سوره :
المائدة
آیه شماره :
4
ریشه کلمه :
سمو
فعل :
اسم
معنی :
نام، علامت، نشانه جمع آن اسماء
«تسميه» نام گذاشتن، نام بردن، توصيف، مشخص کردن
«مسمّى» نامگذارى شده. تعيين
«سمّى» هم نام، همتا ، مشابه
«اسماء» جمع اسم
توضیح :
اسم، اصل آن «سمو » است همزه اول عوض از واو است و يا اصل آن «وسم» به معنى علامت است که واو به همزه قلب شده است. و آن لفظى است كه بر چيزى گذاشته شود تا از ديگر چيزها متمايز گردد.
در اوائل همه سوره هاي قرآن به جز سوره توبه بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ آمده است و يك بار نيز در سوره نمل در نامه سليمان به قوم سباء ذكر شده بنابراين مجموعاً صد و چهارده بار در قرآن مجيد تكرار شده است.
ولى ابوحنيفه و تابعنش و ديگران گفتهاند: آن آيه نيست نه از حمد و نه از سورههاى ديگر فقط براى تبرك و جدا كردن ميان سورهها نوشته شده چنانكه در هر كار با آن شروع مىشود.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
138
ریشه کلمه :
سمو
فعل :
اسم
معنی :
نام، علامت، نشانه جمع آن اسماء
«تسميه» نام گذاشتن، نام بردن، توصيف، مشخص کردن
«مسمّى» نامگذارى شده. تعيين
«سمّى» هم نام، همتا ، مشابه
«اسماء» جمع اسم
توضیح :
اسم، اصل آن «سمو » است همزه اول عوض از واو است و يا اصل آن «وسم» به معنى علامت است که واو به همزه قلب شده است. و آن لفظى است كه بر چيزى گذاشته شود تا از ديگر چيزها متمايز گردد.
در اوائل همه سوره هاي قرآن به جز سوره توبه بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ آمده است و يك بار نيز در سوره نمل در نامه سليمان به قوم سباء ذكر شده بنابراين مجموعاً صد و چهارده بار در قرآن مجيد تكرار شده است.
ولى ابوحنيفه و تابعنش و ديگران گفتهاند: آن آيه نيست نه از حمد و نه از سورههاى ديگر فقط براى تبرك و جدا كردن ميان سورهها نوشته شده چنانكه در هر كار با آن شروع مىشود.
سوره :
الحج
آیه شماره :
28
ریشه کلمه :
سمو
فعل :
اسم
معنی :
نام، علامت، نشانه جمع آن اسماء
«تسميه» نام گذاشتن، نام بردن، توصيف، مشخص کردن
«مسمّى» نامگذارى شده. تعيين
«سمّى» هم نام، همتا ، مشابه
«اسماء» جمع اسم
توضیح :
اسم، اصل آن «سمو » است همزه اول عوض از واو است و يا اصل آن «وسم» به معنى علامت است که واو به همزه قلب شده است. و آن لفظى است كه بر چيزى گذاشته شود تا از ديگر چيزها متمايز گردد.
در اوائل همه سوره هاي قرآن به جز سوره توبه بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ آمده است و يك بار نيز در سوره نمل در نامه سليمان به قوم سباء ذكر شده بنابراين مجموعاً صد و چهارده بار در قرآن مجيد تكرار شده است.
ولى ابوحنيفه و تابعنش و ديگران گفتهاند: آن آيه نيست نه از حمد و نه از سورههاى ديگر فقط براى تبرك و جدا كردن ميان سورهها نوشته شده چنانكه در هر كار با آن شروع مىشود.
سوره :
الحج
آیه شماره :
34
ریشه کلمه :
سمو
فعل :
اسم
معنی :
نام، علامت، نشانه جمع آن اسماء
«تسميه» نام گذاشتن، نام بردن، توصيف، مشخص کردن
«مسمّى» نامگذارى شده. تعيين
«سمّى» هم نام، همتا ، مشابه
«اسماء» جمع اسم
توضیح :
اسم، اصل آن «سمو » است همزه اول عوض از واو است و يا اصل آن «وسم» به معنى علامت است که واو به همزه قلب شده است. و آن لفظى است كه بر چيزى گذاشته شود تا از ديگر چيزها متمايز گردد.
در اوائل همه سوره هاي قرآن به جز سوره توبه بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ آمده است و يك بار نيز در سوره نمل در نامه سليمان به قوم سباء ذكر شده بنابراين مجموعاً صد و چهارده بار در قرآن مجيد تكرار شده است.
ولى ابوحنيفه و تابعنش و ديگران گفتهاند: آن آيه نيست نه از حمد و نه از سورههاى ديگر فقط براى تبرك و جدا كردن ميان سورهها نوشته شده چنانكه در هر كار با آن شروع مىشود.
سوره :
الحج
آیه شماره :
36
ریشه کلمه :
سمو
فعل :
اسم
معنی :
نام، علامت، نشانه جمع آن اسماء
«تسميه» نام گذاشتن، نام بردن، توصيف، مشخص کردن
«مسمّى» نامگذارى شده. تعيين
«سمّى» هم نام، همتا ، مشابه
«اسماء» جمع اسم
توضیح :
اسم، اصل آن «سمو » است همزه اول عوض از واو است و يا اصل آن «وسم» به معنى علامت است که واو به همزه قلب شده است. و آن لفظى است كه بر چيزى گذاشته شود تا از ديگر چيزها متمايز گردد.
در اوائل همه سوره هاي قرآن به جز سوره توبه بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ آمده است و يك بار نيز در سوره نمل در نامه سليمان به قوم سباء ذكر شده بنابراين مجموعاً صد و چهارده بار در قرآن مجيد تكرار شده است.
ولى ابوحنيفه و تابعنش و ديگران گفتهاند: آن آيه نيست نه از حمد و نه از سورههاى ديگر فقط براى تبرك و جدا كردن ميان سورهها نوشته شده چنانكه در هر كار با آن شروع مىشود.
سوره :
المزمل
آیه شماره :
8
ریشه کلمه :
سمو
فعل :
اسم
معنی :
نام، علامت، نشانه جمع آن اسماء
«تسميه» نام گذاشتن، نام بردن، توصيف، مشخص کردن
«مسمّى» نامگذارى شده. تعيين
«سمّى» هم نام، همتا ، مشابه
«اسماء» جمع اسم
توضیح :
اسم، اصل آن «سمو » است همزه اول عوض از واو است و يا اصل آن «وسم» به معنى علامت است که واو به همزه قلب شده است. و آن لفظى است كه بر چيزى گذاشته شود تا از ديگر چيزها متمايز گردد.
در اوائل همه سوره هاي قرآن به جز سوره توبه بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ آمده است و يك بار نيز در سوره نمل در نامه سليمان به قوم سباء ذكر شده بنابراين مجموعاً صد و چهارده بار در قرآن مجيد تكرار شده است.
ولى ابوحنيفه و تابعنش و ديگران گفتهاند: آن آيه نيست نه از حمد و نه از سورههاى ديگر فقط براى تبرك و جدا كردن ميان سورهها نوشته شده چنانكه در هر كار با آن شروع مىشود.
سوره :
الانسان
آیه شماره :
25
ریشه کلمه :
سمو
فعل :
اسم
معنی :
نام، علامت، نشانه جمع آن اسماء
«تسميه» نام گذاشتن، نام بردن، توصيف، مشخص کردن
«مسمّى» نامگذارى شده. تعيين
«سمّى» هم نام، همتا ، مشابه
«اسماء» جمع اسم
توضیح :
اسم، اصل آن «سمو » است همزه اول عوض از واو است و يا اصل آن «وسم» به معنى علامت است که واو به همزه قلب شده است. و آن لفظى است كه بر چيزى گذاشته شود تا از ديگر چيزها متمايز گردد.
در اوائل همه سوره هاي قرآن به جز سوره توبه بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ آمده است و يك بار نيز در سوره نمل در نامه سليمان به قوم سباء ذكر شده بنابراين مجموعاً صد و چهارده بار در قرآن مجيد تكرار شده است.
ولى ابوحنيفه و تابعنش و ديگران گفتهاند: آن آيه نيست نه از حمد و نه از سورههاى ديگر فقط براى تبرك و جدا كردن ميان سورهها نوشته شده چنانكه در هر كار با آن شروع مىشود.
سوره :
الاعلى
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
سمو
فعل :
اسم
معنی :
نام، علامت، نشانه جمع آن اسماء
«تسميه» نام گذاشتن، نام بردن، توصيف، مشخص کردن
«مسمّى» نامگذارى شده. تعيين
«سمّى» هم نام، همتا ، مشابه
«اسماء» جمع اسم
توضیح :
اسم، اصل آن «سمو » است همزه اول عوض از واو است و يا اصل آن «وسم» به معنى علامت است که واو به همزه قلب شده است. و آن لفظى است كه بر چيزى گذاشته شود تا از ديگر چيزها متمايز گردد.
در اوائل همه سوره هاي قرآن به جز سوره توبه بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ آمده است و يك بار نيز در سوره نمل در نامه سليمان به قوم سباء ذكر شده بنابراين مجموعاً صد و چهارده بار در قرآن مجيد تكرار شده است.
ولى ابوحنيفه و تابعنش و ديگران گفتهاند: آن آيه نيست نه از حمد و نه از سورههاى ديگر فقط براى تبرك و جدا كردن ميان سورهها نوشته شده چنانكه در هر كار با آن شروع مىشود.
سوره :
الاعلى
آیه شماره :
15
ریشه کلمه :
سمو
فعل :
اسم
معنی :
نام، علامت، نشانه جمع آن اسماء
«تسميه» نام گذاشتن، نام بردن، توصيف، مشخص کردن
«مسمّى» نامگذارى شده. تعيين
«سمّى» هم نام، همتا ، مشابه
«اسماء» جمع اسم
توضیح :
اسم، اصل آن «سمو » است همزه اول عوض از واو است و يا اصل آن «وسم» به معنى علامت است که واو به همزه قلب شده است. و آن لفظى است كه بر چيزى گذاشته شود تا از ديگر چيزها متمايز گردد.
در اوائل همه سوره هاي قرآن به جز سوره توبه بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ آمده است و يك بار نيز در سوره نمل در نامه سليمان به قوم سباء ذكر شده بنابراين مجموعاً صد و چهارده بار در قرآن مجيد تكرار شده است.
ولى ابوحنيفه و تابعنش و ديگران گفتهاند: آن آيه نيست نه از حمد و نه از سورههاى ديگر فقط براى تبرك و جدا كردن ميان سورهها نوشته شده چنانكه در هر كار با آن شروع مىشود.