تبیان، دستیار زندگی
ست معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری باذکر روایتی از امام علی (ع) گفت: یکی از نشانه های زهد عبارتست از آرزوی های محدود داشتن زیرا که باعمرمحدودی که داریم باید آرزوهای خودمان را هم کوتاه کنیم و با کوتاه کردن آرزوها ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از نشانه های زهد کوتاه شدن آرزوهاست

معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری باذکر روایتی از امام علی (ع) گفت: یکی از نشانه های زهد عبارتست از آرزوی های محدود داشتن زیرا که باعمرمحدودی که داریم باید آرزوهای خودمان را هم کوتاه کنیم و با کوتاه کردن آرزوها از افتادن در مسیرگناه و حرام خود را ایمن بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شریف مهدوی روز دوشنبه در مراسم تواصی به حق در جمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت افزود: نکته مهمی که همه ما باید بدان توجه داشته باشیم و متاسفانه از گذشته تاکنون برداشت های غلطی نیز از آن شده، این است که ما فکر می کنیم نگاهی که اسلام نسبت به دنیا دارد نگاهی منفی است و اسلام به مسلمانان و پیروان خود دستورمی دهد که که دنیارا کناربگذارند و با مظاهردنیویی مبارزه کنند که متاسفانه گاهی نیز این را به عنوان یکی از دلایل عقب ماندگی کشورهای اسلامی بیان می کنند.

وی بیان کرد: هرگز اسلام امر به ترک دنیا نمی کند و دنیا را بد نمی داند، زیرا همین دنیا در آیات و روایات اسلامی محل سجده انسان های نیک نامیده شده و می تواند محلی باشد که انسان در آن با خدای خویش معامله کند و از این کاربهره ها ببرد.

سخنران این جلسه گفت: در یکی از آیات قرآن کریم خدای متعال پیامبر خود را مورد سووال قرار می دهد و می پرسد، "چه کسی این همه نعمت ها و زیبایی ها را که در عالم خلقت آفریده شده است را حرام کرده است ؟ " و در پی آن می فرماید: همه این نعمت ها برای مومنین مهیا شده است".

وی تصریح کرد: با این وجود دنیا ارزش این را ندارد که در آن دلی را پریشان کنیم و در آن مرتکب خطا و گناه شویم.

حجت الاسلام محمد شریف مهدوی گفت: ما غرق در نعمت های الهی هستیم سلامت و امنیت و همه دنیایی که مارا احاطه کرده است همه از نعمت های الهی است، که باید شکر آن ها را بجا بیاوریم که همین توفیق شکر و قدردانی از نعمت های الهی نیز خود نعمتی است که نیازمند شکر می باشد.

وی خاطرنشان کرد: انسان های عاقل همیشه خود را بدهکارخدای متعال می دانند و بانگاه به پیرامون خود یادنعمت های الهی افتاده و از برای آن شکر می کنند، و خدای متعال نیز فراوانی نعمت ها را پاداش شکرنعمت قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شریف مهدوی تاکید کرد: طبق تعالیم اسلامی همیشه گناه نکردن بهتر است از توبه کردن زیرا ممکن است اصلا توفیق توبه را پیدا نکنیم و از این جهان رخت ببندیم از این رو پیامبراسلام (ص) در ماه رمضان که ماه میهمانی الهی و بهترین زمان از نظر بهرهمندی از معنویت است اجتناب از محارم الهی و نگهداری خود از گناه را از بهترین اعمال عنوان کرده است.

وی تاکید کرد: غفلت ما در این است که لذات خود را در انجام گناه ببینیم در صورتی که زمینه بهرهمندی از لذات دنیا از راه حلال و بدون انجام گناه وجود دارد و خدای متعال نیز وعده داده است که مومنین واقعی در صورت تمایل هم از دنیا و هم از آخرت بهرهمند خواهند شد.

مراسم تواصی به حق دوشنبه ها هر هفته بین نماز ظهر و عصر در نمازخانه سازمان حج و زیارت برگزار می شود.