• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1301روز قبل
ایرانگردی

 

 

مراحل پایانی پروژه دوربرگردان مدرس-آفریقا در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، امیرهوشنگ گل محمدی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 3 گفت: پروژه دوربرگردان مدرس-آفریقا از سال 1395 شروع شد و با وجود تمام مشکلات مالی و اعتباری امیدواریم که در نیمه اول شهریور به بهره برداری برسد.

وی افزود: انتظار داریم که در زمینه ی تامین اعتبارات و نقدینگی، معاونت های مالی و اقتصاد شهری، برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران به منطقه کمک کنند تا بتوانیم پروژه هایی از این دست را در زمان اعلام مقرر به پایان برسانیم تا تطویل مدت اجرا سبب افزایش قیمت تمام برای پروژه ها نشود.

گل محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه وارد فاز نهایی شده و در مرحله ی آماده سازی برای انجام عملیات آسفالت و نصب هندریل و خط کشی می باشد البته بروز معارض لوله گاز در بخش شرقی کمی سبب تغییر و عقب ماندگی از برنامه زمانبندی شد ولیکن با همکاری مناسب شرکت گاز و پیگیری همکاران بنده در پروژه، مشکل مرتفع شده است و با کنترل روزانه برنامه زمانبندی و برگزاری جلسات هماهنگی در کارگاه بین مدیر پروژه و مشاور و پیمانکار، هرگونه تغییر در برنامه زمانبندی بررسی و همگی درجهت رفع مشکلات پروژه مشارکت دارند تا انشاا... در زمان مقرر، پروژه به بهره برداری برسد. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 3  با بیان اینکه هر هفته یک جلسه کارگاهی برای کنترل و پیگیری مشکلات اجرایی پروژه داریم اظهار داشت: علاوه بر جلسات هماهنگی که در بالا اشاره شد طی یکسال گذشته جلسات هفتگی مستمرکارگاهی با حضور نمایندگان این معاونت رسیدگی فنی، دفتر فنی و ...) و  مشاور و پیمانکار تشکیل و مسائل فنی و کیفی و مشکلات پیش رو کاملا بررسی می شود که اکثر جلسات با حضور بنده تشکیل می شود. 

گل محمدی افزود: طبق روز شمار پروژه اگر مشکلی پیش نیاید امیدواریم این پروژه اواخر نیمه  اول شهریور ماه افتتاح شده و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 3 گفت: این دوربرگردان مسافرینی که در مسیر مدرس جنوب قرار دارند و قصد دارند وارد مدرس شمال شوند را هدایت نموده و همچنین به خودروهایی که از خیابان نلسون ماندلا شمال وارد بزرگراه مدرس می شوند امکان ورود به مدرس شمال و همچنین الهیه را می دهد.

گل محمدی تصریح کرد: در کنار پل دور برگردان، پل عابر پیاده روی بزرگراه شهید مدرس که در زمان اجرای پروژه امکان عبور و مرور شهروندان را نداشت نیز مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته و در نظر داریم در دو طرف پل عابر پیاده نیز فضایی برای تفریح عابرین و ساکنین محلی ایجاد نمائیم تا بخشی از زحماتی که در طول خدمت اجرای پروژه برای همسایگان ایجاد شده است را رفع نمائیم.

 

شنبه 3/6/1397 - 14:22
ایرانگردی

 

 

 

در ادامه طرح شادستان کودکان مرکز کار پرتو و اعضای کانون مادر و کودک به مدت 4 روز از پارک هیومن بازدید و با ورود به بدن انسان با اندام ها و كاركرد آن آشنا می شوند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اینکه این پارک در فضایی تفریحی با محوریت موضوعی خاص طراحی شده افزود: از نمونه های مشهور این پارک ها می توان به هیومن پارک با موضوع سلامت پرداخت که در این پارک علاوه بر جذابیت بالا، توانایی آموزش به مخاطبان در حوزه سلامت را دارا است.

وی ادامه داد: به همین منظور و با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت گروه هدف، ارتقاء آگاهی كودكان در محیط علمی با موضوع آشنایی با اعضای بدن، افزایش نشاط و شادابی، معرفی ظرفیت گردشگری سلامت محور شهر تهران، بازدیدی از این مکان تفریحی و آموزشی از 3 تا6 شهریور از سوی اداره سلامت این معاونت تدارک دیده شده است.

بهرامی بیان کرد:  بازدید کنندگان از این پارک می توانند با ورود به بدن انسان در اندازه وابعاد بسیار بزرگ علاوه بر شناخت بدن با اندام، دستگاه ها و سیستم های حیاتی بدن از نزدیک آشنا و اوقات هیجان انگیزی را سپری کنند.

معاون شهردار منطقه یاد آورشد:  به منظور ارتقاء دسترسی عادلانه به خدمات سلامت محور، امكان بازدیدكودكان محروم با اولویت محلات محروم در این طرح پیش بینی شده است  و طبق برنامه ریزی های انجام شده در هر روز 40 نفر از کودکان و نوجوانان از اعضای کانون مادر و کودک و دانش آموزان و کودکان مرکز کار پرتو برای بهره مندی از خدمات بوستان هیومن به این مکان اعزام خواهند شد.

شنبه 3/6/1397 - 14:20
ایرانگردی

 

شهردار منطقه چهار تهران از اجرای عملیات عمرانی بهسازی وایمن سازی بدنه بزرگراه ها خبرداد و گفت: در این طرح بدنه بزرگراه امام علی (ع) حد فاصل بزرگراه های رسالت تا بزرگراه شهید بابایی و اطراف محله حکیمیه ایمن سازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار تهران" سیدعلیرضا حسینی " با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور پایدار سازی دیواره های خاکی در حاشیه بزرگراه ها و معابر در مقابل لغزش ها و رانش های زمین و همچنین زیباسازی منظر شهری و ایمن سازی مسیر تردد عابران،  دو دیوار حائل سنگی در محله حکیمیه احداث  و یک دیوار در رمپ خروجی بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه شهید زین الدین دردست اجرا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: دیواره های حائل سنگی در محله حکیمیه ،روبروی پارک ساحل به طول 25 متر، به ارتفاع 4.5 متر طول و به عرض 2.5 متر طول با نصب درپوش بتنی به طول 25 متر و کوی امام حسین (ع) به طول 7 متر به ارتفاع 3 متر و عرض 1.5 متر احداث شده است.

شهردار منطقه چهار خاطرنشان کرد: احداث دیوار حائل سنگی در رمپ خروجی بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه شهید زین الدین به طول7.5 متر در دست اجرا است و پروژه های دیگر براساس الویت در دستور کار قرار دارند.

شنبه 3/6/1397 - 14:18
ایرانگردی

 

اولین تصفیه خانه مکانیزه آبهای سطحی با ظرفیت 5000 متر مکعب در شبانه روز در منطقه 2 احداث و در آستانه بهره برداری قرار دارد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو، رسول کشت پور شهردار منطقه 2 از احداث تصفیه خانه مکانیزه آبهای سطحی شهر تهران با هدف بازچرخانی و استفاده از روان آب ها و آبهای سرگردان  سطح منطقه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بحران آب و مشکلات زیست محیطی شهر تهران و همچنین ضرورت توسعه فضای سبز و از طرفی چالش آبیاری فضای سبز از منابع آب شهری تصفیه خانه مکانیزه آبهای سطحی با ظرفیت 6 لیتر در ثانیه و با قابلیت افزایش تا 90 لیتر بر ثانیه بر روی دره فرحزاد با حمایت از نیروی کار داخلی و بهره گیری از تکنولوژی  داخلی طراحی و در حال ساخت است.

شهردار منطقه دو با اشاره به مزایای این پروژه خاطر نشان کرد:از مزایای این طرح پروژه می توان به حداقل میزان تملک زمین ، سادگی ساخت تجهیزات، سهولت بهره برداری، حداقل هزینه های بهره برداری، حداقل هزینه اجرایی ابنیه و قابلیت افزایش ظرفیت این تصفیه خانه با توجه به مودولار بودن آن اشاره نمود.

کشت پور در ادامه افزود: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت 5000 متر مربع احداث شده و شامل مخزن 100 متر مکعبی آب تصفیه شده، ایستگاه پمپاژ پدستالهای  نصب پکیج های تصفیه خانه، اتاق تزریق مواد شیمیایی، اتاق برق، اتاق فرمان و بهره برداری است.

شهردار منطقه 2با اشاره به سوء مدیریت آبهای شهر تهران افزود: شهر تهران منابع آبی زیادی دارد اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت مطلوب بسیاری از این منابع دچار هدر رفت شده است و ما در منطقه 2  برای اولین بار بر این شدیم تا با احداث این تصفیه خانه، سیستم بازچرخانی و استفاده از روان آبی و آبهای سرگردان را راه اندازی نماییم.

گفتنی است پروژه تصفیه خانه منطقه 2 در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی60 %  برخوردار است و بزودی در مرحله بهره برداری قرارمی گیرد.

شنبه 3/6/1397 - 14:9
ایرانگردی

 

 

به مناسبت روز پزشک و به پاس بزرگداشت مقام شامخ حکیم ابوعلی سینا ستاره پرفروغ عرصه طب از دبیران و اعضا کانون های دهگانه پزشکان منطقه 10 پایتخت تجلیل به عمل می آید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، امیر قاسمی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: مقوله سلامت یکی از مهمترین شاخصه های توسعه پایدار شهری به شمار می رود که مدیریت شهری برای تحقق این مهم بر اساس رویکرد انسان محور در تلاش است با جلب مشارکت پزشکان و برجسته سازی نقش آنان به طور اصولی و بنیادی در راه ارتقـای سلامت جامعه و شهروندان گـام بردارد.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت این روز افزود: برهمین اساس با تلاش اداره سلامت برنامه هایی به منظور پیشبرد اهداف اشاره شده برای ارتقاء و بهبود سطح سلامت شهروندان تدارک دیده شده و اجرایی خواهد شد.

قاسمی افزود: در راستای پاس داشت و تکریم مقام پزشک در برنامه هایی جداگانه با حضور مدیران ارشد منطقه ضمن بازدید از بیمارستان های اقبال، لولاگر، شهریار، بابک، میمنت و آزادی و همچنین کلینیک ها و مطب های فعال از پزشکان فعال تقدیر به عمل می آید.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از دبیران کانون های پزشکان محلات و پزشک داوطلب و فعال در ایستگاه آتش نشانی، نصب تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی در راستای آشنایی با فعالیت های کانون و دعوت از پزشکان و جلب مشارکت حداکثری آنان از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت روز پزشک اجرا خواهد شد.

 

شنبه 3/6/1397 - 14:7
ایرانگردی

 

 

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 از اجرای "طرح آنالیز خاک" در فضای سبز شهری این منطقه به همت "مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز" ورودی غربی پایتخت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، سیاوش زابلی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه ضمن بیان خبر فوق گفت: با عنایت به نقش و اهمیت کیفیت خاک مورد استفاده در فضای سبز شهری در جهت حفظ و نگهداری درختان و سایر گونه های گیاهی، مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه 21 نسبت به اجرای "طرح آنالیز خاک" فضای سبز شهری در سطح این منطقه با همکاری "آزمایشگاه معتمد جهاد کشاورزی" اقدام کرده است.

وی در ادامه افزود: طی برنامه ریزی به عمل آمده نسبت به نمونه برداری و سنداژ 15نقطه از خاک منطقه21 در سطح نواحی 3گانه که از لحاظ "گیاه پزشکی و به زراعی" دچار مشکل و تنش خاکی بودند اقدام شده است.

زابلی در همین خصوص یادآور شد: در "طرح آنالیز خاک" فضای سبز شهری سطح منطقه 21 انجام آزمایشات فیزیکی و شیمیایی و بررسی فاکتورهای مختلف خاک از جملهPH،EC ، عناصر و ... در برنامه کاری قرار دارد.

شایان ذکر است، هدف از اجرای "طرح مذکور" در منطقه 21 اطلاع از کیفیت آب آبیاری و خاک، برای تعیین نوع کاشت، مصرف بهینه کود و تغذیه بهینه گیاهان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

شنبه 3/6/1397 - 14:6
تاریخ

 

ویدادهای مهم 3 تیر در تقویم خورشیدی:

• تحصن مشروطه ‏طلبان به رهبری "شیخ فضل‏‎اللَّه نوری" در حرم عبدالعظیم (1286 ش)


• سید عبدالله بهبهانی به خاک کلهر تبعید شد. سید محمدطباطبائی با شفاعت ملکه جهان همسر شاه به قریه ونک فرستاده شد. سید محمدصادق طباطبائی نیز عازم اروپا گردید. (1287 ش)

• تحصن در حرم حضرت عبدالعظیم (1286 ش)

• قتل "میرزا جهانگیرخان شیرازی" مدیر روزنامه صور اسرافیل به دستور محمدعلی شاه (1287 ش)

• قتل "ملك‏ المتكلمین" خطیب و روشنفكر مشروطه‏‌خواه توسط عوامل محمد علی شاه (1287 ش)

• میرزا جهانگیر خان شیرازی مدیر صوراسرافیل، سلطان العلمای خراسانی مدیر روح القدس، قاضی ارداقی و ملک المتکلمین به وضع فجیعی در باغشاه اعدام شدند. (1287 ش)

• میرزا محمدعلی خان علاء السلطنه رئیس الوزرای سابق که به آنگلوفیلی شهرت داشت در تهران درگذشت. (1297 ش)

• پایان مرحله اول مشروطیت و آغاز استبداد صغیر در دوران مشروطه (1287 ش)

• برقراری حكومت نظامی در تهران به دنبال به توپ بستن مجلس شورای ملی (1287 ش)

• شرکت واحد اتوبوسرانی، دکتر باقر عاقلی سرپرست شرکت شد. (1349 ش)

• آموزش و پرورش تهران به 17 ناحیه جدید تقسیم شد. (1349 ش)

• راه آهن ایران به اروپا متصل شد. (1350 ش)

• هیئت امنای دانشگاه تهران بشرح زیر تعیین شدند. (1352 ش)

• هنگام برگزاری آزمون کنکور در تهران در مقابل دانشگاه تظاهرات صورت گرفت. دانشجویان خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم درباره قتل دکتر شریعتی اعلام داشتند. (1356 ش)

• عملیات كوچك نصر 5 در منطقه جنوب غربی شهرستان سردشت، توسط سپاه (1366 ش)

• شهادت شهید کمال قشمی (1367 ش)

• درگذشت دانشمند و نویسنده معاصر، استاد "سید مصلح الدین مهدوی اصفهانی" (1374 ش)

• درگذشت عباس جلالی سوسن آبادی، نگارگر ایرانی (1383 ش)

ویدادهای مهم این روز در تقویم قمری :

• مرگ "یزید بن عبدالملك بن مروان" خلیفه‏‎ی ستمكار اموی (105 ق)

• وفات "ابن ‏فصیح" از فقهای حنفی مذهب(755 ق)

• انتشار روزنامه‌ گیلان‌ به‌ مدیریت‌ " کاظم‌ زهری‌ " (1328 ق)

• رحلت فقیه و متكلم بزرگوار آیت‎اللَّه "سیدمهدی روحانی" (1421 ق)

رویدادهای مهم این روز در تقویم میلادی (24 ژوئن):

• آغاز حمله بزرگ "ناپلئون بُناپارت" پادشاه فرانسه به روسیه تزاری (1812 م)

• درگذشت "رابرت فولتن" مبتكر امریكایی و مخترع كشتی ‏بخار (1815 م)

• آزادی شهر "كاراكاس" در جریان جنگ ‏های ضداستعمار اسپانیا (1821 م)

• اختراع كوره‎های ذوب فلزات توسط "هنری بِسْمِر" صنعت‏گر انگلیسی (1843 م)

• مرگ میشل "عفلق" نظریه‏‎پرداز سیاسی عرب و پایه‏‎گذار حزب بعث (1989 م)

شنبه 3/6/1397 - 13:7
تاریخ

 

میشِل عَفلَق (به عربی: میشیل عفلق) (زادهٔ ۱۹۱۰ دمشق - درگذشتهٔ ۲۳ ژوئن ۱۹۸۹ پاریس) بنیادگذار عقیدتی جنبش بعثی (شکل سکولاری از ملی‌گرایی عربی) بود.میشل عفلق پدر معنوی صدام حسین به شمار می‌رود. میشل عفلق نظریه‌پرداز و آغازگر حزب بعث سوسیالست عرب بود که با کمک «صلاح‌الدین بیطار» این حزب را تأسیس کرد. وی در دمشق در خانواده‌ای مسیحی از شاخه ارتودکس یونانی زاده شد و در سال ۱۹۴۹ به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش برگزیده شد و تا چند سال در این منصب باقی ماند. میشل عفلق در جهت یگانگی و ملی‌گرایی تند اعراب و رهایی از استعمار غربی تلاش زیادی کرد. وی پس از آن در پی فشارهای سیاسی از سوریه رفت اما در سال ۱۹۵۴ به آن کشور بازگشت و نقش مهمّی را در اتّحاد با مصر در سال ۱۹۵۸ ایفا کرد. به مرور زمان نیروهای جوان و تندرو چپگرای بعث به رهبری صلاح جدید، سیاست‌مداران باتجربه بعثی به رهبری میشل عفلق را متهم به محافظه‌کاری کردند. جوانان تندرو به سبب تحصیل در غرب، به ویژه پاریس، با اندیشه‌های مارکسیستی آشنا بودند و راه مبارزه با امپریالیسم را نفی سرمایه‌داری می‌دانستند و به ارزش‌ها و عناصر فرهنگ اسلامی و عربی توجه چندانی نداشتند. انتقاد آنان بر میشل عفلق این بود که وی «سوسیالیسم را به نفع ناسیونالیسم قربانی کرده‌است.» عفلق پیوندی با حکومت بعثی نداشت و به‌رغم ناهمگونی اندیشه حزب بعث عراق با افکار عفلق، به‌خاطر فشارهایی که از سوی سوریه به عراق آمد، صدام، جایگاه خوبی را در حزب بعث عراق به وی داد تا بدین‌وسیله حزب بعث عراق را نسبت به حزب بعث سوریه قوی‌تر کند. این در حالی است که حزب بعث عراق هم به اعتراضات حزبی فراوان عفلق اهمیّت نمی‌داد. عفلق در سال ۱۹۸۹ درگذشت و دولت عراق، مراسم سوگواری باشکوهی را برایش برپا کرد.

 

 

شنبه 3/6/1397 - 13:3
تاریخ

 

هنری بِسمر مخترع انگلیسی و صنعت‏گر برجسته قرن نوزدهم در 11 ژوئیه 1813میلادی به دنیا آمد. اگرچه بِسْمِر روستا زاده بود اما تحصیلات خود را در رشته مهندسی به پایان رسانید و برای توسعه تولیدات آهن، فولاد و چدن موفق به اختراع و ساخت كوره‎‏های بلند ذوب فلزات گردید كه به "كوره‎‏های بسمر" موسوم شد. وی در این كوره‏‌ها روشی اقتصادی برای حذف كربن از چدن خام را عملی ساخت. این كوره‏‌های مرتفع كه در 24 ژوئن 1843میلادی اختراع شد وسیله بسیار مناسبی برای تسهیل در امر ذوب فلزات و استفاده از آنها در امور صنعتی، در اختیار بشر قرار داد به طوری كه امروزه این كوره‌‏ها در سراسر جهان مورد استفاده كارخانه‏‎های ذوب فلزات قرار گرفتند. هم‏چنین پس از راه‏‌اندازی شیوه بسمر، صنعت‏گران توانستند فولاد را با سرعت فراوان و ارزان قیمت تهیه نمایند. هنری بسمر مهندس و مخترع انگلیسی سرانجام در 85 سالگی به تاریخ 28 فوریه 1898میلادی درگذشت.

شنبه 3/6/1397 - 13:2
تاریخ

 

 

شهر كاراكاس پایتخت امروزی كشور ونزوئلا در امریكای لاتین طی جنگ‎‏های آزادی بخش سیمون بولیوار قهرمان استقلال‎‏طلب امریكای لاتین در 24 ژوئن 1821میلادی به تصرف او درآمد. در این جنگ كه كمتر از یكسال به طول انجامید، استعمارگران اسپانیایی شكست خوردند و بولیوار، قهرمان مبارزات ضداستعماری امریكای جنوبی پس از این پیروزی، كلمبیای بزرگ را تشكیل داد. كلمبیای بزرگ شامل ونزوئلا، كلمبیا، پاناما و اكوادور بود و بولیوار نیز به عنوان اولین رئیس جمهوری این سرزمین انتخاب شد.

شنبه 3/6/1397 - 13:1
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته