تبیان، دستیار زندگی
جستجوهای شما در یاهو تبلیغاتی را که شما می بینید جهت می دهد. تبلیغاتی را که شما امروز در یاهم می بینید تنیجه جستجویی است که دو روز پیش در موتورهای جستجو انجام داده اید. این امر به این دلیل است که یاهو جستجوهای کاربران را ردگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یاهو تبلیغات گرافیکی خود را با درخواستهای جستجوی کاربران تطبیق می دهد


جستجوهای شما در یاهو تبلیغاتی را که شما می بینید جهت می دهد.

تبلیغاتی را که شما امروز در یاهم می بینید تنیجه جستجویی است که دو روز پیش در موتورهای جستجو انجام داده اید.

این امر به این دلیل است که یاهو جستجوهای کاربران را ردگیری می کند و بر اساس اطلاعات بدست آمده از آنها تبلیغات گرافیکی خود را با توجه به آنها می سازد. این تاثیر جستجو در سراسر شبکه سایتهایش مشخص می شود. این قول را یک مقام رسمی یاهو در روز پنج شنبه عنوان کرد.

Usama Fayyad نائب رئیس ارشد و مقام مسئول دیتای یاهو در این باره گفت: در این برنامه تبلیغاتی که انگیزش یاهو (Yahoo impulse) نامیده شد، یاهو کلید واژه های جستجو شده به وسیله کاربران را جمع آوری و سازماندهی می کند. به عنوان مثال، کاربری که عبارت "کارت اعتباری" را جستجو می‌کند به عنوان کسی که به طور کلی به طبقه "خدمات مالی" علاقمند است نشانه گذاری می شود.

سپس این کاربر در زمانی که در شبکه سایتهای یاهو در حال گشت و گذار است تبلیغات گرافیکی مانند بنرهای تبلیغاتی را که در مورد طبقه خدمات مالی است را دریافت می کند.

این برنامه نوع پیچیده و توسعه یافته ای از تبلیغات متن محوری است که قبلا در فراهم آوردن تبلیغات متنی مرتبط با جستجوهای کاربران در کنار نتایج جستجو توسط آنها در یافت می شد.

اما برخلاف برنامه های جستجوی معمولی که تبلیغات متنی را برای کاربران مد نظر دارند و تنها در در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شوند Yahoo Impulse یادداشتی از جستجوهای کاربران می گیرد تا مشخص کند که هر کاربر باید در شبکه سایتهای یاهو چه تبلیغات گرافیکی مرتبطی را دریافت کند.

شما این مطلب را تایید کردید

یک سخنگوی شرکت یاهو می گویدYahoo Impulse جستجو های کاربران را به وسیله کوکی ها ردگیری می کند و تا 48 ساعت بعد تبلیغات گرافیکی مرتبط با جستجوی آنها را برایشان نمایش می دهد. Yahoo Impulse از 4 سال پیش تا به حال وجود داشته است اما تبلیغات به گونه ای ارائه می شده که فقط تا یک ساعت پس از جستجوی کاربر برای او نمایش داده می شدند.

این وجود ویژه Yahoo Impulse که تبلیغات را تا زمان زیادی بعد از 48 ساعت برای کاربران نایش می دهد حدود 3 ماه پیش شروع شده است. تبلیغ کنندگان برای دریافت برنامه های جستجو و تبلیغاتی اقدام می کنند ولی این گزینه مناسبی برای کاربران نمی باشد.

این بدان معناست که آنها برای نشان دادن تبلیغات مرتبط با جستجوهای کاربران از کاربر اجازه نمی گیرند. به هر حال سخنگوی یاهو به این مطلب اشاره داشت که این نوع سفارشی کردن تبلیغات در سیاست خصوصی یاهو مد نظر قرار می گیرد.

در واقع سیاست یاهو این طور بیان می کند که این شرکت به طور خودکار اطلاعات کاربران را شامل آدرس IP و اطلاعات کوکی و صفحات درخواست شده از سوی کاربران را با توجه به مرورگر شما با سرورهای خود دریافت و آنها را ذخیره می کند. یاهو این اطلاعات را برای اهداف کلی زیر استفاده می کند : سفارشی کردن تبلیغات و محتوایی که شما مشاهده می کنید، انجام درخواستهای شما در مورد کالاها و خدمات، بهبود سرویس دهی به ما، تماس با شما، هدایت تحقیقات و فراهم آوردن گزارشهای بی نام برای سرویس گیرندگان داخلی و خارجی.