• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1310روز قبل
ایرانگردی

 

رئیس بنیاد مستضعفان مهندس محمد سعیدی کیا روز یکشنبه 25 فروردین به همراه رسول کشت پور شهردار منطقه 2 با هدف همکاری در زمینه ساماندهی ، توسعه و تجهیز رود دره اوین درکه از این محل بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو، رسول کشت پور شهردار منطقه 2 در این باره گفت: طرح ساماندهی پنج رود دره  اصلی دارآباد، دربند، درکه، فرحزاد و کن به عنوان کانال های تنفسی و کوران شهر، در طرح جامع 1385 مورد تاکید قرار گرفته است و در این راستا ساماندهی رود دره اوین درکه  نیز از سال 1388 تاکنون در دستور کار شهرداری منطقه 2 بوده است.

وی افزود: طرح ساماندهی، توسعه و تجهیز رود دره اوین درکه در حد فاصل دو بزرگراه یادگار امام (ره) و شهید همت به طول تقریبی 5 کیلومتر، در محدوده مداخله مستقیم با وسعت 140 هکتار با رویکرد تملک کلیه اراضی و تخریب بافتهای فرسوده اسلام آبادهای شمالی و جنوبی( بر اساس مصوبه های شورای تامین استان و شورای اسلامی شهر تهران) تهیه و تدوین شد، لیکن به سبب پیچیدگی های حقوقی ، مالی و اجرایی حاکم بر بستر و محدوده آن تا کنون متوقف و بلاتکلیف مانده است.

شهردار منطقه 2 در ادامه اظهار داشت: همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این طرح، به سبب دارا بودن توان مالی و اجرایی و با پشتوانه اجرای طرح هایی با این مقیاس و کاربرد ، تحقق پذیری این طرح را تضمین خواهد نمود.

گفتنی است در این بازدید مقرر گردید کارگروهی متشکل از نمایندگان و کارشناسان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، شهرداری تهران و مشاورین شهرسازطرح تشکیل شود تا پس از بررسی های همه جانبه فنی و اجرایی نحوه اجرای طرح تعیین گردد .

سه شنبه 27/1/1398 - 16:28
ایرانگردی

 

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بازار میوه و تره بار جمشیدآباد در منطقه 4، راه اندازی میادین و بازارهای میوه و تره بار را از کارهای خوب مدیریت شهری عنوان و بر گسترش بازارهای میوه و تره بار در محلات فاقد این بازارها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان این بازدید که با همراهی سید سعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار صورت پذیرفت، با اشاره به استقبال روزافزون شهروندان از میادین و بازارهای میوه و تره بار گفت: قیمت محصولات در این مراکز بین 30 تا 35 درصد پایین‌‌تر از محصولات مشابه در سطح شهر است، ضمن اینکه این محصولات از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار هستند، به همین دلیل میادین و بازارهای میوه و تره بار با استقبال شهروندان رو به رو شده‌اند.
وی تأسیس بازارهای میوه و تره بار در محلات فاقد بازار را خواسته مشترک مردم و شورایاران دانست و با تاکید بر اینکه در جهت تحقق این مطالبه مردمی با قدرت توسعه این بازارها را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: حوزه خدمات شهری در ارائه خدمات به شهروندان و رضایتمندی آنها از مدیریت شهری پیشرو است و فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره بار از مصادیق این خدمت رسانی است.
گفتنی است، در جریان این بازدید سید سعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین در خصوص چگونگی فعالیت میادین و بازارهای میوه وتره بار و نحوه خدمت رسانی این مراکز به شهروندان توضیحاتی ارائه کرد.

دوشنبه 26/1/1398 - 22:6
ایرانگردی

 

رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و مدیرعامل بانک پارسیان، روز یکشنبه 25 فروردین ماه سال جاری در جلسه شورای هماهنگی بانک های خوزستان حضور یافت و بر اهتمام ویژه شبکه بانکی برای رفع نیازهای ضروری و کمک به عادی سازی زندگی مردم این استان، خصوصا مردم خسارت دیده از سیل تاکید کرد.

کورش پرویزیان در نشست کمیسیون هماهنگی بانک های استان خوزستان، که با حضور مدیران عامل بانک های دولتی وخصوصی به منظور بررسی چگونگی مشارکت بانک ها در کمک به هموطنان مناطق سیل زده برگزارشد، با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه بانک ها برای بهبود وضعیت هموطنان مناطق سیل زده، گفت : خوزستان مهد علم، دانش، ایثار و فداکاری است و مردم این استان شایسته بهترین خدمات هستند، لذا شبکه بانکی باید به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشد. 
دکتر پرویزیان همچنین با حضور در استانداری این استان در نشست مشترکی با استاندار،  شرکت کرد  و همچنین از سایت مانیتورینگ سازمان آب و برق خوزستان بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت سدها قرار گرفت.

دوشنبه 26/1/1398 - 22:3
ایرانگردی


🔺رئیس انجمن جهانی ورزش و بازی های بومی با اشاره به اهمیت احیا و توسعه این بازی ها گفت: با توجه به ترویج فرد گرایی و حاکمیت نظام سرمایه داری، احیای بازی های بومی محلی موجب اتحاد ملت ها و زنده شدن فرهنگ ها می شود.
«گی ژائوئن» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدرن شدن جوامع از سیصد سال پیش شروع شد و بیشتر نمود های زندگی سنتی را بلعید اما من مدرنیته را چیز جالبی نمی بینم بلکه سبکی از زندگی است که در کنار جنبه های مثبت، بسیاری از کارهای اخلاقی را نیز زیر پا می گذارد. در جوامع مدرن پول در اولویت است و بسیاری از نمودهای فرهنگی در خطر قرار دارند. یکی از راه های مقابله با این کار احیای ورزش های سنتی است که موجب اتحاد ملت ها و زنده شدن فرهنگ های بومی می شود.
رئیس انجمن جهانی ورزش و بازی های سنتی ادامه داد: بازی های سنتی بخشی از فرهنگ جوامع هستند و این را نمی شود انکار کرد بلکه باید آنچه که در گذر زمان به دست آوردیم حفظ کنیم. چشم پوشی از فرهنگ جوامع کار مناسبی نیست و باید این فرهنگ را به نسل های مختلف انتقال دهیم. بازی های بومی محلی بدون کارکرد نیستند بلکه پژوهش های صورت گرفته توسط کارشناسان نشان می دهد که تمام آنچه که ورزش های مدرن می تواند به جامعه انتقال دهد در ذات بازی های بومی و سنتی وجود دارد.
وی در زمینه راهکار احیا و نهادینه شدن بازی های بومی و محلی با ابزار آموزش و پرورش گفت: برای نهادینه کردن ورزش های سنتی در جوامع نوین از طریق آموزش و پرورش ما باید اصل را بر یادگیری قرار دهیم نه مسابقه، چرا که کودکان که بخش اصلی مدارش به شمار می روند به اندازه کافی رقابت و مسابقه دارند. در این شرایط بهترین کار این است که در مدارس یادگیری بازی ها در اولویت قرار گیرد تا اینکه کودکان را وارد فضای رقابتی کنیم.
او با اشاره به راهکارهای احیای این بازی ها در سطح جهان افزود: برخی از ورزش ها بین جوامع مشترک هستند که می شود با برگزاری جشنواره و المپیاد ها آنها را احیا و در سطح گسترده تری ترویج دهیم. اما این به معنای تعجیل در این کار نیست باید قدم به قدم و حساب شده پیش برویم. اگر در برگزاری رقابت عجله کنیم بازی ها از اصل خود دور شوند و 10 سال دیگر ممکن است شاهد مرگ ورزش های سنتی باشیم.
شاید بیش از 100 کشتی سنتی در جهان وجود دارد و می شود با تجمیع آن در چندین رشته آن را ثبت جهانی یا المپیکی کرد اما نمی شود این صد رشته را در 10 رشته خلاصه کرد زیرا باعث مرگ نود بازی دیگر می شود. همچنین ثبت جهانی یک بازی نباید موجب از بین رفتن اصل و روح باز ها شود. البته نباید ورزش های سنتی در کشتی خلاصه شوند بلکه این ورزش ها مانند کیک هستند که کشتی بخشی از این کیک به شمار می رود. انجمن جهانی بازی های سنتی در نظر دارد تمام این کیک مورد مصرف قرار گیرد نه اینکه بخشی از آن.
ژائوئن در زمینه برگزاری بازی های بومی و محلی در ایران گفت: در 2 هفته ای که ایران بودم بازی ها سنتی این کشور برایم جالب بود. بازی کودکان متفاوت از بزرگسالان بود. همچنین از نزدیک شاهد برگزاری کشتی با چوخه، کشتی با شال ،گیله مردی و زوران (کشتی کردی )بودم که خیلی جذابیت داشت. فدراسیون بازی های بومی و محلی ایران یکی از پرکارترین فدراسیون ها در سطح جهان به شمار می رود و اگر بگویم چنین فدراسیون با این حوزه وظایف و کارکرد در سطح جهان کم نظیر است اغراق نکرده ام زیرا وظایفی که در حوزه های مختلف فرهنگی و ورزشی بر عهده آن است می تواند در حد و اندازه یک فدراسیون جهانی باشد. این حوزه ها خود می توانند به صورت انجمن نیز اداره شوند اما فدراسیون و مدیریت آن به خوبی این مجموعه را هدایت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، گی ژائوئن رییس انجمن ورزش ها و بازی های سنتی و پتروف کارشناس ورزش های سنتی 2 هفته پیش به ایران سفر کردند و با حضور در استان های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان و کرمانشاه از نزدیک شاهد برگزاری بازی های بومی محلی، کشتی باچوخه، کشتی با شال ،گورش ،لوچو و گیله مردی و زوران بود.

دوشنبه 26/1/1398 - 21:52
ایرانگردی

 

شهروندان و پرسنل شهرداری از خدمات رایگان اتوبوس دیابت مستقر شده جنب ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 5 بهره مند می شوند .

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، به منظور ارتقای آگاهی افراد درباره بیماری دیابت، به حداقل رساندن آسیب ها و ترغیب شهروندان به خصوص میانسالان و سالمندان به  الگوی زندگی سالم، اتوبوس دیابت از 24 تا 28 فروردین از ساعت9 الی 16 جنب ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 5 در خیابان آیت الله کاشانی خیابان الهی مستقر شده و شهروندان می توانند از خدمات غربالگری، آموزش پیشگیری از دیابت، مشاوره فردی و گروهی، تست رایگان قند خون، توزیع بروشورآموزشی، تست غربالگری قند و فشار خون با حضور پزشک عمومی، کنترل وزن ، ثبت موارد مبتلا به دیابت ومعرفی برای آزمایش های تخصصی بهره مند شوند.

شهرزاد بدخش رئیس اداره سلامت منطقه، خدمت رسانی سلامت محور به شهروندان منطقه را ارزشمند دانست و گفت : توسعه شهرنشینی، تغییر الگوی غذایی و کاهش تحرک، شرایط مساعدی برای شیوع بیماری دیابت درتمام سنین را فراهم کرده است و این امکان در منطقه ایجاد شده تا همزمان با هفته دیابت، شهروندان از این خدمات استفاده کنند.

دوشنبه 26/1/1398 - 21:45
ایرانگردی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اعزام تجهیزات و نیروهای انسانی به مناطق سیل زده استان خوزستان برای دومین مرحله خبرداد و گفت: همچنین 150 نیروی انسانی از شهرداری تهران برای آخرین مراحل نظافت وارد استان گلستان خواهند شد. 

مجتبی یزدانی در حاشیه اعزام تجهیزات به استان خورزستان با حضور در جمع خبرنگاران به مصوبه روز گذشته شورای شهر تهران درباره صدرو مجوز برای ارسال کمک های شهرداری تهران به مناطق سیل زده بر اساس خواسته شهردار پایتخت، اشاره کرد و گفت: با هماهنگی استانداران سه استان، تجهیزات به مناطق اعزام می شود و بر اساس مصوبه روز گذشته شورا که با مبلغ 10 میلیارد تومان به تصویب رسید می توانیم کمبود تجهیزات را جبران کنیم. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به نیاز استان خوزستان به ادوات و ماشین آلات عنوان کرد: شهردار تهران اخیراً از استان خوزستان بازدید داشته و استان معین تجهیزاتی که نیاز دارد به تهران اعلام می کند. بر همین اساس امروز 5 لودر، 3 بیل مکانیکی، 3 جرثقیل، 15 کمپرسی برای حمل خاک و 25 خودرو از کمک های جمع آوری شده از مناطق شهرداری تهران به استان خوزستان ارسال می شود. 

یزدانی با تاکید بر اینکه تجهیزات به استان های گلستان و لرستان با هماهنگی استانداران ارسال می شود، گفت: از شهرداری تهران نمایندگانی در این استان ها مستقر هستد و در جلسات مدیریت بحران نیز شرکت می کنند. 

یزدانی ادامه داد: بر اساس تماس تلفنی استاندار گلستان با شهردار، یک تیم مجهز با حضور 150 نیرو و ماشین آلات مناسب به منظور پاکسازی نهایی به گلستان و شهرهای آق قلا و گمیشان اعزام خواهد شد. با این تیم چند دستگاه خاور و واترجت به استان گلستات ارسال می شود تا گل و لای خانه ها را جمع آوری کنند. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: همچنین طی 3 الی 4 روز آینده اکیپی با همین شرایط برای پاکسازی به خرم آباد فرستاده خواهد شد. 

وی درباره نحوه توزیع اقلام در مناطق سیل زده نیز عنوان کرد: اقلامی که توسط مناطق جمع آوری می شوند در همان منطقه مورد بازبینی قرار می گیرد و در نهایت به استان معین فرستاده می شوند. این اقلام در آنجا با حضور نماینده شهردار تهران و نیروهای هلال احمر توزیع می شود. ضمن اینکه شهرداری به هیچ عنوان اقلام دست دوم به این مناطق ارسال نمی کند. 

یزدانی با بیان اینکه آخرین مرحله در امداد رسانی در مناطق سیل زده بحث نظافت است،تصریح کرد: هماهنگی های لازم با استان ها انجام می شود و تا زمانی که به تجهیزات شهرداری تهران نیاز داشته باشند، نیروها و تجهیزات در این مناطق حضور خواهند داشت. 

منبع:شهر نوشت

 

 

 

 

 

دوشنبه 26/1/1398 - 21:40
ایرانگردی

 

در راستای ابراز همدری و امداد رسانی به مناطق سیل زده استان خوزستان، دومین کاروان کمک های اهدایی این منطقه در قالب کاروان اعزامی توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست اعزام شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه با اشاره به ارسال دومین محموله کمک های مردمی در روز دوشنبه 26 فروردین ماه گفت: کمک های مردمی شامل پوشاک، مواد غذایی، لوازم گرمایشی و بهداشتی از سرای محلات و مراکز فرهنگی و اجتماعی و.. از سرای محلات جمع آوری شده و دریافت کمک ها ادامه دارد.

وی در خصوص خدمت رسانی در حوزه خدمات شهری و محیط زیست افزود: با توجه به دستور شهردار تهران مبنی بر خدمت رسانی مطلوب به شهروندان در این مناطق در مرحله اول نیروی کارگری به همراه  ادوات و تجهیزات شامل موتور برق ، پمپ کف کش و چندین چشمه سرویس بهداشتی پرتابل و.. اعزام شد.

دوشنبه 26/1/1398 - 21:33
ایرانگردی

 


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از الزام ۱۳۵ دستگاه ماشین آلات سنگین تخصصی و ۳۵۰ نفر نیروی انسانی به سه استان درگیر سیل خبر داد.

رضا عبدلی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مراسم اعزام کاروان کمک‌های شهرداری تهران به مناطق سیل زده استان خوزستان که صبح امروز دوشنبه در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: سازمان مدیریت پسماند پیرو دستورات شهردار تهران و معاونت خدمات شهری و شورای اسلامی شهر تهران از نخستین روزهای بارش‌ها یعنی دوم فروردین که موجب راه افتادن سیل در برخی استان‌های کشور شد نخستین کاروان خود را شامل ۱۹ دستگاه ماشین آلات سنگین به همراه ۲۵ نفر نیروی انسانی به استان گلستان اعزام کرد که این نیروها تا دو روز گذشته در این استان مشغول کار بودند و پس از اتمام کار خود به تهران بازگشتند.

وی افزود: ۱۰۰ نفر نیروی پاکسازی نهایی به همراه ۱۲ دستگاه انواع تجهیزات تخصصی به شهر آق قلا در استان گلستان اعزام شده است و امروز نیز سومین کاروان کمک‌های شهرداری تهران به استان خوزستان ارسال می‌شود. در مجموع امروز پنجمین کاروان کمک‌های شهرداری تهران راهی مناطق سیل زده شد.

وی ادامه داد: در کاروان‌های قبلی ۱۰ دستگاه کمک‌های نقدی در قالب کمک‌های تخصصی شامل تجهیزات تخصصی، بومی، چکمه، بیل، کلنگ، مخازن زباله و … ارسال شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اعزام ۴۲ دستگاه تجهیزات تخصصی به همراه ۱۲۵ نفر نیروی انسانی به استان لرستان اشاره کرد و افزود: تمامی کمک‌های ارسالی بر اساس اعلام نیاز استان‌های درگیر سیل بوده است. امروز نیز امکانات مورد نیاز استان خوزستان در قالب این کاروان شامل تجهیزات سنگین به این منطقه اعزام می‌شود.

وی تاکید کرد: در مجموع سازمان مدیریت پسماند برای سه استان درگیر سیل ۱۳۵ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین تخصصی و ۳۵۰ نفر نیروی انسانی اعزام کرده است. در حال حاضر نیز منتظر اعلام نیاز استان‌های لرستان و خوزستان هستیم و این آمادگی را داریم که برای پاکسازی نهایی نیرو و تجهیزات لازم را اعزام کنیم.

منبع : ایسنا

دوشنبه 26/1/1398 - 21:27
ایرانگردی

 

در گرامیداشت روز دندانپزشک، پایش سلامت دهان و دندان کارکنان ساختمان مرکزی شهرداری تهران توسط شرکت شهر سالم شهرداری تهران انجام گرفت.

 به گزارش روابط عمومی شرکت شهر سالم، دکتر حمید چوبینه، مدیر عامل شرکت شهر سالم با تاکید بر رویکرد پیشگیرانه شرکت شهر سالم شهرداری تهران در مدیریت جدید گفت:

تیم دندانپزشکی شرکت شهر سالم شهرداری تهران، همزمان با گرامیداشت روز دندانپزشک، طی دو روز متوالی در ساختمان مرکزی شهرداری تهران از ساعت 8صبح تا 12ظهر مستقر شدند و اقدام به اجرای طرح پایش سلامت دهان و دندان کارکنان حوزه دفتر شهرداری ،معاونت توسعه منابع انسانی، معاونت خدمات شهری و امور مناطق و برنامه ریزی نمودند.

بر اساس این گزارش، چکاپ سلامت دو روزه دهان و دندان، در روز 24 و 25 فروردین سال جاری از ساعت 8 تا 12 ظهر انجام گرفت.

دوشنبه 26/1/1398 - 19:50
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 20 از مراحل تکمیل پروژه پایانه جوانمرد قصاب بازدید کرد و از پیشرفت 95 درصدی این پایانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار در جریان بازدید از این پروژه که در ساعات اولیه صبح امروز انجام شد، با بیان این مطلب گفت: پروژه پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب یکی از پروژه های فرامنطقه ای و مهم است که در این منطقه در حال اجراست و با مساحت 5 هکتار، بزرگ ترین پایانه پهنه جنوب شهر تهران محسوب می شود.

افشار با اشاره به اینکه پروژه پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب بیش از 95 درصد پیشرفت دارد و به زودی به  بهره برداری می رسد، افزود: با بهره برداری کامل این پروژه، شهروندان در مجاورت ایستگاه مترو جوانمرد قصاب به مدهای حمل ونقلی تاکسی، اتوبوس و BRT دسترسی پیدا می کنند.

وی اظهار داشت: پایانه و پارک سوار جوانمردقصاب با ظرفیت 16 دستگاه اتوبوس BRT،60 دستگاه اتوبوس، 40دستگاه تاکسی و پارک سوار شامل 570 واحد پارکینگ در حال تکمیل است .

افشار گفت: در حال حاضر روزانه بیش از 25 هزار نفر از ایستگاه جوانمرد قصاب در حال تردد هستند و با افتتاح پایانه و پارک سوار ، کلیه خطوط شهرهای اقماری اطراف این منطقه به این پایانه منتقل و از  ترافیک متراکم اطراف ایستگاه مترو شهرری و معابر و میادین اصلی کاسته می شود.

این بازدید با همراهی معاونان حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری، رئیس اداره فضای سبز ،رئیس اداره توسعه و نگهداشت فنی و مدیر روابط عمومی منطقه در ساعات اولیه صبح امروز انجام شد.

دوشنبه 26/1/1398 - 18:38
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته