• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 27021
تعداد نظرات : 2747
زمان آخرین مطلب : 3303روز قبل
دانستنی های علمی

تابستان
مصرف روزانه ویتامین می تواند از درون با آفتاب سوختگی مبارزه کند.

برای احساس خنکی بیشتر در تابستان راههای متعددی وجود دارد. گرفتن مچ دست زیر آب سرد، استفاده از گردنبندهای فلزی، قرار دادن پنکه روی زمین، و... از جمله راههایی است که برای خنک شدن در فصل گرما می‌توان مورد نظر قرار داد.

دوری از گرما در خواب

یکی از روش ها برای اینکه خواب آرام و خنکی در فصل گرما داشته باشیم استفاده از ملحفه های ابریشمی است. البته این ملحفه ها گران قیمتند اما تنفس در این نوع پارچه بهتر صورت می گیرد، و همین موضوع هزینه زیاد آنها را جبران می سازد. این ملحفه ها همچنین دارای خواص ضد آلرژی نیز هستند که به این ترتیب گزینه خوبی برای افرادی خواهند بود که در گرما اذیت می شوند.

مچ دست، پشت گردن، زانوها و پاها را زیر آب خنک بگیرید

روش دیگری که در این گزارش برای خنک شدن در فصل گرما پیشنهاد شده گرفتن مچ دست در زیر آب سرد است. آزمایش دانشمندان نشان داده که میمون ها در هنگام گرما مچ دست خود را لیس می زنند. در واقع این حیوانات با لیس زدن و مرطوب کردن مچ دست خود در حال پایین آوردن دمای بدنشان هستند. این روش در مورد انسان ها نیز صادق است اما این بار به جای لیس زدن می توان مچ دست را برای ۱۰ ثانیه در زیر شیر آب سرد گرفت. این کار برای یک ساعت دمای بدن را پایین می آورد.
از دیگر نقاط بدن که به پایین آوردن دما کمک می کند می توان به پشت گردن، زانوها و پاها اشاره کرد. برای این کار می توان یک پارچه نمدار را بر پشت گردن و روی زانوها گذاشت و پاهای خود را در آب خنک قرار داد. همچنین می توان لباس خود را در فریزر گذاشت و هر گاه که احساس گرما کردید از آن استفاده کنید.

استفاده از گردنبندهای فلزی

روش دیگری که برای پایین آوردن دمای بدن توصیه شده است استفاده از گردنبندهای فلزی است. گردنبند فلزی گرمایی که بدن جذب کرده است را می گیرد.

مصرف غذاهای تند

مصرف غذاهای تند نیز باعث افزایش تعرق بدن می شود که این کار به نوبه خود منجر به خنک شدن بدن می شود.

استفاده درست از پنکه

با افزایش دمای هوا، هوای سردتر بر سطح زمین و هوای گرم بالای آن قرار می گیرد. بنابراین پنکه را باید روی زمین قرار داد تا هوای خنک را در اتاق پخش کند. همچنین برای به حداکثر رساندن توزیع هوای خنک می توان یک کاسه یخ در جلوی پنکه قرار داد تا این رویه را تسریع کند.

نگهداری کرم ها و لوسیون های بدن در یخچال

از دیگر اقداماتی که برای خنک کردن بدن در فصل گرما توصیه شده است قرار دادن کرم های مرطوب کننده صورت و بدن، لوسیون ها و کرم های نرم کننده کف پا در یخچال است. زمانی که بعد از استحمام از این کرم های خنک استفاده می کنید احساس خنکی خوبی خواهید کرد.

خاموش کردن دستگاه های الکتریکی

خاموش کردن دستگاه های صوتی، تصویری، رایانه ای ، دستگاه های بازی و دستگاه های الکتریکی نیز از دیگر راه کارهایی است که موجب خنک کردن خانه می شود. نباید فراموش کرد که مقدار قابل توجهی از گرمای اتاق از دستگاه های الکتریکی اطراف خانه ناشی می شوند بنابراین خاموش کردن این دستگاه ها به خنک کردن هوا کمک می کند.

خوابیدن روی زمین

روش دیگر گذاشتن تشک بر روی زمین و خوابیدن بر روی زمین است. می دانید که هوای گرم بالا می رود پس اگر هنگام خواب واقعا گرمتان است و نمی توانید بخوابید تشک خود را روی زمین بگذارید و بخوابید و یا اگر اتاق خواب شما در طبقات بالای خانه قرار دارد به طبقه پایین بروید و بر روی زمین بخوابید.

مصرف ماست به جای بستنی

بالاخره این که مصرف بستنی را فراموش کنید و به جای آن یک کاسه ماست سرد بخورید. ماست نسبت به بستی حاوی آب بیشتری است به طوری که تقریبا ۸۵ درصد بیشتر از بستنی آب دارد و بدن را فورا خنک می کند.

کم خوری

همچنین کم غذا بخورید چرا که پرخوری درجه حرارت بدن را بالا می برد.

مصرف ویتامین C و E

مصرف روزانه ویتامین می تواند از درون با آفتاب سوختگی مبارزه کند. محققان می گویند مصرف روزانه یک دوز از آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین C و E می تواند از ایجاد التهاب ناشی از تابش پرتو UV نور خورشید و صدمه به پوست جلوگیری کند.

 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

منبع : ایرنا
سه شنبه 1/5/1392 - 12:12
نجوم

بله درست خوانده اید، شرکتی که می خواهد این کار را انجام دهد نام زیبا و دلفریب «ماهیخواران آسمان» را برای خود انتخاب کرده است.
به نظر می رسد اولین سفر توریستی فضایی بشر به سیاره ای دیگر قرار است توسط شرکتی که می خواهد این کار را انجام دهد نام زیبا و دلفریب «ماهیخواران آسمان» را برای خود انتخاب کرده است. تنها باقی می ماند انتخاب قطعی شما که آیا حاضرید در این سفر ۵۰۰ روزه برای رسیدن به سیاره سرخ با آنها همراه شوید یا خیر؟

 

به گزارش پژوهشگاه فضایی ایران، قرار است این پروژه جاه طلبانه آقای دنیس تیتو که ۱۲ سال پیش عنوان اولین مسافر فضایی را از آن خود کرد، طی هفته آینده با جزئیات بیشتر رسما معرفی شود.

بنیاد الهام مریخ که به تازگی توسط آقای تیتو تاسیس شده، در تبلیغ خود می گوید «نفشه هایی برای گشودن پنجره ای منحصر به فرد از فرصت ها برای سفری تاریخی به مریخ و برگشت به زمین در ۵۰۱ روز. این سفر در ژانویه ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.»

قرار است اولین سفر به مریخ در کمتر از ۵ سال دیگر انجام شود. به نظر یک هدف بی باکانه است که حتی دیگر شرکت های خصوصی پیشگام را هم پشت سر خواهد گذاشت. زیرا رسیدن به ایستگاه فضایی برای آنها بیش از یک دهه زمان برد و ناسا با وجود اینکه بیش از ۴ درصد کل بودجه فدرال را در میانه دهه ۱۹۶۰ در اختیار داشت، نتوانست در کمتر از ۵ سال به ماه سفر کند.

اما ما رویا پردازان را دوست داریم. به خصوص اینکه رویاهای شان جذاب هم باشند. خیالبافی این شرکت در زمینه علمی هم دست کمی از وقوع یک انقلاب نخواهد داشت. تیتو یک مهندس و کارآفرین است که با پرداخت ۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۱، سوار بر یک راکت روسی به فضا رفت. اکنون باید دید وی چه مقدار برای این گردش کوتاه به سیاره سرخ کنار گذاشته است. به گمانم این عددی است که در کنفرانس اسفند باید منتظر اعلام آن باشیم.

جام
سه شنبه 1/5/1392 - 12:4
آموزش و تحقيقات

بسیاری از اشیا و جاندارانی که در اطراف ما قرار دارند بدون چشم مسلح قابل مشاهده نیستند. اما هنگامی که قصد داشته باشیم تا با ابزارهایی مانند میکروسکوپ‌های الکترونی که توانایی بزرگنمایی بالایی دارند به آنها و یا حتی اشیای عادی نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم، با تصاویری حیرت انگیز مواجه خواهیم شد.
نگاه میکروسکوپی! (گزارش تصویری)

 بسیاری از اشیا و جاندارانی که در اطراف ما قرار دارند بدون چشم مسلح قابل مشاهده نیستند. اما هنگامی که قصد داشته باشیم تا با ابزارهایی مانند میکروسکوپ‌های الکترونی که توانایی بزرگنمایی بالایی دارند به آنها و یا حتی اشیای عادی نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم، با تصاویری حیرت انگیز مواجه خواهیم شد. بسیاری از چیزهایی که برای ما کوچک و یا حتی غیر قابل مشاهده هستند، دارای چنان جزئیات جالب توجه‌ای هستند که موجب شگفتی ما می شوند.

منبع زیست نیوز 

سه شنبه 1/5/1392 - 9:45
اخبار

20 زوج جوان چینی جشن ازدواج خود را در قطار شهر چونگ کینگ در جنوب غرب چین برگزار کردند.آنها تمایل داشتند که عروسی شان متفاوت باشد و سرانجام تصمیم به چنین کاری گرفتند.
  20 زوج جوان چینی جشن ازدواج خود را در قطار شهر چونگ کینگ در جنوب غرب چین برگزار کردند.آنها تمایل داشتند که عروسی شان متفاوت باشد و سرانجام تصمیم به چنین کاری گرفتند.

به گزارش روزگارنو، آنها این اتفاق تکرار نشدی را در روز خاصی که در فرهنگ چینی به روز "دوستت دارم" مشهور است ،برگزار کردند.



سه شنبه 1/5/1392 - 9:35
آلبوم تصاویر









سه شنبه 1/5/1392 - 9:32
دنیای گیاهان و حیوانات

یک دامپرور آمریکایی پس از سال‌ها پرورش گاوهای مینیاتوری به امید اینکه روزی بتواند گاوهایی شبیه به خرس پاندا پرورش دهد، بالاخره با تولد یک گوساله با ظاهر پاندا در مزرعه‌اش به آرزوی خود رسید.
یک دامپرور آمریکایی پس از سال‌ها پرورش گاوهای مینیاتوری به امید اینکه روزی بتواند گاوهایی شبیه به خرس پاندا پرورش دهد، بالاخره با تولد یک گوساله با ظاهر پاندا در مزرعه‌اش به آرزوی خود رسید.

«جان بارتلو» در تاریخ 28 ژوئن سال جاری میلادی (2013) شاهد تولد این گوساله زیبا و دوست‌داشتنی بود که شباهتش به پانداها بر جذابیت او افزوده است.

این گوساله که «peanut» به معنی بادام زمینی نام گرفته با داشتن یک حلقه سفید به دور کمرش و صورت سفید با حلقه‌هایی از موهای سیاه رنگ در اطراف چشمانش از بسیاری جهات به پانداهای چینی شباهت دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، peanut که به شیوه لقاح مصنوعی متولد شده هرگز از مادرش Midget ‌دور نمی‌شود.

جان بارتلو می‌گوید: قصد دارم Peanut‌ را بفروش برسانم اما نمی‌توانم ارزش مالی آن را پیش‌بینی کنم.

وی می‌افزاید: در حال حاضر تنها 30 تا 40 «گاو پاندایی» در جهان وجود دارد.





منبع: باشگاه خبرنگاران
سه شنبه 1/5/1392 - 9:31
نوشیدنی و دسرها

آب زمزم در مکه مکرمه تنها آبی است که در جهان حاوی ترکیبات و املاح منحصر به فرد است و خاصیت درمانی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مجله عکاظ آب زمزم از جمله چیزهایی است که حاجیان مکه جهت هدیه دادن یا شفا جستن با برکت و فایده‌ای که دارد برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند چراکه این نوع از آب در هیچ جای دیگری از زمین وجود ندارد.

ماجرای تاریخی زمزم که موجب شد به این نام خوانده شود به روزهایی بازمی‌گردد که حضرت ابراهیم (ع)به همراه همسرش هاجر و فرزندش اسماعیل به مکه مکرمه آمدند و در مکانی نزدیک کعبه اقامت کردند وقتی حضرت ابراهیم (ع) آنها را ترک کرد هاجر برای فرزند شیرخوارش در جستجوی آب بود و هفت مرتبه فاصله بین کوه صفا و مروه را دوید و بار آخر در کنار کوه مروه یکباره چشمه آبی از دل زمین جوشید و هاجر دور آن را با ماسه گرفت تا آب جمع شود و در این حال می‌گفت "زم زم زم زم" یعنی جمع می‌شود زیرا وی می‌ترسید آب در ماسه‌ها فرو رود.

رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص)در این باره فرموده‌اند: رحمت خدا بر مادر اسماعیل باد که اگر این کار را نمی‌کرد و آب جاری می‌شد امروزه بدین شکل باقی نمی‌ماند.

آب زمزم ویژگی خاصی دارد و تفاوتی که بین این آب و آب‌های عادی وجود دارد نسبت املاح و کلسیم موجود در آن است. همچنین آب زمزم حاوی فلوراید و ضد میکروب است و جلبک در آن رشد نمی‌کند برخلاف سایر آب‌ها که در صورت راکد بودن مکان مناسبی برای رشد جلبک‌ها می‌شوند و سلامت خود را از دست می‌دهند.

از مهمترین معجزات زمزم این است که چاه آن از ابتدای پیدایش تاکنون به هیچ وجه خشک نشده است بلکه آب آن زیادتر نیز شده است و همواره نسبت املاح آن حفظ شده است و هیچ تغییری در آن رخ نداده است و برخلاف سایر آب‌ها با نگهداری آن مزه‌اش تغییر نمی‌کند.

پیرامون آب زمزم تحقیقات بسیاری انجام شده است. ایمو ماسارو محقق ژاپنی که تحقیقات دقیقی پیرامون آب انجام داده و کتاب‌های بسیاری در این زمینه نوشته است، می‌گوید: مولکول‌های آب زمزم با بقیه آب‌های جهان متفاوت است. بقیه آب‌ها را تغییر می‌دهد اما خودش تغییری نمی‌کند. اگر یک قطره از آب زمزم را به 1000قطره از آب دیگری اضافه کنیم آن آب‌ها خواص زمزم را پیدا می‌کنند.

در آلمان نیز کنت فایز، مدیر یکی از بزرگترین مراکز پزشکی در مونیخ آلمان در بررسی‌هایی فهمیده است: 20 دقیقه بعد از خوردن آب زمزم انرژی زیادی به جسم منتقل می‌شود و می‌توان از زمزم به عنوان درمان موثری در بخش‌های مختلف پزشکی استفاده کرد.
 
منبع روزگارنو
سه شنبه 1/5/1392 - 9:29
آلبوم تصاویر

سه شنبه 1/5/1392 - 9:27
بیماری ها

برای پیشگیری از استرس تا جایی که می‌توانید مواد غذایی ضداسترس میل کنید. آرامشتان را حفظ کنید. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و یوگا را دریابید. خواهید دید که روزبه‌روز وضعیت موهایتان بهتر شده و جوانی‌شان را بازمی‌یابند.

درست است که سفید شدن موها عوامل مختلفی دارد، اما با این حال می‌توان با استفاده از برخی گیاهان جلوی سفیدی زودهنگام آن‌ها را گرفت. یکی از این گیاهان موثر آلوئه‌ورا است.

به گزارش تبیان، همیشه یک سوال برای من وجود دارد که چرا خیلی از ما از حالت و جنس موهایمان راضی نیستیم! یکی را می‌بینید که موهای لختی دارد اما دربه‌در دنبال فر کردن است، آن دیگر موهای فر دارد همیشه شاکی است و می‌خواهد موهایش را صاف کند. یکی موهایش پرکلاغی است و همیشه دنبال رنگ مو است و یکی دیگر می‌خواهد موهایش را مشکی کند. 

احتمالاً الآن هم در کوچه و خیابان دیده باشید که برخی از جوان‌ها اسپری رنگ سفید را روی موهایشان خالی می‌کنند تا قسمت‌هایی از موهایشان را سفید کنند. این یکی دیگر از آن کارهاست! چون هر کسی که موهایش سفید می‌شود اولین کاری که انجام می‌دهد رنگ کردن موهاست اما بعضی‌ها برعکس عمل می‌کنند. 

موی سالم و زیبا یک زینت طبیعی برای صورت است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که بر عکس این جوان‌ها نمی‌خواهید به این زودی‌ها موهایتان سفید شود باید به فکر مراقبت از آن‌ها باشید. برخی از مواد غذایی، گیاهان و ویتامین‌ها می‌توانند با سفیدی زودهنگام موها مقابله کنند. در این مقاله 6 توصیه داریم که جوانی را به موهایتان بر می‌گرداند. با ما همراه باشید.

ژل آلوئه‌ورا برای مقابله با سفیدی موها


درست است که سفید شدن موها عوامل مختلفی دارد (مثل وراثت، استرس، فشارهای روزمره و غیره) اما با این حال می‌توان با استفاده از برخی گیاهان جلوی سفیدی زودهنگام آن‌ها را گرفت. یکی از این گیاهان موثر آلوئه‌ورا است. ژل گیاه آلوورا حاوی ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی متعددی است برای همین هم مانند یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و باعث تقویت بدن می‌شود. باید بدانید که این ژل نمی‌گذارد که به این زودی‌ها چین و چروک روی پوستتان عرض اندام کند و علاوه بر این از پیری موها نیز پیشگیری می‌کند.

برای بهره‌مندی از خواص این گیاه مفید توصیه می‌کنیم که یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را در مقدار آب حل کرده و به مدت یک ماه هر روز سه مرتبه از این ترکیب میل کنید. سپس به مدت سه ماه و هر ماه بیست روز این کار را تکرار کنید. توصیه می‌کنیم از ژل‌هایی استفاده کنید که معتبر بوده و دارای مهر استاندارد باشد.

مواد غذایی ضد پیری را دریابید


با گذشت زمان موهای سفید لابه‌لای موها خودنمایی می‌کنند. برای اینکه با پیری فیزیولوژیک موها مقابله کنید به تغذیه‌ی تان اهمیت بیشتری بدهید. برای این کار ویتامین‌های زیر را دریابید:

ویتامین E: روغن‌های گیاهی، روغن زیتون یا روغن کنجد و غیره

سبزیجات سرشار از بتاکاروتن: میوه‌ها و سبزیجات زرد، نارنجی و سبز تیره

گیاهان سرشار از زینک یا همان روی: جوانه‌ی گندم، لوبیاها، توفو و غیره

منیزیم: میوه و سبزیجات، میوه‌های خشک، مغزها و آجیل و غیره

کلسیم: سبزیجات برگ سبز تیره، بادام، آجیل‌ها، انگور فرنگی و غیره

پتاسیم: گوجه‌فرنگی، هویج، لوبیا

آهن: آجیل‌ها، میوه و سبزیجات خشک، گوشت، جلبک‌های دریایی

دمنوش گیاه جینکو میل کنید

چند نفر را می‌شناسید که موهایش خیلی زود سفید شده و وقتی علت را جویا می‌شوید آه از نهادش بلند می‌شود و افسوس می‌خورد؟ سفید شدن موها یک حالت نگرانی و استرس ایجاد می‌کند. و وقتی هم که استرس بیشتر می‌شود پیری و سفیدی موها شتاب بیشتری می‌گیرد. 

باید بدانید که برگ‌های گیاه جینکو یک درمان طبیعی برای مقابله با استرس اکسیداتیو محسوب می‌شوند این گیاه باعث گردش خون بهتر می‌شود و از مشکلاتی مانند پیری فیزیولوژی موها پیشگیری می‌کند. برای بهره‌مندی از خواص این گیاه توصیه می‌کنیم که 40 گرم برگ خشک گیاه جینکو را در یک ظرف حاوی یک لیتر آب ریخته و به مدت یک ساعت بجوشانید. محلول را صاف کرده و بعد از هر وعده‌ی غذایی (یعنی سه مرتبه در روز) میل کنید.

کلاه بگذارید


تابستان فصلی است که سلامت موها به خصوص موهای رنگ شده را به خطر می‌اندازد. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه خورشید بی‌امان می‌تابد و اشعه‌های ماورای بنفش به فولیکول‌های موها آسیب زده و آن‌ها را حساس تر و شکننده‌تر می‌کند. از آنجایی هم که موها نمی‌توانند نور خورشید را منعکس کنند کدر شده و سفید می‌شوند.

استرس را از خود دور کنید

باید بدانید که موها مستقیماً از طریق خون تغذیه می‌شوند و استرس و نگرانی هم باعث کند شدن جریان خون می‌شود. برای همین هم استرس تعادل موها را برهم زده و باعث سفید شدن آن‌ها می‌شود. برای پیشگیری از استرس تا جایی که می‌توانید مواد غذایی ضداسترس میل کنید. آرامشتان را حفظ کنید. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و یوگا را دریابید. خواهید دید که روزبه‌روز وضعیت موهایتان بهتر شده و جوانی‌شان را بازمی‌یابند.

در انتخاب رنگ مو دقت کنید


زمانی که موها خیلی سفید شده باشند چاره ای‌ جز رنگ کردن باقی نمی‌ماند. در این صورت لازم است که هر ماه موها رنگ شوند تا ریشه‌ی سفید آن‌ها خیلی معلوم نشود. اما حواستان باشد. نتایج پژوهشی که در سال 2001 انجام شد نشان می‌دهد که آمونیاک برای بدن خطرناک است. برای همین هم توصیه می‌کنیم از رنگ موهایی استفاده کنید که فاقد این ترکیب شیمیایی باشند. توصیه می‌کنیم رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به رنگ موی اصلی‌تان نزدیک تر باشد. 

 

منبع زیست نیوز

سه شنبه 1/5/1392 - 9:24
آلبوم تصاویر

لیز و کایل فن هاسلن با استفاده از مخلوطی از آب و الکل برای خیس‌کردن و سخت‌کردن شکر به اشکال دقیق مطلوب، مجسمه‌هایی زیبا را پدید آورده‌اند.

 

 


 

 (ایسنا)، ایده خلق این مجسمه‌ها زمانی به ذهن این دو شخص خطور کرد که می‌خواستند یک کیک تولد را بدون استفاده از اجاق بپزند.

آن‌ها تصمیم گرفتند با استفاده از شکر کیک را به صورت سه‌بعدی چاپ کنند.

ساخت مجسمه‌های مزبور اساسا به کاربردهای چاپ سه‌بعدی نزدیک است و مبتکران این فرایند را نه با ماده مورد نیاز در چاپ سه‌بعدی بلکه با شکر خلق کرده‌اند.

مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

 

 

 

مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

 

 

 

مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

 

 

 

مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

 

 

 

مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

 

 

 

مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

 

 

 

مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

 

 

 

مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

 

 

 

مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

 

 

 

مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

 

 

 

مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

 

 

 

سه شنبه 1/5/1392 - 9:21
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته