• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 808
تعداد نظرات : 320
زمان آخرین مطلب : 3895روز قبل
آموزش و تحقيقات
پروفسور «باهر»، جامعه‌شناس و بنیان‌گذار رفتارشناسی در ایران است. او متخصص برگزاری سمینارها و نشست‌های عجیب و غریب در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه روابط زناشویی است. بهانه گفت‌وگوی ما با پروفسور باهر اما رویت یك تیتر در فهرست مقاله‌های او بود: «هر مرد باید 4 زن داشته باشد!»

 

 

 

 

پروفسور «باهر»، جامعه‌شناس و بنیان‌گذار رفتارشناسی در ایران است. او متخصص برگزاری سمینارها و نشست‌های عجیب و غریب در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه روابط زناشویی است. آخرین نمونه از این دست همایش‌های پروفسور باهر همایش طلاق درمانی است كه در حال برگزاری است. بهانه گفت‌وگوی ما با پروفسور باهر اما رویت یك تیتر در فهرست مقاله‌های او بود: «هر مرد باید 4 زن داشته باشد!» این تیتر به لحاظ روزنامه نگاری جذابیت بالایی داشت. این موضوع بهانه‌ای شد برای گفت‌وگویی كوتاه اما جالب با پروفسور باهر

 
  • در بین عنوان مقالات شما چند تیتر دیده می‌شود كه خیلی جالب به‌نظر می‌رسند. می خواهیم رویكرد و نظر شما را راجع به این موضوعات بدانیم. برای مثال عنوان هر مرد باید 4 زن داشته باشد این یعنی چه؟ شما واقعا معتقدید، هر مرد باید 4 زن داشته باشد؟!
نه، آن فقط عنوان مقاله است. منظور این است كه هرمرد باید تكفل 4 زن را برعهده بگیرد. در واقع از نظر من هر مرد را 4 زن می‌سازد.
  • این 4 زن چه افرادی هستند ؟
مادر، خواهر، دختر و همسر. یك مرد را باید 4 زن چكش كاری كنند تا بشود یك آقا. این 4 زن باید در زندگی یك مرد وجود و حضور داشته باشند تا یك مرد نرمال و عادی باشد.
  • یعنی چه، یعنی اگر مردی خواهر یا دختر ندارد، آقا نیست؟
نه، قطعا كم دارد. وجود نداشتن هر كدام از این 4 زن می‌تواند در زندگی روحی و عاطفی و از طرفی در زندگی اجتماعی فرد اخلال ایجاد می‌شود.
  • مصداق و نمونه این كمبود‌ها در كدام رفتارها دیده می‌شود؟
اصولا یك مرد باید از 4 طرف و با 4 روان شناسی مختلف حمایت شود و اگر هركدام از این‌ها كم باشد، مشكلی پیش می‌آید. شما ببینید چرا عروس و مادر شوهر باهم مشكل دارند؟ به این دلیل كه می‌خواهند، مرد را بالانس كنند و این مشكل طبیعی است.

مثلا مردی كه مادر ندارد، همسرش هرچه توانسته زور گفته و این مرد هم قبول كرده ولی اگر هركدام از این‌ها حضور داشته باشند آن‌ها با هم مشكل دارند و مرد رفتاری متعادل پیدا می‌كند.

هرچیزی كه در هستی است، حكمت خودش را دارد. وجود هر چیزی از نظر پروردگار لازم است. از دیدگاه هنرمند، مجسمه موسی (ع) و فرعون یك اندازه اهمیت و قیمت دارند ولی عده‌ای، یكی را می‌گذارند بالای ستون و عده‌ای دیگر آن یكی را می‌شكنند. هر چه در هستی است، حكمتی دارد و ما باید حكمت آن را متوجه شویم.
  • با این اوصاف مردی كه ازدواج نكرده و طبیعتا دختری ندارد، خواهری نداشته و مادرش را هم از دست داده چه وضعیتی پیدا می‌كند؟
مطمئنا این افراد خیلی مشكل پیدا می‌كنند. این افراد در دوران میانسالی و كهولت به‌شدت دچار افسردگی و انزوا می‌شوند و در دوران جوانی هم به‌شدت دیكتاتور هستند. این افراد به هیچ عنوان بالانس نیستند و تعادل ندارند.

ولی همه ما در اطراف مان زنان زیادی وجود دارند.

همه ما در طول زندگی‌مان زنان زیادی را دیده‌ایم ولی این‌كه كدام تاثیر‌گذار بوده است و این‌كه ما نسبت به كدام یك از آن‌ها تعهد داشته‌ایم مهم است.
  • با این شرایط شما در مشاوره‌های‌تان حتما به همه توصیه می‌كنید كه ازدواج كنند؟
بله مكرر پیش آمده كه به افراد توصیه می‌كنیم كه این اتفاق بیفتد. در یكی از مراجعات، خانمی كه تحصیلات حوزه را به پایان رسانده بود، برای مشاوره پیش من آمد كه پس از شنیدن صحبت‌های او، توصیه كردم كه ازدواج كند و پس از چند هفته تماس گرفت و گفت، ازدواج كرده‌. در بسیاری از موارد ازدواج درمان بسیاری از نابسامانی‌ها و مشكلات روحی و روانی است.

ما نمی‌توانیم منكر قوای 4گانه وجودمان شویم كه قوه شهوت هم جزو همین‌هاست كه باید در مسیر صحیح، ابراز و كنترل شود. این نیرو در تمام موجودات زنده وجود دارد، حتی در میان معصومین و پیامبران هم به‌عنوان انسان‌های برگزیده وجود داشته است و البته این تضاد میان زن و مرد هم در همه زمان‌ها وجود داشته.
  • این مسئله به قدری مهم و اساسی بوده كه راجع به آن 4 آیه در قرآن خطاب به پیامبر(ص) آمده است. در موضوعی كه بین پیامبر (ص) و زنانش پیش آمده بود خدا می‌فرماید، تو برای راضی كردن زنانت تصمیم گرفته‌ای حلال خدا را بر خودت و دیگران حرام كنی؟
در هر حال باید گفت این حالت به‌صورت طبیعی در بین تمام موجودات زنده جاری و ساری است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت یا از بین برد. در مورد یك گلدان هم می‌توان دید اگر نسبت به آن بی‌تفاوت باشی از بین می‌رود ولی اگر در محلی قرار بگیرد كه مورد توجه و مهربانی است شاداب‌تر و سرحال‌تر می‌شود. این مسئله در میان حیوانات هم صدق می‌كند. برای مثال در مرغداری‌های بزرگ هم برای این‌كه مرغ‌ها راحت‌تر و بهتر تخم بگذارند، تصویر بزرگی از یك خروس در معرض دید مرغ‌های تخم‌گذار قرار می‌دهند. این تاثیر روی نبات و حیوان دیده می‌شود پس چطور می‌توان آن را در مورد انسان نادیده گرفت؟
تمام موجودات زنده حتی جن، زوجیت دارند و فقط ملائك از این مسئله مستثنا هستند و ما به‌عنوان انسان باید آن را قانونمند كنیم. یعنی نه افراط باشد و نه تفریط، نه تارك‌الدنیا باشیم مثل بعضی از پیروان كلیسا كه ازدواج را ممنوع اعلام می‌كنند و نه مثل بعضی از مواردی كه می‌بینیم منجر به بی‌بند و باری‌های جنسی می‌شوند. باید حد متعادل هركدام از این غرایز رعایت شوند و در كنترل باشند. هر آنچه در وجود ما نهاده شده است لازم بوده و مفید است، بنابراین آن‌هایی كه می‌گویند نفس را باید كشت اشتباه می‌گویند بلكه باید آن را مهار كرد و در اختیار گرفت، اگر لازم بود تا كشته شود، خداوند آن را می‌كشت و اصلا اینگونه آدم را خلق نمی‌كرد.


 

  • در نسل جوان به‌دلیل سست شدن سنت‌ها یا الگوبرداری از غرب، متاسفانه تمایل به ازدواج كم شده است و در مواردی می‌بینیم كه بیشتر به‌عنوان هم‌خانه به زندگی ادامه می‌دهند، نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این مدل زندگی می‌تواند تامین‌كننده نیازهای 2طرف به هم باشد یا نه؟
به‌نظر من تازمانی كه تمام موارد و لوازم این زندگی رعایت شود و در آن هرزگی رخ ندهد، همان زندگی مشترك است. در امر ازدواج لفظ عقد مهم نیست مثل هر عقد دیگر مثل عقد بیع كه همان خرید و فروش است. هیچ كس زمان خرید و فروش عقد بیع را نمی‌خواند. برای مثال شما یك ساعت برای فروش دارید و من آن را به قیمت 500 تومان می‌خرم. پول را می‌دهم و ساعت را می‌گیرم بدون آن‌كه عقد معامله را خوانده باشیم.

در امر ازدواج هم همین طور است. اگر تعهدی نباشد این عقد هم نمی‌تواند او را پایبند كند. این موارد مهریه و عقدنامه‌های پیچیده و بگیر و ببند، ازدواج را سخت  و ناپایدار می‌كند. همین‌هاست كه ازدواج را از یك كار «دلی» به یك كار «گِلی» تبدیل می‌كند. آدم‌ها باید از نظر قلبی یكدیگر را بخواهند و اگر از روی ترس و اجبار باشد هیچ فایده‌ای ندارد. مثل مواردی كه در گذشته بوده كه بچه‌ها را از بدو تولد به عقد هم در می‌آوردند و وقتی بزرگ می‌شدند، بدون این‌كه بخواهند مجبور بودند با هم زندگی كنند. تصور من این است كه كم‌كم راه‌حل‌های انسانی برای این مورد پیدا می‌كنند.  متاسفانه امروز می‌بینیم زوج‌ها باهم زندگی می‌كنند ولی دچار طلاق ذهنی‌هستند. نسل اول كه پدران و مادران ما هستند به همین شیوه اجباری و انتخاب بزرگ‌ترها تن دادند و زندگی كردند، نسل دوم دچار این مشكلات هستند و طلاق‌های ذهنی و جسمی دارند ولی نسل سوم یك شیوه جدید را پیدا كرده به‌عنوان همزیستی مسالمت‌آمیز.


 

  • آیا زندگی مشترك بین 2 نفر به تضمین و پشتوانه‌ای نیاز ندارد و هركدام از طرفین كه احساس كرد خسته شده یا نیاز به تنوع و تغییر دارد می‌تواند زندگی مشترك را تمام كند؟ یعنی یك مرد می‌تواند پس از گذشت یك سال، 2سال یا 5 سال و بعد از تمتع از زن می‌تواند او را بدون هیچ عذر و بهانه‌ای رها كند؟
اشكال از همین جا شروع می‌شود؛ آیا زن در این زندگی تمتعی نبرده است؟ مشكل اینجاست كه ما برای زن نرخ تعیین می‌كنیم در صورتی كه زن هم در این ماجرا یك طرف قضیه بوده است.  شما ببینید ساختمان بتن آرمه در مقابل زلزله مقاوم‌تر است یا ساختمان اسكلت فلزی؟ مسلما ساختمانی با اسكلت فلزی با زلزله كمی تكان می‌خورد بعد می‌ایستد ولی بتن ترك بر می‌دارد و می‌ریزد.

همین شروط و تعهدات سنگین و مهریه‌های نجومی باعث شده بنیان خانواده مثل بتن آرمه در مقابل مشكلات انعطاف نداشته باشد و بریزد. انعطاف در هستی قاعده است به همین دلیل در اسلام گفته می‌شود تساهل و تسامح، یعنی گذشت كنید و راحت بگیرید. دلیل آنكه زن و مرد برای طلاق تلاش می‌كنند این است كه زن و مرد هیچ كدام حاضر نیستند ذره‌ای از موقعیت و خواسته‌ای كه دارند پا عقب بگذارند و همین اصرار بر موقعیت و خواست‌شان است كه زندگی‌شان را سست می‌كند یعنی حاضرند تجرد را تحمل كنند، زهر طلاق را بچشند و دربه دری بچه‌های‌شان را ببینند ولی ذره‌ای از موقعیت خودشان عقب ننشینند.
  • آیا جایگزینی وجود دارد كه مردی كه خواهر ندارد یا مادرش را از دست داده بتواند این كمبود را جبران كند؟
بله، هستند افرادی كه می‌توانند این جای خالی را پر كنند. من همیشه در كلاس‌ها و صحبت‌هایم گفته‌ام پشت سر هر مرد موفق، 4 زن ایستاده‌اند لزوما تنها همسر او نیست. همیشه افرادی هستند در اطراف ما كه بیشتر و بهتر از خواهر به ما كمك كرده و دست‌مان را گرفته اند، این افراد می‌توانند جای خالی خواهر نداشته را برای ما بگیرند، ولی در مورد مادر این مسئله كمی سخت‌تر است. خانم‌ها اگر در بعد شخصیت مورد توجه قرار بگیرند بسیار موثرتر خواهند بود.
  • چرا 4 نفر و نه بیشتر! آیا دلیل خاصی وجود دارد؟
بله، هركدام از این نقش‌ها روان‌شناسی خاص خودشان را دارند و بخشی از نیاز‌های ما را برطرف می‌كنند. برای مثال رابطه بین مادر و فرزند از یك جنس است و رابطه خواهر و برادری از جنس دیگر و همین تفاوت‌ها باعث می‌شود انسان در جهات مختلف رشد پیدا كند.

شما در مراوده با همسرتان نیازهای جنسی و غریزی‌تان را برطرف می‌كنید و برای برطرف كردن نیاز‌های عاطفی، عرفانی و روانی به 3 منبع دیگر احتیاج دارید. هرچند ممكن است همسرتان بتواند در این نقش‌ها هم موثر باشد ولی در جایی این بازی نقش‌ها به نهایت می‌رسد و فرد از اجرای آن خسته می‌شود.

رابطه عرفانی مقدسی كه می‌تواند تو را در نهایت به خدا برساند رابطه بین شما و مادرتان است. تنها زنی كه بدون هیچ چشمداشتی به تو عشق می‌دهد بدون آن‌كه نفعی برایش داشته باشی، مادر است. می‌توان گفت در خاك مادر و در افلاك خداوند است كه بی‌چشمداشت به تو عشق می‌دهد. خواستن بدون توقع را می‌توان در وجود مادر دید؛ حتی اگر بد هم هستی باز هم عزیزی صد بار اگر توبه شكستی بازآ.
با مادر دعوا می‌كنی ولی باز هم بر می‌گردی به آغوش او، برای آرامش روانی بازهم به دامن مادر پناه می‌بری. حتی افرادی كه مادرشان هم فوت كرده در مواقع گرفتاری به عنوان مددو یاری خواب مادر را می‌بینند.
  • در مورد زنان هم همین‌طور است؟
بله؛ در مورد زن هم همین‌طور است. یك خانم به 4 مرد نیاز دارد تا كامل شود.
  • پس با این تعاریف شما با تك فرزندی مخالف هستید چون در این صورت یكی از این 4 عضو ناقص می‌شود.

باهر: بله؛ از نظر توازن و تعادل 2دختر و 2 پسر تعادل و توازن را برقرار می‌كنند ولی در جامعه و مشكلات امروز یا 2 فرزند باید باشد یا اصلا بچه‌ای نباشد. 2 بچه با فاصله 3 یا 4 سال مناسب است.

 اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir
چهارشنبه 20/7/1390 - 17:0
داستان و حکایت

مرد جوان مسیحی كه مربی شنا و دارنده چندین مدال المپیك بود ، به خدا اعتقادی نداشت. او چیزهایی را كه درباره خدا و مذهب می شنید مسخره میكرد. شبی مرد جوان به استخر سرپوشیده آموزشگاهش رفت. چراغ خاموش بود ولی ماه روشن بود و همین برای شنا كافی بود. مرد جوان به بالاترین نقطه تخته شنا رفت و دستانش را باز كرد تا درون استخر شیرجه برود. ناگهان، سایه بدنش را همچون صلیبی روی دیوار مشاهده كرد. احساس عجیبی تمام وجودش را فرا گرفت. از پله ها پایین آمد و به سمت كلید برق رفت و چراغ را روشن كرد. آب استخر برای تعمیر خالی شده بود.

 

سه شنبه 19/7/1390 - 23:41
خاطرات و روز نوشت
همیشه وقتی از اتوبوس و یا تاکسی پیاده می‌شوم، سعی می‌کنم طوری پول را به راننده بدهم که دستم به دست‌هایش برخورد نکند!
حالا شده از روی چادر باشد، و یا اگر اسکناس بود به پهنا بازش می‌کنم و از انتهای اسکناس به سمت راننده دراز می‌کنم.
چند وقت پیش موقع دادن کرایه اتوبوس دیدم راننده دست راستش را با دست کش پوشانده، به خودم گفتم حتما به خاطر نور آفتاب این کار را کرده! ولی چرا فقط یک دست؟!
این گذشت تا سه روز پیش یکی دیگر از راننده‌های همان خط را دیدم همچین کاری کرده.
بدجوری حس کنجاوی ام قلقلکم می‌داد!
برای همین علتش را از راننده پرسیدم که اینطور جوابم داد:" برای اینکه دستم به دست خانم‌ها تماس نداشته باشه، بالاخره توی شلوغه آدم خواه ناخواه دستش به دست طرف می خوره!"
سه شنبه 19/7/1390 - 23:38
اخبار

پلیس فرودگاه سه ساعتی مرا در فرودگاه معطل کرد و اجازه پرواز به من نمی‌داد چرا که از دید آن‌ها اقامت من در ایران غیر قانونی بوده است وقتی با مسئولان باشگاه استقلال در این باره تماس گرفتم، بعد از این که از موضوع با خبر شده بودند...

 

قانون- تیم استقلال در فصل نقل و انتقالات ولید علی بازیکن ملی پوش کویتی را به خدمت گرفت با امید این که وی بتواند جایگزین مناسبی برای هوار ملامحمد بازیکن با تکنیک و چپ‌پای عراقی شود، اما او نتوانست انتظارات را برآورده کند.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه تلویزیونی الرای کویت، ولید علی سرانجام سکوت خود را شکست و زبان به انتقاد از باشگاه استقلال و پرویز مظلومی سرمربی این تیم گشود.

 او در این گفت‌وگو‌ی تلویزیونی از آنچه به قول او سختی‌های حضور در استقلال پشت سر گذاشت، حرف زد.

وی گفت: از زمانی که با باشگاه استقلال قرارداد امضا کردم، تنها در دو مسابقه رسمی بازی کردم که در بازی اول پاس گل‌ دادم و در بازی دوم هم موفق به گل زنی شدم. تماشاگران استقلال از نمایش خوب من به وجد آمدند و یک صدا نام مرا فریاد می‌زدند. همه چیز طبق روال پیش می‌رفت. بعد از مدتی از مسئولان باشگاه خواستم که مطالباتی که در قرارداد ذکر شده بود، پرداخت کنند. آن‌ها طبق قرارداد می‌بایست 20 درصد از رقم قراردادم را پرداخت می‌کردند اما آن‌ها نه تنها این مبلغ را پرداخت نکردند بلکه حقوق دو ماه هم را نیز ندادند. علی فتح‌الله‌زاده رییس باشگاه فقط وعده می‌داد اما در ظاهر شاهد هیچگونه عملی از او نبودم. او همواره می‌گفت انشاءالله امروز و فردا مشکل رفع می‌شود، اما متاسفانه چیزی حل نشد.

 

هافبک ملی پوش کویتی افزود: متاسفانه باشگاه به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرد. آن‌ها قرار بود که یک اتومبیل خصوصی برای من تهیه کنند، اما این وعده نیز عملی نشد. همچنین قرار بود که با تاکسی هر روز مرا به سر تمرین ببرند و بعد به منزل بیاورند اما این هم صورت نگرفت. حتی درباره تهیه بلیت بازگشت به کویت هم که در قرارداد به آن اشاره شده بود، کوتاهی کردند و من با پول شخصی خود به کشورم بازگشتم. می‌شود همه این موارد را به نوعی تحمل کرد، اما این که دو ماه را در تهران پشت سر بگذاری بدون این که دارای مجوز اقامت رسمی باشی دیگر قابل تحمل نیست. این مساله نگران کننده بود و من در نهایت مجبور شدم قراردادم را فسخ کنم و به کویت بازگردم. حتی قبل از این که ایران را ترک کنم و به کویت بازگردم، پلیس فرودگاه سه ساعتی مرا در فرودگاه معطل کرد و اجازه پرواز به من نمی‌داد چرا که از دید آن‌ها اقامت من در ایران غیر قانونی بوده است. نکته مهم تر این بود که وقتی با مسئولان باشگاه استقلال در این باره تماس گرفتم، بعد از این که از موضوع با خبر شده بودند، حاضر نبودند به تلفن من پاسخ دهند.

 

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: آنچه موضوع را بیش از پیش پیچیده‌تر و بحرانی‌تر کرد درخواست مظلومی سرمربی تیم برای رفتن من از باشگاه بود. او بعد از دیدار تیم ملی کویت با تیم ملی کره جنوبی که من در آن حضور داشتم گفت که دیگر به من احتیاج ندارد و باید باشگاه را ترک کنم، بدون این که دلیل قانع کننده‌ای ارائه دهد.

پایگاه خبری قانون
سه شنبه 19/7/1390 - 23:37
اخبار
معاون حقوقی رییس جمهور از تصویب پرداخت حق عائله مندی به زنان مجرد خود سرپرست و همچنین پرداخت مستقیم یارانه به زنان دارای همسر معتاد و بد سرپرست در جلسه هیات دولت خبر داد.

قانون- " فاطمه بداغی" روز دوشنبه در باره مصوبات نشست یکشنبه شب هیات دولت گفت : در این جلسه بحث این بود که آیین‌نامه هدفمند کردن یارانه‌ها به نحوی تنظیم شود که زنان بد سرپرستی که مثلا همسر معتاد دارند بتوانند از یارانه‌ها به طور مستقل برخوردار شوند.
به گزارش ایرنا وی افزود: دولت این موضوع را مصوب و آن را به ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها ابلاغ خواهد کرد.

  

تصویب پرداخت حق عائله‌مندی به زنان شاغل مجرد خودسرپرست


معاون حقوقی رییس جمهوری در ادامه گفت: مساله دیگری که در جلسه هیات وزیران به آن پرداخت شد، این بود که آیا زنان مجرد از کمک هزینه عائله مندی برخوردار ‌می شوند یا نه ؟ یعنی زنان شاغلی هستند که مجرد قطعی بوده و خودسرپرست هستند و آیا آنها مشمول دریافت کمک هزینه عائله‌مندی می‌شوند؟
وی تفاوت دیدگاه برخی دستگاه‌های دولتی در این زمینه را یادآور شد و افزود: با توجه به این مساله، دولت مصوب کرد زنان مجرد خود سرپرست می‌توانند کمک هزینه عائله‌مندی دریافت کنند.

  

برنامه دولت برای رفع مشکل ارائه خدمات به فرزند چهارم

 بداغی همچنین اظهار داشت که بررسی قوانین و مقررات از نظر اینکه چه محدودیت‌هایی در ارائه خدمات به مردم وجود دارد از دیگر موارد مطرح شده در جلسه هیات دولت بود.
معاون حقوقی رییس جمهوری افزود : از این رو، مقرر شد قوانین را برای خانوارهایی که که دارای بیش از سه فرزند هستند بررسی کنیم و اگر به مصوبات هیات وزیران یا تقدیم لوایح به مجلس نیاز دارد، پیش‌بینی لازم انجام شود تا امکان ارائه خدمات به فرزندان مازاد سه نفر نیز فراهم شود.
  پایگاه خبری قانون
سه شنبه 19/7/1390 - 23:34
داستان و حکایت
یه روز یه بابایی (فکر کنید تو خارج!!!!!)
پسرش فارغ التحصیل میشه هیچیم بارش نبوده
زنگ میزنه به یه پارتیش میگه :دمت گرم واسه پسرم یه شغلی جور کن!
پارتی: میخوای سفیرش کنم!
باباهه: نه بابا اون خیلی زیاده...
... ... پارتی: میخوای وزیرش کنم!
باباهه: اوووووف نه.
پارتی: میخوای وکیل مردمش کنم!
باباهه: نه بابا یه جایی کارمندی چیزیش کن...
پارتی: شرمنده اون دیگه سواد میخواد ...!
سه شنبه 19/7/1390 - 23:32
داستان و حکایت
درست هنگامی است که همه در یک بدهکاری بسر می برند و هر کدام برمنبای اعتبارشان زندگی را گذران می کنند.

ناگهان، یک مرد بسیار ثروتمندی وارد شهر می شود.
او وارد تنها هتلی که در این ساحل است می شود، اسکناس 100 یوروئی را روی پیشخوان هتل میگذارد
و برای بازدید اتاق هتل و انتخاب آن به طبقه بالا می رود.

صاحب هتل اسکناس 100 یوروئی را برمیدارد و در این فاصله می رود و بدهی خودش را به قصاب می پردازد.

مزرعه دار، اسکناس 100 یوروئی را با شتاب برای پرداخت بدهی اش به تامین کننده خوراک دام و سوخت میدهد.
تامین کننده سوخت و خوراک دام برای پرداخت بدهی خود اسکناس 100 یوروئی را با شتاب به داروغه شهر که به او بدهکار بود میبرد.
داروغه اسکناس را با شتاب به هتل می آورد زیرا او به صاحب هتل بدهکار بود چون هنگامیکه دوست خودش

را یکشب به هتل آورد اتاق را به اعتبار کرایه کرده بود تا بعدا پولش را بپردازد.

حالا هتل دار اسکناس را روی پیشخوان گذاشته است.
در این هنگام توریست ثروتمند پس از بازدید اتاق های هتل برمیگردد و اسکناس 100 یوروئی خود را برمیدارد

و می گوید از اتاق ها خوشش نیامد و شهر را ترک می کند.

در این پروسه هیچکس صاحب پول نشده است.
ولی بهر حال همه شهروندان در این هنگامه بدهی بهم ندارند همه بدهی هایشان را پرداخته اند و با
یک انتظار خوشبینانه ای به آینده نگاه می کنند.

خوب است بدانید، که دولت انگلستان ازآغاز تا کنون در طول دوره موجودیتش، به این نحو معامله می کند!!!!
 
سه شنبه 19/7/1390 - 23:30
اخبار
۹ میلیون زندانی در جهان؛

کشوری که فقط ۲ زندانی دارد!

 

بر اساس آخرین آمار مرکز مطالعات بین المللی زندانهای جهان که در آگوست سال ۲۰۱۱ میلادی به روز شده است آمریکا با دو میلیون و ۲۹۲ هزار زندانی رتبه نخست و کشور سان مارینو با دو زندانی کمترین آمار زندانیان جهان را به خود اختصاص داده اند.

 

قانون- براساس آخرین آمار مرکز مطالعات بین المللی زندانهای جهان، آمریکا با دو میلیون و 292 هزار زندانی دارای بیشترین زندانی در جهان است این در حالی است این مرکز اعلام کرده از 18 سال قبل تاکنون تعداد زندانیان ایران نسبت به جمعیت کشور کاهش صددرصدی داشته است.

 

به گزارش مهر، آمار کلی و جزئی زندانیان در تمام کشورهای جهان در مدیریت آموزش و پژوهش سازمانهای بین المللی و سازمانهای مردم نهاد نقش به سزایی ایفا می کند به طوریکه می توان بررسی وقوع جرم، پیشگیری از وقوع جرم، رفتار صحیح با زندانیان، حقوق زندانی و اصلاح قوانین کیفری و جزایی در کشورهای جهان را به عنوان مهمترین مولفه های پژوهشی اشاره کرد.

 

بر اساس آخرین آمار مرکز مطالعات بین المللی زندانهای جهان که در آگوست سال 2011 میلادی به روز شده است آمریکا با دو میلیون و 292 هزار زندانی رتبه نخست و کشور سان مارینو با دو زندانی کمترین آمار زندانیان جهان را به خود اختصاص داده اند.

  

مرکز مطالعات بین المللی زندانهای جهان که در کشور انگلیس مستقر است سالهاست که با جمع آوری آخرین آمار زندانیان جهان از 218 کشور توانسته است بستر مناسبی برای تحقیقات و پژوهشهای کارشناسان، جرم شناسان و جامعه شناسان فراهم کند.

 

یکی از مترجمان مرکز آموزش و پژوهش سازمان زندانهای ایران در سال 1386 در پی ارتباط با مرکز مطالعات بین المللی زندانهای جهان دریافت که آمار زندانیان ایران بر خلاف واقعیت در سامانه آمار زندانیان جهان ثبت شده است. از آن تاریخ به بعد ایران جدیدترین آمارهای خود را به صورت ماهانه یا فصلی به این مرکز ارسال می کند.

 

آمریکا در صدر، ایران در رتبه هشتم:

   آمار زندانیان کشورهای جهان
ردیف نام کشور جمعیت کشور تعداد زندانیان
 1  آمریکا 313/339/000 2/292/133 
 چین  1/346/580/000 1/650/000 
 روسیه  141/914/000 793/300 
 برزیل 190/733/000 496/251 
 هند 1/231/000/000 376/969 
 تایلند 67/000/000 224/292 
 مکزیک 112/323/000 222/330 
 ایران 75/572/000 220/000 
 آفریقای جنوبی  50/000/000 159/265 
10   اوکراین 45/796/000 157/866 
11   اندونزی 237/556/000  141/689
12   ترکیه 73/722/000 124/074 
13   اتیوپی  79/456/000 112/361 
14   ویتنام 86/930/000 108/557 
15   فیلیپین 94/000/000 104/710 
16   انگلیس  61/800/000 86/233
17   کلمبیا 46/171/000 84/444
18   لهستان 38/000/000 82/134 
19   پاکستان 173/771/000 75/586 
20   ژاپن  127/370/000  74/476

 بر اساس اطلاعات درج شده در مرکز مطالعات بین المللی زندانهای جهان ایران از سال 1993 تا سال 2011 میلادی در نگاه اول اینگونه نشان داده می شود که ایران از 18 سال گذشته تا کنون حدود 120 درصد افزایش زندانی داشته است. ولی وقتی که نسبت افزایش جمعیت را بر تعداد زندانیان محاسبه می کنیم.

آمارها نشان می دهد که از 18 سال قبل تاکنون تعداد زندانیان نسبت به جمعیت کشور کاهش 100 درصدی داشته است.

   

9 میلیون زندانی در جهان

 

بر اساس آخرین آمارهای جهانی، تعداد کل زندانیان موجود در دنیا بیش از 9 میلیون نفر است که بیشترین تعداد زندانی مربوط به ایالات متحده آمریکا و کمترین آن مربوط به کشوری کوچک به نام سان مارینو است.

  آمار زندانیان ایران از 18 سال قبل تا کنون
تاریخ تعداد زندانیان نسبت جمعیت به زندانیان
1993 101/801 168
2001 158/000 234
2004 144/755 207
2007 148/843 205
2010 166/979 222
2011 220/000 343
دوشنبه 18/7/1390 - 20:53
تغذیه و تناسب اندام

در بین تمرینات ورزشی به عضلاتتان اجازه دهید تا بازیابی شوند این کار به اندازه ی خود ورزش کردن مهم است...

 


بلاخره دلیلی وجود دارد که بعد از تمرینات کششی یک یا دو روز درد دارید. 


ورزش های سنگین باعث اسیب فیزیکی بافت ها می شوند و بدن شما به زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارد.



اسودگی بعد از ورزش یه این معنی نیست که روی تخت دراز بکشید و یک کاسه بستنی بخورید.


این سه مکمل غذایی مفید برای عضله را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا سریع تر به ورزش برگردید.



با ویتامین ث کلاژن بسازید


 صبح ها با یک لیوان اب پرتقال کارتان را شروع کنید. ویتامین ث یرای ساخت کلاژن در بدن ضروری است. کلاژن پروتئینی است که به ترمیم سلول های پوستی، بافت های اسیب دیده، تاندون ها، رباط ها و رگ های خونی کمک می کند. برای اینکه عضلات به خوبی ترمیم شوند توصیه می شود روزانه 60 میلی گرم ویتامین ث مصرف کنید.



خوشبختانه ویتامین ث در اشپزخانه تان کم نیست با نصف فنجان کلم بروکلی، یک فنجان طالبی یا یک پرتقال متوسط نیاز روزانه تان به ویتامین ث تامین می شود.



با ویتامین E گردش خون را تسریع کنید.


ویتامین  Eاز بدن در مقابل انزیم کراتین فسفوکیناز حمایت می کند این انزیم پروتئینی است که زمانی که ورزش های سنگین انجام میدهید در خون ترشح می شود. زمانی که بدن اسیب می بیند سطح این انزیم افزایش می یابد. ویتامین  Eگردش خون را افزایش می دهد و با این کار به بدن کمک می کند تا سریع تر از کراتین فسفو کیناز پاک شود.



15 میلی گرم (معادل 30 واحد) ویتامین
E بعد از ورزشی که منجر به عرق کردن می شود، مصرف کنید تا عضلاتتان سریع تر بازیابی شود . یک فنجان اسفناج یک پنجم مقدار توصیه شده (15 میلی گرم) ویتامین E  است. ویتامین E در ذرت، اجیل، غلات و سبزیجاتی که برگ سبز دارند نیز وجود دارد.


با منیزیم از عضلاتتان مراقبت کنید.


کمبود شدید منیزیم در بدن موجب تنش عضلانی، گرفتگی و اسپاسم می شود بنابراین عجیب نیست که این عنصر قلیایی در ترمیم عضلات نقش داشته باشد. منیزیم توانایی بدن را در ساخت پروتئین هایی که منجر به رشد عضلات شما می شوند افزایش می دهد.  منیزیم برای داشتن عضلات سالم و عملکرد مناسب عصب ضروری است.



چه بدنسازی کنید یا نه مقدار کمی منیزیم (320 میلی گرم دربرای زنان و 410 مبلی گرم برای مردان) می تواند سرعت رشد عضلات را افزایش دهد. نیاز منیزیم روزانه تان را با خوردن تخم کدو، اسفناج، سویا، تخم افتابگردان، لوبیای سیاه و ماهی ازاد و قزل الا  تامین کنید.

 

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ

 

www.seemorgh.com/health

 اختصاصی سلامت
دوشنبه 18/7/1390 - 20:52
آرایشی و زیبایی

 

 

آیا می دانید چه راه حلی برای درمان موهای زائد وجود دارد و چه باید کرد؟

لیزر ، درمان قطعی موهای زائد نیست
 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله با بیان اینكه درمان قطعی برای از بین بردن موهای زائد وجود ندارد، گفت: لیزر، درمان قطعی برای از بین رفتن موهای زائد به شمار نمی رود.



مسعود داوودی  افزود: افرادی كه موهای زائد دارند، در آینده مستعد رویش مو در خارج از محدوده لیزر هستند. گاه انرژی و حرارت لیزر به رویش مو در محیط های اطراف پوستی كه لیرز در آن انجام شده است، منجر می شود.



این متخصص پوست و مو گفت: ریشه و پیاز مو خاصیتی دارد كه می تواند موهای جدید را ایجاد یا بازسازی كند.



داوودی افزود: به دلیل خاصیت بازسازی مو، لیزردرمانی درمان قطعی به شمار نمی آید چرا كه ممكن است در كنار پیاز مویی كه از بین رفته است، ریشه جدید ایجاد شود. به بیمارانی كه لیزر درمانی شده اند، توصیه می شود بعد از اتمام دوره لیزر كه عموما شش جلسه (هر ماه یك بار) است، سالی یك یا دو بار تحت لیزر درمانی قرار گیرند.



این دانشیار دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله اضافه كرد: یك یا دو جلسه لیزر درمانی در طول یك سال، سبب می شود تا موها مثل گذشته رشد نداشته باشند یا موهای جدید كمتر رشد كنند.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ


www.seemorgh.com/health


منبع :
irna.ir
دوشنبه 18/7/1390 - 20:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته