• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 307
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 5158روز قبل
دعا و زیارت

فضای این دل دیوانه گرفته بوی گل نرگس ... دلم نشسته چو پروانه در آرزوی گل
 نرگس<p><br /></p><p></p><p align="center"><embed src="http://imamzaman-a.persiangig.com/abasaleh-bahar.swf"></embed></p><p style="text-align: center;"><br /></p><p style="text-align: center;"><br /></p><p style="text-align: center;">

منبع:http://hob.blogfa.com/cat-30.aspx</p>
جمعه 13/1/1389 - 8:44
دعا و زیارت
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

روزگاری است كه زمزمه های عاشقانه اش را نمی شنویم ؛ 

چندی است كه محرای ساده ی مسجد فاطمیه ،‌ حجله گاه عشق و پاكی نیست ؛

دیگر صبح های حرم حضرت معصومه « سلام الله علیها » گام های او را نمی شمرد ؛

او رفت و ما را در آتش حسرت و فراق نشاند . . .

* كاربران گرامی كتاب بهجت حجت (عج) را می توانید از لینك زیر دانلود كنید :

( بهجت حجت (عج)   حجم :   2.13 MB    )

منبع:سایت http://www.bahjat.org/fa/index.php
يکشنبه 23/12/1388 - 15:45
دعا و زیارت

بسم الله الرحمن الرحیم

در روایت ابو نعیم آمده است : روزى معذبن جبل خدمت رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) رسید. حضرت پرسید: چگونه صبح كردى ، اى معاذ ؟!
گفت : در حالى كه به خدا ایمان دارم .
فرمود: هر سخنى را، مصداقى و هر حقى را، حقیقتى است ؛ مصداق سخن تو چیست ؟گفت : اى پیامبر خدا !صبحى نیست ، جز آن كه گمان مى برم ، شبش را نبینم و شبى نیست ، جز آن كه امیدى به صبح آن ندارم . گامى بر ندارم ، جز آن كه گمان مى برم كه فرصت برداشتن گام بعدى را نخواهم یافت . گویى تمام امتها را مى بینم ، كه با نبى خود و میز با بتانى كه بدل از خداى مى پرستیده اند، به حساب نشسته اند . گویى عقوبت و عذاب دوزخیان ، و ثواب و پاداش بهشتیان را مى نگرم .
(چون سخنش بدین جا رسید، رسول اكرم (صلى الله علیه وآله ) فرمود: حالى كه دانستى ، پس بدان ملزوم باش و از دستش مده !(127)

127-لقاء الله ، ص 176.

منبع:نام كتاب : فضائل و سیره چهارده معصوم (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده آملی

مؤ لف : عباس عزیزى

چهارشنبه 12/12/1388 - 10:52
دعا و زیارت

بسم الله لرحمن الرحیم

مردى از امام صادق (ع) اندرزى درخواست نمود! آن حضرت به او فرمودند:

1- اگر خداى تعالى روزى را به عهده گرفته است غصه خوردنت براى چیست؟!

2- اگر روزى تقسیم شده است، حرص و آز براى چیست؟!

3- و اگر سنجش (در قیامت) حق است، پس ثروت اندوزى براى چیست؟!

4- و اگر عوض دادن خداى تعالى حق است، پس بخل ورزیدن براى چیست؟!

5- و اگر كیفر الهى آتش دوزخ است، پس گناه براى چیست؟!

6- و اگر مرگ حق است، پس شادمانى براى چیست؟!

7- و اگر (كارنامه) اعمال بر خدا عرضه مى‏شود، پس فریب براى چیست؟!

8- و اگر گذر كردن بر صراط حق است، پس خودپسندى براى چیست؟!

9- و اگر تمام چیزها به قضا و قدر است، پس اندوه براى چیست؟!

10- و اگر دنیا ناپایدار است، پس اعتماد و آرامش به آن براى چیست؟!

 خصال صدوق ، ج 2، ص 450. به نقل از سایت شهید آوینی

منبع:وبلاگ احادیث و روایات

 

چهارشنبه 12/12/1388 - 10:41
دعا و زیارت

بسم الله الرحمن الرحیم

مرحوم كلینى روایتى را از ابو بصیر نقل كرده است كه امام صادق علیه السلام فرمود: روزى رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) از حارثه بن مالك بن نعمان انصارى پرسید: چگونه اى ، اى حارثه بن مالك ؟
حارث عرض كرد: مؤمنى واقعى ، اى رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) !
حضرت (ص )فرمود: هر چیزى را حقیقت و نشانه اى است ؛ حال ، حقیقت و نشانه قول تو چیست ؟
گفت : اى رسول خدا !نفس خویش را از دنیا دور ساخته ام ، و شبم را به بیدارى مى گذرانم ، و روزم را به تشنگى سپرى مى نمایم . گویى عرش خداى را مى بینم كه محاسبه و حساب مردم بر پا شده است . بهشتیان را مى نگرم كه به زیارت یكدیگر مى روند، و فریاد و ناله دوزخیان را مى شنوم كه در آتشند.
(چون سخن او بدین جا رسید )پیامبر (صلى الله علیه وآله ) فرمود: تو، بنده اى هستى كه خداوند قلبش را نورانى گردانیده ؛ پس حال كه بصیر و بینا گشته اى ، بر آن ثابت و استوار باش !حارثه گفت : اى رسول خدا !براى من دعا نمایید تا در ركاب شما به شهادت رسم !
پس حضرت نیز چنین كرد و فرمود: خداوندا !شهادت را روزى اش گردان !
چند روز بعد، حارثه ، به فرمان رسول خدا (ص )در چنگى شركت جست . جنگ شروع شد و او نفر هشتم و یا نهمى بود كه به فیض شهادت نایل آمد.
در روایتى دیگر كه كلینى از ابو بصیر نقل مى كند، حارثه دهمین نفرى است كه بعد از جعفر بن ابى طالب (رضى الله عنه )به شهادت مى رسد.(125)

125-لقاء الله ، ص 173و174.

منبع:نام كتاب : فضائل و سیره چهارده معصوم (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده آملی

مؤ لف : عباس عزیزى

چهارشنبه 12/12/1388 - 10:38
دعا و زیارت

بسم الله الرحمن الرحیم

 منظور از حدیث لا یعبد الله الا بالعقل چیست ؟
استاد: معلوم است آقا، آدم جاهل كه عابد نمى شود، البته گاو هم در عالم خود تسبیحى دارد، ولى عابر حقیقى آن عقل كل و عقل محض است ، هر كه عاقل است عبد است .
پیغمبر (صلى الله علیه وآله ) چون عاقل است عبد است و داراى آن مقامات مى باشد. اسراء و بالا رفتن رسول خدا در شب معراج ، به اعتبار عبد بودن اوست و لذا آیه مى فرماید: سبحان الذى اسرى بعبده ...نمى گوید: اسرى بنبیه ، و یا بمحمدیعنى این مقامات و بالا رفتن ها، بخاطر این است كه او عبد حقیقى است ؛ چون عقل محض است .

منبع:نام كتاب : فضائل و سیره چهارده معصوم (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده آملی

مؤ لف : عباس عزیزى

چهارشنبه 12/12/1388 - 10:25
آلبوم تصاویر

بسم الله الرحمن الرحیمhttp://img.tebyan.net/big/1388/12/1541029094842008416721251283214214012750.jpg

چهارشنبه 12/12/1388 - 10:0
دعا و زیارت

بسم الله الرحمن الرحیم

در خاتمه ارشاد القلوب در زمره پرسشهاى خداوند، در معراج از رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) آمده است : اى احمد !آیا مى دانى كدام عیش ‍ گواراتر، و كدام حیات باقى تر است ؟.
پیامبر (ص )گفت : نمى دانم ، اى پروردگار من !
خداى تعالى فرمود: امام زندگى گوارا، عیشى است كه صاحبش را از یاد من باز ندارد و آن شخص ، نعمت هایم را از یاد نبرد و حقم را انكار ننماید، شب و روز در طلب رضاى من باشد
اما حیات جاودان ، آن است كه شخص ، با خود چنان كند كه دنیا در نظرش ، خوار و حقیر شود و آخرت بزرگ و عظیم جلوه نماید. خواست مرا بر خواست خود ترجیح دهد. در طلب رضاى من باشد و به حق ، مرا تعظیم نماید به یاد داشته باشد كه من به او عالمم و شب روز، مراقب هر گناه و معصیتى باشد و قلب خود را از هر چیزى كه من خوش ندارم ، پاك گرداند.
شیطان و وسوسه هاى او را دشمن بدارد و سلطه اى براى ابلیس ، در قلب و فراغت و اشتغال و هم و حدیث او را براى خود قرار دهم ، و این نعمتى است كه به اهل محبت و عشقم ارزانى كنم . چشم و گوش قلبش را باز نمایم ، تا با آن ، جلال و عظمت مرا بنگرد و بشنود و دنیا را تنگ و آنچه از لذایذ، كه در آن است ، بر او مغضوب نمایم و او را از دنیا چنان بر حذر دارم كه چوپان ، گوسفندانش را از مراتع مهلك (و مسموم )بر حذر مى دارد.
پس چون چنین گشت ، از مردم فرار كند از دار فنا به دار بقا، و از دار شیطان ، به دار رحمن ره جوید.
اى احمد !همانا او را به هیبت و عظمت زینب دهم . این عیش گوارا و حیات جاودان است و مقام اهل رضا.
پس هر كس طبق رضاى من عمل كند، سه خصلت بدو دهم : شكرى كه آلوده به جهل نباشد، و ذكرى كه با نسیان همراه نباشد، و محبتى كه محبت خلق را بر آن رجهان ندهد. وقتى كه مرا دوست بدارد، من نیز او را دوست خواهم داشت و دیده قلبش را بگشایم ، تا جلالم را نظاره كند. هیچ چیز را بر او مخفى نگذارم و در ظلمت شب و روشنایى روز با او نجوا كنم ، تا این كه از سخن با خلق و همنشینى با آنها منقطع شود. كلام خود و ملایكه ام را به گوشش رسانم تا خلق از او حیا كند و بر روى زمین گام بردارد، در حالى كه مغفور درگاه من است ، قلبش را آگاه و بینا قرار دهم كه هیچ چیز از بهشت و جهنم بر او مخفى نماند و آنچه كه در روز قیامت او هول و وحشت بر مردم مى گذرد و نیز، آنچه كه با آن ، اغنیا و فقرا و علما و جهلا، محاسبه شوند، بدو نشان دهم . قبرش را روشن كنم و نكیر و منكر را به سوى او فرستم تا از او سؤال كنند و غم مرگ و تاریكى قبر و وحشتش را نبیند و میزان را نصب كنم و دیوان را نگشایم . نامه اعمالش را به دست راستش دهم كه آن را باز كند و بخواند، و میان او و خودم ترجمانى قرار ندهم . پس این است صفات محبین ...

منبع:نام كتاب : فضائل و سیره چهارده معصوم (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده آملی

مؤ لف : عباس عزیزى

چهارشنبه 12/12/1388 - 9:51
دعا و زیارت

بسم الله الرحمن الرحیم

از رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) روایت است كه : خداى تعالى مى فرماید: قسم به عزت و جلال و عظمت و كبریا و نور و علو و رفعت مكانم ، چون بنده اى هواى خود را بر خواست من ترجیح دهد. لباس دنیا بر تنش كنم و قلبش را بدان مشغول سازم و جز، به قدرى كه برایش مقدور نموده ام ، به او ندهم . ولى آن كس كه ، خواست مرا بر هواى خود ترجیح دهد، با ملایكه ام حفظش كنم . و زمین و آسمان ، روزى او را كفالت كنند و خود برایش تجارت نمایم و دنیا به سویش آید در حالى كه او، از آن روى گردان است .(117)

117-ثقه الاسلام كلینى (ره )،اصول كافى ، ج 2، كتاب ایمان و كفر، ص 251 (مغرب ).

منبع:نام كتاب : فضائل و سیره چهارده معصوم (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده آملی

مؤ لف : عباس عزیزى

چهارشنبه 12/12/1388 - 9:46
دعا و زیارت

بسم الله ارحمن الرحیم

در شب معراج خداوند متعال به پیامبر فرمود: اى احمد !صورت زاهدان از خستگى شب و روزه روز زرد است و زبانشان از ذكر خدا ناتوان ، و قلبشان از كثرت خاموشى ، مطعون است . در عبادت بسیار كوشش كنند؛ ولى نه از ترس آتش و نه از شوق بهشت ؛ بلكه ملكوت آسمانها و زمین را نظاره گرند، و خدا را اهل عبادت یافته اند . اى احمد !این ، درجه انبیا و صدیقان امت تو و غیر تو و اقوامى از شهداست . (114)

114-ارشاد القلوب ، باب 54.

منبع:نام كتاب : فضائل و سیره چهارده معصوم (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده آملی

مؤ لف : عباس عزیزى

چهارشنبه 12/12/1388 - 9:40
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته