• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1028
تعداد نظرات : 105
زمان آخرین مطلب : 3524روز قبل
اخبار

این خواننده زن ، آمریکایی است و به خاطر موسیقی خاص خود و خواندن شعرهای عربی ....

 

جنیفر گراوت، خواننده آمریکایی، که مدتی است برای تحصیل در کشور مراکش اقامت گزیده، به دین اسلام مشرف شد .این خواننده زن ، آمریکایی است و به خاطر موسیقی خاص خود و خواندن شعرهای عربی بدون دانستن این زبان، معروف شده است، او در جریان اقامت در کشور مراکش برای تحصیل در رشته عربی، به دین اسلام مشرف شد.فیلمی از ادای شهادتین این خواننده ۲۳ ساله آمریکایی نیز در یوتیوب منتشر شده است. در این فیلم جنیفر که اصالتاً اهل شهر بوستون آمریکا است، به قرائت آیاتی از سوره حمد نیز می‌پردازد. گفته میشود امریکایی ها کامنت های توهین آمیزی درمورد وی در اینترنت منتشر کرده اند و از این کار او راضی به نظر نمیرسند.

 

منبع : پرداد

چهارشنبه 2/11/1392 - 8:14
موفقیت و مدیریت

پول در آوردن یکی از اهداف روزانه همه ماست تا به وسیله آن خواسته ها و احتیاجاتمان را برآورده کنیم. پول در آوردن هنری است که از عهده هر کسی برنمی آید اما راه و روش هایی دارد که قطعا آموختنی است

7 پیشنهد برای كسب درآمد آسان

پول در آوردن یکی از اهداف روزانه همه ماست تا به وسیله آن خواسته ها و احتیاجاتمان را برآورده کنیم. پول در آوردن هنری است که از عهده هر کسی برنمی آید اما راه و روش هایی دارد که قطعا آموختنی است.
برای پولدار شدن لازم نیست از خانواده ای پولدار باشید بلکه کافیست راه و روش های آن را بیاموزید در این گزارش شما را با برخی از رموز این کار آشنا می کنیم:

1 - ساخت لوازم دست ساز
برای پول در آوردن اصلا لازم نیست کارخانه دار یا تاجر باشید بافتن یک بافت ساده، ساخت یک عروسک و طراحی روی پارچه ام می تواند در آمد زا باشد.
برای این کار لازم است ابتدا علایق خودتان را کشف کنید و با تلفیق آن با استعداد هایتان و استفاده اندکی از علم بازاریابی به در آمد زایی برسید.

2 - خرید کالاهای دست دوم
خرید کالاهای دست دوم و به اصطلاح بازیافتی کار پردرآمدی است اگر چشم تیز بینی داشته باشید و بتوانید با یک نگاه ارزش کالاها را تشخیص دهید.گاهی حتی لازم نیست پولی بپردازید خیلی از مردم برای خلاص شدن از کالاهای قدیمی خود حاضرند به شما پول هم بدهند!

3 - فروش غیرقابل فروش ها
در نگاه اول تیتر عجیب و خنده داری است اما حقیقت این است که این روزها بشر گرفتار در عصر تکنولوژی و سرعت حاضر است برای خیلی از چیزهایی که پیشتر رایگان بود هزینه کند.محبت چیزی است که خیلی ها خریدارش اند این روزها
تنهایی دشواری این روزهای بشر معاصر است و خیلی ها برای رهایی از آن هزینه می کنند و برخی هم از این راه کسب درآمد می کنند.

4 - فروش اطلاعات
در اثر ارتباطات قدرت از آن کسی است که اطلاعات دارد و خیلی ها از طریق صرف هزینه های هنگفت اطلاعات می خرند و می کوشند با این راهکار به قدرت برسند.
پس هرچه بیشتر بدانید این امکان وجود دارد که بتوانید با فروش آن ثروتمند شوید.

5 - طراحی و نقاشی
این روزها خیلی ها از این طریق کسب درآمد می کنند از طراحی بر روی ناخن گرفته تا طراحی و زیبا سازی انواع خوراکی ها. اگر احساس می کنید هنرمندید از استعدادتان نهایت بهره را ببرید.

6 - آموزش
شما خیلی کارها ممکن است بلد باشید که بتوانید آن را به دیگران بیاموزید. آموزش یکی از منابع کسب درآمد این روزهاست که خیلی ها از طریق آن به نتیجه می رسند و به اصطلاح کارشان گرفته است.

7 - خدمات
سرعت و عجله این روزها به همراه اقزوده شدن به خانم های شاغل باعث شده خیلی از کارهای خدماتی ساده پول ساز باشند و بسیاری را به ثروت رسانده اند و کار را برای دیگران راحت کرده اند.
بانكی

چهارشنبه 2/11/1392 - 8:13
ریزه کاری های خانه داری

در حال حاضر گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها دارای صفحات لمسی است که اثر انگشت و چربی دست روی این صفحات باقی می ماند و خیلی سریع کثیف می شود. در این مطلب نکاتی درباره تمیز کردن این صفحات به طوری که آسیبی به صفحه آن وارد نکند، آموزش داده می شود.

نکات مهم‌ برای تمیز کردن صفحات لمسی

در حال حاضر گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها دارای صفحات لمسی است که اثر انگشت و چربی دست روی این صفحات باقی می ماند و خیلی سریع کثیف می شود. در این مطلب نکاتی درباره تمیز کردن این صفحات به طوری که آسیبی به صفحه آن وارد نکند، آموزش داده می شود.

نکات مهم‌ برای تمیزکردن صفحات لمسی

۱ – به هیچ عنوان از مواد شوینده که حاوی الکل یا آمونیاک است استفاده نکنید، در صورت نیاز، مقدار کمی آب را با افشانه روی دستمال بریزید و از آن استفاده کنید. البته افشانه های مخصوص این کار هم در بازار موجود است.

۲ – هرگز از دستمال کاغذی برای پاک کردن این صفحات استفاده نکنید، پارچه های نرمی در بازار وجود دارد که به پارچه های میکروفیبری مشهور است و برای این کار مناسب است.

۳ – قبل از تمیزکاری حتما دستگاه را به صورت کامل خاموش کنید یا اگر به هر دلیلی نمی توانید حتما صفحه نمایشگر را خاموش نگه دارید.

۴ – پارچه موردنظر را به صورت عمودی یا افقی و در یک جهت روی صفحه بکشید. انجام حرکات دایره وار باعث می شود کثیفی ها روی صفحه کشیده شود.

باشگاه خبرنگاران

چهارشنبه 2/11/1392 - 8:11
خانواده

روشی جالب و كارآمد برای پس انداز كردن

جوامع کم توسعه یافته، پس انداز کمتری دارند. این اصل را می توان به خانواده ها نیز تعمیم داد. به این معنا که خانواده های مرفه، پس انداز بیشتری دارند و هر چه وضعیت اقتصادی خانواده ضعیفتر باشد، پس انداز کمتری نیز دارد

روشی جالب و كارآمد برای پس انداز كردن

جوامع کم توسعه یافته، پس انداز کمتری دارند. این اصل را می توان به خانواده ها نیز تعمیم داد. به این معنا که خانواده های مرفه، پس انداز بیشتری دارند و هر چه وضعیت اقتصادی خانواده ضعیفتر باشد، پس انداز کمتری نیز دارد.
شاید دیگر به نوشتن این اصول نیازی نباشد؛ زیرا همگان نسبت به آن آگاهی دارند و هر عقل سلیمی آن را درک می کند، اما نکته مهم اینجاست که میزان شناخت و آشنایی با انواع پس انداز و آثار و نتایج آن برای فرد و خانواده به گفتگو نیاز دارد و اطلاع چندانی از آن وجود نداشته باشد.

 برخی از این نکات را شرح می دهیم:
1 _ به طور کلی می توان پس انداز را به دو گروه پولی و غیرپولی تقسیم کرد
پس انداز غیرپولی شامل مجموعه وسایل و لوازم و موجودی هایی است که هر فرد و خانواده از آن برخوردار است. این موجودی در دو گروه اقتصادی و اجتماعی جای می گیرند؛ یعنی موجودی هایی که با پرداخت پول به دست آمده اند و می توان آنها را دوباره به پول تبدیل کرد و موجودی هایی که با روابط اجتماعی به دست می آیند و به پول تبدیل نمی شوند؛ اگر چه ممکن است مبنای دریافت پول نیز باشد. این گروه آخر به نام سرمایه اجتماعی شناخته می شود؛ مانند: اعتماد اجتماعی.

همچنین، در این گروه، نگهداری مناسب از دارایی ها به نحوی که بیشترین سود را برای خانواده به همراه داشته باشد، اصل مهمی است. این گروه را می توان به نحوی سرمایه های افراد و خانواده ها نیز دانست، اما چگونگی مراقبت از آنها را می توان پس انداز نامید؛ زیرا افزایش عمر هر وسیله، از بین نرفتن آن، استهلاک آن در زمان طولانی‌تر در گروه اقتصادی موجب می شود که خانواده دیرتر نسبت به خرید وسیله جایگزین اقدام کند.

به عبارت دیگر، خانواده، با فاصله زمانی بیشتری برای خرید وسیله جایگزین، پول می پردازد. اگر از وسایل زندگی و وسایل شخصی به خوبی مراقبت شود، با افزایش طول عمر آن، هزینه های ثابت خانواده کاهش می یابد. با کاهش هزینه ها، از سویی امکان پس انداز پولی افزایش می یابد و از سوی دیگر امکان برآوردن نیازهای دیگر فراهم می شود.

از این رو، پس انداز تنها در قالب پس انداز پولی قرار نمی گیرد. در گروه اجتماعی نیز حفظ و تقویت سرمایه های اجتماعی مانند اعتماد موجب می شود خانواده با مشکلات کمتری مواجه شود.

2 _ پس انداز یکی از راه های سهیم کردن نسل آینده در دارایی هایی است که امروز در اختیار ماست خانواده در طول حیات خود به دارایی هایی دست می یابد که خواسته و ناخواسته بخش چشمگیری از آن در آینده به اعضای جوان آن می رسد.

همچنین، این اعضا در طول رشد خود از این دارایی ها بهره می برند، اما حفظ و حراست از این دارایی ها، تلاش برای افزودن بر آن از سویی موجب می شود تا زندگی جاری با سهولت بیشتری پیش رود و از سوی دیگر آیندگان پشتوانه های قویتری داشته باشند.

3_ پس انداز - اقتصادی یا اجتماعی - سبب امنیت خاطر اعضای خانواده می شود. امنیت خاطر نیز سبب کاهش اضطراب و فشارهای روانی می شود.
از آن جایی که خانواده، در فرایند حیات خود به شکل های گوناگون با مسائل و مشکلات متعددی مواجه می شود، پس انداز کردن یکی از راه‌ حل های این مشکلات خواهد بود؛ از این رو، خانواده هایی که پس انداز دارند، امنیت خاطر بیشتری دارند و در زندگی احساس ثبات و پایداری بیشتری می کنند.

4_ پس انداز تنها با فعالیت سرپرست خانواده حاصل نمی شود، بلکه همه اعضای خانواده در آن سهیم اند
مدیریت داخلی خانه همچون: مدیریت صحیح هزینه ها و فرزندان با صرفه‌جویی؛ یعنی استفاده بهینه از وسایلی که در اختیار دارند و وسایل منزل به پس انداز خانواده کمک می کند؛ از این رو، پس انداز امری مشارکتی است.

مشارکت نه به این معنا که دیگران را مجبور به انجام دادن فعالیتی کنیم که به پس انداز منتهی شود، بلکه به این معنا که دیگران خود با شناخت و آگاهی از لزوم و ضرورت و بنا بر میل و اراده خود به آن بپردازند؛ از این رو، گفتگو در خانواده درباره ‌راه های پس انداز و رابطه صرفه جویی با آن و تأثیر پس انداز در زندگی آینده و نقش آن در ایجاد اطمینان خاطر و کاهش فشارهای روانی، به مشارکت درست و فعال اعضای خانواده می انجامد.
بنابر این، درباره پس انداز بیشتر بیندیشیم و راه های گوناگون آن را بررسی کنیم و برای به دست آوردن آن اقدام کنیم. به هر میزان و از هر کجا که آغاز کنیم، برای خود و دیگران مفید خواهد بود.

 


منبع : yjc.ir

چهارشنبه 2/11/1392 - 8:10
آشپزی و شیرینی پزی

 

طرز تهیه كوكوی فوق العاده زیبا و خوشمزه

مواد لازم :
ماکارونی فرمی : نصف بسته
مرغ پخته تکه تکه شده یا گوشت چرخ کرده سرخ شده : مقداری
سوسیس یا کالباس (دلبخواهی)
ذرت
فلفل دلمه ای نگینی
تخم مرغ : 1 عدد
پنیر پیتزا : یک بسته کوچک
نمک و آویشن
2عدد گوجه رنده شده
شیر : نصف استکان

طرز تهیه :
ماکارونی ها رو آبپز کرده و آبکش میکنیم تا آبش کاملا بره.
سپس همه مواد رو به جز تخم مرغ و شیر با هم مخلوط میکنیم .
قالبمون رو چرب میکنیم و مواد رو میریزیم داخلش.
تخم مرغ و شیر رو در یک ظرف دیگه هم می زینم تا کامل حل شه سپس روی موادمون می ریزیم اخر سر هم مقداری پنیر پخش میکنیم روش


روی ماكارونی فویل میکشیم 30 دقیقه میمونه داخل فر از قبل گرم شده بعد فویل رو برمیداریم و روشو گریل میکنیم .

 

 


منبع  :cookingdairy

چهارشنبه 2/11/1392 - 8:7
سلامت و بهداشت جامعه


نمی‌دانید تلفن همراهتان كجاست؟ دقایق بسیاری از روز را مشغول گشتن دنبال كلیدها و سایر لوازم شخصی خود بوده و از این بابت عصبانی هستید؟ به جایی می‌روید و بعد با خودتان فكر می‌كنید كه چرا آنجا رفته‌اید؟ متخصصان چنین مسئله‌ای را «ذهن مه‌آلود» یا «مغز ابری» می‌نامند و می‌گویند بسیاری از افراد امروزه از این مشكل رنج می‌برند. اینجا به شما می‌گوییم كه چگونه با این مسئله كنار بیایید.
 
خاموش كنید، حتی برای 10 دقیقه


به مغزتان رژیم بدهید
دكتر مانوئل نوایرز، متخصص روانشناسی تربیتی در دانشگاه نوادا می‌گوید: «حواس‌پرتی یا توجه به مسائل دیگر اصلی‌ترین دلیل اینگونه مشكلات است و این روزها خیلی هم زیاد شده، مثلا می‌خواهید در جمعی حرف بزنید، دهانتان را باز می‌كنید اما بعد یادتان نمی‌آید كه چه می‌خواستید بگویید، شاید علت این باشد كه تنها چند ثانیه قبل به تلفن همراه‌تان نگاه كرده‌اید... یا مثلا رئیستان در مورد پرونده‌ای كه به شما داده، سؤال می‌كند و گیج می‌شوید كه چه جوابی به او بدهید، زیرا تا ثانیه‌هایی پیش مشغول چك كردن ایمیل‌هایتان بوده‌اید، در واقع این پرت شدن حواس از یك موضوع، یكی از علت‌های اصلی گیجی و حواس‌پرتی است.»
 
اما چطور بر این مشكل غلبه كنید؟
دكتر نوایرز می‌گوید: «فقط 10 دقیقه در هر روز، خودتان را از وسایل الكترونیكی مثل تلفن‌همراه، لپ‌تاپ و بازی‌ها و ضبط‌صوت‌تان دور کرده و آنها را خاموش كنید. بعد روی یك كاغذ همه مسائل مهم را كه باید به خاطر بسپارید، بنویسید و این كاغذ را همراه خودتان همه جا ببرید و چندین بار در طول روز به آن نگاه كنید، می‌توانید با خودتان شرط كنید كه فقط روزی 2 یا 3 بار ایمیل‌هایتان را چك كنید و تلفن همراه‌تان را از خودتان دور نگه دارید تا وسوسه نشوید كه هر دقیقه آن را چك كنید.»
 
اسمش را صدا بزنید
حواس پرتی,حواس پرتی های روزمره

مغزتان را تمرین دهید
همیشه چیزهایتان را گم می‌كنید و اسم افراد آشنا را به خاطر نمی‌آورید؟ دكتر لیندا بلیر، متخصص روانشناسی و نویسنده كتاب «از خودتان در مقابل اضطراب دفاع كنید» می‌گوید: «این مسئله ناشی از عدم تمركز و توجه است. اگر كلیدهایتان را گم می‌كنید ناشی از آن است كه لحظه‌ای که آن را در جایی گذاشته‌اید دقت نكرده‌اید كه كجا می‌گذارید. اگر اسم كسی را به خاطر نمی‌آورید، به این دلیل است كه زمانی كه با این فرد ملاقات كرده‌اید ذهنتان را وارد این تلاش نكرده‌اید كه اسم او را به خاطر بسپارید.»
 
اما چطور بر این مشكل غلبه كنید؟
دكتر بلیر یادآور می‌شود: «یكی از ساده‌ترین كارها در خانه‌تان این است كه جای خاصی را برای كلیدها، تلفن همراه و سایر لوازم شخصی‌تان در نظر بگیرید و همیشه آنها را همان‌جا بگذارید. در مورد سایر مسائل هم باید ذهنتان را به طور مرتب تمرین دهید تا بتواند عملكرد مناسب داشته باشد، برای مثال اگر كسی به نام فلورانس به شما معرفی می‌شود، در چند جمله اول سعی كنید مرتب نام او را تكرار كنید، مثلا بگویید افشین، خوشحالم كه با تو آشنا شدم... افشین، كار تو چیست؟ شاید این طرز حرف زدن كمی عجیب به نظر برسد اما در عوض باعث می‌شود شما اسم آن فرد را به خاطر بسپارید.»
 
اكسیژن برسانید
 
مغزتان را بیدار كنید
مغز شما برای عملكرد مناسب به اكسیژن احتیاج دارد. دكتر بلیر می‌گوید: «وقتی خسته هستید، تنفس شما عمیق نیست و در نتیجه میزان اكسیژنی كه از طریق خون به مغز می‌رسد كاهش می‌یابد و این روی عملكرد مغز تاثیر می‌گذارد. همین موضوع ساده می‌تواند باعث «ذهن مه‌آلود» شود. حالت مشابه دیگر اضطراب و ناراحتی است كه باعث می‌شود تنفس به صورت ایده‌آل انجام نشود و فرد تند‌تند و غیرعمیق نفس بكشد یا تنفس خود را حبس كند، نتیجه همه این حالت‌‌ها، نرسیدن اكسیژن به مغز است.»
 
اما چطور بر این مشكل غلبه كنید؟
دكتر بلیر راه‌حل خوبی دارد: «ورزش كردن بهترین راه‌حل ممكن برای رساندن حد ماكزیمم اكسیژن به مغز است، اگر تازگی‌ها خیلی فراموشكار شده‌اید یك برنامه ورزشی منظم و نه خیلی سخت و طاقت‌فرسا، برای خودتان تدارك ببینید، حتی می‌توانید یك برنامه پیاده‌روی چنددقیقه‌ای روزانه در نظر بگیرید و بعد از مدتی متوجه شوید كه ذهنتان چقدر شفاف‌تر و دقیق‌تر شده است.
منبع:مجله ایده آل

چهارشنبه 2/11/1392 - 8:4
اهل بیت

گزارش سرویس دینی جام نیوز؛ از آنجا كه پیامبر (ص) و سایر ائمه علیهم السلام احتمال داده ‏اند شاید افراد كذّاب و مغرضى ادّعاى مهدویّت بكنند و بخواهند، مردم ناآگاه را گمراه سازند، لذا خصوصیّات و اوصاف امام مهدى (عج) را به خوبى توصیف كرده‏ اند، در باره اوصاف آن حضرت آمده است:

 

نام او نام پیامبر (ص) و كنیه او كنیه پیامبر (ص) است، او بلند پیشانى است و بینى باریكى دارد كه اندكى میانش برآمده است، چهره‏اى چون ماه تابان دارد، چشمانى فراخ و سیاه دارد، رنگ سیمایش گندمگون و سرخ است، پیشانى نورانى دارد و صاحب خال و علامت است، صورتش گشاده و دانش او افزونتر از همه مخلوقات است.

 

ابروانى به هم پیوسته دارد، با سینه ‏اى فراخ و شانه‏ هایى محكم، هیبتش مردم را مى ‏ترساند، امّا به دلها نزدیك است، شیرین گفتار و خوش سیما است، قامتى معتدل و میانه دارد و بر گونه راستش خالى است كه گویا دانه مشكى است كه بر قطعه عنبر سائیده باشند، هاله‏ هایى از نور او را احاطه كرده و به رسول خدا (ص) شباهت دارد، از نظر سنّ سالخورده است، امّا سیماى چهل ساله یا كمتر دارد و با گذشت روزها و سالها ابدا پیر نمى‏ شود.

قصص الأنبیاء ( قصص قرآن - ترجمه قصص الأنبیاء جزائرى)، ص860.

 

چهارشنبه 2/11/1392 - 8:1
اخبار
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی گفت: 15 عضو حیوان حلال‌ گوشت حرام است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدباقر لیاقتی در حاشیه سفر خود به گیلان یکی از وظایف ناظران شرعی را کنترل اجزای حرام حیوان حلال گوشت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 15 عضو حیوان حلال گوشت حرام است، اظهار کرد: غده‌های گوشت، سم، حدقه چشم، دنبلان و... در اسلام حرام است.

این مسئول با اشاره به اینکه جمع‌آوری اجزای حیوان حلال گوشت زیر نظر ناظران شرعی انجام می‌شود، افزود: این اجزا به بنادر و کشورهای متقاضی صادر می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه سگ و خوک در ایران پرورش داده نمی‌شود، گفت: کروکودیل، قورباغه، خرچنگ، خرگوش و... برای صادرات در ایران پرورش داده می‌شوند.

لیاقتی رعایت مسایل در پرورش موجودات مذکور را مهم دانست و یادآور شد: تلاش ما این است نواقص برطرف شود و گوشت حلال به دست مردم کشورمان برسد.

وی نقش پیروزی انقلاب اسلامی در توجه به مسایل شرعی مصرف گوشت حلال را بسیار مهم دانست و یادآور شد: پس از انقلاب کنترل بر واردات گوشت‌هایی که دارای شبهه بودند صورت گرفت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی میزان مصرف گوشت مردم ایران را یک‌میلیون تن اعلام کرد و متذکر شد: حدود 200 هزار تن از خارج وارد می‌شود و 800 هزار تن تولید داخل است.

وی تولید 400 هزار تن گوشت را در عشایر ایران ذکر کرد و افزود: وظایف ما 14 موضوع نظارتی است و در حوزه آبزیان نیز نقش مهمی داریم.

لیاقتی، ماهی حرام و حلال را دارای دو ویژگی دانست و تصریح کرد: ماهی که فلس داشته باشد حلال است و از آنجا که گوشت فیله ماهی وارداتی بدون پوست حرام و یا حلال بودن آن مشخص نیست، نظارت در هنگام کارتن زدن صورت می‌گیرد و با حضور ناظر شرعی مهر تایید روی کارتن زده می‌شود.



چهارشنبه 2/11/1392 - 7:59
اخبار
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد دو نیم کردن یا خرد کردن برخی از انواع داروهای تجویزی می‌تواند موجب بروز واکنش‌های آلرژیک هوازی شود.

به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان بلژیکی در بررسی‌های خود دریافتند نصف کردن برخی داروهای خاص همچون داروهای ضداضطراب می‌تواند موجب بروز حساسیت پوستی شود که خود نگران‌کننده و دردسرساز است.

طبق مشاهدات این پزشکان، نصف کردن یک قرص پیش از مصرف آن باعث می‌شود ذرات ریزی از دارو در هوا منتشر شود که پس از تماس این ذرات با قسمت‌های حساس پوست همچون صورت، پلک و گردن، التهاب و حساسیت پوست را به همراه خواهد داشت.

به گفته پزشکان داروهای حاوی «تترازپام»، «زولپدین» و «ترازدون» که برای درمان افسردگی، اضطراب و بی‌خوابی تجویز می‌شوند، بیشتر می‌توانند موجب بروز واکنش‌های آلرژیک شوند.

به نقل از پریونشن، پزشکان توصیه می‌کنند در صورت لزومِ دو نیم کردن قرص حتما باید از دستکش و ماسک استفاده شود تا از هر نوع التهاب و حساسیت احتمالی پیشگیری به عمل آید.

چهارشنبه 2/11/1392 - 7:57
اخبار
منبع: خبرگزاری مهر
برای نخستین بار متن کامل دستورالعمل اجرایی سبد کالایی را منتشر کرد که در آن، سامانه پیام کوتاه برای اطلاع شهروندان از "دریافت" یا "عدم دریافت" سبد کالایی پیش بینی شده است.
دولت در روزهای آینده، سبد کالایی رایگان خود را به 15 میلیون سرپرست خانوار ارایه می کند. در این سبد کالایی، قرار است 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، 2 بسته 400 گرمی پنیر، 2 بسته 16 عددی تخم مرغ قرار گیرد. بر اساس دستورالعمل اجرایی توزیع این سبد کالایی، قرار است برنج این سبد کالایی هندی باشد.

به منظور اطلاع افراد از تعلق سبد، سامانه پیام کوتاه در این مورد پیش بینی شده است که متقاضیان می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیش بینی شده از این موضوع مطلع شوند، همچنین متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صفحه اینترنتی پیش بینی شده در این مورد اقدام کنند.

شماره سامانه پیام کوتاه و صفحه اینترنتی پس از اعلام از سوی معاونت فناوری اطلاعات وزارت متبوع، متعاقبا از طریق ستاد به سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان ها اعلام خواهد شد.

در این دستورالعمل مشخص شده است که سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت باید تضامین لازم را از فروشگاه‌های توزیع کننده سبد کالایی دریافت کنند تا اگر هر فروشگاهی وجهی را از مشتری دریافت کرد، با وی برخورد شود، چراکه این سبد کالایی کاملا رایگان است.

بر اساس این دستورالعمل، کالاهای سبد اول شامل 10 کیلوگرم برنج هندی 1121 بسته بندی شده، 2 عدد مرغ (به وزن تقریبی 4 کیلوگرم)، 2 بسته پنیر 400 گرمی ، 2 بطری روغن نباتی مایع 810 گرمی و یک شانه 30 عددی تخم مرغ ( با وزن حداقل 1.8 کیلوگرم) با پرینت تاریخ تولید خواهد بود.

سبد کالا به سرپرست خانوار دریافت کننده یارانه تعلق می گیرد و در صورتیکه در یک خانواده دریافت کننده یارانه دو یا چند نفر از مشمولین دریافت سبد وجود داشته باشد به یکی از آنها سبد تعلق خواهد گرفت و بقیه حذف می شوند مثلا سرپرست خانواده ای که کارمند است در صورتیکه همسر یا فرزندش کارمند، فرهنگی یا عضو نیروهای مسلح یا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی باشند یک سبد دریافت خواهند کرد. این اقدامات به استناد مصوبه دولت توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است.

متن کامل دستورالعمل اجرایی توزیع سبد کالایی به شرح زیر است:
1- سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان باید با تماس با مدیران استانی مباشرین توزیع روند ورود کالاهای سبد را به استان پیگیری و در صورت لزوم برای تسریع آن اقدام نماید.

2-سازمان های صنعت معدن و تجارت استان میزان کالای وارد شده را به صورت روزانه در قالب جدول ذیل تهیه و به مباشر توزیع و ستاد کتبا اعلام نمایند.

3- مدیران ادارات صنعت معدن و تجارت در شهرستان ها باید اقدام مشابه بند 2 را در حوزه شهرستان انجام و نتیجه را به سازمان صنعت معدن و تجارت استان مربوطه اعلام نماید.

4- تمام شهرهای استان باید دارای فروشگاه عرضه کننده کالاهای سبد باشند. در صورت عدم وجود فروشگاههای تحت پوشش مباشرین معرفی شده در یک شهر، سازمان صنعت معدن و تجارت استان مجاز است از عرضه کنندگان معتمد خود در توزیع سبد استفاده نماید. در این صورت سازمان صنعت معدن و تجارت باید فروشگاه مورد نظر را به یکی از مباشرین توزیع معرفی نماید تا نسبت به تحویل کالا به آن اقدام شود.

تبصره1: با توجه به رایگان بودن کالا، فروشگاه معرفی شده باید از هر جهت مورد اطمینان سازمان صنعت معدن و تجارت باشد لذا سازمان صنعت معدن و تجارت استان باید به طریق مقتضی نسبت به اخذ ضمانت لازم از فروشگاه معتمد برای انجام تسویه حساب و عودت کالاهای مازاد اقدام نماید.

تبصره 2: شماره ( ترمینال یا پایانه) فروشگاه معرفی باید به ستاد اعلام شود تا نسبت به فعال سازی آن در سامانه الکترونیکی اقدام گردد. در غیر این صورت واحد مربوطه قادر به توزیع نخواهد بود.

5- سازمان های صنعت، معدن و تجارت با توجه به دستورالعمل شماره 60/223167 مورخ 92.10.16 این ستاد و نیز دستورالعمل شماره 370/92/49378 مورخ 92.10.22 سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدامات لازم را برای بازرسی و نظارت بر کیفیت و کمیت کالاهای سبد به عمل آورند.

6- کالاهای سبد اول شامل 10 کیلوگرم برنج هندی 1121 بسته بندی شده، 2 عدد مرغ ( به وزن تقریبی 4 کیلوگرم)، 2 بسته پنیر 400 گرمی ، 2 بطری روغن نباتی مایع 810 گرمی و یک شانه 30 عددی تخم مرغ ( با وزن حداقل 1.8 کیلوگرم) با پرینت تاریخ تولید خواهد بود.

تبصره: کالای تخم مرغ با توجه به شرایط هر استان و بر اساس امکانات موجود ممکن است به صورت شانه 30 عددی یا 24 عددی بسته بندی و عرضه شود و با توجه به محدودیت ظروف بسته بندی ممکن است تعداد 24 عدد تخم مرغ در ظروف یا سلولزی با ترکیب 4 بسته 6 عددی یا 2 بسته 12 عددی یا یک بسته 15 عددی + یک بسته 9 عددی باشد.

7- سبد کالای دولت کاملا رایگان است و دریافت هر گونه وجهی تحت هر عنوان از متقاضیان ممنوع می باشد.

8- شروع توزیع سبد بین متقاضیان و پایان آن با مجوز کتبی ستاد بسیج اقتصادی کشور می باشد و فروشگاهها نباید بدون مجوز ستاد کالاهای سبد را توزیع نمایند.

9- دریافت کنندگان سبد با توجه به مصوبه دولت شامل کارمندان دولت، فرهنگیان، نیروهای مسلح، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی می باشند و این ستاد و سازمان های صنعت معدن و تجارت استان ها هیچ نقشی در تعیین یا حذف دریافت کنندگان سبد ندارند.

10- توزیع سبد کالا با سیستم الکترونکی (کارت یارانه افراد) انجام می گردد. وظیفه راه اندازی سیستم به عهده معاونت فناوری اطلاعات وزارت صنعت معدن و تجارت می باشد. در صورت تغییر احتمالی روش توزیع مراتب کتبا به سازمان های صنعت معدن و تجارت اعلام خواهد شد.

11- سبد کالا به سرپرست خانوار دریافت کننده یارانه تعلق می گیرد و در صورتیکه در یک خانواده دریافت کننده یارانه دو یا چند نفر از مشمولین دریافت سبد وجود داشته باشد به یکی از آنها سبد تعلق خواهد گرفت و بقیه حذف می شوند مثلا سرپرست خانواده ای که کارمند است در صورتیکه همسر یا فرزندش کارمند، فرهنگی یا عضو نیروهای مسلح یا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی باشند یک سبد دریافت خواهند کرد. این اقدامات به استناد مصوبه دولت توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است.

12- در این دستورالعمل منظور از خانواده همان خانواده ای است که در سازمان هدفمندی یارانه ها برای دریافت یارانه ثبت نام کرده است.

13- به منظور اطلاع افراد از تعلق سبد، سامانه پیام کوتاه در این مورد پیش بینی شده است که متقاضیان می توانند با ارسال کد ملی خد به شماره پیش بینی شده از این موضوع مطلع شوند همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به صفحه اینترنتی پیش بینی شده در این مورد اقدام نمایند.

تبصره: شماره سامانه پیام کوتاه و صفحه اینترنتی پس از اعلام از سوی معاونت فناوری اطلاعات وزارت متبوع متعاقبا از طریق ستاد به سازمان های صنعت معدن و تجارت استان ها اعلام خواهد شد.

14- دریافت سبد فقط با کارت یارانه بانکی می باشد و به صورت اتوماتیک کالاهای سبد بر روی کارت سرپرست خانوار شارژ می شود لذا نیاز به هیچ گونه ثبت نام در اینترنت یا فروشگاه و ... نمی باشد.

15- سازمان های صنعت معدن و تجارت با اطلاعیه های صادره ( با توجه به نامه شماره 60/228649 مورخه 92/10/24 رایگان بودن سبد و موارد لازم دیگر را به طرق مقتضی به اطلاع مردم برسانند.

16-به منظور تسویه حساب نهایی توزیع کالا با مباشرین تامین و توزیع کالا اقلام مشمول سبد کالای رایگان دولت، سازمان صنعت معدن و تجارت استانها باید ضمن نظارت کامل بر مراحل توزیع فرم های الف، ب و ج این دستورالعمل را به منظور تهیه مستندات اثبات تحویل و توزیع و ارائه تاییدیه های نهایی در سطح استان تکمیل نمایند.

فرم ب- صورتجلسه تاییدیه (سهمیه ) توزیع سبد کالای رایگان دولت (نوبت اول)

فرم ج- جدول آمار و ارقام تامین و توزیع و گزارش عملکرد در سطح استان

بدیهی است مسئولیت صحت و سقم آمار و اطلاعات و ارقام تحویلی و توزیعی مربوط به سبد کالا در سطح استانها با روسای محترم سازمان های صنعت معدن و تجارت می باشد که این امر با اخذ گزارش عملکرد به صورت دستی و یا اخذ گزارش از سامانه پیش بینی خواهد شد.

17- پاسخگویی سازمان های صنعت معدن و تجارت به استعلام های این ستاد به منظور بررسی و رسیدگی به کلیه اسناد مربوط به توزیع اقلام سبد کالای رایگان دولت

18- ملاک تعیین و محاسبه هزینه حمل و نقل و کارمزد توزیع و سایر هزینه های تبعی بر اساس نرخ های اعلام شده از سوی سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود که بر اساس ضوابط پرداخت مدارک و مستندات لازم و نحوه پرداخت که از سوی معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع که از طریق ذیحساب محترم ابلاغ می گردد.

شرح وظایف مباشرین تامین:
1- مباشرین تامین برای کالاهای سبد رایگان به شرح زیر:

الف) روغن نباتی: انجمن صنایع روغن نباتی ایران از طریق شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه های روغنی ایران

ب) برنج: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از طریق شرکت های غله و خدمات بازرگانی استانها

ج) مرغ: شرکت پشتیبانی امور دام

د) تخم مرغ: اتحادیه مرکزی مرغداران میهن

ه) پنیر: انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران

بر اساس ضوابط مربوطه مسئولیت تامین کالای مورد نیاز سبد را بعهده دارند. لذا لازم است کلیه تولیدکنندگان که متقاضی تامین کالا در این خصوص می باشند، درخواست های خد را به مباشرین مذکور ارائه و موضوع را مورد پیگیری قرار دهند.

2- مباشرین تامین موظفند بر اساس حواله های صادره از سوی دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار، نسبت به تحویل کالای مربوطه به مباشرین توزیع بر اساس لیست فروشگاههای استانی و شهرستانی اعلام شده توسط هر یک از آنها اقدام نمایند.

تبصره1: برنج در انبار شرکت غله و خدمات بازرگانی استان تحویل مباشر توزیع می گردد.

تبصره 2: مرغ در محل سردخانه شرکت پشتیبانی امور دام در هر استان تحویل مباشر توزیع می گردد.

تبصره 3) کالاهای پنیر، تخم مرغ و روغن نباتی توسط مباشرین تامین یا واحدهای تولید کننده طرف قرارداد آنها در نقطه توزیع تحویل خواهد شد.( شبکه مویرگی)

3- مباشرین تامین موظفند گزارش مقدار کالای تحویلی را به صورت روزانه به تفکیک استان و مباشر توزیع کتبا به ستاد بسیج اقتصادی کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها ارسال نمایند.

4- مباشرین تامین موظفند گزارش مقدار کالای تحویلی را در قالب فرم الف بند 2 به تفکیک استان و مباشر توزیع تنظیم و به تایید سازمان صنعت معدن و تجارت استانها برسانند و کتبا به ستاد بسیج اقتصادی کشور اعلام نمایند.

وظایف مباشرین توزیع:
1- تنظیم و امضای تفاهم نامه با مباشرین تامین به منظور دریافت و توزیع کالای مربوطه

2- دریافت حواله کالا از دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار بر اساس سهمیه تعیین شده توسط ستاد بسیج اقتصادی کشور

3- مراجعه به مباشرین تامین و ارائه جدول سهمیه استانی جهت دریافت کالا در استانهای کشور

تبصره: تحویل کالای مرغ درب سردخانه شرکت پشتیبانی امور دام در استان مربوطه و تحویل کالای برنج درب انبار شرکت غله و بازرگانی استان خواهد بود. سایر کالاهای سبد توسط مباشرین تامین در محل عرضه (فروشگاه و یا انبار مربوطه ) به صورت مویرگی می باشد.

4- تقسیم کالا متناسب با جمعیت هر شهرستان بین واحدهای استانی به تعداد فروشگاه های تحت پوشش و انعکاس جدول سهمیه ها به هر یک از مباشرین تامین

5- پیش بینی واحدهای عرضه کننده کالا در نقاطی که مباشرین توزیع فاقد فروشگاه می باشد.

تبصره: این امر با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان واداره ذیربط در شهرستان انجام می شود.

6- اعلام کالاهای وارد شده به استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اخذ تاییدیه مطابق بند 2 وظایف سازمان های صنعت معدن و تجارت همین دستورالعمل

7- مباشر توزیع در هر استان موظف است مطابق بند 10 وظایف فروشگاههای عرضه کننده سبد نسبت به جمع آوری نسخ چهارم رسیدهای صادره اقدام و مجموع کالای وارده به استان را به صورت روزانه به سازمان صنعت معدن و تجارت استان ( در قالب فرم "ب" بند 16 تکالیف سازمان های صنعت، معدن و تجارت) گزارش و تاییدیه ورود کالا به شبکه دریافت نماید.

شرح وظایف مباشرین تامین:
1- مباشرین تامین برای کالاهای سبد رایگان به شرح زیر:

الف) روغن نباتی: انجمن صنایع روغن نباتی ایران از طریق شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه های روغنی ایران

ب) برنج: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از طریق شرکت های غله و خدمات بازرگانی استانها

ج) مرغ: شرکت پشتیبانی امور دام

د) تخم مرغ: اتحادیه مرکزی مرغداران میهن

ه) پنیر: انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران

بر اساس ضوابط مربوطه مسئولیت تامین کالای مورد نیاز سبد را بعهده دارند. لذا لازم است کلیه تولیدکنندگان که متقاضی تامین کالا در این خصوص می باشند، درخواست های خود را به مباشرین مذکور ارائه و موضوع را مورد پیگیری قرار دهند.

2- مباشرین تامین موظفند بر اساس حواله های صادره از سوی دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار، نسبت به تحویل کالای مربوطه به مباشرین توزیع بر اساس لیست فروشگاههای استانی و شهرستانی اعلام شده توسط هر یک از آنها اقدام نمایند.

تبصره1: برنج در انبار شرکت غله و خدمات بازرگانی استان تحویل مباشر توزیع می گردد.

تبصره 2: مرغ در محل سردخانه شرکت پشتیبانی امور دام در هر استان تحویل مباشر توزیع می گردد.

تبصره 3) کالاهای پنیر، تخم مرغ و روغن نباتی توسط مباشرین تامین یا واحدهای تولید کننده طرف قرارداد آنها در نقطه توزیع تحویل خواهد شد.( شبکه مویرگی)

3- مباشرین تامین موظفند گزارش مقدار کالای تحویلی را به صورت روزانه به تفکیک استان و مباشر توزیع کتبا به ستاد بسیج اقتصادی کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها ارسال نمایند.

4- مباشرین تامین موظفند گزارش مقدار کالای تحویلی را در قالب فرم الف بند 2 به تفکیک استان و مباشر توزیع تنظیم و به تایید سازمان صنعت معدن و تجارت استانها برسانند و کتبا به ستاد بسیج اقتصادی کشور اعلام نمایند.

وظایف مباشرین توزیع:
1- تنظیم و امضای تفاهم نامه با مباشرین تامین به منظور دریافت و توزیع کالای مربوطه

2- دریافت حواله کالا از دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار بر اساس سهمیه تعیین شده توسط ستاد بسیج اقتصادی کشور

3- مراجعه به مباشرین تامین و ارائه جدول سهمیه استانی جهت دریافت کالا در استانهای کشور

تبصره: تحویل کالای مرغ درب سردخانه شرکت پشتیبانی امور دام در استان مربوطه و تحویل کالای برنج درب انبار شرکت غله و بازرگانی استان خواهد بود. سایر کالاهای سبد توسط مباشرین تامین در محل عرضه (فروشگاه و یا انبار مربوطه ) به صورت مویرگی می باشد.

4- تقسیم کالا متناسب با جمعیت هر شهرستان بین واحدهای استانی به تعداد فروشگاه های تحت پوشش و انعکاس جدول سهمیه ها به هر یک از مباشرین تامین

5- پیش بینی واحدهای عرضه کننده کالا در نقاطی که مباشرین توزیع فاقد فروشگاه می باشد.

تبصره: این امر با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان واداره ذیربط در شهرستان انجام می شود.

6- اعلام کالاهای وارد شده به استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اخذ تاییدیه مطابق بند 2 وظایف سازمان های صنعت معدن و تجارت همین دستورالعمل

7- مباشر توزیع در هر استان موظف است مطابق بند 10 وظایف فروشگاههای عرضه کننده سبد نسبت به جمع آوری نسخ چهارم رسیدهای صادره اقدام و مجموع کالای وارده به استان را به صورت روزانه به سازمان صنعت معدن و تجارت استان ( در قالب فرم "ب" بند 16 تکالیف سازمان های صنعت، معدن و تجارت) گزارش و تاییدیه ورود کالا به شبکه دریافت نماید.

وظایف فروشگاههای عرضه کننده سبد:
1- پیش بینی یخچال و سردخانه مناسب جهت نگهداری کالاهای پنیر و مرغ

2-فروشگاه باید نسبت به آماده سازی POS خود اقدامو خط ارتباطی آن را با شبکه حفظ نماید.

3- بعد از کشیدن کارت افراد در POS (به مثابه پرداخت پول توسط کارتخوان) گزینه دریافت سبد بر روی POS پدیدار می شود. در صورتی که متقاضی مشمول به دریافت کالاهای خود بود گزینه تایید انتخاب و رسید دریافت کالا از POS خارج خواهد شد.

4- چاپ رسید به منزله دریافت کالا می باشد.

5- فروشگاه باید تمام کالاهای سبد را دریافت و برای توزیع آماده نماید اما در صورت عدم وجود هر یک از کالاها، گزینه دریافت یک یا چند کالا در سامانه پیش بینی شده است که با انتخاب و چاپ حواله کالاهای موجود صادر و به متقاضی تحویل خواهد شد. بدیهی است در مراجعات بعدی کالاهای باقیمانده به همین روش تحویل خواهد شد.

6- کالاهای سبد اول شامل 10 کیلو گرم برنج هندی 1121 بسته بنده شده ، 2 عدد مرغ (به وزن تقریبی چهارکیلوگرم)، 2 بسته پنیر 400 گرمیUF، 2 بطری روغن نباتی مایع 810 گرمی و یک شانه 30 عددی تخم مرغ (با وزن حداقل 1.8 کیلوگرم) با پرینت تاریخ تولید خواهد بود.

تبصره:کالای تخم مرغ با توجه به شرایط هر استان و بر اساس امکانات موجود ممکن است به صورت شانه 30 عددی یا 24 عددی بسته بندی و عرضه شود و با توجه به محدودیت ظروف بسته بندی ممکن است تعداد 24 عدد تخم مرغ در ظروف pet یا سلولزی با ترکیب 4 بسته 6 عددی یا 2 بسته 12 عددی یا یک بسته 15 عددی + یک بسته 9 عددی باشد.

7- بسته کالای دولت کاملا رایگان است و دریافت وجه تحت هر عنوان اعم از بسته بندی نایلکس و غیره ممنوع خواهد بود.

8- فروشگاه عرضه کننده سبد باید با اعلان مناسب این موضوع را به اطلاع متقاضیان برساند.

9- سازمانهای صنعت، معدن و تجارت در طول دوره توزیع در مورد بازرسی از فروشگاههای عرضه کننده سبد اقدام خواهد نمود. فروشگاهها باید با مامورین سازمان صنعت، معدن و تجارت با رویت کارت شناسایی همکاری نمایند.

10- هر یک از فروشگاههای عرضه کننده موظفند بلافاصله پس از دریافت کالا نسبت به صدور رسید کالای دریافتی از مباشر تامین یا نماینده وی در 4 نسخه (در قالب فرم "ب" بند 16 تکالیف سازمانهای صنعت، معدن و تجارت) اقدام نماید. تقسیم نسخ رسید دریافت کالا بشرح ذیل خواهد بود.

نسخه اول: سازمان ص.م.ت استان و یا اداره ص.م.ت شهرستان ذیربط

نسخه دوم: تحویل دهنده

نسخه سوم: تحویل گیرنده
چهارشنبه 2/11/1392 - 7:49
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته