• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 10235
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 1316روز قبل
سلامت و بهداشت جامعه

 

بی‌اشتهایی در کودکان می‌تواند از علائم ابتلا به ویروس کرونا باشد !🦠🤔

▫️در مطالعه‌ای که به تازگی محققان امپریال کالج لندن انجام دادند علائم تازه‌ای از ابتلای کودکان به ویروس کرونا را کشف کردند که کاملا با بزرگسالان متفاوت است

▫️مهمترین یافته‌ها از علائم ابتلای کودکان به کووید ۱۹ نشان می‌دهد، علامت رایج در این قشر از دست دادن اشتها است. اگر کودکانتان تمایلی برای خوردن غذا ندارند و از خوردن برخی وعده‌های غذایی طفره می‌روند، این مورد می‌تواند یکی از علائم رایج ابتلا به کرونا در آن‌ها باشد.

دوشنبه 10/6/1399 - 7:5
سلامت و بهداشت جامعه

 

سطح ایمنی آنتی بادی بهبود یافتگان کرونایی بعد از ۲ یا ۳ ماه کاهش پیدا می‌کند !🤔

▫️حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت: سطح ایمنی آنتی بادی بهبود یافتگان کرونایی بعد از ۲ یا ۳ ماه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند اما تغییرات ایمنی سلولی بدن در افراد بهبود یافته باید مورد مطالعه قرار بگیرد

▫️مطالعاتی در خصوص میزان روند ابتلای مجدد در بهبود یافتگان کرونا به این عارضه از نزدیک به صفر تا بین ۲۰ تا ۳۰٪ گزارش شد، اما در یک مقاله‌ میزان ابتلای مجدد افراد به بیماری کووید ۱۹ به طور متوسط ۱۴٪ ذکر شده است

+ به همین دلیل فردی که قبلا مبتلا شده و مخصوصا آن‌هایی که چند ماه از بهبودی شان گذشته باشد باید مثل یک فرد عادی ملاحظات ایمنی، مسائل بهداشتی مانند زدن ماسک را رعایت کنند.

دوشنبه 10/6/1399 - 7:3
سلامت و بهداشت جامعه

 

ارتباط چرت زدن طولانی با بروز بیماری‌های قلبی !🤔

▫️نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: چرت زدن‌های طولانی می‌تواند با خطر بروز مشکلات قلبی و مرگ ناشی از آن همراه باشد

▫️محققان براساس بررسی‌های جدید خود اظهار کردند: چرت زدن‌هایی که بیش از ۱ ساعت در طول روز ادامه پیدا کند با افزایش ۳۴٪ احتمال بروز بیماری‌های قلبی و افزایش ۳۰٪ خطر مرگ همراه است. همچنین محققان می‌گویند بهتر است مدت زمان خوابیدن در طول روز را به کمتر از ۱ ساعت کاهش دهید/ایسنا

+ ارتباط میان خوابیدن و بروز مشکلات قلبی و مرگ ناشی از آن در افراد ۶۵ سال و بالاتر بیشتر است

 

دوشنبه 10/6/1399 - 7:1
سلامت و بهداشت جامعه

 

 

؟🤔

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که تزریق بوتاکس تنها چین و چروک‌ها را از بین نمی‌برد، بلکه می‌تواند به درمان افسردگی هم کمک کند.

 

دوشنبه 10/6/1399 - 6:57
خواص خوراکی ها

 

با کلم قرمز به جنگ سرطان بروید !👌🏻

کلم قرمز آنتی اکسیدان قوی و قدرتمندی است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، که باعث ایجاد انواع بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود، می تواند کمک به‌سزایی کند.

دوشنبه 10/6/1399 - 6:55
سلامت و بهداشت جامعه

 

۲ ساعت سکوت در روز چه فوایدی دارد !؟🤫

۲ ساعت سکوت در هر روز منجر به رشد سلولی در هیپوکامپ‌ها می‌شود. هیپوکامپ اصلی ترین قسمت مغز در روند حافظه بلند مدت می‌باشد.

 

دوشنبه 10/6/1399 - 6:53
سلامت و بهداشت جامعه

 

داروهای کاهش فشار خون چه تاثیری بر کرونا دارند؟💊🤔

در ادامه تحقیقات برای یافتن داروی ویروس کرونا و در سایه گسترش روز افزون شیوع این ویروس، محققان بریتانیایی دریافتند داروهای کنترل فشار خون می‌توانند در کاهش خطرات مرگ‌ومیر بر اثر ویروس کرونا تاثیرگذار باشند.

دوشنبه 10/6/1399 - 6:51
سلامت و بهداشت جامعه

 

انتقال ویروس کرونا از افراد بدون علامت «کرونای خفیف» می‌تواند باعث کرونای شدید در فرد دیگری شود  انتقال ویروس کرونا از افراد بی‌علامتی که به مسافرت رفته‌‌اند و باعث انتقال آن به بقیه افراد شده‌اند بی آنکه خودشان بدانند. 

دوشنبه 10/6/1399 - 6:50
خواص خوراکی ها

برای درمان یبوست، صبح‌ها برگه زردآلو بخورید !👌🏻

بهترین زمان مصرف برگه زرد آلو صبح‌ها می‌باشد، زیرا آهن و فیبر آن به سرعت جذب بدن می‌شود و به سرعت چربی‌های اضافه را می‌سوزاند و از یبوست نیز جلوگیری می‌کند.

 

دوشنبه 10/6/1399 - 6:48
سلامت و بهداشت جامعه

 

آبلیمو را در ظرف پلاستیکی نگهداری نکنید !


با توجه به اسیدی بودن آبلیمو، اسید مواد پلاستیكی را تجزیه می‌كند، این مواد داخل آب لیمو شده و موجب فساد آن می‌شود و مصرف آن خطرناک است.

دوشنبه 10/6/1399 - 6:46
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته