امام مھدي (ع) کے وجود مبارک کي حمايت
جيسا کہ حديث شريف ميں وارد ھواھے سکون وامن کي نعمت بہت بڑي نعمت ھے خود امنيت مختلف قسم کي ھوتي ھے جيسے فوجي امنيت ،قضائي اور اقتصادي امنيت و…اور اس ميں کوئي شک نھيں ھے کہ خود ذھني امنيت اور سکون کو بہت بڑي اھميت حاصل ھے اس لئے کہ اس طرح کي امنيت کے نہ ھوتوانسان مايوسي کا شکار ھو جاتاھے جو اس کو نا اميد کر ديتا ھے ،اس لئے روحي تعادل اور کسي معاشرے کے افراد کي حيات ميں پائداري عطا کرنے کا مر کز ذھني سکون ھي ھے جو معاشرے کا سب سے قيمتي سرمايہ ھے -
اس بنيا د پر ”منجي موعود ”دنيا ئے اسلام کے اس وسيع جغرافيہ ميں بلکہ پوري دنيا ميں تاريخ کے ستم ديدہ مستضعفين کا محاذ اور عدالت خواہ و الٰھي لشکر کا گران بھا معنوي سر مايہ ھے، اور اس سکون کو عطا کرنے کا مر کز و منبع امام مھدي (ع) ھي ھيں کہ جن سے مل کر حق کي راہ ميں لڑنے والے اپنے ارادوں کو مستحکم بنائيں گے اور اپنے اس مستحکم ارادوں کو مزيد پائداربنا سکيںگے تو معلوم ھوا کہ امام مھدي (ع) کے وجود کا يہ پھلو اور امت کي اس سے تفصيلي آگا ھي رکھنا کسي مبارک اور مھم پيغام کي خبر دے رھا ھے وہ بھي اس طرح کہ راہ حق ميں جھاد اور مبارزہ کرنے ميں مھم کردار اور کسي خاص فرد پر منحصر ھے - مناسب ھوگا کہ ايک تفصيلي مقدمہ کے ذريعہ اس کي تشريح کي جائے
اميد ،شاھراہ موفقيت اور کاميابي کا راز
جب دوسري عالمي جنگ ميں لنينگراڈکا شھر ھيٹلر کي فوج کے قبضے ميں آيا جس کا محاصرہ بہت طولاني ھو گيا تھا اور سردي و خشکسالي اس حد تک پھنچ چکي تھي کہ جس کي وجہ سے روزانہ ہزاروں لوگ مرتے تھے وہ محاصرہ چار سالو ں تک کھنچا ليکن پھر بھي عوام پائداري کا ثبوت دے رھي تھي اسي دوران شھر لينگراڈ کا ريڈيو مسلسل لوگوں کي طرف سے يہ پيغام دے کر لوگوں کو مزيد استحکام و پائيداري کي دعوت دے رھا تھا يہ پائيداري اس حالت ميں نظر آرھي تھي کہ آخري دنوں ميں تو حد يہ ھو گئي تھي کہ اس کے دو تھائي افراد بھوک سے مر گئے تھے ،ليکن ريڈيو ان کے مرنے کي طرف اشارہ کئے بغير پيغام کے آخر ميں ان کے ناموں کو پڑھتا تھا ليکن جب لائٹ چلي گئي اور دودنوں تک ريڈيو نے کوئي خبر نشر نھيں کي تو بہت سے لوگ ريڈيو اسٹيشن کے پاس جمع ھو گئے اور اعلان کر ديا کہ ھميں کھانے پينے کي اشياء نھيں چاہئے صرف ريڈيو کے پروگرام کو جا ري رکھا جا ئے تا کہ ھم لڑنے والوں کي خبروں کو سنتے رھيں -
قرآني حوالے سے ديکھا جائے توپوري تاريخ ميں حق کے لئے لڑنے والے بہت کم نظر آئے اور باطل کي راہ ميں لڑنے والوں کي تعداد بہت تھي ،ارشاد خداوندي ھے :
<تلک القريٰ نقص عليک من انبائھا ولقد جا ء تھم رسلھم بالبينات فما کا نوا ليومنوا بما کذبوا من قبل کذالک يطبع اللہ علي قلوب الکافرين -وما وجدنا لاکثر ھم من عھد و ان وجدنا اکثرھم لفاسقين >
(اعراف 101-102-)
يہ وہ سب بستيا ں ھيں جن کي خبريں ھم تم کو سنا رھے ھيں کہ اگر ھمارے پيغمبر ان کے پاس معجزات لے کر آئے مگر پھلے سے جھٹلانے کي وجہ سے ايمان نہ لا سکے ھم اسي طرح کافروں کے دلوں پر مھر لگا ديتے ھيںھم نے ان کي اکثريت ميں عھد وپيمان کي پاسداري نھيں پائي بلکہ اکثريت کو فاسق اور اطاعت کے حدود سے خارج ھي پايا -
اسي طرح دوسرے مقام پر ارشاد خداوندي ھے:
<وما يامن رسول الا کا نوا بھم يستہزون> (حجر 11- )
<وما اکثر الناس و لو حرصت بمومنين> ( يوسف 103-)
اور اسي طرح سورہ قصص کي پانچويں آيت اور سورہ انبيا ء کي ايک سو پانچويں آيت کے مطابق اور سورہ نور کي چھپنويں آيت کو نظر ميں رکھيں تو يہ مطلب واضح طور پر سمجھ ميں آ سکتا ھے کہ حقيقي مومنين اور صلحاء پو ري تار يخ ميں ھوا پرست ،منکر ين کہ جن کے ھاتھوں ميں اقتصادي ،سياسي اور فوجي اختيارات جن کے ذريعے کمزور بنا ئے گئے ايسے بہت سے حق وباطل کے غير عادلانہ جنگ ميں اور حذ ب خدا کے چند گنے چنے اقليت کي خستہ حالت حق پرستوں کي پائيداري اور استقامت کا تنھا عامل خداکي نصرت اور اس کے وعدوں کي اميد ھے جيسا کہ ارشاد ھو ا: <فان حزب اللہ ھم الغالبون>بے شک خداکے حذب والے ھي غالب ھون گے-
اگر توحيد پرست اور بغض وعناد رکھنے والے ظالم جنگجو طاقت اور انرژي دينے والے ”اميد ”عنا صر کو اپنے درميان سے ختم کر ديں تو اس مقدس جھاد کو باقي رکھنے کا کوئي انگيزہ باقي نھيں رہ جا ئيگا اس لئے کہ جس راہ ميں شکست ھي کا منہ ديکھنا ھے اس ميں پائداري دکھانا عقل کے خلاف ھوگا - تو کيوں خدافرما رھا ھے: <انہ لا يياس من روح اللہ الا القوم الکافرون > يوسف 87-
بے شک کوئي بھي رحمت خداسے مايوس نھيں ھوتا مگر قوم کافرين جو خدا کي رحمت سے مايوس ھيں چونکہ مايوسي اور نا اميدي بہت بڑي کشتارگاہ ھے اس لئے کہ ابليس نے انسان کے تمام حيثيتوں اور فضيلتوں کو ختم کرنے کے لئے آدمي کے راستوں کو سجا ديا ھے ”نا اميدي ”يعني انسان کو بغير کسي عذر کے خلقت کے اسرار سے الوداع کھنا کہ جس سے وہ کمالات کي منزلوں کو طے نہ کر سکے ”نا اميدي ”يعني معراج اور ترقي کے زينوں کا ٹوٹنا ،”نا اميدي ”يعني خدا کي طرف بڑھتے ھو ئے قدموں کو روکنا ،”نا اميدي ”يعني اپنے وجود کو سفر سے روکنا،”نا اميدي ”يعني شکست کو قبول کر نا
اس پر معني جملے پر غور کريں :کمتر کسي از خود شکست ،شکست خوردہ است ،اغلب ،قبول شکست است کي منجر بہ شکست مي گردد،بہت کم ايسا ھو تاھے کہ انسان اپنے سے شکست کھا ئے بلکہ اکثر اوقات شکست کو قبول کرنے سے شکست ھوتي ھے ،اگر چہ ان کلما ت ميں کھنے والے نے فلسفي انداز سے غور نھيں کيا ليکن اس نے اپني نظر ميں شکست کي دو قسم کي ھے شکست ،اثبات کے مرحلے ميں (شکست کھانے کو قبول اور اعتراف کرنا)
تو اب اس مطلب کے بعد يہ کھنا صحيح ھوگاکہ دوسري صورت (يعني شکست کا اعتراف کرنا ) کسي بھي انسان يا کسي امت کے قدم کو متزلزل کر کے اسکا کام تمام کر سکتي ھے ، نہ پھلي صورت کي شکست ، ھاں کيوں نھيں اس لئے کہ ”اميد ”ھي تو سب سے بڑي کاميابي ھے اور” نااميدي ”سے تو شکست ھوتي ھے-
بلکہ يوں کھا جائے کہ خود ”اميد ”ھي کاميابي اور ”نا اميدي ”شکست ھے-
جيسا کہ شاعر کے چند اشعار ھيں جس کا خلاصہ اور تر جمہ يہ ھے کہ :ايک دن اميد نے نا اميدي سے کھا :کہ اگر کوئي تير اساتھي ھو جائے اور تجھ سے دل لگالے ،ھر سو سے اس کو شکست کا منہ ديکھنا ھو گا ، اس کو جتني بھي رسوائي نصيب ھوگي وہ تيرے ھي وجہ سے ھوگي اور اس کے آنسووں کا سبب تو ھي ھوگا ،ھر آزاد انسان کا پير تو باندھ کے رکھے ھوئے ھے اور ھر شخص کوتجھ ھي سے تکليف پھنچتي ھے ، تيري نااميدي آنکھوں کو تاريک اور عقل و فکر کو ضائع کر ديتي ھے ،وہ علامت اچھي ھے جو عشق کو دے خوشخبري اور اس دل کا کيا کھنا کہ جس کے اندر نور اميد ھو اور اميد تو بجلي کي طرح چمکتي ھے اور اميد کي بجلي تو جس کے بھي ميں چمک جا ئے وھي انسان خوشبخت اور کامياب ھے-
اميد ايسي زرہ ھے جسے ھر انسان پھنتا ھے اور اس سے اپنے اور اس سے اپنے بدن کو مضبوط بناتا ھے ليکن ”مايوسي ”پير کے تلوے کي مانند ھے کہ اس ميں جو بھي پھنس جا ئے وہ شکست کھا جائيگا ،جبران خليل جبران تمام لوگوں کي زباني اپني طرف سے يوں خطاب کرکے کہتے ھيں :اے ”ميں ”اگر اميد وارنہ ھوتا تو دنيا کي آوازيں کبھي بھي نہ سنتا بلکہ ابھي ھي اپني زندگي کا خاتمہ کر ديتا اور اپنے وجود کو اس دنيا ميں کسي پوشيدہ راز سے تبديل کر ليتا کہ جس کو قبريں چھپا ليتي اگر انسان کے لئے اميد کي کرنيں نہ ھو تيں تو انسان کے لئے يہ دنيا کتني تنگ ھو تي -
بشکريہ الشيعہ ڈاٹ کام
متعلقہ تحريريں:
امام زمانہ عليہ السلام کے فرامين
امام مہدي عليہ السلام باطني ولايت کے حامل ہے
ايک مصلح، دنيا جس کي منتظر ہے
مہدويت
عالم ہستي کے امير کي جانب ( حصّہ سوّم )