• صارفین کی تعداد :
  • 3241
  • 6/28/2013
  • تاريخ :

اھل سنت کي نظر ميں خمس

 اھل سنت کی نظر میں خمس

خمس مذھب شيعہ کي نظر ميں( حصّہ اوّل )

علمائے اھل سنت کا نظريہ يہ ھے کہ خمس کا تعلق ھر طرح کي در آمد و منفعت سے نھيں بلکہ ايک خاص منفعت سے ھے جسے جنگي غنائم کھتے ھيں -

صاحب تفسير ”‌ الجامعِ لاَحکام القرآن “ اپني تفسير ميں لکھتے ھيں کہ سارے علماء کا اتفاق اس بات پر ھے کہ غنيمت سے مراد صرف جنگي غنيمت ھے -

”‌ واعلم ان الانفاق حاصل علي ان المراد بقولہ تعاليٰ ”‌غنتم من شئي”¤”¤”¤”¤”¤“ مال الکفار و اذا ظفر بہ المسلمون علي وجہ الغلبة و القھر “ (2)

علماء شيعہ و اھل سنت کے درميان اختلافي موارد

1- متعلق خمس

2- تقسيم خمس

3- مصارف خمس

متعلق خمس : ( وہ اشياء جن پر خمس واجب ھوتا ھے )

اھل سنت علماء کا کھنا ھے کہ : خمس فقط غنائم جنگي سے نکلتا ھے ، اسکے سوا دوسري چيزوں ميں خمس نھيں ھے جبکہ علمائے شيعہ کا نظريہ يہ ھے کہ خمس غنائم جنگي سے مخصوص نھيں ھے بلکہ اسکا تعلق ھر قسم کي زائد منفعت سے ھے خواہ اسے ميدان جنگ ميں حاصل کيا جائے يا زندگي کے ديگر ميدانوں ميں -

اھل سنت ”‌خمس “ کو دار الحرب ا و رايام جنگ سے مخصوص جانتے ھيں جو ايک وقتي امر ھے ، کبھي ھے اور کبھي نھيں ھے - ليکن شيعہ مذھب ميں ”‌خمس “ زمان جنگ سے مخصوص نہ ھونے کے سبب دائمي ھے اور مسلمانوں کي پوري اقتصادي زندگي کو شامل ھوتا ھے -

اختلاف کي وجہ

دونوں مذھب ميں نظر ياتي اختلاف کا سبب لفظ ”‌غنمتم “ ھے - شيعہ کھتے ھيں کہ ھمارے اماموں نے فرمايا ھے :”‌ غنمتم “ سے مراد ھر وہ منفعت ھے جو سالانہ خرچ سے زيادہ ھو جبکہ اھل سنت اس کو نھيں مانتے اور کھتے ھيں کہ يہ آيت ايام جنگ سے مربوط ھے لھذا صرف غنائم جنگي ميں خمس ھونا چاھئے -

دلايل مذھب شيعہ

دليل اول : روايت

”‌ عن علي ابراھيم عن ابيہ عن ابن ابي عمير عن الحسين عثمان عن سماعة قال : سمعت ابا الحسن عليہ السلام عن الخمس فقال عليہ السلام : في کل ما افاد الناس من قليل او کثير “ (3)

”‌ امام عليہ السلام فرماتے ھيں : ”‌خمس ھر طرح کي منفعت ميں ھے خواہ وہ کم ھو يا زيادہ “ ھمارے لئے آئمہ عليھم السلام کے اقوال کافي ھيں ،ليکن اھل سنت ائمھ عليھم السلام کي عصمت کے قائل نھيں ھيں لھذا ان کو قانع کرنے کے لئے استعمالات قرآن ا ور روايات و عربي لغت کو ديکھنا چاھئے کہ وہ کيا کھتي ھے - اگر لفظ ”‌غنمتم “ ( غنم ، يغنم ،غانم و مغنوم ) ميدان جنگ ميں ھاتہ آنے والے مال کے معني ميں استعمال ھوتا ھے اور غنائم جنگي سے مخصوص ھے تو اس صورت ميں اھل سنت کا نظريہ صحيح ھو گا ، ليکن اگر لفظ ”‌غنمتم “ اور اسکے ديگر مشتقات ، تمام منفعت و فائدہ کے معني ميں استعمال ھوئے ھوں ، اور غنائم جنگي سے مخصوص نھيں ھيں تو اس صورت ميں اھلسنت کے پذيرفتہ قواعد کے مطابق بھي شيعوں کا نظريہ درست ھو گا -  ( جاري ہے )

 

بشکریہ مطالعات شیعہ ڈاٹ کام

 

متعلقہ تحریریں:

خمس مذھب شيعہ کي نظر ميں

اہل تشيع کے اصول عقائد