• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1314روز قبل
ایرانگردی

 

 
در نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر ضرورت تفاهم و همکاری های مشترک در زمینه پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها و همچنین فرهنگ سازی در حوزه آموزش های شهروندی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در دیدار بامحمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، همکاری این وزارتخانه با شهرداری تهران را در برگزاری پنجمین دوره انتخابات انجمن های شورایاری شهر تهران اعلام کرد.

در این نشست مشترک، ضمن تاکید بر همکاری دو نهاد شهرداری تهران و آموزش و پرورش در انتخابات شورایاری ها، در خصوص افزایش تعداد شعب رأی گیری در مدارس و مساجد شهر تهران و هماهنگی های بین بخشی این دو نهاد در روز رأی گیری تصمیماتی اتخاذ شد.

همچنین در خصوص همکاری های فی مابین این دو نهاد در حوزه های فرهنگ آپارتمان نشینی، رفتارهای شهروندی و آموزش های شهروندی نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سه شنبه 18/4/1398 - 16:10
ایرانگردی


به مناسبت دهه كرامت و همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) نمایشگاه عكس رضوی به مدت 20 روز در هشت ایستگاه مترو برپا است.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، این نمایشگاه ها با عنوان جشنواره رضوی در ایستگاه شادمان، میدان جهاد و میدان حضرت ولیعصر (عج) با عنوان معصومه بهشت، ایستگاه راه آهن و پیروزی با عنوان بانوی كرامت، ایستگاه توحید با عنوان پوستر رضوی وایستگاه میدان انقلاب اسلامی و فردوسی با عنوان نمایشگاه عكس هشت برپا است.

دهه كرامت فرصتی مناسب برای همدلی و كمك به نیازمندان

شركت بهره برداری متروی تهران و حومه در دهه كرامت پیشخوان های جذب حامی برای كمك به نیازمندان در ایستگاه های مترو برپا كرده است.

به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت كریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها و دهه كرامت با هدف جذب حامی برنامه فرهنگی و اجتماعی "خیرات نان" در ایستگاه های منتخب متروی تهران برگزار شده و این كار با همكاری نهادهای خیریه و مردم نهاد "بنیاد وفاق سبزعلوی" و "موسسه نیكوكاران شریف" پیشخوان های مربوطه در ایستگاه های پرتردد در حال اجرا است.

ایستگاه های دكتر شریعتی،‌میدان حضرت ولی عصر(عج)، تئاترشهر، شادمان و میدان انقلاب اسلامی از 17 الی 26 تیر ماه و ایستگاه های تجریش، میرداماد، شهید باقری،‌شهدا و پیروزی از 15 الی 20 تیر ماه 98 آماده دریافت كمك های مردمی می باشند.

اجرای نمایش میدانی مردان نقره ای به مناسبت دهه كرامت

به مناسبت فرارسیدن دهه كرامت اجرای نمایش میدانی مردان نقره ای در ایستگاه های منتخب برگزار می شود. این برنامه فرهنگی با هدف ارتقا آگاهی و شناخت مسافران از الگوهای دینی و زندگی ائمه (ع) از طریق اجرای نمایش توسط گروه های هنری در معرض تماشای مسافران شهر زیرزمینی قرار می گیرد. ایستگاه های متروی تجریش، شهید بهشتی، ‌امام خمینی (ره)، شهرری، صادقیه، امام حسین (ع)،تئاترشهر، میدان حضرت ولی عصر (عج)، میدان آزادی و میدان شهدا از 17 تا 20 تیر ماه 98 از ساعت 9تا18محل اجرای برنامه هنری مردان نقره ای می باشد.

سه شنبه 18/4/1398 - 16:7
ایرانگردی

 

کلنگ احداث نهمین ایستگاه آتش نشانی در شمال تهران با هدف تسریع و تسهیل در امداد رسانی به شهروندان حادثه دیده فردا – چهارشنبه 19 تیر ماه - در محله قیطریه بر زمین زده می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک رضا عبدالملکی معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت : در حال حاضر 8 ایستگاه آتش نشانی در محلات ولنجک، گلابدره، دارآباد، کاشانک، شهرک نفت، باغ فردوس، حکمت، سوهانک فعال است که با توجه به بافت قدیمی محله قیطریه و نیاز به سرعت بخشی به ارایه خدمات در موقع وقوع حادثه در زمان طلایی، نهمین ایستگاه آتش نشانی شمال تهران در این محله احداث می شود.
وی خاطر نشان ساخت : ایستگاه آتش نشانی در قیطریه به مساحت 350 متر مربع در یک طبقه با کاربری آتش نشانی بعنوان یک ایستگاه محلی فعالیت خواهد کرد .
عبدالملکی تصریح کرد : برخی از محلات منطقه یک با دارا بودن بافت کوچه باغی و شیب دار برای عبور ماشین های آتش نشانی مناسب نیست و نیاز است که ماشین های مخصص در این معابر تردد کنند بر همین اساس اجرای ایستگاه های محلی آتش نشانی در نزدیکی این محلات نقش مهمی در خدمات رسانی سریع به حادثه دیدگان دارد

سه شنبه 18/4/1398 - 16:4
ایرانگردی

 

 

"بالاترین میزان مشارکت افراد و حضور بانوان" در ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها؛ با احتساب شاخص جمعیت در منطقه21 محقق شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، ثبت نام از کاندیداها به منظور حضور در انتخابات شورایاری‌ها از سوم تیر ماه آغاز شد و تا پانزدهم همین ماه ادامه داشت؛ که در همین راستا منطقه21 با احتساب شاخص جمعیت، دارای "بالاترین میزان مشارکت افراد و حضور بانوان" در ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها شد.

بنا بر این گزارش؛ یکی از اولویت های اجرایی مدیریت شهری جدید کلانشهر تهران، "مشارکت حداکثری" شهروندان در اداره امور شهر است و بهترین نوع مشارکت، "مشارکت اجتماعی" است؛ که برگزاری "پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها" می تواند تمرینی برای پیاده سازی مردم سالاری در سطح محله ای باشد.

مدیریت ارشد شهری منطقه21 تحقق "مشارکت حداکثری شهروندان و جذب افراد به ویژه بانوان" را در میان مناطق 22گانه، مرهون تلاش های شبانه روزی روسای اجتماعی نواحی سه گانه و مدیران محله های سیزده گانه ورودی غربی پایتخت دانست.

لازم به ذکر است؛ "پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها" در چهارم مرداد ماه 98 به صورت الکترونیکی در محل شعب اخذ رای برگزار خواهد شد.

 

 

 

سه شنبه 18/4/1398 - 15:56
ایرانگردی

 

محمود کلهری شهردار منطقه17 از آغاز فرایند تملک23ملک فرسوده در ضلع شرقی آستان مقدس امام زاده حسن(ع) و احداث بوستان 1700متری در مجاورت این محل خبر داد.

کلهری با اعلام این خبر افزود: پس از مراجعه شهروندان و درخواست برای تعیین تکلیف املاک فرسوده ،رایزنی موثر با سازمان اوقاف و امورخیریه برای تعیین تکلیف این املاک برابر با مصوبه کمیسیون ماده 5 صورت گرفت و در نهایت در روز جمعه مورخ 14تیرماه به انعقاد توافقنامه فی مابین شهرداری منطقه 17 و اداره کل اوقاف استان تهران برای تملک این املاک منجر شد.

شهردار منطقه17 اجرای این توافق را در راستای تحقق درخواستهای مردمی خواند و تصریح کرد: شهروندان ساکن این املاک در ملاقات مردمی برای طرح مسائلشان حضور یافتند و خرسندیم که برای تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به درخواستهای مردمی با جدیت مدیران شهری این موضوع به نتیجه رسید و پس از بیست سال گره تملک این املاک باز شد.

کلهری تامین سرانه های موردنیاز منطقه را در اولویت دانست و افزود: تامین سرانه های خدماتی خصوصا سرانه فضای سبز از ا‌لویتهای مدیریت شهری منطقه است و با آزادشدن این املاک،بوستانی به مساحت 1700متر در نود روز آینده احداث خواهد شد.

سه شنبه 18/4/1398 - 15:50
ایرانگردی

 

همزمان با راه اندازی سامانه جامع مدیریت هوشمند پسماند خشک با عنوان «شهر سبز» در شهرداری منطقه 20، میزان تناژ پسماندهای تفکیکی جمع آوری شده افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ افشین ساروئی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 20 با بیان این مطلب گفت: به منظور مدیریت هوشمند تفکیک پسماند از مبدا و سهولت دسترسی شهروندان برای ارسال پسماند های خشک، با راه اندازی سامانه جامع مدیریت هوشمند پسماند خشک با عنوان "شهر سبز" و استقبال شهروندان از این سامانه، میزان تناژ پسماندهای تفکیکی حدود 3 درصد افزایش یافت.

ساروئی با اشاره به اهمیت تحقق تفکیک کامل پسماندهای خشک و تر و مشارکت شهروندان افزود: این طرح با هدف هوشمند سازی فعالیت های مدیریت شهری از اسفند سال 97 اجرایی شد و با حضور کارشناسان در مدارس، مجتمع های مسکونی و واحدهای تجاری و اداری، نحوه استفاده و آگاهی رسای این برنامه به شهروندان آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه شهروندان از طریق بازار می توانند این برنامه زیست محیطی رایگان را نصب کنند، افزود: شهروندان با انتخاب گزینه درخواست جمع آوری می توانند برای تحویل پسماندهای خشک، اعلام آمادگی کنند تا نزدیک ترین راننده خودروهای ملودی به محل ارجاع داده شود.

وی ادامه داد: شهروندان همزمان با تحویل پسماندهای تفکیک شده، امتیازهای ویژه ای در قالب وجه نقد و یا شارژ اپراتورهای تلفن همراه دریافت می کنند.

ساروئی اظهار داشت: پیش از این شهروندان فقط می توانستند پسماندهای خشک منازل را به غرفه های بازیافت، کلبه های مدارس، خانه های بازیافت، مخازن ویژه در معابر و خودروهای ملودی تحویل دهند که با راه اندازی این سامانه چگونگی تحویل پسماند خشک از سوی شهروندان تسهیل شده است و با صرف کمترین زمان، پسماندهای تفکیک شده جمع آوری می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 20 در پایان اظهار داشت: در همین راستا از کارشناسان برتر بازیافت نواحی و آموزشگرانی که در اجرای طرح های تفکیک از مبدا پسماندهای خشک همکاری داشتند،تقدیر به عمل آمد.

سه شنبه 18/4/1398 - 15:38
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 10 در راستای پویش سه شنبه های بدون خودرو با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از پروژه های در دست احداث منطقه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، در این برنامه که با هدف توسعه استفاده از حمل و نقل عمومی، فرهنگ سازی سه شنبه های بدون خوردو و كاهش آلودگی هوا و ترافیك شهر تهران انجام شد، حسین بحیرائی شهردار منطقه با همراهی جمعی از معاونین و مدیران اقدام به بررسی وضعیت نگهداشت شهر و بازدید از پروژه های در دست احداث منطقه از جمله بوستان عرب، باغ حکیم و ... توسط دوچرخه کرد.

گفتنی است؛ پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، کمپینی است با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین تا از این طریق شهروندان، دست‌کم در روز سه‌شنبه به‌جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه‌های مفیدتری را برای انجام کارهای روزمره جایگزین کنند.

سه شنبه 18/4/1398 - 15:36
اخبار

اپراتور اول تلفن همراه تعرفه های مکالمه، پیامک و اینترنت ایام حج تمتع را اعلام کرد و از ارائه سیم کارت رایگان ویژه حجاج خبر داد.
به گزارش تبیان و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هم زمان با فرارسیدن ایام حج ابراهیمی، مشترکان همراه اولی که قصد مسافرت به کشور عربستان سعودی را دارند، می‌توانند با همراه داشتن سیم کارت اپراتور اول از مزایای رومینگ، بدون دغدغه تهیه سیم کارت و پرداخت هزینه ارزی استفاده کنند.
همراه اول در اطلاعیه ای اعلام کرد «یکی از مزیت های استفاده از سرویس رومینگ نرخ مناسب در مقایسه با سایر اپراتورهای داخلی و خارجی است؛ علاوه بر این، همراه اول برای زائران حج تمتع سیم کارت اعتباری رایگان ویژه حجاج در نظر گرفته است.
زائران می توانند از طریق دفاتر زیارتی یا مراجعه به دفاتر و مراکز خدماتی منتخب همراه اول نسبت به دریافت سیم کارت اعتباری رایگان ویژه حجاج اقدام کنند.
در این کمپین مکالمات دریافتی، داخلی و با ایران و همچنین اینترنت همراه و پیامک های ارسالی رومینگ شامل تخفیف شده که براساس آن، تعرفه تماس با ایران هر دقیقه ۳۶۰۰ تومان، دریافت تماس از ایران هر دقیقه ۲۴۰۰ تومان، تماس با عربستان هر دقیقه ۲۰۰۰ تومان، ارسال پیامک ۱۰۰۰ تومان و اینترنت مصرف آزاد هر مگابایت ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.
مشترکان می توانند از طریق ارسال کد ۹۶۶ یا نام «عربستان» یا «SAUDIARABIA» به سرشماره ۸۰۷۰ یا مراجعه به پرتال همراه اول، از تعرفه مکالمه و پیامک و دیتا ویژه حج تمتع سال ۹۸ مطلع شوند .
همراه اول تأکید کرده بسته های اینترنتی داخلی (فعال شده در ایران) در کشور عربستان قابل استفاده نیست و هزینه به صورت تعرفه آزاد محاسبه می شود؛ بنابراین زائران برای مدیریت و کاهش هزینه رومینگ لازم است گزینه دانلود و بروزرسانی برنامه ها و تنظیمات گوشی را از حالت خودکار خارج کنند.
زائرانی هم که علاقه مند به استفاده از اینترنت گوشی هستند، می توانند برای خرید بسته های اینترنت رومینگ ویژه ایام حج با استفاده از کددستوری، برنامه «همراه من» یا فروشگاه آنلاین همراه اول اقدام کنند؛ این بسته ها تنها در عربستان و از طریق اپراتور Zain قابل استفاده است.
اپراتور اول تلفن همراه پیشنهاد کرده مشترکان پیش از سفر، نسبت به شارژ سیم کارت های اعتباری یا افزایش ودیعه سیم کارت های دائمی خود اقدام کنند تا در طول سفر با مشکلی در برقراری ارتباط مواجه نشوند.
دریافت پیامک در کشور عربستان همچون گذشته رایگان است و روشن کردن گوشی هزینه ای برای آنان در پی نخواهد داشت.
مشترکان همراه اول می توانند جهت دریافت اطلاعات لازم مربوط به این کمپین به نشانی www.mci.ir/haj۹۸ مراجعه کنند.

سه شنبه 18/4/1398 - 9:42
اخبار

«میراب»‌ پویشی برای اصلاح الگوی مصرف آب

ایران چگونه دچار بحران بی‌آبی شد؟

سازمان حفاظت محیط‌زیست با مشارکت بانک ایران‌زمین اقدام به برگزاری پویش آموزشی و فرهنگ‌سازی به نام «میراب» کرده‌اند.
میراب به معنای نگهبان آب ریشه در تاریخ هزاران‌ ساله ایران دارد و اشاره به روزگار مردمانی دارد که در طول تاریخ همواره در جستجوی آب بوده‌اند و با تقسیم کار اجتماعی و اقتصادی سعی در حفاظت منابع آبی خود داشته اند.
تمرکز اصلی این پویش تاکید بر واقعیت‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته در میان افکار عمومی در حوزه مصرف آب و تمرکز بر عادات غلط اجتماعی در حوزه مصرف آب است.

در این طرح بیش از ۱۰ محتوای موشن‌گرافی در بستر رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی آنها منتشر می‌شود تا مخاطبان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مشاهده این تولیدات محتوا، گوشه‌ای از وضعیت بحرانی آب در ایران را درک کنند و همزمان قدم‌هایی برای اصلاح الگوی مصرف خود بردارند.

بانک ایران‌زمین (به عنوان تنها مشارکت‌کننده این پویش با سازمان محیط‌زیست) در راستای اختصاص چندین‌ساله‌ی برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود به موضوعات محیط‌زیستی این‌بار با پویش «میراب» به دنبال تحقق یکی از شعارهای اصلی خود در میان افکار عمومی است: « برای زندگی همین یک زمین را داریم».

بانک ایران زمین پیش از این با برگزاری پویش‌هایی در حوزه حراست از دخایر جنگل‌های کشور، هوای پاک، اقدامات عملی در حوزه پاکسازی طبیعت از زباله، مدیریت پسماند، حراست از ذخایر جنگل‌های بلوط در غرب کشور، حمایت از محیط‌بانان و... اقدامات عملی موثری را برای حفاظت از زمین و محیط‌زیست را در دستور کار خود قرار داده است.
این پویش‌ها دریچه‌ای است از برنامه‌های مسئولیت اجتماعی بانک ایران زمین که در سال‌های اخیر به صورت متمرکز، وقف مسائل مرتبط با محیط‌زیست شده است.

بحران بی‌آبی چگونه به وقوع پیوست؟

کشور ایران به عنوان سرزمینی خشک و بیابانی همواره در جستجوی منابع آبی بوده است اما فارغ از اقلیم خشک و بیابانی ایران، سیاست‌ها و اقداماتی نادرست طی دهه‌ها و سال‌های اخیر باعث شده مدیریت منابع آبی در کشور دچار چالش‌های جدی باشد.

در سال‌های اخیر علت‌های زیادی باعث شده کم آبی در ایران تبدیل به یک بحران شود. مهم‌ترین علت‌های وقوع بحران بی‌آبی در ایران به شرح زیر است:

1.افزایش سریع جمیعت
در ۴۰ سال گذشته جمعیت ایران از ۳۵ میلیون به نزدیک ۸۰ میلیون رسیده است

2.مهاجرت و گسترش شهرنشینی

نابرابری اقتصادی، فرصت‌های شغلی و شرایط زندگی بهتر در مناطق شهری باعث شده ۷۰ درصد جمعیت ایران شهری شود.

3.کشاورزی ناکارآمد

بیش از ۹۰ درصد آب در ایران صرف بخش کشاورزی می‌شود، این رقم در کشورهای موفق دنیا در حوزه کشاورزی حدود ۶۰ درصد است.

4. آب و انرژی ارزان

آب در ایران بسیار ارزان است. ۳ برابر کمتر از متوسط جهانی

5. سدسازی بی رویه

حجم عظیم سدسازی عاری از عواقب نبوده است. افزایش توسعه در پایین دست تحت باور افزایش دسترسی به آب، از جمله عواقب شناخته شده سدسازی در ایران مانند سایر نقاط جهان است

6. چاه‌های عمیق

در حال حاضر بیش از ۵۵ درصد از کل تقاضای آب از طریق پمپاژ آب‌های زیرزمینی صورت می‌گیرد.

7.خشکسالی

خشکسالی شدید حدود ۸ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

تغییر اقلیم

کشور ایران متأثر از تغییر اقلیم است و اکثر پروژه‌های مطالعاتی به گرم و خشک شدن ایران و کل خاورمیانه در آینده اشاره می‌کنند

سه شنبه 18/4/1398 - 9:41
آموزش و تحقيقات

سه شنبه 18/4/1398 - 1:54
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته