• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 392
تعداد نظرات : 286
زمان آخرین مطلب : 4436روز قبل
دانستنی های علمی
موزش عمومی خط میخی برای نخستین بار در كشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی شهرداری كرج از نخستین آموزش عمومی خط میخی در موزه مردم شناسی این شهرستان خبر داد.


حسین امیدیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در كرج اظهار داشت: برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری برای ارتقای سطح آگاهی ساكنان كرج از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های شهرداری كرج است، بر همین اساس برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی در سطح شهرستان كرج اجرا می‌شود كه راه‌اندازی نخستین موزه مردم‌شناسی و اسناد و نسخ خطی تاریخی كلانشهر كرج با مشاركت شهرداری این شهرستان در همین راستا انجام شده است.
این مقام مسئول ادامه داد:‌ با استقبال بسیار خوبی كه مردم از راه‌اندازی نخستین موزه تاریخی در كرج نشان دادند، برنامه‌های متنوعی برای جذب مردم به آثار و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در دست اجرا داریم كه آموزش عمومی خط میخی برای اولین بار در كشور از آن جمله است.
امیدیان تصریح كرد:‌ پیش از این خط میخی تنها به دانشجویان مقاطع ارشد و دكترای تاریخ و باستان‌شناسی و فقط در دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شد كه با توجه به جایگاه این خط برای شناخت فرهنگ و تمدن كهن ایران، شهرداری كرج با مشاركت كارشناسان نخستین دوره آموزش عمومی خط میخی را اجرا می‌كند.
وی گفت: علاقمندان برای كسب این دوره آموزشی و دریافت گواهینامه آموزش، می‌توانند به موزه مردم‌شناسی كرج برای ثبت‌نام مراجعه كنند.
امیدیان اعلام كرد: معاونت شهرداری كرج تلاش داشت كه این دوره به صورت رایگان برگزار شود، ولی از آنجایی كه این كلاس با مشاركت بخش خصوصی برگزار می‌شود، هزینه‌های ثبت نام با تخفیف ویژه محاسبه شده است.
وی در پایان تصریح كرد: این كلاس‌ها در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

شنبه 27/4/1388 - 10:11
سياست
متن حكم انتصاب مشایی به سمت معاون اول رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور كشورمان طی حكمی «اسفندیار رحیم مشایی» را به سمت معاون اول رئیس‌جمهور منصوب كرد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور كشورمان طی حكمی «اسفندیار رحیم مشایی» را به سمت معاون اول رئیس‌جمهور منصوب كرد.
متن حكم محمود احمدی‌نژاد بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی
جمهوری اسلامی برآمده از ایمان و مجاهدت بی‌نظیر و عواطف پاك ملت بزرگی است كه آوازه فرهنگ، تمدن و آرمان‌خواهی او، سراسر تاریخ را آكنده است. صدها هزار قامت بلند از بهترین‌ها بر خاك افتاده‌اند تا پرچم سرافرازی دیار راستان همواره در اهتزاز بماند.
صداقت، شور و شعور، صفا و صمیمیت، همدلی و هم داستانی، وفای به عهد و اعتقاد عمیق به یكتاپرستی و عدالت از ویژگی‌های برجسته مردم سرزمین ایران از هر قوم، قبیله و مذهب است.
عشق الهی به پیامبر عظیم الشأن اسلام (صل الله علیه و آله و سلم)، اهل بیت گرامی ایشان (علیهم السلام) و خط ولایت و امامت در صفات هر ایرانی موج می‌زند و در زوایای زندگی فردی و اجتماعی او ریشه دوانیده است.
دلبستگی به ایران و تعهدی مقدس و ملی برای عزت و آبادی كشور و برقراری صلح و عدالت واقعی در جهان، در اعماق روح و روان هر ایرانی به ودیعت نهاده شده است.
با الطاف بیكران الهی و عنایات ویژه حضرت ولیعصر(عج) و در پاسخ به دعوت رهبری گرانقدر، انتخابات ریاست جمهوری دهم با حضور قریب 40 میلیون انسان مؤمن، آگاه و نجیب، فصل جدیدی از حیات پر افتخار در برابر ایرانیان و دریچه‌های امید فراوانی در برابر ملت‌های حق طلب و عدالت جو گشوده است.
به فضل الهی دوران جدید، دورانی سرشار از امید و مجاهدت در راه آرمان‌های الهی، خدمتگزاری برتر و بالاتر به مردم و پیروزی‌های بزرگتر برای ملت خداجو و بشارت‌دهنده فردایی درخشان، برای بشریت امروز خواهد بود.
عصر، عصر ظهور است و جهان به سرعت برای مطالبه پاكی و عدالت و برقراری همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها تحت حاكمیت انسان كامل آماده می‌شود و مسئولیت ملت سرافراز ایران مسئولیتی ممتاز و سرشار از افتخار است.
دولتِ برآمده از آراء توده‌های میلیونیِ مردم، قدرشناسِ عطایا و فرصت‌های الهی خواهد بود و در شكرگزاری جهت خدمت، همه توان خود را به كار می‌گیرد و لحظه‌ای از كار و تلاش سازنده فروگذار نخواهد كرد.
اینجانب جنابعالی را انسانی خودساخته و مؤمن، دلباخته حضرت صاحب الزمان (عج) و با تعهدی آگاهانه و عمیق به خط نورانی ولایت و مبانی جمهوری اسلامی و خدمتگزاری توانمند و صدیق به ملت الهی و عزیز ایران می‌شناسم و طبق اصل 124 قانون اساسی به سمت معاون اول رئیس‌جمهور برمی‌گزینم.
امیدوارم همچون گذشته با توسل بر خدا و توسل به حضرت امام عصر(عج) و عشق عمیق به ایران با توانی مضاعف به اهداف بلند ایران اسلامی موفق و سربلند باشید.
رجاء واثق دارم همكاران خوبم در دولت، با هماهنگی و همدلی، شما را در انجام مأموریت‌ها یاری خواهند كرد.
از تلاش های مخلصانه و صادقانه برادر عزیزم جناب آقای دكتر پرویز داوودی كه قریب چهار سال با تمام وجود و فداكارانه دولت اسلامی را یاری دادند صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم در سنگرهای جدید همچنان منشأ خدمات برجسته و ماندگار باشند.

شنبه 27/4/1388 - 10:7
شهدا و دفاع مقدس

محمدعلی كلهر جانباز 65 درصدی در كما

 

محمدعلی كلهر جانباز 65 درصد
 
محمدعلی كلهر جانباز 65 درصد
محمدعلی كلهر جانباز 65 درصد
 
محمدعلی كلهر جانباز 65 درصد

تشییع پیكر جانباز شهید محمد علی كلهر
 
تشییع پیكر جانباز شهید محمد علی كلهر
تشییع پیكر جانباز شهید محمد علی كلهر
 
تشییع پیكر جانباز شهید محمد علی كلهر
اقامه نماز میّت در مراسم تشییع پیكر جانباز شهید محمد علی كلهر
مراسم تشییع پیكر جانباز شهید محمد علی كلهر
روحش شاد ویادش گرامی
كلهر، جانباز 65 درصد به شهادت رسید

‌ محمد‌علی كلهر جانباز 65 درصد كه از چند روز پیش به دلیل تومور سرطانی در كبد به كما رفته بود، سر انجام در سن 55 سالگی همزمان با اذان مغرب شب گذشته به شهادت رسید. محمدعلی كلهر در عملیات والفجر یك از ناحیه...

‌ محمد‌علی كلهر جانباز 65 درصد كه از چند روز پیش به دلیل تومور سرطانی در كبد به كما رفته بود، سر انجام در سن 55 سالگی همزمان با اذان مغرب شب گذشته به شهادت رسید.  
 محمدعلی كلهر در عملیات والفجر یك از ناحیه ستون فقرات مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفت و برای حیات دوباره، خونی به او تزریق كردند كه این خون عامل بیماری هپاتیت B بود.
بنابراین گزارش، پس از انجام آزمایش‌های مختلف، پزشكان متوجه شدند كه كبد او به طور ناگهانی دچار تومور سرطانی شده است و بیشتر از 3 ماه زنده نخواهد ماند.
بر اساس این گزارش، شهید كلهر طی چند روز اخیر به حالت كما رفته و همزمان با اذان مغرب شب گذشته شربت شهادت را نوشید
;
چهارشنبه 24/4/1388 - 21:24
دانستنی های علمی

غار لاکی اسپور 

غار لاکی اسپور
چهارشنبه 24/4/1388 - 17:19
دانستنی های علمی

 


حکیم ادیب ،فرزانه ،سیاستمدار و شاعر سده چهارم و ربع اول پنجم قمری است . تدبیر و خرد او موجب رشد ایران در عصر غزنویان ،و فکر صائب و قریحه ناطق او مبتکر فنون معانی و بیان بود . حکمت و تدبیر او موجب گردیده بود که نه ارباب سیاست ،خود را از او بی نیاز بدانند و نه اهل علم وادب . بدین دلیل سلطان محمدو غزنوی وپسرش سلطان مسعود غزنوی وی را به امارت آل ناصر منسوب نمودند . از تدبیر و اندیشه او برای رشد ایران در عصر خویش بهره بردند. ابو منصور در قاین به دنیا آمد و نسب او منصور یه از خاندان های شریف و بزگوار و معروف قاین بود . وی احتمالا برادر محمد بن ابراهیم قاینی از سیاستمداران غزنوی باشد که تا عصر بهرامشاه در قید حیات بود چناچه نظامی عروضی که خود از بزرگان و شعرا ء نیمه اول قرن ششم هجری است . اورا در ردیف عنصری ،عسجدی ،فرخی ،منوچهر دامغانی ،ابو حنیفه اسکافی ،ابوالفرج رونی و مسعود سعد سلمان ذکر نموده که هر یک مایه افتخار ایران و معرف ایرانیان به فضل و ادب در نزد عالم اند حتی نام ابوذر جمهر را بر چهار ادیب بزگوار اخیر مقدم داشته و بقاء ملوک آل ناصر را به او و امتالش نسبت داده اند . ثمالبی معاصر بوذر جمهر متوفای 425 هجری قمری در بیانش می نویسد L (ابو منصور قسیم بن ابراهیم القابی اللقب به بزرجمهر  شاعر مفلق ،مبدع بالساتین من شعرا ءالسلطان الاجل مسعود بن مسعود بن محمود الغزنوی دام الله تعالی ملکه
شاعری روشنگر  فماهر و مبتکری است که به دو زبان عربی و فارسی شهر می سراید . از شعرای در بار سلطان اجل سلطان محمود و مسعود غزنوی می باشد. آنگاه ابیاتی از سروده های وی را به زبان عربی در یتیمه  الدهر نقل کرده و مورد تحسین و تمجید قرار می دهد . و این دو بیت که در صنعت تازی و لغت حجازی آورده از نتایج طبع و نسایج خاطر او چنین نثل می کند .
ز اینک تبغی یسوء الصنیع                                 ثناء جمیلا مسوقا الیکا
و تغل قبل الضیوف الیدین                                  کانک تغسل منهم یدیکا
محمد بن عوقی تذکره نگار دیگری از سده ششم درباره منزلت او گفته است : ((در نوبت آل ناصر ریاض عمارت ،وبساتین فضل بدو ناظر بوده ودیده آمل ارباب هنر به وی ناظر ،در صدف طبع او به هر دو بیان مقبول است و غریز فکر بکر اودر هر دو لغت منقول ))
مورخ دوران آل ناصری رضا قلی خان هدایت درباره بوذر رجمهر نوشته است ))وی از امرای سلطان محمود غزنوی (387-421) بوده ،به تازی و فارسی اشعار دلکش مشتمل بر مضامین خویش می داشته ))آقای دکتر مظاهر مصف در ذیل سخن هدایت می نویسد : ((نام و نصب او چنانکه در لباب الباب و تتمه الیتیمه آمده است ابونصر ،بوذر جمهر قسیم بن ابراهیم القاینی است))شمس قیس رازی در بخش ابتکارات و نوآوری های شعرای گذشته و تحولاتی که در ادب پارسی ایجاد نموده اند از بوذر جمهر قیسمی و امثال ایشان احداث  کرده اند)). ذیح الله صفا نویسنده تاریخ ادبیات ایران می گوید ((منظور از قیسمی ،همان قسیم بن ابراهیم القاینی است که وی در علم عروض استاد بوده و مبتکر و در این زمینه نوآوریهایی داشته است))نویسنده نامه دانشوران خراسان می گوید : (ابومنصور قسیم بن ابراهیم در کار امارت لشکر محمود غزنوی وپسرش بود  شعر گفته است) علامه محمد بن عبدوالوهاب قزوینی ابوذر جمهر را از پیشکسوتان علم نقد شعر و عروض و قوافی دانسته . از اشعار فارسی اوست:
فضل و ادب در نزد ملل عالم اند حتی نام ابوذر جمهر را بر چهار ادیب بزگوار اخیر مقدم داشته و بقاء ملوک آل ناصر را به او و امثالش نسبت داده اند . ثعالبی معاصر بوذر جمهر متوفای 425 هجری قمری در بیانش می نویسد ((ابومنصور قسیم بن ابراهیم القاینی اللقب به بزرجمهر شاعر مفلق ،مبدع باللساتین من شعراءالسلطان الاجل مسعود بن محمود الغزنوی دام الله تعالی ملکه
شاعری روشنگر ،ماهر و مبتکری است که به دو زبان عربی و فارسی شعر می سراید  از شعرای دربار سلطان اجل سلطان محمود و مسعود غزنوی می باشد . آنگاه ابیاتی از سروده های وی را زبان عربی در یتیمه الدهر نقل کرده و مورد تحسین و تمجید قرار می دهد . واین دو بیت که در صنعت تازی و لغت حجازی آورده از نتایج طبع و نسایج خاطر او چنین نقل می کند .
رایتک تبغی الصنیع                                                  ثناء حمیلا مسوقاالیکا
و تغسل قبل الضیوف الیدین                                    کانک تغسل منهم یدیکا
محمد بن عوفی تذکره نگار دیگری از سده ششم درباره منزلت  او گفته است .(در نوبت آل ناصر ریاض عمارت ،ویساتین فضل بدو ناظر بوده و دیده امل ارباب هنر به وی ناظر ،در صدف طبع او به بیان مقبول است و غزیر فکر بکر او در هر دو لغت منقول )مورخ دوران آل ناصری قلی خان هدایت درباره بوذر جمهر نوشته است (وی از امرای سلطان محمود غزنوی (387-421)بوده ،به تازی و فارسی اشعار دلکش مشتمل بر مضامین خویش می داشته )اقای دکتر مظاهر مصف در ذیل سخن هدایت می نویسد :(نام ونص2ب  اوچنانکه در لباب الباب و تتمه الیتیمه آمده است ابومنصور ،بوذر جمهر چنین یادنمود ه: (بحور مستحدث که عروضیان عجم ، چون بهرامی سرخسی و بوذر جمهر قیسی و امثال ایشان احداث کرده اند ...). ذبح الله صفا نویسنده تاریخ ادبیات ایران می گوید :منظور از قیسمی ،همان قیسم بن ابراهیم القاینی است که وی در علم عروض استاد بوده و مبتکر و در این زمینه نوآوریها یی داشته است )
نویسنده نامه دانشوران خراسان می گوید (ابومنصور قسیم بن ابراهیم در کار امارت لشکر محمود غزنوی و پسرش بود . شعر نیز می گفته است.).علامه محمد بن عبدوالوهاب قزوینی ابوذر جمهر را از پیشکسوتان علم نقد شعر و عروض و قوافی دانسته . از اشعار فارسی اوست :
آن پسته سر گشاده را ببین                                       آورده به دست بر به صد ناز
چونان که دهان ماهی خرد                                         آنگه کند ز تشنگی باز
در میان سرای آن مهتر                                              که همه فخر ما به خدمت اوست
دیگ روئین آب پنداری                                                دیده عاشقت در دل اوست
جهان آن طلعت سلطان اعظم                                         نگار اندر نگار اندر نگار است
ز نعل مرکباتش شرق تا غرب                                       غبار اندر غبار اندر غبار است
ز لاله کوه را وز گل چمن را                                            نثار اندر نثار انر نثار است
نمونه ای از شعر حکیم بوذر جمهر به زبان تازی
لقد حال دون الورد برد مطاول                                 کان سعود اغیبت فی مناحس
و حجب فی الثلج الربیع  و حسنه                              کما اکان فی بیض ،فراخ الطواوس
سرمایی طولانی بین گل فاصله انداخته گویا کیاهان در پرده پنهان شده اند.بهار با زیبا یش در میان برفها پو شیده ماند آنچنان که جوجه طاووسها ،در میان تخم خویش  واین بیت را به صورت دلنشین در هجو مشرکان سروده:
بخلتم فود المشرکان لو                                                     انهم قذور کم کیلا تمسهم النار
شما بخل ورزید در حالی که مشرکان دوست دارند، در بدن شما بوده بدین سبب از آتش سوزان رهایی یابند. یعنی وقتی که مشرکان چنین حالتی را داشته باشند داخل شکم مومنان اند و مومنان به آتش سوزانده نخواهند شد.
بوذرجمهر قاینی در فلسفه وحکمت و طب و ریاضیات و سایر فنون معمول دست داشته و یا حداقل بی اطلاع نبوده است.لقب
بوذر جمهر شاید قرینه ای بر این ادعا باشد.آقای سعیدزاده نویسنده کتاب تاریخ قاین معتقد است که کتاب تعبیر خواب و حکمت متعلق به همین بزرجمهر قاینی است.این ادعا قابل اثبات نیست زیرا ثعالبی که هم عصر وی بوده نامی از آثار او نبرده.ذکر جمیل این شاعر بزرگ در کتاب المعجم تالیف شمس الدین محمد بن قیس رازی آمده است÷.

 

  • آرامگاه ابوذر جمهر قاینی :

  • حكیم ابوذر جمهر قاینی سیاسد مدار، ادیب ، عارف و شاعر اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم هجری قمری است كه در دربار سلطان محمود غزنوی خدمت می كرده است. وی به دو زبان فارسی وعربی سخن می گفته و از وی اشعار و قصیده های به جان مانده كه قصیده بهاریه او از شهرت خاصی برخوردار است.مقبره حكیم ابوذر جمهر در فاصله 4 كیلومتری جنوب غربی شهر قاین در دامنه كوهی مرسوم به كوه ابوذر قرار دارد. بنای مقبره كه از بناهای قرن ششم و هفتم هجری است به فرم چلیپایی و با معماری زیبا ساخته شده است

     

    بوذرجمهر قاینی 

    بوذرجمهر قاینی

    بوذرجمهر قاینی 

    بوذرجمهر قاینی
    چهارشنبه 24/4/1388 - 17:16
    ورزش و تحرک
    /كوتاه از ورزش خراسان جنوبی/
    برپایی مسابقات ورزشی هفته بهزیستی در قاین

    خبرگزاری فارس: برپایی مسابقات ورزشی هفته بهزیستی در قاین، اعزام تیم‌های پایه شهرداری قاین در سه رده سنی به مسابقات استانی و ... از مهم‌ترین اخبار ورزشی خراسان جنوبی ‌است.

    به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسابقه دوستانه فوتسال بین تیم‌های بهزیستی و جهاد بشرویه برگزار شد.
    این مسابقه كه در محل سالن ورزشی آزادی شهرستان بشرویه برگزار شد، با پیروزی تیم بهزیستی به پایان رسید.
    همزمان با هفته بهزیستی همچنین مسابقه ویلچررانی ویژه معلولان با شعار پیشرفت و عدالت برای بهتر زیستن در زیركوه قاین برگزار شد و در پایان مراسم به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا شد.

    *دعوت نیشابور از تیم فوتبال شهرداری قاین برای دیدار دوستانه
    هیئت فوتبال شهرستان نیشابور از تیم فوتبال شهرداری قاین دعوت به عمل آورد تا در دیدار دوستانه كه در این شهرستان برگزار می‌شود، شركت كند.
    تیم فوتبال شهرداری قاین تاكنون دیدارهای دوستانه متعددی با تیم‌های شهرهای همجوار و خارج از استان برگزار كرده و تمام این دیدارها را با برد پشت سر گذاشته است.

    *برپایی مسابقات ورزشی هفته بهزیستی در قاین
    به مناسبت هفته بهزیستی هیئت كم‌شنوایان و ناشنوایان قاین با همكاری مركز معلولان نشاط و اداره تربیت‌بدنی شهرستان یك دوره مسابقات ویلچررانی، دو و میدانی و طناب‌كشی با حضور 50 معلول برگزار كرد.
    مهدی خویی رئیس هیئت كم‌شنوایان قاین بیان داشت: این مسابقات برای نخستین‌بار در این سطح برگزار شد و در مسابقه ویلچررانی برات‌نژاد در مسابقات دو و میدانی صبور و در مسابقه طناب‌كشی تیم مركز معلولان نشاط موفق به كسب عناوین اول هر رشته شدند.

    *اعزام تیم‌های پایه شهرداری قاین در سه رده سنی به مسابقات استانی
    سرپرست هیئت فوتبال شهرستان قاین گفت: تیم‌های پایه شهرداری قاین در رده‌های سنی امید، نوجوانان و جوانان به مدیریت حسن حبیب‌اللهی، مربیگری محسن و محمد حسن‌زاده و سرپرستی رضا گلكار و محمدرضا رمضان‌زاده به مسابقات استانی اعزام می‌شوند.
    حسن حبیب‌اللهی از آغاز فعالیت مدرسه فوتبال قاین خبر داد و افزود: این مدرسه با پذیرش 80 نونهال و نوجوان فعالیت خود را زیرنظر مربیان با تجربه در زمین چمن شهید امین‌زاده آغاز كرده است.

    چهارشنبه 24/4/1388 - 16:55
    ورزش و تحرک

    مرجع خبری پرسپولیس : اگر این مربی کروات دعوت مسئولان پرسپولیس را بپذیرد و به ترکیه سفر کند باید همه چیز را تمام شده دانست .


    اگر چه به محض دریافت پیشنهاد پرسپولیس، برانكو «نه» خود را با یك ایمیل به باشگاه فرستاد اما این حرف انصاری‌فرد كه «99 درصد برانكو سرمربی است» یعنی مذاكرات

    هنوز متوقف نشده. در همین چند روز گذشته نماینده‌های باشگاه دایما با برانكو ایوانكوویچ در تماس بوده‌اند و لابد توافقاتی هم حاصل شده كه فرخزادی می‌گوید: «گزینه اصلی ما برانكو است و بعید می‌دانم در مسائل مالی با او به مشكل بخوریم.» البته رضا چلنگر كه بعد از سال‌ها هنوز با برانكو در ارتباط است مدعی شده كه جز او، كسی از ایران نمی‌تواند با مربی كروات تماس برقرار كند و خودش هم به عنوان تنها رابط برانكو در رابطه با ایرانی‌ها، از مذاكره با مدیران پرسپولیس بی‌خبر است. خود برانكو هم حاضر به مصاحبه با رسانه‌های ایرانی نیست و معمولا خودش را از دسترس خبرنگاران دور نگه می‌دارد. به‌طوری كه یك مقام مسوول در باشگاه پرسپولیس ادعا كرده كه بستگان یكی از اعضای سابق باشگاه- شاید حسین هدایتی- مرد كروات را تهدید كرده كه هرگز پایش را به ایران نگذارد. البته برای این ادعا نمی‌توان اساس درستی را پیدا كرد چرا كه مدیران پرسپولیس بعد از هر ناكامی در جذب مربیان خارجی آن‌را مطرح كرده‌اند. گذشته از همه اینها مدیرعامل باشگاه هنوز از طریق واسطه‌هایش به دنبال جلب رضایت برانكو ایوانكوویچ است و حتی قرار شده در جریان سفر به تركیه، ادامه مذاكرات به‌صورت حضوری انجام شود. آنچه مشخص است اینكه اگر برانكو به دعوت پرسپولیس به تركیه برود، باید همه چیز را تمام شده دانست و او از همان‌جا كارش را آغاز خواهد كرد.

    چهارشنبه 24/4/1388 - 16:44
    ورزش و تحرک
    استعفای برهانی‌نژاد و مظلومی
    باشگاه مس كرمان در آستانه انحلال قرار گرفت

    خبرگزاری فارس: پس از جلسه امروز مسئولان كارخانه مس، تیم فوتبال این باشگاه در آستانه انحلال قرار گرفت.


    به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم مس كرمان در آستانه انحلال قرار گرفت و پرویز مظلومی سرمربی و برهانی نژاد مدیرعامل آن استعفا خواهند كرد.
    پرویز مظلومی سرمربی تیم مس با تایید این خبر به خبرگزاری فارس گفت: فردا به كرمان می‌روم تا تكلیفم را یكسره كنم و استعفا دهم. با وجود مشكلات مالی مدیرعامل و بازیكنان نیز از این تیم جدا خواهند شد. به این ترتیب عملا تیم مس كرمان وجود خارجی نخواهد داشت.
    گفتنی است هیات مدیره كارخانه مس امروز تشكیل جلسه داد و اعلام كرد كمكی به باشگاه نخواهد كرد.
    اخبار تكمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

    چهارشنبه 24/4/1388 - 16:42
    ورزش و تحرک

    سرپرست فدراسیون جودو اعضای تیم ملی نوجوانان جودو سرنشین هواپیمای سانحه دیده بودند

    سرپرست فدراسیون جودو ایران اعلام كرد : اعضای تیم ملی نوجوانان ایران که راهی اردوی تمرینی بودند بر اثر سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران-ایروان كشته شدند.

    علیرضا امینی گفت : اعضای تیم ملی جودو نوجوانان ایران برای حضور در اردوی تمرینی در ارمنستان با هواپیما خطوط هوایی كاسپین در پرواز بودند كه متاسفانه این اتفاق افتاد .

    سرپرست فدراسیون جودو ایران افزود : هشت ورزشكار به همراه دو مربی و یك سرپرست در هواپیما حضور داشتند .
    علی بهرامی سرمربی تیم ملی جودو ، وحید ابراهیمی، ایمان زینی وند، حسین بنا، سعید غفوری، مصطفی صباغی، یحیی باقرپور، مصیب عزیزاللهی و لشگری به عنوان اعضای تیم در این هواپیما حضور داشتند.

    این هواپیمای مسافربری مسیر تهران-ایروان در اقبالیه قزوین سقوط كرده است و تمام مسافران آن كشته شده‌اند

     

                                 

    چهارشنبه 24/4/1388 - 16:41
    دانستنی های علمی

    بازی فوتبال حرام است،مگر بارعایت14شرط

     

      عبد الله النجدی یکی از مفتیان وهابی در عربستان سعودی در پاسخ به سوالی در باره فوتبال ، حلال بودن آن را مشروط به 14 شرط کرد! سوال: جوانانی که چیزی از تقوا نمی دانند و به وقتشان اهمیتی نمی دهند و می گویند می خواهیم فوتبال بازی کنیم، می پرسند شروط و ضوابط بازی فوتبال چیست تا ما در ورطه تشبّه به کفار و طاغوتیان و دشمنان دین مثل آمریکا و روسیه و.. نیفتیم. جواب: به آنها می گوییم اگر اصرار دارید بازی کنید و وقت خود را بگذرانید، باید شروط و ضوابط ذیر را رعایت کنید: اول: خطوطی چهار طرف دور زمین نباشد؛ زیرا این خطوط ساخته کفار و قانون بین المللی فوتبال است! دوم: کلماتی که کفار و مشرکان به عنوان قانون بین المللی فوتبال وضع کرده اند، مانند گل و اوت و پنالتی و کرنر و …، گفته نشود زیرا گفتن این کلمات حرام است و هر کس که اینها را بگوید تنبیه و باید از بازی اخراج شود و باید به او گفته شود که به کفار و مشرکین شبیه شده ای… سوم: هر کس از شما که در اثناء بازی افتاد و دست یا پایش شکست، یا دستش به توپ خورد بازی به خاطر او نباید متوقف شود و به کسی که او را انداخته کارت زرد یا قرمز داده نشود، بلکه به هنگام شکسته شدن یا ضربه دیدن باید به قاضی شرع مراجعه شود تا آن بازیکن حق شرعی خود را همانطور که در قرآن است بگیرد و شما باید شهادت دهید که فلانی عمداً دست یا پای او را شکست… چهارم: نباید در تعداد بازیکنان با کفار و یهود و نصارا و خصوصاً آمریکای خبیث تبعیت کنید، به این معنا که نباید با یازده نفر بازی کنید، بلکه باید بر این تعداد اضافه یا کم کنید. پنجم: باید با لباس خواب یا غیره خودتان و بدون شورت ها و پیراهن های رنگارنگ و شماره دار بازی کنید، زیرا این لباسها لباس اسلامی نیست، بلکه لباس کفار و غرب است. ششم: هر کدام از شما که این شروط و ضوابط را رعایت کرد باید قصدش از بازی فوتبال تقویت بدنی برای جهاد فی سبیل الله و آمادگی برای زمانی باشد که به جهاد فراخوانده شود، نه گذراندن وقت و عمر و شادی از پیروزی ظنّ. هفتم: نباید زمان بازی را ۴۵ دقیقه قرار دهید، شما باید با کفار و فاسقان مخالفت کنید و در هیچ چیز مشابه آنان نباشید. هشتم: نباید در دو نیمه ۴۵ دقیقه ای بازی کنید، بلکه در یک یا سه نیمه! بازی کنید تا مخالفت شما با کفار محقق شود. نهم: هنگامی که یکی از دو تیم بر دیگری غلبه نکرد (تساوی بازی) و آنطور که شما می گویید توپ به دروازه ای وارد نشد، نباید برای بازی وقت اضافی یا پنالتی در نظر بگیرید (تا یکی پیروز شود)، بلکه بلافاصله بازی را تمام کنید، زیرا بازی به این طریق عین اجرای قوانین بین المللی فوتبال است! دهم: در بازی فوتبال شخصی را به عنوان داور انتخاب نکنید، زیرا بعد از لغو قوانین بین المللی همچون گل و اوت و پنالتی و کرنر و… وجود او دلیلی ندارد! بلکه بودن او تشبّه به کفار و یهود و نصار و اطاعت از قوانین بین المللی است. یازدهم: نباید در اثناء بازی، گروهی از جوانان جمع شوند و شما را تماشا کنند، چون قصد شما ورزش و تقویت بدنی است پس دلیلی ندارد آنها شما را نگاه کنند! هر چند که بگویید آنها باعث تشویق شما در تقویت بدنی و آمادگی برای جهاد هستند، به آنها بگویید بروید دنبال منکرات خودتان در بازارها و روزنامه ها و بگذارید ما بدنمان را قوی کنیم!!! دوازدهم: هر کسی که گل بزند و سپس بدود تا بقیه او را دنبال کنند و بغل نمایند، (همانطور که در آمریکا و فرانسه بازیکنان انجام می دهند) باید به صورتش تف انداخت و تنبیه کرد!!! زیرا ورزش بدنی شما چه ارتباطی به شادی و بغل کردن و بوسیدن دارد! سیزدهم: دروازه باید به جای دو تیرک، سه تیرک داشته باشد، تا مشابه کفار نباشد تا مخالفت شما با قانون بین المللی طاغوتی سازمان فوتبال محقق شود. چهاردهم: هنگامی که بازیکنی مصدوم شد، نباید بازیکن دیگری را جایگزین او کرد، زیرا این روش، ساخته کفار و مشرکین در آمریکا و … است. اینها بعضی از شروط و ضوابطی است که مانع تشبّه به کفّار و مشرکین در بازی فوتبال می گردد… من به اجرای این شروط و ضوابط و سپس پرداختن به فوتبال دعوت نمی کنم، بلکه اینها در واقع برای کسی است که توان انجام ورزش های شرعی را ندارد و برای مؤمن صادق، ادلّه نقلی و عقلی مبنی بر تشبّه فوتبال به کفّار کافی است، زیرا انجام بازی فوتبال بغض انسان را نسبت به کفّار متزلزل می سازد، ولی جوانان این امر را شادی و بازی می پندارند (و تحسبونه هیناً و هو عند الله عظیم…). در پایان امیدوارم که این پیام برای جوانان و دیگران مؤثر و مفید باشد

    چهارشنبه 24/4/1388 - 13:32
    مورد توجه ترین های هفته اخیر
    فعالترین ها در ماه گذشته
    (0)فعالان 24 ساعت گذشته