• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 907
تعداد نظرات : 488
زمان آخرین مطلب : 4398روز قبل
خانواده

                        

چـــه می‌شــود کــه شــوم کبوتـر حرمــت که آشیانه کنم به سـایه کرمـت

گرچه از کم کمترم٬ حلقه به گوش این درم یا به زنجریم نما یا بده بال و پرم

 

 

 

پنجره فولاد رضا٬ برات کربلا می‌ده٬ هر کی میره کرببلا از حرم رضا می‌ره. 

چهارشنبه 25/1/1389 - 0:2
آلبوم تصاویر
سه شنبه 24/1/1389 - 20:57
شعر و قطعات ادبی

افتادگی آموز اگر طالب فیضی

 

هرگز نخورد آب، زمینی که بلند است

سه شنبه 24/1/1389 - 20:55
ادبی هنری

 

تن چهره ای است كه جان را ظاهرمی كند ، اما میان این ظاهر و آن باطن چه نسبتی

 

است؟ آنان كه روح را مركبی می گیرند در خدمت اهوای تن ، چه می دانند كه چرا اهل

 

باطن از قفس تن می نالند؟ تن چهره جان است، اما از آن اقیانوس بی كرانه نَمی بیش

 

ندارد، و اگر داشت كه آن دلباختگان صنم ظاهر ، حسین را می شناختند.

 

محتضران را دیده ای كه هنگام مرگ چه رعشه ای بر جانشان می افتد؟ آن جذبه عظیم

 

را كه از درون ذرات تن، جان را به آسمان لایتناهای خلد می كشاند كه نمی توان دید...

 

اما تن را از آن همه ، جز رعشه ای نصیب نیست . این رعشه، رعشه مرگ است ؛

 

مرگی پیش از آنكه اجل سر رسد و سایه پردهشت بال های ملك الموت بر بستر ذلت حُر

 

بیفتد ... موتوا قبل ان تموتوا. اینجا دیگر این حُر است كه جان خویش را می ستاند، نه

 

ملك الموت. پیش چشم سٌرادقات مصفای عشق است، گسترده به پهنای آسمان ها و زمین،

 

نورٌ علی نور تا غایت الغایات معراج نبی؛ و در قفا ، گور تنگی تنگ تر از پوست تن ،

 

آن سان كه گویی یكایك ذرات تن را در گوری تنگ تر از خود بفشارند.

 

 

حُر بن یزید ، لرزان گفت :« والله كه من نفس خویش را درمیان بهشت و دوزخ مخیر

 

می بینم و زنهار اگر دست از بهشت بدارم، هر چند پاره پاره شوم و هر پاره ام را به

 

آتش بسوزانند!» ... و مركب خویش را هِی كرد و به سوی خیمه سرای حسین بن علی

 

بال كشید.

سه شنبه 24/1/1389 - 3:38
ادبی هنری

هنوز نیم قرن از حجه الوداع نگذشته ، امت محمد(ص) تیغ بر اوصای او كشیده اند و با نام اسلام ، قلب اسلام را كه امام است ،

می درند! اجسامشان به جانب قبله نماز می گزارند ، اما ارواحشان هنوز همان اصنامی را می پرستند كه ابراهیم شكسته بود.

اجسامشان به جانب قبله نماز می گزارند، اما ارواحشان با باطن قبله كه امامت است، پیكار می كنند. جاهلیت ریشه در درون دارد و

اگر آن مشرك بت پرست كه در درون آدمی است ایمان نیاورد ، چه سود كه بر زبان لااله الا الله براند؟ آنگاه جانب عدل و باطن قبله

را رها می كندو خانه كعبه را عوض از صنمی سنگی می گیرد كه روزی پنج بار در برابرش خم و راست شود و سالی چند روز

گرداگردش طواف كند. و ای كاش تا همین جا بسنده می كرد و قلب قبله را با تیغ نمی درید! عجبا! جهان را ببین كه چه سان

وارونه می شود! افمن یمشی مكبا علی وجهه اهدی امن یمشی سویا علی صراط مستقیم ؟

سه شنبه 24/1/1389 - 3:34
ادبی هنری

“…عجب تمثیلی است این که علی مولود کعبه است یعنی باطن قبله را در امام پیداکن! اما ظاهرگرایان از کعبه نیز

تنها سنگهایش را می پرستند . تمامیت دین به امامت است،

سه شنبه 24/1/1389 - 3:27
شهدا و دفاع مقدس

و خاک نشانه فقر مخلوق در برابر غنای خالق

معنای آنکه در نماز پیشانی بر خاک می گذاری همین است.

تا با خاک انس نگیری راهی به مراتب قرب نداری

 

سه شنبه 24/1/1389 - 3:22
خانواده

ای باد خوش که از چمن عشق می‌رسی

برمن گذر که بوی گلستانم آرزوست

 

 

 

 

دوشنبه 23/1/1389 - 11:43
آلبوم تصاویر
دوشنبه 23/1/1389 - 11:28
شعر و قطعات ادبی

بعالم هر کسی مشغول کاریست

 

مرا جز عاشقی کار دگر نیست

 

نصیب هرکسی رزقیست  ای دل

 

مرا رزقی بجز خون جگر نیست

 

دوشنبه 23/1/1389 - 11:21
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته