزان شده باشند، یعنی احتمال ریزش باران وجود دارد.
اگر در قسمت بالایی شاخه‌های کوچک نشسته باشند، باران نمی‌بارد!
اگر اولین پروانه رنگ تیره ای داشته باشد، یعنی توفان همراه با رعد و برق در راه است.
اگر اولین پروانه زرد رنگ بود، بچه ای به دنیا می‌آید.
اگر یک پروانه سفید وارد اتاقتان شده و دور و برتان پرواز کند، شما به زودی خواهید مرد!
اگر یک پروانه روی مادر تازه زایمان کرده بنشیند، نوزادش می‌میرد.
اگر پروانه ای پرواز کرده و وارد اتاقتان شود، یکی از آشناهایتان می‌میرد.
اگر پروانه ای پرواز کرده و وارد اتاقتان شود، یک نفر ازدواج می‌کند.
اگر پروانه ای را بگیرید، مرگ بدی خواهید داشت.
و اگر پروانه ای را هنگام شب ببینید، خواهید مرد!
حالا خودتان فکر کنید، واقعا این جمله‌ها حقیقت دارد؟!

  

۵ – می‌گویند گربه ای که روی یک تخته در کشتی نشسته باشد خوش شانسی می‌آورد.

  

۶ – اگر سه نفر با هم عکس بیندازند، نفر وسط زودتر از بقیه می‌میرد.
* من نمی‌توانم برای این حرف توجیه منطقی پیدا کنم، اما کمی‌ من را می‌ترساند.

  

۷ – وقتی که از جلوی قبرستان رد می‌شوید، اگر دستتان را در جیبتان بکنید، از پدر و مادرتان محافظت خواهید کرد.

  

۸ – وقتی که در حال حرکت هستید، جلوی رویتان را جارو نکنید. این جارو برایتان بدشانسی می‌آورد. پس جارو را دور انداخته و جاروی جدیدی بخرید.

  

۹ – اگر شمعی خاموش شود بدین معنی است که ارواح شیطانی در همین نزدیکی هستند.

  

۱۰ – روشن کردن سه سیگار با یک کبریت نشانه بدشانسی است.

  

۱۱ – وقتی که درون یک دایره ایستاده اید، ارواح شیطانی نمی‌توانند بهتان آسیب برسانند.

  

۱۲ – اگر شما سکه ای را که از سمت پهلوها به زمین افتاده باشد بردارید، برایتان بدشانسی می‌آورد، اما اگر مستقیم به روی زمین بیفتد و روی سکه به سمت بالا باشد و آن را بردارید، خوش شانسی می‌آورید.

  

۱۳ – دوست دارید این مورد بهتان بگویم؟! می‌گویند بودن یک جیرجیرک در خانه خوش شانسی می‌آورد. پس سریع دست به کار شوید!

  

۱۴ – اگر کف دست راستتان بخارد نشانه این است که به زودی پولی به دستتان می‌رسد.


اگر کف دست چپتان بخارد نشانه این است که به زودی پولتان را از دست می‌دهید.
و اگر کف هردو دستتان بخارد شما باید به خرج و مخارتان رسیدگی کنید.

  

۱۵ – اگر از طرف نامزد یا دوستتان چاقویی به عنوان هدیه به شما رسید، باید بدانید عشقتان به زودی به پایان می‌رسد! البته فکر نمی‌کنم کسی پیدا شود که به نامزدش چاقو هدیه بدهد….


و
قرار دادن یک چاقو زیر رخت خواب هنگام تولد نوزاد درد زایمان را کاهش می‌دهد.

  

۱۶ – شور بودن سوپ نشانه این است که غذا با عشق پخته شده!

  

۱۷ – اگر سه مرغ دریایی در یک خط مستقیم و بالای سرتان در حال پرواز باشند، علامت این است که مرگ به زودی می‌آید.

  

۱۸ – وقتی که عطسه می‌کنید دستتان را جلوی دهانتان بگیرید! چراکه با این کار روحتان نمی‌تواند فرار کند!

  

۱۹ – تعداد حرف X در قسمت پایینی دست راستتان نشان دهنده تعداد فرزندان شما می‌باشد.

  

۲۰ – وقتی تازه عروستان را از آستانه در خانه تان داخل می‌برید باید حتما او را بغل کنید، چون اگر زمین بخورد زندگی خوبی نخواهید داشت.

شنبه 9/7/1390 - 18:10
دانستنی های علمی

زنان بهتر حرف می‌زنند

 

در یك مطالعه گسترده كه در سال 2008 در 3 كالج و دانشگاه آمریكا در بین دانشجویانی از نژادها و رنگ پوست‌های مختلف انجام گرفت، مشخص شد كه زنان در حین مطرح‌كردن جملات منظور خود را شفاف‌تر و درست‌تر بیان می‌كنند. درواقع وقتی تصاویری به نمایش درمی‌آمد شركت‌كننده‌ها- چه زن‌ها و چه مردها- از طریق جملات زنان بهتر موضوع مرتبط با تصاویر را می‌فهمیدند. در واقع درك زنان از نمایش یك تصویر و سپس توضیح آن جامع‌تر، پرنكته‌تر و دقیق‌تر از مردان بود.

 


زنان سریع‌تر هستند

 

براساس مطالعات انجام شده، شاید در دوهای سرعت مردان از زنان پیش بیفتند، اما سرعت هماهنگی عملكرد بدن زن‌ها به‌طور متوسط از مردها بیشتر است. محققان در مطالعه‌ای كه در دانشگاه‌های هاروارد و بریكام انجام گرفت، متوجه شدند كه زنان به‌راحتی می‌توانند عملكرد میان مغز و اندام‌های خود را هماهنگ كرده و سریع‌تر برای انجام یك كار برنامه‌ریزی كنند. جالب است بدانید، در یك مطالعه گسترده هم مشخص شد كه براساس ساعت فیزیولوژیك بدن،‌ عملكرد بدن زنان طی یك روز 6 دقیقه كوتاه‌تر از مردان است، درواقع بدن آن‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده كه در طول زمانی كمتر از روز تمام كارها را به پایان برساند.

  

زنان دانشگاه‌ها را فتح كرده‌اند

 

حالا تقریبا در تمام جهان، در رشته‌های دانشگاهی، چه در پذیرش و چه در فارغ‌التحصیلی، زنان موفق‌تر از مردان هستند. در سال تحصیلی 2009-2008 در آمریكا، 60درصد از سهمیه فوق‌لیسانس در تمامی رشته‌ها توسط زنان اشغال شده و برای اولین‌بار در طول تاریخ میزان زنان فارغ‌التحصیل در رشته دكترا از مردان بیشتر بود (51درصد به 49درصد) این نسبت در سال‌های بعد بیشتر هم خواهد شد و در تمامی مقاطع تحصیلی میزان دانشجویان زن از دانشجویان مرد بیشتر خواهد بود.

  


آن‌ها به سلامت فكر می‌كنند

 

زنان در كشورهای آمریكا و كانادا، براساس آمار موسسه‌های بهداشتی بسیار بیشتر از مردان به فكر سلامت خود هستند و به‌طور منظم به پزشكان مراجعه كرده و برای پیگیری بیماری‌های خود هم بیشتر و منظم‌تر به پزشك مراجعه می‌كنند.

  


زنان قوی‌تر هستند

 

مطالعه‌ای كه در سال 2009 توسط پژوهشگران دانشگاه كل گپل انجام شده است نشان می‌دهد، در بدن زنان مكانیسم‌هایی وجود دارد كه احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری‌های عفونی را كاهش می‌دهد، در واقع می‌توان گفت كه آن‌ها مكانیسم‌های تدافعی بهتری دارند. این مطالعات نشان داد، استروژن موجود در بدن زنان آنزیمی را كه باعث برهم خوردن سیستم ایمنی بدن و ابتلا به عفونت می‌شود را غیرفعال می‌كند. احتمالا در آینده به مردان دچار مشكلات سیستم ایمنی و عفونت‌های مكرر درمان‌های حاوی استروژن تجویز شود.

  


تغذیه زنانه بهتر است

 

مطالعه‌ای كه در 8 كشور اروپایی طی 3 سال انجام شده است نشان می‌دهد، درصد زیادی از كودكان حالا به‌طور منظم از غذاهای فست‌فود استفاده می‌كنند (بین 20تا 35 درصد از كودكان زیر 16سال در این كشورها حداقل 3بار در هفته غذاهای فست‌فود مصرف می‌كنند)، اما در میان بالغان میزان مصرف فست‌فود و گرایش به آن در میان دختران كمتر از پسران است. در واقع این مطالعه نشان داد، اطلاعات در مورد تغذیه سالم در زنان بیشتر است و آن‌ها الگوی تغذیه سالم‌تر و مناسب‌تری نسبت به آقایان دارند.

  


بیماری مردانه

 

هموفیلی بیماری است كه در آن انعقاد خون دچار مشكل می‌شود. در این حالت اگر در نقطه‌ای از بدن خونریزی پیش بیاید خونریزی ادامه می‌یابد و حتی ممكن است به مرگ فرد بینجامد. این بیماری به دلیل وجود مشكلی در كروموزوم X رخ می‌دهد، در مردان كه فقط یك كروموزوم X دارند این حالت بسیار شایع‌تر از زنان است كه ‌2‌كروموزوم X دارند. درواقع نسبت شیوع این بیماری در مردان بیش از 30 برابر زنان است.

  


زنان‌ نیكوكارترهستند

 

مطالعه‌ای كه سال 2010 انجام شد نشان داده كه زنان نسبت به مردان با سطح درآمد مشابه خود بیشتر در كارهای خیرخواهانه و اعانه دادن شركت می‌كنند و تمایل بیشتری به حضور در فعالیت‌های نیكوكاران و اقدامات عام‌المنفعه دارند.

  


زنان قلب سالم‌تر دارند

 

در كل زنان نسبت به مردان كمتر در معرض خطر مشكلات قلبی هستند تا قبل از سن یائسگی، این موضوع به‌خاطر اثرات محافظتی هورمون‌های زنانه است اما بعد از آن هم باز زنان كمتر از مردان هم‌سن خود در خطر هستند، چرا؟ چون بدن آن‌ها نسبت به عوامل مساعدكننده ابتلا به بیماری‌های قلبی مثل دیابت و سطح كلسترول خون، پاسخ بهتری می‌دهد. درضمن زنان پس از ابتلا به مشكلات قلبی شیوه زندگی سالم‌تری را در پیش می‌گیرند و سطح چربی خون و سطح قندخون آن‌ها نسبت به مردانی كه شرایط مشابه دارند پایین‌تر و مناسب‌تر است. نكته مهم در مورد شرایط قلبی این است كه طولانی‌ترین طول عمر پس از جراحی قلب هم مربوط به یك زن است. در سال 1924 سادی پوردی، دختر 17 ساله انگلیسی كه مشكل قلبی مادرزادی داشت، تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. آن موقع پزشكان فكر می‌كردند كه او از این عمل جراحی جان سالم به در نخواهد برد، ولی پوردی نه تنها زنده ماند كه 80 سال پس از آن عمل جراحی هم عمر كرد تا نامش در كتاب ركوردهای گینس جاودانه شود.

  


صورت‌هایی كه زودتر درمان می‌شوند

 باید گفت كه این اتفاقی است كه می‌تواند باعث خوشحالی زنان شود، پس از اعمال جراحی صورت،‌ روند بهبود در زنان سریع‌تر از مردان است. البته این موضوع خاص عمل‌های جراحی زیبایی نیست و حتی در موارد مربوط به برداشتن توده سرطانی، مثلا سرطان پوست از روی صورت، دیده شده است كه روند بهبود در صورت زنان سریع‌تر از مردان است. این یك دلیل علمی دارد. دكتر فیل هائك، مدیر انجمن ملی جراحان پلاستیك و ترمیمی آمریكا می‌گوید: «سلول‌های پوست و فولیكول‌های مو در مردان به خون بیشتری احتیاج دارند، طبیعی است كه این باعث تاخیر در روند بهبود آن‌ها شود. صورت مردان نسبت به زنان عضلانی‌تر است و برای همین روند ترمیم در آن‌ها طولانی‌تر و مشكل‌تر است.
شنبه 9/7/1390 - 18:4
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته