• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1039
تعداد نظرات : 38
زمان آخرین مطلب : 4202روز قبل
سلامت و بهداشت جامعه

چشم ها از بیماری شما رمزگشایی می کند

چشم‌ها، پرده از بیماری‌های مغز برمی‌دارند

به گزارش قدس آنلاین،نتایج آزمایشات جدید تایید می‌کند که با انجام معاینات چشمی می توان اختلالات مغزی را تشخیص داد.

پزشکان می گویند که با دنبال کردن حرکات چشم‌ها می‌توانند در آینده به روش‌های سریع و دقیق‌تری برای تشیخص اختلالات مغزی مانند اوتیسم، شیزوفرنی یا اختلال نقص توجه ناشی از بیش فعالی دست پیدا کنند.

روش‌های فعلی برای تشخیص این مبتلا اختلالات پر هزینه و وقت‌گیر هستند و حتی در مواردی هم بیماری را درست تشخیص نمی‌دهند.

به گزارش لایوساینس، متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در بازبینی اخیر متوجه قابلیت فوق العاده روش ردیابی حرکات چشمی در تشخیص وضعیت عملکرد مغزی انسان شده‌اند و امیدوارند در آینده به روش‌های مدرن‌تر، ساده‌تر و کم هزینه‌تر بدین منظور دست پیدا کنند.

*سلامت نیوز

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 73143
چهارشنبه 5/7/1391 - 22:34
آموزش و تحقيقات

اگر کمتر از 6ساعت می خوابید ،فشارخون در انتظار شماست

نتایج یک تحقیق نشان داد که کیفیت نامطلوب خواب و کم‌خوابی شبانه با پرفشاری مقاوم خون در افراد مرتبط است.

به نوشته نشریه انجمن قلب آمریکا، محققان با بررسی الگوهای خواب 234 نفر از افراد مبتلا به فشارخون بالا، دریافتند که اکثر آنها خوابی در حدود 6 ساعت و یا کمتر دارند و کیفیت خواب به صورت نامطلوب در افراد مورد مطالعه احتمال ابتلا به فشارخون مقاوم را تا 2 برابر نسبت به بقیه افزایش داده است.

براساس این گزارش محققان با مشاهدات بیشتر همچنین افزودند: احتمال داشتن خواب با کیفیتی پایین‌تر و کم‌خوابی در زنان بیشتر از مردان بوده است.

به گفته محققان افراد مبتلا به فشارخون بالا بیشتر به مشکلات در حین خواب و اختلالات خواب دچار می‌شوند و به دنبال آن این کیفیت نامطلوب خواب در بیماران مبتلا به فشارخون بالا با فشارخون مقاوم همراه بوده است.

گفتنی است فشارخون مقاوم به درمان به فشارخونی گفته می‌شود که با حداقل 3 داروی کنترل فشارخون و یا داروهای بیشتر، فشارخون می‌نیمم و ماکسیمم بیمار هنوز هم بالاتر از 90/140 میلی‌متر جیوه باشد
*وبدا

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 73315
چهارشنبه 5/7/1391 - 22:32
آموزش و تحقيقات

مضرات شیر خشک

مصرف شیر خشک باعث افزایش سرماخوردگی و عفونت های گوش در بین کودکان می شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق یک متخصص اطفال گفت: سرماخوردگی ها عفونت های حاد دستگاه تنفسی هستند که ممکن است بصورت تدریجی در فرد ظاهر شود و با علائمی مانند تب، سرفه، آبریزش و گرفتگی بینی، گلو درد، خشکی ته حلق، سر درد و ضعف خود را نشان دهد.

دکتر فرشید فروزنیا افزود: طول مدت بیماری بین 2 تا 7 روز متغیر می باشد و اغلب با استراحت و درمانهای حمایتی بهبود می یابد.

به گزارش وب دا، وی ادامه داد: علت سرماخوردگی ها ناشی از ویروسها است و بالغ بر 2 هزار نوع ویروس وجود دارد و ممکن است در طول سال یک کودک را چندین بار بیمار کند.

دکتر فروزنیا خاطرنشان کرد: سرماخوردگی قابل سرایت و انتشار است و در کودک ایجاد عوارضی مانند عفونت گوش و ذات الریه می کند و در مواردی ممکن است نیاز به بستری کردن کودک باشد.

وی اضافه کرد: شیوع این بیماری در فصل سرد بیشتر است اما در فصول گرم نیز بروز می کند.

فروزنیا در رابطه با پیشگیری از سرماخوردگی در کودکان توصیه کرد: استراحت کامل طفل و دادن مایعات فراوان و استفاده از تب برها وضعیت طفل را بهتر می کند ولی استفاده از آنتی بیوتیک ها بخصوص بصورت خودسرانه باعث کاهش ضعف سیستم ایمنی کودک و افزایش دوره بیماری می شود.

وی افزود: مصرف میوه جات بخصوص میوه هایی که ترکیبات ویتامین ‍c دارند در پیشگیری از سرماخوردگی موثر است. همچنین مصرف شیر مادر در اطفال باعث افزایش ایمنی وی خواهد شد و برعکس مصرف شیر خشک باعث افزایش سرماخوردگی و عفونت های گوش می شود.

دکتر فروزنیا تصریح کرد: آنتی بیوتیک ها، شربتهای ضد سرفه و آنتی هیستامین ها حتما باید تحت نظارت پزشک به کودک داده شود زیرا بعضی از آنتی بیوتیکها عوارض کلیوی و کبدی خواهند داشت و یا باعث افزایش مقاومت میکروبها نسبت به آنتی بیوتیکها و همچنین باعث تضعیف سیستم ایمنی کودک می شود.

این متخصص اطفال افزود: آنتی هیستامین ها نیز باعث عوارض قلبی، خشکی مخاط، غلیظ شدن خلط و ترشحات حلق و بینی کودک می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بطور کلی دادن دارو به کودکان زیر 2 سال با تجویز و تحت مراقبت پزشک باشد.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 73356
چهارشنبه 5/7/1391 - 22:31
شهدا و دفاع مقدس

پیشانی بند رزمندگان اسلام ثبت ملی می شود

معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد: پیشانی بند رزمندگان اسلام به عنوان یک اثر و میراث فرهنگی به ثبت ملی می‌رسد.

به گزارش قدس آنلاین ملک محمد نجفی در گفت‌و گو با  خانه ملت، گفت: پیشانی بند رزمندگان اسلام به عنوان یک اثر و میراث فرهنگی سرانجام آماده و امروز در صحن علنی مجلس رونمایی شد.

معاون پارلمانی میراث فرهنگی با اعلام اینکه قرار است این اثر به زودی به ثبت ملی برسد، افزود: این اثر حاصل تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی است.

پیش از آغاز جلسه علنی امروز (چهارشنبه) از تمبر خالق پیشانی بندهای رزمندگان اسلام، منصور واحدی رونمایی شد
 

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 73359
چهارشنبه 5/7/1391 - 22:30
سياست

بازگشت خطیب هتاک به مسجدالنبی

پادشاه عربستان بار دیگر خطیب هتاک و توهین‌کننده به عقاید شیعیان را به سمت امامت مسجد النبی (ص) منصوب کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، عبدالله بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان، علی الحذیفی، خطیب جمعه مسجد النبی (ص)، بار دیگر به این سمت بازگرداند.

علی الحذیفی یک سال پیش در نماز جمعه به شیعیان توهین و هتاکی کرد و این اقدام وی موجی از اعتراض‌ها و واکنش‌ها را به همراه داشت که در نتیجه آن پادشاه عربستان مجبور شد وی را ازامامت نماز جمعه این مسجد برکنار کند، اما بار دیگر وی را به این سمت بازگرداند.

علی الحذیفی در خطبه‌های نماز جمعه سال پیش به شدت به عقاید شیعیان تهاجم و پیروان اهل بیت (ع) را خارج از اسلام عنوان کرده بود.

اقدام پادشاه عربستان در بازگرداند حزیفی به این سمت که برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان جهان و دمیدن در آتش فتنه بین آن‌ها تلاش می‌کند تأمل‌برانگیز و قابل توجه است.

 

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 73372
چهارشنبه 5/7/1391 - 22:29
اخبار

مغز انیشتین را دانلود کنید!

یک برنامه اجرایی از مغزی که فیزیک را متحول کرد برای آی پد رونمایی شده تا دانشمندان بتوانند به تصاویری از جزئیات مغز انیشتین دسترسی پیدا کنند.

به گزارش قدس انلاین به نقل از  مهر: یک برنامه اجرایی از مغزی که فیزیک را متحول کرد برای آی پد رونمایی شده تا دانشمندان بتوانند به تصاویری از جزئیات مغز انیشتین دسترسی پیدا کنند.

در سال 1955 یک موزه پزشکی در شیکاگو 350 اسلاید ظریف و با ارزش از مغز انیشتین تهیه کرد. این برنامه اجرایی که با استفاده از اسلایدهای مغز انیشتین ساخته شده به محققان این امکان را می دهد که مغز برنده جایزه نوبل را به گونه ای بررسی کنند که گویی آن را زیر میکروسکوپ قرار داده اند.

استیو الندرز از مشاوران موزه ملی بهداشت و پزشکی شیکاگو که این برنامه را طراحی کرده است، گفت: برای این که ببینم دانشمندان چه چیزهایی کشف می کنند بسیار بی قرار هستم. تصور می کنم که انیشتین نیز از این کشفیات شگفت زده شود.

مغز انیشتین را دانلود کنید!

پس از درگذشت انیشتین یک پاتولوژیست به نام تواس هاروی با انجام یک کالبد شکافی مغز انیشتین را به امید اینکه محققان آینده بتوانند روی رازهای نبوغ وی تحقیق کنند از بدنش خارج کرد. هاروی نمونه هایی از این تحقیقات را روی یک منطقه از مغز انیشتین در سال 1999 منتشر کرد. این تحقیقات روی لوب آهیانه انجام و مشخص شد که این منطقه از مغز انیشتین از سایرین 15 درصد بزرگتر بوده است. لوب آهیانه برای درک ریاضیات، زبان و روابط سه بعدی و فضایی نقش مهمی ایفا می کند.

دکتر فیلیپ اپستین عصب شناس و مشاور این موزه گفت: این برنامه جدید آی پد به محققان این امکان را می دهد که با نگاه کردن عمیق تر به مناطق مغز انیشتین که تجمع سلولهای عصبی در آن بیشتر از حد عادی است علت نبوغ وی را کشف کنند.

مغز انیشتین را دانلود کنید!

اما از آنجا که این اسلایدها از این بافت پیش از ظهور فناوریهای مدرن تصویربرداری ارائه شده ممکن است برای دانشمندان درک این مسئله که دقیقاً این اسلاید متعلق به کدام بخش از مغز انیشتین است دشوار باشد، اما این برنامه اجرایی اسلایدها را در منطقه خاص خود قرار داده است.

براساس اظهارات جاکوپو انسی از موسسه تحقیقات مغز دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو، تصاویر سه بعدی از مغز انیشتین وجود ندارد، آنچه موجود است اسلایدها یک اینچ در سه اینچی است که تنها یک بخش از مغز را تشکیل می دهند.

انسی نمونه دیجیتالی از مغز هنری مولیسون را که در سال 1008 پس از سالها فراموشی از دنیا رفت تهیه کرده است تا از آن برای تحقیقات علمی استفاده کند، مولیسون خود در زمان حیات در این تحقیقات حضور داشت و حضور وی موجب درک تازه ای از یادگیری و حافظه شده بود.

درحال حاضر یک وب سایت از تصاویر قابل جستجو با بیش از 2400 اسلاید از تمام مغز مولیسون وجود دارد که در دسامبر امسال در دسترس عموم قرار می گیرد.

جیم پاگلیا عضوهیئت مدیریه این موزه اظهار داشت: این برنامه اجرایی می تواند الهام بخش نسل جدیدی از عصب شناسان باشد.

برنامه اجرایی مغز انیشتین برای غیر دانشمندان با قیمت 9.99 دلار قابل دانلود است.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 73402
چهارشنبه 5/7/1391 - 22:27
آموزش و تحقيقات

این پسر هیچ‌ چیز را فراموش‌ نمی کند!

بسیاری از ما اتفاقات خاص مانند جشن‌های تولد و عروسی‌ها را از یاد نمی‌بریم؛ اما حضور ذهن در مورد این جوان معنای دیگری دارد.

به گزارش قدس انلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: بسیاری از ما اتفاقات خاص مانند جشن‌های تولد و عروسی‌ها را از یاد نمی‌بریم؛ اما حضور ذهن در مورد این جوان معنای دیگری دارد.

"Aurelien Hayman" کسی است که ذهنی به وسعت اقیانوس‌ها دارد چرا که او می‌تواند همه چیز را به خاطر داشته باشد.

او تمام اتفاقاتی که می‌تواند در یک دهه گذشته برایش اتفاق افتاده است را مو به مو به یاد آورد؛ او می‌داند 4 سال پیش در چنین روزی چه لباسی پوشیده است و یا چه غذایی خورده، او حتی نوع آب و هوای آن روز را نیز به یاد دارد.

این پسر هیچ‌ چیز را فراموش‌ نمی کند!

این جوان 20 ساله از جمله افراد خاصی در دنیا است که ذهنی بسیار بزرگ و به گفته پزشکان "autobiographical" دارد؛ تنها کافی است یکی از روزها دوره نوجوانی را به او بگویی تا او تمام اتفاقات آن روز را برای شما بازگو کند؛ این به خاطر آوری تنها به لباس و غذا محدود نمی‌شود، چراکه او می‌تواند تمام برنامه‌های تلویزیونی که تماشا کرده است و همچنین مکالماتی که در طول روز انجام داده است را به یاد می‌آورد.

او می‌گوید از سن 14 سالگی متوجه این حضور ذهن خودم شدم و سعی کردم تا آن را بیشتر از قبل تقویت کنم، این درحالی است که تنها 20 نفر در دنیا هستند که این گونه ذهنی دارند.
 

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 73399
چهارشنبه 5/7/1391 - 22:25
بیوگرافی و تصاویر بازیگران

کسی از محمدرضا گلزار خبر دارد؟

سال پیش در چنین روزهایی شایعه‌ای در محافل سینمایی دهان به دهان نقل می شد.داستان گیتاریست گروه آرین که با حمایت یک سوپر‌استار ، تجربه سینمایی خود را می‌خواست آغاز کند...

10 سال پیش در چنین روزهایی شایعه‌ای در محافل سینمایی دهان به دهان نقل می شد. داستان گیتاریست گروه آرین که با حمایت یک سوپر‌استار ، تجربه سینمایی خود را می‌خواست آغاز کند.

از تهیه‌کنندگانی می‌گفتند که از شرط‌گذاری سوپراستار معروف برای دادن نقش اول به گیتاریست جوان آرین عصبانی بودند و حتی قراردادشان را لغو کرده بودند اما سماجت آن سوپراستار جواب داد و آن گیتاریست جوان وخوش قیافه راهی سینما شد. اتفاقی که سینمای تجاری ایران هرگز از آن متضرر نشد. در بهمن سال 81 تماشاگران اولین بار او را در فیلم شام آخر فریدون جیرانی دیدند .

در مقابل هانیه توسلی و کتایون ریاحی. نامش محمدرضا گلزار بود، با چهره‌ای معصوم که بلافاصله همراهی تماشاگر را به دست می‌آورد و بیانی متوسط...او جای خالی سوپر‌استار مرد در سینمای تماشاگر پسند را به سرعت پر کرد.کاری که هیچ‌کس حتی بازیگران ماهرتر و قدرتری مثل فروتن ،عرب‌نیا و رادان نتوانستند انجام دهند. در یک دهه‌ای که متعاقب شام آخر آمد، نام گلزار همواره مترادف اقبال تماشاگران و موفقیت فیلم در گیشه بود. او یک تنه میلیاردها تومان سود برای سینمای ایران درآمد داشت و البته دستمزدهای نجومی خودش هم شهره آفاق شده بود.

 

مثل چند صد میلیونی که برای یک هفته کار در دموکراسی در روز روشن گرفت یا دستمزد نجومی‌اش برای بازی در سریال ساخت ایران. مهندس و گیتاریست سابق‌، بچه محله اندیشه عباس‌آباد ،در این یک دهه جزیره اطمینان دریای متلاطم سینمای ما بود. جلوتر از مهنازافشار و امین حیایی و الناز شاکردوست.

او به ندرت نقش آفرینی متمایزی انجام داد(به جز بوتیک).به لحاظ هنری برخلاف رادان و فروتن و حامد بهداد و شهاب حسینی کوچکترین جاه‌‌طلبی سینمایی نداشت. مهناز افشار از یک همبازی مناسب گلزار تا سطح بهترین بازیگران زن سینمای ایران پیش رفت اما گلزار در همان دایره قدیم چرخ می‌زد. شاید تن آسا بود...شاید هم سینما دغدغه اصلی‌اش نبود...شاید هم این تله تهیه‌کننده‌ها بود تا گلزار آن شمایل مردم پسند معمول را رها نکند. هرچه بود تماشاگران دوستش داشتند حتی به قیمت اینکه بسیاری او را نماد احیای سینمای فارسی می‌دانستند.

اما شاید دوره او هم تمام شده باشد. پس از شکست پروژه سریال شبکه خانگی ساخت ایران ،آخرین فیلم او تو و من با یک فروش حقیرانه آخرین نفس‌هایش را در سینماهای تهران می‌کشد. با فروش روزانه کمتر از کمدی جنگی ضد گلوله. با فروشی معادل یک دوازدهم کلاه قرمزی در هر روز. آن هم در فیلمی که سازندگانش در همه زمینه‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند.

از میکس الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری گرفته تا غمزه‌های گل درشت و کرشمه‌های پر آب و تاب و البته فامیل بازی درجه یک !دوران گلزار تمام شده است؟پس از یک دهه؟بازیگر 37 ساله سینمای ما در سنی که همه ستارگان بزرگ تازه قدرت نمایی اصلی‌شان شروع می‌شود به حاشیه سینما خواهد رفت؟راستی گلزار الان کجاست؟

هفت صبح

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 73396
چهارشنبه 5/7/1391 - 22:23
شخصیت ها و بزرگان
ماجرایی خواندنی؛ به روایت آیت الله میرزا مهدی آشتیانی

آسوده باش؛ ما امور ایران را به فرزندمان رضا واگذار کرده ایم!

پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری:حکیم، عارف و دانشمند شیعه، آیت الله میرزا مهدی آشتیانی در حدود سال 1266 ش (مصادف با 1306 ق) در تهران دیده به جهان گشود. پدرش میرزا جعفر ملقب به میرزا کوچک از شاگردان آقا محمدرضا حکیم قمشه ای و مادرش دختر حاج میرزا حسن آشتیانی، مجتهد معروف تهران بود.

وی پس از فراگیری علوم مقدماتی، فقه و اصول را نزد شیخ فضل الله نوری و آقا سید عبدالکریم مدرس آموخت. میرزا مهدی پس از آن سال ها در تهران مدرس فلسفه و عرفان بود و عنوان استاد رسمی مدرسه ی سپهسالار را داشت و شاگردان فرهیخته ای چون: دکتر محمد ابراهیم آیتی، سید جلال آشتیانی، مهدی حائری یزدی، بدیع الزمان فروزانفر و... تحویل جامعه داد.

این عالم فرزانه در طی 66 سال زندگی، همواره شاهد کرامتی با توسل به ائمه اطهار (ع) بوده است و نمونه ی بارز آن استمدادجویی وی از ائمه (ع) در بحبوبه ی رواج کمونیست در ایران بود. حسین صبوری در کتاب خود به نقل از خود ایشان می نویسد:
بدجوری دلم گرفته بود. مریضی از یک طرف، قرض داری و بدهکاری هم از طرفی دیگر. و از همه بدتر جوشی که برای از بین رفتن دین در کشور ایران می زدم.
حوالی عصر بود و نسیم خنکی توی حیاط می وزید و آب های زلال داخل حوض را موج دار می کرد. قرآن را برداشتم و رو به قبله ایستادم. چند تا صلوات فرستادم و آیه «و عنده مفاتح الغیب» را خواندم و لایِ قرآن را باز کردم. «بسم الله الرحمن الرحیم» سوره «محمد (ص)» آمد.
جواب استخاره، بسیار عالی بود. با این که وضو داشتم به سمت حوض رفتم و دوباره وضو گرفتم. همه ماهی طلایی های داخل حوض جمع شده بودند آنجایی که آب وضو می ریخت روی آب ها! خانه خلوت بود و کسی در منزل نبود.
جانماز حصیری ام را آوردم و انداختم رویِ گلیمی که گوشه حیاط، توی سایه پهن بود. و قامت بستم. دو رکعت نماز حاجت خواندم و ثوابش را اهداء کردم به روح پاک رسول الله (ص). می خواستم بگویم؛ «یا رسول الله (ص)»، ولی نمی توانستم. غلتیدم دو قطره اشک گرم بر روی گونه هایم را که به سوی انبوه ریش هایم در حرکت بود حس کردم. بعدش هم بغضم ترکید و های های زدم زیر گریه. پرده ای از اشک جلوی چشمانم را پوشانده بود و به خوبی، پیش رویم را نمی دیدم. ناگاه از لابلای همان پرده، چشمم افتاد به آقای بلند بالایی که مقابلم ایستاده بود؛
«خدایا! چه می بینم؟ نکند خیالاتی شده ام؟! بله، حتماً خیالاتی شده ام.»
با پشت دست هایم، چشمانم را مالیدم، اشک هایم را پس زدم و با دقت نگاه کردم. نه! خیالاتی نشده بودم. آقایی بلند بالا در برابرم ایستاده بود که مثل خورشید می درخشید و بوی خوشی که از وجودش برمی خواست، فضا را پُر کرده و هوش از سَرَم برده بود. بی اختیار از جا جستم و مؤدبانه در برابرش ایستادم و عرض کردم:
«السلام علیک یا رسول الله (ص)!»

نمی دانم از کجا فهمیدم که رسول الله (ص) است! آقا با مهربانی جواب سلامم را داد و پرسید:
- تو را چه شده است میرزا مهدی؟
من هم که دل پُری داشتم، از خدا خواسته، سفره دلم را باز کردم که:
- آقاجان! این روزها بدجوری دلم گرفته و گیج و منگ شده ام. بی پولی و بدهکاری از یک طرف و بیماری و ناخوشی هم از طرف دیگر، چنگ به گلویم انداخته اند و دارند خفه ام می کنند. حالا این ها به کنار، هر طوری شده تحمل می کنم. اما چیزی که برایم قابل تحمل نیست این است که شاهد از بین رفتن دین و ایمان در این مملکت باشم. این روزها، دینداری و خداپرستی دارد جایش را به بی دینی و ماده پرستی می دهد. جوان های ما دارند کمونیست می شوند و این «تقی ارانی» هم که شده بلندگوی شیطان. می ترسم آخر این مرد، ایران را هم مثل روسیه، بی دین کند...
حرف هایم که به اینجا رسید، آقا لبخندی زد و فرمود:

- ما امورِ ایران را به فرزندمان رضا واگذار کرده ایم.

 

تا خواستم چیزی بگویم دیدم از آقا خبری نیست. اما آن بوی خوش، مدت ها در فضای منزل باقی ماند. بویی که هرگز همانندش را حس نکرده بودم و تاکنون نیز حس نکرده ام. مدتی به این طرف و آن طرف دویدم. به مطبخ و اتاق ها و حتی کوچه هم سر زدم ولی از آقا خبری نبود! این بود که بار سفر بستم و راه مشهدالرضا (ع) را در پیش گرفتم...

 پس از رسیدن به حرم مطهر امام رضا (ع) پیش روی مبارک حضرت ایستاده بودم و در حالی که اشک می ریختم، با توجهِ کامل، زیارتنامه امام رضا (ع) را می خواندم:
«اشهد انک تشهد مقامی، و تسمع کلامی، و ترد سلامی، و انت حی عند ربک مرزوق...»
«شهادت می دهم که تو مرا می بینی، و سخنم را می شنوی، و جواب سلامم را می دهی، و زنده ای و نزد پروردگارت روزی می خوری...»
به اینجای زیارتنامه که رسیدم دیدم آقایی نورانی و ماهرخسار، بر روی تختی از نور، بر فراز ضریح نشسته است و از جمعیت زائرین خبری نیست! آقا در جواب سلام من، فرمود:
- و علیک السلام ای میرزا مهدی. از ما چه می خواهی؟
و من از سیر تا پیاز حرف هایی را که به رسول الله (ص) عرض کرده بودم، خدمت آقا امام رضا (ع) هم عرض کردم. آقا در جوابم فرمود:
- اما قرض هایت ادا خواهد شد. و اما بیماری ات جزوِ قضا و قدر حتمی الهی است که در نهایت به نفع شما می باشد ولی در عین حال عمری طولانی خواهی داشت. و اما از بابت تقی ارانی نگران نباش.
زیرا من ضامنِ کشور ایران هستم و این کشور زیر نظر من می باشد!

 با شنیدن این سخنان، آرامش و اطمینان، سرزمین وجودم را تسخیر کرد و گذشتِ زمان صحتِ این دو مکاشفه را به اثبات رسانید.
 

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 72432
چهارشنبه 5/7/1391 - 22:21
مصاحبه و گفتگو
فرخ نعمتی درگفتگو با قدس انلاین

هنر بهترین راه برای نزدیک شدن به سا حت مقدس امام رضا(ع) است

ساری – حسین احمدی - خبرنگار قدس آنلاین: به مناسبت مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره‌ نامه‌ای به امام رضا(ع) که در ساری برگزار شد از فرخ نعمتی بازیگر نقش امام رضا(ع) در سریال تلویزیونی ولایت عشق دعوت گردید تا در این مراسم شرکت کند که وی به اتفاق همسرش سهیلا رضوی از هنرمندان کشور، در این جشنواره حضور یافت.

بازیگر نقش امام رضا(ع) در سریال ولایت عشق گفت: سینما و هنربهترین راه برای نزدیک شدن به ساحت مقدس امام هشتم است.
فرخ نعمتی در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا (ع) در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ازبازی در نقش امام رضا(ع) در سریال ولایت عشق بسیار خرسندم ، افزود: انتخاب بنده به عنوان نقش امام رضا (ع) افتخار بزرگ زندگی بنده و همسرم بوده است.
وی اضافه نمود: پس از اینکه در نقش فوق ظاهر شده و بازی کردم تا چندین سال از دید دوربین و رسانه دور بودم و امروز پس از سالها این افتخار نصیبم شد تا با حضور در زادگاه همسرم و به افتخار امام رضا (ع) در این جشنواره شرکت کنم.
این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه هنر و سینما بهترین ابزار برای شناخت بیشتر مردم با مقدسات و اهل بیت است، یادآور شد: علما باید ارتباط بیشتر مردم با ائمه اطهار را از طریق ابزارهای هنری فراهم کنند.
وی با تقدیر از مهدی فخیم زاده، کارگردان سریال ولایت عشق، گفت: برای این سریال زحمات بسیاری صورت گرفت و امید است رسانه ملی در تولید بیشتر سریالهای فاخر هنری و دینی اهتمام بیشتری داشته باشد.
فرخ نعمتی افزود: در حوزه ساخت فیلم های اسلامی و تاریخی باید کار مداوم صورت گیرد واز این تولیدات، خروجی هایی اثرگذاری برای سایر فیلم های اسلامی لحاظ شود.
این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه پروژه های بزرگ تاریخی در کشور خوب جواب نمی دهد، تصریح کرد: رسانه ملی به خوبی نتوانست در جمع آوری و بازتولید آثار فاخر تاریخی و اسلامی فیلم اسلامی موفقیت خوبی کسب کند.
نعمتی با بیان اینکه آثار فاخر بسیاری در حوزه های مختلف دینی، روایی و سایر حوزه ها برای تولید در قالب فیلم وجود دارد، یاداور شد: حمایت های نهادهای فرهنگی برای تقویت در حوزه ساخت این فیلم ها باید مضاعف شود.
وی با اشاره به اینکه اعتقادات و ارزشهای اسلامی در جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است، افزود: تضارب آرا در بین علمای دین و برخی حساسیت ها سبب می شود تا ساخت فیلم های اسلامی در کشور به سختی و کندی پیش برود.
نعمتی با بیان اینکه مجموعه امام حسین (ع) قرار بود توسط آقای شهریار بحرانی پس از ولایت عشق در کشور تولید شود، گفت: برای این پروژه هزینه های بسیاری صورت گرفت وبنده نیز 2 ماه جلوی دوربین بودم که متاسفانه این سریال تعطیل و دیگری خبری از سرانجام ان ندارم.
وی یاداور شد: مسکوت ماندن و تعطیلی این اثر فاخر به واسطه تضارب آرا بوده است.
فرخ نعمتی با بیان اینکه در حال ساخت فیلم مستندی در استان خراسان هستیم، اظهار داشت: بنده گفتار متن آن مستند را برعهده دارم و تداعی صدای مجموعه ولایت عشق موجب گردید تا از بنده برای گفتار متن آن دعوت گردد.
این فعال سینمایی در ادامه با اشاره به ساخت فیلم موهن آمریکایی اظهار داشت: از نظر بنده این فیلم بسیار ارزان قیمت وسخیف بوده و گمان نمی کنم که ساحت حضرت پیامبر(ص) کوچک ترین خدشه ای به خود بپذیرد.
نعمتی افزود: افراد ددمنش و بی فکر در کشورهای استکباری هر از چندگاهی در قالب های مختلف دست به این اقدامات خنده دار و وقیخانه می زنند که کشورهای اسلامی با اتحاد خود پاسخ دندان شکنی به این توطئه ها می دهند.
وی اضافه نمود: اجتماع و راهپیمایی ملت های مسلمان در جهت اقدام وقیحانه استکبار در ساخت فیلم موهن در واقع تقویت اتحاد و انسجام بین کشورهای مسلمان است چرا که ساحت مقدس پیامبر اسلام با این حرکات خدشه دار نخواهد شد.

 

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 73187
چهارشنبه 5/7/1391 - 22:19
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته