سوره :
البقرة
آیه شماره :
170
ریشه کلمه :
هدي
فعل :
هدى
معنی :
ارشاد، راهنمايى از روى لطف و خيرخواهى، رهبري، بيان کردن، روشن کردن،
«اهتداء» هدايت يافتن، قبول هدايت، ايمان آوردن
توضیح :
انواع هدايت:
1- هدايت عامه و تكوينى
هدايت تكوينى و عمومى آن است كه خداوند به وسيله عقل و فهم و فكر و وجدان و غرائز كه در وجود انسان و حيوانات نهاده آنها را به راههاى زندگى و تدبير و اداره امور خويش هدايت و رهبرى فرموده است يك مورچه و موريانه مثلا به نظام زندگى خود و راههاى آن همان طور آشناست كه انسان متمدن آشناست و بلكه در بعضى از چيزها از انسان آشناتر است.
ولى انسان گذشته از راههاى زندگى به راههاى خوب وبد، عدل و ظلم، كمك وآزار و غيره نيز تكوينا هدايت شده است گرچه اين چيزها به احتمال نزديك به يقين در جنبندگان ديگر نيز هست ولى ما پى نبردهايم. 2- هدايت تشريعى و خاصه
آن همان است كه به وسيله وحي و کتب آسماني و انبياء عليهم السلام و نسبت به بشر انجام گرفته است.
سوره :
النساء
آیه شماره :
98
ریشه کلمه :
هدي
فعل :
هدى
معنی :
ارشاد، راهنمايى از روى لطف و خيرخواهى، رهبري، بيان کردن، روشن کردن،
«اهتداء» هدايت يافتن، قبول هدايت، ايمان آوردن
توضیح :
انواع هدايت:
1- هدايت عامه و تكوينى
هدايت تكوينى و عمومى آن است كه خداوند به وسيله عقل و فهم و فكر و وجدان و غرائز كه در وجود انسان و حيوانات نهاده آنها را به راههاى زندگى و تدبير و اداره امور خويش هدايت و رهبرى فرموده است يك مورچه و موريانه مثلا به نظام زندگى خود و راههاى آن همان طور آشناست كه انسان متمدن آشناست و بلكه در بعضى از چيزها از انسان آشناتر است.
ولى انسان گذشته از راههاى زندگى به راههاى خوب وبد، عدل و ظلم، كمك وآزار و غيره نيز تكوينا هدايت شده است گرچه اين چيزها به احتمال نزديك به يقين در جنبندگان ديگر نيز هست ولى ما پى نبردهايم. 2- هدايت تشريعى و خاصه
آن همان است كه به وسيله وحي و کتب آسماني و انبياء عليهم السلام و نسبت به بشر انجام گرفته است.
سوره :
المائدة
آیه شماره :
104
ریشه کلمه :
هدي
فعل :
هدى
معنی :
ارشاد، راهنمايى از روى لطف و خيرخواهى، رهبري، بيان کردن، روشن کردن،
«اهتداء» هدايت يافتن، قبول هدايت، ايمان آوردن
توضیح :
انواع هدايت:
1- هدايت عامه و تكوينى
هدايت تكوينى و عمومى آن است كه خداوند به وسيله عقل و فهم و فكر و وجدان و غرائز كه در وجود انسان و حيوانات نهاده آنها را به راههاى زندگى و تدبير و اداره امور خويش هدايت و رهبرى فرموده است يك مورچه و موريانه مثلا به نظام زندگى خود و راههاى آن همان طور آشناست كه انسان متمدن آشناست و بلكه در بعضى از چيزها از انسان آشناتر است.
ولى انسان گذشته از راههاى زندگى به راههاى خوب وبد، عدل و ظلم، كمك وآزار و غيره نيز تكوينا هدايت شده است گرچه اين چيزها به احتمال نزديك به يقين در جنبندگان ديگر نيز هست ولى ما پى نبردهايم. 2- هدايت تشريعى و خاصه
آن همان است كه به وسيله وحي و کتب آسماني و انبياء عليهم السلام و نسبت به بشر انجام گرفته است.
سوره :
النحل
آیه شماره :
16
ریشه کلمه :
هدي
فعل :
هدى
معنی :
ارشاد، راهنمايى از روى لطف و خيرخواهى، رهبري، بيان کردن، روشن کردن،
«اهتداء» هدايت يافتن، قبول هدايت، ايمان آوردن
توضیح :
انواع هدايت:
1- هدايت عامه و تكوينى
هدايت تكوينى و عمومى آن است كه خداوند به وسيله عقل و فهم و فكر و وجدان و غرائز كه در وجود انسان و حيوانات نهاده آنها را به راههاى زندگى و تدبير و اداره امور خويش هدايت و رهبرى فرموده است يك مورچه و موريانه مثلا به نظام زندگى خود و راههاى آن همان طور آشناست كه انسان متمدن آشناست و بلكه در بعضى از چيزها از انسان آشناتر است.
ولى انسان گذشته از راههاى زندگى به راههاى خوب وبد، عدل و ظلم، كمك وآزار و غيره نيز تكوينا هدايت شده است گرچه اين چيزها به احتمال نزديك به يقين در جنبندگان ديگر نيز هست ولى ما پى نبردهايم. 2- هدايت تشريعى و خاصه
آن همان است كه به وسيله وحي و کتب آسماني و انبياء عليهم السلام و نسبت به بشر انجام گرفته است.
سوره :
الانبياء
آیه شماره :
31
ریشه کلمه :
هدي
فعل :
هدى
معنی :
ارشاد، راهنمايى از روى لطف و خيرخواهى، رهبري، بيان کردن، روشن کردن،
«اهتداء» هدايت يافتن، قبول هدايت، ايمان آوردن
توضیح :
انواع هدايت:
1- هدايت عامه و تكوينى
هدايت تكوينى و عمومى آن است كه خداوند به وسيله عقل و فهم و فكر و وجدان و غرائز كه در وجود انسان و حيوانات نهاده آنها را به راههاى زندگى و تدبير و اداره امور خويش هدايت و رهبرى فرموده است يك مورچه و موريانه مثلا به نظام زندگى خود و راههاى آن همان طور آشناست كه انسان متمدن آشناست و بلكه در بعضى از چيزها از انسان آشناتر است.
ولى انسان گذشته از راههاى زندگى به راههاى خوب وبد، عدل و ظلم، كمك وآزار و غيره نيز تكوينا هدايت شده است گرچه اين چيزها به احتمال نزديك به يقين در جنبندگان ديگر نيز هست ولى ما پى نبردهايم. 2- هدايت تشريعى و خاصه
آن همان است كه به وسيله وحي و کتب آسماني و انبياء عليهم السلام و نسبت به بشر انجام گرفته است.
سوره :
المؤمنون
آیه شماره :
49
ریشه کلمه :
هدي
فعل :
هدى
معنی :
ارشاد، راهنمايى از روى لطف و خيرخواهى، رهبري، بيان کردن، روشن کردن،
«اهتداء» هدايت يافتن، قبول هدايت، ايمان آوردن
توضیح :
انواع هدايت:
1- هدايت عامه و تكوينى
هدايت تكوينى و عمومى آن است كه خداوند به وسيله عقل و فهم و فكر و وجدان و غرائز كه در وجود انسان و حيوانات نهاده آنها را به راههاى زندگى و تدبير و اداره امور خويش هدايت و رهبرى فرموده است يك مورچه و موريانه مثلا به نظام زندگى خود و راههاى آن همان طور آشناست كه انسان متمدن آشناست و بلكه در بعضى از چيزها از انسان آشناتر است.
ولى انسان گذشته از راههاى زندگى به راههاى خوب وبد، عدل و ظلم، كمك وآزار و غيره نيز تكوينا هدايت شده است گرچه اين چيزها به احتمال نزديك به يقين در جنبندگان ديگر نيز هست ولى ما پى نبردهايم. 2- هدايت تشريعى و خاصه
آن همان است كه به وسيله وحي و کتب آسماني و انبياء عليهم السلام و نسبت به بشر انجام گرفته است.
سوره :
النمل
آیه شماره :
24
ریشه کلمه :
هدي
فعل :
هدى
معنی :
ارشاد، راهنمايى از روى لطف و خيرخواهى، رهبري، بيان کردن، روشن کردن،
«اهتداء» هدايت يافتن، قبول هدايت، ايمان آوردن
توضیح :
انواع هدايت:
1- هدايت عامه و تكوينى
هدايت تكوينى و عمومى آن است كه خداوند به وسيله عقل و فهم و فكر و وجدان و غرائز كه در وجود انسان و حيوانات نهاده آنها را به راههاى زندگى و تدبير و اداره امور خويش هدايت و رهبرى فرموده است يك مورچه و موريانه مثلا به نظام زندگى خود و راههاى آن همان طور آشناست كه انسان متمدن آشناست و بلكه در بعضى از چيزها از انسان آشناتر است.
ولى انسان گذشته از راههاى زندگى به راههاى خوب وبد، عدل و ظلم، كمك وآزار و غيره نيز تكوينا هدايت شده است گرچه اين چيزها به احتمال نزديك به يقين در جنبندگان ديگر نيز هست ولى ما پى نبردهايم. 2- هدايت تشريعى و خاصه
آن همان است كه به وسيله وحي و کتب آسماني و انبياء عليهم السلام و نسبت به بشر انجام گرفته است.
سوره :
النمل
آیه شماره :
41
ریشه کلمه :
هدي
فعل :
هدى
معنی :
ارشاد، راهنمايى از روى لطف و خيرخواهى، رهبري، بيان کردن، روشن کردن،
«اهتداء» هدايت يافتن، قبول هدايت، ايمان آوردن
توضیح :
انواع هدايت:
1- هدايت عامه و تكوينى
هدايت تكوينى و عمومى آن است كه خداوند به وسيله عقل و فهم و فكر و وجدان و غرائز كه در وجود انسان و حيوانات نهاده آنها را به راههاى زندگى و تدبير و اداره امور خويش هدايت و رهبرى فرموده است يك مورچه و موريانه مثلا به نظام زندگى خود و راههاى آن همان طور آشناست كه انسان متمدن آشناست و بلكه در بعضى از چيزها از انسان آشناتر است.
ولى انسان گذشته از راههاى زندگى به راههاى خوب وبد، عدل و ظلم، كمك وآزار و غيره نيز تكوينا هدايت شده است گرچه اين چيزها به احتمال نزديك به يقين در جنبندگان ديگر نيز هست ولى ما پى نبردهايم. 2- هدايت تشريعى و خاصه
آن همان است كه به وسيله وحي و کتب آسماني و انبياء عليهم السلام و نسبت به بشر انجام گرفته است.
سوره :
القصص
آیه شماره :
64
ریشه کلمه :
هدي
فعل :
هدى
معنی :
ارشاد، راهنمايى از روى لطف و خيرخواهى، رهبري، بيان کردن، روشن کردن،
«اهتداء» هدايت يافتن، قبول هدايت، ايمان آوردن
توضیح :
انواع هدايت:
1- هدايت عامه و تكوينى
هدايت تكوينى و عمومى آن است كه خداوند به وسيله عقل و فهم و فكر و وجدان و غرائز كه در وجود انسان و حيوانات نهاده آنها را به راههاى زندگى و تدبير و اداره امور خويش هدايت و رهبرى فرموده است يك مورچه و موريانه مثلا به نظام زندگى خود و راههاى آن همان طور آشناست كه انسان متمدن آشناست و بلكه در بعضى از چيزها از انسان آشناتر است.
ولى انسان گذشته از راههاى زندگى به راههاى خوب وبد، عدل و ظلم، كمك وآزار و غيره نيز تكوينا هدايت شده است گرچه اين چيزها به احتمال نزديك به يقين در جنبندگان ديگر نيز هست ولى ما پى نبردهايم. 2- هدايت تشريعى و خاصه
آن همان است كه به وسيله وحي و کتب آسماني و انبياء عليهم السلام و نسبت به بشر انجام گرفته است.
سوره :
السجدة
آیه شماره :
3
ریشه کلمه :
هدي
فعل :
هدى
معنی :
ارشاد، راهنمايى از روى لطف و خيرخواهى، رهبري، بيان کردن، روشن کردن،
«اهتداء» هدايت يافتن، قبول هدايت، ايمان آوردن
توضیح :
انواع هدايت:
1- هدايت عامه و تكوينى
هدايت تكوينى و عمومى آن است كه خداوند به وسيله عقل و فهم و فكر و وجدان و غرائز كه در وجود انسان و حيوانات نهاده آنها را به راههاى زندگى و تدبير و اداره امور خويش هدايت و رهبرى فرموده است يك مورچه و موريانه مثلا به نظام زندگى خود و راههاى آن همان طور آشناست كه انسان متمدن آشناست و بلكه در بعضى از چيزها از انسان آشناتر است.
ولى انسان گذشته از راههاى زندگى به راههاى خوب وبد، عدل و ظلم، كمك وآزار و غيره نيز تكوينا هدايت شده است گرچه اين چيزها به احتمال نزديك به يقين در جنبندگان ديگر نيز هست ولى ما پى نبردهايم. 2- هدايت تشريعى و خاصه
آن همان است كه به وسيله وحي و کتب آسماني و انبياء عليهم السلام و نسبت به بشر انجام گرفته است.