سلام
باز سلطان و یه بحث جولب دیگه!
خب در مورد برند و تعریف و ویژگیهاش که خیلی گفته شده، اما در مورد اینکه چطوری میشه برند شد؟ باید بگم به سختی!
به نظرم وقتی میتونیم ادعا کنیم برند شدیم که تو ذهن مشتری یه جای دنج دست و پا کرده باشیم، اما اینکه چطوری این گوشه رو تسخیر کنیم و مهمتر از اون حفظش کنیم، شوخی بردار نیست.
وقتی ما یه محصول یا خدمتی واسه ارائه داشته باشیم، با یه سری ادعاها میایم تو بازار، که این محصول یا خدمتمون فلانه، این ویژگیها رو داره، این کاربردارو، این وجوه تمایزو، این قیمتو، این خدمات و پشتیبانیارو و ... .
به نظر من وقتی برند شدیم که پشت این حرفامون وایستیم.هر چیزی که قولشو به مشتری دادیم و هر چیزی که مشتری از ما میخوادو ارائه کنیم.جا نزنیم.اینام مستلزم اینه که هم بخوایم، هم بتونیم!
وقتی بازار قاط زد، مواد خام گرون شد، انرژی پشت چشم نازک کرد، تجهیزات قایم موشک بازی درآوردن، دو سه تا رقیب کرکره هارو کشیدن پائین، سه چهارتاشون مواد جایگزین ریختن تو خط تولید، ...، اونوقته که مشخص میشه برند هستیم یا نه.
خلاصه کنم، اینجوری میشه برند شد که با یه برنامۀ مشخص و درست درمون که از هر لحاظ (منابع انسانی و مالی و تجهیزات و تبلیغات و ...) حساب شده و انعطاف پذیر باشه کارمونو شروع کنیم، یه هفته بعد یادمون نره واسه چی وارد این کار شده بودیم، هدفمون، آرمانمون، شعارمونو قاب نکنیم بزنیم رو دیوار، بی زحمت استیکی نوت کنیم بچسبونیم رو مانیتور.همینجوری که نگامون بهش هست، تو مانیتور هم برنامه مونو به روز کنیم که پیش کامران آپ تو دیت و بهزاد آنلاین و دیگر رقبا کم نیاریم.