• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 10235
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 1370روز قبل
سلامت و بهداشت جامعه

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:بر اساس اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه کشور بهترین نان برای مصرف، نانی است که از ترکیب آرد گندم و جو درست شده باشد.

 

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی شادنوش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انواع نان‌های مصرفی اظهار کرد: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی، نان باید پر فیبر (پر سبوس) و کم نمک باشد تا علاوه بر تامین فیبر (نیاز روزانه انسان به فیبر ۳۰ گرم است) و املاح (آهن، کلسیم، فسفر، روی، منیزیم) مورد نیاز بدن، از بروز بیماری‌های غیر واگیر (چاقی، قند خون، چربی خون، فشارخون، سکته قلبی، سکته مغزی) نیز جلو گیری کند.

وی افزود: از آنجایی که در کشور ما، نان بیشترین استفاده را در خانواده کربوهیدرات‌ها دارد، نقش مهمی را در سبد غذایی ایفا می‌کند، لذا باید از هر نظر کامل باشد و ضمن تامین انرژی مورد نیاز بدن، سلامتی افراد را نیز بیمه کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از نان‌های کامل و سبوس دار به جای نان‌های با آرد سفید، ضرورت دارد، تصریح کرد: اگر آرد سبوس دار باشد، در این صورت اسید فیتیک سبوس توسط مخمر‌ها در طی تخمیر می‌شکند و خاصیت دفع کنندگی خود را از دست می‌دهد و هضم و جذب آن بهتر شده و خاصیت تغذیه‌ای پیدا می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پاسخ به این سوال که آیا نانی که روی آن سبوس پاشیده باشند؛ برای سلامتی مفید است، گفت: واقعیت این است که سبوس پاشیده شده روی نان خاصیت تغذیه‌ای ندارد و برعکس به دلیل داشتن اسید فیتیک از جذب املاح غذا جلوگیری و باعث دفع آن می‌شود.

شادنوش اظهار کرد: سبوس باید در آرد موجود بوده و تخمیر شود تا خاصیت تغذیه‌ای داشته باشد بنابراین پوسته‌هایی که روی نان می‌پاشند نه تنها خاصیت تغذیه‌ای ندارد بلکه باعث عدم جذب املاح غذا می‌شود.

شنبه 11/6/1396 - 13:54
ایرانگردی



معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آخرین مراحل مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی به همراه مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران و مدیران مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن بازدید از این مجموعه اظهار داشت: مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام شده و این مجموعه به عنوان اولین خانه موزه در منطقه یک تهران به پاتوق فرهنگی برای اهالی هنر و ادبیات تبدیل می شود.
وی یادآور شد: خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد با زیربنای حدود 250 مترمربع، شامل 2 طبقه در بن بست ارض خیابان دزاشیب قرار دارد که به زودی تبدیل به خانه موزه خواهد شد.
به گفته عبدالهی، در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران و با هدف باز زنده سازی خانه های مشاهیر و بزرگان و پاسداشت منزلت نویسندگان به عنوان پایه های فرهنگ و هنر در جامعه، منزل مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور با مساحت420 متر مربع به تملک شهرداری تهران درآمده و به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی مرمت و بازسازی شد.
وی با تاکید بر ضرورت حفاظت، مرمت و احیای بناها، مجموعه ها، محوطه ها و بافتهای فرهنگی و تاریخی افزود: در مرمت و بازسازی پروژه سیمین و جلال همواره مبانی نظری مرمت ابنیه تاریخی به صورت علمی مدنظر قرار گرفته است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هدف اصلی در مرمت این بنا را مقاوم سازی و اصلاح موارد پر مخاطره، تاکید بر مداخله حداقلی برای حفظ اصالت بنا دانست و افزود: هرچند این مجموعه از کاربری شخصی تبدیل به مجموعه ای با کاربری عمومی (موزه) شده است، اما تمامی عملیاتهای استحکام بخشی و مقاوم سازی ضمن حفظ اصول مرمت و احیا، براساس مداخله حداقلی صورت گرفته است.
وی، محوطه سازی، کف سازی و نازک کاری ، ایمن سازی و تعبیه مسیر دسترسی آب انبار قدیمی که در جریان مرمت و بازسازی پدیدار شده و همچنین نورپردازی مجموعه را از جمله اقدامات صورت گرفته در این بنا برشمرد و خاطرنشان کرد:مجموعه های الحاقی همچون فضاهای خدماتی و رفاهی نیز با توجه به مبانی نظری همجواری در یک بنای تاریخی، صورت گرفته است.
عبدالهی، با اعلام اینکه مرمت اشیای خانه موزه سیمین و جلال نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: سبک و شیوه قدیم در طراحی و چینش اشیای متعلق به منزل سیمین و جلال به مانند گذشته به نمایش درمی آید تا بازدیدکنندگان در عین بازدید با حس و حال هوای این مجموعه بیشتر انس بگیرند.
وی، احیا و باز زنده سازی خانه مشاهیر و نخبگان، پاسداشت منزلت نویسندگان به عنوان پایه های فرهنگ و هنر در جامعه،ترویج ارزش ها و اندیشه های نخبگان هنر و ادبیات، کمک به فهم دقیق آثار هنری در ارتباط با زمینۀ ایجاد آن، ترویج تفرج هدفمند و هدایت شده،توسعۀ فضاهای فرهنگی به مثابه منشأ اثرگذاری در جامعه، زنده نگه داشتن وجوه تاریخی زندگی هنرمندان در خدمت تاریخ هنر، ارتقاء سطح عمومی فرهنگ،ایجاد نشانه های شهری با اتکا به باورها و ارزش های جامعه و ایجاد کانون های اجتماعی برای اقشار هنرمند از جمله اهداف این پروژه به شمار می آید.
بر اساس این گزارش، خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور در منطقه 1 شهرداری تهران و در فاصله کمی از میدان قدس و در محله دزاشیب واقع شده و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مسئولیت مرمت و بازسازی آن را به عهده دارد.
در ادامه این برنامه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به همراه مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و جمعی از مدیران از پردیس سینمایی باغ کتاب بازدید کرد.

شنبه 11/6/1396 - 13:0
ایرانگردی

سومین خانه فرهنگ مشارکتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان "رهام" چهارشنبه 8 شهریورماه 96در منطقه 21 رسماً افتتاح شد

سید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه 21 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر به این نکته اشاره کرد که: احداث خانه فرهنگ های مشارکتی و واگذاری کار فرهنگی به عموم علاقمندان واجد شرایط فرصتی برای ورود بخش خصوصی به فعالیت های فرهنگی است.

قطعاً با توجه به افزایش جمعیت کلان شهر تهران و لزوم مدیریت درست منابع مالی بر مبنای شعار محوری اقتصاد مقاومتی ، تعداد مراكز فرهنگی شهر تهران كفاف نیازهای مردم را نمی‌دهد و از سویی نیازهای فرهنگی مردم بیش از توان سازمان است و به همین دلیل تشكیل خانه‌های فرهنگ مشاركتی راهی برای جبران این كمبود است.

وی افزود: فعالیت این خانه فرهنگ ها نیز به گونه‌ای است كه مجوز فعالیت خود را از سازمان می گیرند و با عنوان زیرمجموعه ای از سازمان فرهنگی هنری شهرداری فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و نظارت مستقیم بر فعالیت های آنان بر عهده مدیریت منطقه خواهد بود.

موسوی ضمن برشمردن این نکته که منطقه 21 به خاطر ویژگی صنعتی و مسکونی بودن پتانسیل تاسیس چندین مرکز مشارکتی را دارد افزود: کسانی که تمایل به احداث مراکز فرهنگی مشارکتی هستند،افرادی می باشند كه رویکرد کار فرهنگی دارند و نه تجاری و یكی از شرایط اعطای مجوز برای تشكیل خانه فرهنگ مشاركتی سابقه فعالیت در حوزه فرهنگ است. مطمئناً این مراكز محل امنی برای حضور خانواده‌ها خواهند بود و تنها تفاوت‌شان با خانه‌های فرهنگ شهرداری، منبع تامین بودجه می باشدکه آن را از طریق درآمدشان تامین می‌كنند.

تاكنون سه مرکز مشاركتی مجوز شروع كار گرفته‌اند و برخی از آنها سال دوم فعالیتشان را پشت سر می گذارند و انشا الله تعدادی دیگر نیز در آینده ای نزدیک فعال می‌شوند. خانه فرهنگ مشارکتی ایرانیان ، خانه کودک فرشته های مهربان دو خانه فرهنگ مشارکتی می باشند که قبل از خانه فرهنگ مشارکتی رهام آغاز به کار کرده اند.

لازم به ذکر است خانه فرهنگ مشارکتی رهام در بلوار اصلی تهرانسر، نبش خیابان نوزدهم واقع شده است. از اهم فعالیت‌های این مرکز که به یک مرکز کافه کتاب مجهز است می‌توان به برپایی دوره‌های مختلف آموزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزش شهروندی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، آموزش رایانه، زبان انگلیسی، صنایع‌دستی، هنرهای خانگی، علوم قرآنی، هنرهای تجسمی، برگزاری نشست‌های علمی، ادبی، هنری، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، موسیقی و... اجرای ویژه‌برنامه‌های مناسبتی(مذهبی و ملی)، هنرهای کودک و ارائه خدمات خانه‌های کودک با بهره‌گیری از استادان و مربیان مجرب اشاره کرد.

شنبه 11/6/1396 - 12:34
ایرانگردی


اعضای شورای اسلامی شهر تهران به کمپین " نه به کیسه پلاستیکی در نانوایی ها" پیوستند.
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، کمپین نه به کیسه پلاستیکی در نانوایی ها مورد استقبال اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.
بدون تردید، توجه مسئولین و مدیران شهری به کمپین های محیط زیستی می تواند گامی موثر در جهت ترغیب و مشارکت شهروندان به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن کمک نماید.
گفتنی است کمپین "نه به کیسه های پلاستیکی" به صورت پایلوت در نانوایی های شهر تهران در حال اجرا است بدون شک اجرای این طرح می تواند در برنامه ریزی های آتی جهت فرهنگسازی و تغییر الگوی مصرف کیسه های پلاستیکی و مدیریت تقاضای آن در میان شهروندان تهرانی بسیار تاثیرگذار باشد.

شنبه 11/6/1396 - 12:28
ایرانگردی
قرارداد تأمین مالی بلندمدت بانک پاسارگاد و اگزیم بانک کره‌جنوبی در راستای اشتغالزایی و کمک به پیشرفت اقتصاد کشور، به امضای طرفین رسید. به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، این بانک، یکی از 12 بانک ایرانی است که با امضای این قرارداد، آماده‌ی تأمین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی شرکت‌های داخلی، در چارچوب توافق 8 میلیارد یورویی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی است. این تفاهم در چارچوب توافق بانک‌مرکزی ج.ا.ا با اگزیم بانک کره‌جنوبی، تنظیم شده‌است که در نتیجه آن بسیاری از پروژه‌های عمرانی و تولیدی راه‌اندازی خواهد شد و اثرات بسیار مثبتی بر رشد اقتصادی کشور خواهد گذاشت. گفتنی است عملکرد مطلوب بانک‌پاسارگاد در سال‌های فعالیت، باعث شده جایگاه مطلوب و شایسته‌ای را در صحنه‌ی بانکداری بین‌المللی از آن خود کند. به‌طوری‌که همواره مورد توجه بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات خارج از کشور قرار گرفته و قراردادها و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی بسیار خوبی را در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور تنظیم کرده‌است. بانک‌پاسارگاد برای ارائه کلیه خدمات ارزی از جمله گشایش انواع اعتبارات اسنادی دیداری و مدت‌دار، حوالجات ارزی، خرید و فروش و افتتاح حساب‌های ارزی و همچنین صدور انواع ضمانتنامه‌های ارزی و خدمات مربوط به صادرات کالا در خدمت هم‌میهنان گرامی است.
شنبه 11/6/1396 - 11:35
ایرانگردی
رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهر تهران، به بهانه ی گذشت یک سال از مسؤولیت خود در این سازمان یادداشت مهمی را در اینستاگرامSeptember 02, 2017 به نام خداوند بخشاینده ى مهربان اِلٰهی مَن لی غَیرُك كه تمام تلاشم این بود تا تنها با تو معامله كنم و حظ بندگى را در فرصت و موهبت خدمت ارزانى ام كنى و تكریم مخلوق و امت واحده ات، رسالت زیستن این روزهایم باشد. دهم شهریور است، درست یک سال گذشت از حضور و قبول مسؤولیت در سازمان خدمات اجتماعى شهردارى تهران؛ امروز را به قضاوت خود نشستم تا قبل از تو به حساب خود رسیدگى كنم و چه دشوار است نماز انصاف در سجاده ى محبت بى انتهاى تو! قصه ى این كارزار عاشقى؛ ملغمه اى بود از اشتیاق، تردید و وظیفه؛ و من در نهایت، آمدم تا دچار باشم، با تمام تعهدم به گذشتگان و حاضران و صاحبان تجربه و تخصص كه محیط درون و پیرامون این حوزه را بهتر از من شناخته اند. آمدم تا پشتوانه شان باشم، حمایتشان كنم، راهبر باشم و توسعه و همدلى را چاشنى ثروت دانش ایشان بخواهم؛ نقشم هم افزایى تمام دغدغه مندان و مسئولین اجتماعى باشد و فرایند كنش. اﻳﻦ چنینى را از رقابت سیاسى، كینه، فساد، تكبر، حسد و نفاق، پالوده كنم و باور دارم كه هرچند به این همه دست نیافته ایم اما مسیر عیان است و چشم انداز امروز، دلنشین تر از گذشته است و كفى بالله شهیدا. از خوبان یاد گرفتیم و با بدان، سیاست كردیم؛ به تمام مدعیان و دستگاه هاى موازى غیر ضرورى كه این بستر انسانى را بهانه ى فساد، رانت و پُزهاى سیاسى و اجتماعى خواستند، لااقل گوشه زدیم؛ تهمت نزدیم؛ رفتار پلیسى را طرد كردیم و همزمان، كج فهمى ها را فرصت تزكیه و تجربه دانستیم. تمام تلاشم بر ارتقاء و اعتلاى معیشت و رفاه همكارانم پایه گذارى شد تا حرمت وجدان را در برابر حراست از شأن این داوطلبان مهربانى رعایت كرده باشم؛ تلاش براى تثبیت ساختار سازمانى، افزایش حقوق، كارانه، ارتقاى سطح پاداش، سفر، ورزش و باقى رفاهیات ایشان اولویتم بود و هست، نه اینكه مطلوب، محقق گردید اما قطعا باور مسؤولین ذیربط را در این خصوص تا حد معقولى اصلاح كرده ایم و همزمانى كه براى خودم و نزدیكانم مطالبه اى نداشتم و نخواهم داشت، سبك تر و جارى تر از همیشه؛ راه مطالبه ى حقوق همكارانم را تا زمان حضور، ادامه خواهم داد. و حال، زمان آن آن رسیده است كه كارنامه ى یك ساله مان را محك زنیم، گذشته مان را نقد كنیم، حالمان را بفهمیم و فردایمان را یا براى خود برنامه كنیم یا با یقین و پیوست تخصصى از آیندگان مان مطالبه كنیم؛ پیوستى كه به همت همكارانم اتفاقات بزرگى را رقم زد، نتایج و برنامه هایى كه بیشتر از جنسِ زیرساخت است و قطعا نتایج و پیامدهاى آن در سالهاى آتى بیشتر خود را نشان خواهد داد. بسترى كه لازمه ى توسعه اجتماعى شهر تهران میباشد. اعتقاد به ضرورت مشاركتِ سازمانهاى مردم نهاد از تصمیم سازى تا اجرا، باورى بود كه مشكلات بسیارى در مسیر آن در مجموعه مدیریت شهرى وجود داشت؛ عدم وجود بانك جامع سازمان هاى مردم نهاد، نداشتنِ شناخت متقابل، فقدان سیستم نظارتى و رتبه بندى ، عدم وجود عدالت در بهره مندى سمن ها از حمایت ها و خدماتِ شهردارى تهران و ...، چه اینكه امروز بر خود مى بالیم كه با بررسى دقیقِ كارشناسى با بهره گیرى از نقطه نظراتِ سازمان هاى مردم نهاد، سامانه "سمات" در آستانه ى رونمایى ست و امكانى گسترده را براى ارتباط ماتریسى خیریه ها، سمن ها، خیرین، مراكز اجتماعى و جامعه هدفِ این مجموعه ها فراهم كرده است. خدا را شاكریم كه تجربه تشكیل ٢٢ مجمعِ خیرین در سطح مناطق شهر تهران ضمن هم افزایى و ارائه خدمات هدفمند به جامعه هدفشان، امروز صرفا شهردارى تهران را به عنوان یك شریكِ اجتماعى در كنار خود دارند و در مسیر توانمندسازى، سیاستگذارى و مطالبه اجتماعى از دستگاههاى حاكمیتى موفق هستند. خوشحالیم كه توانسته ایم نسبت به تدوین نظام نامه نحوه حمایت مدیریت شهرى از سازمان هاى مردم نهاد گام هاى موثرى برداریم و باور داریم اجراى آن می تواند تحقق عدالت اجتماعى و توانمندسازى سازمان هاى مردم نهاد را به دنبال داشته باشد. براى اولین بار در كشور توانستیم سند مسؤولیت اجتماعى سازمان ها و بنگاههاى اقتصادى شهر تهران را تدوین و در شوراى اسلامى شهر تهران تصویب كنیم تا با نگاهى كاملا اجتماعى در گام نخست، مجموعه ى واحدهاى تابعه، پیمانكاران و زنجیره تامین شهردارى تهران را در مسیرِ رعایت مسؤولیت اجتماعى خود در ابعاد نیروى انسانى، زیست محیطى، قانونى، اخلاقى و اجتماعى متعهد نماییم و در گام بعد با ایجاد سیاست هاى تشویقى و حمایتى، زمینه توسعه ى مسؤولیت اجتماعى بنگاههاى اقتصادى شهر تهران را فراهم نماییم، مسیرى كه قطعا نیازهاى توسعه پایدار شهر تهران را گوشه خواهد زد. علیرغم عدم ماموریت مستقیم مان در حوزه هاى كاهش فقر، معتادان متجاهر، زنان در معرض آسیب و كودكان كار و خیابان؛ در طول یكسال گذشته نسبت به شناسایى آسیب هاى جدى در فرایند توانمندسازى محرومین توسط دستگاههاى دولتى و سازمان هاى مردم نهاد اقدام و امروز مفتخریم كه در حالِ مدلسازى با بهره گیرى از ظرفیتِ ده ها كلینیك مددكارى اجتماعى و اساتید دانشگاهى، صدها سازمان مردم نهاد و مجموعه ى ظرفیت هاى مدیریت شهرى هستیم. تلاش براى راه اندازى سامانه یكپارچه سازى مدیریت كارگران فصلى، اصلاح ساختار و روش بهرمندى از تعاونى ها، گسترش مراكز رشد و كارگاه هاى دست آفرین؛ نوسازى و گسترش ناوگان مجهز و پیشرفته ى گشت فوریت هاى اجتماعى و ساماندهى جذب متكدیان و آسیب دیدگان اجتماعى در كنار گسترش و بهبود روند ارایه خدمات در حوزه مددسراها، سامانسراها، مراكز بهبودى و اقامتى، همراه سراهاى بیمار، مراكز آموزشى و توانمندسازى پرتو و صبح رویش براى كودكان خیابان و در معرض آسیب نیز تحولى قابل قبول در یك سال گذشته بود. باور داریم توانمندسازى محرومین و تغییر سبك زندگى آن ها جز در بستر مشاركت همه جانبه ى حاكمیت با شركاى اجتماعى خود محقق نخواهد شد، لذا در این مسیر، تصمیم سازى، اجرا و ارزیابى را با سازمان هاى مردم نهاد به طور مستمر به مشاركت نشسته ایم. در خصوص مجموعه هاى بهاران، قطعا باور داریم این ظرفیت را خواهند داشت كه خلاء پس از تركِ مواد مخدر را براى بازگشت افراد در حال بهبود پر كنند، اما هنوز ایرادهاى جدى در تعریف فرایند و اجرا، پیش رو داریم كه بخشى از آن ناشى از تجربه محدودِ عملیاتى و دانشى در این حوزه است و بخشى دیگر به ضعفِ فرایندها، رویه هاى قانونى و ساختارى، تداخل و خلاءهاى بین دستگاههاى دولتى و محدودیت هاى بخش غیر دولتى بر میگردد؛ لذا باور داریم كه با همكارى موثر بین دستگاههاى دولتى، شهردارى و سازمان هاى مردم نهاد قادریم روزى را تجربه كنیم كه این مراكز به اوج بهره ورى خود رسیده باشد؛ روزگارى را سپرى كنیم كه كودكان، مجبور به كار در خیابان و كارگاهها نباشند، حقوقشان به رسمیت شناخته شود و در هیچ كجاى این شهر با هیچ بهانه اى مورد بهره بردارى و سوء استفاده جسمى، روانى، جنسى و سیاسى قرار نگیرند؛ ما مى دانیم كه هنوز با تحقق این امید فاصله بسیار داریم، ولى میتوانیم و باور داریم تغییر اجتماعى یك پروسه است كه در یك برنامه ى زمانى و كارشناسى شده و در بستر اصلاحِ فرایند و رویه هاى جارى و خلاء هاى موجود قابل دستیابى ست. باور داریم تبدیل تهران به شهرى بدونِ متكدى میسر است اما لازمه و مقدمه ى آن توسعه عدالت اجتماعى و توزیعى در سطح كشور، تناسب و همراستایى سیاست ها و راهبردهاى اجرایى دستگاهها، اعتماد مردم به تحقق برنامه هاى توانمندسازى و رفاه اجتماعى همه گیر و تغییر فرهنگ عامه از كمك هاى فردى و بدون شناخت به انجام كار خیر در بستر اعتماد به سازمان هاى مردم نهاد و خیریه هاست، لذا مصمم ایم كه در كنار اقدامات مقطعى حمایتى و جذب و ساماندهى جامعه هدف، تحقق این ملزومات را مطالبه و پیگیرى كنیم؛ ان شاءالله و لا حول ولا قوة الا بالله العلىّ العظیم. . ما ترک سر بگفتیم، تا دردسر نباشد غیر از خیال جانان، در جان و سر نباشد در روی هر سپیدی، خالی سیاه دیدم بالاتر از سیاهی، رنگی دگر نباشد "سعدى علیه الرحمة" . رضا قدیمى؛ دهم شهریور نود و شش
شنبه 11/6/1396 - 11:28
ایرانگردی
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: قیمت هر کیلو گوشت دام زنده در مراکز عرضه بهداشتی دام شهرداری تهران 18500 تومان به عنوان سقف تعیین شده است. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران ، مجتبی یزدانی در حاشیه بازدید دکتر نجفی شهردار تهران، مهندس محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران، دکتر صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران و دیگر مسوولین شهری از مرکز بهداشتی عرضه دام زنده منطقه 2 گفت: امسال با توجه به مباحثی که درخصوص بیماریهای دامی وجود داشت سعی شد در هر منطقه مکانی مناسب با امکانات مناسب فراهم شود لذا برای اولین سال در 22 منطقه تهران مراکز عرضه بهداشتی دام زنده برپا شده است. یزدانی با اشاره به وجود سه مرکز ثابت عرضه دام زنده در سطح شهر تهران تاکید کرد: برای عید سعید قربان امسال 22 مرکز در مناطق 22 گانه برپا شده که با سه مرکز ثابت تعداد آنها به 25 مرکز می رسد. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر همکاری مناسب تمامی دستگاه‌های ذیربط در عرضه بهداشتی دام زنده ویژه عید قربان ادامه داد: جلسات مناسبی میان دستگاه‌های ذیربط برگزار و هماهنگی خوبی در این باره ایجاد شد. بهزیستی، خیریه ها و کمیته امداد نیز مراکزی را در سطح شهر تهران برگزار کردند. وی با تاکید بر نظارت‌های ویژه بر قیمت و مباحث بهداشتی عرضه دام در این مراکز، گفت: سقف قیمت برای هر کیلو گوشت دام زنده 18500 تومان تعیین شده که در تمامی مراکز نظارت ویژه ای بر این موضوع داریم. امیدواریم با توجه به تسهیلات فراهم شده شهروندان تنها از مراکز بهداشتی عرضه دام خرید خود را انجام دهند ضمن اینکه با هماهنگی نیروی انتظامی با عرضه دام زنده خارج از این مرکز در سطح شهر تهران مقابله خواهیم ک
شنبه 11/6/1396 - 10:8
مهدویت
آقا بمیرم یک نفر یاور نداری اینجا کسی کاری به کار تو ندارد با بی وفایی های مردم سازگاری صحرانشین در گوشه ای از خیمه ی خود جمعه به جمعه روزها را می شماری گاهی سه شنبه گاه گاهی صبح جمعه هستم به یاد تو ولیکن گه گداری با این همه بار گناه و وضع ناجور اصلا نمی آید به من چشم انتظاری کاری برای دیدن رویت نکردم جز معصیت کردن ندارم هیچ کاری با غیبت و تهمت زدن بر این و بر آن شغلم شده از صبح تا شب مرده خواری من هرچه بد کردم تو نادیده گرفتی تو پرده پوشی میکنی با برد باری بین قنوت وتر خود کردی دعایم تا که مرا از چنگ شیطان در بیاری آقا شنیدم میکشی بر سرعبا را وقتی که قصد رد شدن از شهر، داری وضع حجاب شهرما خیلی خراب است خسته شدم از این همه بی بند باری ابر عذابی بر سرما سایه دارد ترسم بیفتد اتفاق ناگواری تا پرچم ارباب ما بر خانه ی ماست دیگر نمی آید عذاب جان شکاری نام حسین آمد دل ما زیر رو شد اشک از سبوی دیده ها گشته جاری هر روز صبح ظهر شب آقا سه وعده گریه کن شاه شهید نی سواری
جمعه 10/6/1396 - 18:35
مصاحبه و گفتگو
امان ازشیطان و وسوسه های بی نهایتش ازاول خلقت آدم ابوالبشر تا هنگام به حج رفتن و قربانی اسماعیل شیطان یک لحظه بیکارننشست. ازآنموقع که شیطان ابراهیم را رهاکرد بازهم بیکارنبوده و درپی وسوسه ما انسانهاست. ازخدامی خواهیم علاوه بر سرکوب شیطانهای نفس بتوانیم با قدرت و یاری ربوبیتش بر شیطان رجیم نیز غلبه کنیم ودچاروسوسه هایش نگردیم. پس خدایا مارا لحظه ای به خودوامگذار! برای حسن ختام شرح حال مختصرحضرت آدم (ع) و نادمی او از وسوسه شیطان و آمدن به زمین ودوری وهجران ازبهشت را اززبان خودش به صورت مصاحبه برایتان هدیه می کنم. نامت چه بود؟ - آدم فرزند؟ - من را نه مادری نه پدر بنویس اول یتیم عالم خلقت محل تولد؟ - بهشت پاک اینک محل سکونت؟ - زمین خاک آن چیست بر گرده نهادی؟ - امانت است قدت؟ - روزی چنان بلند که همسایه ی خدا اینک به قدر سایه ی بختم به روی خاک اعضای خانواده؟ - حوای خوب و پاک قابیل خشمناک ها بیل زیر خاک روز تولدت؟ - در روز جمعه ای به گمانم که روز عشق رنگت؟ - اینک فقط سیاه ز شرم چنان گناه چشمت؟ - رنگی به رنگ بارش باران که ببارد ز آسمان وزنت؟ - نه آن چنان سبک که پرم در هوای دوست نه آن چنان وزین که نشینم بر این زمین جنست؟ - نیمی مرا ز خاک نیم دگر خدا شغلت؟ - در کار کشت امیدم به روی خاک شاکی تو؟ - خدا نام وکیل؟ - آن هم فقط خدا جرمت؟ - یک سیب از درخت وسوسه تنها همین؟ - همین!!! حکمت؟ - تبعید در زمین همدست در گناه؟ - حوای آشن ترسیده ای؟ - کمی از چه؟ - که شوم من اسیر خاک آیا کسی به ملاقاتت آمده ست؟ - بلی که؟ - گاهی فقط خدا داری گلایه ای؟ - دیگر گلایه نه ولی . . . ولی که چه؟ - حکمی چنین آن هم به یک گناه!!؟ دلتنگ گشته ای؟ - زیاد برای که؟ - تنها فقط خدا آورده ای سند؟ - بلی چه؟ - دو قطره اشک داری تو ضامنی؟ - بلی چه کسی؟ - تنها کسم خدا در آخرین دفاع؟ - می خوانمش چنان که ا جابت کند دعا والسلام اللهم عجل لولیک الفرج
جمعه 10/6/1396 - 15:31
تبریک و تسلیت
بسم الله عید سعید قربان بر زائران حرم امن الهی و بر عاشقان الله مبارک باد منا وقتی آدم به منا آمد،ازاوپرسیدند چه تمنا وآرزو داری؟آدم تمنای آمرزش کرد.ازاین جهت این سرزمین به "منا" معروف شد. "منا" میان مزدلفه ومکه است.طول این سرزمین حدود سه هزار و ششصد مترمی باشد.حجاج روزعید قربان درمنا جمره عقبه را رمی می کنند وپس ازآن قربانی کرده،سپس با انجام حلق یا تقصیر ازاحرام خارج می شوند.همچنین شب های یازدهم و دوازدهم ماه ذی الحجه درمنا می مانند و در روزهای آن به رمی جمرات سه گانه می پردازند و ظهر روزدوازدهم ازمنا به مکه کوچ می کنند. امام صادق (ع) فرموده:"همین که مردم درمنا اقامت کردند،منادی ازجانب خداندا می دهد:اگرخواهان رضایت من هستید همانا من راضی شدم." رمی جمرات سه ستون سنگی،یعنی"جمره اولی"،و "جمره وسطی" و"جمره عقبه"محل هایی هستند که شیطان برحضرت آدم وابراهیم واسماعیل ظاهرشد.هرسه بار هفت سنگ به سوی اوپرتاب کردند و شیطان ازفریب آن حضرت مأیوس شد. "جمره" و"اجمار"،به معنی شتاب کردن وگریختن است. وقتی جضرت آدم همراه جبرئیل ازاین مسیر می گذشتند شیطان بر آدم ظاهرشد،جبرئیل به آدم گفت: هفت سنگ به اوبزن وباهرسنگ زدن تکبیر بگو،آدم همانکار را انجام داد وشیطان گریخت.پس ازبار سوم،جبرئیل به آدم گفت:دیگر هرگزشیطان رانخواهی دید. پیامبر فرموده:"رمی جمرات ذخیره روز قیامت است." امام صادق (ع) نیز فرموده:"وقتی که حاجی جمرات رارمی کند گناهانش پاک می شود." قربانی "قربانی"یعنی وسیله تقرب ونزدیکی به خداوند و رحمت واسعه او. "قربانی"درحقیقت کشتن حیوان نفس اماره در راه خدا وبریدن حلقوم طمع است. پیامبر(ص) به دخترش فاطمه (س) فرمود:"شاهد ذبح قربانی خودباش،زیرا اولین قطره خون آن کفاره تمام گناهان ولغزش ها است"برخی ازمسلمانان که فرمایش حضرت راشنیدند ،عرض کردند: ای رسول خدا، آیا این پاداش مخصوص اهل بیت شما است؟ حضرت فرمود:"همانا خداوند وعده کرده که هیچ یک ازعترتم راطعمه آتش نکند،بلکه این پاداش برای تمام مسلمانان است."(محاسن،ج1،ص142) وتو ای عزیز !اگر می خواهی عزت دنیا وآخرت را به دست آوری،پای برخواهش های نفسانی خود بگذار وهمان طور که پیشوایت فرموده،گردن آنها را الی الابد قطع کن وباخدایت پیمان ببند که درگلشن وجود خود،دیگر مجالی برای یکه تازی شیطان باقی نخواهی گذاشت واین قربانی را،سرآغاز تقرب به خدا قراربده وبانزدیک شدن به آن یاردلنواز،حلاوت وشیرینی ایمان ومحبت رادریاب.
جمعه 10/6/1396 - 15:23
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته