• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1335روز قبل
ایرانگردی

 

نرخ انواع حبوبات در میادین میوه و تره بار از 10 تا 26 درصد و به طور متوسط 17 درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت سطح شهر است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ نخود در میادین میوه و تره بار به قیمت 9100 تومان و 26 درصد زیر نرخ سطح شهر، عدس به قیمت 8100 تومان و 21 درصد ارزان‌تر از خرده فروشی‌ها و لپه به قیمت 10700 تومان و 18 درصد زیر نرخ سطح شهر عرضه می‌شود.
براساس این گزارش، لوبیا سفید به قیمت 21500 تومان، لوبیا چشم بلبلی به قیمت 18800 تومان و لوبیا قرمز به قیمت 12 هزار تومان و هر سه محصول، 14 درصد زیر نرخ سطح شهر و لوبیا چیتی به قیمت 15800 تومان و 10 درصد ارزان‌تر از خرده فروشی‌ها در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.
گفتنی است، در میادین میوه و تره بار، لوبیا کشاورزی 13 هزار تومان، لوبیا عروس 14800 تومان و سویا 10500 تومان نرخ گذاری شده، ضمن اینکه زرشک خشک «پفکی» در بسته بندی 500 گرمی 43 هزار تومان و زرشک خشک «دانه اناری» در بسته بندی 500 گرمی 38 هزار تومان قیمت گذاری شده‌اند.

دوشنبه 17/4/1398 - 18:16
ایرانگردی

 

آیین پایانی، دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر معاصر عصر دوشنبه 17 تیرماه در عمارت عین الدوله برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، مجتبی موسوی گفت:آیین پایانی دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر معاصر با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، اعضای شورای شهر تهران، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران، شورای هنری سمپوزیوم مفاخر وجمعی از هنرمندان مجسمه ساز ساعت 19 عصر روز دوشنبه 17 تیرماه در عمارت عین الدوله برگزار خواهد شد.

او گفت:دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر معاصر نیز به روز پایانی رسید، هر چند که فعالیت های ما در سازمان زیباسازی شهر تهران برای تامین مجسمه های شهر تهران هرگز به پایان نخواهد رسید و بی شک از تهران در دهه های آتی به عنوان یکی از مهم ترین پایتخت های خاورمیانه در عرصه مجسمه سازی یاد خواهند کرد.

او افزود: در دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر معاصر 26 هنرمند در طول هفت روز پرتره 26 هنرمند معاصر را ساختند و درآیین پایانی این رویداد از هنرمندان حاضر در این رویداد با اهدای مبلغ ورودی سمپوزیوم و لوح تقدیر، خواهد شد.

به گفته موسوی، پرتره های خلق شده در روز پایانی توسط شورای هنری سازمان زیباسازی سمپوزیوم متشکل از مرتضی نعمت اللهی، فرشید مثقالی، سهند حسامیان، کامبیز صبری و صادق تبریزی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و پرتره هایی که از سوی شورای هنری پذیرفته شوند، یک هفته پس از پایان سمپوزیوم، برنزی خواهند شد و پس از آن در مکانی که در نظر گرفته شده است، نصب خواهند شد.

معاون هنری سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: با توجه به این که پرتره سازی در کشور ما از پیشینه کمی برخوردار است و در سمپوزیوم دوم شاهد جوان گرایی خاصی بوده ایم از این رو اگر از این رویداد 20 مجسمه نیز رای نهایی شورای هنری سازمان را کسب کنند، توانسته ایم به اهداف سمپوزیوم دست بیابیم.

او ادامه داد: پس از اختتامیه اگر هر هنرمندی تمایل داشته باشد دوباره روی مجسمه اش کار کند، چنین امکانی برایش فراهم خواهد بود. بی شک بیشتر مجسمه سازان نسبت به کار کردن مجدد روی اثرشان برای رسیدن به نتیجه مطلوب اعلام آمادگی خواهند کرد.

به گفته موسوی، در نخستین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ویژه شاعران و نویسندگان، پرتره 15 شاعر ساخته و در حیاط خانه شاعران ایران نصب شد، به زودی نیز سفارش ساخت پرتره چند شاعر برجسته معاصر را به چند مجسمه ساز خواهیم داد، تا به مجموعه پرتره های مفاخر ادبی که در خانه شاعران ایران نصب شده اند اضافه شوند.

معاون هنری سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: تهران به مجسمه های بی شماری نیاز دارد و برگزاری سمپوزیوم ها در کنار این که جنبه آموزشی دارد، بیشتر سمبولیک است. از این رو ما نباید انتظار داشته باشیم که ساخت پرتره مفاخر معاصر تنها معطوف به برگزاری سمپوزیوم است. با برگزاری سمپوزیوم تلاش می کنیم فضا و امکاناتی را فراهم کنیم که مجسمه سازان جوان از تجربیات مجسمه سازان باتجربه بهره مند شوند.

به گفته موسوی، برگزاری سمپوزیوم در دو دهه اخیر نقش بسزایی در حرفه ای شدن مجسمه سازان داشته است. به عنوان مثال تا پیش از برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی سنگ بدون اغراق تنها شش مجسمه ساز حرفه ای داشتیم که به صورت تخصصی با سنگ کار می کردند، اما امروز بیش از 70 مجسمه ساز فعال در این شاخه مجسمه سازی داریم که در عرصه بین المللی نیز حضور جدی و پررنگ دارند. این نشان می دهد که با برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی توانسته ایم به دستاوردهای خوبی در این عرصه دست یابیم.

 

دوشنبه 17/4/1398 - 18:10
ایرانگردی

 

آیین کلنگ زنی احداث 3 مدرسه درمنطقه 5 با حضور شهردارمنطقه ، رئیس آموزش و پرورش تهران و جمعی از مدیران و خیرین مدرسه ساز انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، با توجه به جمعیت منطقه، اهمیت آموزش و لزوم ایجاد فضاهای آموزشی بیشتر، کلنگ سه پروژه در آموزشگاه شکوه مقربی خیابان طوقانی محله شهرزیبا با حضور فریدون حیدری شهردار منطقه ، خیرین مدرسه ساز و جمعی از مدیران زده شد.

این مراسم  با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار و کلنگ ساخت سه پروژه شهید آقایان، پروژه خیرساز مسعود پیام و پروژه خیرساز مرحوم حسین خرسندنیا به زمین زده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با گرامیداشت یاد محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ایران گفت: ما برای حل مشکل فضای آموزشی شهر تهران نیازمند عزم ملی بوده و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد، بلکه نمایندگان و حتی دولت باید به دنبال چاره ای باشند.

فولادوند با قدردانی از زحمات خیرین مدرسه ساز در منطقه 5 تهران گفت: خوشبختانه در ده ماه گذشته توجه خیرین به شهر تهران زیاد شده است و میزان تعهدی که شهر تهران توانست جذب کند بسیار افزایش پیدا کرده است که این مهم با کمک و همکاری دفاتر نمایندگی خیرین در شهر تهران و اداره کل نوسازی اجرایی شده است.

در حاشیه این مراسم فریدون حیدری شهردار منطقه 5 ، وجود خیرین مدرسه ساز را برای حل مشکلات فضای آموزشی ارزشمند دانست.

براساس این خبر ، در شهر تهران کمیته ای تحت عنوان کمیته معین تاسیس شده است که خیرین می توانند هنگام عملیاتی کردن نیت خیرشان به آنجا مراجعه کنند. در این کمیته کارگروه های حقوقی، مالی و حتی روابط عمومی حضور دارند تا مشکلات پیش روی خیرین را مرتفع کنند.

 

دوشنبه 17/4/1398 - 18:6
ایرانگردی

 

 

مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: یکی از آسیب های دانشگاه های سینمایی این است که با تاکید بر تئوری ها، نظریه پرداز تولید می کنند تا فیلم نامه نویس.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، روز گذشته کارگاه آموزشی فیلم نامه نویسی با عنوان فیلم نامه نویسی کارتی ویژه هنرمندان نوجوان استان قم برگزار شد.

بهنام بهادری مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان در ابتدای این کارگاه گفت: فیلم نامه نویسی کارتی شیوه جدیدی است که علاقه مندان با استفاده از کارت ها و نه تئوری ها، و به صورت غیرمستقیم و حداقل نظریات دست و پاگیر، به طرح فیلم نامه می رسند.

وی افزود: ما فیلم نامه نویسی را در این شیوه از زاویه ای متفاوت با آن چه در آموزشگاه ها و دانشگاه ها تدریس می شود، نگاه می کنیم. تمرکز ما در این شیوه بر ایده تا قبل از نگارش فیلم نامه است.

بهادری با بیان این مطلب که مرحله قبل از نگارش فیلم نامه بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: متاسفانه در آموزش های آکادمیک به این بخش کمتر بها داده می شود. 

مسئول واحد سینمایی حوزه هنری کودک و نوجوان در ادامه به صورت کوتاه، توضیحاتی درباره مفاهیمی که بن مایه فیلم نامه نویسی هستند، ارائه داد و گفت: در این شیوه ما به شکل بازی و به صورت غیرمستقیم ایده پردازی کرده و به سمت نگارش حرکت می کنیم.

بهادری اضافه کرد: علاقه مندان باید مفاهیم مدنظر خود را روی کارت های مخصوص بنویسند و پس از مبادله کارت ها، ما حصل کارگاه، ده ها طرح های فیلم نامه دو خطی خواهد شد.

وی با تقسیم کارت ها به چهار عنصر شخصیت، حادثه، صدا و لوکیشین گفت: فیلم نامه نویسی کارتی شیوه جدیدی از فیلم نامه نویسی است که اولین بار است در ایران تجربه می شود و پیش از این به همت حوزه هنری کودک و نوجوان در برخی مدارس و هنرستان‌های سطح تهران نیز برگزار شده بود.

 

 

 

 

 

دوشنبه 17/4/1398 - 17:56
ایرانگردی


بانک ملت و دانشگاه تربیت مدرس با هدف همفکری و هم افزایی فعالیت های علمی، پژوهشی، بهره گیری از تخصص های علمی، عملی، فنی و تجهیزاتی بین بانک و دانشگاه، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
 
 

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و دکتر محمدتقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس رسید، ارتباط منظم، مداوم و سازمان یافته دو مجموعه از طریق همکاری های دوجانبه در امور آموزشی همچون برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، کارگاه های آموزشی، سمینارهای آموزشی و...  و امور پژوهشی همچون اجرای طرح های پژوهشی، پروژه های فنی، آزمایشگاه مدل سازی بانکی و ریسک های مالی و... برقرار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، اعتبار زمانی تفاهمنامه از تاریخ امضا، به مدت دو سال شمسی تعیین شده است و با توافق طرفین، برای سال یا سال های بعد، قابل تمدید خواهد بود.
دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضا و تبادل این تفاهمنامه، یکی از دلایل مهم موفقیت های بانک ملت را در سال های اخیر، توجه ویژه به اصول علمی و تخصصی خواند و اظهار داشت: این بانک به عنوان یکی از بانک های بزرگ کشور با امضای این تفاهمنامه در پی ایجاد یک ارتباط منظم و ساختارمند با یکی از دانشگاه های معتبر و به نام کشور است.
وی جایگاه بانک ملت را در بین بانک های کشور، بی نظیر دانست و افزود: این بانک در سال های گذشته تاکنون کارهای بزرگی را در عرصه های مختلف انجام داده و در حال انجام دارد و توجه به اصول فنی، تخصصی و علمی باعث شده است که جایگاه رفیعی را در شبکه مالی کشور به خود اختصاص دهد.
مدیرعامل بانک ملت، سرعت گردش علم را در حوزه های تخصصی، به شدت در حال افزایش عنوان کرد و ادامه داد:  زمینه هایی همچون مدیریت ریسک، نیازمند حضور مداوم در صحنه های علمی است و در همین راستا بانک ملت درحوزه فناوری های نوین و مدیریت ریسک و تطبیق با تکیه بر توان دانشی و تخصصی، جایگاه خود را به عنوان بانک سرآمد تثبیت کرده است.
وی با اشاره به ایفای نقش بانک ملت در رویدادهای علمی و تخصصی، اظهار امیدواری کرد که این بانک با امضای تفاهمنامه با دانشگاه تربیت مدرس که یکی از دانشگاه های مهم، معتبر و با سطح علمی بالا و تاثیرگذار است، بتواند نقش خود را در صحنه های علمی و تخصصی کشور، پررنگ تر ایفا کند.
دکتر بیگدلی اظهار امیدواری کرد که در نتیجه این همکاری ها، همایش های علمی و تخصصی و مدل سازی های علمی و ارزشمند، طراحی و عملیاتی شود و دو مجموعه و ذینفعان آنها و در کل نظام جموری اسلامی، از اثرات خیر آن بهره مند شوند.
وی با بیان این نکته که انتظار دارد با انعقاد این تفاهمنامه، بانک ملت درحوزه های فناوری و علمی همچنان بالاتر از سایر بانک ها بدرخشد، از آمادگی این بانک برای همکاری با دانشگاه در سایر زمینه ها هم خبر داد.
دکتر محمدتقی احمدی، رییس دانشگاه تربیت مدرس با اظهار خرسندی از امضای تفاهمنامه با بانک ملت در راستای تقویت پایه های همکاری  علمی و تخصصی دو مجموعه، تاکید کرد: این دانشگاه در سالیان گذشته اثرگذاری جدی در سطح فرآیندها و محصولات پژوهشی آکادمیک داشته و فعالیت های وسیعی را در رشته های بین رشته ای در ۳۰ سال گذشته، انجام داده است.
وی از علاقه دانشگاه تربیت مدرس به پشتیبانی علمی از سازمان های پیشرو، توانمند و علاقمند به نوآوری خبر داد و گفت: بانک ملت به عنوان یک بانک پیشرو، نوآور و اثرگذار در اقتصاد امروز ایران، یک شریک ارزنده برای دانشگاه محسوب می شود.
دکتر احمدی تصریح کرد: خوشحالیم که با سازمان موفقی همچون بانک ملت همکاری می کنیم و امیدواریم که این تفاهمنامه فتح بابی برای انجام امور گسترده دیگر باشد.
وی در عین حال با اشاره به این نکته که دانشکده اقتصاد دانشکده تربیت مدرس، فضای مناسبی برای همکاری در زمینه های بانکداری، اقتصاد و مدیریت است، ادامه داد: این دانشگاه، بخش های متنوعی را در اختیار دارد که امکان پشتیبانی از تفاهمنامه مذکور را فراهم می کنند و امیدواریم که با اجرایی شدن مفاد این تفاهمنامه، گام های موثری با رعایت احترام و اعتماد متقابل از سوی دو مجموعه برداشته و به نتایج ارزنده ای منتج شود.
در مراسم امضای این تفاهمنامه، علی رضا لگزایی عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل، عباس جعفرلو معاون مدیرعامل در امور بانکداری شرکتی و تجاری، مسعود نصر اصفهانی مدیر امور بانکداری شرکتی و دکتر حسین یاریفرد مدیر ریسک بانک ملت و همچنین چند تن از مدیران دانشگاه تربیت مدرس نیز حضور داشتند.
 

دوشنبه 17/4/1398 - 17:53
ایرانگردی

 

فراخوان برای دریافت آثار چهارمین دوره از جشنواره بین‌المللی بازی‌های موبایلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (IMGA MENA) منتشر شده و این جشنواره شروع به پذیرش بازی‌های موبایلی و واقعیت مجازی بازی‌سازان این منطقه کرده است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌سازان ایرانی می‌توانند تا تاریخ دوشنبه 8 مهرماه 1398 آثار خود را از طریق آدرس mena.imgawards.com برای این جشنواره ارسال کنند. شرکت در این رقابت‌ها بدون هزینه است و شرکت‌کنندگان می‌توانند با چندین بازی مختلف در این جشنواره حضور یابند.
به خاطر داشته باشید که تنها بازی‌هایی قادر به شرکت در این جشنواره هستند که نسخه قابل بازی از آن‌ها موجود باشد. همچنین بازی‌هایی که منتشر نشده‌اند و صرفا نسخه‌ی اولیه‌ای از آن‌ها موجود است می‌توانند در بخش بهترین بازی‌های مورد انتظار به رقابت بپردازند.
تیم برگزاری جشنواره با اشاره به دوره گذشته و حضور بازی ایرانی فیلیپینگ فلیپ که موفق شد جایزه بزرگ سومین دوره IMGA MENA را به دست آورد به این نکته اشاره کرده که این عنوان در رقابت‌های جهانی IMGA نیز موفق شد جایزه ویژه هیئت داوران را کسب کند؛ موضوعی که حاکی از کیفیت بسیار بالای بازی‌های منطقه است.
گفتنی است سال گذشته منتخبین سومین دوره از جشنواره بین‌المللی بازی‌های موبایلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در حالی مشخص شدند که از 12 عنوان جایزه جشنواره 8 جایزه به بازی‌های ایرانی تعلق گرفت.

دوشنبه 17/4/1398 - 17:50
ایرانگردی



شهردار منطقه شش گفت:مدیریت شهری برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف و ماموریت ها نیازمند مشارکت تمام آحاد شهروندان است و به همین جهت شورایاران که از بطن مردم و با انتخاب خود شهروندان به کمک شهر می آیند نقش تاثیرگذاری دارند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، محمدرضا دهداری پور اضافه کرد: انتخابات شورایاری ها به عنوان یکی از نمودهای پیشرفت شهری تهران طی چند سال گذشته با قدرت هرچه تمام دنبال شده و انتخاب شورایاران خوب نقش موثری در پیشرفت شهر داشته است.
شهردار منطقه شش یادآور شد: در محلات مرکزی تهران نیز با توجه به مرکزیت و استقرار پایگاه های اداری، درمانی و آموزشی کشور برگزیدن افراد شایسته اهمیت بسزایی دارد.
دهداری پور تصریح کرد:شورایاران به عنوان کمک، یاری رسان مدیریت شهری هستند و با نظارت درست و اصولی بر نحوه عملکرد مدیریت شهری می توانند نواقص را بازگو کرده و به پیشرفت هرچه بیشتر شهر کمک کنند.
به گفته دهداری پور در واقع شورایاران، شورای شهر و مدیریت شهری را در انجام هر چه بهتر ماموریت های متعدد و متنوع قانونی برای ساختن شهری زیبا، توسعه یافته و متوازن برای زیست هرچه بهتر شهروندان تهرانی یاری می کنند.

شهردار منطقه شش با بیان اینکه با انتخاب افراد شایسته در محلات، شهروندان می توانند موضوعات و دغدغه های محله خود را راحت تر بیان کنند، تصریح کرد: شورایاران به عنوان چشم بینای محل نظاره گر تغییرات موجود در محله بوده و نیازها و اولویت ها را به درستی بررسی می کنند.

دهداری پور اضافه کرد: ما به صورت مستمر با شورایاران ارتباط داشته و با بازدیدهای میدانی نظرات آن ها را در خصوص محلات و اولویت های موجود در محلات جویا می شویم.
شهردار منطقه شش تصریح کرد:باید همه کمک کنیم تا جمع شورایاری، جمع بهتر، سالم تر ومفید تر به حال شهروندان، شهر و مدیریت شهری شود.

دوشنبه 17/4/1398 - 17:44
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 15 از افتتاح 15 پروژه ورزشی، فرهنگی، ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و رفاهی همزمان با دهه کرامت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا محمدی با تبریک ایام فرارسیدن دهه کرامت گفت: از مجموعه پروژه های آماده افتتاح؛ سه پروژه مهم در محله افسریه به بهره برداری می رسد تا سطح خدمات‌رسانی ما به شهروندان این محله افزایش‌یابد.
وی به افتتاح استخر و سونای افسریه اشاره کرد و افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت 2800 مترمربع به عنوان نخستین مجموعه ورزشی آبی محله افتتاح می شود. پیش از این مردم شریف افسریه برای استفاده از این خدمات باید مسافت طولانی را تا محله های همجوار طی می کردند ولی تابستان امسال می توانیم پذیرای شهروندان عزیز در این مجموعه فاخر باشیم.

شهردار منطقه با اشاره به آمار بالای افراد روشندل در محله افسریه خاطر نشان کرد: باغچه حواس به عنوان نخستین آکادمی هوشمند روشندلان شهر تهران برای افزایش مهارت های اجتماعی و فردی آنها با مشارکت خیرین طراحی و اجرا شده است.

محمدی در ادامه اضافه کرد:  بازار میوه و تره بار افسریه  نیز با توجه به نیاز شهروندان و با مشارکت سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران در این محله ساخته شده تا ضمن ارائه خدمات مناسب و بهینه به شهروندان، تردد برون محله ای و ترافیک محله را کاهش دهد.

شهردار منطقه به راه اندازی مرکز شکوفا به عنوان بزرگترین مرکز آموزش و اشتغال شرق تهران  اشاره کرد و یادآور شد:  این طرح در سوله ای به مساحت 1800 مترمربع با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود تا افراد پس از کسب آموزشهای لازم بتوانند کارآفرینی کنند.
محمدی در ادامه به احداث 20 خانه دوچرخه با ظرفیت 300 دستگاه دوچرخه در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و یادآور شد: 11 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در بوستان آزادگان آماده شده تا شهروندان منطقه در توسعه حمل و نقل پاک  مشارکت داشته باشند.

محمدی در ادامه با اشاره به افتتاح اولین ایستگاه مترو در منطقه در سالجاری یادآور شد: با هدف سهولت دسترسی شهروندان غرب منطقه به ایستگاه مترو؛ پایانه متروی بعثت راه اندازی شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه پروژه های یادشده ظرف سه، چهار ماه گذشته آماده سازی شده است، خاطر نشان کرد: سعی کردیم در هر محله پروژه داشته باشیم و در این راستا با هدف افزایش کیفیت زندگی و ارتقای رضایتمندی شهروندان 13750 متر مربع از فضاهای نا امن شهری در مسعودیه و خاورشهر تبدیل به باغ راه شد و  طرح جمع آوری آبهای سطحی در نواحی 1، 2 و 4 اجرا و معابر اصلی منطقه با روکش آسفالت بهسازی شده است.

وی افزود: اجرای طرح رنگ در شهر با هدف ارتقای زیبایی بصری در محله ابوذر، جنگل کاری کوههای بی بی شهربانو، توسعه و بهسازی فضای سبز بوستان مسافر، تملک و بازگشایی مسیر دسترسی سواره رو محور خاوران به خیابان ناصری، راه اندازی خانه کارگر در راستای توانمند سازی و مهارت آموزی شهروندان در محله اتابک و اصلاح هندسی محله های مشیریه و مسعودیه از دیگر پروژه هایی است که در منطقه افتتاح و تحویل شهروندان  شود.

شایان ذکر است، 15 پروژه شهری در این منطقه آماده شده که با حضور شهردار تهران به بهره برداری می رسد.

 

دوشنبه 17/4/1398 - 17:42
ایرانگردی

 

 

معاون اجتماعی و فرهنگی  شهرداری منطقه 19 از برگزاری مجموعه برنامه های "جشنواره شادستان" با شعار تابستانی برای همه از 16 تا 26 تیر از ساعت 21 الی 24 در بوستان بزرگ ولایت روبروی قلعه شادی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی ضمن دعوت از عموم شهروندان برای حضور در جشنواره شادستان افزود: با هدف غنی سازی اوقات فراغت اقشار مختلف شهروندان برنامه های متنوع نشاط افزا و مفرح در قالب بخش های سکوهای شادستان،نگار گذر فرهنگ و هنر، بازی و سرگرمی کودک، سکوی فرهنگ و هنر و.. برپا می شود.

وی در تشریح برنامه های تدارک دیده شده در این جشنواره به اجرای برنامه های ویژه کودکان، موسیقی، سرود، هنرهای نمایشی،نقاشی بزرگ دیواری با حضور خطاطان و نقاشان، خیمه شب بازی، حرکات نمایشی ورزشی و... اشاره کرد.

بهرامی با تأکید بر پیش بینی بخشی جذاب و شاد برای بازی و سرگرمی کودکان تصریح کرد:  بازی های فکری و حرکتی، اوریگامی، سفال گری و بازی با گل، نقاشی، مسابقات کودکانه، عروسک بازی، نقاشی و رنگ انگشتی و از جمله این برنامه ها هستند.

 
 
 
 

دوشنبه 17/4/1398 - 17:39
ایرانگردی



نقاشی های دیواری با مضمون فرهنگ شهر نشینی و حمل و نقل پاک با اجرای دانشجویان بر جداره های شهری شمال تهران نقش بست.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک رضا عبدالملکی معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در راستای اجرای تهران شهری برای همه طرح های مصوب سازمان زیباسازی جهت فرهنگ سازی و آشنایی شهروندان با مقوله های فرهنگ شهر نشینی بر بیش از یک هزار متر مربع از جداره های شهری شمال تهران اجرا شد.
وی گفت: این طرح ها توسط گروه های دانشجوی رشته گرافیک و نظارت اداره زیباسازی شهرداری منطقه یک در حال اجراست و تا کنون در بیش از 8 نقطه منطقه یک اجرا شده است.
عبدالملکی افزود: بیشتر طرح های اجرا شده مربوط به فرهنگ سازی و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک بوده است که از چهار راه پارک وی در خیابان ولیعصر(عج) به سمت تجریش بر روی دیواره ساختمان اداره هواشناسی ، لغتنامه دهخدا، پله های کوچه ناهید، ابتدای خیابان دربند، جنب پارکینگ شهید باهنر، نرسیده به مترو شهید صدر و... اجرا شده است.
معاون شهردار منطقه یک گفت: پس از اتمام طرح های شهری طرح ساماندهی و رنگ آمیزی محله امامزاده قاسم (ع) و گلابدره اجرایی می شود.
وی تشکیل دبیرخانه نقاشی دیواری دانشجویان را اقدام دیگری دانست که با هدف بررسی اعتبارات، هزینه ها ، صرفه جویی و درآمدزایی تشکیل شده است

دوشنبه 17/4/1398 - 17:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته