تبیان، دستیار زندگی
یک آذرگوی درخشان در آسمان کانادای غربی درخشید که ممکن است آنقدر بزرگ بوده باشد که به سطح زمین برسد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک شهاب بسیار درخشان در آسمان کانادا

یک آذرگوی درخشان در آسمان کانادای غربی درخشید که ممکن است آنقدر بزرگ بوده باشد که به سطح زمین برسد!گزارشهای رسیده از کانادای غربی نشان می دهد که فلاش های درخشانی در حوالی 5:30 عصر در 20 نوامبر 30 آبان 87 در آسمان رخ داد. این سنگ آسمانی، در آسمان عصرگاهی چند تکه شد و با چندین انفجار پی در پی در به درخشیدن ادامه داد.

یک شهاب بسیار درخشان در آسمان کانادا

این تصاویر از یک فیلم گرفته شده که توسط اندی بارتلت، از یک طبقه دهم آپارتمان در ادمونتون، تهیه شده است. وی می گوید: «این آذرگوی درخشان، به نظر می رسید که از هواپیمایی که در قسمت بالا راست تصویر دیده می شود نزدیک تر است.»

فیلم تهیه شده توسط اندی را اینجا ببینید.

ولی این جسم چه بوده است؟

این احتمال وجود دارد که این جسم قسمتی از یک راکت روسی باشد که از کنترل خارج شده است. ولی ستاره شناسان می گویند زمان بیشتری برای اینکه ماهیت آن را مشخص کنند، نیاز است. منجمین باید تصاویر تهیه شده از حداقل دو نقطه را ببینند تا به روش مثلث بندی بتوانند مکان شهاب را پبدا کنند و نقاطی که احتمالا شهابسنگ سقوط کرده است را بیابند. البته ممکن است که تماما در جو سوخته باشد و به زمین نرسیده باشد.

یک فرد متخصص احتمال می دهد که اندازه ی این جسم بزرگ تر از یک گریپ فروت نبوده است و در زمان داخل شده به جو زمین با سرعت 60 کیلومتر بر ثانیه حرک می کرده است.

ترجمه:

ا.م.گمینی

منبع:

http://www.universetoday.com/