• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 371
تعداد نظرات : 245
زمان آخرین مطلب : 5262روز قبل
بیماری ها
منبع مقداری از گاز داخل شكم هوای بلعیده شده توسط افراد است در افراد سالم نیز بلع هوا وجود دارد ولی برخی افراد بدلیل اضطراب خوردن سریع غذا نوشابه های گازدار یا نوشیدن مایعات با نی ، جویدن آدامس مكیدن آب نبات سفت كشیدن سیگار ترشح پشت حلق و دندان مصنوعی نا مناسب هوای زیادی می بلعند. هوای بلعیده شده می تواند با آروغ زدن خارج شود هوایی كه با اروغ خارج نشود وارد روده و معده می شود . از منابع دیگر گاز روده فعالیت باكتریهای روده و تجزیه قند و پروتئین است. مصرف غذای چرب نیز می تواند باعث تولید گاز شود. مصرف برخی غذاها مثل حبوبات برخی غلات قند فروكتوز كه بعنوان شیرین كننده افزودنی بكار می رود و نیز برخی میوه ها بویژه انجیر خرما الو و انگور نیز باعث تولید گاز می شود. پیاز مارچوبه و گندم می تواند باعث نفخ شكم شود گاهی نیز افزایش گاز داخل شكم ناشی از افزایش باكتریهای روده و یا عفونت ژیاردیا باشد. برای درمان حذف حالتها و موادی كه باعث بلع هوا می شود عدم مصرف غذاهای نفاخ مصرف دایمتیكون و درمان سوء هاضمه در صورت وجود می تواند موثر باشد. در صورت ادامه درمان لازم است به متخصص داخلی یا فوق تخصص گوارش مراجعه كنید تا بررسیهای لازم انجام شود.
پنج شنبه 16/3/1387 - 16:54
بیماری ها
اكنه یا جوش جوانی بیماری شایع در دوران جوانی است. شدت بیماری به حدی است كه ‏برخی روند آن را نوعی حالت فیزیوژیك در دوران بلوغ نامیده اند .این بیماری بدلیل پائین تر بودن ‏سن بلوغ ،در دختران زودتر از پسران بروز می كند. حداكثر سن شروع آن بین 19-13 سالگی ‏است پس از این سن ،شیوع آن كاهش می یابد و رو بهبودی می رود. اكنه در خانمها مقاوم تر ‏است. علل فامیلی و جنسی نیز در آن دخالت دارد. علت ایجاد آن معلوم نیست ولی افزایش ‏فعالیت غدد چربی و وجود فلور باكتری غیر طبیعی برروی پوست و التهاب می تواند در ایجاد آن ‏موثر باشد. تظاهرات آن بصورت ضایعات غیر التهابی (جوشهای سر سیاه و سر سفید) و ‏التهابی (بصورت قرمزی و ضایعات بر جسته) است.هورمونها،برخی داروها ،آب و هوا ،تحریك ‏پوست صورت ،فشار و ماساژ پوست ، مواد آرایشی و بهداشتی ،استرس و ارث باعث تشدید ‏اكنه می شود. ‏
درمان اكنه طولانی مدت است بر اساس شدت آن،از درمانهای موضعی یا خوراكی استفاده می ‏شود. پیشنهاد می كنم برای بررسی بهتر به متخصص پوست مراجعه نمائید. ‏
با توجه به مطالبی كه ارایه شد اقدام خاصی برای پیشگیری از بروز جوش ها نمی توان انجام داد و لی لازم است برای درمان مناسب جوش ها اقدام كرد.
پنج شنبه 16/3/1387 - 16:52
بیماری ها
موخوره در موها ناشی از آسیبی است كه در اثر شانه زدن نامناسب و یا شستن نامناسب به موها وارد می شود .
میزان ترشح چربی در افراد با هم متفاوت است . بنابراین دفعات شستن موها هم باید در افراد متفاوت باشد . برای اینكه موهای نرمی داشته باشید لازم است از استفاده زیاد از مواد شوینده برای شستن موها خودداری كنید . از شامپوی مناسب برای موهای خشك استفاده كنید .از مالیدن زیاد موها به هم در حین شستن خودداری كنید . در انتهای شستن موها ازنرم كننده استفاده نمایید .بعد از حمام برای خشك كردن موهاتا زمانی كه خیس هستند از سشوار استفاده كنید و از حركات خشن و مالیدن زیاد موها به هم خودداری كنید . بعد از خشك كردن موها هم می توانید از واكس مو و یا كمی روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده كنید .
پنج شنبه 16/3/1387 - 16:51
بیماری ها

جوش زدن‌(آکنه) یا به دلیل افزایش تولید چربی توسط غدد چربی پوست است یا به علت كاهش تخلیه ی غدد چربی و در نتیجه تجمع چربی و فولیكول‌هاست و از نظر علمی هیچ ارتباطی با تغذیه ی افراد ندارد. در بررسی‌های به عمل آمده بر روی دو هزار بیمار مبتلا به آكنه اثبات شده كه جوش زدن ارتباطی با تغذیه و مصرف شیرینی‌ و شكلات ندارد.

ولی باز هم در برخی موارد به علت اصرار زیاد بیماران، رژیم غذایی خاصی برای آنها تجویز می‌ شود.

فرار جوش‌ها
شایع‌ترین بلای پوستی كه هر كس با آن آشناست، جوش یا آكنه است. آكنه معمولاً در دختران نسبت به پسران در سنین پایین‌تری بروز می ‌كند، ولی علائم‌ ظاهری آن در پسران شدیدتر است.

آكنه اغلب مربوط به دوران بلوغ است، ولی گاهی برخی افراد در سراسر زندگی با آن درگیرند. جوش‌ها اغلب در صورت دیده می ‌شوند.

اول باید انواع آكنه را بشناسیم تا بدانیم هر كدام از جوش‌هایمان از چه نوعی است:

- كومدون (جوش ریزی كه به صورت سرسیاه یا سر سفید دیده می‌ شود)

- پاپول (جوش‌های برجسته و قرمز رنگ)

- پاسچول (جوش‌های چركی)

- ناجول و كیست (جوش‌های بزرگ دارای عمق و پر از ماده)

علت به وجود آمدن جوش، بسته شدن دهانه ی غدد چربی است كه این امر می ‌تواند ارثی باشد یا به هم خوردن تعادل هورمونی بدن علت آن باشد و یا مثلاً در اثر تغذیه ی غلط روند كراتینی شدن پوست دچار اختلال شده باشد. به هر حال به هر طریقی كه این منافذ بسته شده باشند، نتیجه ی آن بروز آكنه است.

مقابله با جوش ها:
*یكی از بهترین راه‌های مقابله با جوش، شست‌و‌شوی مكرر پوست با صابون‌های ضد جوش است كه اغلب اسیدی‌اند.

*از دستكاری جوش‌ها بپرهیزید، چرا كه باعث می‌ شود جای جوش‌ها گود یا لك شود.

*برای پوشاندن جوش‌ها به هیچ وجه از وسایل آرایشی روغنی استفاده نكنید، چرا كه باعث بدتر شدن ضایعات می ‌شود.

*پس از شست و شوی صورت با صابون‌های ضد جوش، حوله را بر روی پوست صورت نكشید.

*برای ضدعفونی كردن جوش‌ها، می ‌توانید از محلول‌‌های ضدمیكروب مثل آنتی‌بیوتیك‌های محلول در الكل استفاده كنید.

*اگر صورت شما در محل ریش، جوش زده، بهتر است از زدن ریش خود اجتناب كنید، چرا كه موجب تشدید آكنه می ‌شود.

*تماس كوتاه مدت، با نور خورشید برای درمان جوش تا حدی مؤثر است.

*از ماندن در محیط‌های كثیف پر از بخار و چرب دوری كنید.

ماساژ پوست
ماساژ پوست، یكی از راه‌های خوب تخلیه ی چربی پوست است. همچنین ماساژ، جریان خون پوست را هم بهبود می ‌بخشد. پس فكر نكنید این مخصوص آدم‌های بیكار است، تنبلی را كنار بگذارید و انگشتانتان را بكار بیندازید.

- فعلاً هیچ قلق یا آموزش خاصی ندارد. همه را به حستان و سر انگشتانتان بسپارید. برای مدتی اینطور ادامه دهید. اگر مبتدی هستید سراغ دكتر یا كتاب‌های آموزشی بروید و دستورهای جدی‌تر را بگیرید.

- بعد از ماساژ پوستتان آن را با آب گرم بشویید تا چربی آن گرفته شود و بعد بلافاصله كمی آب سرد به پوست خود بزنید تا منافذ پوست، بسته شوند و پس از آن با پنبه‌ای آغشته به گلاب یا آب لیمو پوستتان را پاك كنید.

- اگر پوستتان خیلی چرب است هفته‌ای یك بار پوستتان را با سركه سیب ماساژ دهید. برای این كار سركه سیب را با نسبت مساوی با آب مخلوط كنید و روی پوستتان بمالید و ماساژ دهید و پس از چند دقیقه بشویید.

- به سلامتی موهایتان اهمیت دهید، چرا كه ریختن موی كثیف در صورت باعث پخش باكتری و چربی در سطح پوست می ‌شود. پوست ماساژ داده شده این فرصت را بیشتر دارد.

- تعریق می‌ تواند باعث تشدید آكنه شود، پس اگر عرق كردید در اسرع وقت پوستتان را بشویید و پاك كنید.

- قبل از استفاده از مارك‌های جدید لوازم آرایش ، مخصوصاً بعد از ماساژ حتماً آن را روی بازوی خود تست كنید تا مطمئن شوید كه به آن حساسیت ندارید.

- حوله ی صورتتان را زود به زود بشویید، چرا كه باكتری‌ها می ‌توانند به سرعت در حوله‌های مرطوب و كثیف رشد كنند.

شست و شوی پوست:
پوست طبیعی: روزی دو بار با شوینده‌‌های ملایم پوست صورت خود را شست‌وشو دهید و از كرم مرطوب‌كننده استفاده كنید.

پوست چرب: شما نیز لازم است روزی دو بار پوست صورت خود را بشویید. بهتر است از شوینده‌های ملایم، غیرچرب و الكل‌دار استفاده كنید. از لوازم آرایشی غیرچرب استفاده كنید. حتی پوست چرب هم نیاز به استفاده ی روزانه ی كرم مرطوب‌كننده دارد. بهتر است برای شست‌وشوی صورتتان از آب سرد استفاده كنید، چون باعث بسته شدن منافذ پوست می‌ شود.

پوست خشك : از شوینده‌های ملایم غیر صابونی استفاده كنید، چون صابون چربی پوست شما را كمتر می‌ كند. حتماً هر روز از مرطوب‌كننده استفاده كنید.

پنج شنبه 16/3/1387 - 16:46
بیماری ها
بوی عرق بدن افراد به نوعی خود یك بیماری محسوب نمی‌شود.

بعضی اوقات افرادی كه مشكل تعرق دارند ممكن است متوجه نباشند كه بوی بدن آنها دیگران را اذیت می‌كند. به غیراز باكتری‌ها، دلایل مختلف دیگری نیزدر این امر دخیل هستند، مانند:

- در بعضی موارد غدد عرقی بیش فعال شده‌اند.

- مواد سمی یا مواد گیاهی از قبیل الكل، سم آرسنیك، سم سیانید یا كشیدن سیگار، گاهی باعث این مسئله می‌شوند.

- عفونت‌هایی از قبیل عفونت‌های ریوی، عفونت‌های پوستی، عفونت‌های مهبل، بیماری‌های مقاربتی یا عفونت مجاری اداری نیز می‌توانند باعث بروز این بوی نا مطبوع شوند.

نكاتی كه باید برای پیشگیری رعایت كرد عبارتند از:
رعایت كردن نظافت شخصی، استحمام روزانه و تعویض روزانه لباس‌ها. همچنین جنس لباس‌هایی كه به تن می‌كنیم در كم كردن تعرق نقش بسزایی دارند. لباس‌های نخی معمولا سریع عرق و بوی بد را جذب می‌كنند.
- دقت در نوع تغذیه به كاهش میزان بوی بدن كمك می‌كند. مثلا از خوردن بعضی از غذاهای تند با ادویه جاتی مانند كاری، زیره و سیر خودداری كنید. كمبود روی در بدن مشكل تعرق را افزایش می‌دهد، به این دلیل كه این ماده به دفع سموم بدن كمك می‌كند. نوشیدن میزان كافی آب و مایعات، غدد ترشح‌كننده اِكرین را فعال می‌سازد كه باعث رقیق‌تر شدن عرق آپوكرین می‌شود.

- استفاده از اسپری و دئودورانت فقط بوی بد را می‌پوشاند و گاهی سبب افزایش بوی بد بدن می‌شود. در انتخاب دئودورانت هم توجه كنید از نوعی انتخاب كنید كه حاوی روی و آلومینیوم باشد، زیرا كه این مواد باكتری‌هایی كه مسبب بوی بد بدن هستند را كاهش می‌دهند.

درمان های خانگی برای رفع بوی بد عرق:
1)استحمام كنید. سپس آب شلغم را بگیرید به این صورت كه شلغم را رنده كنید و داخل یك پارچه ی نازک ریخته و فشار دهید و عصاره به دست آمده را با یك قاشق چایخوری به زیر بغل‌هایتان بمالید و ماساژ دهید.

2) استفاده از جوش شیرین بوی بد زیر بغل و پاهای شما را كاهش می‌دهد.

3) چند لیمو ترش را در دست خود كم كم فشار دهید تا نرم شود. سپس از وسط به دو نیم كنید و به زیر بغل‌هایتان بمالید تا هسته‌های آن خارج شود. سپس حمام كنید. اگر زیر بغل شما موهای زائد دارد، یك روز قبل از این كار آن موها را از بین ببرید تا اسید لیموها بوی بدن شما را از بین ببرد.

4) هر روز به حمام بروید و بعد از آن به زیر بغل‌هایتان پودر بزنید. این كار علاوه بر اینكه بوی بدن را می‌گیرد، پوستتان را نیز سفید می‌كند.

5) روغن زیتون، آب پرتقال، آب لیمو و گریپ فروت هم موادی هستند كه شما می‌توانید استفاده كنید. توجه داشته باشید كه افشره آنها باید تازه باشد. زیر بازوهایتان یا هر قسمتی از بدن كه لازم است را پودر بزنید. جوش شیرین را به افشره اضافه كنید و به زیر بغل خود بمالید، سپس با روغن زیتون پاك كنید. بوی بدن شما از بین خواهد رفت.

اگر شما گوشت و مرغ می‌خورید و با مشكل بوی بد بدن مواجه هستید، رژیم غذایی خود را عوض كنید. مصرف گوشت و مرغ را كاهش دهید و خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید. این توصیه‌های غذایی هم كمك می‌كند:

- هر روز ناشتا قبل از صبحانه 500 میلی گرم پودر جوانه ‌گندم را در آب حل كرده و بنوشید. اگر سوپر ماركت‌های اطراف خانه شما جوانه گندم تازه دارد، می‌توانید از جوانه گندم تازه استفاده كنید. توجه داشته باشید محلول جوانه را با معده خالی و با آب معدنی بنوشید. كلروفیل بوی بدن را به صورت چشمگیر كم می‌كند یا كاملا از بین می‌برد.

- اگر كشمكش‌های عصبی باعث می‌شود كه شما تعرقتان افزایش یابد و این نیز باعث می‌شود كه بوی بدنتان زیاد شود، چای سبز بنوشید. یك قاشق چایخوری چای سبز خشك یا 2 عدد چای كیسه‌ای را در یك فنجان آب بریزید و بگذارید به مدت 10 دقیقه خیس بخورد و كم كم در طول روز آن را بنوشید. این چای به شما كمك می‌كند آرامش پیدا كنید و دیگر عرق نكنید.

پنج شنبه 16/3/1387 - 16:42
محبت و عاطفه
گر طبیبانه بیایی بر سر بالینم به دو عالم ندهم لذت بیماری را
پنج شنبه 16/3/1387 - 16:26
خانواده
هیچ حرف دگری نیست که با تو بزنم تو نمی فهمی اندوه مرا چه بگویم به تو ای رفته ز دست ؟ شدم از مستی چشمان تو مست شده ام سنگ پرست .... مرگ بر آنکه دلش را به دل سنگ تو بست و دل مرا سنگ کرد ...
پنج شنبه 16/3/1387 - 16:26
خانواده
تو را به دادگاه خواهند کشید .شاید به حبس ابد محکوم شوی جزییات جنایتت معلوم نیست اما اثر انگشتت را روی قلبی شکسته یافته اند
پنج شنبه 16/3/1387 - 16:25
خانواده
در کلاس روزگار درس های گونه گونه هست درس دست یافتن به آب و نان! درس زیستن کنار این و آن! درس مهر، درس قهر، درس آشنا شدن. درس با سرشک غم ز هم جدا شدن! در کنار این معلمان و درس ها، در کنار نمره های صفر و نمره های بیست! یک معلم بزرگ نیز، در تمام لحظه ها، تمام عمر! در کلاس هست و در کلاس نیست ! نام اوست : مرگ !  و من عاشق آن و آنچه را که درس میدهد: زندگی است!
پنج شنبه 16/3/1387 - 16:24
محبت و عاطفه

اگه یه شب به آسمون نگاه کردی و ستاره ای ندیدی حاضرم تا صبح بیدار بمونم و برات چشمک بزنم تا تک ستاره ی تو باشم . 
پنج شنبه 16/3/1387 - 16:23
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته