تبیان، دستیار زندگی
ست تا وقتی كه امام زمان را درون خود نشناخته‌ایم نمی‌توانیم خود را منتظر بنامیم.  پرفسور محمد لگن هاوسن استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مصاحبه با خبر نگار رسا در تشریح دكترین مهدویت عنوان كرد: دكتری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرفسور لگن هاوسن:وظیفه مهم طلاب، تفسیر درست مهدویت و رفع سوء تفاهم‌هاست

تا وقتی كه امام زمان را درون خود نشناخته‌ایم نمی‌توانیم خود را منتظر بنامیم.

پرفسور محمد لگن هاوسن استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مصاحبه با خبر نگار رسا در تشریح دكترین مهدویت عنوان كرد: دكترین مهدویت یك ظاهر ساده‌ای دارد كه مثلا پیامبر اوصیایی داشته‌اند و دوازدهمین آنها حضرت مهدی (عج) است، یا اینكه حضرت در كجا و در چه سالی به دنیا آمده‌اند و موضوعاتی از این قبیل.

وی در ادامه از تفسیرهای گوناگونی كه از مهدویت شده است نام برد و گفت: ورای این تفسیر ظاهری، تفسیرهای غلط و درست گوناگونی از مهدویت شده است به طوری كه حتی دكترین مهدویت و انتظار در برخی ادیان یك چیز خطرناك محسوب می‌شود به عنوان مثال در آمریكا مردم منتظر ظهور مسیح هستند و حالت انتظار را چنان تفسیر می‌كنند كه ما باید با ایجاد جنگ در جهان مسأله ظهور را تسریع كنیم.

لگن هاوسن ضمن ابراز تأسف از این دست تفسیرهای غلط از مهدویت از شیوع این تفسیرها هم در میان مسلمین و هم در مسیحیت خبر داد.

وی در ادامه به ذكر یكی دیگر از تفسیرهای غلط از دكترین مهدویت پرداخت و گفت: تفسیر نادرست دیگری كه در مورد دكترین مهدویت وجود دارد این است كه فكر می‌كنیم ما باید كاری كنیم كه ظهور نزدیك شود و در حالیكه ما باید منتظر او باشیم و او باید ما را به سوی خود بكشاند نه اینكه ما كاری بكنیم كه او بیاید.

استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در توضیح این مطلب افزود: منظورم این است كه تا وقتی كه ما امام (ع) را در درون خود نشناخته‌ایم نمی‌توانیم خود را منتظر بنامیم. بنابراین شناخت درونی ما از امام باعث می‌شود وقتی كه امام آمد او را بشناسیم.

لگن هاوسن در پاسخ به این پرسش كه رسالت حوزه در مورد مهدویت چیست؟ گفت: به نظر من وظیفه مهم طلاب تفسیر درست مهدویت برای مردم و رفع سوء تفاهم‌هایی است كه به وجود آمده است.