• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 13516
تعداد نظرات : 591
زمان آخرین مطلب : 1309روز قبل
آموزش و تحقيقات

شنبه 22/4/1398 - 0:46
آموزش و تحقيقات

شنبه 22/4/1398 - 0:43
آموزش و تحقيقات

شنبه 22/4/1398 - 0:40
آموزش و تحقيقات

شنبه 22/4/1398 - 0:37
مهدویت

روزها را به امید آن که نگاهت فردا‌ بر پهنای آسمان درخشیدن گیرد

 به شب‌هایم گره می‌زنم و دست بر دعا

انتظار فردایی را می‌کشم که از حریم امن خویش درآیی

و دلدادگان دیرینه‌ات را با آب زلال مهربانی‌ات سیراب کنی.

هر شب که ماه بر آسمان می‌افتد‏،

غمی دلگیرتر از همیشه تمام وجود عاشقانت را می‌گیرد و امید دیدنت باز

حماسه شاعرانه می‌آفریند و شعر هجران به شعر انتظار تبدیل می‌شود

و شاعر چشم‌هایت در لابلای ابیات

ترک‌خورده‌اش به دنبال خودت می‌گردد

جمعه 21/4/1398 - 21:44
ایرانگردی



همزمان با افتتاح 15 پروژه شهری در منطقه 15 از سوی شهردار تهران، بازار جدید میوه و تره بار فجر افسریه با حضور مردم و اهالی محل افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ این بازار در راستای سیاست مدیریت شهری و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای افزایش میادین میوه و تره بار به ویژه در محلات محروم و پر جمعیت، بعد از بازسازی و نوسازی کامل بازار قدیمی فجر، مورد بهره برداری قرار گرفته است.
براساس این گزارش، بازار میوه و تره بار افسریه که دارای پارکینگ اختصاصی است، در زمینی به مساحت 800 متر مربع و در 440 متر مربع زیربنا ساخته شده و کاربری‌های میوه نمونه و دستچین، محصولات فرنگی، سبزیجات برگی و غیر برگی و محصولات پروتئینی در آن پیش بینی شده است.
این گزارش می‌افزاید، تعداد شهروندانی که در محله افسریه جنوبی به صورت مستقیم از خدمات بازار میوه و تره بار افسریه بهره‌مند شده‌اند، بیش از 44 هزار نفر است، ضمن اینکه اهالی محله افسریه شمالی نیز از خدمات این مرکز خدماتی برخوردار گردیده‌اند.
گفتنی است، تعداد شهروندانی که از خدمات بازار جدید میوه و تره بار فجر افسریه استفاده می‌کنند، از جمعیت جزیره میکروسکوپی «جبل الطارق» که در اقدامی غیر قانونی به دستور آمریکا و انگلستان، نسبت به توقیف نفتکش کشورمان اقدام کرده است، به مراتب بیشتر است.

چهارشنبه 19/4/1398 - 19:38
ایرانگردی

 

همزمان با فصل تابستان و در راستای طرح پاکسازی و امحا موش ها، با شناسایی 420 منفذ ، تخریب و مسدود کردن پناه گاه موش ها و بازسازی زیر مخزنی ها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ،همزمان با فصل گرما و افزایش زاد و ولد جانوران مضر شهری ، اداره ساماندهی معاونت خدمات شهری و محیط زیست اقدام به اجرای طرح فوریتی مبارزه با جانوران مضر شهری در نواحی چهارگانه کرده است.

در این طرح، که به صورت مستمر به منظور جلوگیری از ازدیاد این جانوران و رضایت هر چه بیشتر شهروندان صورت می گیرد ، بیش از 420 منفذ شناسایی و طعمه گذاری شد.

وی با اشاره به شناسایی و تخریب 47 پناهگاه موش افزود: اکیپ های ویژه ای در محدوده نواحی چهارگانه نسبت به تخریب این پناه گاه ها اقدام و با مواد بتنی این نقاط را مسدود کردند.

صالح زاده همچنین به بازسازی 48 زیر مخزنی برای از بین بردن جانوران موذی در زیر مخزنی ها اشاره کرد و اظهار داشت: با استفاده از 150 کیلو ماسه و سیمان ، منافذ موش بازسازی شد.

وی آب ، غذا و پناهگاه را سه ضلع مثلث حیات موش برشمرد و از مردم خواست بهداشت محیط را برای جلوگیری از ازدیاد موش رعایت کنند .

چهارشنبه 19/4/1398 - 19:35
ایرانگردی



مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در چهارمین جلسه کمیته مالی و اقتصادی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با اشاره به اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بازآفرینی 18 محله بافت فرسوده، از تخصیص 53 میلیارد تومان برای تأمین خدمات 10 پروژه در بافت های فرسوده پایتخت خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، در چهارمین جلسه کمیته مالی و اقتصادی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، اعضای این کمیته بر استفاده از ظرفیت ها و منابع دستگاه های عضو کمیته تأکید کردند.
بر اساس آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی که در سال گذشته به تصویب هیأت محترم وزیران رسید تمامی دستگاه های ذی نقش و مسئول در بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده مکلف به ارائه برنامه و تخصیص اعتبار سالیانه خود در راستای تأمین خدمات و سرانه در بافت های فرسوده شدند.
عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصادشهری شهرداری و رئیس کمیته مالی و اقتصادی ستاد شهر تهران بر برخورد فعالانه همه دستگاه های شهرداری و دولتی تأکید کرد و یادآور شد: شهرداری تهران تاکنون با نوسازی 43 درصد از بافت های فرسوده، پیشرفت مطلوبی در موضوع بازآفرینی داشته است و ضرورت دارد همه دستگاه های مسئول، طبق سند ملی بازآفرینی و آیین نامه اجرایی برنامه ملی پای کار بیایند و وظایف و برنامه و اعتبارات خود را در موضوع بازآفرینی ارائه نمایند.
امامی خاطرنشان کرد: زمانی که موضوع بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده شهری به عنوان یکی از موضوعات محوری در دولت و شهرداری تهران قرار می گیرد، انتظار می رود دستگاه های اجرایی نیز در تحقق مأموریت مذکور برنامه خود را ارائه نمایند.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: با استناد به این قانون، دولت و شهرداری ها مکلف به بازآفرینی و نوسازی ده درصد محله ها در سال شده اند که در این راستا 18 محله بافت فرسوده در شهر تهران به عنوان اولویت نخست از سوی شهرداری تهران مشخص شد و در برنامه اقدام مشترک قرار گرفت.
علی اکبری خاطرنشان کرد: در جلسه بهمن ماه سال گذشته ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، 18 محله اولویت دار معرفی شدند و از دستگاه های عضو ستاد درخواست شد تا متناسب با نوع مسائل و مشکلات موجود در هر محله نسبت به ارائه برنامه سالیانه خود اقدام نمایند.
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران گفت: در گام نخست برای تأمین خدمات در شهر تهران معادل 53 میلیارد تومان برای 10 پروژه تخصیص داده شد و به شرکت بازآفرینی شهری ایران معرفی شد.
با توجه به دستور جلسه های از پیش تعیین شده ، مقرر شد کارگروهی ذیل این کمیته برای بررسی سازوکارهای تشکیل و راه اندازی صندوق بازآفرینی شهری تشکیل شود. همچنین مقرر گردید برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری تهران به تصویب ستاد استانی برسد. در خصوص تبصره ماده 40 برنامه سوم شهرداری تهران نیز که یکی از دستورکارهای جلسه بود، مقرر شد سازو کار صدور پروانه در اراضی ذخیره توسط معاونت شهرسازی شهرداری پیشنهاد شود.

چهارشنبه 19/4/1398 - 19:34
ایرانگردی


 
 
استاندار مازندران ازمشارکت وهمکاری بانک پارسیان و دیگر بانک های خصوصی در توسعه سرمایه گذاری و اشتغال این استان تقدیر کرد.
 
احمد حسین زادگان با ارسال نامه تقدیر به دکتر کورش پرویزیان، رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و مدیرعامل بانک پارسیان از مشارکت بانک های خصوصی در امر بررسی و پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات بند " ب "تبصره 16 قانون بودجه سال 1397 در بخش توسعه سرمایه گذاری و اشتغال تقدیر کرد.
استاندار مازندران همچنین با اظهار خرسندی ازعملکرد بانک های خصوصی، ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به نامگذاری سال 1398 به عنوان "رونق تولید"، بانک های خصوصی استان در بخش توسعه سرمایه گذاری اشتغال و تحقق شعار رونق تولید مشارکت و همکاری لازم را به عمل آورده و در این مسیر گام های موثری بردارند.

چهارشنبه 19/4/1398 - 19:31
ایرانگردی

 

مدیران ارشد رادیو تهران ظهر امروز 19 تیر ماه 98 از بخش های مختلف در ایستگاه میدان حضرت ولی عصر (عج) و مركز فرمان دیدن كرده و در پایان جلسه ای بامدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه برگزاركردند. 

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران  نوبخت نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه در این جلسه گفت: در حال حاضر متروی تهران با 215 كیلومتر طول و 121 ایستگاه در حال حاضر جز 11 مترو برتر دنیا است .
مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینكه روزانه 5 هزار نفر در دو شیفیت در سركار حاضر می شوند تا بهترین خدمات رسانی را به شهروندان و مسافران مترو را ارئه دهیم افزود: در حال حاضر نیز شركت بهره برداری متروی تهران توانسته خدمات رسانی خوبی را ارئه دهد اگرچه بعضی از مواقع با مشكلاتی هم روبرو می شود كه سعی كرده ایم با برنامه ریزی های مناسب  مشكلات را به حداقل برسانیم.
نوبخت گفت: در این شهر زیر زمینی در كنار سرویس دهی  به مسافران در بخش های فرهنگی نیز فعالیت می كنیم و سعی كرده ایم مترو تنها یك وسیله حمل و نقل محض نباشد و به صورت پویا و زنده با مسافر ان در ارتباط باشیم.
وی با اشاره به اینكه مترو در بلایای طبیعی نیز آمادگی از پیش تعیین شده دارد تا بهترین خدمات را در سطح شهر ارائه دهد گفت: سامانه مترو در حال حاضر با تمامی ارگان ها و سازمان ها در اعیاد و مناسبت های خاص ملی و مذهبی در ارتباط است و آمادگی سرویس دهی به تمامی بخش ها را برای انجام برنامه ها دارد.
 نوبخت با بیان اینكه قطار و تجهیزات مهم ترین نقش را برای ما در شركت بهره برداری مترو دارند و تلاش كرده ایم تا تعمیر و نگهداری آنها به صورت منظم انجام شود تا كمترین مشكل را در زمان خدمات رسانی شاهد باشیم.
مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران خاطر نشان كرد: سال گذشته توانسته ایم بخشی از تجهیزات را بومی سازی كنیم و به عنوان اولین بهره بردار دركشور به شهرهای دیگر همانند متروی مشهد ، شیراز، اصفهان نیز مشاوره می دهیم .
در ادامه این جلسه حمید رضا صحرا گرد مدیر شبكه رادیویی تهران  با ابراز خوشحالی از وجود سیستم حمل و نقل منظم و كار آمد مترو از فعالیت های انجام شده قدردانی كرد و ضمن خسته نباشیدی به تمامی كاركنان افزود: ما در رادیو تهران آمادگی هر نوع همكاری با شركت بهره برداری متروی تهر ان را داریم تا خدمات رسانی و فعالیت های فرهنگی را كه در حال انجام است را اطلاع رسانی كنیم .
مدیر رادیو تهران تصریح كرد رادیو تهران به عنوان  بازوی رسانه ای در كنار شما است تا خدمات رسانی شما را به شهروندان معرفی كنیم .
 در پایان نیز معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو در خصوص فعالیت های فرهنگی كه در متروی تهران انجام می شود توضیحاتی را داد.

چهارشنبه 19/4/1398 - 19:18
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته