سوره :
الفاتحة
آیه شماره :
2
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
الانعام
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
الانعام
آیه شماره :
45
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
الاعراف
آیه شماره :
43
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
يونس
آیه شماره :
10
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
ابراهيم
آیه شماره :
39
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
النحل
آیه شماره :
75
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
الاسراء
آیه شماره :
111
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
الكهف
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
المؤمنون
آیه شماره :
28
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
النمل
آیه شماره :
15
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
النمل
آیه شماره :
59
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
النمل
آیه شماره :
93
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
القصص
آیه شماره :
70
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
العنكبوت
آیه شماره :
63
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
الروم
آیه شماره :
18
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
لقمان
آیه شماره :
25
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
سبأ
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
سبأ
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
فاطر
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
فاطر
آیه شماره :
34
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
الصافات
آیه شماره :
182
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
الزمر
آیه شماره :
29
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
الزمر
آیه شماره :
74
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
الزمر
آیه شماره :
75
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
غافر
آیه شماره :
65
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
الجاثية
آیه شماره :
36
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].
سوره :
التغابن
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
حمد
فعل :
حمد
معنی :
ستايش، ثناگويى، ستودن، مدح، تعريف كردن
«حامد» حمد کننده
«محمود» ستوده.
«حميد»: ستاينده، ستوده
«محمّد » جامع تمام محامد
«
توضیح :
حمد خدا به معنى ثنا گوئى اوست در مقابل فضيلت. حمد از مدح اخصّ و از شكر اعمّ است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و علم مدح مىكنند، ولى حمد فقط در مقابل اختيارى است. و شكر تنها در مقابل نعمت و بذل به كار مىرود. پس هر شكر حمد است ولى هر حمد شكر نيست و هر حمدي مدح است ولى هر مدحي حمد نيست .
«حميد» از اسماء حسناى الهي است و هفده بار در قرآن آمده است. محمود آن است كه ستوده شود، محمّد آن است كه خصال پسنديدهاش بسيار و جامع تمام محامد باشد.
احمد و محمد نام مبارك حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم است احمد يکبار [صفّ:6] و محمد چهار بار در قرآن مجيد آمده است [آل عمران:144]، [احزاب:40]، [محمّد:2]، [فتح:29].