عنوان:
ارزیابی كیفیت خدمات سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و سنجش رضایتمندی استفاده كنندگان با استفاده از شبكه عصبی
نویسنده(گان):
فهیمه باب الحوائجی، سپیده امیدوار،
چکیده:
هدف: كیفیت خدمات ارائه شده در مركز اسناد و كتابخانه ملی ایران براساس مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت كیفیت ارزیابی شده و سپس با استفاده از شبكه عصبی مصنوعی، رضایتمندی كاربران از خدمات پیش بینی شده است.
روش/ رویكرد پژوهش: روش پژوهش از نوع كاربردی می باشد كه به روش پیمایشی و با رویكرد كمی با توزیع پرسشنامه بین نمونه ای از افراد جامعه است كه با استفاده از شبكه عصبی مصنوعی كیفیت خدمات ارائه شده توسط كتابخانه ملی را مورد ارزیابی قرار می دهد و با انجام آنالیز حساسیت موثرترین و كم اثرترین مولفه ها تعیین می شود.
یافته ها: با انجام آنالیز حساسیت در شبكه موثرترین مولفه محصولات و خدمات با میانگین مجذور خطای 0613/0 و زیرمولفه روزآمدی اطلاعات با میانگین مجذور خطای 1225/0 و كم اثرترین مولفه وفاداری با میانگین مجذور خطای 0089/0 و زیرمولفه تمایل به معرفی كتابخانه به سایرین با میانگین مجذور خطای 0132/0 تعیین شد.
نتیجه گیری: از نظر كاربران كتابخانه، مولفه محصولات و خدمات مهم ترین مولفه، و وفاداری كم اثرترین مولفه است. برای كاربران روزآمدی اطلاعات در اولویت قرار دارد.
کلیدواژگان:
شبكه عصبی مصنوعی، EFQM، آنالیز حساسیت، مركز اسناد و كتابخانه ملی ایران
دریافت مقاله