• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 41
تعداد نظرات : 0
زمان آخرین مطلب : 1489روز قبل
اهل بیت

به گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / عترت: «عترت» در لغت به معنای خویشاوندان نزدیک و خصوصی و ذرّیه است.[۱] چنان‌چه ارباب لغت گفته‌اند: «عِتْرَه الرجل: أخصّ أقاربه»،[۲] بنابراین، معناى لغوی عترت، عبارت است از اهل بیت و اولاد و ذرّیّه، نه مطلق خویشاوندان گرچه از اقوام دور باشند.

برخی نیز گفته‌اند: «العتره: ولد الرجل و ذریته من صلبه»،[۳] که ناظر به مصداق آشکار خویشاوندان نزدیک و خصوصی است. البته باید دانست؛ آنچه را که اهل لغت در کتاب‌های خود در معنای عترت ذکر می‌نمایند، موارد استعمال الفاظ است که اعمّ از حقیقت و مجاز است و با آن نمی‌توان معانى حقیقی را به دست آورد.[۴]

مصداق عترت پیامبراکرم(ص)
ارباب لغت در ذیل واژه «عتر» علاوه بر معنای لغوی، به تعیین مصداق عترت پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز تصریح کرده‌اند؛ مانند این‌که زبیدی در تاج العروس می‌گوید: مشهور و معروف آن است که عترت رسول خدا، اهل بیت او هستند، و ایشانند همان کسانی که زکات و صدقه واجبه بر آنها حرام است و آنانند مراد از ذوى القربى که بر ایشان خمس معیّن گردیده است، خمسى که در سوره انفال[۵] آمده است.[۶]

ابن اعرابی می‌گوید: عترت پیغمبر(ص)، فرزندان حضرت فاطمه بتول(س) می‌باشند.[۷] از ابو سعید روایت شده است: عترت رسول خدا(ص)، عبد المطلّب و فرزندان او می‌باشند.[۸] همچنین گفته شده است: عترت او، اهل بیت او هستند که نزدیک‌ترین افراد به او می‌باشند و ایشان عبارتند از اولاد پیامبر(ص) و على و اولاد او.[۹]

ابن ابى الحدید در شرح این گفتار أمیر المؤمنین علی(ع) که «فَأیْنَ یُتَاهُ بِکُمْ؟! وَ کَیْفَ تَعْمَهُونَ وَ بَیْنَکُمْ عِتْرَهُ نَبِیّکُمْ؟!»،[۱۰] می‌گوید: مراد از عترت رسول خدا، نزدیک‌ترین اهل او و نسل او می‌باشد، و صحیح نیست سخن کسى که می‌گوید: مراد، خویشاوندان حضرت است گرچه دور باشند.

و گفتار ابو بکر را که در روز سقیفه یا پس از آن گفت: «ما عترت رسول خدا(ص) هستیم و همچون پوست تخم مرغى که از رسول خدا خالى شده باشد می‌باشیم»،[۱۱] باید فقط بر طریق مجاز گرفت، چرا که آنان نسبت به شهرهای دوردست و قبایل گوناگون و مختلفى که در شهرها و نواحى زندگى می‌کنند، عترت او هستند نه در حقیقت و واقع امر. آیا نمی‌بینى که عَدْنَانى به قَحْطَانى مفاخرت و مباهات می‌کند و می‌گوید: «من پسر عموى رسول خدا هستم»؟![۱۲] او نمی‌خواهد بگوید من پسر عموى واقعى و حقیقى او هستم، بلکه نسبت به قحطانى که بسیار نسبش دور است می‌خواهد بگوید گویا من پسر عمّ وى می‌باشم، و این کلمه «ابن‏عمّ» را مجازاً استعمال نموده و بدان لب گشوده است.

منبع: عترتنا

شنبه 4/11/1399 - 17:32
مد و لباس

بهترین برندهای تولید کننده اتوبخار

اتو بخار چه مارکی خوبه اگر برای خرید اتو مراجعه کنید با حجم زیادی از اسامی مختلف مواجه خواهید شد که انتخاب را سخت می‌کنند. مارک اتو مسئله‌ی مهمی است، بهتر است از یک برند شناخته‌شده با کیفیت مشخص و خدمات پس از فروش قابل‌قبول خرید کنید. انواع اتوبخار فیلیپس، اتو بخار تفال و اتوی فلر شناخته‌شده‌ترین اتوهای موجود در بازار هستند و از میان محصولات باکیفیت داخلی می‌توان به اتو بخار ساوان و پارس خزر اشاره کرد. برند ژانومه نیز در تولید اتو پرسی ایستاده موفق عمل کرده است و اگر طرفدار بخارگرها هستید می‌توانید به سراغ هانور بروید. هرچند تعداد اتوهای خشک در بازار اندک است اما اگر یکی از آن‌ها می‌خواهید مک استایلر گزینه‌هایی مختلفی را مقابل شما می‌گذارد.

خرید آنلاین انواع اتو از دیجی کالا

دیجی کالا فروشگاه اینترنتی‌ای است که می‌تواند در انتخاب بهترین اتو به شما کمک کند. برای داشتن یک انتخاب مناسب از میان اتوهای موجود در بازار می‌توانید وارد صفحه‌ی این کتگوری در دیجی کالا شوید و با فیلتر کردن مشخصاتی مانند برند، نوع بخاردهی، سیستم رسوب، جنس کفه، قیمت و... گزینه‌های مناسب خود را پیدا کنید و با مطالعه‌ی مشخصات کالاها و نظرات و امتیازات کاربران بهترین گزینه را انتخاب کنید. خرید از دیجی کالا به شما اجازه می‌دهد به‌جای صرف انرژی و وقت زیاد در مغازه‌ها در هر ساعتی از شبانه‌روز که می‌خواهید از یک نمایشگاه بزرگ از کالاهای موجود در بازار دیدن کرده، خرید کنید و خریدتان را در هر آدرسی که می‌خواهید تحویل بگیرید.

سه شنبه 23/10/1399 - 1:38
آشپزی و شیرینی پزی

آبمیوه گیری برقی
اب میوه گیری چه مارکی خوبه ، یک آبمیوه گیری ، که به عنوان عصاره گیری آب نیز شناخته می شود ، ابزاری است که برای فرآوری آب میوه ها ، گیاهان ، سبزیجات برگ دار و سایر انواع سبزیجات در فرآیندی به نام آب گیری استفاده می شود. [1] این آب را از بین پالپ خرد ، خرد و یا فشرده می کند. [2]

برخی از انواع آبمیوه گیری ها همچنین می توانند به عنوان یک غذاساز عمل کنند. [3] بیشتر آبمیوه گیری های دنده ای و جونده افقی دارای ضمیمه هایی برای خرد کردن گیاهان و ادویه ها ، اکسترودر ماکارونی ، رشته فرنگی یا نان های چوبی ، تهیه غذای کودک و کره مغز ، آسیاب قهوه ، تهیه شیر خشکبار و … هستند.
Reamers
از یک فشار دهنده به سبک دستی برای جدا کردن آب مرکبات از تفاله آن استفاده می شود.

از فشار دهنده ها برای فشردن آب مرکبات مانند گریپ فروت ، لیمو ، لیموترش و پرتقال استفاده می شود. [4] آب میوه با فشار دادن یا آسیاب كردن یك مرکبات نصف شده در امتداد مركز مخروطی برجسته آبمیوه گیری و دور ریختن پوست استخراج می شود. برخی از ریمرها ثابت هستند و کاربر باید فشار دهد و میوه را بچرخاند ، در حالی که برخی دیگر الکتریکی هستند ، هنگام فشار میوه به طور خودکار مرکز دندانه دار را می چرخانند.

 

آبمیوه گیری سانتریفیوژ
یک دستگاه آب میوه گیری سانتریفیوژ میوه یا سبزی را با یک تیغه برش تخت قطع می کند. [نیاز به منبع] سپس محصول را با سرعت زیاد می چرخاند تا آب آن از تفاله جدا شود.

آبمیوه گیری معطر
یک دستگاه آبمیوه گیری http://ibtl.ir/buy-best-juicer که به عنوان آبمیوه گیری با فشار سرد یا آبمیوه گیری کند شناخته می شود ، قبل از اینکه آب آن را از طریق یک صفحه ثابت خارج کند ، در حالی که خمیر کاغذ از طریق یک مجرا جدا می شود ، از یک دستگاه کوچک برای فشرده سازی و خرد کردن محصولات در بخشهای کوچکتر استفاده می کند. [نیاز به منبع]

آبمیوه گیری با دقت
دستگاه های آب میوه گیری با دقت (آبمیوه گیری دنده ای دوقلو) دارای دو دستگاه بلند کننده دوقلویی برای خرد کردن و فشار دادن محصولات هستند.

پرس آب گیری
پرس آب گیری مانند دستگاه پرس میوه یا شراب پرس ، پرس بزرگتر است که در تولید محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این پرس ها می توانند ثابت یا متحرک باشند. مطبوعات موبایل این مزیت را دارند که می توانند از یک باغ به باغ دیگر منتقل شوند. این فرآیند در درجه اول برای سیب ها استفاده می شود و شامل یک دسته پوره سیب است که در پارچه ای مشبک پیچیده می شود و سپس زیر 40 تن تحت فشار قرار می گیرد. این ماشین آلات در اروپا محبوب هستند و اکنون به آمریکای شمالی معرفی شده اند.

http://itlib.ir/best-brand-of-juicer

استخراج آب بخار
یک دستگاه استخراج آب بخار اجاق گاز به طور معمول یک گلدان برای تولید بخار است که برای گرم کردن دسته ای از انواع توت ها (یا میوه های دیگر) در یک گلدان سوراخ دار روی بالای یک ظرف جمع آوری آب که بالای گلدان بخار قرار دارد ، استفاده می شود. آب میوه بدون ابزار مکانیکی استخراج می شود ، بنابراین کاملاً شفاف است و به دلیل گرم شدن بخار ، برای ذخیره سازی طولانی مدت نیز پاستوریزه می شود.

http://xp3.ir

شنبه 20/10/1399 - 1:32
آرایشی و زیبایی

پرفروش ترین سشوار را چگونه انتخاب کنیم و بخریم. در این مقاله ابتدا قصد داریم تا در مورد تاریخچه سشوار و انتخاب پرفروش ترین سشوار صحبت کنیم.

در سال 1890 اولین سشوار توسط الكساندر گودفروی ، آرایشگر فرانسوی اختراع شد. اختراع وی یک نسخه نشسته و بزرگ بود که شامل یک کلاهک سرپوشیده بود که به لوله دودکش اجاق گاز متصل بود. گودفروی آن را برای استفاده در آرایشگاه خود در فرانسه اختراع کرد و قابل حمل و دستی نبود. فقط با نشستن فرد در زیر آن قابل استفاده است. [12]

گابریل کازانجیان مخترع ارمنی آمریکایی اولین کسی بود که در سال 1911 در ایالات متحده سشوار اختراع کرد. [13]

حدود سال 1920 سشوارها به صورت دستی به بازار عرضه می شوند. این به دلیل نوآوری های National Stamping and Electricworks با نام تجاری cross cross [14] و بعداً شرکت موتور جهانی Racine Universal و شرکت همیلتون بیچ بود که اجازه می داد خشک کن به اندازه کافی کوچک باشد تا بتواند با دست نگه دارد. حتی در دهه 1920 خشک کن های جدید اغلب سنگین بودند و وزن آنها تقریباً 2 پوند (0.9 کیلوگرم) بود و استفاده از آنها دشوار بود. آنها همچنین موارد زیادی از گرم شدن بیش از حد و برق گرفتگی داشته اند. سشوارها فقط قادر به استفاده از 100 وات بودند که باعث افزایش مدت زمان خشک شدن موها می شود (متوسط خشک کن امروزه می تواند تا 2000 وات گرما استفاده کند). [15]


از دهه 1920 ، توسعه سشوار بیشتر به بهبود وات و تغییرات ظاهری و بیرونی سطحی متمرکز شده است. در حقیقت ، مکانیزم خشک کن از زمان آغاز به کار هیچ تغییر قابل توجهی نداشته است. یکی از مهمترین تغییرات سشوار ایجاد پلاستیک است تا از وزن کمتری برخوردار باشد. این واقعاً در دهه 1960 با معرفی موتورهای الکتریکی بهتر و بهبود پلاستیک ها اتفاق افتاد. تغییر مهم دیگر در سال 1954 اتفاق افتاد وقتی GEC طرح خشک کن را تغییر داد تا موتور را درون محفظه حرکت دهد. [16]
سشوار کاپوت ، 1962

خشک کن سرپوش در سال 1951 به مصرف کنندگان معرفی شد. این نوع کار با داشتن خشک کن ، معمولاً در یک جعبه قابل حمل کوچک ، به لوله ای متصل به داخل کلاهک بود که سوراخ هایی در آن قرار داشت و می توانست بالای سر فرد قرار گیرد. این کار با دادن یکنواخت گرما به طور همزمان به کل سر کار می کرد.

دهه 1950 همچنین سشوار سخت مویی معرفی شد که معمولاً در آرایشگاه ها دیده می شود. یک کلاه ایمنی پلاستیکی سخت داشت که دور سر فرد می پیچد. این خشک کن همانند خشک کن کاپوت دهه 1950 اما با توان بسیار بالاتر کار می کند. [16]
سشوار کاپوت ، 1965
سشوار کاپوت ، اوایل دهه 1970

بهترین مارک سشوار ، سشوار وسیله ای الکترومکانیکی است که با دمیدن هوای محیط یا گرم بر روی موهای مرطوب ، سرعت تبخیر آب برای خشک شدن موها را افزایش می دهد. سشوارها با تسریع و کنترل تشکیل پیوندهای هیدروژنی موقت درون هر رشته ، کنترل بهتری بر شکل و مدل مو را امکان پذیر می کنند. این پیوندها قدرتمند هستند (اجازه می دهد شکل موی قوی تری نسبت به پیوندهای گوگردی ایجاد شده توسط محصولات تکان دهنده دائمی ایجاد شود) اما موقتی بوده و در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر هستند. آنها با یک بار شستن مو از بین می روند.
استفاده طبیعی از سشوار

شنبه 20/10/1399 - 1:24
آرایشی و زیبایی

بهترین کرم پودر مخملی نوعی آرایش مایع یا پودری است که برای ایجاد رنگی یکنواخت و یکدست در صورت ، پوشاندن نقص و گاهی تغییر رنگ پوست طبیعی ایجاد می شود. برخی از پایه ها همچنین به عنوان یک مرطوب کننده ، ضد آفتاب ، قابض یا لایه پایه برای مواد آرایشی پیچیده تر عمل می کنند. از پی که به بدن زده می شود به طور کلی به عنوان “نقاشی بدن” یا “آرایش بدن” یاد می شود.

استفاده از مواد آرایشی و کرم پودر برای تقویت رنگ چهره به دوران باستان برمی گردد. “نقاشی چهره” در عهد عتیق ذکر شده است (حزقیال 23:40). مصریان باستان از بنیاد استفاده می کردند. در سال 200 پیش از میلاد ، زنان یونان باستان از پودر سرب و گچ سفید برای روشن شدن پوست خود استفاده کردند. داشتن رنگ صورتی رنگ برای زنان یونانی مد روز در نظر گرفته شد. زنان رومی همچنین از رنگ پریدگی رنگ طرفداری می کردند. رومی های ثروتمند خمیر سرب سفید را ترجیح می دادند ، که می تواند منجر به تغییر شکل و مرگ شود. مردان همچنین برای روشن شدن رنگ پوست خود آرایش می کردند. با استفاده از پودر سرب سفید ، گچ و کرم. [1] این کرم از چربی حیوانی ، نشاسته و اکسید قلع ساخته شده است. [2] چربی را از لاشه حیوانات تهیه کرده و برای از بین بردن رنگ آن حرارت می دادند. اکسید قلع از حرارت دادن فلز قلع در هوای آزاد ساخته شده است. چربی حیوانی بافت صافی ایجاد می کند ، در حالی که اکسید قلع رنگ را برای کرم فراهم می کند. [3]

به نقل از سایت ایکس بار http://xbar.ir/best-velvet-powder-foundation در سراسر قرون وسطی در اروپا ، به دلیل ارتباط پوست برنزه با کار در فضای باز ، و به همین دلیل ارتباط پوست رنگ پریده با ثروتمند ، داشتن رنگ پریدگی برای زنان مد روز بود. در قرن 6 ، زنان اغلب برای رسیدن به رنگ پریدگی خونریزی می کردند. [4] در دوران رنسانس ایتالیا ، بسیاری از زنان رنگ سرب محلول در آب را به صورت خود می زدند. در طول قرن هفدهم و دوران الیزابت ، زنان از سراس ، مخلوط کشنده سرکه و سرب سفید استفاده می کردند. آنها همچنین سفیده تخم مرغ را به صورت خود زده و چهره ای براق ایجاد می کنند. [5] بسیاری از مردان و زنان بر اثر استفاده از آرایش بر پایه سرب جان خود را از دست دادند.

شنبه 20/10/1399 - 1:20
موسيقي

کد آهنگ پیشواز همراه اول مذهبی یکی از پر مخاطب ترین آوای انتظار همراه اول مذهبی است که همواره علاقه مندان زیادی در سر تا سر ایران عزیزمان دارد. در این مقاله قصد داریم تا چندین سایت برتر در این حوزه را به شما عزیزان معرفی کنیم که قطعا مورد توجه شما قرار خواهد گرفت.

اگر تصمیم گرفته اید تا برای اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و محرم کد آهنگ پیشواز همراه اول مذهبی را فعال کنید این فرصت را از دست ندهید و از گلچین بسیار زیبای سایت سانگ بیرد دیدن کنید. این سایت با پویش پر مخاطب ترین و فعال ترین کد آوای انتظار همراه اول که تا کنون مورد استقبال مشترکین این اپراتور قرار گرفته است مجموعه خود را کامل نموده است. لذا مجموعه ای زیبا در انتظار شما است و مطمئنم مورد توجه شما قرار خواهد گرفت.

http://songbird.ir/pishvaz-moharam-hamrahe-aval

در ماه عزای امام حسین (ع) که سلام و درود خداوند بر او باد همه عاشقان حسینی به طریقی ارادت خود به امام حسین (ع) را بروز می دهند یکی از روش‌های بسیار پسندیده در این ماه فعال کردن کد آهنگ پیشواز همراه اول مذهبی ویژه ایام محرم است که بسیاری از مشترکان اپراتور همراه اول از این طریق حال‌ و هوای محرم و عاشورا را به سایر دوستان و آشنایان خود انتقال می دهند.

شنبه 20/10/1399 - 0:28
آلبوم تصاویر

​ فلک دانی چه ظلمی از تو برزهرای اطهر شد            چه بیدادی زتو بر فاطمه بعد از پیمبر شد     مگر آن گفته های شاه خاتم رفته از گوشت              که بعد ازرحلت او فاطمه از غم مکدر شد بگفت احمد مکرر فاطمه بضعه  منی                       چرانسبت به او پس ظلمها زامت مکررشد همان زهرا که احمد زاحترامش  گفت با امت                دریده نامه ی ارثش زخصم شوم کافر شد نخشکیده هنوز از آب  غسل شاه خاتم کفن                 که نار ظلم در باب سرایش شعله آور شد دل بشکسته اش اورا نبود بس در غم بابش                 که پهلویش شکسته آن چنان از ضربت در شد نبود بس سینه اش را ناله های جانگداز غم                 که آزرده زمیخ در زاعدای ستمگر شد نبود بس تیرگی روز در چشمش زهجر باب                    که نیلی آنچنان از سیلی  آن رخسار انور شد زضرب تازیانه دشمن دین بازویش راخست                   مصیبت دیده ای را تسلیت آنسان مقرر شد چرا حبل جفا بر گردن حبل المتین بستند                    چرزا مغلوب دست روبه دون ،شیر داور شد قضا بر بست دست شیر حق را ورنه در آندم                کجاروبه ، رها از دست ضرغام غضنفر شد ز لطف مرتضی و آل پاک اوست کاندر طوس                بدوران مرثیه خوانی  ، مدامی شغل (آذر) شد . اثر طبع آذر خراسانی -به نقل از جلد اول دیوان آذر -صص-55-56 -چا پ سوم -1348 شمسی  انتشارات طوس- ​

سه شنبه 16/10/1399 - 16:6
اخلاق

به گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا، آیت الله مهدی احدی، مدیر مرکز علمی تحقیقاتی جوادالائمه (ع) و استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پاسخ به اینکه نقش حضرت زینب (س) در تبعیت از امام زمانش چه بود و چه الگویی برای بانوان مسلمان است، گفت: بانوان مسلمان پیروان حضرت زینب (س) هستند و نقش حضرت زینب (س) در پیروی و تبعیت از امام زمان خویش، الگوی بسیار مناسبی برای بانوان عصر ما در تبعیت و اطاعت و پیروی از امام زمان (عج) است.

بالاترین ارزش حضرت زینب (س) فنای ایشان


این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به بالاترین ارزش حضرت زینب (س) اظهار کرد: اگر از نگاه فنا به حضرت زینب (س) نگاه کنیم، بالاترین ارزشی که در ایشان وجود دارد به نظر من آن فنای حضرت زینب (س) است.

اقسام شناخت و مهمترین آن


آیت الله احدی با بیان اینکه شناخت سه قسم است، گفت: شناخت سه قسم است که یکی شناخت ترسیمی است؛ به این معنا که در حدی می‌داند که اسم و فامیل فرد چیست؟ یا اینکه او فرزند چه کسی است؟ که همه اینها را درباره حضرت زینب (س) می‌دانند که او فرزند امیرالمؤمنین (ع) و صدیقه کبری (س) است و خود حضرت نیز در آن خطبه مهم خود را معرفی کرده است.

وی ادامه داد: اما قسم دوم شناخت، بیداری است. از آنجایی که نمی‌توان حضرت را رؤیت کرد، پس همین که به زیارت مرقد مطهر حضرت زینب (س) می‌روید این یک نوع از اقسام شناخت به ایشان است.

این استاد برجسته اخلاق و عرفان افزود: اما مهمترین شناختی که در معیار روایات نبوی وجود دارد، شناخت فنایی است. شناخت فنایی این است که ارزش‌هایی که صاحب الگوی من دارد، تمام آن ارزش‌ها را هم من با تمام جان و دل خریده‌ام و همه محورهای آن را پسندیده‌ام. مثلاً یکی از آن شناخت‌ها این است که به هیچ وجه در مقابل حمایت از امام کوتاهی نمی‌کند و من هم در مقابل حمایت از امام اینگونه هستم و از ایشان الگو می‌گیرم.

وی خاطر نشان کرد: همین کوتاهی نکردن در مقابل امام، تفسیر خیلی زیبایی دارد. طبیعتاً کوتاهی نکردن به این معنا است که دشمن می‌خواهد از من سو استفاده کند، مثلاً با یک واژه‌ای از کلام من می‌خواهد سو استفاده کند، اما من اجازه نمی‌دهم. حالا چه بخش ظاهری وجودی من و چه حرف‌هایی که می‌خواهم بزنم، به کل به دشمن چنین اجازه‌ای را نمی‌دهم.

توصیه قرآن به سوژه ندادن به دست دشمن و اقدام حضرت زینب (س)


مؤلف تفسیر فروغ با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره بقره گفت: قرآن هم در این باره می‌گوید: «لَا تَقُولُوا رَاعِنَا وَقُولُوا انْظُرْنَا» حرفی نزنید که دشمنان از شما سوژه بگیرند و سو استفاده کنند، بلکه طوری حرف بزنید که دشمنان بفهمند که شما در حرف زدنتان هم خیلی محتوایی و با دقت حرف می‌زنید. مثل همین عبارت «ما رأیتُ الّا جمیلاً» که حضرت زینب (س) در مقابل آن چهره‌های مغرور فرمودند.

حضرت زینب (س) فانی در ذات خدا


آیت الله احدی با بیان اینکه حضرت زینب (س) غرق در ذات خدا بود، گفت: این شناخت فنایی خیلی زیبا است. البته این عبارتی هم که نسبت به آقا امیرالمؤمنین (ع) می‌دهند، که آقا فرمودند: دخترم غرق در ذات خدا است، این عبارت را مرحوم حافظ رجب بُرسی هم دارد که این عبارت را خیلی صحه می‌گذاشت و می‌فرمود آقا امیرالمؤمنین (ع) در حقش چنین گفته است، آن هم علی (ع) که خود در ذات خدا فانی است، حالا خود امیرالمؤمنین (ع) هم در حق زینب کبری (س) می‌فرمود: دخترم زینب (س) هم در ذات خدا فانی است.

وی تأکید کرد: مگر خدا جسم است که بتوانید با خدا تماس گرفت، اما این کلمه منصوص همان شناخت فنایی است.

مادران شهدا بالاترین الگو گیرندگان زینبی


این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به الگو گرفتن مادران شهدا از صبر حضرت زینب (س) گفت: این عبارت‌ها عبارت‌هایی است که فراتر از عقل و فکر بشر است و من نظرم این است و این را تقریباً احساس کردم که در بعضی از خانم‌ها مخصوصاً مادران شهدا که دو یا چند فرزندشان شهید شده است، آنها مثل کوه استوار هستند. و از نظر مالی هم وقتی به آنها نگاه می‌کنید، می‌بینید یک خانه قدیمی که ۵۰ سال قبل داشته اند الان هم همان خانه را با یک زندگی معمولی دارند و هیچ ادعایی هم ندارند.

وی ادامه داد: این بالاترین الگو گرفتن از حضرت زینب (س) است. بعد هر چه دشمن و شبکه‌های ماهواره‌ای علیه نظام برای این مادران شهدا حرف بزنند، و ده‌ها نفر هم او را بر علیه این کارش تحریک کنند، و شب و روز ماهواره یک ماه بگوید که کشور شما فلان است، باز این مادر شهید می‌گوید این جوری نیست و ما صبر زینبی داریم و عشقمان به امام حسین (ع) است. اینجا است که متوجه می‌شوید که واقعاً سوژه ندادن آنها به دشمن مثل حضرت زینب (س) است، که حضرت زینب (س) هم به دشمن سوژه نمی‌داد و آنجایی که باید صبر کند، صبر می‌کرد و با صبرش همواره یک حقی را برملا می‌ساخت.

آیت الله احدی اظهار کرد: حضرت به یزید می‌فرمود تو اگر تمام نیروهایت را بسیج کنی، فکر نکن برای ما مأنور داده‌ای، بدان که هیچ وقت نمی‌توانی نام و یاد ما را محو کنی، اما بدان تو خودت محو می‌شویف اما ما هرگز محو نمی‌شویم و یاد ما همیشه باقی است.

حضرت زینب (س) پیروز تحریمات و تهدیدات دشمن


این استاد عرفان و اخلاق افزود: این چیز جالبی است که ما تمام فشارهای تحریم را بپذیریم، آیا اصلاً تحریمی بالاتر و تهدیدی بالاتر برای زینب کبری (س) پیش آمد، حضرت زینب (س) تمام اطرافش تحریم بود، اما همه تحریم را پذیرفت و گفت: ما پیروز هستیم.

وی ادامه داد: آیا واقعاً الان یزید پیروز شده است یا زینب؟ الان در تمام دنیا هم بگردید و بپرسید، یک نفر نمی‌گوید من از خاندان یزید هستم! آلوسی از علمای متعصب اهل سنت نسبت به شیعه است، این عالم متعصب در کتاب تفسیر روح المعانی می‌گوید: یک نفر را نمی‌توانید پیدا کنید که از بازماندگان یزید باشد، اما هر کجا و هر شهر و کشوری رفتم پیروان امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را دیدم! علتش هم فانی شدن آنها به خدا بود که اینگونه همچنان باقی هستند.

توصیه دو استاد فقید اخلاق به توسل به حضرت زینب (س) در مشکلات


آیت الله احدی در پاسخ به اینکه در این شرایط و دوران شیوع کرونا چه توصیه‌ای به مردم و پرستاران در الگوگیری بیشتر از حضرت زینب (س) دارید، گفت: خدا استادمان مرحوم آیت الله بهاءالدینی را رحمت کند، همیشه استاد می‌فرمود: هر وقت گرفتاری شدید و یا مشکلاتی برای شما پیش آمد به روح عمه جان حضرت زینب (س) زیاد صلوات بفرستید، تا مشکلاتتان حل شود و این یکی از توصیه‌های ایشان این بود. همچنین خدا آیت الله خوشوقت را رحمت کند، ایشان هم همین توصیه را داشتند.

وی ادامه داد: به نقل از مرحوم شیخ مفید است که ایشان وقتی نوشته‌هایی را که می‌خواست بنویسند، شروع نوشته‌هایش بعد از بسم الله الرحمن الرحیم که نوشت، بالای آن یا زینب (س) می‌نوشت. معلوم می‌شود حتی توجه خدا به حضرت زینب (س) زیاد است.

پرستاران عزیز مدافعان واقعی سلامت و لزوم تکریم از آنها


این استاد حوزوی در ادامه ضمن قدردانی از کادر پزشکی و پرستاران اظهار کرد: پرستاران عزیز واقعاً مدافعان سلامت هستند، لذا توصیه من این است که در این جشن‌هایی که به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار برای آنها می‌گیرید، دل‌های آن‌ها را شاد کنید، که همین شاد کردن دل‌های آن‌ها و دعا کردن و استمداد از حضرت زینب (س) گرفتن، رحمت واسعه الهی را برای همه به همراه دارد.

آیت الله احدی در پایان این گفتگو سه توصیه را بیان کرد: اول اینکه غرق در خدا شوید و هوای نفسانی را کنار بگذارید. دوم مجاهدت و ایثار در تمام لحظات لازم است، حتی در لفظ‌هایتان هم باشد و نکند که یک لفظی بگویید که دشمن از لفظ شما سو استفاده کند. و سوم اینکه پروژه دین هزینه می‌خواهد و انسان دربه دری و بیماری می‌کشد و انواع تحریم‌ها و فشارها را می‌کشد، اما صبوریت برای او مصداق «وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» است که مظهر حق الهی می‌شود. بنابراین به این سه نکته حتماً توجه کنید.

*عترتنا

پنج شنبه 4/10/1399 - 8:7
آموزش و تحقيقات

با عرض سلام خدمت کاربران عزیز 

خشونت جنسی‌ هرگونه عمل، تلاش یا تهدید است که در اصل جنسی‌ است و بدون رضایت قربانی صورت می‌گیرد. 

این نظرسنجی در راستای انجام یک پایان نامه دانشگاهی در حوزه آزار و اذیت جنسی می باشد تمامی اطلاعات محرمانه می باشد و هیچ گونه استفاده ی از آن نخواهد شد  

 http://gestyy.com/erQY1Z

 

بعد از کلیک روی لینک نظرسنجی فوق چند ثانیه صبر کنید بعد روی کلمه  

SKIP THIS AD  گوشه سمت راست کلیک کنید تا صفحه نظرسنجی برای شما باز شود 

از اینکه با پر کردن این نظرسنجی ما را یاری می دهید سپاسگزاریم 

 

 

شنبه 29/9/1399 - 20:44
اخبار

سازمان حج و زیارت از همراهی شرکت ارتباطات سیار ایران در کمک به تأمین غذای مورد نیاز بیماران کرونایی تقدیر کرد.

به گزارش تبیان و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، رئیس سازمان حج و زیارت از شرکت ارتباطات سیار ایران در همراهی با خادمان و کارگزاران این سازمان در تهیه، طبخ، بسته‌بندی و توزیع غذای مورد نیاز بیماران متأثر از کرونا، تقدیر کرد.
علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در قالب لوح تقدیری، خطاب به مهدی اخوان بهابادی، مدیر عامل همراه اول آورده است: «خدمت به مردم موهبتی است الهی که نصیب بندگان مخلص خداوند می‌شود؛ در همین راستا لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های ارزنده و صمیمانه شما در این اقدام خداپسندانه قدردانی کنم.»  سازمان حج و زیارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر کمک به خانواده افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند، با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، مشارکت خیران و خانواده بزرگ حج و زیارت اعم از پرسنل و کارگزاران، بین خانواده‌ها و افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند، غذا توزیع کرد.
این اقدام در چارچوب ستادهای محلات مدیریت کرونا انجام و غذای مناسب با حال بیماران کرونایی مطابق با دستورالعمل غذایی پزشکان متخصص، پخت شده است.

شنبه 22/9/1399 - 13:54
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته