• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1293روز قبل
ایرانگردی


نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه از اقدامات انجام شده در خصوص مناسب سازی بسیاری از ایستگاه های خطوط هفتگانه متروی تهران و حومه از جمله نصب و راه اندازی آسانسور، رمپ ویژه معلولان خبر داد.
 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه فرنوش نوبخت؛ ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان و تاكید بر اجرای آیین نامه های مناسب سازی محیط برای معلولان توسط تمامی سازمان های اجرایی گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع مناسب سازی ایستگاه های متروی تهران و حومه جهت استفاده معلولان گرامی را در اولویت های کاری خود قرار داده ایم چرا که  خدمت به قشر معلول جامعه وظیفه ذاتی و انسانی ما است و تلاش کرده ایم تا هر ساله گامی در جهت بهبود شرایط  این افراد در هنگام استفاده از مترو برداریم. طبق برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد مناسب سازی بیش از ۹۰ درصد ایستگاه های متروی تهران و حومه باشیم.
وی با اشاره به اینکه روز جهانی معلولان، فرصتی است برای توجه به نیازها و توانایی های اقشار توانیاب گفت: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تشکیل کارگروهی متشکل از معاونت مهندسی، مدیریت ایمنی و مهندسی عملیات، مدیریت بازرسی، مدیریت روابط عمومی، نمایندگان شهرداری تهران و نمایندگانی از جامعه معلولین در تلاش هستیم تا نیازهای این قشر از جامعه را برای سفری راحت و ایمن در شهر زیر زمینی مهیا کنیم. 
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در حال حاضر آسانسور از ورودی ایستگاه تا سكوی مسافری در ایستگاه های خط یک: كهریزك، حرم مطهرامام خمینی(ره)، شاهد- باقرشهر، شهرری، جوانمردقصاب، علی آباد، شهید بخارایی، پایانه جنوب، شوش، میدان محمدیه، خیام، سعدی، شهدای هفتم تیر،شهید مفتح، شهید بهشتی، میرداماد، دكتر شریعتی و قلهك، در خط دو ایستگاه های طرشت، دانشگاه شریف، شادمان، میدان حر، امام خمینی(ره)، امام حسین، شهید مدنی، جانبازان، سرسبز، دانشگاه علم و صنعت، شهید باقری ، تهرانپارس و در خط ۵ ایستگاه های تهران(صادقیه)، ارم سبز، ورزشگاه آزادی، چیتگر، ایران خودرو، وردآورد، گرمدره، اتمسفر، كرج، محمدشهر، گلشهر و در خط هفت ایستگاه بسیج به منظور استفاده افراد دارای معلولیت نصب شده و به جز نصب آسانسور در تعدادی از ایستگاه‌ها، اقدامات فراوان دیگری برای تسهیل عبور و مرور معلولان در خطوط هفتگانه مترو اجرا شده است.
نوبخت گفت: یکی از این اقدامات مناسب سازی فراهم شدن امکان رفت و آمد با صندلی چرخدار در تمامی گیت‌های آسانسوری ایستگاه‌های خط ۲ مترو است. پیش از این اقدام، اندازه تمامی ورودی های آسانسور برای عبور صندلی چرخدار استاندارد و مناسب سازی شده نبود. همچنین آسانسورهای چهارگانه در ایستگاه‌های کرج و گلشهر در خط ۵ مترو نصب شد.
وی تصریح کرد:  سال گذشته، رمپ ویژه معلولان در محوطه ایستگاه شوش جنب ورودی غربی در خط یک، ورودی شماره ۲ غربی ایستگاه فدک در خط ۲ مترو و در ایستگاه آزادگان واقع در خط ۳ مترو نصب شد و ورودی جنوبی ایستگاه تهرانپارس واقع در خط ۲ مترو نیز همسطح شده است.
همچنین اقدامات مناسب سازی در ایستگاه‌های خط ۴ شامل کف سازی اجرای مسیر ویژه نابینایان در ورودی شماره یک ایستگاه شهرک اکباتان در خط 4، هم‌تراز کردن رمپ خیابان با ورودی شمالی و اتصال شیب ویژه از خیابان به شیب مترو ورودی جنوبی ایستگاه بیمه و ایجاد مسیر ویژه نابینایان و ایجاد شیب ویژه معلولان در ورودی ایستگاه دولت آباد، اجرای مسیر ویژه نابینایان در ورودی ایستگاه های بعثت، میدان جهاد، میدان حضرت ولیعصر(عج)، فرهنگسرا ، جانبازان، فدك، شهرری، جوادیه نیز انجام شده  و تا پایان سال بیش از نیمی از ایستگاه های خطوط یک، دو، سه و چهار مترو به مسیر ویژه نابینایان مجهز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی  تهران گفت: در خط ۷ مترو نیز شیب ویژه معلولان در ایستگاه‌های میدان صنعت، دانشگاه تربیت مدرس، رودکی، میدان محمدیه و بسیج نصب و آسانسور ایستگاه میدان محمدیه و بسیج نیز نصب شده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و قرارداد برای اجرای مسیر ویژه معلولین از ورودی ایستگاه تا روی سكو برای ۲۰ ایستگاه انجام شده و قرارداد ۲۰ ایستگاه دیگر نیز در حال بررسی است.
نوبخت با اشاره  به تأکید شهردار تهران بر مناسب سازی فضاهای شهری براساس برنامه ریزی‌های انجام شده گفت: سال گذشته قرار شد که هر ایستگاه متروی جدیدی هنگام بهره برداری به منظور رعایت حال معلولان و افراد کم توان مجهز به پله برقی و آسانسور باشد. از همین رو تمامی ایستگاه‌های جدید با پله برقی و آسانسور به بهره برداری می‌رسند و در صورت تکمیل نشدن آسانسور، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) متعهد شده که ظرف مدت سه ماه پس از بهره برداری نسبت به راه اندازی آسانسور در این ایستگاه‌ها اقدام کند.
وی در پایان گفت: اطلاعات ایستگاه هایی كه مناسب سازی در آن ها انجام شده بر روی نقشه ی خطوط هفتگانه مترو ایجاد شده و از سایت شركت بهره برداری متروی تهران و حومه به آدرس  https://metro.tehran.ir قابل دسترس است.

 

 

 

پنج شنبه 13/9/1399 - 22:50
ایرانگردی


سلسله برنامه های اجرایی طرح فوریتی نگهداشت شهر صبح امروز پنج شنبه (۱۳ آذر ماه ) با حضور و نظارت مستقیم مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ در خیابان های امامت و سی متری نیروی هوایی  محدوده ناحیه ۳ اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، شهردار منطقه ۱۳ در حاشیه اجرای این طرح با بیان اینکه تمرکز ویژه در خصوص بحث نگهداشت شهر و رضایتمندی شهروندان نسبت به خدمات ارائه شده از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: بازدیدهای مستمر از نواحی ۴ گانه و سطح محلات و معابر و رفع بهنگام مشکلات، کاهش چشمگیر پیام های 137 و 1888 و همچنین رضایتمندی حداکثری شهروندان از فعالیت های اجرایی منطقه را به دنبال داشته است. 
گفتنی است، اجرای طرح نگهداشت که با آماده باش کارگران  و استقرار ادوات و تجهیزات در محورهای منتخب و تعیین شده همراه بود ، فعالیت های مختلفی در حوزه های خدمات شهری ، ترافیک ، ۱۳۷ و...شامل نظافت معابر، لایروبی جوی ها، پاکسازی و کند و کوب باغچه، هرس درختان ، رنگ آمیزی کافوهای برق و مخابرات، تعمیر و نصب علائم ترافیکی، شستشوی مخازن  و... از ساعت ۷صبح انجام شد.

پنج شنبه 13/9/1399 - 22:31
آموزش و تحقيقات

پنج شنبه 13/9/1399 - 13:18
آموزش و تحقيقات

پنج شنبه 13/9/1399 - 13:14
آموزش و تحقيقات

پنج شنبه 13/9/1399 - 13:7
آموزش و تحقيقات

پنج شنبه 13/9/1399 - 13:2
آموزش و تحقيقات

پنج شنبه 13/9/1399 - 12:58
اخبار

 

 

 

مقامات انگلیسی مجوز استفاده اضطراری واکسن مشترک شرکت فایزر و بیونتک را صادر کردند.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، انگلیس اولین کشوری شد که واکسن فایزر و بیونتک را به صورت رسمی تایید کرد. این واکسن قرار است هفته بعد به صورت اضطراری وارد بازار شود و مورد استفاده قرار گیرد.

این واکسن بهترین شانس برای بازگرداندن مردم به زندگی عادی محسوب می‌شود. دولت انگلیس توصیه سازمان دارو و مراقبت‌های بهداشتی این کشور را قبول کرد و به صورت رسمی استفاده از واکسن کرونا را تایید کرد.

مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد: من کاملاً از این خبر بسیار هیجان زده ام، بسیار افتخار می‌کنم که انگلیس اولین جایی است که در دنیا واکسن مجاز بالینی دارد.

هانکوک گفت: دوز‌های این واکسن قرار است در بیمارستان‌ها و مراکز واکسیناسیون توزیع شود، اما یکی از چالش‌های پیشرو این است که دمای ذخیره سازی این واکسن منفی ۷۰ درجه است.

با این حال شرکت فایزر اعلام کرد که می‌توان واکسن را تا پنج روز در دمای استاندارد یخچال و یا تا ۱۵ روز در جعبه حمل و نقل حرارتی نگهداری کرد.

واکسن فایزر و بیونتک محصول مشترک دو کشور آمریکا و آلمان هستند که در گزارش‌های اخیر مشخص شد بیش از ۹۵ درصد ایمنی موثر ایجاد می‌کند.

مسئولان شرکت فایزر اعلام کردند که مجوز استفاده اضطراری در انگلیس یک اتفاق تاریخی است و ما سازمان دارو و مراقبت‌های بهداشتی انگلیس را برای متقاعد کردن و کمک به مردم برای ریشه کنی ویروس کرونا تحسین می‌کنیم.

 

چهارشنبه 12/9/1399 - 21:3
اخبار

 

شرکت گوگل با ارائه فناوری جدید در برنامه‌های خود به کاهش گسترش ویروس کرونا و حمایت از مشاغل محلی کمک می‌کند.
به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل فناوری جدیدی به نام کامنیوتی فید را به گوگل مپ اضافه کرده است که شما را از آخرین تغییرات مشاغل محلی‌تان آگاه می‌کند.

این فناوری جدید که به معنای خوراک جامعه است شما را از آخرین بازگشایی رستوران‌ها و تغییرات منوی غذایی، مغازه‌ها و بسیاری از مشاغل محلی در جریان می‌گذارد. در ضمن این قابلیت نیز وجود دارد که شما از نظرات افراد و کارشناسانی که از آن غذا یا رستوران استفاده کرده اند، آگاه شوید.

اگر شما رستوران یا مغازه محلی خود را دنبال کنید این فناوری به بهترین وجه شما را از آخرین تغیییرات آن‌ها آگاه می‌کند.طبق گفته مسئولان گوگل، این ویژگی به ارتباط بهتر مشاغل محلی با مشتریان خود کمک کرده است.

مسئولان این شرکت افزودند: با این فناوری اکنون افراد بیشتری می‌توانند ببینند که کدام مشاغل محلی خدمات جدیدی ارائه می‌دهد یا ساعت کاری آن و میزان تجمع افراد چه تغییری کرده است.

گوگل صریحاً به بیماری همه گیر ویروس کرونا اشاره نکرده است، اما به راحتی می‌توان فهمید ویژگی‌های این فناوری برای بر اساس این همه گیری و با هدف حمایت از مشاغل محلی صورت گرفته است.

از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا تا کنون بسیاری از مشاغل محلی دچار مشکلات زیادی و مجبور به تعطیل کردن کسب و کار خود شده اند.

این فناوری اکنون در همه دستگاه‌های اندروید و آی او اس در سطح جهانی در حال پخش است. اگر ویژگی جدید را فوراً نمی‌بینید، ممکن است لازم باشد چند روز صبر کنید تا در برنامه شما نشان داده شود.

چهارشنبه 12/9/1399 - 21:2
سلامت و بهداشت جامعه

محسنی بندپی از اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف بیماریابی، تست سریع و قرنطینه مبتلایان به کرونا در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جلسه فرمانداران استان تهران و فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح بسیج محله محور باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها عملیاتی شود، اظهار کرد: باید همه ظرفیت‌ها را در اجرای این طرح بکار بگیریم و نگاهی اساسی به زیرساخت‌ها داشته باشیم.

او تاکید کرد: در جلسه فرمانداران گزارش‌های خوبی ارائه کردند، طرح بررسی و ارزیابی شده و در جهت تامین اهداف آن باید حرکت کنیم؛ هدف اصلی طرح بهره گیری از ظرفیت‌ها و مشارکت‌ها در شناسایی افراد بیمار و قرنطینه آن‌هاست؛ از این رو باید در کنار آن توسعه خدمات سرپایی و مراکز بستری را مورد توجه قرار دهیم.

سیر نزولی پذیرش در بیمارستان‌ها

استاندار تهران افزود: سیر نزولی پذیرش بیمارستانی را شاهد هستیم که این موضوع باید تداوم پیدا کند، درست نیست که همه جا را تعطیل کنیم و تعداد بیماران پایین بیاید بلکه باید فعالیت ادامه داشته باشد و با افزایش آگاهی و شناسایی بیماران بتوانیم مدیریت این بیماری را محقق کنیم، از این پس جلسات با فرمانداران به صورت هفتگی و به تناوب برگزار خواهد شد.

محسنی بندپی گفت: هدف اصلی از اجرای طرح «شهید سلیمانی» بیماریابی و تست سریع و قرنطینه مبتلایان به کووید ۱۹ است و راهبرد این طرح ردیابی سریع و قرنطینه سازی مبتلایان در استان است.

چهارشنبه 12/9/1399 - 21:0
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته