• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4142
تعداد نظرات : 10
زمان آخرین مطلب : 1360روز قبل
تاریخ

 

24 شهریور 1285 (15 سپتامبر 1916 ـ دوران جنگ جهانی اول) كه نیروهای عثمانی در غرب كشور پس از تصرف همدان و قزوین قصد حركت به سوی تهران را داشتند، در تهران افشاء شد كه چون رئیس الوزراء ایران، برغم این كه ایران در قبال دولتهای متخاصم در جنگ جهانی اول اعلام بیطرفی كرده بود، به انگلستان و روسیه وعده همكاری داده است؛ به همین سبب عثمانی ها كه متحد آلمان و بر ضد روسیه، انگلستان و فرانسه هستند دست به پیشروی در خاك ایران زده اند. طبق اسناد موجود ، محمد ولیخان تنكابنی (سپهسالار)

رئیس الوزراء وقت به دولتین انگلستان و روسیه نوشته بود كه چون راهی جز قبول همكاری با آنها را ندارد این همكاری سیاسی - نظامی را ناچارا می پذیرد و این موافقت سپهسالار ششم سپتامبر 1916 اعلام شده بود كه در اسناد آن دو دولت به تاریخ هفتم آگوست (یك ماه جلوتر ) ثبت شده است!. هنگام از طبقه بندی خارج شدن این سند، اعلام شده بود که موافقت کتبی سپهسالار هفتم آگوست 1916 (16 امرداد1285) به سفیران دو دولت در تهران داده شده بود.

برغم برکناری محمدولی خان تنكابنی (سپهسالار) از ریاست وزیران (نخست وزیری)، نیروی نظامی عثمانی که همدان و قزوین را تصرف کرده بود عزم حركت به سوی تهران را کرد. نیروی نظامی عثمانی (متحد آلمان در جنگ جهانی اول) برای مقابله با یگانهای روسیه و نظامیان انگلستان قبلا وارد خاک ایران شده بود، ولی منطقه فعالیت این نیرو منحصر به آذربایجان و چند ناحیه محدود در غرب ایران بود. دولت عثمانی اعلام کرده بود که سبب تصرف قزوین و قصد پیشروی به سوی تهران؛ پیشگیری از اجرای تعهدی است که محمدولی خان بدون مجوز مجلس و موافقت شاه (احمدشاه قاجار) به دو دولت انگلستان و روسیه سپرده است. دولت ایران قبلا اعلام بیطرفی کرده و نباید تعهد مساعدت و همکاری به لندن و مسکو می داد که چنین عملی نقض بیطرفی است.

محمدولی خان بیست و یکم شهریور برکنار شد و یکی از دلایل بركناری او از سمت ریاست دولت ظاهرا نوشتن همان تعهد بود. سفیران روسیه و انگلستان پس از اطلاع از قصد عثمانی مبنی بر پیشروی به سوی تهران، به احمدشاه توصیه كرده بودند كه از تهران خارج شود تا به دست عثمانی ها نیافتد و اسیر نشود كه عثمانی بعدا از اجرای تصمیم خود مبنی بر پیشروی به سوی تهران منصرف شد.

سفیران روسیه و انگلستان پس از اطلاع از قصد عثمانی مبنی بر پیشروی به سوی تهران، به احمدشاه توصیه كرده بودند كه از تهران خارج شود تا به دست عثمانی ها نیافتد و اسیر نشود كه احمدشاه به این اندرز توجه نکرد.

شنبه 24/6/1397 - 12:14
تاریخ

15 سپتامبر 1916 برای نخستین بار در تاریخ، از تانك در جنگ استفاده شد. نیروهای انگلیسی نخستین تانكها را كه توسط مهندس ارنست سویتونErnest Swinton طراحی شده بودند در جبهه سم (Somme) در فرانسه بر ضد آلمانی ها بكار بردند. آلمانی ها در این روز با دستگاهی رو به رو شدند كه گلوله تفنگ بر آن اثر نداشت و می توانست از خاكریزها و سنگرها بگذرد و با توپ، از طرفین خود شلیك كند. ارتش انگلستان نخستین تانك را در سپتامیر 1915 آزمایش كرده بود و یك سال طول كشیده بود تا 49 دستگاه از آن را بسازد كه 11 دستگاه از این تانكها روز 15 سپتامبر 1916 (90 سال پیش در روزی چون دیروز) در جبهه سم وارد عملیات شده بودند. طولی نكشید كه وسیله دفع این جنگ افزار (بازوكا) ساخته و بكار گرفته شد.

شنبه 24/6/1397 - 12:13
تاریخ

1821 - پنج کشور واقع در آمریكای مركزی؛ کستاریکا، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه، و السالوادور که قبلا مهاجرنشین و مستعمره اسپانیا بودند اعلام استقلال كردند. قرار بود این سرزمین ها به دلیل داشتن زبان و فرهنگ واحد، یک فدراسیون تشکیل دهند كه عملی نشد.

شنبه 24/6/1397 - 12:12
تاریخ

1821 - پنج کشور واقع در آمریكای مركزی؛ کستاریکا، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه، و السالوادور که قبلا مهاجرنشین و مستعمره اسپانیا بودند اعلام استقلال كردند. قرار بود این سرزمین ها به دلیل داشتن زبان و فرهنگ واحد، یک فدراسیون تشکیل دهند كه عملی نشد.

شنبه 24/6/1397 - 12:12
تاریخ

ابوریحان محمد بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی15 سپتامبر 973 میلادی درمنطقه خوارزم كه در قلمرو دولت سامانیان بود به دنیا آمد. طبق تقویم میلادی قدیم (ژولیان)، بیرونی پنجم سپتامبر آن سال متولد شده بود. زادگاه او كه در آن زمان روستای كوچكی بود بعدا به «بیرونی» تجدید نام داده شده است. بیرونی كه 75 سال عمر كرد 13 دسامبر سال 1048 میلادی (22 آذر) در شهر غزنه (افغانستان امروز) وفات یافت.

بیرونی در ریاضیات، هیات (علوم فضایی) ، فیزیك، زمین شناسی و جغرافیا سرآمد دانشمندان عصر خود بوده است. دائرة المعارف علوم چاپ مسكو ابوریحان را دانشمند همه قرون و اعصار خوانده است. در بسیاری از كشورها نام بیرونی را بر دانشگاهها، دانشكده ها و تالار كتابخانه ها نهاده و به او لقب «استاد جاوید» داده اند. یک فرورفتگی در کره ماه به نام فارابی اسم گذاری شده است.

بیرونی گردش خورشید، گردش محوری زمین و جهات شمال و جنوب را دقیقا محاسبه و تعریف كرده است. خورشید گرفتگی هشتم آوریل سال 1019 میلادی را در كوههای لغمان (افغانستان كنونی) رصد و بررسی كرد و ماه گرفتگی سپتامبر همین سال را در در غزنه به زیر مطالعه برد.

 

 

در زمان بیرونی، سامانیان بر شمال شرقی ایران شامل خراسان بزرگتر، خوارزم و همه منطقه "فرارود" به پایتختی بخارا، زیاریان بر گرگان و مازندران و مناطق اطراف، بوئیان بر سایر مناطق ایران تا بغداد، و بازماندگان صفاریان بر سیستان بزرگتر حكومت می كردند و غزنویان تُرک هم بر جنوب ایران خاوری (مناطق مركزی و جنوبی افغانستان امروز) و همه آنان مشوق دانش و ادبیات فارسی بودند و سامانیان بیش از دیگران در این راه اهتمام داشتند. بیرونی كه در جرجانیه خوارزم نزد ابونصر منصور تحصیل علم كرده بود مدتی نیز در گرگان تحت حمایت مادی و معنوی زیاریان كه مرداویز سر دودمان انها بود به تحقیق پرداخته بود و پس از آن تا پایان عمر در ایران خاوری آن زمان (افغانستان امروز) به پژوهش های علمی خود ادامه داد. با این كه محمود غزنوی میانه بسیار خوبی با بیرونی نداشت و وسائل كافی برای تحقیق در اختیار او نبود ولی این دانشمند لحظه ای از تلاش برای تكمیل تحقیقات علمی خود دست نكشید.

بیرونی كه بر زبانهای یونانی، هندی، عربی و حتی «بربر» هم تسلط داشت كتب و رسالات متعدد كه شمار آنهارا زائد بر 146 گزارش كرده اند نوشت كه جمع سطور انها بالغ بر 13هزار است. مهمترین آثار او «تفهیم» در ریاضیات و نجوم، «آثار باقیه» در تاریخ و جغرافیا، «قانون مسعودی» كه نوعی دائرة المعارف است و كتاب «هند» درباره اوضاع این سرزمین از تاریخ و جغرافیا تا عادات و رسوم و طبقات اجتماعی آن. بیرونی كتاب دائرةالمعارف خود را به نام سلطان مسعود غزنوی حاكم وقت كرد، ولی هدیه اورا كه سه بار شتر سكه نقره بود نپذیرفت و به او نوشت كه كتاب را به خاطر خدمت به دانش و گسترش آن نوشته است، نه پول.

شنبه 24/6/1397 - 12:11
ایرانگردی

 

 

 

حرکت آرام و مداوم از جمله روش‌هایی است که به واسطه آن می‌توان پیروزی در هر رقابتی را برای خود رقم زد، ولی اگر همین مداومت با سرعت بالا دنبال شود رتبه نخست بی‌تردید از آن فرد خواهد بود. شرکت هوآوی از بزرگترین توسعه‌دهندگان فناوری در جهان مسیر پیش‌ روی خود را با حداکثر سرعت به صورت مداوم و ثابت طی می‌کند و البته برای پیشی گرفتن از رقبا، سبک و روش خود را دارد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC در مورد فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در فصل نخست سال 2018 میلادی، هوآوی توانست به عنوان "دومین شرکت برتر جهان" خود را معرفی کند و رکورد جدیدی در تاریخ فعالیت‌های خود برجا بگذارد.

 

ركوردی دیگر 

در حالی که هر روز اخبار مختلف از صنعت تلفن همراه به گوش می‌رسد، هوآوی با پیشی گرفتن از رقبا رکورد جدیدی را تا پیش از پایان یافتن ماه جاری به ثبت رساند. این کمپانی توانست 10 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در خانواده P20 خود را ظرف پنج ماه نخست عرضه این محصول به فروش برساند. همچنین  در فضایی که رقبا می‌کوشند گوی سبقت را از این کمپانی بربایند، هوآوی یک رکورد جهانی دیگر را هم برجا گذاشت. این شرکت چینی توانست تراشه Kirin 980 را به عنوان نخستین تراشه 7 نانومتری جهان که به تولید انبوه رسیده است روانه بازار کند تا بر این اساس کاربران سرعت و قدرتی را تجربه کنند که هرگز پیش از این مشاهده نکرده بودند. تراشه Kirin 980 قرار است در سری گوشی‌های Huawei Mate 20 برای نخستین بار در سال جاری میلادی وارد بازار شود.

شرکت هوآوی همچنین موفق شد در منطقه خاورمیانه و آفریقا نیز عنوان دومین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند. این طور که در آخرین گزارش GFK در سال 2018 اعلام شد، سهم گوشی‌های هوشمند هوآوی در خاورمیانه و آفریقا 21 درصد بود که این رقم نسبت به سهم شرکت در دسامبر 2017 رشد 31.25 درصدی را نشان می‌داد. سهم بازار هوآوی بین کشورهای مستقر در منطقه خاورمیانه و آفریقا رشد 20 درصدی را تجربه کرد و در این میان شرکت چینی توانست رشد 30 درصدی در عمان، رشد 27 درصدی در عربستان سعودی، رشد 25 درصدی در عراق، رشد 24 درصدی در مصر، رشد 22.2 درصدی در پاکستان و رشد 20 درصدی در امارات متحده عربی را تجربه کند.

لازم به ذکر است هوآوی سال گذشته برای نخستین بار گوشی هوشمند Huawei Mate 10را مبتنی بر تراشه Kirin 970 مجهز به فناوری هوش مصنوعی روانه بازار کرد. سپس گوشی هوشمند P20 Pro این شرکت روانه بازار شد و در حالی که رقبا محصولات مشابهی عرضه می‌کردند سری گوشی‌های میان‌رده Huawei Nova 3 مجهز به فناوری هوش مصنوعی در دوربین سلفی در اختیار کاربران قرار گرفت و هم اکنون تراشه جدید و پرچمدار جدید این شرکت آماده ورود به بازار شده است.

 

نوآوری؛ كلید موفقیت هوآوی

تمرکز اصلی شرکت هوآوی روی نوآوری است و در حقیقت این شرکت می‌کوشد به کمک بهترین فناوری‌ها و هوشمندانه‌ترین محصولات توجه کاربران جهانی را به خود جلب کند.

دو گوشی هوشمند P20 و P20 Pro هوآوی نخستین محصولاتی بودند که دوربین دیجیتالی اصلی مجهز به سه لنز مجزا را در اختیار گرفتند و مرکز DxOMark که استاندارد صنعت برای اندازه‌گیری و رتبه‌بندی کیفیت تصویر، دوربین و لنز را تعیین می‌کند آن را به عنوان بهترین دوربین موبایلی موجود در بازار تایید کرد. هم اکنون گوشی هوشمندHuawei  P20 Pro توانسته است عنوان نخست فهرست بهترین دوربین‌های موبایلی DxOMark را از آن خود کند و با کسب امتیاز 109، شش امتیاز بالاتر از رقیب خود که در دومین جایگاه قرار گرفته است بایستد.

بسیاری از کارشناسان جهان هوآوری را به عنوان بزرگترین شرکت موبایلی در زمینه ارایه نوآوری و خلاقیت می‌دانند که با تمرکز بر فناوری هوش مصنوعی برای ارتقا تجارب کاربری، کیفیت بهتر بصری و کارآمدی بالاتر، بدون توقف در حال صعود است. نوآوری در عرصه هوش مصنوعی در حوزه گوشی‌های هوشمند اتفاق بسیار مهمی است که به کاربران امکان می‌دهد تعاملات و تجربیات خود با تلفن همراه را بهینه‌سازی کنند و بدون نیاز به دانلود کردن چندین اپلیکیشن و درگیر شدن با آنها، به همه نیازهای خود پاسخ دهند.

با بهره‌مندی از خدمات پردازش ابری که عمدتا توسط فناوری هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، گوشی‌های هوشمند هم اکنون در مرحله تکامل مبتنی بر هوش مصنوعی قرار دارند تا نسل جدید خدمات را در اختیار کاربران بگذارند. در این میان با توجه به استفاده از فناوری هوش مصنوعی به عنوان یک استاندارد در همه دستگاه‌های هوآوی، این شرکت هم اکنون می‌کوشد فناوری هوش مصنوعی داخل دستگاه و فناوری هوش مصنوعی مبتنی بر فضای پردازش ابری را در اختیار کاربران قرار دهد. به بیان ساده می‌توان گفت که یک دستگاه موبایل می‌تواند در سطح خدمات ابری به صورت کاملا هوشمند عمل کند و به عنوان یک دستگاه موبایل نیز هوشمندانه‌ترین خدمات را در اختیار کاربران بگذارد و در نهایت باعث شود گوشی‌های هوشمند در آینده به یک دستیار کاملا هوشمند برای کاربران تبدیل شوند.

در مجموع می‌توان گفت، توانایی‌های یک دستگاه برای درک پایه‌های هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان نقطه آغازین تعامل انسان و ماشین باشد. با استفاده از تراشه‌های قدرتمند شناختی، دستگاه‌های هوشمند می توانند رفتار صاحب خود را درک کنند و خدمات کاملا شخصی مبتنی بر علایق او را ارایه کنند. همچنین باید گفت وظایفی که برای چنین دستگاهی در بخش پردازش اطلاعات در نظر گرفته می‌شود بسیار پیچیده‌تر است و در این میان تراشه Kirin 980 توان لازم را ارایه می‌کند تا با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری و پشتیبانی از پردازش‌های پویا، بهترین خدمات را در اختیار کاربران بگذارد.

با عملکرد عالی هوآوی و رشد سریع آن در بازار جهانی، این برند بزرگ موفق شده است با نوآوری‌های خود توجه کاربران جهانی را جلب کند و البته قرار است پیش از پایان سال جاری میلادی خدمات جدید بیشتری را در اختیار کاربران جهان بگذارد تا سهم بیشتری از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به دست آورد. هوآوی در فصل نخست سال 2018 میلادی بیش از 95 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در بازار جهانی عرضه کرد و بر این اساس توانست در بین 38 کشور جهان عنوان دومین تولیدکننده برتر گوشی را از آن خود کند که از جمله این کشورها می‌توان به امارات متحده عربی اشاره کرد. در حقیقت، سری گوشی‌های Mate و P هوآوری به تنهایی موفق شدند درآمدهای سالانه این شرکت را 45 درصد افزایش دهند.

 

چالشی برای تولیدكنندگان موبایل دنیا

لازم به ذکر است محبوبیت جهانی سری گوشی‌های Huawei Mate 10به دلیل بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی توانست موقعیت این شرکت را در بازار پیشرفته‌ترین گوشی های جهان ارتقا دهد و در نهایت شرکت هوآوی بتواند در نیمه نخست سال 2018 میلادی 10 میلیون دستگاه از این محصولات را به فروش برساند. آمارهای منتشر شده همچنین نشان می‌دهد سری گوشی‌های P20 هوآوی نیز که در اصل تلفیقی از هنر و فناوری محسوب می‌شود، بین کاربرانی که با مد روز پیش می‌روند بسیار مورد استقبال قرار گرفت و همچنین تعداد زیادی از کاربران سری گوشی‌های nova این شرکت را خریداری کردند تا در مجموع 50 میلیون دستگاه از این محصولات فروخته شود.

همچنین فروش محصولات جزئی هوآوی رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرد تا این شرکت بزرگ فناوری هم اکنون بتواند بیش از 53 هزار شعبه و 3 هزار و 500 فروشگاه رسمی هوآوی با امکان تجربه محصول از نزدیک برای مشتریان را در سراسر جهان دایر کند. با توجه به اینکه ارزش  جهانی این برند هم اکنون بیش از 38.046 میلیارد دلار محاسبه می‌شود، هوآوی در گزارش سال 2018 موفق شد عنوان بیست‌وپنجمین برند در فهرست «برند جهانی مالی 500» را از آن خود کند. این کمپانی همچنین در نظر دارد 10 هزار شعبه دیگر را به همراه 700 فروشگاه جدید تجربیات هوآوی تا پایان سال جاری میلادی راه‌اندازی کند. مرکز   IPSOS  با بررسی نظرات کاربران سهم هوآوی از بازار جهانی را در سال 2016 میلادی 37 درصد اعلام کرده بود که این رقم در سال 2017 توانست به 44 درصد برسد.

این شناخت و توجه به وضعیت بازار نشان از تعهد و تعمق هوآوی نسبت به نوآوری دارد و بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی در تمام دستگاه‌های این شرکت را نشان می‌دهد و همین مسئله باعث شده است هوآوی چالش جدیدی برای تمامی تولیدکنندگان گوشی به وجود آورد تا آنها هم مجبور شوند نوآوری‌های بیشتری را در این بازار رقابتی به کار برند. در حالی که هنوز چند ماه تا پایان سال جاری میلادی باقی مانده است، پیش‌بینی می‌شود این شرکت همچنان به رشد پایدار و سریع خود ادامه دهد. سال 2018 میلادی همچنان برای هوآوی باقیمانده است و کاربران بسیار مشتاق هستند تا با امکانات و خدمات جدیدی که قرار است در سری محصولات Mate 20 عرضه شوند، آشنا شوند. قرار است در تاریخ 16 اکتبر 2018 طی مراسمی که هوآوی در شهر لندن برگزار می‌کند، این گوشی هوشمند جدید رونمایی شود

 

شنبه 24/6/1397 - 9:12
ایرانگردی

 

 

مدتی پیش، در نمایشگاه IFA هواوی از اولین چیپست ۷ نانومتری خود در جهان رونمایی کرد. این رونمایی در حالی صورت گرفته که اپل در مراسم رونمایی اخیر خود ادعا کرد اولین چیپست 7 نانومتری دنیا را ساخته است غافل از اینکه هوآوی مدتی پیش آن را معرفی کرده بود!

تراشه 7 نانومتری هواوی در بستر اندروید به‌راحتی ازنظر عملکرد و بهره‌وری می‌تواند اسنپدراگون ۸۴۵ را پشت سر قرار دهد. در پردازنده‌های ۸ نانومتری این اجازه داده‌شده تا ۱.۶ برابر ترانزیستورهای بیشتری به نسبت لیتوگرافی ۱۰ نانومتری به کار گرفته شود.

چنین نوآوری‌هایی قدرت Huawei را با Kirin 980 بیش از گذشته افزایش می‌دهد. این پردازنده از ۴ هسته ARM Cortex A76 و ۴ هسته A55 تشکیل‌شده که Mail G76 مسئولیت پردازش‌های گرافیکی را بر عهده دارد. بر اساس اعلام شرکت ARM، هسته‌های طراحی‌شده با نام Cortex A76 در رده‌بندی لپ‌تاپ قرار می‌گیرند. هواوی مدعی است که Kirin 980 نزدیک به ۷۵ درصد عملکرد بهتری نسبت به Kirin 970 و به‌تنهایی Mali-G76 می‌تواند ۴۶ درصد بازده بهتری نسبت به نسل قبلی ارائه دهد.

 برای رسیدن به حداکثر سرعت، Kirin 980 از آخرین نسل حافظه رم یعنی DDR4X با فرکانس 2133MHz پشتیبانی می‌کند. بدین‌صورت تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی با گرافیم بالا به روانی هر چه تمام اجرا خواهد شد. شما می‌تواند انتظار داشته باشید که Kirin 980 در حدود ۲۰ درصد عملکرد بهتری در انجام کارهای گرافیکی به نسبت Snapdragon 845 داشته باشد.

قسمت دیگری که Kirin 980 گوی سبقت را از دیگر رقبا می‌رباید، ادغام واحد هوش مصنوعی NPU در پردازنده خود است. در این نسل با بهره‌گیری از دو NPU قابلیت تشخیص ۴۵۰۰ تصویر در دقیقه فراهم‌شده که به نسبت اسنپدراگون ۸۴۵ شاهد تفاوت دو برابری هستیم. در کنار همه این موارد، Kirin 980 توانسته ۵۸ درصد در بهبود مصرف انرژی پیشرفت داشته باشد.

اتفاق بسیار جالب، تقسیم ۴ هسته Cortex A76 به دو قسمت بوده؛ دو هسته با فرکانس GHz 2.6 و دو هسته دیگر با فرکانس GHz  1.9 عمل می‌کنند. این عملکرد باعث می‌شود انرژی بیهوده مصرف نشود. این چیپست به نسبت اسنپدراگون ۸۴۵ در مصرف انرژی ۳۰ درصد بهبود را تجربه می‌کند.

سرعت وای‌فای در Kirin 980 به ۱۷۳۲ مگابیت بر ثانیه رسیده و از نسل Cat.21 برای رسیدن به‌سرعت ۱.۴ گیگابیت بر ثانیه در LTE پشتیبانی می‌کند.

Kirin 980 قلب تپنده HUAWEI Mate 20 خواهد بود و تا معرفی رسمی آن در ۱۶ اکتبر می‌بایست صبر کنیم.

 

شنبه 24/6/1397 - 9:1
مهدویت

آسمان همه‌جا یکرنگ نیست!
آسمانی که خورشیدش تو باشی، آبی‌تر است؛ حتی اگر گاهی غبار غفلت، سر و رویش را بگیرد.
ما می‌بالیم زیر آسمانی ایستاده‌ایم که ستاره‌هایش امان اهل زمین‌اند.
آری حضرت خورشید "عجل الله فرجک"!
نامت که بیاید، دل‌مان هری می‌ریزد، بس که دوستت داریم.
به جمعه‌ها که می‌رسیم، آسمان ما رنگ انتظار می‌گیرد.
غروب‌هایش که دیگر هیچ...
آسمان همه‌جا یکرنگ نیست، آسمان ما آبی‌تر است.


 

جمعه 23/6/1397 - 14:38
ایرانگردی

 

 

شهردار منطقه ۲۲ گفت: ملاک یک شهر خوب، ساختمان‌ها، پل‌ها و معابر آن نیست، بلکه روابط انسانی متعالی آدم‌های آن شهر اهمیت دارد.

 

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، دکتر علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲،در دیدار با مدیر عامل موسسه مهر کوثر و در جمع کودکان تحت سرپرستی این موسسه، خاطر نشان کرد: جامعه ما محتاج عاطفه و اینگونه بزرگداشت ها است.

شهردار منطقه۲۲، خطاب به خانم بدرالملوک امام، مدیر عامل موسسه مهر کوثر ،گفت: خانم امام، این مادر آسمانی، سرلوحه انسانیت و عاطفه هستند.
نوذرپور اظهار داشت: اعتماد از جامعه رخت بسته و ما کمتر به همسایگان خود اعتماد داریم و این بی اعتمادی معضل بزرگ اجتماعی حساب می شود و ما را از مسیر رشد دور می‌کند.
وی افزود: دین اسلام ما را سفارش به همدلی و همدردی با اطرافیان و همسایگان خود، در خوشی‌ها و ناخوشی ها کرده است. ما به عنوان یک جامعه در حال پیشرفت باید از مشکلات همدیگر باخبر و برای حل آن کمک کنیم.
شهردار منطقه ۲۲ گفت: ملاک یک شهر خوب، ساختمان‌ها، پل‌ها و معابر آن نیست، بلکه روابط انسانی متعالی آدم‌های آن شهر اهمیت دارد.
وی، با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی در پیشرفت جوامع ادامه داد: داشتن سرمایه های اقتصادی و عمرانی برای ساخت یک شهر خوب و با نشاط نیست، بلکه با بوجود آوردن سرمایه اجتماعی به این تعالی و ایده‌آل خواهیم رسید.
نوذرپور تاکید کرد: بی تردید یکی از وظایف جدی ما همین مساله است اما ممکن است رسیدگی به نیازمندان در قوانین و مقررات برای شهرداری نباشد با این حال وظیفه انسانی و اسلامی ما است که در شهرداری تهران در این حوزه در چارچوب مقررات به همه سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد کمک کنیم و همکاری لازم را داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: منطقه۲۲ از ظرفیت‌های موجود خود برای معرفی این موسسات و کمک به آن‌ها استفاده می‌کند و امیدواریم چنین برنامه‌هایی به صورت مستمر و هر ماهه برگزار شود.
شهردار منطقه۲۲، در پایان گفت: هم‌افزایی باید در کار این موسسات ایجاد شود تا نتیجه بهتری حاصل شود و شهرداری منطقه۲۲ در راستای ایجاد این هم‌افزایی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.


 

چهارشنبه 21/6/1397 - 19:6
ایرانگردی


کارگروه ارتقاء کیفی خیابان ولیعصر(عج) با مشارکت مناطق 1،3،6 و 11 و به دبیری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 11 آغاز به کار کرد
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 کورش خرد معاون خدمات شهری ومحیط زیست شهرداری منطقه 11 و دبیر کارگروه ارتقاء کیفی محور خیابان ولیعصر(عج) ضمن اعلام این خبر در ارتباط با اهداف این کارگروه افزود:
با توجه به اهمیت خیابان ولیعصر(عج)و مسائل و مشکلات پیش روی این خیابان ،کارگروهی جهت رفع آسیبها و چالش ها تشکیل شده است که هدف آن ارتقاء و بهبود وضعیت خیابان ولیعصر(عج)و اتخاذ سیاست های یکپارچه و منسجم سازمانی در مناطقی است که این خیابان از آن گذر می کند
خرد همچنین افزود:
شناسایی وضع موجود،آسیب شناسی و ارائه راهکارهای مدیریتی برای ارتقاء کیفیت خیابان ولیعصر(عج)از جمله اقدامات پیش بینی شده این کارگروه است که به عنوان مثال در بخش عمران بهبود وضعیت نهرها،در حوزه شهرسازی پایش ساخت و ساز ها در کنار خیابان ولیعصر(عج)،در حوزه محیط زیستی شناسایی آلاینده های زیست محیطی که به درختان چنار این خیابان آسیب زده و موجب خشک شدن بخشی از درختان در طول این سال ها شده است و در بخش ساماندهی شناسایی صنوف مزاحم در دستور کار این کارگروه قرار دارد
دبیر کارگروه ارتقاء کیفی خیابان ولیعصر(عج) همچنین از برگزاری دو نشست مشترک بامناطق 4 گانه و سازمان های ذیربط همچون سازمان زیباسازی خبر داد و افزود که این کارگروه پس از پایان نشست های مشترک درباره انجام اقدامات عملیاتی منسجم و یکپارچه درخیابان ولیعصر(عج)، از میدان راه آهن تا میدان تجریش ، به جمع بندی نهایی می رسد

چهارشنبه 21/6/1397 - 18:54
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته