تبیان، دستیار زندگی
! پایه‌ریزی براساس بازی بسیار محبوب پین بال است که در میان بازی‌های ویندوز هم طرفدار زیاد دارد شما چند عدد توپ در اختیار دارید که آنها را از بالای صفحه به پایین شلیک می‌کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک بازی لذت‌بخش برای همه خانواده

این‌بار به سراغ یک بازی ساده و بسیار جذاب می‌رویم که شاهکار دیگری از PopCap است.

اخیراً PopCap از بین بیش از 7500 نفر بازی کننده بزرگسال بازی‌های ساده خودش نظرخواهی جالبی انجام داده. نتایج این نظرخواهی می‌گویند حدود 80 درصد از کسانی که اهل بازی‌های ساده دسکتاپی هستند آنها را با فرزندان و نوه‌های خود بازی می‌کنند و از این میان 90 درصد تایید کرده‌اند که این بازی‌ها باعث شده‌اند آنها به نسل بعد خانواده‌شان نزدیک‌تر بشوند و با کمک بازی‌ها، می‌توانند اختلاف بین نسل‌ها را کمتر کنند.

این موضوع در کشور خودمان هم صدق می‌کند. وجود بازی‌های ساده در رایانه‌ها حتی پدر و مادرها را هم جذب می‌کند. بسیاری از پدرها و مادرها در کنار فرزندان به بازی هایی نظیر Dyonmite Chuzzle یا Zuma می‌پردازند. این بازی خوراک مسابقه دادن با پدر و مادرهاست! این بازی به طورکلی هیچ مهارت خاصی احتیاج ندارد و انجام آنقدر ساده است که رده سنی 3 تا 80 سال به راحتی می‌توانند در عرض 2 دقیقه  یاد بگیرند.

یک بازی لذت‌بخش برای همه خانواده

برای انجام بازی Peggle فقط باید یک کلیک کنید و سپس صبر کنید ببینید چه می‌شود! پایه‌ریزی براساس بازی بسیار محبوب پین بال است که در میان بازی‌های ویندوز هم طرفدار زیاد دارد شما چند عدد توپ در اختیار دارید که آنها را از بالای صفحه به پایین شلیک می‌کنید. توپ‌ها سر راه به موانع مختلف برخورد و از آنها امتیاز کسب می‌کنند. اما در Peggle توپ شما به هر مانعی که بخورد، آن را از صفحه حذف می‌کند. البته یک محفظه در پایین صفحه همیشه حرکت می‌کند و اگر خوش شانس باشید و توپتان به داخل آن بیفتد، دوباره به صف توپ‌های آماده شلیک خواهد رفت.

هدف در هر مرحله این است که بتوانید همه توپ‌ها یا خانه‌های نارنجی رنگ را حذف کنید. تعداد بسیار زیادی خانه یا توپ آبی رنگ در صفحه وجود دارد که راه شما را سد می‌کند و البته برای گرفتن امتیاز به درد می‌خوردند. در کنار این دو رنگ، رنگ‌های بنفش و سبز هم وجود دارند. رنگ بنفش که هر نوبت جایش فرق می‌کند، امتیاز شما را بالا می‌برد و اگر درصدد انجام یک کومبو هستید تا با امتیاز گرفتن توپ جدید جایزه بگیرید، باید حتماً سرراه یک رنگ بنفش را هم بترکانید.

اما برد یا باخت شما در هر مرحله را رنگ‌های سبز رقم می زنند. در هر مرحله دو رنگ سبز وجود دارند که خانه‌های جادویی هستند. بسته به اینکه چه حیوانی را برای انجام آن مرحله انتخاب کرده باشید، اثر این جادوها فرق می‌کند. اگر حیوان شما اژدها باشد، خانه سبز توپ شما را آتشین می‌کند یا اگر چیزی که انتخاب کرده‌اید آدم فضایی باشد، خانه‌های سبز یک انفجار مهیب را به همراه دارند. ده دوازده حیوان مختلف با توانایی‌های مختلف وجود دارند که براساس شکل هر مرحله، باید ببینید قدرت کدام یک بیشتر به درد می‌خورد.

روند بازی به همین سادگی است. شما نشانه می‌گیرید و کلیلک می‌کنید، بقیه راه را باید منتظر بایستید تا ببینید توپ به کدام طرف می‌رود. حرکات توپ کاملاً غیرمنتظره و غیر قابل پیش بینی است بنابراین به قول قدیمی‌ها ممکن است مانند سیب پیش از رسیدن به پایین هزار چرخ بخورد!

منبع: هفته نامه کلیک